Restaurant Moldavië

Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 23:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 01:00

Ieny .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Met groupon hier met zijn tweeen wezen eten. gezellig restaurant in een ongezellig aandoende wijk. Zeer vriendelijke bediening.
De rundvleessoep en de koude tapas waren lekker. De mixed grill was goed en het pikante Roemoense stoofpotje was ook prima. De porties waren aan de ruime kant zodat we op ons verzoek het dessert, waar geen plaats meer voor was in onze magen, mee naar huis mochten nemen.
Zeer goede prijs/kwaliteitverhouding, een aanrader.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
De tapas was gemalen bonen met knoflook (goed), aubergine (viel tegen) en gepureerde tomaten met een mand fabrieksbrood. Het shaslikvlees, veel te vet en veel te zout, de wijn smaakte als een zuurstok. Het toetje van het huis chocoladetaart (lekker), maar de donut met oliebol, zure room en jam (veel te vet en to overdone). Nee, wij komen hier zeker niet terug.
Joëlle S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Na alle lovende recensies over dit restaurant, waren we erg enthousiast om hier te gaan eten.
Dit viel ons echter behoorlijk tegen...

Hierbij wil ik direct zeggen dat een groot deel van onze teleurstelling gestoeld is op het feit dat een keuken als deze, die veel gebruik maakt van zuivel en weinig van kruiden, niet ons ding is. Iemand die simpel eten erg waardeert, zal het smakelijker hebben gevonden.
Een ander deel van de teleurstelling over het eten, bestond uit het feit dat de kip droog was. Ik had een gebakken kippenbout besteld, en mijn vriend een pittig stoofpotje. De kip hierin was erg droog, en het stoofpotje was niet pittig.
Het nagerecht was wel erg lekker.

De service hier is ontzettend goed, men is vriendelijk en stelt zich zelfs aan je voor. Er wordt alleen geen Nederlands gespreekt, je moet wel echt Engels kunnen, of Roemeens natuurlijk.

Wij komen hier helaas niet weer terug, en raden dit restaurant af bij iedereen die van gekruid eten houdt.
DP .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Super leuk en lekker restaurant. Vooral de stoofpotje vonden wij heel lekker. De bediening is heel attent en echt een aanrader voor een avondje "iets anders".
De buurt is niet echt inspirerend maar wij komen weer een keer terug.
Bramberg13 .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Een verborgen parel in Amsterdam Nieuw-West. Het restaurant ziet er erg leuk uit en er hing een gezellige sfeer.
Het eten was oké, zeker voor de prijs. We hadden allebei een mixed-grill en die was lekker gegrild en de aardappels waren lekker gekruid. Maar vooral de service was erg goed. Je merkte echt dat de bediening echt wou dat je een goeie avond had. Zeker een aanrader!
Lisadi .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Buitengewoon symphatieke mensen en dus zeer vriendelijke bediening. Daarnaast kwalitatief & smaakvol verassend eten. Zeker de moeite waard en Moldavisch/Roemeense keuken kom je sowieso niet vaak tegen. Aanrader!
CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vandaag met 7 man heel gezellig gegeten in restaurant Moldavië. De keuken is overigens Roemeens. De naam verwijst naar een provincie in Roemenië, niet naar het land. Eten was erg goed. Onder meer 'n hete Roemeense stoofschotel en gestoomde kipfilet. Na een chocoladecake. Erg lekker allemaal en niet duur (circa 13 euro per gerecht). Bediening super vriendelijk. Inrichting is gezellig en sfeervol, maar niet heel bijzonder. Een aanrader al met al.
Graziella E.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Ik was daar gisteren met een vriendin eten. Wij hadden een voucher van Nu Deal. Had niet verwacht om zó een leuk ingericht restaurant en super vriendelijke bediening aan te treffen. Zelf ben ik van Roemeense afkomst. Dus kon de keuken goed beoordelen :). Wij hadden de 7 gangen proeverij. Ik (en mijn vriendin ook, die nog nooit Roemeens had gegeten) vond de starters heel goed (aubergine pasta, bonen pasta en de paprika- dat in Roemenië 'zacusca' heet). Daarna vond ik de pens soep heel goed; zij had een veiligere keuze, rundvlees soep, wat uitstekend was en beter aan te bevelen voor de niet-kenners van pens soep :). De gestoofde kip was heerlijk, en de gegrilde 'mititei' ook. Natuurlijk de traditionele gevulde koolbladeren met gehakt, die mag je niet overslaan. Verder was er nog een gekruide kip en wat worst, die hadden van mij niet meer gehoeven. Het was heel veel om in een keer op te eten. Een heerlijk toetje na afloop ook nog!
De bediening was heel vriendelijk, en bood zelf aan om voor ons een doggy bag te maken!
Het drankje in begin, 'visinata', een klein alcoholisch versnappering uit zure kersen, absoluut proberen! Verder keuze uit verschillende wijnen.
Enig minpuntje vond ik dat er niet veel servetten op tafel kwamen. En qua niet-alcoholische drankjes de keuze beperkt op cola, fanta ezv.
Maar dat is geen reden om het restaurant te overslaan. Heerlijk eten, aardige mensen, en goed te bereiken met ov en vrije parkeerplaats. Wij gaan zeker terug, en dan a la carte bestellen, waarschijnlijk, of maar 5 gangen. Hurra, nog een leuk restaurant in Nieuw West!!!
Monalisa16 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
We waren daar met zije tweeën de ontvangst daar was geweldig als eerst kregen we een borrel van het huis om het nieuwjaar te vieren, we hebben heel veel hapjes als voorgerecht gegeten echt een aanrader is de runder vlees soep. Daarna hebben wij als hoofdgerecht een pannetje kip gegeten en ostropel van kip met polenta. Echt een aanrader als toetje is de Amandina home made. De bediening was onbeschrijfelijk goed en de mensen waren vriendelijk. de cultuur die je terug vind in het restaurant is mij het meest bijgebleven.
Martijn K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Erg goed gegeten in Restaurant Moldavie. Service was heel vriendelijk, gerechten traditioneel Roemeens. Was voor ons de eerste ervaring met de Roemeense keuken. Zeker voor herhaling vatbaar!
Johanh5 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Erg lekker eten met een Roemeense sfeer en muziek. Alleen organisatorisch kunnen dingen echt beter: Wij hadden dagen van tevoren een raamplaats gereserveerd ....bij toeval bleek er echter nog een raamplaats vrij. Wij bestelden 1 voorgerecht en 2 hoofdgerechten en gaven aan dat alles gelijk kon komen.....alleen mijn vrouw kreeg een hoofdgerecht, nadat ze 10 min heeft gewacht en het vervolgens opgegeten had kreeg ik pas mijn voorgerecht en 30 min erna het hoofdgerecht, de friet zonder de gevraagde mayonaise. Twee uur en 15 min gezeten voor 1 voorgerecht en 2 hoofdgerechten is gewoon veel te lang.
P P.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Schijnt enige Roemeense restaurant in Nederland te zijn. Ondanks dat de wijk waar het restaurant gevestigd is nu niet echt de meest mooi wijk is springt het restaurant daar zowel van binnen als van buiten bovenuit. Verzorgd interieur en ook lekker schoon. Hadden met 9 personen een 7 gangen diner. Was erg lekker, 7x kleine porties maar meer dan voldoende. Van alles en nog wat gegeten. Goede uitleg en hele vriendelijke bediening. Eigenaar kwam nog even praatje maken over Roemenië en zijn restaurant. Absoluut een aanwinst voor de buurt.
Lekkereten2014 V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Ik heb daar verleden week gegeten via een Social Dealbon.
Het zou een 5 gangen menu zijn, maar de vijf gangen waren zo klein dat ik thuis verder heb gegeten.

Het voorgerecht was humus met rode saus, een gehakt worstje met saus en 2x een gehaktbal met saus. Partje ijs na.
Er werd geen groente, rijst, patat i.o.d bij geserveerd. Alleen brood.
De bediening was vriendelijk
Tobias_de_Wit .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
We hebben hier met zijn vijven gegeten. Drie van ons hadden een 7 gangen menu en twee hadden 3 gangen naar keuze van de kaart. Bij de 7 gangen begonnen we met een smakelijke groente saus op brood. dit werd gevolgd door een lekker gekruide rundersoep gevolgd. Als laatste voorgerecht kregen we een worstje van de grill. Als hooft gerechten hadden we een vleesgerecht met feta en polenta gevolg door 2 ovengerechten, een met kip in saus en de ander was soort gevulde zuurkool. Als nagerecht hadden we een cake met een soort noga er in. bij de 3 gangen hadden ze ook nog een aubergine humus als voorgerecht, een gegrilde vis die ik iedereen aanraad. Als toetje hadden we heerlijk zelf gemaakt ijs een een oliebol met kersen er over.