Restaurant MOER

Amstelveenseweg 7 1054 MB Amsterdam Nederland Kaart
31-208203330
"In een oude Michelingarage huist restaurant MOER. Hier en daar vind je in de fraai ingerichte ruimte grappige verwijzingen naar de oude bestemming van de ruimte. Even een drankje doen voordat je aan tafel gaat? Dat kan heel erg goed in het loungegedeelte voorin de zaak. Het menu bestaat uit zo’n 80% uit groentegerechten, maar er is ook gedacht aan carnivoren. Een ideaal menu voor zowel vegetariërs, maar ook voor flexitariërs. In de keuken hebben chef Yesse Zonneveld en executive chef Dirk Mooren de leiding. Waar het kan werken ze met kruiden uit hun eigen minikas die midden in het restaurant staat."

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Probeer eens de knolselderij in een reductie van knolselderij. De jus is zo bijzonder smaakvol en dat terwijl het bestaat uit alleen maar knolselderij en water. Leuk detail: De jus kwam per ongeluk tot stand door chef Zonneveld, maar is nu een enorme hit.

Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Over het restaurant Restaurant MOER

Bij MOER koken we biologisch. Onze chefs werken graag met lokale producten – boeren en leveranciers worden persoonlijk door hen geselecteerd. We zijn trots op onze mooie verrassende gerechten, waarbij groenten in de spotlight staan en vis en vlees een fijne bijrol vervullen. De zorgvuldig gekozen biologische en biodynamische wijnen vullen de gerechten aan. Ga voor wine pairing of laat je adviseren; MOER schenkt namelijk ook veel wijnen per glas.

Je kiest bij MOER voor 4, 5 of 6 gangen, chef’s menu. Laat het ons weten als er iets is dat je liever niet terug ziet op je bord. Kun je verrassingen niet aan? We hebben ook een aantal á la carte gerechten.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant MOER

Tramlijn 1
  • : Genoeg parkeergelegenheid op de Amstelveenseweg.

Ontbijt // 07:00-10:30

9,2

Jouw recensie over het restaurant Restaurant MOER

Reinier T.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Verrassend lekker, originele gerechten met prachtige bijpassende wijnen voor een hele goede prijs. Een echte ontdekking!
Janet W.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Ik had bij Moer gereserveerd, omdat het zo makkelijk naast de sportschool zit. Had helemaal geen verwachtingen, en niet eens gekeken naar het menu.
We hebben een 4 gangen menu gekozen (5, 6 of 7 kan ook!), alles is biologisch met zo mogelijk streekproducten, en dat was absoluut top! De oesters (amuse) hebben we meteen bij besteld. Daarna een ceviche van groenten, courgette op verschillende manieren bereid en ree. We hebben afgesloten met een kaasplankje.
De bediening was vriendelijk en alert, perfecte locatie. Een aanrader.
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Echt een top ervaring: heerlijke verrassende gerechten, mooie wijnen en goede service
Taco V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Voor de eerste keer hier gegeten en dat was een zeer positieve ervaring. Verwachtingen waren "relatief" laag maar de smaak, opmaak en de bediening waren zeer goed. Aanbeveling voor mensen die een keer echt wat anders willen eten. Heerlijke gerechten met vooral dus veel groenten. Enige opmerking is dat klimaatbeheersing lastig is in een dergelijke ruimte, maar dat geldt met deze warme dagen niet alleen voor Restaurant Moer. Kom er zeker nog eens terug.
Belgin K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Klein menu maar erg lekkere gerechten, leuke bedieners, mooi interior, biologisch gerechten, groente gerechten waren ook erg lekker, dat was mijn 6e keer
Dat is super om te horen Belgin! Voor de zesde keer bij MOER en (nog steeds) zo enthousiast. Op naar de zevende keer toch!?
Frank N.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Mooi, duurzaam concept biologisch eten en wat minder vlees.
Geweldig eten. Wij hebben er zeer van genoten.
In het Engels zou men zeggen: You can say that again! Hartelijk dank Frank! Of in het Engels: thank you very much Frank!
Francoise O.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Wat is het toch altijd weer een feest om hier te eten! Leuke toegankelijke bediening, fijne entourage, heerlijk eten met groente als hoofdbestanddeel waardoor je goed eet maar zonder dat het te zwaar op de maag wordt. We blijven terugkomen :-)
Ah, wat ontzettend lief Francoise! Wij kijken er weer naar uit jullie opnieuw te mogen verwelkomen!
Sheila K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Attente bediening. Er werd goed rekening gehouden met allergie. Heerlijk gegeten en dat met een focus op groentes ipv vlees/vis. Het kan echt!
Nou en of Sheila, het kan zeker! Bedankt voor dit bericht, wij houden graag rekening met allergieën, fijn dat jullie dat waarderen evenals de attente bediening.
Aniek P.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Heerlijk gegeten, ieder gerecht weer super verrassend en smaakvol. Fijne bediening en lekkere wijnen passend bij de gerechten.
Dankjewel Aniek, fijn om te lezen dat jullie genoten hebben van jullie avond MOER, wij dan ook! Tot gauw!
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Geweldige service door bediening met verstand van zaken, gerechten waren mooi in balans, lekkere bijpassende wijnen, al met al een geslaagde avond
Merci voor deze mooie woorden Thomas! Wat ons betreft graag tot ziens aan de Amstelveenseweg!
nizar B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
fantastisch lekker. En zelden zulk leuk en behulpzaam personeel gezien. Alle producten zijn zelfs nog biologisch, inclusief de wijnen en sterke dranken. Wij komen zeker terug.
Woop woop Nizar! Dat horen wij graag. Dankjewel en heel graag tot snel in MOER!
Theike L.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Frisse wijn, heerlijke formidabele asperge-expresso en dito asperge-gerechten (3 stuks) en bonusmateriaal. Gouden combi's.
Sappige olijven, knapperig brood en smakelijke nootjes vooraf.
Toetje uit de kunst hapt ook lekker weg.
Bediening voortreffelijk, veel (achtergrond)kennis.
Ontspannen frivool jazzy muziekje erbij.
Vondelpark binnen handbereik.
Moer, sterker aanrader.
Heerlijk om te lezen, zo'n opsomming van complimenten en pluspunten. Veel dank Theike, ontzettend leuk dat jullie er waren, heel graag tot ziens!
Koerd D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Heerlijk gegeten. Wij hebben 6 gangen genomen. Super dat ze hier zo veel met groente doen. Alle gerechten waren lekker, het hoofdgerecht was super.
Soms is het jammer dat er maar één hoofdgerecht in een zesgangenmenu zit. Vinden wij zelf ook. Dankjewel Koerd!
Joost R.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Perfecte avond gehad!
Zeer vriendelijke bediening en alle gangen waren bijzonder lekker.
Dankjewel Joost, dat is attent!
Chantal S.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Eerst een glas cava op het terras, vervolgens genoten van een heerlijk 6 gangen diner met wijnarrangement. Bediening weet waar ze mee bezig zijn, is leuk, vlot en attent. Het eten was iedere gang uitmuntend. Wij komen zeker terug!
Yes Chantal, terugkomende gasten, dat willen we. Tot de volgende keer in MOER!
M S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Heerlijk 5-gangen menu gegeten. Eten was prachtig gepresenteerd. Bediening was zeer vriendelijk met goede uitleg over de gerechten. Bediening had wel iets meer allert kunnen zijn voor klanten die buiten zaten met lege glazen.
Goeie tip Martin! Tijdens de nazit lukt het ook meestal om de glazen gevuld te houden dus dat moet bij de gasten (die buiten zitten) ook te doen zijn. Tot gauw!
Tessa G.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2018
Afgelopen week lekker in de zon kunnen zitten op het terras van MOER. Perfecte service en het eten en de Franse rosé geweldig! Oesters vooraf, ceviche van groenten heerlijk en ook het tussengerecht van courgette verrassend lekker. Aanrader!
Wat lief Tessa! Wij worden helemaal blij van zo'n bericht. Zien we jullie snel weer in MOER? Wat ons betreft heel graag! De rosé staat koud ;)
Maria M.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Heel erg lekker gegeten: een fijne aspergesoep, rib-eye met fantasierijke bijgerechten en bijzonder smakelijke kazen toe. Tafgenoten hadden een prima risotto, heerlijke vis en een lekker rabarbertoetje. Minpunten waren niet zo zeer het eten en zeker niet de bediening (die was echt goed), wel de kleine portie soep (minder dan 10 happen voor 13,50 euro) en de beperkte keuze. Prijs al met al wat aan de hoge kant.
Dankjewel Maria! Zowel voor je lovende woorden over het eten en de bediening als voor je feedback over portie en keus. Daar kunnen en doen we wat mee.
HENDRIK H.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Heel plezierige bediening goed speciaal eten.een avond vullend programma.Zeer veel aandacht voor uitzonderlijke groente bereidingen.
Fijn om te lezen dat jullie genoten hebben Hendrik. Dank voor het laten weten!
Karima H.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Geweldig eten, geweldige ambiance, geweldig personeel! Top!
In één woord: geweldig! Of: top! Hoe dan ook: dankjewel Karima!