Restaurant Meatcave

Breestraat 117 2311 CL Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Meatcave

Dineren in een unieke setting

Een beetje spannend is het wel, dineren in een kelder in de vorm van een grot. Je weet niet wat je te eten krijgt, het menu is een grote verrassing. Robert Lobensteijn is de chef en Big Green Egg expert, deze grillmeester is vanavond je beste vriend. Ook de drankjes zijn origineel en totaal niet wat je gewend bent. Ga voor het avontuur en ontdek de goede kanten van het leven.

Meer informatie over restaurant Restaurant Meatcave

Bushalte voor de deur (Breestraat/Stadhuis)
  • : Betaald parkeren in de buurt, P Haagweg brengt u met pendelbus.

Zondag en maandag gesloten, voor groepen zijn er wel mogelijkheden.
Dinsdag tot en met zaterdag geopend vanaf 17.00. Reserveren mogelijk tot 21.00.

• Af te huren , Wi-Fi , Wijnkelder
Dirk S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
superlekker gegeten - hun formule is echt perfect - doe zo verder ! We komen zeker nog terug :)
Mirjam R.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wij hebben hier gisteren gegeten en het was een geweldige ervaring! Het eten was heerlijk, de porties precies goed en de service was top: heel open, natuurlijk en vriendelijk. Wij hebben ervan genoten en komen zeker weer terug!!
Talus V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
tja, leuke ruimte, niet groot leuk ingericht. Alles is te draaien door 1 kok en een aardige dame in de bediening. Goed advies voor de wijn, lekker Italiaanse wijn uit Puglia. Biertjes waren ook prima. Het eten zelf, je weet dat wanneer je naar een restaurant met zo'n naam gaat dat het geen topniveau zal zijn. Dat was het ook niet, het voorgerecht was lekker een klein stukje vlees maar heerlijk van smaak, ook de spies erna was lekker. Goed klaargemaakt. De bijgerechten wat simpel, kroepoekje ?. De eend met vife spices viel tegen, die maken we zelf ook wel eens op de bbq, maar dan een stuk beter. Ik heb altijd geleerd dat je het dan met wat marmelade in moet smeren, kort van tevoren dat maakt het heerlijk mals. Het leek erop dat dit niet gebeurd was. Als hoofd; ribeye, weet niet wat ermee gebeurd was, door een soort vermalser gehaald ? in ieder geval smaak was redelijk maar onnatuurlijk qua structuur. Wat krijg je erbij kaki van de bbq en nog wat geroosterds.
We hadden wel een heel gezellige avond met elkaar, de jongedame van de bediening was vlot en behulpzaam met een leuke vrolijke noot.
Komen we terug ? Denk het niet.
Jim T.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Zakendiner gehad in dit bijzondere restaurant. Het is een hele beleving in zo'n oude kelder te eten. Ik las hier wat reviews van mensen die alles op hun bord benoemden en hier kritisch over waren... Ik snap daar helemaal niks meer van. Wat die mannen doen is een culinaire hoogstand. Als je hier gaat zitten voor 3 gangen met een krap budget; spaar even door en kom terug voor 5+ gangen en een wijnarrangement. Top diner, top zaak.
Vikki .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Erg gezellig! Uitstekend gegeten. Top! Vriendelijke bediening. Een pareltje in Leiden! We komen snel terug.
Meat you soon!
Nick P.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Afgelopen dinsdag heerlijk gegeten met 4 vrienden. Erg mooie locatie, vriendelijke bediening en heerlijk dineren. Zeker voor herhaling vatbaar.
Nick P.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Afgelopen dinsdag heerlijk gegeten met 4 vrienden in dit bijzondere restaurant! Wat een unieke ervaring! Heerlijk vlees, mooie locatie en vriendelijke gastheer en chef! Zeker voor herhaling vatbaar
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Quasi grappige maar uiteindelijk botte bejegening door de ober, prijs kwaliteit verhouding absoluut scheef, tochtige plek, blij om weg te gaan.
Chris L.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Over smaak valt te twisten; als je van eenvoudig bereid, simpel opgediend vlees houdt, kom je hier misschien aan je trekken. Wij vonden het nogal eentonig. Een beetje groente, een aardappeltje erbij, en klaar ben je. De gastheer stelde zich enigszins flexibel op, maar duidelijk met tegenzin.
Dank voor uw komst in de CAVE. Helaas weet u de essentie van de MEATCAVE te simplificeren naar slechts vlees met wat erbij. Op die manier valt natuurlijk elk gerecht te reduceren naar de samenstelling ervan. We adviseren bezoekers van de CAVE vooral open te staan voor een culinaire avond. Voor een menukaart en 'hoeveelheden' zijn andere restaurants beter geschikt.
Piet S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Teleurstellend... willen we 2,3,4 of 5 gangen? We willen 2, 3 of 4 gangen, kunt ons enige indicatie geven? Zodat we niet iets missen wat we lekker vinden? NEE zo werken we niet. Niet erg klantvriendelijk. Voorgerecht dungesneden vleeswaren met één olijf en klein stukje brood per persoon. Dungesneden was het positieve. Hadden we dit geweten dan konden we ook zonder dit voorgerecht. Daarna shoarma a la Meatcave, was lekker, lamsvlees was iets te gaar en liever in kleinere stukjes. Hoofdgerecht bavette met een paar stukjes groenten. Eindelijk de green egg taste. Goede bereiding. Helaas... één bord met mooie stukjes bavette en één bord met afsnijdsels, 1/3e niet op kunnen eten. Garnituur basic en de ober/chef moest bekennen dat hij ook niet wist wat de 'afrikaanse tomaat' was omdat hij het nog nooit had geproefd! Tenslotte het American style dessert, dit was super! Culinair hoogstaand alle smaken klopten. TOP! Toch nog met een lach naar huis? Helaas 140 euri afrekenen (2 pers met 3 glazen wijn pp) voor dit was toch echt veeeel te duur.
Heel erg jammer dat u ons wel culinair hoogstaand noemt maar door de prijs toch slechts een 5 geeft. We zijn maar een klein restaurant en vragen 45 euro voor 5 gangen. De één noemt ons te goedkoop, de ander dus niet. Maar gelukkig zat de kwaliteit bij u wel goed ;)
Maikel V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Vrijdagavond 30 september hier voor de 2de keer mogen eten.
Ditmaal (in tegenstelling tot de eerste keer) wel de tijd om van alle 6 gangen te genieten.

Ik kan niet anders concluderen dat wat deze heren doen bijzonder is, en uiterst smakelijk. Van begin tot het eind weer genoten van vele verschillende mooie gerechten.

Ik ben nog steeds onder de indruk !
U heeft begrepen hoe u van de CAVE moet genieten! 6 gangen is het ultieme wat we bieden en dan ervaar je echt alles. Bedankt voor de leuke review!
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Vriendelijke bediening. Gerechten met smaak en toewijding klaargemaakt.
Bernhard N.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Bijzondere stukken vlees en allemaal voorbereid op de Big Green Eggs. Gepassioneerde chef die aan tafel komt, vriendelijke gastheer. En dit allemaal in een intieme middeleeuwse kelder, ik kom zeker terug.
Maikel V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Nog een redelijk nieuwe plek in Leiden die mij onlangs vanwege de lovende recenties in het oog sprong.
Vrijdagochtend werd een geplande BBQ afgezegd en kon deze avond mooi ingevuld worden door snel te reserveren bij dit restaurant.
Eenmaal aangekomen werden we vriendelijk ontvangen door de 2 heren die het in deze sfeervolle werfkelder voor het zeggen hebben.

Als aperitief namen we een gin tonic, en daar ging het meteen al helemaal goed, een Leidse Gin werd geadviseerd en toen deze met een Fentiman tonic werd geserveerd was de toon gezet.
Fentiman is de lekkerste tonic die ik tot op heden heb gedronken (ik kende hem al) en combineerde perfect met de Leidse gin, deze heren weten wat lekker is!

Helaas hadden we niet heel veel tijd, maar dat was geen probleem toen er gevraagd werd hoeveel gangen we wilden eten, we konden tijdens het diner zelf aangeven of we nog een gang wilden of niet.
Kortom alles wordt gedaan om het de gast naar de zin te maken.

Uiteindelijk hebben we 4 gangen gegeten, en doet dit restaurant zijn naam eer aan. Heerlijke stukjes vlees kwamen voorbij.
Dit alles gecombineerd met een heerlijk wijn arrangement wat het geheel tot 1 groot feest maakte.

Wij komen zeker terug, en zorgen dan dat we de hele avond de tijd hebben om nogmaals te genieten van het heerlijke vlees en mooie wijnen, en zeker ook de fijne sfeer die hier wordt neergezet!
Pierre S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gezellig met vrienden in de meatcave gegeten.
Het door de twee gezellige koks bereide en geserveerde verassings menu was een ware streling voor de smaakpupillen.
Heerlijke voorgerechten en een super mals hoofdgerecht allemaal bereid in de Green Egg.
Goede wijn en uitstekend advies.
Een echte parel in de vele restaurants welke Leiden biedt.
Ze zien ons zeker terug.
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een ontzettend leuk plekje in Leiden. Klein intieme kelder waar het gehele restaurant uit slechts een paar tafeltjes bestaat. De kaart is ook duidelijk; alleen een dagmenu bestaande uit vlees.
De borden zijn fraai opgemaakt en de porties niet te groot. Vlees uitstekend bereid. Men zou wat minder scheutig met sausjes kunnen zijn of deze apart serveren. Nu overheerste de saus bij het kalfsgerecht; jammer.
Verder prima gegeten; een aanrader!
Stephanie H.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Heerlijk gegeten! Leuk concept; er is geen menu of wijnkaart, enkel een keuze van het aantal gangen, alles wordt bereid op de green egg, nog geen 5 meter bij je vandaan. Het decor is een echte 'cave' wat voor een leuke knusse sfeer zorgt.
Het eten was heerlijk bereid en goed gekruid en gemarineerd. Alle gerechten worden toegelicht met een bijzonder verhaal over oorspong en smaak. Frisdranken waren niet van de bekende merken maar de basis is er (cola, casis). Wij komen zeker nog eens terug!
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Leuke zaak! Echt een knusse ''grot'' met een mooie open keuken. Persoonlijk vind ik het erg leuk dat je niet a la carte kunt bestellen maar dat het een verrassing is. Wij waren met zijn 4en en kozen alle 4 voor 4 gangen diner +2 keer het wijn arrangement. Ze hebben ook geen wijnkaart. Aan de ene kant wel jammer, maar als je dus het wijn arrangement kiest, schenken ze wel leuke wijnen bij de gerechten. Het eten vond ik erg lekker! Er stond 1 kok en er liep 1 dame in de bediening. Echt een pluspunt voor beide want het eten was heerlijk en de service was super!
Nettie G.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
De naam en de omschrijving op de site contrasteren nogal met elkaar. Ik heb mensen gesproken die verwachtten volgevreten thuis te komen, maar die hadden blijkbaar de waarschuwing 'niet voor vreetschuurfans' gelezen. Je moet ook weten dat ze daar niet de gangbare drankjes serveren. Bier, thee en cola is er, maar niet in de verpakking dat je verwacht. Als voorafje kregen we een stukje beenloze sparerib. Lekkee, dat beloofde veel goeds! Onder groepsdruk nam ook ik deel aan vier gangen. Eerste gang: plankje vleeswaren (Serranoham, chorizo en rundvlees) Lekker, en zo kon ik best 4 gangen kwijt. Volgende gang was een stukje buikvet. Daar moet je van houden, ik vond het lekker. Toen kwam het hoofdgerecht, een stevig brok pianostuk, omgeven door een stuk aardappel, oerwortel en pastinaak. Dit was door de textuur wat lastig te verorberen en hier en daar was een stukje zeen te vinden. Ik was in ieder geval wel voldaan daarna. Als toetje had ik twee bolletjes meloenijs in een glas prosecco. Een heerlijke frisse tegenhanger voor het vlees. Conclusie: leuk een keer meegemaakt te hebben, maar voor dat geld barbecue ik liever met meer mensen gewoon thuis.
Vikki .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Bijzonder lekker gegeten op een donderdagavond. Perfect bereid vlees, een heerlijk en origineel dessert en een uitstekende wijn. Een kok met hart voor z'n vak en verstand van zaken bereidt al dat heerlijks op de Green Egg.
Na afloop een lekkere espresso om het af te maken.
We hebben genoten!