Restaurant Meneer Buscourr

Lange Nieuwstraat 62 3512 PL Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Meneer Buscourr

Koken met passie

Geen fratsen, wel hoge kwaliteit en bijzondere bereidingen. Gastheer Gerrit heet je van harte welkom in dit statige pand. Neem de tijd en laat het culinaire spektakel maar komen. Je proeft de zorg en kennis die in de gerechten zijn gestoken. Zin in een bijpassende wijn? Het personeel schenkt graag de perfecte match.

Meer informatie over restaurant Restaurant Meneer Buscourr

Dinsdag t/m donderdag vanaf 18:00
Vrijdag en zaterdag vanaf 18.30
Zondag Gesloten

9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Meneer Buscourr

Tim G.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2019
De gerechten waren prima maar niet heel bijzonder. De bediening was warrig en een tikje vreemd. De sfeer was best goed maar de aankleding had over het algemeen wel wat gezelliger gekund. Geen slechte ervaring dus, maar ook geen aanrader.
Joo H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Als je geen probleem hebt met verrassingen, dan is Meneer Buscourr heel geschikt. Informele sfeer en zeer goede ingredienten garanderen succes. Een en ander wordt erg goed klaargemaakt. Houdt dus rekening met een vast, niet voorspelbaar, menu.
A F.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
Heerlijk gegeten hier. Goed verrassingsmenu. Alles gaat heel relaxed en op zijn gemakje. De wachttijd tussen de gangen door had wat ons betreft iets korter gemogen. We hebben een fijne avond gehad bij Meneer Buscourr..
Carolina M.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Heerlijk gegeten hier op 2e Kerstdag, personeel heel vriendelijk, eten was erg lekker en de porties waren ook precies goed. Prijs voor het diner en wijnarrangement vond ik wat aan de hoge kant voor hetgeen we kregen, verder top avond gehad.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
Feestelijke en sfeervolle ambiance. Heerlijk gegeten. Gastheren zijn zeer vriendelijk.
De gangen hadden alleen iets sneller door moeten komen, het was een lange zit.
Jarno K.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Lekker gegeten met goede bijpassende wijnen in een leuke ambiance.

Gerrit en Hans serveerden met humor en duidelijke uitleg wat er op het bord lag.

Een leuk avondje uit!
David V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Lekkere en prettige gerechten met bijbehorende wijnen waren fijn.De zalm was niet geheel op temperatuur en tijd tussen de gerechten was soms wat lang.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Prima restaurant waar ik al geregeld ben geweest. Fijne ontvangst/bediening en heerlijke gerechten wederom.
Dank wederom voor de fijne avond.
Tijn K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Wij hebben een prima avond gehad bij meneer Bouscourr, onze gastheer was sympathiek en deed zeker zijn best, maar voor een restaurant van dit (prijs)niveau had ik eigenlijk nog iets meer verwacht.
Wij waren met een groep van 13 en verder was er in het restaurant nog een tafeltje van twee bezet. Wij hadden ruim van te voren gereserveerd, maar het leek erop dat de keuken toch wat moeite had met ons aantal. Nu had onze gastheer mij bij het binnenkomen al gezegd dat hij met een wat kleine bezetting in de keuken zat, maar goed, de bezetting in het restaurant was ook klein.
Het eten was goed (voor, hoofd) tot uitstekend (tussen en dessert) en de wijnen waren prima, maar ook niet meer dan dat. Aan het eind van de avond rekenden wij 120 euro pp af.
Toen ik (als eerste) binnenkwam was nog niet zeker of wij met precies het gereserveerde aantal personen (13) zouden komen of eentje meer of minder. Onze gastheer reageerde daar nogal krampachtig op. Als er een minder zou komen had hij teveel ingekocht, en bij eentje meer te weinig. Hoe zou dat zijn als je daar zonder reservering wil eten?
Uiteindelijk hebben wij een uitstekende avond gehad, vanwege het leuke gezelschap, maar ook vanwege de moeite die onze gastheer heeft gedaan om het ons naar de zin te maken. Toch weet ik niet of ik dit restaurant direct zou aanbevelen, want voor 120 euro p.p. ken ik in Amsterdam en Maastricht opties waar je een weergaloze avond hebt.
Met wat kleine verbeteringen in onthaal en keuken moet dat voor meneer Bouscourr ook bereikbaar zijn. Ik hoop het in elk geval wel, want Utrecht is helaas nog steeds niet een gastronomisch walhalla, zoals mijn Amsterdamse vrienden fijntjes opmerkten.
Jacqveld .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Lieve gastheren die uitstekend bedienen. Eten van zeer goede kwaliteit. Er wordt perfect rekening gehouden met wat je wel en niet eet. En zelfs het verzoek om kleine porties ivm gastric bypass werd heel goed opgevolgd. Kwamen er zeer happy en voldaan vandaan. Een echte aanrader als je er voor open staat om verrast te worden.
Walter B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Zeer hartelijke bediening en top eten. Je merkt dat het met aandacht en liefde gemaakt is en de sfeer is zeer aangenaam.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Er was een nogal drukke groep aan het dineren. Dhr. Buscour heeft ons wel een ander tafeltje aangeboden, waarvan we overigens geen gebruik hebben gemaakt. De diverse gangen waren verrassend en heel lekker.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Heerlijk en fijn eten, prima wijnen en attente bediening. Top!!
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Een hartelijke ontvangst door Meneer Buscourr himself!
Goede en smaakvolle combinaties van de gerechten met de aanbevolen wijnen!
J D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Prima adres met goed en eerlijk eten en fijne wijnen.
R.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Zoals altijd weer heerlijk gegeten in een relaxte sfeer! Het begon al met een heerlijk aperitief, het wijnarrangement (bij 5 gangen) paste ook prima bij het eten. Hoofdgerecht met vlees was echt super. Aan het einde van de avond niet te vol niet te leeg, precies goed! Prijs-kwaliteit klopt helemaal.
Georg V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Mooi eerlijk eten, goed van smaak. Aardige bediening, professioneel op de achtergrond. Verdient zijn plaats in de Utrechtse top tien.
Wine T.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Heerlijk gegeten en betaalbaar. Wachttijd tussen de gangen soms wat lang zeker gezien het feit dat we de enigen waren die avond, verder heel goed.
Ernst K.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Goed eten in een leuke omgeving/sfeer
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Het eten en de wijnen waren zeer goed, wel lang wachten voor de gerechten. Wij kwamen 15 min later dan de gereserveerde tijd en dat werd zeer duidelijk hinderlijk gevonden, als ontvangst voelt dat niet heel welkom.