Over restaurant Restaurant Mirabelle Breda

Al vijftig jaar een begrip in Breda

Bij Restaurant & Landgoed Mirabelle maken ze van gastvrijheid een kunst! Met al ruim 50 jaar historie, traditie en stijl verwelkomt het restaurant jou met een prachtig terras en heerlijke gerechten. De chef-kok zal samen met zijn enthousiaste jonge keukenbrigade prachtige gerechten bereiden die Zuid-Franse en Mediterrane invloeden hebben. Een bezoek aan Mirabelle bezorgt jou een waar wow-gevoel!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Mirabelle Breda

• Kom je met de auto?
    Volg de borden 'Novotel', wij liggen naast het hotel.

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Doorlopende service , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
pietellyrietveld .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Vroeg in de avond (18.00 uur) is het nog erg stil en de ambiance niet erg goed. Ook de inrichting en plaats van de tafeltjes dragen niet bij aan een fijne sfeer. Het eten was prima maar verhoudingsgewijs aan de prijzige kant. De bediening was vriendelijk en men deed zijn uiterste best. Ons advies: ga wat later op de avond eten; waarschijnlijk is het dan drukker en een betere ambiance.
Ineke D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Tondiepstraten .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Wij hadden een slechte plaats naast de neon verlichting van de keuken. Wij waren teleurgesteld in de bediening, de ober had geen aandacht voor ons, waardoor we heel lang met lege glazen zaten.
Wij komen hier zeker niet meer terug.
Baronie .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk eten, zeer vriendelijke medewerkers. Weinig persoonlijke aandacht vragen mbt of t eten naar wens is, lege glazen bijschenken, extra water of likeur bij de koffie aanbieden. Fout in de rekening(werd overigens keurig hersteld). Kan met weinig extra moeite n suoerbeleving worden!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Wij waren erg enthousiast over hetgeen ons voorgeschoteld werd .Hou deze actie erin.
Dankjewel.
Rob en Elly van Etten.
Mila D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Afgelopen week heb ik een heerlijke ontspannen avond met vrienden gehad bij Mirabelle. Fijn ontvangst, goede service, vriendelijke bediening, mooie ambiance. Er werd door de keuken en de bediening goed rekening gehouden met aangepaste wensen ivm zwangerschap en vegetariër. Zeker voor herhaling vatbaar!
H.stoppelenburg .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gebruik gemaakt van AH restaurant aktie. Je krijgt dan een soort weekmenu. Bijzondere bestanddelen: iets wat je zeker niet iedere dag eet! Alles klopte: het eten, de sfeer, de wachttijden tussen de verschillende gerechten, de bediening etc,. Kortom voor herhaling vatbaar.
Corloes .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
We aten hier met de AH restaurantactie. Dit betekent hier dat er alleen keuze was tussen 2 hoofdgerechten: konijn en vis. Dat is niet voor 'elk wat wils', maar dat werd soepel opgelost door een alternatief te bieden in de vorm van wildzwijn. Het voorgerecht was een combinatie met oa. schaaldierenbouillon, erg smaavol, een tikje te gekruid misschien. Hoofdgerechten waren erg lekker met veel mooie en lekkere groenten. De portie vis was wat klein, niet voor grote eters dus. Het wildzwijngerecht was ook erg goed, mooi rose gebraden. Iets meer jus/saus had gemogen, het was aan de droge kant. Het nagerecht was ook leuk van het seizoen, creme brulee met speculaaskruiden en sorbetijs. Allemaal erg lekker. En dan koffie met een koekje. De bijpassende wijnen waren allemaal een schot in de roos: ze pasten prima bij de gerechten, geen kinderachtige glazen ook en een goede uitleg van de bediening, alleen de koffielikeur vonden wij minder maar dat kan een kwestie van smaak zijn. Kortom: we waren heel tevreden en komen vast weer als we in het naastgelegen Novotel slapen. NB Mirabelle ligt een eindje buiten het gezellige centrum van Breda, wel dicht bij de snelweg.
Peertje55 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
We proberen ieder weekend wel ergens te gaan eten. Ik had nog AH-Iens bonnen en we zouden van Zeeland naar Roermond rijdend ergens willen eten met de beperking, dat mijn partner (gezien het tijdstip) tijdens het eten een conf. call te doen had.
In overleg met de bediening werd alles keurig gepland qua het serveren van de gerechten.
Het AH-Iens menu was afgestemd op het seizoen (wild - speculaas) en het wijnarrangement was goed passend bij de gerechten. Een geschikte plek om eens te gaan proberen.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Tja, als je een flinke eter bent kun je hier beter niet heengaan, want dan heb je na een 3 gangen diner echt nog honger, omdat we friet hadden bijbesteld (die pas kwam toen we het eten al op hadden) was onze honger nog enigszins gestild, maar dit is niet ons restaurant. Op de bediening was niets aan te merken, en het eten was lekker, de pompoensoep verrukkelijk, alleen hadden we daar liever een vol bord van gehad i.p.v. een klein halfvol glaasje dus niet voldoende helaas. Onze hond was wel welkom, wat ook een van de belangrijkste reden voor deze restaurantkeuze was. Maar voor ons geen Mirabelle meer, niet omdat het niet lekker was maar omdat we aan muizenhapjes niet voldoende hebben met een leeuwenhonger.
Ernest V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
De ontvangst was goed en vriendelijk. het diner was heel goed verzorgd ook met het AH menu. De bediening was zeer vriendelijk een karaf plat water was geen probleem.
Vicky W.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gegeten met AH actie. Prachtige, sfeervolle inrichting. Leuke gerechten; goede ingrediënten maar qua smaken en opmaak bord niet heel spannend. Onervaren bediening. Tijd tussen de gerechten wat vreemd, voorgerecht snel, hoofdgerecht duurde lang, nagerecht in verhouding weer snel geserveerd.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Mooie locatie en inrichting met wel wat opmerkingen; waarom is de bediening niet wat enthousiaster? Het komt nogal zakelijk over. Daarnaast moet er wellicht eens naar de akoestiek gekeken worden of naar de muziek keuze, aan tafel hoor je wel de bassen maar niet de muziek en da's jammer. Geen muziek zou misschien dan nog beter passen. Kwaliteit van het eten is trouwens helemaal prima en de bijpassende wijnen ook!
JansenenJanssen .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
15 jaar geleden was ik hier al enkele malen i.v.m. gesprekken rond de overgang naar een nieuwe werkgever. Vandaag had ik daarom vanuit nostalgie bij Mirabelle afgesproken met de zoon van mijn toenmalige directeur. Er is nogal wat gebeurd in de tussentijd. Ook met dit restaurant. Het deed mij deugd om te lezen dat de kleinzoon van de toenmalige oprichter het bedrijf heeft voortgezet. Ik was klaarblijkelijk in een nostalgische bui. We hebben aangenaam gelunched met een salade niçoise tonijn (goed), kalfskroketjes (mwah) en een Spaanse runderham, roomkaas, citroen, basilicum (kan ik me niet herinneren) met gegrilde(!) watermeloen. Dit laatste gerecht was zonder meer smakelijk. De begeleidende Chardonnay was OK en de espresso ook. Eigenlijk niets te klagen dus. De sfeer was dezelfde als voorheen, dus dat was prima. We gingen in eerste instantie aan het raam zitten maar die stoeltjes zaten ongemakkelijk. De fauteuils waren een stuk prettiger. De bediening was nog niet helemaal bij de les of nog wat onervaren. Overigens niet onaardig.
Joke H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Goed restaurant, niet echt verrassend, wel gezellig, dus helemaal niets mis mee. Meer kan ik er dan ook niet van zeggen.
Roland W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Wat een feest om hier te mogen eten. Perfect speciaal samengestelde maaltijd met uitmuntend bijpassende wijnen.
Heerlijke ambiance, vlotte bediening en zicht op de keuken waar met zichtbaar plezier samengewerkt werd.
We hopen hier nog vele malen aan te schuiven als we in het Bredase zijn.
R. Wagener - Nieuw Vennep
RL S.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Voor de eerste keer hier geweest met de AH actie.
Weliswaar geen keuze uit voorgerecht (zalmtartaar) of nagerecht (sex on the beach/tiramisu), maar wel keuze uit twee hoofdgerechten; vis of vlees. Mijn eega en ik gingen beide voor de zeebaars.
Alles was lekker op smaak, niet gekunsteld, maar ook niet te simpel.
De Drappier Carte d'Or Champagne vooraf (we hadden niet zo'n zin in Prosecco) was fantastisch, maar achteraf bleek, ook erg aan de prijs (12,50 per glas). Ging ook heel goed samen met de amuse en het brood vooraf.
Gezien het voor- en hoofdgerecht kozen we voor de Chileense Sepia Reserva chardonnay, welke ons bij een ander restaurant in Breda al eerder positief was opgevallen. Wederom weer genieten.
Het dessert was een prima afsluiter en gecombineerd met het feit dat we zo'n beetje de laatste zomerse dag konden gebruiken om buiten op het ruime terras te zitten zorgde voor een fijne sfeer.
Service ook gewoon prima, niet te stijf.
Afsluitend, alles gewoon o.k.
Lisanne94 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Wij hebben met de AH actie met 12 personen gedineerd.
Er was een vastgesteld menu met voor het voor- en hoofdgerecht keuze uit vlees of vis. (37 euro voor 3 gangen)
We hebben heerlijk gegeten en bij allergieën werd goed meegedacht over alternatieven.
Het personeel was heel vriendelijk, gaf goed advies voor drankjes en liet alle wijnen voorproeven.
Een hele goede ervaring!
Lecram L.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Erg matig. Eten niet vers. Voorgerecht rechtstreeks uit koeling. Kalfsvlees, taai en weinig. Proberen bij afrekening te veel laten betalen
Manonselier14 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Heerlijk buiten kunnen eten op het prachtige terras. Attente en alerte bediening, leuke meiden! Eten was heerlijk, vooral het hoofdgerecht had zeer smakelijke en verrassende combinaties van limoncello saus bij het vlees, tot heerlijke knapperige groente. Wijnarrangement genomen die heerlijk samen ging met de gerechten. Top avond, komen zeker terug!