Restaurant MOER

Amstelveenseweg 7 1054 MB Amsterdam Nederland Kaart
31-208203330
"In een oude Michelingarage huis restaurant MOER. Hier en daar vind je in de fraai ingerichte ruimte grappige verwijzingen naar de oude bestemming van de ruimte. Even een drankje doen voordat je aan tafel gaat? Dat kan heel erg goed in het loungegedeelte voorin de zaak. Het menu bestaat uit zo’n 80% uit groentegerechten, maar er is ook gedacht aan carnivoren. Een ideaal menu voor zowel vegetariërs, maar ook voor flexitariërs. In de keuken hebben chef Yesse Zonneveld en executive chef Dirk Mooren de leiding. Waar het kan werken ze met kruiden uit hun eigen minikas die midden in het restaurant staat."

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Probeer eens de knolselderij in een reductie van knolselderij. De jus is zo bijzonder smaakvol en dat terwijl het bestaat uit alleen maar knolselderij en water. Leuk detail: De jus kwam per ongeluk tot stand door chef Zonneveld, maar is nu een enorme hit.

Over het restaurant Restaurant MOER

Bij MOER koken we biologisch. Onze chefs werken graag met lokale producten – boeren en leveranciers worden persoonlijk door hen geselecteerd. We zijn trots op onze mooie verrassende gerechten, waarbij groenten in de spotlight staan en vis en vlees een fijne bijrol vervullen.

Je kiest bij MOER voor 4, 5 of 6 gangen, chef’s menu. Laat het ons weten als er iets is dat je liever niet terug ziet op je bord. Kun je verrassingen niet aan? We hebben ook een aantal á la carte gerechten.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant MOER

Tramlijn 1
  • : Genoeg parkeergelegenheid op de Amstelveenseweg.

Ontbijt // 07:00-10:30

9,2

Jouw recensie over het restaurant Restaurant MOER

M S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Heerlijk 5-gangen menu gegeten. Eten was prachtig gepresenteerd. Bediening was zeer vriendelijk met goede uitleg over de gerechten. Bediening had wel iets meer allert kunnen zijn voor klanten die buiten zaten met lege glazen.
Tessa G.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2018
Afgelopen week lekker in de zon kunnen zitten op het terras van MOER. Perfecte service en het eten en de Franse rosé geweldig! Oesters vooraf, ceviche van groenten heerlijk en ook het tussengerecht van courgette verrassend lekker. Aanrader!
Maria M.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Heel erg lekker gegeten: een fijne aspergesoep, rib-eye met fantasierijke bijgerechten en bijzonder smakelijke kazen toe. Tafgenoten hadden een prima risotto, heerlijke vis en een lekker rabarbertoetje. Minpunten waren niet zo zeer het eten en zeker niet de bediening (die was echt goed), wel de kleine portie soep (minder dan 10 happen voor 13,50 euro) en de beperkte keuze. Prijs al met al wat aan de hoge kant.
HENDRIK H.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Heel plezierige bediening goed speciaal eten.een avond vullend programma.Zeer veel aandacht voor uitzonderlijke groente bereidingen.
Karima H.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Geweldig eten, geweldige ambiance, geweldig personeel! Top!
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Geweldig vriendelijke service, goede wijn, fantastisch eten en wat zaten we heeerlijk buiten in de zon op het terras van MOER
Roel H.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Met ons gezelschap van 9 hebben we geweldig gegeten en genoten van de vakkundige en zeer behulpzame staff. Eten verrukkelijk vers, goeie vis en prachtig ree-vlees. Prijsniveau ook helemaal prima. We hebben er een adres bij om beslist nog eens naar toe te gaan.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
We kozen voor het 5 gangen menu. Alle gerechten waren bijzonder, verrassend en smaakte fantastisch. Echt een feestje om hier te eten. Service was perfect, de tijd tussen de gerechten erg prettig. Alles is biologisch en ik vind dit restaurant een voorbeeld voor de maatschappij waarbij er een grote focus is op groente en niet te veel vlees.
Heel lief Kim! En ook zo treffend verwoord. Daar worden wij dan weer blij van. Beter een goeie buur dan een verre zus toch? Of zoiets ;)
Jia L.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
good
Thank you Jia Li!
Pauline D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Heerlijk diner, gerechten uit het seizoen en mooi op smaak!
Dankjewel Pauline! Veel meer heeft een mens iet nodig toch? Tot gauw!
Meip W.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Lunch met drie personen. De vis van de dag was fenomenaal! De salade viel een beetje tegen...
Uitstekende bediening op het terras, dat overigens rond lunchtijd in de schaduw ligt, wat voor mij juist fijn is, maar voor sommigen misschien een tegenvaller.
Veel dank Meip! We zien jullie graag snel weer lunchen op ons terras en als dit tijdens het diner te zonnig is hebben we binnen voldoende plekken in de "schaduw" ;)
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Verrassend goed. Als je mij als carnivoor weet te verrassen met 2 fantastische groenten gerechten gecombineerd met wijn, tja dan heb je me????
Maak van die vraagtekens maar uitroeptekens Ron, want verrassend lekker zijn onze groentengerechten zeker. Helemaal als je ze combineert met die heerlijke wijnen!
Lone V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Geweldig eten! Meer dan attente bediening! Fijne locatie!
Kregen bij aankomst glaasje van het huis omdat we terug waren gekomen.
Mijn man is een absolute vleeseter maar kon deze keuken meer dan waarderen!
Ja, dat was gezellig hè Lone!? Komen jullie snel weer? Doen wij weer een glaasje cadeau. Of je nou met manlief de vleeseter komt of met die leuke vriendin, altijd welkom!
Francoise O.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Heerlijk eten op niveau, goede industriële inrichting, relaxte sfeer, goede bediening! Vooral het feit dat groente centraal staat (weliswaar mogelijk met vlees en/of vis) maakt dat je een culinaire beleving hebt zonder dat het zwaar op de maag ligt. Echt fijn!
Dankjewel Francoise, heel prettig dat je MOER zo op waarde weet te schatten. Heel graag tot heel snel!
Daniel D.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Ik ben hier met mijn vader geweest, die normaliter toch van zoveel mogelijk vlees voor zo weinig mogelijk geld is, en hebben het vegetarische verrassingmenu van de chef genomen (drie gangen).

Alledrie de gerechten waren even lekker als verrassend en vlees missen doe je absoluut geen moment. De lekkere wijn en prima bediening maken de avond compleet. In zijn woorden was het even ‘bijzonder’ als lekker.
Bijzonder én lekker zijn wat ons betreft twee complimenten Daniel. Zeker uit de mond van iemand die normaal gesproken liever vlees eet en dit zegt over ons vegetarische menu. We zien jullie graag weer terug in MOER voor een volgende complete avond!
Ed G.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
leuke ervaring! een aanrader vo
or bezoek
Goed te horen Ed! Wat ons betreft zien we jullie snel terug!
Jannus K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Prima eten voor een prima prijs! Groente had duidelijk de overhand, waarbij met verse ingrediënten werd gewerkt. De gang met vlees was echter ook behoorlijk lekker en de hoeveelheid behoorlijk.

Het gemiddelde van de cijfers op Iens is echter m.i. wel een beetje te veel van het goede.
Hartelijk dank Jannus! Fijn dat jullie zowel de groentegerechten als het hoofdgerecht met vlees lekker en voldoende vonden. Het mooie van een gemiddelde cijfer is dat alle ruim 200 meningen er invloed op hebben en dan komt dit eruit. Wij hebben niet nagerekend of het klopt maar zijn er wel blij mee en krijgen in het restaurant vergelijkbare kritieken en complimenten. We zien jullie hopelijk snel opnieuw in MOER!
Frederike D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Wat een toptent! Ongelofelijk goed personeel. Vriendelijk, veel verstand van het menu en de wijnen en iedereen heeft er duidelijk zin in. Je krijgt alle tijd om te genieten van je avondje uit. Moer is sfeervol ingericht met een hele dikke knipoog naar de origine van het pand. De open keuken en kruidenmuur zetten alvast de toon voor het menu: groente speelt de hoofdrol en het team in de keuken heeft duidelijk passie voor (pure) smaak. Elk gerecht is een concept op zich waarin smaken van ingrediënten op diverse manier tot hun recht komen. Hierdoor leer je vergeten groenten en alledaagse groenten opnieuw waarderen. Smaakvol aangevuld met vlees, vis of granen - als je dat wilt. Het doet denken aan De Kas in oost. Een aanrader!
Wat ontzettend treffend en mooi verwoord Frederike! Daar worden wij heel blij van. Vertel het al je vrienden en kom vooral ook zelf snel weer terug naar MOER, wij staan te trappelen. Heel graag tot ziens aan de Amstelveenseweg!
saskia S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2018
vegetarisch 5-gangenmenu: fantastische smaken, kleuren en verschillende texturen, wat een afwisselende gerechten, stuk voor stuk kunststukjes! Bediening erg toegewijd, super avond gehad. Heerlijke biologische wijnen erbij met kennis aanbevolen.
Jaaa, Saskia was er weer en ze zat opnieuw te stralen! Daar worden wij zo ontzettend blij van. Dank voor jullie bezoek en de zeer aardige woorden. Houdoe!
Hanna V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Afgelopen vrijdag hebben we heerlijk gegeten bij restaurant MOER! Elke gang was een feestje, prachtig hoe de chefs door middel van verschillende technieken de groentes heerlijk bereid hebben, zodat je er op een nieuwe manier kennis mee maakt. Ondanks dat de tent zo goed als vol zat nam de attente en kundige bediening de tijd om de gerechten toe te lichten en een babbeltje te maken. Door de gezellige en levendige sfeer in het restaurant zijn we naderhand blijven hangen voor een -weer heerlijke- cocktail. Dit smaakt naar meer, tot de volgende keer!
Heel lief Hanna, hartelijk dank! Echt gezellig dat jullie er waren. Graag tot de volgende keer!