Restaurant ML

Klokhuisplein 9 2011 HK Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant ML

Spannende mix van tradities!

Wie bijzonder wil eten in de binnenstad van Haarlem is meer dan welkom bij het restaurant ML. Het restaurant is gevestigd in een prachtig verbouwd rijksmonument uit de 17e eeuw aan de Kleine Houtstraat 70 te Haarlem. Hier kun je genieten van een combinatie tussen klassiek en modern en van exclusieve producten met de meest uiteenlopende smaaksensaties! Kortom, de perfecte plek voor een culinair diner.

Glas champagne

simone H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Liesbeth K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We waren een liefhebber van de oude ML, maar er moet nog een hoop gebeuren om ML in dit nieuwe pand op het oude niveau te krijgen.

Service was de hele avond onwennig en gewoon echt niet goed. De akoestiek is ronduit vreselijk, we hebben ons de hele avond moeten inspannen om elkaar te verstaan.

Het eten was, op een te lauw gerecht na, lekker maar niet uitstekend en zeker niet verrassend. De wijnen waren wel erg lekker. De rekening was erg hoog. Als je een topavond hebt is dat prima, nu voelde dat niet helemaal goed.
EllenUil .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We aten in de Bistro, niet in het restaurant. Menu van 35 euro. Ok, heel schappelijke prijs, maar toch..... Porties zijn klein. Halve Canadese kreeft leek wel een opnieuw gevulde kreeftenkarkas met stukjes kreeft, te zware saus erover. De schaar van de kreeft ontbrak, dus feitelijk lag er een kwart kreeft op je bord. De frietjes zeer vet, leken opgebakken. Kaasplateau (met bijbetaling): zelden zulke dunne plakjes kaas gezien. Lekker gegeten, maar ga niet meer terug naar de Bistro.
Mandy D.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Fantastisch gegeten, heerlijke wijnen
Mary D .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Met de hele familie van een paasbrunch genoten. Leuk georganiseerd voor de kinderen, paaseitjes zoeken, limonade en lekkere hapjes voor ze en voor de volwassen een heerlijke brunch met de lekkerste gerechten.
We hebben allemaal heerlijk genoten en weten al wat wij de Pasen 2019 gaan doen!
Dank voor het fijne onthaal en de prima service.
Mary en Pals
Liesbeth G.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Heerlijk gegeten. Prachti opgemaakte borden. prettige bediening. topavond!
Lydia P.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Mooie nieuwe locatie op voormalige Stempels vestiging. Heel mooi, we hebben een paar kleine dingetjes. Zorg voor wat zachte materialen in het restaurant. Het werd erg rumoerig, toen er een grote groep heren binnenkwam. Op verzoek de tussendeur dicht laten doen, maar is wel de aandacht waard. Met alle grijstinten kan er wel een vrolijk warm kleurtje en iets van geluidsdemping bij. Iets meer warmte qua sfeer en geluid. Bediening was overigens prima, vriendelijke meiden. Had wel iets meer wijnkennis verwacht in een Michelin restaurant....Maar hun vriendlijkheid maakte alles goed.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Enorm genoten, heerlijk wijnarrangement met leuke uitleg en toelichting
S.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Het was fantastisch. Het eten was geweldig en het wijnarrangement kleurde perfect bij de gangen. De bediening fijn, niet overdreven. Absoluut een aanrader dus!
spanjeganger .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Voor de tweede maal gegeten bij ML,echter nu op de nieuwe lokatie.We namen de standaard zes gangen en wederom perfect.Alles klopt en een prima smaakbeleving echter de bediening moet in deze grote zaak nog even op stoom komen.De koffie was een prima afsluiting van een geslaagde avond.
V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Net op een nieuwe lokatie, dus nog wat onwennig met jassen en naar plaats verwijzen. eten was echt heel goed. de akoestiek; behoorlijk luidruchtig.
Sharon W.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Top restaurantbeleving. Hartelijke ontvangst. Prima tafel met zicht op de open keuken. Bij aankomst werden vrijwel gelijk amuses voor ons neergezet. We hebben genoten van alle heerlijke gerechten die voor ons bereid waren. We komen zeker terug en zullen ML aanbevelen aan anderen.
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
ML heeft voor de start van haar restaurant in haar nieuwe locatie een standaard zes gangen menu voor € 60. Iedere gang is zeer verzorgd. Bediening moet nog wat wennen aan de nieuwe werk omgeving.
Al met al een aanrader voor wie van verzorgd eten houdt.
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Ons eerste bezoek aan de nieuwe locatie. Wauw...wat is dat mooi geworden en wat een mooie stap heeft ML gemaakt. De kwaliteit en sfeer als vanouds, het gastheerschap top zoals je gewend bent. En de entourage, servies, etc. is nog beter dan het was (wist niet dat het kon). Top ervaring!

Marcellus & Erik
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Zoals altijd is het weer een feest om bij ML te eten. Een heerlijk avond uit, lekker lang dineren en genieten van de mooiste gerechten en de perfect passende wijnen. Een aanrader! En straks op de nieuwe locatie...we kijken er nu al naar uit!
Daphne J.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
ML is altijd fantastisch! Liane is een perfecte gastvrouw, lekker ongedwongen en gezellig.
Wij kijken nu al uit naar de try out op de nieuwe locatie op 13 maart.
Voor iedereen is dit een aanrader!
M.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Uitstekend restaurant met een hele vriendelijke, attente, persoonlijke service. Uitstekende kwaliteit eten. De portie van het hoofdgerecht zou iets groter mogen zijn, maar in een sterrenrestaurant is dit minder gangbaar. Uitstekende ervaring en voor herhaling vatbaar.
Magdalena M.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Voortreffelijk! Echt een genot! In korte tijd weer terug gegaan! Omdat het zoooo heerlijk was!
milou S.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Wij kozen voor het 7 gangen menu. Elk gerecht bestond uit een veelheid aan smaken, die wel goed bij elkaar passen, soms verrassend, maar voor mij een tikkeltje te veel van het goede. Zoveel smaaksensaties. Ik zag soms door de bomen het bos niet meer en dat vond ik jammer. Blijft een persoonlijke mening natuurlijk!
Duncan R.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Uitstekend menu, zeer goed gegeten en perfecte service.