Over het restaurant Restaurant Merwezicht

Liefde voor het vak, aandacht voor de gast

Met een schitterend uitzicht over rivier De Merwede geniet je van verfijnde gerechten uit de klassieke Franse keuken met hier en daar een speelse knipoog naar de wereldkeuken. Het resultaat is een bourgondisch, creatief menu vol seizoensgerechten die je meteen doen watertanden.

Meer informatie over restaurant Restaurant Merwezicht

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:00 - 21:30

• Amex , MasterCard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Merwezicht

Hubert V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Wij zijn al diverse malen in dit restaurant geweest om te eten, en qua kwaliteit van eten en bediening is het steeds - ook deze keer weer - uitstekend geweest.
Wij waren deze keer ook bijzonder ingenomen met een jongeman- van de Hotelschool Maastricht - die ons buitengewoon ter zake kundig, vriendelijk en beleefd - zonder overdrijving - heeft bediend.
oedekenomers .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Wij komen al vele jaren met kerst eten bij Merwezicht en zijn ieder jaar zeer tevreden.
Ieder jaar weer een verassend menu en de porties zijn ook goed op maat.
Kortom een aanrader voor ieder.
antonius H.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Als altijd geweldige gerechten, altijd anders, perfekte omgeving en bijzonder vriendelijke service. Beste Restaurant van Gorinchem en omstreken.
Anais H.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Beste restaurant in Gorinchem. Mooie locatie, warm interieur, goede bediening. Het eten is zeer goed. Surf en turf is mijn favoriet! Lekkere bijpassende wijntjes. Gastvrouw zeer aardig en de chefkok komt ook meestal na afloop praatje maken...
Rik G.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Uitstekende keuken voor een heel redelijke prijs. Mooie ligging met zicht op het water. Goede parkeermogelijkheid op 3-4 min wandelen. We komen zeker terug!
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Heerlijk gegeten op een van de mooiste locaties van vestingstad Gorinchem, Mooie seizoensproducten met verrassende twist. Heerlijke bijpassende wijnen en gepassioneerde professionele uitleg.
Zeker voor herhaling vatbaar
Cornelis A.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Zeer goede, klassieke Franse keuken. Wijn is top en service is erg goed.
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Prima gegeten bij restaurant Merwezicht. Vriendelijke ontvangst & bediening, de service kan nog iets verbeterd worden, maar al met al zijn we zeer tevreden.
Roderick V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Kwaliteit van het eten was perfect. Het 5 gangen Merwede menu. Vooral het wild en de zeetong waren voortreffelijk, met bijpassende wijnen. Leuk dat de gastvrouw zo enthousiast over haar wijnen kan uitweiden. Het is natuurlijk allemaal best aan de prijs maar we hadden een onvergetelijke avond!
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Eten was prima maar tussen de gangen zat veel tijd.
Roel K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Royale tafel met prachtig uitzicht en prima service en kwaliteit. Bijpassende wijnen werden met een mooie toelichting verzorgd.
Kortom: kwaliteit, locatie en service top. Dat gold ook voor de prijs.
M. B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Wat een feestje om hier te eten. Op het terras met prachtig uitzicht over De Merwede, hebben we genoten. Heerlijk gegeten en een mooie uitleg over de gerechten die we bestelden. Op ons verzoek, vooraf aangevraagd, konden we mosselen eten. We komen graag snel weer terug in restaurant Merwezicht.
Michael F.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Het Hebben wederom erg lekker gegeten, niet alleen het hoofdgerecht maar ook alle kleine bijgerechten waren goed en soms verrassend, tevens erg gastvrij en een heerlijk uitzicht.
Karel C.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Gisteren donderavond lekker gegeten, binnen een zeer nette tijd, zonder haast. Als voorgerechten prachtige oesters en heerlijk buikspek. Als hoofdgerechten steak tartaar en de vangst van de dag, in dit geval de griet. Zeker de steak tartaar blijft ons steeds verbazen, hoe goed ze deze in balans weten te houden. We komen bij restaurant Merwede een paar keer per jaar, omdat je echt waar voor je geld krijgt en omdat je echt als gast goed wordt behandeld. Met de eigenaar in de bediening en zijn vriendin in de bediening is dit een formule die steeds meer mensen trekt. En uiteraard helpt het zicht op de Merwede met zijn vele boten en bootjes mee. Top!
Culemborg1965 H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Mijn partner en ik hebben fantastisch gegeten. We gaven na het doornemen van de kaart aan dat we helaas maar weinig tijd hadden, maar toch graag een van de aangeboden verrassingsmenu-s wilden gebruiken. We zijn bepaald niet teleurgesteld: perfecte gerechten, mooie spontane aanvullingen en vriendelijk geserveerd, terwijl we keurig op tijd weer buiten stonden, na het afwikkelen van een relatief bescheiden rekening. Top en alle reden om een keer uitgebreid terug te komen.
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Wij hebben het 6-gangenmenu met wijnarrangement genomen. De gerechten waren zeer smaakvol en de bijbehorende wijnen werden door de eigenaresse duidelijk omschreven.
Door het mooie weer konden we buiten op het terras eten en hadden we een mooie spot op de Waal/Merwede.
Eén klein minpuntje : er werden mensen toegelaten die alleen een biertje kwamen nuttigen. Dat past niet bij deze mooie zaak.
Jeanne G.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Prachtig uitzicht over het water, zowel binnen als buiten. Uitermate vriendelijke én deskundige bediening. Heerlijk eten, mooi opgemaakte borden. We aten ondermeer kalfsvlees dat smolt op je tong. Adres om naar terug te gaan!
antonius H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Dit restaurant heeft ons nog nooit teleurgesteld. Elke keer stellen ze weer nieuwe gerechten met exclusive smaken samen (vis vanwege onze voorkeur). Absolute het beste restaurant van Gorinchem & omstreken.
Alexandra S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Ontvangst was rommelig, wat wij normaal gesproken niet gewend zijn. Menu kaart liet lang op zich wachten omdat ze op waren ( er waren teveel gasten ineens binnen gekomen aldus medewerker) Uitleg van de gerechten werden tot aan het toetje niet gegeven.Het eten was weer geweldig dus dat maakte onze avond goed.
luning L.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Een topavond met topgerechten. Fantastisch uitzicht op een schitterend Gorinchem. De gerechten waren heerlijk. Bij het weggaan denk je wanneer gaan we weer.