Restaurant Meatcave

Breestraat 117 2311 CL Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Meatcave

Dineren in een unieke setting

Een beetje spannend is het wel, dineren in een kelder in de vorm van een grot. Je weet niet wat je te eten krijgt, het menu is een grote verrassing. Robert Lobensteijn is de chef en Big Green Egg expert, deze grillmeester is vanavond je beste vriend. Ook de drankjes zijn origineel en totaal niet wat je gewend bent. Ga voor het avontuur en ontdek de goede kanten van het leven.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Meatcave

Bushalte voor de deur (Breestraat/Stadhuis)
  • : Betaald parkeren in de buurt, P Haagweg brengt u met pendelbus.

Zondag en maandag gesloten, voor groepen zijn er wel mogelijkheden.
Dinsdag tot en met zaterdag geopend vanaf 17.00. Reserveren mogelijk tot 21.00.

9,1
Veerle B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Was erg lekker! Heel goed eten en de kok en de gastheer zetten een goede sfeer! Verrukkelijke wijnen bij iedere gang. Een echte aanrader
Marijn K.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Leuk en heerlijk gegeten. Het concept is leuk en verrassend, het personeel attent en toegewijd. Aanrader!
Bert-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Bijzonder concept waar je wel met het juiste gezelschap moet zijn, anders voel je je denk ik behoorlijk verloren in deze kelder. We waren met een leuke club en hebben genoten van alle heerlijke gerechten. Puur vlees in allerlei heerlijke soorten en maten.
De ruimte is wel enorm gehorig, waardoor je met veel geklets en gelach weinig goede gesprekken zal hebben. Gelukkig kwamen er er goed bovenuit! :-)
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Perfect!
Derk-Jan E.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Genoten van heerlijk bereid vlees dat met veel plezier en vakmanschap geserveerd werd. Een restaurant waar we bij een volgend bezoek aan Leiden terug willen komen.
Hermien B.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Wij hebben heerlijk gegeten bij Meat Cave. Leuk om je te laten verrassen door de Green Egg chef.
Heerlijke vlees gerechten en aparte combinaties. Niet lang hoeven wachten op de gerechten, prima!
Gezellige sfeer. Het was niet druk en daarom verveelde de chef zich soms en ging staan drummen met het kook gereedschap. Soms een beetje irritant. Personeel is er heel vriendelijk.
Carolien D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
We waren al mentaal voorbereid doordat twee van ons er al eerder waren geweest. Alle gangen alleen vlees, alleen vlees? "Ja, het heet niet voor niets Meatcave" "oh ja". Ik kon me er niets bij voorstellen alleen vlees? Dan ga je de bijgerechten toch missen...?

Bij binnenkomst waande we ons in de middeleeuwen, een knusse authentieke kelder met maar zes tafeltjes. Een kok en gastheer die ervoor zorgden dat we ons direct thuis voelden! Geen kaart maar kiezen uit drie, vijf of zeven gangen al dan niet met een bier- of wijnarrangement. Het werd zeven gangen, de dames gingen voor wijn, de heren voor bier.

Vanaf de eerste gang tot het dessert hebben we alle zes alleen maar "oh" en "ah" gehoord van elkaar. Een ware reis aan smaaksensaties, met bij ieder gerecht enthousiaste en gedetailleerde uitleg van de gastheer die de passie van zowel de kok als hemzelf uitstraalde. Een passend en zalig drankje bij iedere gang. Dat naast het meest malse vlees op een culinair hoogstaande én creatieve manier bereid. De bijgerechten in de vorm van friet, groenten etc. heb ik niet gemist, ik begreep nu het enthousiasme.

Geen idee of zo'n klein restaurant ooit in aanmerking komt voor een ster, ik heb eerder in sterrenrestaurants gegeten maar daar doet Meatcave écht niet voor onder.

Wij begrijpen nu waarom het soms even kan duren voordat je kunt reserveren maar het is het wachten meer dan waard geweest. Wij komen uit Bergen op Zoom maar gaan zeker op korte termijn terug.
Tiffany Q.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Een geweldig restaurant!! De gerechten worden met zorg bereid op 'the green egg' hetgeen zorgt voor een heerlijke smaak. Het verrassingselement (de koks bedenken de gerechten, er is niet te kiezen) maakt het tot een belevenis. Bijpassend wordt er van alles geschonken, van bier tot wijn (fris is ook mogelijk maar daar heb ik me niet aan gewaagd ;), alles is heel goed afgestemd op het gerecht. De knusse sfeer en persoonlijke benadering door de koks die zelf bedienen maakt het helemaal af. Ik kom heel snel weer terug!
Emile C.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Helemaal top hier, personeel, smaak, entourage. Ben er nu twee maal geweest en ben zeker van plan nog eens terug te komen. Ook het bier arrangement wat bij het eten te bestellen is is een aanrader.
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Heerlijk gegeten in Meatcave op een dinsdagavond. Private dinner, want vanwege de voorjaarsvakantie waren we de enige gasten. Des te leuker, alle aandacht van de enthousiaste gastheer en kok. Een vijfgangendiner uit het big green egg genoten. Een heerlijke gehaktbal als amuse, topkwaliteit! Supermals schapievlees met kalfsjus en een stukje brood, heerlijk! Rundvlees met Engelse mosterdsaus, fantastisch! Vervolgens varkensvlees dat vier bereidingen ondergaan had, ongekend goed, zacht en smaakvol! Toen nog een geweldig stuk rundvlees uit Arkansas, grote klasse en ten slotte een wentelteefje, heel bijzonder. Kok en gastheer waren vriendelijk en onderhoudend, veel informatie uitgewisseld over koken en gerechten. Ook de wijnen waren meer dan goed. Geen menukaart, geen wijnkaart, maar zelden zo goed gegeten als hier!
Rien S.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Een zeer goed concept!
Eefje B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Fantastische avond gehad. Een heerlijke ongedwongen en knusse sfeer in de kleine kelder en wat fijn dat je qua menu zelf geen moeilijke keuzes hoeft te maken. Laat je gewoon verrassen door de chef en zeg stop als je genoeg hebt. De rekening viel ons ook alles mee achteraf. Uniek concept en je kunt merken dat deze twee jongens heel veel horeca ervaring hebben. Zeker een aanrader!
marijevdberg .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Leuk opgezet en goed en lekker eten.
Dirk S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
superlekker gegeten - hun formule is echt perfect - doe zo verder ! We komen zeker nog terug :)
Mirjam R.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Wij hebben hier gisteren gegeten en het was een geweldige ervaring! Het eten was heerlijk, de porties precies goed en de service was top: heel open, natuurlijk en vriendelijk. Wij hebben ervan genoten en komen zeker weer terug!!
Talus V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
tja, leuke ruimte, niet groot leuk ingericht. Alles is te draaien door 1 kok en een aardige dame in de bediening. Goed advies voor de wijn, lekker Italiaanse wijn uit Puglia. Biertjes waren ook prima. Het eten zelf, je weet dat wanneer je naar een restaurant met zo'n naam gaat dat het geen topniveau zal zijn. Dat was het ook niet, het voorgerecht was lekker een klein stukje vlees maar heerlijk van smaak, ook de spies erna was lekker. Goed klaargemaakt. De bijgerechten wat simpel, kroepoekje ?. De eend met vife spices viel tegen, die maken we zelf ook wel eens op de bbq, maar dan een stuk beter. Ik heb altijd geleerd dat je het dan met wat marmelade in moet smeren, kort van tevoren dat maakt het heerlijk mals. Het leek erop dat dit niet gebeurd was. Als hoofd; ribeye, weet niet wat ermee gebeurd was, door een soort vermalser gehaald ? in ieder geval smaak was redelijk maar onnatuurlijk qua structuur. Wat krijg je erbij kaki van de bbq en nog wat geroosterds.
We hadden wel een heel gezellige avond met elkaar, de jongedame van de bediening was vlot en behulpzaam met een leuke vrolijke noot.
Komen we terug ? Denk het niet.
Jim T.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Zakendiner gehad in dit bijzondere restaurant. Het is een hele beleving in zo'n oude kelder te eten. Ik las hier wat reviews van mensen die alles op hun bord benoemden en hier kritisch over waren... Ik snap daar helemaal niks meer van. Wat die mannen doen is een culinaire hoogstand. Als je hier gaat zitten voor 3 gangen met een krap budget; spaar even door en kom terug voor 5+ gangen en een wijnarrangement. Top diner, top zaak.
Nick P.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Afgelopen dinsdag heerlijk gegeten met 4 vrienden. Erg mooie locatie, vriendelijke bediening en heerlijk dineren. Zeker voor herhaling vatbaar.
Vikki .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Erg gezellig! Uitstekend gegeten. Top! Vriendelijke bediening. Een pareltje in Leiden! We komen snel terug.
Meat you soon!
Nick P.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Afgelopen dinsdag heerlijk gegeten met 4 vrienden in dit bijzondere restaurant! Wat een unieke ervaring! Heerlijk vlees, mooie locatie en vriendelijke gastheer en chef! Zeker voor herhaling vatbaar