Meer informatie over restaurant Restaurant Muze

• : Parkeerplaats

• Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Hier voor het eerst weer gegeten in het nieuwe theaterseizoen. Helaas geen a-la-carte meer ... Het eten was aardig, maar niet van de kwaliteit en met die charme die we er eerder gewend waren. Hopelijk was dit een uitzondering en komt ook snel de kaart weer terug. Het wijntje was heerlijk en bediening nog steeds prima!
acantus .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Voorafgaand aan de voorstelling Max Raabe &Palast Orchester relaxed gegeten. De bediening paste op de tijd en 5 minuten voor aanvang van de voorstelling hadden we onze koffie met een stukje chocolade op. In Muze is er 1 menu, de enige keus is alleen 2 of 3 gerechten. In ons geval gingen de mannen voor 3 en de vrouwen voor 2; een hoofdgerecht (zalmrolletje) en een toetje (cheesecake). Alle 3 van prima kwaliteit, ingredienten hoogwaardig en gebalanceerd aangemaakt. Porties niet te groot en niet te klein. De witte huiswijn vond een van de mannen vies maar de fles die we daarna kochten was lekker. Ook het aperitief, iets met campari, smaakte prima. De bediening was relaxt en oplettend, zonder het zelf te zeggen wist de ober dat een van ons een dieet had. De inrichting van het restaurant geeft niet het gevoel dat je in een enorme ruimte zit, het is goed afgeschermd.
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Tijdens het Take Root festival in de Oosterpoort verzorgde Muze de catering. Er waren stands waar kleine hapjes werden verkocht, zoals pizza-slices, wraps en braadworst, maar er was ook een restaurantje waar aan tafel geserveerd werd. Dat wilden we wel. Na wat wachten kregen we een tafeltje, kwam het drankje vlot op tafel en werd ons gevraagd wat we wilden eten. We gingen voor de gegrilde tonijnmoot, en we werden gevraagd hoe we die wilden hebben. "Als 'ie maar niet doorgeslagen is" vonden we, en we zouden een kort gegrilde tonijn krijgen. Later verscheen een andere serveerster met wat even later bleek twee doorgeslagen steaks. We hadden geen zin om te klagen, want we wilden ook weer naar het volgende optreden, en bovendien: het geheel was wel lekker. De gebakken aardappelen kwamen met Brander-mayonaise (een specialiteit van een gelegenheid in Groningen, die tegenwoordig volgens geheim recept door een bedrijf uit Zwaag wordt gemaakt) en een plezierige salade. Toetjes zag ik niet op de kaart, maar de koffie was uitstekend. En met een goed gevulde buik konden we verder, naar Joan Beaz.
Bij een rustger gelegenheid kom ik hier graag terug om te zien wat ze hier echt kunnen.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2014
Heerlijk gegeten! Gestart met een trio van garnaal. Bij het hoofdgerecht ging het even mis met een veel te zoute saus, maar dat werd goed opgelost door de vriendelijke bediening. Het nagerecht met Groninger koek was bijzonder (vooral de compote) en erg lekker! Daarbij nog heerlijke wijn en het gemak van direct door kunnen naar het concert: helemaal goed!
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Weer heerlijk gegeten: lekker soepje van spinazie met quenelle van mascarpone en heerlijke zeebaars in pancetta. Helaas geen tijd voor toetje deze keer.