Restaurant ML

Kleine Houtstraat 70 2011 DR Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant ML

Spannende mix van tradities!

Wie bijzonder wil eten in de binnenstad van Haarlem is meer dan welkom bij het restaurant ML. Het restaurant is gevestigd in een prachtig verbouwd rijksmonument uit de 17e eeuw aan de Kleine Houtstraat 70 te Haarlem. Hier kun je genieten van een combinatie tussen klassiek en modern en van exclusieve producten met de meest uiteenlopende smaaksensaties! Kortom, de perfecte plek voor een culinair diner.

Glas champagne

9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant ML

Ronald H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Mooie avond met mooie gerechten en verrassend lekkere wijnen uit alle windstreken !!! Een heerlijke avond uit !!
Anita G.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Fantastisch eten, warm een sfeervol restaurant, zeer vriendelijk personeel. Je voelt je meteen op je gemak. Geen poeha maar een warm bad
Elly W.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Het totaal plaatje bezorgd je een hele gezellige avond.
Vincent en Elly
Madeleine V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Hele fijne avond gehad en heerlijk, ter gelegenheid van de 75 ste verjaardag van mijn vader, bij ML gegeten.
Ontvangst was vriendelijk, goede bediening en verrukkelijke gerechten.
Jammer dat er een grote groep was, die nogal luidruchtig waren en maakte dat wij elkaar slecht konden verstaan.
Wellicht had het personeel dit kunnen "bij sturen" . Maar ondanks dat een fijne avond gehad bij ML.
Cassander W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Persoonlijke aandacht minder.

Toiletten verdienen meer aandacht. Waren geen handdoekjes meer om handen te drogen.

Uitstraling entree erg matig
Bianca G.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
heel gastvrije ontvangst, heerlijke gerechten, je voelt je verwent
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Heerlijk gegeten met fijne service en heerlijke ambiance. Wat een verstopt pareltje in Haarlem. Bediening voelde goed aan wat er nodig was aan tafel en zon jonge kok in de keuken die met zoveel passie en vernuft kookt. Heerlijk.

Enig puntje van aandacht de gedateerde sanitaire voorziening.
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Meerdere sterrestaurants gegeten en beoordeelt. Goed maar niet genoten zoals bij de andere restaurants.
Heeeeel jammer
Astrid J.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Heerlijk gegeten.
Fijnproevers_R_T .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
ML is gesitueerd in een oud Haarlems pand, een geweldige authentieke uitstraling passend bij dit restaurant met één Michelinster. Een sterrenrestaurant met een andere beleving dan eerdere sterrenrestaurants die wij hebben bezocht. De bediening is losjes maar correct en ook zeer vriendelijk. Wij hadden een vijf gangen diner gereserveerd via social deal wat we ter plaatse hebben uitgebreid naar zes. Vanaf de amuse tot en met het dessert zijn alle gangen hier prima in orde. Ik had zicht op de open keuken en kon zien met welk een rust daar gewerkt wordt aan de prachtige creaties. Uitstekende smaakbalans in soms originele samenstellingen. De timing tussen de gerechten is ook prima, alles komt goed op tijd. Wij hadden een zeer relaxte avond. Een absolute aanrader als je echt lekker wilt eten in Haarlem. Wij komen zeker terug!
Nico M.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
echt heerlijk gegeten. verrassende gangen met een perfecte service. bijvoorbeeld 10 verschillende bereidingen van tomaat op 1 bord. echt een succes.
Michelle A.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
We hebben heerlijk gegeten, en zeer goede service. Was een erg geslaagde avond!
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Lekkere gerechten die spanned blijven omdat ze iets meer de grenzen opzoeken door verschillende smaken te combineren en af te wisselen. Bediening was vlot en laagdrempelig op een prettige manier. Samengevat: een laagdrempelig sterrenrestaurant.
Corine H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
We hebben voortreffelijk gegeten, mooie originele gerechten, heerlijke wijnen erbij. Onze plaats vlak bij de keuken deed afbreuk aan de totale beleving: veel geloop langs de tafel van en naar de keuken (en toiletten) en veel rumoer. Een andere tafel die nog beschikbaar was toen we arriveerden, was - zo werd gezegd - beloofd aan andere gasten. Die hebben de tafel misschien een uurtje bezet voor snelle hap; bleef de rest van de avond leeg staan. Daarna is nooit gevraagd of wij misschien wilden verkassen, niet zo attent. Ondanks dat heerlijke avond gehad.
John O.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Uitstekende kwaliteit en service. Hoeveelheid van zes gangen diner is aan de overvloedige kant.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Voor het eerst hier gegeten en de locatie gekozen uit de "Lekker-gids" gekeken naar de goede kaart, inrichting en de nette gedekte tafels. Ontvangst was niets op aan te merken. Leuke amuses, niet teveel niet te weinig aandacht van de zwarte brigade. Heerlijk gegeten en het omruilen van een gerecht uit het menu was geen enkel probleem. Leuke en verrassende smaakcombinatie. Restaurant maakt een keurige en professionele indruk.
R.L.H. I.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Dit eten is naar mijn mening het beste van Haarlem. Wij hebben daarbij een heerlijke Israëlische viognier gedronken. Lichte kritiek is dat naarmate de gangen vorderden, wij het soms iets vet vonden.
De entourage is oud en fraai. De bediening is vlot, maar let soms niet goed op. Wij hebben het niet op prijs gesteld dat werkelijk na elke gang werd gevraagd of het lekker was. Iets meer zelfvertrouwen toegewenst.
Tom G.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Heerlijk gegeten. Zeker een aanrader
Ben M.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Geweldig goed gegeten. Vriendelijk personeel. Relaxte sfeer. Geweldige avond.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Afgelopen woensdag in dit schitterend verbouwde rijksmonument gegeten met een Social Deal. De deal was een 5-gangen menu van de chef, optioneel uit te breiden met een zesde gang (met ossenhaas), waarvoor mijn partner en ik gekozen hebben.
Alles aan het L-vormige restaurantgedeelte straalt grandeur en klasse uit. Wij hadden een tafel aan de wegzijde met zicht op de binnentuin. Onze jassen werden keurig aangenomen en weggehangen, kennelijk volgens een bepaald systeem, want bij ons vertrek wist de jongedame die onze jassen aanreikte, feilloos waar die zich bevonden. Er werd rustgevende achtergrondmuziek gedraaid, waardoor een goed gesprek met mijn geliefde mogelijk was.
Om maar met de deur in huis te vallen, onze bevindingen leverde drie keer een heel vette tien op. Gelet op het feit dat ik wel vaker tienen uitdeel, moet dit cijfer wel in perspectief worden gezien. Als het had gekund, had ik drie keer een twintig willen geven. Een tien bij zo’n restaurant heeft uiteraard een heel andere waarde dan een tien bij een eetcafé.
Een nadeel heeft dit historische etablissement overigens wel: er zijn diverse, moeilijk zichtbare, op- en afstapjes. Het personeel waarschuwt hier gelukkig herhaaldelijk voor. Jammer ook dat speciaal bier nog niet zijn weg naar dit restaurant heeft gevonden. Een aantal andere toprestaurants in Nederland hebben deze slag al wel gemaakt en beschikken over een uitgebreide bierkaart en een biersommelier. Daarom begon ik de avond met een gewoon pilsje en mijn partner met een glas zoete witte wijn en een grote fles bruiswater. Die fles werd op een andere tafel neergezet, maar gelukkig werd steeds bijtijds het glas van mijn lief bijgeschonken. Scherp oplettend personeel dus.
Tja, en dan het eten. Iedere gang was een lust voor het oog en een zegening voor de tong. Telkens prachtig en creatief opgemaakt en een heus kunstwerkje op zichzelf. Een grote variatie aan smaken die uitzonderlijk mooi harmonieerden en naadloos in elkaar overliepen. Gewoonlijk geef ik een beschrijving van de gerechten, maar dat is hier eigenlijk schier onmogelijk met zes gangen en ook nog eens twee amuses. Nou vooruit, laat ik dan een heel klein tipje van de sluier oplichten door een van de twee amuses te noemen. Die amuse was een pastinaaksoepje met een schuim van rookworst. Dat schuim proefde en rook inderdaad heel sterk als rookworst. Hoe het kan, weet ik niet. Dat zal wel het geheim van de kok zijn. Die amuse zette de toon voor een avond van zeer bijzondere smaken. Zo ook de rendang en wat te denken van curry-ijs als onderdeel van het dessert. Deze smaaksensaties moet je eigenlijk gewoon een keer meemaken. Dat verdient dit restaurant en zijn keukenbrigade volop. Leuk was ook dat sommige gerechten weer zelf uit gerechtjes bestonden, zoals een minilasagne die onderdeel uitmaakte van een van de gangen. Bij iedere gang kregen we een heel goede uitleg over wat we gingen consumeren. Heel goed werd er ook rekening gehouden met onze wensen: mijn disgenote mag geen varkensvlees nuttigen en ik lust geen vis, schelp- en schaaldieren. Werd allemaal keurig rekening mee gehouden en voor mij vervangen door een alternatief van vlees zoals krokant gebakken zwezerik.
Alles maar dan ook werkelijk alles was hier nagenoeg volmaakt. Een excellente keuken en een topbediening. Een stevige aanrader en het geld meer dan waard.