Restaurant Meneer Buscourr

Lange Nieuwstraat 62 3512 PL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Meneer Buscourr

Koken met passie

Geen fratsen, wel hoge kwaliteit en bijzondere bereidingen. Gastheer Gerrit heet je van harte welkom in dit statige pand. Neem de tijd en laat het culinaire spektakel maar komen. Je proeft de zorg en kennis die in de gerechten zijn gestoken. Zin in een bijpassende wijn? Het personeel schenkt graag de perfecte match.

Meer informatie over restaurant Restaurant Meneer Buscourr

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
- Diner vanaf 18:00
Zondag Gesloten

Matthijs L.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
wederom erg goed en gezellig gegeten. Menukaart op 1 pagina, dus erg overzichtelijk. Met name de rib-eye met asperges was subliem. Service door de eigenaar is fantastisch
Margreet S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Attente en vriendelijke bediening, leuk ingericht, goed eten en lekkere wijn. Wij komen terug.
Akke V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
We namen het verrassingsmenu van de chef, wat ons zeer goed beviel: heerlijk waren de gerechten. We genoten er bewust proevend van. Het wijnarrangement bleek een goede keus, elk glas paste goed bij elk gerecht. Bediening door twee nette meneren, die vriendelijk, bescheiden en met humor ons een fijne avond bezorgden. De sfeer is rustig, straalt een Italiaanse huiskamer uit. Dit alles gaf ons een erg fijne avond samen.
Ferry E.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Gastvrije en ontspannen sfeer, hoge kwaliteit, een genoegen om te zijn.
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Zeer vriendelijk ontvangst en prettige bediening.
Service was efficient en gerechten volgden elkaar keurig op.
Was vooral erg te spreken over de Steak Tartae van hert. Ook de amuse van pompoensoep was heerlijk.
Diederik T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijke gerechten, spontane professionele bediening en een ontspannen sfeer
Paola O.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Ik begrijp werkelijk niet hoe dit restaurant zo'n hoge beoordeling heeft op Iens. Het eten is in orde, maar absoluut niet bijzonder culinair. Zo was het vlees bij de eerste gang te koud, het hoofdgerecht qua garnituren te simpel en het toetje te eenvoudig. Dit alles zou in orde kunnen zijn als het in verhouding staat met de prijs die je betaalt. Dat is hier absoluut het geval. Wij zijn zo'n 5 jaar geleden bij dit restaurant geweest en waren toen niet tevreden. Maar wilden het restaurant graag een tweede kans geven. Helaas wederom een enorme teleurstelling. Met name de wijnen zijn schandalig duur; 9 euro voor een dessertwijn (lekker, zeker niet bijzonder) en 7-8 euro voor een bijpassend glaasje rood. Qua flessen wijn mag de selectie ook wel iets aangepast worden, aangezien je nu al snel rond 40 euro per fles uit komt. Na deze 2 ervaringen zal ik dit restaurant in de toekomst niet meer bezoeken, er zijn genoeg betere alternatieven.
Mario J.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Uitmuntend gastheerschap, zeer smakelijke gerechten, relaxte sfeer, we kunnen het iedereen die van goed eten houdt aanbevelen
maarten D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
we moesten behoorlijk lang wachten , maar dat kwam omdat er een kok ziek was , zo werd ons verteld.
wel werd de "wachttijd" met een vriendelijk excuus en een glas wijn goed gemaakt.
we komen er (weer) terug.
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Lekker wijnen, vriendelijke service en natuurlijk lekker eten. Alles was mooi op smaak en de gerechten waren mooi samengesteld.
Ilse E.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Gisteravond buiten een 5 gangen menu met bijpassende wijnen genuttigd. Een hele prettige gastheer die een goede sfeer weet neer te zetten. Mooie gerechten. Klassieke Franse keuken. Mooie ingrediënten van goede kwaliteit. Vooraf een gerechtje met groenten, als voor een huisgemaakte gerookte zalm, als hoofdgerecht eend, daarna nog een mooi dessert & kaas.
Gewoon erg goed allemaal!
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijke avond gehad! Eten was erg smakelijk (4gangen verrassing) en de wijn paste er perfect bij. Kracht in eenvoud, geen poespas, kwalitatief erg goed. Gastheer meneer Buscourr was uiterst vriendelijk en gaf het een persoonlijk tintje. Als laatste gasten een drankje van het huis en een praatje, wij komen zeker terug. Aanrader!
H. B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Weer goed gegeten in dit restaurant. Het verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Heerlijke risotto. Nu zaten we vooraan, waar het minder rumoerig is als het vol zit. Dat was nu niet het geval. De ambiance was perfect. De service zoals die hoort. Well done!
Nielsbosman .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Uitstekend eten, relaxte sfeer en zeer prettige bediening. Zeker een aanrader om gezellig en informeel goed te dineren, zowel zakelijk als met familie/vrienden.
emiel01 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wij hebben afgelopen zaterdag met 7 personen gegeten om een 60ste verjaardag te vieren. Dit is vanuit restaurant 'meneer Buscourr' goed geregeld! Zowel het eten als de bediening is van een zeer hoog niveau. Dit is goed terug te zien in de prijs kwaliteit verhouding, alles klopt gewoon! Wij komen in de toekomst zeker nog een keer langs!
Cathelijne V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Alweer een heerlijk 3-gangen verrassingsmenu! Bediening zeer persoonlijk en vriendelijk, halverwege het voorgerecht werd de wijn bijgeschonken, want hij vond dat hij wat karig was geweest.
Alwin C.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Genoeglijke avond gehad. Heerlijk eten, fijne service van betrokken heren in een leuk ingericht restaurant. We komen hier zeker nog terug!
J S.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Voor de tweede keer bij Buscourr en weer was het uitstekend. De zaak is heel smaakvol ingericht, het eten en de wijn zijn zeer goed. Het was een rustige dinsdagavond en we werden bediend door de eigenaar, erg aardig en deskundig. We hebben gekozen voor het drie gangen verrassingsmenu en dat was heerlijk. Gangen volgenden elkaar in goed tempo op.
Ik raad iedereen aan om eens langs te gaan, dit soort zaken zijn een parel voor de stad!
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We hebben een heerlijke avond gehad met 4 vrienden. Er is interactie met de bediening. verassingsmenu bevat heerlijke gerechten. wij hadden het 4 gangen menu waarin de huis gerookte eendenborst met een sausje op basis van koffie een topper was. Goede bijpassende wijnen worden geadviseerd en geschonken.
Niels P.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Fijn restaurant met erg vriendelijk personeel. Heel aangenaam om eens door wat ouder personeel bediend te worden. Mooi decor, gezellige sfeer, lekker eten. Het ging alleen wel erg traag.