Restaurant MOZO

Van Woustraat 89 1074 Amsterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant MOZO

Marokkaanse tajine en couscous in Amsterdam!

Een Marokkaans sprookje in de Amsterdamse Pijp voor avontuurlijke eters. Geniet van authentieke tajine gerechten en smeuïge couscous volgens moeders recept. Ook serveert de chef de Marokkaanse variant van de tapa, ideaal om kennis te maken met de diverse en rijke smaken van deze schitterende keuken.

Je waant je in Oosterse sferen ver-weg-van-hier onder het genot van verse Marokkaanse muntthee. En dat gewoon in ons Amsterdam!

Meer informatie over restaurant Restaurant MOZO

Tram 3 en 4 halte Ceintuurbaan / Van Woustraat
  • : Betaald parkeren in de buurt; zondag gratis parkeren!

Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 22:00

9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant MOZO

Mariska H.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
6 jaar geleden aten we op hetzelfde adres Marokkaans bij Fatiem. Dat restaurant sloot helaas de deuren, maar recent ontdekten we dat er wederom een Marokkaans restaurant zit. En wat voor een! Mozo zit hier blijkbaar al sinds 2013, jammer dat we dat nu pas ontdekt hebben. Beide bedienende heren (ook de eigenaars?) waren gastvrij, klantvriendelijk, attent, maar zonder opdringerig te zijn. Vooraf de vissoep en merguez. Vissoep bevatte niet heel veel vis, maar smaakte heerlijk, vol en kruidig. De merguez, loeiheet en behoorlijk pittig, waren ook erg lekker. Hoofdgerecht 1 was "kip met humus", het gerecht door Trump aangeprezen als héél, héél speciaal. (Mozo heeft ook humor!) Erg lekker gekruid, combi van humus met gegrilde groente was topper! Hoofdgerecht 2 de tajine met kalfsvlees. Zacht, mals, smaakvol, mmmm! Afgesloten met lekkere chocomousse. Heerlijk gegeten, komen snel terug!
Delicous .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
MOZO is een van mijn favoriete restaurants in Amsterdam. Lekker knus, gezellig mét vriendelijke en gastvrije bediening. De Marokkaanse tapas zien er prachtig uit en smaken ook nog eens heerlijk. Voor het hoofdgerecht raad ik de Tajine Tahlia aan, van zacht kalfsvlees met bijzondere kruiden alleen in Marokko te verkijgen. Zo vertelde de vriendelijke eigenaar. De Tajine andalusia met malse kip en zoete tomaat is ook een lekker gerecht met bijzondere smaken. De gerechten aten wij onder het genot van heerlijke Marokkaanse muntthee met oranjebloesemwater erin. Kortom ga er heen!
Samira J.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Zelden bij een goed Marokkaans restaurant, maar MOZO is zeker op het niveau van de goede restaurants in Marrakech. Het eten is echt heerlijk, vol verrassingen maar ook trouw aan de originele gerechten. De sfeer was gezellig en knus, de kaart is uitgebreid (het liefst wilde ik alle tajines proberen) en de service was fijn en vriendelijk. Het was echt alsof ik op vakantie was. Volgens mij komen de eigenaren uit omgeving Tetouan, te merken aan de lekkere oranjebloessem thee, de heerlijke tajine tahlia (eindelijk ergens in NL!) en de Andalusische muziek, heerlijk sfeertje!
Adil M.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Knus restaurant met heerlijk eten en zeer vriendelijk personeel! Een aanrader voor de liefhebbers van de Marokkaanse keuken.
J.D. V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Altijd heerlijk om te eten. Tajine's zijn eerlijk en top. Aanrader! Geen alcohol, maar kan best een avondje zonder. Dat is geen punt.
Abdul P.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heerlijk eten, prima menukaart, Klein maar sfeervol restaurant. Goede bediening. Prijzen zijn echt acceptabel.
Een aanrader!
Ingrid C.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Goede uitleg bij alle gerechten, snelle bediening. We komen zeker nog een keer terug.
Edwin D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Onze plek in de buurt van de ingang was wat minder ivm de deur die telkens open/dicht ging en de koude lucht naar binnen bracht.
Rick C.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Heerlijk eten en uiterst vriendelijke bediening. Het is een feestje om te eten in dit knusse en gezellige restaurant!
Suzan B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Het eten ziet er prachtig uit en smaakt verrukkelijk! Ook de bediening is uiterst vriendelijk. Mozo is een echte aanrader!
Bram B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Erg genoten van de sfeer, service en eten. Uiterst vriendelijke en vlotte bediening. Het eten ziet er werkelijk prachtig uit en het smaakt nog beter. De sfeer is heerlijk knus, het was echt even wennen om weer in de regen en wind buiten te zijn. Boven waren ze bezig met een fotoshoot van een nieuw gerecht op de kaart, zag er fantastisch uit.
Stefan L.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Absoluut een aanrader. Je proeft de liefde en aandacht van de keuken in de gerechten. Alles heerlijk op smaak, het vlees zacht en de Marokkaanse kruiden zijn perfect in balans. Vriendelijke bediening en sfeer. Aanraders zijn de vijf uur lang gestoofde kalfstajine met honing en dadels en de bastilla met kip. De Marokkaanse thee is verrassend lekker, ook zonder suiker of honing.
Zacharias J.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Ontzettend genoten van het eten! Heerlijke verse tapas vooraf, alle gerechten uitgesproken van smaak, vooral de bietensalade en de artisjoksalade. Voor het hoofdgerecht ontzettend genoten van de bastilla met kip en de vegetarische couscous. Hele fijne service, vriendelijke eigenaar en geheel toevallig: Beau van Erven Dorens zat een paar tafels verder met zijn familie!
Annabel D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Het eten smaakte goed en de bediening was heel vriendelijk. Mijn vriendin heeft een notenallergie en daar gingen ze op een prettige manier mee om. Ook werd er over het algemeen goed met je meegedacht:)
Wil B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Bijzonder gastvrije ontvangst. Veel aandacht voor de gasten. Prettige, ontspannen sfeer, sfeervolle muziek en heerlijk eten!
Harold V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Wij waren hier tijdens de ramadan, toen er een speciale menukaart was. We hebben een heerlijke tajine met amandelen en dadels en saffraanrijst gegeten. Perfect klaargemaakt. De voorgerechten, auberginesalade en artisjokkensalade waren ook verrukkelijk. Bediening heel vriendelijk, het was nog wat rustig in de zaak vanwege de ramadan, maar stroomde later op de avond vol. Een prima plek!
Saida D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Echt de moeite waard om te proberen. Het eten is top! Serves is top! Het voelde als of ik in een van die hippe zakjes zat in Marrakech ????
Lola M.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Ik heb ontzettend genoten van het eten, sfeer en vriendelijke bediening. Het eten is ontzettend goed. Ik heb nog niet eerder zulke lekkere tajines gegeten. Heerlijke smaken en kruiden en flinke porties ook en de couscous was heerlijk als sidedish.
Nathan I.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Genoten van Marokkaans eten, hele lekkere tapas en echt heerlijke tajines met vlees, dadels en noten en met grote gehaktballen in lekkere saus en ei. En de couscous erbij was heerlijk. Verder was alles dik in orde. Leuke mensen, leuke locatie, lekker eten.
Nuria V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Geweldig restaurant, samen met mijn man het vasten verbroken bij MOZO. Tajine kip uit Andalusie en de bastilla waren overheerlijk! Ook de hummus en zahlouk dipjes als voorgerecht smaakten heerlijk. Ontzettend vriendelijke bediening en snelle service.