Restaurant (NH Hotel) Jan Tabak

Amersfoortsestraatweg 27 1401 CV Bussum Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant (NH Hotel) Jan Tabak

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,5
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Aardige jonge ober, maar moet nog veel leren. Was druk met een hoop zaken maar de bestelde olijven bij het aperitief moesten waarschijnlijk nog uit Griekenland komen.
De keuze op de menukaart viel tegen. Wel halve porties mogelijk, maar toen mijn Poussin arriveerde in een ovenschaal, bleek het niet de beloofde gevulde kip te zijn maar een half borststuk van een klein hoen waar zeer weinig en enigszins droog vlees aan zat, fantasieloos in de ovenschaal gelegd met een gepofte aardappel en een twijgje rozemarijn. Toen ik er mijn (gevraagde) mening gaf was het antwoord dat bij de grote portie wel groente zit. Voorheen ook bij de kleine portie en na overleg besloot de kok het toch maar weer in te voeren. Er werd een kopje thee als goedmaker aangeboden waarbij de ober erg in zijn nopjes opmerkte dat hij er een lekker kuipje honing bij had gedaan (van de Gruijter).
Bij het afrekenen kon er niet aan tafel worden gepind omdat het apparaat kapot was. De jongedame zei vriendelijk dat ik daarvoor naar de receptie moest gaan en verdween vervolgens. Bij de receptie was niemand aanwezig en na enige tijd wachten haalde ik de ober maar weer bij die toen het pinapparaat in de receptie bediende. En passant vernam ik bij de andere tafel dat het Chinese echtpaar het zonder Engelse kaart moest doen, want die had men niet. Een eind verderop zat een 6-tal Engelsen...
Nee Jan Tabak, mijn zegen hebben jullie niet en terugkomen zal ik niet snel meer. Helaas een gemiste kans.
Hansawo .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Vanwege goede ervaringen in het verleden, gingen we weer naar Jan Tabak voor een high tea. De high tea was nogal karig en de scones werden geserveerd met uitsluitend een cupje jam, maar de gebruikelijke clotted cream of slagroom ontbrak geheel. Toen de ober hier over werd aangesproken, kon er geen enkel excuus af en hij zou er wel achter aangaan. Na geruime tijd kwam hij terug met een waterige slagroomsaus. Wij zijn ervaren high tea gebruikers en dit was de slechtste high tea ooit. Op een mailtje reageerde Jan Tabak afstandelijk met een standaard reactie. Jammer, maar graag tot ziens was de strekking.
jeandixke .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
De inrichting van het restaurant is aardig, het oogt gezellig. De bediening is zeer vlot en attent.
Helaas - het eten sluit hier niet naadloos bij aan.
De tomatensoep in een groot diep bord was heerlijk.
Maar dan....
De fish & chips (schelvis in een jasje) viel tegen. Het 'jasje' was wit-gelig en nattig. Zeker niet krokant, zoals je eigenlijk zou verwachten. De vis had niet veel smaak. Het was één filet.
De chips daarentegen waren heerlijk, duidelijk zelf gemaakt, in een papieren frites-zakje op het bord. En dat was het. Geen groente. En dat voor € 22,50! Een absurde prijs.
De Hamburger de Luxe zag er zeker aantrekkelijker uit, met van alles erop en eraan. Het vlees zelf had echter weinig smaak. De frites waren dezelfde als bij de fish. Ook hier geen groente bij. De Hamburger kostte € 16,95, ook stevig geprijsd.

Al met al een teleurstelling in dit 4* hotel.

Het ontbijt, de volgende morgen, was uitstekend!!
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Een zakelijke afspraak, zelf vele malen voorbij gereden en nu maar eens afgesproken om daar te gaan lunchen.

Alles prima verzorgd en voor zakelijke afspraken en voor een verzorgde lunch kun je hier uitstekend terecht.

Mario V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Jan Tabak ooit een goed hotel, restaurant en bar om in het Gooi eens af te spreken voor een met name een zakelijke lunch of diner.
Vrijdag heb ik er weer eens gelunchte omdat mijn creativiteit ontbrak om wat anders te verzinnen.
Direct vallen natuurlijk de voordelen op; prima bereikbaar, ruime gratis parkeergelegenheid en een snelle lunch in 1 uur tijd is prima mogelijk.
De menukaart is netjes en overzichtelijk en de bediening is correct, maar het bijzondere wat ooit Jan tabak was is er volledig vanaf.
Gewoon prima zakelijk maar zonder een extraatje.
Pvm66 V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2013
Deze week een zakelijke afspraak gehad, waren verrast door de sfeervolle inrichting. Heerlijk gegeten van de kaart, internationaal georiënteerd maar alles vers en zeer goed bereid.
Mooie wijnkaart, maar aangezien ik nog een eind moest rijden is bij twee glaasjes huiswijn (lekker) gebleven
Jaco K.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
Afgelopen week met zakenrelaties hier gegeten. De kaart is duidelijk ingekort t.o.v. vroeger en bevat een selectie aan redelijk standaard gerechten die wel op het seizoen zijn afgestemd. Om het ons zelf makkelijk te maken, besloten we om het verrassingsmenu te kiezen en gaven aan als hoofdgerecht vlees te willen eten. Wat een verrassing... carpaccio als starter, biefstuk als hoofdgerecht en een tarte tatin met bolletje ijs als dessert. Het getuigt niet van een hoge mate van creativiteit bij Jan Tabak. Wat dat betreft is er de afgelopen jaren niet veel veranderd. Omdat we alle drie moesten rijden, is er weinig (huis)wijn gedronken en dan is een rekening van boven de 150€ echt wel fors. Jan Tabak blijft een prima locatie voor een zakelijke bespreking met een kop koffie of een drankje maar voor diner kom ik niet snel terug.