Meer informatie over restaurant Restaurant Nº 15

- Ontbijt 08:00 - 10:00

JandL .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Neergestreken op een mooi terras in een schitterende omgeving. Dat begon alvast goed. De vooraf geserveerde broodjes waren prima. De tomatensoep was werkelijk uitstekend. Jammer dat deze lijn niet werd voortgezet. Uit nostalgische overwegingen was mijn keus gevallen op de kibbeling van kabeljauw. Het is heel erg lang geleden dat ik deze gegeten heb. Maar het leek wel of deze kibbeling niet goed uitgelekt was, ze was weinig knapperig en krokant, maar tamelijk slap. Jammer, een goede visboer doet het waarschijnlijk beter. De bediening was vlot en correct. Vanwege het goede begin is mijn oordeel uiteindelijk voldoende.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Na een mooie dag fietsen op de veluwe kwamen we gisteren uit in Hoog Soeren voor het diner. Op het eerste gezicht leek het alsof je in die plaats uit drie restaurants kon kiezen. Een bistro waar de prijzen voor ons iets te hoog lagen, een pannenkoekenhuis en hotel hoog soeren / restaurant no 15. Het verbaast me eigenlijk dat beiden hier apart vermeld worden, want volgens mij gaat het om het zelfde restaurant. We kozen dus voor deze laatste omdat de sfeer een aangename nostalgie uitstraalde en er een groot terras was met schaduw van de bomen. Toen we aankwamen konden we nog goed kiezen uit een plaatsje. En dat was best lastig want één van ons wilde in de schaduw en de andere in de zon. En zo kozen we een tafeltje met uitzicht op het konijn. En dat bleek later geen slechte keus, want aan de andere kant van het terras stond een groot speeltoestel waar nogal wat geschreeuw van spelende kinderen vandaan kwam. De bediening bestond uit drie jonge meisjes en op het eerste gezicht leek de organisatie niet helemaal vlekkeloos te verlopen. Dus misschien moesten we wel eens wat langer wachten, terwijl het op dat moment nog niet druk was. Maar het viel mee. Al snel hadden we ons eerste glaasje wijn, de menukaart, en niet lang daarna onze bestelling gedaan. Het meisje dat ons eten kwam brengen verontschuldigde zich al gelijk voor haar gestuntel. Ze was hier nieuw en ze was erg gestrest, het ging er allemaal erg hectisch aan toe. Daarna keek ze me serieus aan en zei : "Het is best zwaar werken in de horeca, maar ja ik heb er zelf voor gekozen." Wat een grappige opmerking voor een serveerster ! En de afwasser was ook niet op komen dagen. Mijn vriendin bestelde een nieuw glas wijn bij het eten en toen vroeg de serveerster of ze het lege glas gelijk mee mocht nemen. Het is jammer dat ze er niet bij zei dat dit dan scheelde in de afwas. Nu moesten we maar gissen naar de bedoeling van deze actie. Als eten had mijn vriendin gekozen voor twee voorgerechten. Tomatensoep en een geitenkaassalade. En daar was ze erg tevreden over. Ik had de fish en chips. Ook die smaakte prima maar was wel erg basis. Het leek op kant en klaar gefrituurde visstukjes en ook geen bijzondere frites. Een bakje mayonaise en een bakje remouladesaus. Volgens mij ook kant en klaar. En dan nog een flinke bak sla. Ik ben niet zo'n groente eter maar in deze bak zaten wel heel veel verschillende soorten sla. Zodat ik eens op mijn gemak een smaaktest kon doen van de verschillende soorten sla die er zijn. We waren al een eind gevorderd met het eten en toen was de wijn er nog steeds niet. Dus die hebben we bij een andere serveerster nog maar eens besteld, en toen even later kwam hij alsnog, al was het eten zo goed als op. Ondertussen liep het best grote terras al aardig vol en kreeg ik toch de indruk dat de wachttijden bij andere tafels aanzienlijk langer waren dan bij ons. Hadden we geluk of viel het bij de anderen toch ook wel mee. Ik heb in ieder geval geen ontevreden mensen opgemerkt. En het was natuurlijk ook goed vertoeven op zo'n mooie dag op een dergelijk mooi terras. De meisjes van de bediening was in ieder geval niets te verwijten. Die deden erg hun best. Twee waren goed ingewerkt en daar was ook niets op aan te merken terwijl ze nummer drie tegelijk ook nog de kneepjes van het vak moesten uitleggen. Bovendien waren er op deze mooie dag waarschijnlijk aanzienlijk meer mensen dan ze van te voren hadden verwacht. In de keuken ging het er waarschijnlijk net zo hectisch aan toe. We bestelden nog een kopje espresso en vroegen ook gelijk maar om de rekening, omdat we nog steeds het idee hadden dat alles langer zou kunnen gaan duren. Maar ook nu viel het weer mee. De wachttijd voor onze koffie was heel acceptabel. De rekening kregen we echter niet. Dus toen we klaar waren en nog even hadden gewacht zijn we zelf maar naar binnen gegaan om af te rekenen. Binnen stond mijn favoriete serveerster achter de bar en ze vroeg of alles naar wens was geweest. Toen ik zei dat het allemaal best OK was zei ze heel verbaasd : "Oh super ! ". Wat een talent ! Als ze haar act, die nu nog geen act is, wat verder uitwerkt en nog wat meer uitbouwt, valt er nog een hoop te lachen met haar. Ik hou wel van deze licht absurde humor á la Fawlty Towers en Wim T. Schippers. Ze heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik dit restaurant niet snel zal vergeten.
Maartje V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Hier onverwacht met vrienden buiten gedineerd. Omdat we zo genoten hebben hierbij een weergave van onze bevindingen. De menukaart niet exact teruggevonden op de website.
Mbt voorgerechten; zalm was heerlijk met een fantastisch sla-arrangement en sublieme dressing, zelden zo'n combinatie geproefd,was echt geweldig. Het Proeverijtje vonden de heren verrukkelijk. Soep; De bouillon was heel goed, tomatensoep met basilicum en zure room was lekker, miste net die diepe Italiaanse tomatensmaak.
Hoofdgerecht, entrecote met bearnaisesaus, fijn dat de bearnaisesaus , die overigens heerlijk was, apart werd opgediend, jammer dat niet werd gevraagd naar medium, doorbakken..etc., maar was voor mij prima. Heel bijzonder dat het bestek ook een laguiole mes bevat. Groentes; Heerlijke gebakken aardappeltjes, fantastische knapperige variaties van wortel. Dat was echt yam yam.
De wijnen waren heerlijk, alhowel je niet kunt kiezen uit een omvangrijke wijnkaart.
Dit is geen Haute Cuisine, maar de basis is eerlijk en heerlijk en zelfs soms exellent . Hier en daar wiebelen ze tussen snel en authentiek. Wij hebben genoten en komen zeker terug.
Wij hopen dat ze vooral doorgaan op deze nieuwe weg. Dan worden ze de diner-topper van Hoog Soeren.
*Deze onderneming zit in een transitie , dat is lastig, met name mbt het hotel. Hoe ga je dat combineren met de diverse varianten op cafe en restaurant. Wij zijn benieuwd welke lijnen ze gaan leggen.
Kerdel .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
een intiem modern sfeervol restaurant met toch wat elementen die verwijzen naar het bosgebied. Gezellige open haard en aardig personeel. Wij hebben in het hotel gelogeerd en in het restaurant gegeten. Wij konden niet kiezen van de kaart maar hebben heerlijk gegeten. De menukaart is in te zien op hun website. Als je uit eten wilt en je bent in de buurt zou ik zeggen...doen!
Shbicol .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Wij zijn hier, mijn vriendin en ik voor een gezellige middag naar binnen gestapt. Hartstikke gezellig gehad met zijn tweeën onder het genot van een lekker wijntje, de pinot blanc (aanrader!)lekker bij gekletst en uiteindelijk heerlijk gegeten wat in eerste instantie niet de bedoeling was. Wat meteen opvalt bij binnenkomst is hoe mooi het er is, de gezelligheid komt je tegemoet. Zorgvuldig gekozen accessoires passend bij de bosrijke omgeving.
Het eten was er heerlijk we hebben genoten van een heerlijk najaarssoepje, erg bijzonder en het proeverijtje van wild viel mijn vriendin ook erg in de smaak (wel een beetje weinig van al dat lekkers op het bord). Vervolgens als hoofdgerecht gemutlich gekaasfondued met zijn twee. De service was verfijnd en erg vlot, soms iets te snel.
Tot slot afgesloten met een aangeklede koffie en kruidenthee.
Wij komen zeer zeker terug!
R.F. N.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Weer eens bij Restaurant 15 gegeten, nu koude en warme pintxos, helemaal super
Was weer gezellig, goede bediening en top wijn van Nederlandse afkomst. Blanc de Noir.
Miranda L.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Wij zijn dol op restaurant N°15!!
Wij houden van de landelijke en gemoedelijke sfeer! Het personeel is attent en de twee gastvrouwen zijn echt heel warm en vriendelijk.
Het was voor ons dan ook geen moeilijke keus om hier ons huwelijksfeest te gaan geven. Het is ook zo bijzonder dat de kapel, die echt heel romantische is, op loop afstand is van Restaurant N°15.
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
We kenden dit restaurant als een suffe tent, maar dat is nu verleden tijd. Modern is het er nog niet, maar wel gezellig. De bediening is erg aardig.

We kozen de koude en warme pintxos voor 2 personen met een Veluws biertje en een wijntje. Verwacht niet alleen Spaanse hapjes, het was van alles wat. Van Azie naar Spanje en de Veluwe. De geitenkaas met balsamico vonden we het lekkerst. Tortilla met zalm en kruidenkaas is wel erg afgezaagd.

Met cheesecake en espresso toe aten we onze buikjes rond. En dat voor nog geen 45 euro.

Sarina W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Ik ben op Valentijnsdag met mijn vriend wezen eten. We zaten op een heerlijk plekje naast de gezellige open haard en werden super geholpen. We hoefden niet lang te wachten en hebben erg genoten van het eten. We kregen als voorgerecht heerlijke pintxos voor 2 en als hoofdgerecht hadden wij overheerlijke en malse scharrelvarken. Ik kan niet anders dan positief zijn over dit restaurant en wij zullen hier zeker vaker komen!
Yooroon .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
De proeverij van Veluws wild en de wijn waren heel OK en ook de pintxos (tapas) waren erg lekker. Echter "Zwitserse Raclette" te was de naam onwaardig: flauwe jong belegen kaas, opgewarmd op waxinelichtjes. Pfff. Wat een teleurstelling. Heel jammer, het begon zo leuk.
JasperJ .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Met z'n vieren gegeten. Zelf begon ik met het proeverijtje van wild, dit was niet heel bijzonder, niet zo veel smaak en een kleine portie. Vervolgens aten wij de herten peper. Was goed van smaak maar weinig hert en ongelooflijk veel rode kool. We hebben er een prima Bordeauxs bij gedronken. De bediening vonden we een beetje vreemd, maar we zagen wel dat er goede bedoelingen bij zaten. We hebben er op vrijdagavond gegeten alleen de zaak was bijna helemaal leeg inrichting was echter wel goed.
W.Pruymboom .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Met Kerst uitstekend gedineerd in deze sfeervolle zaak. Het was niet gemakkelijk kiezen van de kaart vol smakelijke mogelijkheden. Het proeverijtje van wild vooraf ging er prima in en mijn metgezellen zaten eveneens te genieten van heerlijke tomatensoep, carpaccio en huisgerookte zalm. Ook de hoofdgerechten waren dik in orde, waarbij opviel dat er ook voor een heel leuk bedragje prima eten op tafel kwam. Mijn tournedos was super en ik zag allerlei lekkers om me heen.
Enkele weken eerder logeerde ik nog in het hotel, erg gezellig en een geweldig ontbijtje!
Nathan B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Nadat we niet terecht konden bij de brasserie van het om de hoek gelegen hotel Oranjeoord, belandden wij met 5 man in dit sfeervolle restaurant met open haard. De bediening was werkelijk geweldig. Je wordt als een ware gast ontvangen en behandeld. Grandioos! Het eten werd op prachtige borden geserveerd maar liet qua smaak en bereiding toch wel te wensen over. De ossenstaartsoep smaakte alsof deze uit een blik kwam. De medaillons waren te lang gegaard, waardoor de malsheid van het vlees verdwenen was. De champignonsaus was niet bijzonder. Als de keuken het niveau opschroeft, zou het restaurant een absolute trekpleister moeten worden!
Yellowjackal .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
We hadden geen zin om te koken en zijn met zijn viertjes ( 2 volw en 2 kinderen) uit eten gegaan. We zijn naar Restaurant No 15 gegaan omdat we daar eerder goed gegeten hadden ( kennismakings menu). Dit maal gekozen voor de bavette angus en de Huisgerookte zalm. Voor de kids hadden we de american pancakes en de kinder tapas. De zalm was echt voortreffelijk, prima gerookt en goed van smaak. De angus steak was lekker mals en medium gebakken. Het geen wat de kids gekozen hadden was ook prima en vooral de tapas vind ik erg leuk voor de kinderen. De pancake kunnen de kinderen naar eigen idee versieren en op smaak brengen. Wat vinden de kinderen dat leuk.
Marie-Madeleine .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Een heerlijke salade met gamba s gegeten op t terras van Restaurant No 15 in Hoog Soeren. Prachtige omgeving en vriendelijke bediening. De prijzen zijn ongekend laag en alle gerechten zien er aantrekkelijk uit. Verse en verantwoorde produkten. Echt n aanrader en de rit meer dan waard.
Bruijntje1981 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Na een heerlijke wandeling over de Veluwe hier lekker gegeten. Een heel sfeervol restaurant met veel van vroeger. We hebben ons laten verrassen door de kok. En dat heeft hij zeker. Alles was perfect klaargemaakt, complimenten. N 15 gaat ons zeker vaker zien. Maar dan blijven we ook overnachten en nemen we een wijnarrangement erbij
R.F. N.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Lekker gegeten voor een zeer redelijke prijs. Voorgerechten onder de 10 euro en de meeste hoofdgerechten 15 euro. wij hadden een carpaccio met truffel crème en een gebakken kabeljauw met saffraan saus. Prima bereid en geserveerd met verse gewokte groenten en frieten. Vlotte bediening. Zeer rustiek gelegen met een keurig uitziend restaurant. Hebben ook een zeer ruim terras waar wij al een aantal keren gebruik van hebben gemaakt.