Restaurant Mimma

Meer informatie over restaurant Restaurant Mimma

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Mimma

Rens B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Met 5 mensen gegeten, ober had zich ziekgemeld, dus werden door de chef zelf bediend. Het eten was heerlijk!! Simpele pure gerechten met een heerlijke smaak!! Je kunt van alles vragen en hij regelt het voor je. Of het nou op de kaart staat of niet!

Acceptabele prijzen voor echt heerlijk eten. Fijne en gezellige bediening.
Zal hier zeker terugkomen!!!
Anna007 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Dit restaurant bestaat nu een jaar, maar ik heb het kortgeleden pas ontdekt. Ik was vaker voorbij gelopen zonder de kaart te bekijken. Had ik dat maar eerder gedaan, Mimma is een 'echte' Italiaan die gerechten uit de keuken van Umbrië serveert.
Wat kunnen die mensen koken!
Disgenoot is omnivoor, ikzelf eet het liefst vegetarisch. Als voorgerecht heb ik de Antipasto Misto Vegetariano genomen die bestond uit verschillende groentengerechten. Disgenoot nam de Antipasto Misto, diverse hapjes met vlees en kaas. Alles was uit de kunst.
Daarna een risotto met kreeft voor disgenoot, waar hij zeer tevreden over was, en ik at gnocchi met pesto, perfect. Sowieso de beste gnocchi die ik ooit heb gegeten, ze smolten op mijn tong. En hele goeie pesto. Er werd een frisse gemengde salade bij geserveerd.
Tot slot een fantastische tiramisu toe voor mij, en voor disgenoot een heerlijke semifreddo van limoncello.
De gerechten worden allemaal vers bereid met uitstekende ingrediënten. Ze smaken net zo goed als in Italië zelf. Dat de eigenaren/koks Italianen zijn kun je goed merken.
De bediening was bijzonder vriendelijk en zeer professioneel.
Prettig vond ik ook dat de muziek, ook Italiaans, uit kleine speakers uit het plafond kwam. Sfeervol maar nergens te luid.
Alles bij elkaar vinden we Mimma een aanrader. Als je van authentiek Italiaans eten houdt mag je dit restaurant niet overslaan.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Wat een prachtige avond gehad, wat een heerlijke smaken en wat een fatastiese uit gebreide mooie wijnkaart, daar word met liefde gekookt!! Een dikke 10+
serge Arthur A.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Met passie door de Italiaanse eigenaren bereid. Gastvrij en aardige mensen. Gezellige sfeer. Kom zeker weer terug!
Charlotte G.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Wat een leuke plek om te eten ! Wanneer je geen pizza maar echt Italiaans wil eten is dit een restaurant een aanrader. We hebben heerlijk vis gegeten, ook smaakvolle vegetarische gerechten stonden op de menukaart. De zelfgemaakte tiramisu moet je gegeten hebben. We komen graag een keer terug
Geert S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Een verstopt pareltje in Leeuwarden. Authentiek restaurant en dito personeel. Echte Italianen ook, dat maakte de ervaring extra bijzonder. We lieten ons wat gerechten aanraden en met succes: we hebben heerlijk gegeten. Klein minpuntje is de verlichting, die is nogal confronterend.
Annerose B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Nieuwe eigenaar, nieuw concept. Porties lijken klein, maar voldoende, prijs aan hè hoge kant. Smaak van de gerechten waren goed.
Lydia T.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Met 6personen hier gegeten. Gezellig en knus Italiaans restaurant met echte Italianen in de keuken. De tomatensoep als voorgerecht is een aanrader, erg smakelijk! De antipasto misto hadden we besteld om te delen maar dan is het wat te weinig. De hoofdgerechten vonden we eerlijk gezegd wel echt tegenvallen. Het waren echt kleine porties (bijv. zeebaars van €18 en de gevulde involtini). Smaak was ok maar geen wauw effect. Pasta met zalm (linguine di mimma) was daarentegen erg lekker. Is eigenlijk een tussengerecht maar mocht ook als hoofdgerecht, maar is niet gebruikelijk. Varkenskoteletten waren meer spareribs (gaven ze ook aan). Lamskotteletten stonden als gebraden op de kaart maar werden daarna nog gepaneerd en gefrituurd, vonden wij zonde van het lamsvlees! Menukaart mag dan ook nog iets duidelijker geformuleerd worden. Tiramisu als toetje was heerlijk! Bediening was ook erg vriendelijk! De kok kwam aan het einde vd avond ook nog even polsen of alles naar wens was geweest, altijd goed is dat! Tips voor interieur; kies voor andere stoelen! De hele avond op wankele krakende stoelen zitten was niet echt aangenaam. Meerdere klanten zagen we er last van hebben (sommige zakten erdoor). En kies voor minder felle verlichting! Kortom concept en plek is goed maar heeft nog wat aanpassingen nodig. Wij wachten nog even met terugkomen, maar dit restaurant heeft zeker potentie.
W K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Enkele dagen geleden bij Mimma te Leeuwarden gegeten. We kwamen het restaurant tegen op Facebook en waren enthousiast. Eenmaal aangekomen werden we aan een tafel bij een kapstok gezet, op zich geen probleem omdat het een kleine kapstok was met niet veel haken, een soort privékapstok dus, dachten we, zie verderop in mijn recensie.

Als eerste kregen we elk een bruschetta, geroosterd Italiaans landbrood ingesmeerd met tomaten en olijfolie. Ik vond het een lekkere binnenkomer.

Als voorgerecht kozen wij voor de Parmigiana, de polentina en de Antipasto misto. De Parmigiana was een soort stoofpot/lasagne gemaakt met aubergine en een saus die erg leek op ragu Bolognese, deze was heel erg lekker, we hebben het later thuis ook klaargemaakt. De polentina was wat minder lekker. Polenta moet de smaak hebben van datgene waarmee het geserveerd wordt, in dit geval de truffel maar daar zat vrij weinig van op. Truffel kan heel subtiel zijn, wat het in dit geval was, maar polenta heeft een leider nodig, een bepalende smaak. De polentina was dus smaakloos. De Antipasto misto bestond uit verschillende kleine hapjes zoals verschillende stukjes worst. Was wel lekker, behalve dat de crostini van supermarktstokbrood (niet dat daar iets op tegen is) gemaakt was, een teleurstelling omdat ze makkelijk zelf lekkere crostini hadden kunnen maken.

Na de voorgerechten was er wat onduidelijkheid over de kaart, er was namelijk een kopje met pasta en een kopje met hoofdgerechten. In Italië is het normaal om een antipasto te eten, vervolgens de primo (pasta bijvoorbeeld) en daarna de vlees of vis. Ons werd verteld dat de meeste mensen genoeg hadden aan een voorgerecht en een hoofdgerecht. Wij besloten met ons drieën twee dingen van de pastakaart en allemaal een hoofdgerecht te kiezen. We kozen voor de tortellini en de risotto. Op de kaart stond dat er keuze was uit 1001 risotto recepten maar uiteindelijk kwam het erop neer dat de kok keuze had uit 1001 recepten (???) en dat er alleen een risotto van de dag was. Dit was risotto met pompoen en appel, een merkwaardige combinatie. Van de appel was helaas niks te bekennen, voor de rest was het wel aardig. De tortellini was gevuld met iets dat op kip leek en was geserveerd in kippenbouillon. Er zat geen smaak aan. Ik had het idee hapjes deeg in water te eten, dus ik besloot er zout op te doen. Helaas, daar werd het alleen maar zouter van, niet smaakvoller (slechte zoutkeus?).

Op dit moment keken we uit naar iets dat onze monden en magen rijkelijk vulde, en daarom was onze enige hoop het hoofdgerecht. De gepaneerde lamskoteletten waren lekker, verder niet speciaal. De zeebaarsfilet was erg klein en smaakloos. Ik zelf koos voor de involtini. Rundvleesrolletjes gevuld met wortel, selderij en provolone. Ook de involtini vielen erg tegen, ze waren afgekoeld (ze waren ooit warm want de provolone was gesmolten) en de wortel en selderij waren hard. Het rundvlees was lekker mals maar door de knetterharde wortel en selderij maakte dat toch niks uit. Ook vielen de smaken van het vlees en de provolone weg tegen de wortel en selderij. Erg jammer.

De bekleding van het restaurant is modern en naar mijn mening saai. Ik vind het over het algemeen niet erg als er een tegenstrijdige twist aan het interieur zit, het stijve moderne kom je overal tegen. De bediening paste goed bij de bekleding: erg stijf en bedienend volgens het boekje, maar niet heel persoonlijk. In het begin was het erg rustig, wat het restaurant erg leeg en kil maakt, maar meer mensen maakten het er niet beter op. De kapstok was geen privékapstok en alle jassen van iedereen moesten eerst achter mij langs (ik moest dus continu naar voren schuiven) en werden plompverloren over onze jassen heen gegooid. De bediening vond het een verstandig idee om onze tafel wat meer het gangpad in te schuiven, wat als resultaat gaf dat een van ons een laaghangend peertje in haar gezicht had hangen en daar ook door verblind werd. Het was ook nog eens een heel gedoe om onze verfomfaaide jassen weer te pakken (geen hulp) bij het weggaan.

Iedere keer dat de deur openging kregen wij het erg koud en, omdat het onhandig binnenkomen is, bleef hij ook erg lang open. In het restaurant was het sowieso al erg koel, en toen wij een opmerking over de deur maakten werd het weggewuifd met
“Dat is altijd zo als de deur opengaat”.

Ondanks dat dit restaurant pas begonnen is, en dit dus best wel eens beginnersfouten kunnen zijn, besteed ik mijn geld liever ergens anders. Dingen zoals de kapstok en de deur zouden makkelijk opgelost kunnen zijn als een van de eigenaren bijvoorbeeld in de bediening gaat. Ik zou er over een aantal jaren nog wel een keer naar toe willen gaan, eens kijken hoe het er dan aan toe gaat.