Restaurant ML

Klokhuisplein 9 2011 HK Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant ML

Spannende mix van tradities!

Wie bijzonder wil eten in de binnenstad van Haarlem is meer dan welkom bij het restaurant ML. Het restaurant is gevestigd in een prachtig verbouwd rijksmonument uit de 17e eeuw aan de Kleine Houtstraat 70 te Haarlem. Hier kun je genieten van een combinatie tussen klassiek en modern en van exclusieve producten met de meest uiteenlopende smaaksensaties! Kortom, de perfecte plek voor een culinair diner.

Glas champagne

9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant ML

D. V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Uitstekend gedineerd in ML op voor ons nieuwe locatie op fraaie plek in historisch centrum. 5-gangenmenu van de chef was echt goed, niet te veel, met veel bijzondere smaaksensaties. Bijpassend wijnarrangement ook echt verzorgd uitgezocht, prima keuzes. Vriendelijke en correcte bediening zonder poespas.
Aanrader in alle opzichten!
Ink W.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Betreft Bistro ML. Nog een ondergeschoven kindje wellicht. Terras meubilair is aan onderhoud toe, armleuningen halen kleding op. De liefde zit er nog niet in. Hamburgervlees leek te zijn gekookt ipv gegrild. Wijn incl droesem. Frietjes waren top met super sausje.
Berry E.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Wat een heerlijk restaurant om uit eten te gaan! Veel aandacht voor een gast met een streng dieet.Voor ons een avond om met plezier op terug te kijken en zeker een keertje terug te komen.
Fillio B.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Wat een fantastische ontdekking op een prachtige plek ! Aales klopt aan dit mooie restaurant met een zeer goede prijs kwaliteit . Wij hebben heerlijk genoten!
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Echt een topavond gehad. Chef Mark was in topvorm en ook het team is goed op elkaar ingespeeld. Het eten was zo bijzonder en in combinatie met (te veel????) de bijpassende wijnen een belevenis op het hoogste culinaire niveau.
Wij komen heel snel weer terug.
Catharina O.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Heerlijk gegeten voor een mooie prijs: smaakvolle gerechten, prachtig geserveerd. Het restaurant is stijlvol en rustig ingericht. Bediening mag misschien iets persoonlijker, maar dat is echt een kleiner punt.
Mathilde D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2018
Bij mooi weer gegeten op het terras. Brasserie eten op hoog niveau. Menu € 35.00. Mooi voorgerecht entrecote met structuren en emulsies. Hoofdgerecht goede steak tartaar met friet. Als toet een moderne versie van coupe Romanoff.
Mooie Pinotnoir van dupont-fann top Bourgogne.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Heerlijk eten, geweldige bediening en goeie wijnen. Eerlijke prijzen. Echt een feestje. Top restaurant. Zoals je mag verwachten als je een ster hebt verdient
Corina V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Uiterst vriendelijk en competente bediening. Heerlijk gegeten.
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Prachtige gerechten en super bediening!
Walter - Leann D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Wij hebben genoten van het 7 gangen diner aan de chef’s bar. Hierdoor konden we een kijkje nemen in de keuken (waar onderling een gezellige sfeer hing ‘met af en toe een berisping van de chef’). We waren zo’n 3 uur vermaakt, een erg leuke, gezellige, culinaire ervaring rijker. Zeker een aanrader!
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Heerlijk gegeten, veel achtergrond geluid in het restaurant, kan deels weggewerkt worden middels wandbekleding, op het eind van de avond was het overigens attente personeel met andere zaken bezig.
Ton W.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Eten was top, alleen erg sneaky qua prijs. Je weet van te voren dat het niet goedkoop is en dat hoeft ook niet want het eten en de wijn was top. De “kleine” dingen irriteren zoals b.v. hetgeen je moet bijbetalen als je iets afwijkend van het menu neemt, als dessert kaas genomen, daar wordt een supplement voor gerekend, een glaasje port erbij, mijn vrouw twijfelde, een halfje misschien? Goed maar wel de volle prijs rekenen, kopje koffie na? Lekker, en wat een verrassing lekkere friandises, niet om gevraagd, blijken ze wel apart te worden berekend. Nogmaals erg lekker gegeten maar je gaat geïrriteerd weg en dat is jammer en volgens mij niet nodig.
Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Heerlijk gegeten in een prachtige ambiance.
jorge D.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Uitstekend restaurant en prima aanwinst voor de binnenstad van haarlem.
simone H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
We kwamen met een gezelschap van 18 personen bij ML op de nieuwe locatie (oude Stempels Haarlem). ML is er goed in geslaagd de intimiteit van het oude pand terug te brengen in deze veel grotere locatie. Het is modern en authentiek tegelijk. Je komt naar ML voor een spannende mix van klassiek en modern. En duidelijke smaken. Met prachtige (exclusieve) producten. Goede bediening, die precies aanvoelt wat er vanavond nodig is. We hebben alle 18 een onvergetelijke avond gehad. Een dankbare groet aan de gehele crew bij ML
Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Met hoge verwachting naar ML. Enigszins ik noem het altijd strak in het pak ontvangst en ambiance. Maar op zich vind ik dit ook wel weer heel leuk om een hele avond uit eten te gaan. Ontvangst was heel prettig en inderdaad sluit ik mij aan bij een van onderstaande recensies, in de loop van de avond was de aandacht een stuk minder. De gerechtjes waren mooi op smaak en mooi in opmaak. De bijpassende wijn kon ons niet helemaal bekoren en ook inderdaad de prijs/ kwaliteit verhouding was aan de hoge kant. Vaker is het zo naarmate de 4de of 5de gang wordt ingezet lijkt het wel of de kwaliteit minder wordt. Geen idee of dit dan aan mij ligt of toch aan de aandacht naarmate de avond verstrijkt. Ik had toch echt meer verwacht van ML. Jammer wederom van de etiquette die zo langzamerhand ten onder gaan dus ook bij de betere restaurants. Dames eerst, openen van de wijnfles en vooral ook het inzetten van de gerechten aan de juiste kant. Dit mag je toch minimaal verwachten als je voor een stevige prijs uit eten gaat. Kortom of dit restaurant nu het beste van Haarlem is?
Liesbeth K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We waren een liefhebber van de oude ML, maar er moet nog een hoop gebeuren om ML in dit nieuwe pand op het oude niveau te krijgen.

Service was de hele avond onwennig en gewoon echt niet goed. De akoestiek is ronduit vreselijk, we hebben ons de hele avond moeten inspannen om elkaar te verstaan.

Het eten was, op een te lauw gerecht na, lekker maar niet uitstekend en zeker niet verrassend. De wijnen waren wel erg lekker. De rekening was erg hoog. Als je een topavond hebt is dat prima, nu voelde dat niet helemaal goed.
EllenUil .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We aten in de Bistro, niet in het restaurant. Menu van 35 euro. Ok, heel schappelijke prijs, maar toch..... Porties zijn klein. Halve Canadese kreeft leek wel een opnieuw gevulde kreeftenkarkas met stukjes kreeft, te zware saus erover. De schaar van de kreeft ontbrak, dus feitelijk lag er een kwart kreeft op je bord. De frietjes zeer vet, leken opgebakken. Kaasplateau (met bijbetaling): zelden zulke dunne plakjes kaas gezien. Lekker gegeten, maar ga niet meer terug naar de Bistro.
Mandy D.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018