Meer informatie over restaurant Restaurant Monarh

9,2
Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Monarh

• Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Na het indrukwekkende Monarh menu vorig jaar nu weer gekozen voor het “gewone” vier gangen menu. Als aperitief een Rueda 2017 van Ermita Veracruz die goed beviel. De eerste amuse zag eruit als een bitterbal. Het was een gesouffleerde wonton met frisse vloeibare vulling afgewerkt met asperge en crème van eigeel, verrassend lekker.

De tweede amuse was met tafelbereiding. Onderin een tartaar van gepekelde makreel erop een quenelle sorbetijs van yoghurt aan tafel aangevuld met het zoetzure augurkensap geïnfuseerd met basilicumbloemen (waardoor het een blauwe kleur krijgt). Hierna nog aangevuld met druppels uit een pipetje waardoor de kleur veranderd naar rood. Leuk maar vooral ook erg smaakvol.

Sommelier Ralph Kappé was vandaag verhinderd, Daan Smits presenteerde keurig de eerste begeleider. Griekse witte van het huis Sigalas gemaakt van Assyrtiko en Athiri 2017. Verfijnd aroma met veel mineralen en subtiele zuren en een licht ziltige afdronk. Uit de keuken een hele mooie presentatie met Stellendamse garnalen. Centraal op het bord een ring van basilicumcrème met marshmallows van oester, versierd met schelpen gemaakt van garnalencrème, krokante garnalenkoppen, buideltjes van zoetzure rettich gevuld met garnalen en toefjes avocado. Afgewerkt met een vinaigrette van basilicum en zeste van kaffir lime wat voor een aangenaam aroma zorgde. Een complex gerecht met veel smaakbeleving, ieder hapje was anders met verrassende smaakjes. De wijn sloot naadloos aan. (9,8)

Chef Paul Kappé presenteerde zelf ze tweede gang. Op zuurdesem gebakken Rode mul op een bedje van fijngesneden licht gepekelde specerij groenten, erop sappige kokkels en een gebakken langoustine, ernaast toefjes crème van munt met koriander aan tafel afgewerkt met een jus van schaaldieren gekruid met vadouvan. Prima cuisson met mooi krokante zuurdesem en mooie volle smaken. De witte Heideboden cuvée 2016 van Hannes Reeh (grotendeels Sauvignon) werd hiernaast mooi vol van smaak. Genieten weer. (9,75)

Voor bij het pièce was een Lirac 2014 van Château de Montfaucon geselecteerd, geschonken uit een magnum. Mooi rood fruit met aangename kruidigheid. Op het bord een strakke presentatie. Drie bereidingen van lam, gestoofde nek, stukje filet en haas beide met streepjes van de gril, ernaast gebakken polenta, asperge, toefjes crème van wortel, aan tafel afgewerkt met een eigen jus met smaakversterker. Mooie cuissons en goede smaken die werden aangevuld door de wijn. (9,75)

Ik kreeg een keuze mogelijkheid voor het dessert, zoet of foie (dat was niet zo moeilijk).
Op een wit bord een mooie strakke presentatie. Op de rand van het bord verschillende structuren van ganzenlever, rolletjes aangezuurde wortel, marshmallow van wortel, krokantjes en stukjes verse geitenkaas. De spiegel van het bord werd gevuld met een heerlijke vinaigrette van lychee om te dippen. De lever was mooi hoog op smaak, veel afwisseling met het garnituur en de vinaigrette. De heerlijke klassieke Riesling Marienburg spätlese 2012 van Clemens Bush maakte het feestje compleet, top! (9,85)

We sloten af met een nieuwe indrukwekkende presentatie van een uitgebreide collectie friandises, die even later nog werd aangevuld met twee warme varianten. Waarnaast een hele krachtige espresso van Caffe Dieme (de Oro).

Bediening was uitstekend verzorgd, correct met veel gezelligheid, we voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteit was uitstekend.

Samengevat kunnen we stellen dat we onder de indruk zijn hoe het niveau hier blijft stijgen. De broers Kappe die inmiddels ruim een jaar samenwerken hebben absoluut een positieve invloed op elkaar. Ik ben erg benieuwd naar de “gidsen” waar ze naar mijn mening nu nog erg bescheiden in staan. Bedankt!
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Voor vrijdag 6 april had ik tafel voor mij alleen besteld.
Het restaurant zelf en uit uitzicht is al geweldig.
Aangename ontvangst en meteen een heerlijk glas wijn.
Gekozen voor het 5 gangen menu met wijn arrangement .
Na een spetterende amuse komen Stellendamse garnalen met een heerlijke knapperige zoet-zure toevoegingen.
Dan de heilbot ,prachtig en precies goed gebakken en super vers.
De coquilles met gesmolten eendenlever en toebehoren is werkelijk van topkwaliteit.
Dan als hoofdgerecht een zeer mals en groot stuk ossenhaas,werkelijk om te zuigen met heerlijke groenten .
Ook maar eerst de kaaswagen gevraagd voor ik aan het zoet begon.
Een geweldige sortering kaas en het dessert was fenomenaal.
Het hele bord ligt vol met zelfgemaakte uiteenlopende zoetigheden.
De wijnen zijn prachtig op het menu afgestemd,de bediening is perfect ,heel vriendelijk ,niet overdreven met een goede toelichting op het menu en de wijn.
De chefkok kwam nog even langs op de koffie om te vragen hoe de avond geweest was.
Dit is een van de beste restaurants in Nederland qua eten, drinken,ambiance en bediening,werkelijk een topavond.
Ongelooflijk dat dit restaurant nog geen ster heeft!!!
Een avond om nooit te vergeten ,ga het beleven!
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Verrassingsmenu met wijnarrangement genomen en kaasarrangement toe. De ene smaaksensatie na de andere! Ontzettend lekker gegeten. Ontspannen sfeer, vriendelijke professionals met veel kennis en met klantvriendelijkheid hoog in het vaandel.
Schellekens L.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Vrijdag het 4-gangen menu van de chef gehad met bijpassende wijnen, het eten was echt geweldig én bijzonder. De service was ook top! Wij hebben echt een heerlijke avond gehad en we komen hier zeker terug.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Slechte smaken en texturen. Signatuur menu snappen we niet. We zijn in veel restaurants geweest, waaronder michelinsterren, maat dit is echt een grote tegenvaller. We zijn totaal niet verrast. Niet gastvrij. Tegenvaller!
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
weer eens een keer gaan eten bij Monarh met hoge verwachtingen, want de vorige keren waren uitstekend bevallen. We werden geenszins teleurgesteld, in tegendeel zelfs. Men heeft het hoge niveau prima weten vast te houden. Het 5-gangendiner was weer heerlijk, de ambiance is gemoedelijk en ontspannen. Bediening is erg vriendelijk en voorkomend, kleine onvolkomenheid wordt prima opgelost.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Het was weer de hoogste tijd voor ons jaarlijkse bezoek aan een van onze toppers van Tilburg, die inmiddels al weer ruim twee jaar geopend is. De bouw rondom het klooster is inmiddels voltooid. We waren zeer benieuwd naar de ontwikkelingen van het team.

Ontvangen bij de deur door Luc Linnenbank (sommelier/ maître) en begeleid naar een tafel aan het raam. Aanbevolen werd de huis champagne, een Brut Premier Cru van Hubert Paulet, geschonken uit een magnum, die uitstekend beviel. Ernaast een vegetarisch oestergerecht geïnspireerd op de vondst van een echte parel in een oester waarmee Monarh ook weer het nieuws heeft bereikt. Een keurige presentatie van een grote oesterparel met structuren van nori, koraalzwam en Chinese kool. De parel had een vloeibare vulling, de smaakbeleving was aangenaam fris met subtiele ziltigheid, erg lekker en mooi combinerend met de champagne.
Gevolgd door een tweeluik. Een shot van vloeibare rendang met schuim van kafir met serreh, wow. En een krokantje waarop een quenelle zoetzure compote van abrikoos, ui en bereidingen van pinda, erg smaakvol.

De eerste begeleider werd op enthousiaste wijze met interessante weetjes gepresenteerd door Luc die weer flink is gegroeid in zijn rol als sommelier. Een droge Weisser Burgunder 2015 van het huis Wittmann, mooi aroma met een toets van abrikoos, in de mond complex en mineralig. Uit de keuken een prachtige presentatie van bereidingen van langoustine. Geplet en met een dun krokant jasje, afgewerkt met lepeltjes Osciëtra kaviaar op toefjes perenmoes, voor de textuur nog wat licht krokant gebakken aardappelkaantjes en ziltige groentjes. Een echt signature gerecht waarin de delicate langoustine de hoofdrol speelde, heel puur met uitgekiende smaakaccenten. De wijn was een prima ondersteuner van het gerecht met zijn heerlijke aroma en ziltige mineraalrijke toets. (9.8)

Verder met een klassiek gemaakte Riesling Spätlese 2007 uit de Mosel van het huis Karthäuserhof, verfijnd, loepzuiver met een prima zoetzuur balans. Op een wit bord wederom een mooie strakke presentatie. Op de rand van het bord structuren van ganzenlever en structuren van wortel met ertussen enkele krokantjes en toefjes verse geitenkaas. De spiegel van het bord werd aan tafel gevuld met een heerlijke vinaigrette van lychee. De lever was hoog op smaak, veel afwisseling met het garnituur en de vinaigrette was de grote verrassing. Die maakte het gerecht zelfs was lichter dan wat het was. De wijn sloot keurig aan. (9.8)

Over naar rood met een Oostenrijkse Pinot Noir vom Heideboden 2014 van Hannes Reeh, fonkelend robijn rood, heerlijk aroma, in de mond sappig kersensap met subtiele aardse tonen, heerlijk. Op een zwart bord twee bereidingen van het op het karkas in ganzenvet gebraden Anjou duif. Twee borstfilets en twee gekonfijte pootjes. Verder parelgort, rode biet, cannelloni van aardappel gevuld met vloeibare Epoisses AOP, stukjes hazelnoot en een schuim van aardpeer. De cuisson van de borstfilet was perfect, vanwege het huidje extra hoog op smaak. Het vlees van de boutjes viel zowat van het botje en was eveneens heel hoog op smaak. Veel afwisseling met het garnituur waarin de epoisses en de hazelnoot de mooiste accenten gaven. De wijn vulde het gerecht aan met zijn heerlijke aroma en mooie zuren, genieten weer. (9.7)

Even een rustpuntje met een spoom van tropisch fruit met dragon, lekker verfrissend.

De dessertwijn kwam uit eveneens uit Duitsland, een Ortega Beerenauslese 2015 van Weingut Dorwagen, verfijnd aroma met tonen van exotisch fruit en mooie zuren, rond in de mond als een bonbonnetje, heerlijk. Op het bord als basis een dunne plak compote van mango met bergamot, erop een quenelle ijs van kokos, parels van groene curry gevuld geslagen room, ernaast een plak witte chocolade en sorbetijs van bergamot in de vorm van citrus partjes en een krokantje van mango. Aan tafel afgewerkt met een groene curry saus en schaafsel van de hand van buddha. Wow een geweldige balans tussen zoet, zuur en bitter aangevuld met de kruidigheid van de curry. Heerlijke exotische smaken die zelfs even aan lavendel deed denken. De heerlijke wijn bleef keurig overeind naast deze uitbundige smaken, prima! Een gerecht voor in mijn toplijst. (9.85)

Als afsluiter een hele krachtige espresso van Caffe Dieme (de Oro) met een zestal prima friandises. Deze werden nog met twee warme varianten aangevuld.

Bediening was uitstekend verzorgd met de enthousiaste Luc Linnenbank in de hoofdrol, ondersteund door een jonge dame. Alles in een hele gezellige stijl met duidelijke uitleg over wijn en spijs.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend.

Een geweldige middag, mooie presentaties, foutloze bereidingen van luxe ingrediënten met originele smakencombinaties. Stuk voor stuk gerechten en wijnen die naadloos aansloten bij mijn persoonlijke smaak. Complimenten voor het gehele team met de stap voorwaarts die ook dit jaar weer is gemaakt.
Ik kan stellen dat ze zijn doorgegroeid naar mijn nummer één positie van Tilburg, proficiat!
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Gisteren heerlijk gegeten bij Monarh. Informeel, prima sfeer, enthousiaste staf. Mooie gerechten met complementaire smaken. Ons wijnarrangement met halve glazen was ruim voldoende. Genoten! Twee opmerkingen: we kregen plat water geserveerd ipv sparkling, wijn kwam te laat bij het tweede gerecht. Netjes opgelost. Op weg naar een ster denk ik!
Ilse I.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Afgelopen vrijdag heerlijk 5-g.verrassingsmenu genomen,aangenaam verrast door de fijne gerechten!het is een betje een smaakbeleving.we hadden ook een bijpassend wijnarrangement genoemde.
Het is wel redelijk prijzig maar is het wel waard!
Alleen de akoestiek is niet zo tof heel erg rumoerig,komt door de gewelven denk hoewel ze er al veel aan gedaan hebben,kan je nietrustig praten als je met 2 bent zonder het gesprek van je buurman te horen!
Maar in ieder geval gaan we zeker een keertje terug MET vrienden!
MS1309 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Gisterenavond heerlijk gegeten bij Monarh. Was voor ons de eerste keer. We namen het 4-gangen verrassingsmenu. Onze 11-jarige zoon was ook mee. Er is geen kinderkaart of een kinderoptie. Dat vonden we jammer, maar het restaurant is ook niet echt geschikt voor kinderen. Er is gelukkig overal een mouw aan te passen en zo kreeg zoon een heerlijke ossenhaas op een bord wat leuk en lekker was aangekleed met aardappel- en groentegarnituur. We begonnen met 3 amuses, ook voor zoon. Hoogtepunt was voor mij de parel van cacaoboter met passievrucht en bleekselderijmousse. Voorgerecht was een ceviche van zeebaars met oesterparels. Heerlijke zilte smaken met een bijpassende portugese witte wijn (Arinto Vinho Verde). Tweede gerecht was een bouillabaisse met inktvis en zeebanaan. Wijn was een spaanse Godello (wit). Mijn omschrijving doet het gerecht geen recht maar dat komt omdat ik niet meer precies weet wat er in zat: je moet het proeven! Vervolgens draadjesvlees van iberico varken, heel bijzonder en erg lekker. Wijn was franse Les Plos reserve (rood). Tussen hoofd- en nagerecht zat nog een sorbet van passievrucht en dragonmousse die je met een rietje uit het glaasje mocht slurpen. Nagerecht was kokosijs met yuzu en dillegelei, erg lekker. Zoon had witte chocolade met calamansi en shiso. We hebben gewoon gevraagd wat dat was. Bediening was prima en decor ook hoewel de akoestiek te wensen overlaat. Maar wij kwamen toch vooral voor het eten en dat was erg bijzonder en erg lekker.
Marjorie W.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Na al verschillende malen bij Monarh gegeten te hebben kunnen wij nu stellen
dat het elke keer fantastisch is. De ontvangst, bediening, de amuses............tongstrelend en elke keer weer een verrassing. Al een paar keer het verrassingsmenu gekozen als ook à la carte. Nog niet één keer teleurgesteld. De gerechten zijn een ster waard, hopelijk gaat hij snel vallen. Verreweg het beste restaurant in de omgeving.
Zouden er elke avond wel willen eten. Leuk team met zeer bekwame en enthousiaste sommelier en nogmaals, top kok !
FransJ61 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Ivm onze huwelijksdag gekozen om bij Monarh te gaan eten. Ontvangst was onpersoonlijk, geen aandacht voor ons feestelijke moment (was wel doorgegeven). Eten was prima qua smaak en presentatie. Bijpassende wijnen waren heerlijk, sommelier verstaat zijn vak. Bediening oogt onervaren, bij tijden slecht verstaanbaar door binnensmonds praten.
Bij vertrek wederom weinig aandacht voor ons als gast, werden niet naar de deur begeleid en moesten in de hal wachten totdat gastvrouw kwam om onze jassen aan te reiken. Al met al voldeed restaurant niet aan mijn verwachtingen, prijs van €300,- staat niet in verhouding tot geleverde service en kwaliteit.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Monarh is inmiddels een gevestigde naam Tilburg en omstreken. Ze hebben onlangs door de ontwikkeling van de zwevende amuse flink in de publiciteit gestaan. Wij waren weer benieuwd naar de ontwikkelingen van het team.

Na een fijn ontvangst mochten we plaats nemen in het lounge gedeelte, de hogere tafels aan de bar met uitzicht op het keuken team, leuk. Als aperitief een Sauvignon Blanc, de Premium 1904 uit de Rueda streek die goed beviel. Het eerste hapje was een cracker met wortel, mint en taggiasche olijf, een verrassende combinatie. Gevolgd door een amuse die al eens op de zwevende stelling heeft gelegen. Deze zal pas later, in het nog te ontwikkelen "Menu du Monarh", worden ingezet. Een praline van witte chocolade gevuld met spekbokking afgewerkt met een krokantje, erg smaakvol.

De derde ronde was het meest indrukwekkend. Strak gepresenteerd in een mooi bord, twee bereidingen van makreel. Op brood gebakken en een tartaar met bergamotparels, quenelle augurkenijs en een schuim van gember. Heel puur met een exotische toets.

We werden naar onze tafel begeleid, een ronde aan de westgevel aan het raam, mooi. Luc Linnebank presenteerde uitgebreid de eerste begeleider, een Gavi 2014 van San Matteo, een delicate wijn met tonen van peer en rode appel. Op het zwarte bord en mooie presentatie. Carpaccio van wilde gamba's op een bedje van zure room met erop grof gemalen pistachenootjes, taggiasche olijf en zeegroentjes en aan tafel afgewerkt met een passievruchten vinaigrette. Een delicaat gerecht met mooie smaken die de wijn helemaal tot zijn recht deed komen.

De tafel werd ingedekt met vergulde Cutipol bestekdelen, chique. De begeleider werd een Spätburgunder 2012 van Salwey, heerlijk aroma met in de mond kersensap, aardse tonen en een elegante afdronk, heerlijk. Uit de keuken een mooie presentatie. Twee cilinders van gestoofde varkenshiel tussen stukjes gerookte paling, erop rolletjes groene kruidengelei en verse groene kruiden, ernaast nog toefjes pastinaakcrème, aan tafel afgewerkt met een heerlijke saus. De hiel was mooi hoog op smaak, deze combineerde super met de rijke paling, de verfijnde wijn kon het smakengeweld amper bijhouden.

Voor bij het pièce een Rioja Reserva 2007 van Señorío de P. Peciña, beetje ingetogen aroma, diepe kleur, complex en verrassende zuren. Op het zwarte bord een strakke presentie. Drie bereidingen van melklam. Stukje van de rug, lamsrack en een balkje geroosterde stoof van de nek met ernaast stukjes groene asperge, geschroeide marloeskes en een crème van pompoen, aan tafel afgewerkt met een eigen jus die mooi was aangezuurd. Top cuissons en top kwaliteit, heel puur. Voldoende afwisseling met het garnituur. De wijn vulde de smaken keurig aan, complimenten.

Voor het pre dessert was ook nog een wijn geselecteerd, leuk. Een spätlese 2014 van Tschida, laag in alcohol maar mooi in zijn zuren met een vleugje honing. In een schaal een quenelle ijs van rabarber op een koekcrumble met ernaast een bereiding van citrus. Lekkere verfrissende smaakjes waarbij de rabarber de wijn mooi aanvult, keurig.

De dessertwijn was een 10 jaar oude Madeira gemaakt van Verdelho van het huis Blandy's, mooie amber kleur, geconcentreerd, complex, aangenaam fris met tonen sinaasappelmarmelade en een lange afdronk. Op een heel mooi bord een strakke presentatie van chocolade structuren met centraal ijsparels van yuzu, erop een quenelle muntijs. Een “after eight” beleving, heel puur met nauwelijks toevoeging van suiker. De Madeira reageerde sterk op het munt ijs die hem “uitkleden” waardoor de sinaasappeltonen op de voorgrond kwamen, leuk.

Als afsluiter een hele krachtige espresso of beter ristretto van Caffe Dieme (de Oro) met een vijftal friandises. In de hoofdrol het spekje van steranijs en de gezouten karamel met kokos, jammie. Die nog werd aangevuld met een warme madeleine en een dip van vanilleroom.

Bediening was uitstekend verzorgd met de gedreven Luc Linnenbank in de hoofdrol die ondersteund werd door de vriendelijke Grete Kohjus. Alles op een correcte wijze met duidelijke uitleg over wijn en spijs, in een gezellige stijl.

Prijs-kwaliteitsverhouding is zeer goed. Viergangen verrassingsmenu €55,50, huiswijn €5,- , begeleidende wijnen zijn individueel geprijsd en variëren van €8,- tot €10,50, het koffiearrangement was van het huis, super bedankt nog.

De beleving is gegroeid naar topniveau. Mooie producten die zonder veel poespas op tafel komen met top bereidingen dat alles in een hele prettige sfeer met keurige bediening. Fijn dat op korte termijn de bouw rondom het klooster wordt voltooid zodat het terras open kan.
De top restaurants van Tilburg zitten inmiddels dicht bij elkaar en hebben ieder hun eigen stijl en specialiteiten. Deze drie toppers liggen inmiddels flink voor op de collega's.
Puck N.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Heerlijk gegeten!

We zijn begonnen met een amuse van spekbokking met avocado en krokant van haring, Als voorgerecht Sashimi zalm rauw geschroeid met zoetzure komkommer en structuren van oester met ponzu. Als tussengerecht zeebaars op zuurdesem gebakken met structuren van ansjovis koolrabi en beurre blanc. Als hoofdgerecht Hertentugfilet met schorseneren van rode biet truffel en jus van specerijen en als na gerecht Bloedsinasappel met witte chocolade en dragon.
Elk gerecht was een feestje! De borden prachtig opgemaakt en bij elke hap een smaaksensatie.

Het wijn arrangement sloot feilloos aan bij de gerechten.

De bediening was erg vriendelijk en gaven je echt een welkom gevoel.

Kortom de perfecte avond uit! Waar blijft die ster??

Kortom een echte aanrader !
Mir J.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Wederom heerlijk gegeten bij Restaurant Monarh.
We waren met een gezelschap van 7 personen en werden gezellig geplaatst aan een ronde tafel.
We genoten van een vervroegd |"surprise 6 gangen kerstmenu van de chef" met een bijpassend wijnarrangement.
We gaan niks verklappen maar de amuses en de opvolgende gangen waren fantastisch en werden ook goed begeleid door de geserveerde en toegelichte wijnen. Dus dit huis heeft naast een top kok ook een top sommelier. Maar dat wisten we al , we maakten al eerder kennis.
We denken echt dat de Monarh moet gaan voor een ster maar dan zal er qua "omgeving" het een en ander aangepast moeten worden.
Want een avondje uit met vrienden vraagt ook om gezellig samen praten en dat lukt niet in de kelder van het klooster van De Rooi Harten.
De akoestiek is, ondanks aanpassingen, nog steeds erg slecht naar ons idee. Het is namelijk alleen mogelijk om te praten met degenen die links en rechts naast je zitten.
Ook de uitleg aan tafel moest steeds herhaald worden omdat het "aan de andere kant"onverstaanbaar was.
We hebben dit bij het weggaan nog eens aangestipt en wij zijn niet de enigen...
Een topavond, wat de bedoeling was, is voor ons meer dan alleen voortreffelijk eten/drinken en fijn bediend worden.
We denken serieus dat de slechte akoestiek klanten gaat kosten en dat zou jammer zijn voor dit potentiele sterrenrestaurant in Tilburg.
Dus wij wachten eigenlijk toch op verbeterde akoestische maatregelen. We horen graag wanneer/of dat gebeurt en komen dan nog eens terug.

johansson87 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Afgelopen zaterdag genoten van een 5-gangen menu. In een woord GEWELDIG! Een onvergetelijke ervaring! Heerlijke wijnen gepresenteerd door de sommelier en eigenaar zelf met veel passie. Bij binnenkomst een mooie blanc de blancs champagne als aperitief, begeleid met een krokantje op basis van specerijen, mint en tomaat. Gevolgt door 2 heerlijke amuses, een van gerookte haring met avocado en het andere was een bolletje van cacao met verfrissende smaken van appel en bleekselderij. Als starter verse tonijn met structuren van oester, dashi en ponzu, begeleid met een mooie gewurztraminer, heerlijke wijnspijs. Daarna kregen we een mooi gerecht met makreel begeleid door een spaanse wijn waar me de naam even van ontschoten is. Ook dit viel zeker niet tegen. Daarna de ibericowang waar de chef vorig jaar mee beloond is als het lekkerste varkensvleesgerecht in Nederland, en terecht! Een mooie pinot noir uit de languedoc begeleidde het gerecht. De wijn had (voor mij) wat meer kracht mogen hebben, maar na uitleg van de eigenaar over opbouw wijnspijs konden we dit begrijpen. Het hoofdgerecht was namelijk hertenrug, en de wijn daarbij was een heerlijke rijpe portugese. Nu begreep ik pas de opbouw en het klopte helemaal. Mooie afsluiting met een fris-zoet nagerecht op basis van gepocheerde peer met kaneel en witte chocolade. Afgesloten met een krachtige espresso. Al met al, een avond om nooit te vergeten. Wij komen op korte termijn zeker terug!
Petitfleur .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Voor de tweede keer hier gegeten. Eerste keer kort na de opening en waren er wel duidelijke aanloopproblemen. In service, verkeerde gerechten etc. echter wel veel potentie.
Dit is nu absoluut waargemaakt!
We hebben gekozen voor een viergangen menu met een wijnarrangement. Twee kleine amuses, die door hun verfijning van uitvoering en smaak al veelbelovend waren. Wat volgde was een ware ontdekkingsreis van verfijnde smaken en bijzondere combinaties. Dagverse licht geschroeide tonijn met een tompoes van oesters, op brood gebakken makreel met gemarineerde komkommerparels, hertenbiefstuk met ras el hanout kruiden en een overheerlijk dessert met combinaties van witte chocolade en vruchten.
Kortom een absolute aanrader en een aanwinst voor Tilburg!
Enige minpunt is de akoestiek die nogal gehorig kan zijn. Er kwam een grote groep binnen en de mooie gewelven van het kloosterpand zijn tevens een klankbord. Wij laten ons er echter niet door weerhouden om nog een keer hier te gaan dineren!
Marcel013 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Ontzettend goed gegeten. We besloten a la carte te eten en daar hebben we geen moment spijt van gehad. De kreeft met dim sum en schaaldieren jus was echt geweldig ! De kwartel met langoustines als hoofdgerecht ook. Absolute aanrader.
Miranda N.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Voor de derde gegeten en het viel een beetje tegen. De bediening was overdreven en niet natuurlijk. Het eten (de gangen) waren in hoeveelheid niet goed op elkaar afgestemd, waardoor we het hoofdgerecht niet meer op konden. De locatie is erg bijzonder in een oud klooster, parkeren voor de deur! Leuk maar niet geweldig.
Hotello_Es .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Gaaf! In onze eigen stad! Wat hebben wij hier fantastisch gegeten! De ontvangst was netjes geregeld, 2 dames om onze jassen aan te nemen en ons naar de tafel te begeleiden. Wat een mooie ruimtes, fijne sfeer. Volgende keer wellicht een hoge tafel aan de bar bij de keuken. Bediening allemaal netjes, heel professioneel, mensen met vakkennis. Glaasje champagne vooraf genomen, als begeleiding lekkere mooi opgemaakte amuses. We kiezen het 6 gangen menu van de chef en laten ons verrassen. We begeleiden het menu met een wijnarrangement waar we bij iedere wijn een duidelijke uitleg krijgen. Vol overgave en met heel veel plezier. We sluiten af met koffie en thee met lekkere friandises. Alles was gewoon top! Complimenten! Op naar een ster zou ik zomaar durven zeggen.