Restaurant Monica & Winston

Stadhuisplein 4 8232 Lelystad Nederland Kaart
31-320213035

Over restaurant Restaurant Monica & Winston

Culinaire wereldreis in Lelystad

Bij restaurant Monica en Winston kun je authentieke wereldgerechten komen proeven. De kaart bestaat uit gerechten vanuit de hele wereld. Van Amerika tot Japan, van Rusland tot Brazilië. De gerechten wisselen geregeld op de kaart, want zoveel landen hebben uiteraard ook veel gerechten. Het contact met de gastheer en –dame is erg goed. Ze zijn geïnteresseerd, maar ook zelf verhalend. Voor een echte etensreis moet je hier naartoe.

Meer informatie over restaurant Restaurant Monica & Winston

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Froos .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Zeer goed en goed ingerichte restaurant. Voldoende verlichting zo dat je kan zien wat je eet. Het voorgerecht was een verrassing van de kok en dat was heerlijk. Veel variatie . Voldoende keuze van de andere gerechten Wil je lekker uit en niet te druk ( grootte) Is dit een aanrader.
Manoek R.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Eten is echt top! Bediening is erg vriendelijk. Inrichting is niet bijzonder maar dat is ook niet nodig.
Akaash M.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Heel aardig en attent personeel! Letten goed op of je drinken op was en kwamen vaker langs om te vragen of het naar wens was. Het eten was goed te doen, wel behoorlijk grote porties die snel achter elkaar kwamen waardoor je geen tijd had om het vorige gerecht te laten zakken.
Pieter A.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
We hebben gisteren een Kookworkshop gehad. Monica en Winston hebben de vrije hand gehad in het thema. We hebben een super avond gehad. Gastvrij ontvangst met lekkere wijn, en borrel garnituur. We kregen goede uitleg over Hygiëne en veiligheid in de keuken. Wij hebben allerlei verschillende bijzondere tapas gerechten gemaakt. De drankjes en hapjes konden we de gehele avond vrij pakken. Het was een erg gezellige ontspannen huiselijke sfeer.
We kregen handige tips. En het was verrassend om te merken hoe goed je collega's kunnen koken. Verhaling vatbaar, ze hebben nog thema's genoeg.
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Weer erg lekker gegeten!! Een aanrader is er niet want alles is even lekker. Prima idee om van het voorgerecht te veranderen, zo heeft ieder wat wils. Nagerecht was subliem. Kijk weer uit naar de volgende keer :)
Susanne L.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Super slecht! N.a.v. goede recensies op deze site hier gaan eten, maar het is ons enorm tegengevallen. Restaurant ziet er uit als een 'cafetaria +'. Wijnkaart hebben ze wel, maar die moest het meisje van de bediening gaan zoeken, dus de keuze was: wit of rood. Pas na het hoofdgerecht kregen wij ons drankje, terwijl wij dit ruim voor het serveren van het hoofdgerecht hadden besteld. De lege borden werden na 25 minuten van tafel gehaald. Na het hoofdgerecht om de dessertkaart gevraagd, het überhaupt brengen hiervan duurde weer 20 minuten. Alles duurde zo lang! Kortom, dit restaurant zou ik echt niemand aanraden!
Diana V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Dit is niet de eerste en zeker niet de laatste keer dat we hier hebben gegeten. Ditmaal hebben we de krokodil geproeft. Ja, het kost een beetje maar dan heb je er wel weer een smaaksensatie bij. Hoe het smaakt? Naar krokodil, proef dus zelf maar.
Marlies W.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Voor- en hoofdgerecht waren lekker. De service was helaas erg slecht. Het duurde erg lang voor de bestellingen werden opgenomen, erg lang voor de drankjes kwamen en het was bijna onmogelijk aandacht te krijgen van de bediening. Drankjes die we bij het hoofdgerecht bestelden kwamen een halfuur nadat het eten op was. Verwacht geen advies over wijn. Dessert was erg eenvoudig, maar ook daar moesten we een halfuur op wachten.
Rohi .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Ontzettend vriendelijk personeel, leuke gerechten en dat voor een heel schappelijke prijs.
Via de AH actie gereserveerd, geen gedoe over gerechten die wel of niet bij de actie hoorden, gewoon het 2e driegangenmenu is gratis.
Het restaurant was vol, dus moesten we wat langer op ons eten wachten, maar dit was niet storend.
We komen hier zeker terug.
Svanderbijl .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
We werden hartelijk verwelkomd en konden met dit mooie weer heerlijk buiten gaan zitten. De bediening was op en top en het eten was verrukkelijk. Omdat mijn man jarig was kreeg hij nog een feestelijk toetje. Al met al was dit een avondje puur genieten. Winston en Monica, blijf vooral zo doorgaan! Het was fantastisch!
Heerlijk_eten_80 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Na een dagje Aviodrome, hadden we hier tafeltje gereserveerd voor 6 personen m.b.v. de AH Restaurantactie.
Ondanks dat er een tafel binnen voor ons klaar stond, konden we zonder probleem buiten op het terras zitten.
Voor de actie hadden ze een leuk menu samengesteld met ook hele aparte gerechten (zoals krokodil). De bediening was erg vriendelijk en het eten was ontzettend lekker en veel!
Over het geluidsniveau kan ik weinig zeggen, want het was relatief rustig, toen wij er waren, bovendien zaten wij buiten.
Zelf komen we niet uit de buurt, maar voor dit restaurant komen we vast nog een keer terug. Een absolute aanrader!
Dirk.gea .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het eten was uitstekend, alleen de bediening zou efficienter kunnen. Hierdoor waren we relatief veel tijd kwijt.
Vonden wel het karafje huiswijn nogal prijzig.
Conniewezenberg .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
We hebben heerlijk gegegeten zowel het voorgerecht ( gerookte zalm met toast )
als de ossenhaasreepjes in oestersaus en de picanha geserveerd met verse groenten en en een heerlijke saus. De kaart is op zich al een verrassing. Een goede mix voor een ieder die van lekker en goed eten houdt. Daarnaast nog even gesproken met Monica die het toetje serveerde en zelf vroeg of alles had gesmaakt en of er nog suggesties waren. Kortom top en absoluut een aanrader om daar te eten. Wij komen in ieder geval nog een keer terug
M.bouwman-smits .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Gisteren was ik samen met mijn dochter met een volle kaart restaurantzegels uit eten gegaan na een dagje shoppen in Bataviastad. Voor de 2e keer naar Monica & Winston om de gemiste pittige Surinaamse kippenlevertjes te eten...
.en ja hoor het was heerlijk. We waren dit keer lekker vroeg, dat vind ik er prettig omdat het dan nog lekker rustig was. Wat mij opviel was dat Winston mij nog herkende, dat gaf ons een prettig gevoel....de porties waren ruim voldoende en alles liep naar wens. Een klein nadeel vond ik, wij hadden een restje friet/patat van die kleine stukje en het duurde even voor het meisje ons kon helpen bij het afrekenen. Het restaurant zat weer helemaal vol......TOP hoor!
Nicole.franco .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het eten was weer heerlijk, bediening goed en vriendelijk. De sfeer is gezellig en ongedwongen. Wij hadden de Zalm en Spaanse meloen vooraf en als hoofdgerecht de Varkenshaas met spek en Jamaicaanse sweet en spicy ribs, als dessert Pistache ijs. Het was, zoals gezegd, heerlijk!!
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
wij hadden om half zeven gereserveerd ons drankje werd opgenomen die we ook kregen maar moesten later om de kaart vragen na weer een tijd werd onze bestelling opgenomen we vroegen om de wijnkaart die werd vergeten en moesten er zelf achterheen na een lange tijd kregen we ons voorgerecht wij vroegen om zout en peper en ja daar moesten we ook zelf weer achterheen die hadden ze schijnbaar niet extra en moest uit de keuken komen erg plakkerig
het hoofdgerecht duurde ook weer erg lang dus hadden geen tijd meer voor een dessert toen we gingen afrekenen hadden ze niet de ah aktie eraf getrokken dus daar zeiden we iets van toen werd er gezegd dat ze dat alleen bij een 3 gangen menu doen toen ik zei dat we uren moesten wachten ging ze overleggen er werd toen 25 euro afgehaald al met al heel teleurstellend en veel te duur. wij waren niet de enige die hierover klaagden
Nickynaffash .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Heeeerlijk gegeten (met name de curry met kip en kokos is een aanrader)!
Ik had alleen het idee dat ze met te weinig mensen stonden, waardoor het allemaal wat langer duurde. De bediening mag wat vaker vragen of je nog iets wil drinken.
Er hangt een ongedwongen sfeer en het personeel is vriendelijk. Decor is niet bijzonder, maar de smaak van het eten maakt dat meer dan goed.

Het zijn flinke portis met veel groenten, patat bijbestellen is echt niet nodig. Wij waren eigenwijs en bestelden het toch, maar dat ging haast onaangeraakt weer terug naar de keuken. En het dessert (blondie) was gevaarlijk lekker!
Hakvoort.j .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
De maaltijd was perfect! Zowel voorgerecht, hoofdgerecht als nagerecht zag er verzorgd uit! We zaten buiten en het was bijzonder mooi weer.
Janw11 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Via de ah restaurantactie uitgekomen bij dit restaurant. Mooie locatie op stadhuisplein. Groot terras buiten. Voor een dinsdagavond redelijk druk. Hebben binnen gezeten. Leuke simpele moderne uitstraling. Zelf hou ik van simpel. Ervaring leert dat je dan vaak lekker kan eten. In dit geval ook. Konden van hele menu kiezen. Hebben kip met jamaican jerk kruiden en de varkenshaas genomen. In 1 woord geweldig. Veel kip en vlees met dito groente. Geen standaard groente maar een combinatie van vergeten groente en sla. Alles wordt zelf gemaakt en gemarineerd. Je kan echt merken dat ze hart voor hun zaak hebben. Wij gaan hier zeker nog eens eten ook zonder actiebon. Kortom veel en lekker eten voor weinig geld
Natasja W.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Bij binnenkomst begroet door de gastvrouw. Tafels staan niet dicht op elkaar, zodat je niet het gesprek van de buren hoort. Vond de kaart zeer verrassend, kippenlevertjes bv zie je niet vaak meer op een kaart staan. Carpaccio van wagyu vlees, ga zo maar door. Alles wordt exotisch gekruid. Met schappelijke porties en voldoende groente. Je hebt bijna geen frietjes nodig. Jamaicaanse kip was subliem. Kip was sappig en smaakvol. Zelfde voor de varkenshaas en Angus burger, die met een zwart broodje kwam (origineel). Weer een leuke twist. Over leuke twist gesproken, de Dame Blanche was ook weer een verrassing. Net zoals de blondie-brownie. Wij gaan hier zeker terug komen! Wel een kleine tip, let op de stofdraden bij accessoires en laat het personeel weten wat ze serveren. "Het is lekker" is persoonlijk en weet dan nog steeds niet welke kruiden er gebruikt worden