"In een oude Michelingarage huist restaurant MOER. Hier en daar vind je in de fraai ingerichte ruimte grappige verwijzingen naar de oude bestemming van de ruimte. Even een drankje doen voordat je aan tafel gaat? Dat kan heel erg goed in het loungegedeelte voorin de zaak. Het menu bestaat uit zo’n 80% uit groentegerechten, maar er is ook gedacht aan carnivoren. Een ideaal menu voor zowel vegetariërs, maar ook voor flexitariërs. In de keuken hebben chef Yesse Zonneveld en executive chef Dirk Mooren de leiding. Waar het kan werken ze met kruiden uit hun eigen minikas die midden in het restaurant staat."

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Probeer eens de knolselderij in een reductie van knolselderij. De jus is zo bijzonder smaakvol en dat terwijl het bestaat uit alleen maar knolselderij en water. Leuk detail: De jus kwam per ongeluk tot stand door chef Zonneveld, maar is nu een enorme hit.

Over het restaurant Restaurant MOER

Bij MOER koken we biologisch. Onze chefs werken graag met lokale producten – boeren en leveranciers worden persoonlijk door hen geselecteerd. We zijn trots op onze mooie verrassende gerechten, waarbij groenten in de spotlight staan en vis en vlees een fijne bijrol vervullen. De zorgvuldig gekozen biologische en biodynamische wijnen vullen de gerechten aan. Ga voor wine pairing of laat je adviseren; MOER schenkt namelijk ook veel wijnen per glas.

Je kiest bij MOER voor 4, 5, 6 of 7 gangen, chef’s menu. Laat het ons weten als er iets is dat je liever niet terug ziet op je bord. Kun je verrassingen niet aan? We hebben ook een aantal á la carte gerechten.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant MOER

Tramlijn 1
  • : Genoeg parkeergelegenheid op de Amstelveenseweg.

Ontbijt // 07:00-10:30

9,2

Jouw recensie over het restaurant Restaurant MOER

Louise-Marie M.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
WIj hebben een fantastische avond beleefd bij MOER. Het begon al met een erg vriendelijke ontvangt met een glaasje cava om ons jubileum te vieren. De bediening was enorm vriendelijk en het eten was echt formidabel. Telkens opnieuw verrassende smaakcombinaties die perfect werken. Lekker eten in prima porties zodat je alle gangen kan opeten. Wij komen zeker terug en raden dit aan bij al onze vrienden.
Justine K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Fijne avond, goede bediening, bijzondere gerechten (we hadden het 4 gangen diner), heel lekker!
Theike L.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Heerlijk! Smaaksensaties, top-bediening. Op meerdere gebieden hart voor de zaak! schitterende locatie, toegankelijk sfeertje. Hoog niveau eten.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Op een dinsdagavond met 3 Italiaanse klanten heerlijk gegeten. Hadden het 6 gangen diner, alles smaakte erg lekker en de wijn die we hadden uitgezocht was super.
Ontvangst en bediening waren erg vriendelijk, met zelfs een Italiaanse serveerster, leuk.
Prijs voor de gerechten en ook de wijn is wel redelijk hoog. Hoewel het eten erg lekker is, is dit geen top restaurant en dan is ruim 300 euro wel veel voor een avondje.
Christien V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
De een a la carte, de ander een menu combineerde niet zo goed qua timing. Heerlijke maaltijdsalade met granen gegeten. Aan de prijzige kant voor een informeel restaurant. Kundig en vriendelijke bediening.
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Verrukkelijk , grote klasse , verrassende , verfijnde smaken en fantastische bediening
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Heerlijk gegeten: groenten in vele variaties in de hoofdrol. Allemaal even heerlijk en allemaal even mooi opgediend.
Het verrassingsmenu van de chef van vijf gangen is ons goed bevallen. We vonden het heel bijzonder wat we allemaal kregen. Het personeel was erg vriendelijk en ook ter zake kundig. We hebben een superavond gehad.
Vera N.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Heerlijk gegeten, goede bediening en hele fijne sfeer!
Marion G.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Groenten staan echt in de spotlight. (H)eerlijk eten in fijne omgeving. Heel relaxt en vooral lekker
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Vond de service ditmaal voor eerst echt stuk slechter; misschien vanwege vakantie te weinig personeel? En veel grote groepen met veel geluid; me er de voorgaande keren iig nooit aan gestoord/opgevallen
Irene R.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Byzondere gerechtjes met veel groente, mooi gepresenteerd en smaakvol. Toch vonden we het (doordat het zoveel uit groente bestond) vrij prijzig en weinig vullend.
Tessa R.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Lekker eten en heel mooi opgemaakt!
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
De menukaart heeft weinig keuze. Erg duur voor de kwaliteit. De gerecgten zijn vooral biologisch maar niet bekend om hun smaak. De inrichting is wel leuk.
Klaas R.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Heel lekker gegeten, veel aandacht voor aparte groentecombinaties en groentesmaken, maar ook een heel lekker gerecht met ree in verschillende variaties. Het wijnarrangement was heel goed en Moer schenkt ook een bomvariant met halve glazen, wat wel prettig is bij vier gangen.
Dat is een keurig rapport Klaas, reuze bedankt! Wij kijken er nu al naar uit jullie opnieuw te mogen ontvangen in MOER!
Edite V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Fantastisch!
Bedankt Edite, tot snel in MOER!
Leike C.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Alle gerechten zijn een smaakexplosie in je mond. Tenenkrullend lekker.
De bediening is hartelijk, alert en kundig.
Absoluut een aanrader dit restaurant !!!
Heel lief Leike! Ontzettend bedankt voor je bezoek en het laten weten hoe je genoten hebt van MOER. Daar worden wij oprecht blij van!
Minke V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
We hebben genoten van een 4e gangen chef diner. Restaurant Moer overtrof de verwachtingen. Naast dat het eten heel goed heeft gesmaakt, was de bediening erg vriendelijk en bood goede service. Vertelde goed wat wij geserveerd kregen en kwamen uit zich zelf met goede wijnvoorstellen.
Het was een lekkere warme avond en hadden geluk met een fijn plekje op het terras.
Wat heerlijk Minke, zo'n avond waar alles klopt. Kom maar snel terug dan doen we het nog eens over!
Elke D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
De gerechten zagen er prachtig uit en waren ook nog eens heerlijk. Fijn dat het allemaal biologisch is. Vriendelijk personeel en een fijne plek om samen te komen
Dat is lief Elke! Heel graag tot gauw in MOER!
Brandon V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Fijn restaurant met een goede sfeer en leuke bediening. Eten komt niet in grote porties maar is prachtig vormgegeven en de smaak is fantastisch. Tip: neem het kaasplankje!
Bedankt voor de tip Brandon ;) De kazen bij MOER zijn inderdaad heerlijk. En de hele maand juli zelfs "van het huis" voor iedereen die zes of zeven gangen bestelt. Tot ziens!
Reinier T.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Verrassend lekker, originele gerechten met prachtige bijpassende wijnen voor een hele goede prijs. Een echte ontdekking!
Ja, dat was een gezellige avond! Fijn om te zien dat jullie het zo naar jullie zin hadden. En dan ook nog dit bericht, hartelijk dank!