"In een oude Michelingarage huist restaurant MOER. Hier en daar vind je in de fraai ingerichte ruimte grappige verwijzingen naar de oude bestemming van de ruimte. Even een drankje doen voordat je aan tafel gaat? Dat kan heel erg goed in het loungegedeelte voorin de zaak. Het menu bestaat uit zo’n 80% uit groentegerechten, maar er is ook gedacht aan carnivoren. Een ideaal menu voor zowel vegetariërs, maar ook voor flexitariërs. In de keuken hebben chef Yesse Zonneveld en executive chef Dirk Mooren de leiding. Waar het kan werken ze met kruiden uit hun eigen minikas die midden in het restaurant staat."

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Probeer eens de knolselderij in een reductie van knolselderij. De jus is zo bijzonder smaakvol en dat terwijl het bestaat uit alleen maar knolselderij en water. Leuk detail: De jus kwam per ongeluk tot stand door chef Zonneveld, maar is nu een enorme hit.

Foto's van gerechten

Speciale deals

20% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant Restaurant MOER

Bij MOER koken we biologisch. Onze chefs werken graag met lokale producten – boeren en leveranciers worden persoonlijk door hen geselecteerd. We zijn trots op onze mooie verrassende gerechten, waarbij groenten in de spotlight staan en vis en vlees een fijne bijrol vervullen. De zorgvuldig gekozen biologische en biodynamische wijnen vullen de gerechten aan. Ga voor wine pairing of laat je adviseren; MOER schenkt namelijk ook veel wijnen per glas.

Je kiest bij MOER voor 4, 5, 6 of 7 gangen, chef’s menu. Laat het ons weten als er iets is dat je liever niet terug ziet op je bord. Kun je verrassingen niet aan? We hebben ook een aantal á la carte gerechten.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant MOER

Tramlijn 1
  • : Genoeg parkeergelegenheid op de Amstelveenseweg.

Ontbijt // 07:00-10:30

9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant MOER

Jana G.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2019
Heerlijk gegeten en genoten van de uitstekende service - we hadden een top avond!
Sannah V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2019
Leuk, druk en gezellig!
Pascal V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Geweldig eten! Een punt ter verbetering vatbaar is dat het fijn zou zijn als 1 persoon je bedient. We hadden nu 5 verschillende medewerkers aan onze tafel en dat maakt het wat onpersoonlijk.
Jeffrey L.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2019
Prima eten, verassende variaties, wel wat veel gebruik van zout, meer dan nodig om smaken te versterken..
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2019
Geweldig restaurant, prachtige borden, heerlijke amaken en altijd weer een feest
Jonas R.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2019
Een verrassende met groente overladen culinaire avond gehad! Originele gerechten met perfect passende wijnen gecombineerd met een topservice maakt hier uit eten gaan een perfect avondje uit!
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2018
Oudejaarsavond fantastisch gegeten! Voorgerechten van pastinaak en een ander gerecht met knolselderij. Top! Top! Top! Hoofdgerechten voortreffelijk, ambiance en bediening perfect. In een geweldige harmonie tussen keuken en bediening lijkt het alsof alles vanzelf gaat terwijl het natuurlijk topsport betreft! Complimenten!!!
Farah V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2018
Top restaurant
Patti N.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2018
Spontaan langsgegaan en kon meteen terecht. We hebben de oesters gehad, heerlijk!!
Service en personeel vriendelijk en professioneel.
Wij gaan zeker weer terug.
Theike L.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2018
Voortreffelijk!
Mooie inrichting, zeer vriendelijk personeel. Vlakbij het Vondelpark. Goede wijnen, goede producten. Biologisch!
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2018
Heerlijk gegeten, uitstekende bediening. De gerechten zijn origineel en smaakvol en er worden goede bijpassende wijnen geserveerd. Aanrader!
Richard H.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Erg lekker en leuke sfeer!
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2018
Goede en mooie gerechten, maar niet de hoge prijzen waard. Zeer lawaaierige ruimte waardoor je elkaar slecht verstaat. Wel sfeervol ingericht.
BJ K.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
Samen met mijn vrouw en onze vegetarische dochter gegeten in Restaurant Moer. Het eten smaakte heerlijk. De groentegerechten waren, zeg maar, perfect. De ingrediënten op zich waren niet zeer bijzonder of ongewoon, ze kregen een speciale smaak door de bereiding. Als hapje vooraf kregen we bijvoorbeeld stukjes pompoen met een heerlijke zoet-zure smaak. Deze was gevolg van een langdurige fermentatie en speciale kruiden. Stuk voor stuk hadden de schotels die we kregen opgediend een verrassende ongewone smaak door de bijzondere bereiding en ongewone maar goed harmoniërende combinaties. De schotels waren prachtig opgemaakt. De hazenrug, het enige gerecht met vlees, was lekker maar iets minder uitgebalanceerd dan de andere gerechten. Ook de toetjes en de espresso smaakten prima.
De bediening was behulpzaam goed geïnformeerd en wellevend.
Eigenlijk heb ik maar één punt van kritiek. Het restaurant is gesitueerd in een voormalige garage. Enerzijds bevindt men zich in ruimte met een aantrekkelijke industriële sfeer. Anderzijds heeft die ruimte een vreselijke akoestiek. Het is het beste om maar een rustige avond uit te zoeken als je daar wilt gaan eten. Gelukkig is de leiding van het restaurant er mee bezig dit probleem te verhelpen.
Tony K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Verassend en Goed! Zo kunnen we de kennismaking met restaurant Moer karakteriseren. Veel bijzondere smaken, Heel originele wijnkeuze in het wijnarrangement. Een ongedwongen en attente bediening. Wat betreft geluid en afstand tussen de tafeltjes kan het iets beter, maar zeker geen reden om niet terug te komen. Daarvoor is het te lekker!
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Fantastisch diner gehad hier gisteren. We zijn ontzettend vriendelijk en goed bediend en geholpen. Een van de dames merkte op dat mijn vriend jarig was en we kregen daarom 2 drankjes van het huis. Dit zijn de dingen waar restaurants zich in Amsterdam nog in kunnen onderscheiden, aandacht en opmerkzaamheid.

Wat ik echt fijn vond was ook het geluid. In sommige restaurants kan je elkaar bijna niet horen en hier is het geluid gezellig maar op een niveau dat je elkaar aan tafel ook nog goed kan horen.

Last but not least, het eten was echt fantastisch. Wat geweldig dat je 4 gangen veganistisch kan eten en je partner bijvoorbeeld wel een stukje vlees kan bestellen. Al met al een dikke 10!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2018
Restaurant heeft sfeer van levendige bijenkorf. Verfijnd chefs tenue, zeker voor liefhebbers van biologische groenten
Marina B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Jammer, goede kwaliteit ingrediënten, prachtig geserveerd, maar de smaak combinaties kloppen niet. Witte chocolade mouse met knolselderij smaak e.d. Behoort niet tot mijn favorieten. Creatief in de keuken is denk ik heel belangrijk maar dan moeten de smaken wel elkaar aanvullen en smaak vernieuwend zijn.
Ella P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Originele gerechten, echt iets anders. Wat weinig keuze, er was maar 1 nagerecht.
Adrienne W.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Heerlijk gegeten, fijn dat er zo veel mogelijkheden in het verrassingsmenu zijn. Wij waren nogal divers: 1x vegetarisch, 1x glutenvrij en 1x kleine eter zonder rauwmelkse kaas. Daar werd goed op ingespeeld en daarbij waren de gerechten die we kregen plaatjes om te zien. Kortom inhoudelijk wat we wilden en uiterlijk een feest. Eén van de toetjes was een ongelooflijke speciale combinatie van smaken, een lust voor het oog en de tong.