Restaurant Monica & Winston

Stadhuisplein 4 8232 Lelystad Nederland Kaart
31-320213035

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

Over het restaurant Restaurant Monica & Winston

Culinaire wereldreis in Lelystad

Bij restaurant Monica en Winston kun je authentieke wereldgerechten komen proeven. De kaart bestaat uit gerechten vanuit de hele wereld. Van Amerika tot Japan, van Rusland tot Brazilië. De gerechten wisselen geregeld op de kaart, want zoveel landen hebben uiteraard ook veel gerechten. Het contact met de gastheer en –dame is erg goed. Ze zijn geïnteresseerd, maar ook zelf verhalend. Voor een echte etensreis moet je hier naartoe.

Meer informatie over restaurant Restaurant Monica & Winston

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag Gesloten

vlist38 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Zoals steeds is het bijzonder plezierig bij Monica en Winston te dineren.
In een ontspannen sfeer is het er goed toeven.
Niek K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
15 juli hier prima gegeten. Zowel mijn voorgerecht, hoofdgerecht als toetje waren erg lekker. Zelfde conclusie bij mijn tafelgenoten. Restaurant is van binnen niet erg gezellig. Helaas geldt hetzelfde voor de omgeving waarin het restaurant ligt: hartje Lelystad. De bediening was vriendelijk maar volstrekt onoplettend. We zijn drie keer van tafel geweest om hen er op te wijzen dat we of toe waren aan een nieuwe gang of graag een nieuw drankje wilden bestellen. Terwijl er op het hoogtepunt van de avond 25 gasten waren en er 3 personeelsleden in de bediening liepen...
Daphne R.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Jammer dat er deze avond teveel aandacht aan de Salsa werd besteed. We waren nog aan het eten en de muziek werd keihard aangezet! We konden mekaar niet meer verstaan.

De croquet die ik had besteld moest naar bakkeljauw smaken, nergens te bekennen en erg flauw!
De Angus was goed bereid, de rest maar matig. Ook moesten we lang op het hoofdgerecht wachten.
Toetje was ok. En waarom staan er meer gerechten op de site dan in het restaurant zelf?

De bediening communiceerde ook niet goed, ze stelde dezelfde vragen.
Helaas niet voor herhaling vatbaar!
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
We kwamen binnen in een muur van geluid. Er was een soundcheck aan de gang maar deze stond zo hard dat we ons moeilijk verstaanbaar konden maken. Er liepen veel jonge meiden rond, wellicht vakantiekrachten. Orders kwamen niet goed door, dit zagen we ook om ons heen. Het voorgerecht kwam maar wellicht was de kok uitgeschoten met de zoutpot. Helaas was het hoofdgerecht ook veel te zout (knisperde tussen de tanden) en de biefstuk was nog niet lauw van binnen terwijl ik hem medium rare had besteld. Ook moesten we vragen om de gepofte aardappel. Helaas niet goed gaar (en paars?) de varkenshaas van partner was wel goed gelukkig. Jammer dat de enige compensatie die werd voorgesteld was om de AH bon terug te geven zodat deze elders kon worden gespendeerd. Dit had echt beter gekund (bv de extra kosten bovenop het hoofdgerecht niet in rekening te brengen of de drankjes niet in rekening. We gingen er met een hoge verwachting naar toe maar dat is helaas niet waargemaakt.
Willeke F.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Op de verjaardag van mijn man met z'n 10en (6 volwassenen en 4 kleine kinderen) bij Monica en Winston gegeten. We hebben dankzij de gezellige eigenaren, het vriendelijke personeel en het uitstekende eten een geslaagde avond gehad. Onze kleinkinderen mochten zelf hun ijstoetje maken en zullen daar nog heel vaak over praten. Monica en Winston heel hartelijk bedankt voor deze geweldige ervaring en tot de volgende keer.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Ruime keus aan gerechten, erg vriendelijke bediening. Gerechten werden ook mooi opgemaakt met niet-alledaagse groenten. Prima!
Marinus J.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Gegeten met de AH actie. Gezien wat we hebben betaald wel waar voor je geld maar zou ik daar het dubbele voor betalen dan zou dat niet in evenwicht zijn. Vreemd dat er naast ons aan een grote tafel een vergadering werd gehouden met beamer presentatie. Leek daardoor meer dat we in een vergaderzaal aten dan in een restaurant.
Tiny M.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
We komen hier niet voor nietsvelke keer terug. Het is en blijft een toplocatie met een top bediening en top gezelligheid. Af en toe gezellig een praatje met de eigenaren wat eillen we nog meer.
Tiny M.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Geweldig restaurant met/van geweldige mensen waar we graag terug komen. Zo gezellig daar en heerlijk eten jammie. We waren best een beetje luidruchtig maar dat was geen probleem. Ze deden gewoon gezellig mee. Tot de volgende keer.
Gertjan E.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Zeer gevarieerde kaart en bijzonder informele sfeer. Surinaamse, zeer pikante kippenlevertjes waren top. Maaltijdsalade was grof gesneden en daardoor voor mij wat minder. Marokkaanse gegrilde groenten (leuk opgediend) en mixed grill waren prima.
Diana V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Mijn moeder en ik gaan graag uiteten. En we proberen heel graag wat nieuws uit. Bij Monica en Winston zijn we inmiddels al zo'n 7 keer op visite geweest. Ja, het voelt alsof je bij vrienden op bezoek bent. En het eten? Uiteraard is dat iedere keer weer superlekker. Een aanrader? De kippenlevertjes als voorgerecht, jammie.
Paulina S.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Bijzondere menukaart met veel verschillende gerechten. Er is zowel voor wat betreft de gerechten op duurzaam gelet. Speciaal op de kaart meelwormen. Daar hebben wij ons niet aan gewaagd, maar toch als er vraag naar is gaat men bij Monica & Winston zeer met deze tijd mee. Zeer zeker een aanrader!
Kh N.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Redelijk restaurant, ambiance was goed, leuke gasten en leuk ontvangen. Alleen de prijs en het eten viel tegen: stokbrood lag in geheel willekeurig losse stukjes op het bord (zag heel rommelig uit), de biefstuk werd lauw geserveerd en de prijs was behoorlijk hoog (het drinken is duur!) voor wat we kregen.
Lizzy M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
We werden heel gastvrij ontvangen, hebben heerlijk gegeten en gaan absoluut nog een keer!
Monica en Winston, dank jullie wel voor een gezellige, culinaire geweldig leuke avond ????
Groeten van Michelle, Gestur, Theo en Lizzy
gerrit M.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Fantastische kwaliteit in een korte tijd geserveerd door zeer aangenaam personeel die het ons
geheel naar de zin heeft gemaakt!
annekewind .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Ons voorgerecht bestond uit een aantal proeverijen waaronder gerookte zalm en meloen met ham, een heerlijke en goed uitziende mix van kleine voorafjes, geserveerd op een lei stenen bord.
Bij het hoofdgerecht zou meer groente welkom zijn. Bij mijn curry schotel zou rijst horen werd er bij de bestelling gezegd, maar dat bleek niet het geval.
De rode wijn die erbij geserveerd werd, was genoemd naar 19 verschillende misdaden..... nou, die associatie hoeft voor mij niet zo nodig als ik ontspannen wil dineren.
Het was erg warm in het restaurant, waardoor we extra veel water hebben gedronken. Al met al wel een geslaagd diner!
Cdmkrap .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Goede ontvangst, goed eten, toen onze vriend aangaf zijn vlees taai te vinden kreeg hij spontaan een ander stukje biefstuk, dit was heerlijk. Wel wat weinig keuze in visgerechten bij het ah menu en in de toetjes, jammer!
Tevens het betalen voor een bakje frites bij het eten vonden wij ook niet zo gastvrij.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Dit was ons eerste bezoek aan Monica & Winston. In deze tijd van het jaar ligt het restaurant wat verloren aan het lege Stadhuisplein, maar eenmaal binnen wacht een warme verrassing. Het onthaal was bijzonder vriendelijk en gastvrij. Het voorgerecht geserveerd op een plateau met diverse vis en vleesgerechten is zonder meer een 10 waard. Als hoofdgerecht hadden wij Diamanthaas en Black Angus steak. Samen met een royale garnering was dit zeer smakelijk en voldoende. De geadviseerde wijn uit Australië maakte het geheel compleet. De Crème Karamel, leek direct van een top-kok uit Spanje te komen. Een geslaagde avond en een restaurant om eens vaker binnen te lopen.
A E.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Vooral het voorgerecht erg leuk. Diverse kleine hapjes op een plateau.
Hoofdgerecht ook goed. De wijn vond ik zeer prijzig. En de prijzen waren ook niet te vinden op de menukaart.
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Met AH bonnen met vier personen redelijk goed gegeten. Fles wijn vond ik prijzig voor ruim 4 glazen. Bestel je glazen apart is dit ws goedkoper - 4.00 p.p.? (staat niet op de kaart). Wel aarid was dat we een flesje water extra kregen. (Voor water betaal je toch niet ?????)
Jammer dat de garnie, bij de verschillende vleesbestellingen, op alle borden hetzelfde is, mag iets meer variatie in.