Restaurant Nakal

Dorpsstraat 10 5768 CE Meijel Nederland Kaart
31-772083180

Over het restaurant Restaurant Nakal

Nakal staat voor “ ondeugend ” of “ eigenwijs ”. Wij willen met restaurant Nakal de traditionele oude Indonesische keuken transformeren naar een nieuwe uiterlijke vorm, ingepast in de Nederlandse eet cultuur. De Indonesische keuken kent een eeuwen oude traditie die overgekomen is naar Nederland door de kolonisatie van Indonesië. De Nederlandse cultuur heeft door de eeuwen heen daardoor een ingewortelde band met de Indonesische cultuur gekregen. Dit maakt dat veel Nederlanders de Indonesische keuken kennen en daar ook een levendige ervaring hebben.
Het beleven van de Indonesische keuken is veelal sterk verbonden met herkenningen en gewoontes die van ouder op kind zijn overgedragen. Het is dan ook veelal een sterke gevoelsmatig verhouding met dit eten die door de jaren heen ongewijzigd gebleven zijn.
Het veranderen van deze sterke emotionele keuken is in eerste instantie iets dat niemand zomaar in zijn/haar hoofd zou halen. Toch moeten we concluderen dat deze gerechten zoals moeder , oma of grootmoeder die bereidde, niet tot nauwelijks is te evenaren, al doet men nog zo zijn best om dit toch te reconstrueren. Het is met name de ambiance, de liefde en zorg, de emotionele band die de ervaring tot een intense beleving maken. “Nakal” erkent dit belevingseten van de Indonesische keuken dat zo diep geworteld zit in onze culturen en tracht daar nu juist gebruik van te maken. Naast de recepten die generaties lang zijn overgedragen, wil “Nakal” de ingrediënten van de cultuur, aan het nuttigen van het eten toevoegen.
Het uitgangspunt is de Indonesische keuken op een culinaire hoogte te brengen met behulp van de rijke traditie van de Indonesische ( eet ) cultuur en de hedendaagse kooktechnieken. Zo moet het eten bij “Nakal” meer zijn dan eten. Door het prikkelen van alle zintuigen van onze gasten willen wij een emotie opwekken van herkenning, verbazing en verwondering.

Meer informatie over restaurant Restaurant Nakal

Uitmuntend
9,5
9,1
9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Nakal

Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Op aanraden van vrienden hier gereserveerd. We hebben a la carte gegeten. Voor, tussen en hoofd gerecht. De gerechten waren geweldig qua smaak en opmaak. De risotto met zwezerik was geweldig. Het zijn verrassende gerechten met nieuwe combinaties. In een woord heerlijk.
De ontvangst kon beter omdat het weer de standaard vraag was: Heeft u gereserveerd? van achter de bar. Niet persoonlijk.
De service aan tafel was goed, attent en vriendelijk. Mooi eigentijds ingericht.
Kortom een absolute aanrader.
Tillydegruijter .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Heerlijk genoten van de overheerlijke en originele gerechten! Tafels zijn ruim opgezet in een prettige omgeving. Prettige bediening!
Bedankt voor de zalige avond!
wil .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Fantastisch gegeten. Fijne bediening.
Geen je moet weg gevoel, maar meer dan welkom.
Zeer de.moeite waard om vaker heem te gaan.
Robin K.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Op een zaterdagavond hebben wij gegeten bij Restaurant Nakal. Als je echt de Indonesische sfeer en keuken wilt ervaren, dan is Nakal echt een aanrader!

De avond zijn wij begonnen op het terras met een drankje en amuse. Van het personeel kregen wij uitleg over de kaart en de verschillende mogelijkheden, zoals het menu van de chef en de verschillende rijsttafels. Dit deden zij heel correct en vriendelijk. Daarnaast vroegen ze ook of we allergieën hadden, dat vind ik zeker een pluspunt.

Wij hebben gekozen voor het menu van de chef. Het leuke hieraan vonden wij dat het een verrassing is wat je krijgt, maar het was vooral ook erg goed en lekker!

Na onze amuse, hebben wij de avond verder binnen doorgebracht. Het restaurant is erg sfeervol en gezellig ingericht. We hadden echt even het vakantiegevoel toen we daar zaten. Je kunt bij Nakal gemakkelijk de hele avond zitten, we zaten comfortabel en het was gezellig druk binnen; echt een avondje uit.

We hebben niet lang hoeven wachten op onze gerechten, maar het was ook zeker niet gehaast of te snel. Bij elke gang kregen we netjes een uitleg over het gerecht. De bediening bij Restaurant Nakal is vlot, professioneel en gastvrij.

We vonden de avond, de inrichting en sfeer in het restaurant en het eten echt een complete Indonesische beleving, we komen zeker nog een keer terug!
wil .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Wat een culinaire verrassing. Elk gerecht weer een feestje wat met passie was samengesteld.
Fantastisch lekker gegeten!
De bediening is erg vriendelijk en nemen de tijd voor je.
De binnentuin is heerlijk vertoeven. Ideaal tijdens de warme dagen. Ook het restaurant is heerlijk ruim opgezet. Altijd fijn als je " buren" niet zomdichtbij zitten.
Na het diner nog een drankje op het terras gedaan en absoluut geen tijdsdruk maar heerlijk ontspannen na kunnen genieten.