Restaurant Meneer Buscourr

Lange Nieuwstraat 62 3512 PL Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Meneer Buscourr

Koken met passie

Geen fratsen, wel hoge kwaliteit en bijzondere bereidingen. Gastheer Gerrit heet je van harte welkom in dit statige pand. Neem de tijd en laat het culinaire spektakel maar komen. Je proeft de zorg en kennis die in de gerechten zijn gestoken. Zin in een bijpassende wijn? Het personeel schenkt graag de perfecte match.

Meer informatie over restaurant Restaurant Meneer Buscourr

Service8,1/10
Decor7,9/10
Karel B. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Lekker wijnen, vriendelijke service en natuurlijk lekker eten. Alles was mooi op smaak en de gerechten waren mooi samengesteld.
Ilse E. Gastronoom (34 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Gisteravond buiten een 5 gangen menu met bijpassende wijnen genuttigd. Een hele prettige gastheer die een goede sfeer weet neer te zetten. Mooie gerechten. Klassieke Franse keuken. Mooie ingrediënten van goede kwaliteit. Vooraf een gerechtje met groenten, als voor een huisgemaakte gerookte zalm, als hoofdgerecht eend, daarna nog een mooi dessert & kaas.
Gewoon erg goed allemaal!
Nicoleberkers . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijke avond gehad! Eten was erg smakelijk (4gangen verrassing) en de wijn paste er perfect bij. Kracht in eenvoud, geen poespas, kwalitatief erg goed. Gastheer meneer Buscourr was uiterst vriendelijk en gaf het een persoonlijk tintje. Als laatste gasten een drankje van het huis en een praatje, wij komen zeker terug. Aanrader!
H. B. Fijnproever (5 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Weer goed gegeten in dit restaurant. Het verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Heerlijke risotto. Nu zaten we vooraan, waar het minder rumoerig is als het vol zit. Dat was nu niet het geval. De ambiance was perfect. De service zoals die hoort. Well done!
Nielsbosman . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Uitstekend eten, relaxte sfeer en zeer prettige bediening. Zeker een aanrader om gezellig en informeel goed te dineren, zowel zakelijk als met familie/vrienden.
Emiel01 . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wij hebben afgelopen zaterdag met 7 personen gegeten om een 60ste verjaardag te vieren. Dit is vanuit restaurant 'meneer Buscourr' goed geregeld! Zowel het eten als de bediening is van een zeer hoog niveau. Dit is goed terug te zien in de prijs kwaliteit verhouding, alles klopt gewoon! Wij komen in de toekomst zeker nog een keer langs!
Cathelijne V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Alweer een heerlijk 3-gangen verrassingsmenu! Bediening zeer persoonlijk en vriendelijk, halverwege het voorgerecht werd de wijn bijgeschonken, want hij vond dat hij wat karig was geweest.
A C. Fijnproever (6 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Genoeglijke avond gehad. Heerlijk eten, fijne service van betrokken heren in een leuk ingericht restaurant. We komen hier zeker nog terug!
Janneke_stenger . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Voor de tweede keer bij Buscourr en weer was het uitstekend. De zaak is heel smaakvol ingericht, het eten en de wijn zijn zeer goed. Het was een rustige dinsdagavond en we werden bediend door de eigenaar, erg aardig en deskundig. We hebben gekozen voor het drie gangen verrassingsmenu en dat was heerlijk. Gangen volgenden elkaar in goed tempo op.
Ik raad iedereen aan om eens langs te gaan, dit soort zaken zijn een parel voor de stad!
Rob M. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We hebben een heerlijke avond gehad met 4 vrienden. Er is interactie met de bediening. verassingsmenu bevat heerlijke gerechten. wij hadden het 4 gangen menu waarin de huis gerookte eendenborst met een sausje op basis van koffie een topper was. Goede bijpassende wijnen worden geadviseerd en geschonken.
Niels P. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Fijn restaurant met erg vriendelijk personeel. Heel aangenaam om eens door wat ouder personeel bediend te worden. Mooi decor, gezellige sfeer, lekker eten. Het ging alleen wel erg traag.
Jan Kees L. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Intieme sfeer door kleinschalige ruimte en heel attente, gastvrije bediening. Uitstekende kabeljauw als hoofdgerecht en verrassend voorgerecht: combi van gefrituurde paling met steak tartaar. Ook verrassend was de sauvignon blanc uit Moldavie. Dit restaurant vinden we een aanrader.
Ejjonker . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Genoten van het verassingsmenu, bij elk gerecht een perfect passend wijntje.
Na 3 warme gerechten volgde alleen een kaasplank met daarna nog een zoet dessert.. Had liever nog een tussengerechtje in de vorm van een amuse gezien. Maar de kwaliteit was top!
Philippa W. Gastronoom (31 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Aan het begin van de avond werd ik op het verkeerde been gezet. We waren wat te vroeg en dat vond de eigenaar niet handig, omdat hij nog bezig was alles voor te bereiden.
We waren welkom binnen te komen, maar we waren toch echt te vroeg. Het decor gaf ons voldoende afleiding tijdens het wachten en toen het brood met zalige dipjes en het zalige aperitief van procesecco, frambozenlikeur en jenever op tafel kwam, was ik om. Hier zit je goed.

Het Valentijnsdiner was verder erg goed op smaak met mooie bijpassende wijnen. Ook weer een restaurant in Utrecht om vaker terug te komen als je bereid bent iets meer te betalen.
R M. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
afgelopen weekend met 6 personen gegeten bij Meneer Buscourr prima kwaliteit alle gerechten met zorg bereid en niet te vergeten het heerlijke zuurdesem brood !! ook een prima wijnkaart !!!
Jip E. Bourgondiër (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Hele fijne avond met uitstekend eten. Heerlijke rillet van zalm gevolgd door smaakvolle kabeljauw filet. Uitmuntende gastheer die de sfeer aan onze tafel zeer goed aanvoelde en de avond besloot met een eigen sinaasappel /kruidnagel likeur
RSP28 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Eten was buitengewoon goed, verbazingwekkend dat er zo weinig gasten waren want ik heb zelden zo lekker gegeten en ik eet regelmatig in vele restaurants...ook bediening was top
Jan P. Gastronoom (27 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Uitstekend gegeten bij Meneer Buscourr. Deze kritische eter kan maar één minpuntje bedenken met betrekking tot het 3-gangenverrassingsmenu: de porties waren iets aan de kleine kant. Wat extra garnituur bij het hoofdgerecht zou een goede oplossing zijn. De gerechten waren heerlijk! Goed op smaak en lekker warm uitgeserveerd. Er werd lekkere bijpassende wijn geserveerd.
De service was warm en vriendelijk, maar niet te amicaal. Prima dus. Maar: Al met al nam de maaltijd wel aardig wat tijd in beslag. Als je dan als een van de laatste gasten overblijft is het niet zo prettig als de gastheer alvast flessen wijn vacuüm gaat trekken, zeker als ondertussen de rekening op zich laat wachten. Hier valt nog iets op te winnen.
Het decor is op zich prima, maar naar mijn smaak wat onbestemd.
H. B. Fijnproever (5 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Eten is hier van goede kwaliteit en echt lekker, porties wat aan de kleine kant. Maar van een restaurant dat zo goed staat aangeschreven als meneer Buscourr verwacht je meer dan alleen lekker eten. Wij zaten met z'n vieren achterin op de verhoging en konden elkaar haast niet verstaan door een groep van zes mensen naast ons. Akoestiek is daar niet al te best.

Verder had ik meer verwacht van de bediening. Die is correct, maar ook wel afstandelijk. Het gevoel echt welkom te zijn, miste ik. En het mag best iets vlotter: als je om half acht aan tafel gaat en vervolgens vier uur doet over drie gangen... dat klopt ook niet helemaal. Nu was de sfeer aan tafel goed, maar bij elke gang was het aanvallen omdat iedereen zo'n trek had. Jammer.

Jens C. Gastronoom (18 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Wederom heerlijk gegeten! We hadden het wildmenu met bijpassende wijnen. Niet alleen vlees, zoals je normaal bij een wildmenu verwacht, maar ook wilde zalm. Creatief! Verder steak tartaar van hert, bitterbal met wild zwijn, fazant. Fantastisch!