"In een oude Michelingarage huist restaurant MOER. Hier en daar vind je in de fraai ingerichte ruimte grappige verwijzingen naar de oude bestemming van de ruimte. Even een drankje doen voordat je aan tafel gaat? Dat kan heel erg goed in het loungegedeelte voorin de zaak. Het menu bestaat uit zo’n 80% uit groentegerechten, maar er is ook gedacht aan carnivoren. Een ideaal menu voor zowel vegetariërs, maar ook voor flexitariërs. In de keuken hebben chef Yesse Zonneveld en executive chef Dirk Mooren de leiding. Waar het kan werken ze met kruiden uit hun eigen minikas die midden in het restaurant staat."

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Probeer eens de knolselderij in een reductie van knolselderij. De jus is zo bijzonder smaakvol en dat terwijl het bestaat uit alleen maar knolselderij en water. Leuk detail: De jus kwam per ongeluk tot stand door chef Zonneveld, maar is nu een enorme hit.

Foto's van gerechten

Over het restaurant Restaurant MOER

Bij MOER koken we biologisch. Onze chefs werken graag met lokale producten – boeren en leveranciers worden persoonlijk door hen geselecteerd. We zijn trots op onze mooie verrassende gerechten, waarbij groenten in de spotlight staan en vis en vlees een fijne bijrol vervullen. De zorgvuldig gekozen biologische en biodynamische wijnen vullen de gerechten aan. Ga voor wine pairing of laat je adviseren; MOER schenkt namelijk ook veel wijnen per glas.

Je kiest bij MOER voor 4, 5, 6 of 7 gangen, chef’s menu. Laat het ons weten als er iets is dat je liever niet terug ziet op je bord. Kun je verrassingen niet aan? We hebben ook een aantal á la carte gerechten.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant MOER

Tramlijn 1
  • : Genoeg parkeergelegenheid op de Amstelveenseweg.

Ontbijt // 07:00-10:30

9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant MOER

Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Verrassende smaken, interessante combinaties, zeer goed van smaak!
Marcel W.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Mooie kaart. Soms gaat het ondanks goede bedoelingen de mist in. De textuur van de garnituur bij het vlees is te stevig. Bij de amuse lekt de paprika door de biscuit.
Erwin T.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Erg leuke en fijne sfeer met dito inrichting. Goede ontvangst en mooi bereide gerechten.
Sophie G.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Eten origineel, erg goed, mooi opgemaakt en lekker veel (biologische) groente. Vooral de diverse bereidingen van broccoli sprong er uit. Lekker in de buurt voor ons, dit restaurant. Sfeer was top, met een bevriend stel lekker laat geluncht op zondag. De live muziek en het mooie decor zorgde voor de rest van de sfeer. Was een gangetje vergeten door de bediening iei maar dat werd snel opgelost en men was verder vriendelijk en adequaat.
Aviva H.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Mooie setting, leuke en goede bediening. Niet alles loopt perfect maar de humor en flair van het personeel en de chefkok maken het meer dan goed. Aanrader!
Francoise O.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Wederom een magnifique ervaring! Heerlijk, hartelijk, helemaal gezellig!
Margot T.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2018
Zo bijzonder dat alle gerechten gelijk geserveerd werden.... koffie met friandises , friandises kwamen na vragen toen de koffie op was. Het eten was erg lekker.
Jeroen C.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Goed eten, fijne bediening en mooie inrichting. Wel ligt nadruk eten op biologische groenten en is bijproduct nu en dan vlees of vis bij een gang. Goed om te weten vooraf.
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Zeer hoge kwaliteit maaltijd en zeer aardige, attente bediening. Ik ben geen vegetarier maar je zou het haast worden!
(overigens was er één gang bij met wel vlees)
Wat ook prettig was dat het aantal tafels bescheiden was t.o.v. de beschikbare ruimte, oftewel niet volgepropt.
Marjorie M.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Het chef’s verrassingsmenu is 100% biologisch en bijna geheel bestaand uit groente. Je krijgt 1 piepklein stukje vlees als je flexitarier bent. De borden worden echt fantastisch opgemaakt maar de smaak combinaties waren niet altijd even lekker, veel gerechten hadden te veel zuren naar mijn smaak. De porties zijn voor dat geld (best duur) veel te klein, de sfeer was leuk, muziek ook en de bediening vlot en kundig. We zullen voor het eten niet zo snel terug komen.
Louise-Marie M.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
WIj hebben een fantastische avond beleefd bij MOER. Het begon al met een erg vriendelijke ontvangt met een glaasje cava om ons jubileum te vieren. De bediening was enorm vriendelijk en het eten was echt formidabel. Telkens opnieuw verrassende smaakcombinaties die perfect werken. Lekker eten in prima porties zodat je alle gangen kan opeten. Wij komen zeker terug en raden dit aan bij al onze vrienden.
Lieve Louise-Marie, ontzettend bedankt voor deze lovende woorden. Daar worden wij nou echt heel blij van!
Justine K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Fijne avond, goede bediening, bijzondere gerechten (we hadden het 4 gangen diner), heel lekker!
Merci Justine! Fijn om terug te lezen dat jullie zo genoten van MOER. Graag tot ziens!
Dave D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
eten was lekker, niet hele grote porties maar net genoeg. als je een 4 of 5 gangen menu bestelt ga je voldaan naar buiten
Theike L.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Heerlijk! Smaaksensaties, top-bediening. Op meerdere gebieden hart voor de zaak! schitterende locatie, toegankelijk sfeertje. Hoog niveau eten.
Dankjewel Theike, heel tof dat jullie er weer waren. Hopelijk tot snel in MOER!
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Op een dinsdagavond met 3 Italiaanse klanten heerlijk gegeten. Hadden het 6 gangen diner, alles smaakte erg lekker en de wijn die we hadden uitgezocht was super.
Ontvangst en bediening waren erg vriendelijk, met zelfs een Italiaanse serveerster, leuk.
Prijs voor de gerechten en ook de wijn is wel redelijk hoog. Hoewel het eten erg lekker is, is dit geen top restaurant en dan is ruim 300 euro wel veel voor een avondje.
Bedankt voor je complimenten Dennis over zes gangen heerlijk eten met super wijn en vriendelijke bediening. Jammer dat de rekening van 300 euro voor vier personen tegenviel, hopelijk heb je nu van alle drie de Italianen nog een dinertje tegoed.
Christien V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
De een a la carte, de ander een menu combineerde niet zo goed qua timing. Heerlijke maaltijdsalade met granen gegeten. Aan de prijzige kant voor een informeel restaurant. Kundig en vriendelijke bediening.
Toch redenen genoeg om nog eens terug te komen. De eerste keer allemaal a la carte en de keer erna allemaal menu.
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Verrukkelijk , grote klasse , verrassende , verfijnde smaken en fantastische bediening
Wat wil een mens nog meer Carolien? Dankjewel en hopelijk tot snel in MOER!
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Heerlijk gegeten: groenten in vele variaties in de hoofdrol. Allemaal even heerlijk en allemaal even mooi opgediend.
Het verrassingsmenu van de chef van vijf gangen is ons goed bevallen. We vonden het heel bijzonder wat we allemaal kregen. Het personeel was erg vriendelijk en ook ter zake kundig. We hebben een superavond gehad.
Wat prachtig verwoord Anja, dankjewel! Heel leuk om terug te lezen voor ons, graag tot ziens!
Vera N.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Heerlijk gegeten, goede bediening en hele fijne sfeer!
Merci Vera, wat een prettige reactie!
Marion G.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Groenten staan echt in de spotlight. (H)eerlijk eten in fijne omgeving. Heel relaxt en vooral lekker
Dankjewel Marion, heel leuk dat jullie er waren!