Restaurant Neva

Meer informatie over restaurant Restaurant Neva

• Af te huren , Airconditioning , Terras
Wvandrie .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Vorige week de 85-ste verjaardag van mijn moeder gevierd met een heerlijke lunch.
Het kon niet beter!
Prachtige omgeving, heerlijk eten en een geweldige, attente bediening.
Geen enkele moeite was teveel om het mijn moeder en haar gezelschap naar de zin te maken.
Steve en Esther: superbedankt!

Neva: mooi, lekker, flexibel, gastvrij en attent.
Willemijn
Celebratelife .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Graag wil ik u hartelijk bedanken voor de perfecte ontvangst gisteren in uw restaurant Neva.

De jongeman die ons bediende deed zijn uiterste best het ons naar de zin te maken en vragen voor te zijn.
Ook toonde hij zich flexibel en dus een zeer goede gastheer, toen mijn tafelgenote vroeg of zij een geheel vegetarisch menu kon krijgen.
De gesuggereerde witte Rioja was een goede keuze. En het laten voorproeven en inschenken van de wijn (met het etiket naar de gast) ging conform de etiquette.
Onze gastheer heeft het uitstekend gedaan!

De Chef’s Lunch, zoals wij die aangekondigd kregen, overtrof onze stoutste verwachtingen.
Het voorgerecht van tonijn smolt op de tong en ook het hoofdgerecht van schol was overheerlijk.
De vegetarische gerechten werden ook hogelijk gewaardeerd.
De wijze van presenteren was een lust voor het oog. Elk gerecht was een waar kunstwerk op zich, met de eetbare bloemen en bloemfiguurtjes uit komkommer gesneden.
Alles was even verfijnd.
Bij de muntthee na afloop kregen we tot onze verrassing nog een schotel heerlijke friandises geserveerd.
Hulde aan de chef en zijn brigade!

Wat de muziek betreft, de rustige, jazzy achtergrondmuziek was een prima keuze en het geluidsniveau was goed.
Tot slot wil ik vermelden dat het bloemetje en kaarsje op tafel, de mooie kwaliteit linnen servetten en het fraaie servies en bestek zeker bijgedragen hebben tot het luxe gevoel in de watten gelegd te worden.

Nogmaals hartelijk dank voor deze sublieme lunchervaring.
U heeft er twee ambassadeurs bij.
Edith P.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Af en toe heb ik een onbedwingbare zin in appeltaart. Vandaag bij het selfservice gedeelte heb ik het laatste stuk appeltaart gepakt dat er om vroeg om opgegeten te worden. Een flink stuk, erg lekker, aan de prijzige kant. Espresso heerlijk natuurlijk maar zonder het bijbehorende glaasje water. Hoewel er bijna niemand zat ging het afrekenen erg traag. Het restaurant ligt op een prachtige locatie en men probeert minimalistisch chique te zijn. Daarvoor zitten er te veel vlekken op het tapijt en op de banken. Jammer, ik heb hier in het verleden wel eens fantastisch geluncht.
Prinsklaas43 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Prima eten, goede wijn voor een redelijke prijs, charmante bediening. De serveerster was erg aardig en behulpzaam, maar moet nog wel wat bijleren. We kregen verkeerd bestek en het werd aan de verkeerde kant gelegd.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Het eten, het dagmenu, was heerlijk, echter.........we hadden totaal geen keus. Het was VIS, en als je dat niet wilde kon je slechts een voorgerecht krijgen als hoofdgerecht. Bij ons op tafel lag geen bestek, en dat werd klungelig opgepakt.
De wijn werd eveneens op een slordige manier ingeschonken, deels naast het glas.

En erg makkelijk werd er ongevraagd gekozen voor het tutoyeren.
Michiel E.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Kerstlunch menu, tweegangen, extra tussengerecht en wijnarrangement. Koffie met bonbons na. De tonijn vooraf was erg lekker met de zeewier en Japanse dressing. Fazant mooi zacht gegaard, in het geheel niet droog. De spliterwtensoep met coquille smaakte ook uitstekend. Het glaasje cava was prima, de Albariño miste de smaak die het zeker tot een heerlijke wijn kan maken. De Italiaanse rode wijn was erg lekker voor de lunch. Gezellige sfeer. De bediening is echt top; veel aandacht zonder dat het opdringerig is en met een glimlach!
Schaapdevries .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
De reservering begon 23 maart om 12:00 al vervelend. Via de eigen website, maar tot heden geen reactie. Daarna tot half vijf, drie keer gebeld. E-mail nog steeds onbekend...
Bediening was erg attent. Voorgerechten in orde maar gezien de status van de chef en de inrichting was er bij de tartare al een mismatch; twee lange pezen met vlees eromheen. Zeker bij rauw vlees moeilijk te kauwen, dus weggelaten. Maar goed in gezelschap van een Portugese vriend wilde ik niet onnodig kritisch zijn.
Vanaf dat moment begon de ellende. De ¨zwarte brigade¨ hield overleg met de chef, niet over de tartare, maar die begon te schreeuwen, en plein public, vanuit de open keuken en de gehele clientèle kon mee genieten. Plaatsvervangende schaamte bij de bediening.
Het hoofdgerecht; Côte de boeuf, vergezeld met een ragout van beenmerg en slakken. Prima wijn en spijs, Côtes du Rhône wijn en de aardappelpuree a la Robuchon.
Maarrrr het vlees was rauw, nee niet rare of zelfs blue of saignant. Zonder ingewikkeld te doen, 80% van het getrancheerde vlees was overduidelijk donker paars rood, volledig, rauw. Eerder ongetrancheerd aan tafel getoond, leek de côte een mooie korst te hebben. Eenmaal getrancheerd had de korst ook de juiste dikte. Echter in het garingsproces was duidelijk iets misgegaan. Dat kon het gietijzeren pannetje met extra doorgegaard vlees, waar ik juist geen liefhebber van ben, niet goedmaken. Gezien het gezelschap voelde ik me bezwaard om het direct terug te sturen. Na een paar goedbedoelde happen keken we elkaar aan van; dit kan echt niet.
Ditmaal vroeg een dame of alles in orde was. Nee, rauw dus. Duidelijk ook zichtbaar, dat had al bij de uitgifte opgemerkt moeten zijn. Overigens vriendelijk gemeld maar de reactie was zo onverschillig of arrogant dat mijn bloed er van kookte. Het bord werd opgehaald en ging NIET naar de keuken maar naar de afwas en een terugkoppeling bleef uit! Bewijs weg en erg onprofessioneel! Signaal naar de klant; U bent volledig onbelangrijk! Erg hautain of onverschillig. Na afloop liep ik naar de chef en sprak hem beleefd toe dat het vreemd was dat hij zijn personeel hard in het openbaar afsnauwde. Zijn reactie; Jammer dan!
Ja, jammer en nooit meer! Ja daar konden de afgeslagen en ter compensatie aangeboden koffie ook geen verandering in brengen. De heer in de bediening bedacht in overleg nog een korting. Ik weet niet eens hoeveel; als de Chef het niet meer interesseert wat maakt het dan nog uit?
GisellaKlein .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2013
Bij Restaurant Neva wordt een droom werkelijkheid. Hier krijg je gerechten die je nergens anders eet, altijd spannend, altijd een verassing en vooral altijd heerlijk. De bediening is geweldig, je ziet dat ze blij zijn in zo'n restaurant te werken, de chef-kok is bijna altijd aanwezig en aanspreekbaar. Alle gerechten zijn bijzonder, denk aan een zacht gegaard eitje met bloemkool en truffel, en de bloemkool is geen bloemkool zoals we het thuismaken, of een parelgort met rundersucade en truffel en soms met wat kaas, heerlijk is de kalfstartaar met avocado, krokante kippenhuid, maar ook het hert was een ware traktatie, bovendien kan je ook nog dingen bestellen die niet eens op de kaart staan. Kortom een aanrader!
Gisella Klein
Frankteun .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2013
zeldzaam lekker 8-gangen menu gegeten met voortreffelijke service; uniek in amsterdam. voor wat het biedt een prima prijs/kwaliteit verhouding. absolute aanrader!!
Nancy G.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2013
Ik heb een aantal weken geleden een keer bij de "self-service" gedeelte geluncht, en vond de lauwwarme soep en quiche een teleurstelling. Gelukkige bij het tweede bezoek vorige week gingen we met z'n drien bij de "menu prix" afdeling zitten, waar je een twee-gangs lunch krijgt voor €25. Op eerste gezicht prijzig, maar achteraf absoluut het geld waard. De bulgar voorgerecht en vis hoofdgerecht waren lekker, prachtig, en bijzonder. Kleine porties, maar voor ons was dat juist erg fijn. Bij koffie/thee ook verschillende heerlijke bonbons. De bediening was super, en met een glaasje wijn erbij was de verwenning compleet. Was een super ontspannende lunchpauze bij een dagje Hermitage. Een aanrader als je de gelegenheid (en geld) heeft voor een luxe lunch.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
Het eten is goed be/gevallen, wijnen aan de prijzige kant, bediening laat steken vallen. De aansturing van de medewerkers is onvoldoende. Anticiperen op wensen van de klant is in de horeca een must!
Eep F.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2012
Dit is geen gewoon museumrestaurant voor een snelle hap. Het eten vond ik erg goed, met originele combinaties. De porties zijn zo klein dat een flinke eter een menu moet nemen. Dat is bepaald geen straf, maar wel prijzig.
De bediening was vriendelijk en werkte vrij goed.
Het "decor" is de Amsterdamse afdeling van de Hermitage, tijdelijk met Van Gogh erbij. Het cijfer 10 lijkt me dan wel het minste.
Ivanginneke .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
Een absolute aanrader. Verrukkelijke, originele, exquise gerechten.
Uitstekende service in een heerlijke stijlvolle ambiance met een markante communicatieve kok. Buitengewoon schappelijk geprijsd.
Een mooie beleving.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
Voorafgaand aan de opera het theatermenu gegeten. De prijs/kwaliteit verhouding hiervan is bijzonder goed. Zowel het voorgerecht met aardpeer als het kaasplankje waren prima. Voor wat betreft het hoofdgerecht, drie bereidingen van varkensvlees, is alleen de bereiding van varkenswang vermeldenswaardig. Zowel de varkenslende als het speklapje waren niet erg bijzonder. De prijs/kwaliteit verhouding van een fles wijn is, in tegenstelling tot het eten, niet erg goed. Voor een dergelijk bedrag worden doorgaans betere wijnen geschonken. De bediening was buitengewoon vriendelijk, maar was heel jong en liet een paar maal een steekje liet vallen. Misschien zou een ervaren gastheer of gastvrouw wat sturing moeten geven.
Carol S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Een groot restaurant net verschillende zitgedeeltes, erg mooi uitgevoerd.Het was helaas vrij leeg op vrijdagavond, maar ons werd verteld dat het vaak genoeg goed vol zat. De wilde eend was op, daar had ik me op verheugd. Dus werd het het theatermenu, waarin het hoofdgerecht met varkensvlees op 3 manieren bijzonder goed smaakte. Er zijn een aantal (prima) open wijnen die men per glas kan bestellen. Minpunt: de porties waren wel vrij klein.
Job V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
Wat jammer, dat er zo weinig mensen zitten. Overigens geheel onterecht. Misschien, dat men het restaurant gebruikt om te lunchen (meestal vol), maar het is een aanrader, om hier 's avonds voor een theatervoorstelling (carre is op 100 meter) te dineren. Exquise gerechten, zoals 3 bereidingen van lam gaan hier door in een keurig geprijst theatermenu. Zo'n restaurant hoort afgeladen vol te zitten!
Just K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Een lunch zoals ie bedoeld is! Met zachte en lichte smaken. Komkommer, makreel, diverse groenten, zeebaars met een mooi gegrilde huid en met schuim van beurre blanc. De huiswijn van sauvignon blanc begon mooi, de flestip van de sommelier maakte het af. En tegen prijzen die heel positief afsteken bij de geboden kwaliteit. Bediening die attent is en graag iets extra's vertelt. De drukte is groot, zeker met het self service café/restaurant gedeelte op een paar meter. Toch krijg je geen moment een gehaast gevoel. En sowieso is het lekker om langs eenanderhalf uur rij te kunnen lopen om met het woord 'restaurant' ze definitief achter je te laten.
Valery K.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
Een culinaire verrassing voor de vegetariër, de BbQ aubergine is een hemelse ervaring. De bediening is geweldig en legde ons in de watten. Minpuntje: de zitbanken zijn niet geschikt om aan tafel te eten voor mensen met een korte lichaamslengte.
CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
Op donderdag heb ik gegeten met collega's. Ik was al eens vaker geweest. De entourage blijft mooi: ruim en sfeervol. De bediening is correct en vriendelijk. Omdat we met een man of 10 waren, kregen we allen hetzelfde menu. Maar dat deed niets af aan de smaak en culinaire creativiteit.
Avgennip .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2012
Na een rustige wandeling langs overweldigende kunst hier neergestreken voor een sterrenlunch.Dat viel wat tegen. Het lunch menu bleef tot het laatste een verrassing,ook hoorden we pas later dat we ook meer keus hadden uit de kaart.De gerechten waren vooral mooi.De snoekbaars had wat meer aangezet mogen zijn.
Storend waren de lunchgasten uit het cafe die telkens neerstreken in het bedieningsrestaurant en dan uitermate vriendelijk te horen kregen dat dat niet de bedoeling was.De verschillende formules zijn onvoldoende gescheiden.