Restaurant Merwezicht

Eind 19 4201 CP Gorinchem Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Merwezicht

Liefde voor het vak, aandacht voor de gast

Met een schitterend uitzicht over rivier De Merwede geniet je van verfijnde gerechten uit de klassieke Franse keuken met hier en daar een speelse knipoog naar de wereldkeuken. Het resultaat is een bourgondisch, creatief menu vol seizoensgerechten die je meteen doen watertanden.

Meer informatie over restaurant Restaurant Merwezicht

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:00 - 21:30

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Willem E.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Voor familie en vrienden gaven wij een feest in dit restaurant op een zondagmiddag, waardoor we het restaurant voor onszelf hadden.
De voorbereiding, de bediening, de gerechtjes (12 stuks), de locatie met prachtig uitzicht over de rivier, alles was top!
Ook voor een aantal mensen met dieetwensen (glutenvrij, veganistisch) was het allemaal perfect geregeld.
Een restaurant met een topkok en top bediening!
Zelfs het weer zat mee (half maart), waardoor we ook nog gebruik konden maken van het terras.
Wij kijken terug op een geslaagd feest!
pgvanrooijen .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Prima gegeten en goed ingespeeld op onze wensen bij lunch menu. Bovendien ook de gevraagde tafel gekregen. Wij waren dus zeer tevreden.
Wilmy V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Weer een fijne, ontspannen avond gehad in Merwezicht! De kaart is gewijzigd, de verschillende menu's zijn aantrekkelijk. Menu Merwezicht bevat heerlijke gerechten, de porties zijn ruim, de producten geweldig van smaak, de borden zijn prachtig opgemaakt en de begeleidende wijnen origineel.
L. H.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Gisteravond met vrienden een superavond beleefd bij restaurant "Merwezicht". We hadden gekozen voor een verrassingsmenu, wat ook écht een zeer aangename verrassing was. Een fantastisch samengesteld uitgebalanceerd menu van vis en vlees. De gerechten geven een ware smaakexplosie en de opmaak van de borden lijken een schilderijtje. In alle rust kan men genieten van de culinaire hoogstandjes. De sfeer en de bediening was ook prima. We komen zeker terug! Lijntje
Anais H.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten. Goede service. Er wordt meegedacht met de wijnkeuzes als iedereen wat anders wenst.

In de zomer of bij mooi weer kan je fantastisch buiten zitten en kijk je op het water.
Roderick V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Zonder twijfel het beste restaurant van Gorinchem. Het eten is uitmuntend, die bediening goed en persoonlijk. Merwezicht is de locatie om echt te genieten van eten, drank en goed gezelschap.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Wij, Annelies en Gerard, zijn regelmatige bezoekers van Merwezicht. Ik mag ons best omschrijven als kritische Bourgondiërs. Dit restaurant voldoet in alle opzichten aan onze wensen. Een prachtige locatie met een fraai uitzicht over de rivier de Merwede. Uitstekende bediening (attent, sympathiek, maar ook kundig) en een meer dan prima keukenbrigade onder leiding van chef Leo Kortland. Samen met Mariëlle Damen vormt hij een uitstekend duo. Eten hier is zeker een feestje. De kaart varieert regelmatig en er worden verse streekproducten gebruikt. Vis, vlees of vega zijn echte aanraders. Geen twee settings per avond per tafel, maar gewoon eenmaal. Alle tijd dus om van de keuken en ambiance te genieten. Zomers is het terras een echte aanrader met uitzicht op de reeds gememoreerde Merwede. Een echte aanrader en met stip het beste restaurant in Gorinchem.
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Erg lekker gegeten. Vooral de wijn-spijs combinaties zijn hier fantastisch! In combinatie met de vriendelijke en goede bediening en de verassende gerechten was het een top avond.
We komen snel weer terug! Een aanrader !
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Echt top. Heerlijk gegeten. Wijn die wed geschonken niet de standaard wijnen. Super dat waarderen wel. Nette prijs voor wijnarrangement. Leuk en prettig een sommelier die goed over de wijn kan vertellen.
Robert_iens .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Wat een geweldige avond gehad bij Merwezicht! Uiterst correcte ontvangst en bediening. Wij waren er via de AH-actie, waardoor het menu beperkt was. Echter betrof het bijzonder hoogstaande gerechten. Na een lekkere amuse en broodje de beste bouillabaisse ooit op. Als hoofdgerecht varken. Uitstekend (relatief groot in verhouding met soortgelijke restaurants) hoofdgerecht van varken. Nagerecht eveneens subliem. Alles vers en hoogstaand. Complimenten aan het restaurant
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Wij hebben onze bruiloft hier gehouden, een echte aanrader! Van de middag tot aan de avond zijn wij hier gebleven. Alles verliep perfect en het personeel is zeer meedenkend. Als gasten, maar ook zeker als bruidspaar hoef je nergens naar om te kijken, alles wordt voor je geregeld.
Bij binnenkomst lekker bubbels uitgeserveerd, de taart wordt in stukken gesneden (uiteraard nadat wij zelf het eerste stukje hadden gesneden). De gehele dag door werd er drinken geserveerd, dit werd onopvallend gedaan waardoor wij als gasten hier de minste hinder van hadden. Het diner dat wij hadden gekozen was een buffet, met een grand dessert na. Het eten was heerlijk! We hebben hier echt van genoten :) Tijdens de receptie en het feest was de service wederom gewoon top!
Ben je op zoek naar een mooie, gezellige locatie om je bruiloft te vieren? Dan kun je zeker terecht bij Merwezicht! Prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed! Niet alleen op de dag zelf is het personeel heel meedenkend maar zeker in het traject ernaar toe! De ceremoniemeesters hebben de samenwerking ook heel prettig gevonden!
Wij maar ook zeker onze gasten hebben echt genoten deze dag! Wij hebben van onze bruiloftgasten herhaaldelijk gehoord hoe fijn en top ze de locatie, service en eten vonden!
J. D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
1 kerstdag een mooie eet ervaring mogen genieten, de ontvangst was zoals het een goed restaurant betaamd , vriendelijk en begeleiding naar de tafel waar onze gasten al waren aangeschoven, het kerst diner bestond onder andere uit: Voorgerecht Yellowfin tonijn met diverse andere smaken, heel verassend! Tussengerecht zeeduivel in pancetta, goed gegaard en smaken waren goed op elkaar afgestemd. Tussengerecht kreeft en argentijnse garnaal dit was wel heel bijzonder, zo lekker lang niet gegeten. Daarna was er een verfrissing van Limoncello, mango en litchi, dit glaasje was te klein, zo lekker!!
Het hoofdgerecht was australische ossenhaas met paddestoelen, precies zoals ossenhaas behoort te zijn, uitstekend bereid! Het nagerecht bestond uit diverse chocolade variaties. Al met al een bijzonder goed klaar gemaakt kerstdiner, zoals wij van Merwezicht gewend zijn. Het is en blijft een uitstekende locatie!!!!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Er was net een groep in de aansluitende ruimte. Dat maakte het wat rumourig. Het eten echter was van A tot Z top. Echt heerlijk en in een goede prijs-kwaliteit verhouding. We hadden een verrassingsmenu genomen. De wijn erbij ook erg lekker. De inrichting was niet opvallend, het uizicht daarentegen weer wel. De bediening correct, misschien nu licht gehaast door de groep er naast. Al met al zeker een plek om naar terug te gaan.
joopS62 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Goede gerechten met smaak bereid. Zeer mals vlees en goed bereidde groenten. Lekkere huiswijn. Wachttijd tussen de gerechten was goed. Niet te lang, niet te kort.
Bediening bestond uit jonge mensen die verschrikkelijk hun best deden maar soms met hun maniertjes net over de top deden. Kan best wat neutraler. (Ik zit niet op vette knipogen van de bediening te wachten).
renate B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Het eten is voortreffelijk! Het is niet goedkoop, maar zeker de moeite waard. Die sfeer is redelijk formeel, ik persoonlijk houdt van een iets wat informele stijl maar dat is heel persoonlijk. Vandaar dat ik het eerder een zakelijke omgeving vind om in te eten of alleen met je partner.
Willem Jan B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Onverwacht lunch/afspraak bij Restaurant Merwezicht. Gevonden dankzij Iens. Ondanks de beperkte tijd een voortreffelijke lunch. Klantgericht en -vriendelijk. Aanrader wat mij betreft!
Nies.groenenberg G.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Prima !! OK de berichtjes, zijn fijn. Heerlijk gegeten komen zeker terug, wij waren met AH actie, maar dat deed aan de kwaliteit geen schade, in een woord toppie.
pgvanrooijen .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Prima restaurant.
Er zou iets meer vis op de kaart mogen. Nu wordt dat relatieve gemis opgelost door "vis van de dag".
Verder uitstekend. Hopelijk vinden velen meer de weg naar deze gelegenheid.
bob F.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Dit restaurant heeft potentie. Maar is er nog lang niet. Natuurlijk is omzet en winst belangrijk, maar laat dit niet zo blijken. Steeds inschenken terwijl de glazen nog half vol zijn is een beetje verdacht.