Restaurant Merwezicht

Eind 19 4201 CP Gorinchem Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Merwezicht

Liefde voor het vak, aandacht voor de gast

Met een schitterend uitzicht over rivier De Merwede geniet je van verfijnde gerechten uit de klassieke Franse keuken met hier en daar een speelse knipoog naar de wereldkeuken. Het resultaat is een bourgondisch, creatief menu vol seizoensgerechten die je meteen doen watertanden.

Meer informatie over restaurant Restaurant Merwezicht

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:00 - 21:30

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Culemborg1965 H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Mijn partner en ik hebben fantastisch gegeten. We gaven na het doornemen van de kaart aan dat we helaas maar weinig tijd hadden, maar toch graag een van de aangeboden verrassingsmenu-s wilden gebruiken. We zijn bepaald niet teleurgesteld: perfecte gerechten, mooie spontane aanvullingen en vriendelijk geserveerd, terwijl we keurig op tijd weer buiten stonden, na het afwikkelen van een relatief bescheiden rekening. Top en alle reden om een keer uitgebreid terug te komen.
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Wij hebben het 6-gangenmenu met wijnarrangement genomen. De gerechten waren zeer smaakvol en de bijbehorende wijnen werden door de eigenaresse duidelijk omschreven.
Door het mooie weer konden we buiten op het terras eten en hadden we een mooie spot op de Waal/Merwede.
Eén klein minpuntje : er werden mensen toegelaten die alleen een biertje kwamen nuttigen. Dat past niet bij deze mooie zaak.
Jeanne G.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Prachtig uitzicht over het water, zowel binnen als buiten. Uitermate vriendelijke én deskundige bediening. Heerlijk eten, mooi opgemaakte borden. We aten ondermeer kalfsvlees dat smolt op je tong. Adres om naar terug te gaan!
antonius H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Dit restaurant heeft ons nog nooit teleurgesteld. Elke keer stellen ze weer nieuwe gerechten met exclusive smaken samen (vis vanwege onze voorkeur). Absolute het beste restaurant van Gorinchem & omstreken.
Alexandra S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Ontvangst was rommelig, wat wij normaal gesproken niet gewend zijn. Menu kaart liet lang op zich wachten omdat ze op waren ( er waren teveel gasten ineens binnen gekomen aldus medewerker) Uitleg van de gerechten werden tot aan het toetje niet gegeven.Het eten was weer geweldig dus dat maakte onze avond goed.
luning L.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Een topavond met topgerechten. Fantastisch uitzicht op een schitterend Gorinchem. De gerechten waren heerlijk. Bij het weggaan denk je wanneer gaan we weer.
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Het restaurant ligt mooi aan de rivier.Op het buitenterras waren ook fleece dekens gelegd voor wat later op de avond. Het eten is heerlijk.We vonden alleen de prijs van het glas cava een beetje hoog.Daarom krijgt de prijs-kwaliteitsverhouding maar een prima.Verder is het restaurant een aanrader voor ieder die van lekker eten houdt.
Nadine W.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Het was een top avond voor ons gegaan voor de chef all in menu en we zijn van gang 1 tot gang 6 super verast en een dikke pluim voor het zaal personeel de aangepaste wijnen bij de gerechten ???????? en ons hondje was er ook meer dan welkom voor herhaling vatbaar
Mona B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
We hebben hier zondag 14 mei gegeten. We kozen voor het verrassingsmenu: Chefs choice. Een zeer goede keuze.
Er was veel aandacht aan de gerechten besteed en de bediening was uiterst vriendelijk en accuraat. We hebben genoten van het eten en de entourage. Een aanrader!
Petra A.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Wij, mijn vriendin, mijn dochter en ik hebben laatst genoten van een diner in Merwezicht. Gezien het feit onze dochter hier werkt en altijd positief is over zowel haar collega's als de inzet van de eigenaars om haar het vak tot in de puntjes te leren en de service naar de klant wilde ik dit ook eens beleven.
Het was een geweldige avond, een mooie dag waarop het uitzicht uitstekend tot zijn recht kwam, maar vooral elke gang een feestje en een pure smaaksensatie. De bediening geweldig en de details die zij vermelden t.a.v. de gerechten en de wijnen die zij serveren geven je het gevoel dat ze passie hebben bij wat zij doen en geeft een goed gevoel aan de gast.
Wij kijken terug op een geweldige avond en deze mensen verdienen het om een opsteker te krijgen.
Zeer zeker een aanrader voor iedereen om er een hapje te gaan eten!
Bedankt voor alles.
Groet Petra Alkema
Willem E.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Zondagavond, heerlijk gegeten in alle rust. Perfecte bediening en alles rustig aan. Geen gehaast. De bediening door Cliff en de eigenaresse was perfect. We hebben alle vier heerlijk genoten en waren vol lof. De opmaking van de schotels waren plaatjes. De reservering ging ook heel goed, zelfs aan de vraag voor een speciale tafel werd aandacht besteed. Kortom een plek om bij terug te koen. Proficiat Merwezicht ga zo door.
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Een erg fijne avond hier gehad, we werden vriendelijk ontvangen en netjes naar onze tafel begeleid. We hadden gekozen voor een 3-gangen verassing's menu en dit was uitmuntend! Wat ook fijn was dat we konden aangeven wat we wel of niet gewenst hadden, hier werd perfect rekening mee gehouden. Erg vriendelijke bediening en de koks hebben uitstekend werk neergezet. Totaal plaatje: Geweldig!
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Voor familie en vrienden gaven wij een feest in dit restaurant op een zondagmiddag, waardoor we het restaurant voor onszelf hadden.
De voorbereiding, de bediening, de gerechtjes (12 stuks), de locatie met prachtig uitzicht over de rivier, alles was top!
Ook voor een aantal mensen met dieetwensen (glutenvrij, veganistisch) was het allemaal perfect geregeld.
Een restaurant met een topkok en top bediening!
Zelfs het weer zat mee (half maart), waardoor we ook nog gebruik konden maken van het terras.
Wij kijken terug op een geslaagd feest!
pgvanrooijen .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Prima gegeten en goed ingespeeld op onze wensen bij lunch menu. Bovendien ook de gevraagde tafel gekregen. Wij waren dus zeer tevreden.
Wilmy V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Weer een fijne, ontspannen avond gehad in Merwezicht! De kaart is gewijzigd, de verschillende menu's zijn aantrekkelijk. Menu Merwezicht bevat heerlijke gerechten, de porties zijn ruim, de producten geweldig van smaak, de borden zijn prachtig opgemaakt en de begeleidende wijnen origineel.
L. H.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Gisteravond met vrienden een superavond beleefd bij restaurant "Merwezicht". We hadden gekozen voor een verrassingsmenu, wat ook écht een zeer aangename verrassing was. Een fantastisch samengesteld uitgebalanceerd menu van vis en vlees. De gerechten geven een ware smaakexplosie en de opmaak van de borden lijken een schilderijtje. In alle rust kan men genieten van de culinaire hoogstandjes. De sfeer en de bediening was ook prima. We komen zeker terug! Lijntje
Anais H.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten. Goede service. Er wordt meegedacht met de wijnkeuzes als iedereen wat anders wenst.

In de zomer of bij mooi weer kan je fantastisch buiten zitten en kijk je op het water.
Roderick V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Zonder twijfel het beste restaurant van Gorinchem. Het eten is uitmuntend, die bediening goed en persoonlijk. Merwezicht is de locatie om echt te genieten van eten, drank en goed gezelschap.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Wij, Annelies en Gerard, zijn regelmatige bezoekers van Merwezicht. Ik mag ons best omschrijven als kritische Bourgondiërs. Dit restaurant voldoet in alle opzichten aan onze wensen. Een prachtige locatie met een fraai uitzicht over de rivier de Merwede. Uitstekende bediening (attent, sympathiek, maar ook kundig) en een meer dan prima keukenbrigade onder leiding van chef Leo Kortland. Samen met Mariëlle Damen vormt hij een uitstekend duo. Eten hier is zeker een feestje. De kaart varieert regelmatig en er worden verse streekproducten gebruikt. Vis, vlees of vega zijn echte aanraders. Geen twee settings per avond per tafel, maar gewoon eenmaal. Alle tijd dus om van de keuken en ambiance te genieten. Zomers is het terras een echte aanrader met uitzicht op de reeds gememoreerde Merwede. Een echte aanrader en met stip het beste restaurant in Gorinchem.
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Erg lekker gegeten. Vooral de wijn-spijs combinaties zijn hier fantastisch! In combinatie met de vriendelijke en goede bediening en de verassende gerechten was het een top avond.
We komen snel weer terug! Een aanrader !