Restaurant Meatcave

Breestraat 117 2311 CL Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Meatcave

Dineren in een unieke setting

Een beetje spannend is het wel, dineren in een kelder in de vorm van een grot. Je weet niet wat je te eten krijgt, het menu is een grote verrassing. Robert Lobensteijn is de chef en Big Green Egg expert, deze grillmeester is vanavond je beste vriend. Ook de drankjes zijn origineel en totaal niet wat je gewend bent. Ga voor het avontuur en ontdek de goede kanten van het leven.

Meer informatie over restaurant Restaurant Meatcave

Bushalte voor de deur (Breestraat/Stadhuis)
  • : Betaald parkeren in de buurt, P Haagweg brengt u met pendelbus.

Zondag en maandag gesloten, voor groepen zijn er wel mogelijkheden.
Dinsdag tot en met zaterdag geopend vanaf 17.00. Reserveren mogelijk tot 21.00.

• Af te huren , Wi-Fi , Wijnkelder
Renato D.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Chris L.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Over smaak valt te twisten; als je van eenvoudig bereid, simpel opgediend vlees houdt, kom je hier misschien aan je trekken. Wij vonden het nogal eentonig. Een beetje groente, een aardappeltje erbij, en klaar ben je. De gastheer stelde zich enigszins flexibel op, maar duidelijk met tegenzin.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Wat een belevenis. Heerlijk gegeten en een ontzettend leuk fris- en drankenarrangement. Gezellige intieme sfeer!
Piet S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Teleurstellend... willen we 2,3,4 of 5 gangen? We willen 2, 3 of 4 gangen, kunt ons enige indicatie geven? Zodat we niet iets missen wat we lekker vinden? NEE zo werken we niet. Niet erg klantvriendelijk. Voorgerecht dungesneden vleeswaren met één olijf en klein stukje brood per persoon. Dungesneden was het positieve. Hadden we dit geweten dan konden we ook zonder dit voorgerecht. Daarna shoarma a la Meatcave, was lekker, lamsvlees was iets te gaar en liever in kleinere stukjes. Hoofdgerecht bavette met een paar stukjes groenten. Eindelijk de green egg taste. Goede bereiding. Helaas... één bord met mooie stukjes bavette en één bord met afsnijdsels, 1/3e niet op kunnen eten. Garnituur basic en de ober/chef moest bekennen dat hij ook niet wist wat de 'afrikaanse tomaat' was omdat hij het nog nooit had geproefd! Tenslotte het American style dessert, dit was super! Culinair hoogstaand alle smaken klopten. TOP! Toch nog met een lach naar huis? Helaas 140 euri afrekenen (2 pers met 3 glazen wijn pp) voor dit was toch echt veeeel te duur.
Maikel V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Vrijdagavond 30 september hier voor de 2de keer mogen eten.
Ditmaal (in tegenstelling tot de eerste keer) wel de tijd om van alle 6 gangen te genieten.

Ik kan niet anders concluderen dat wat deze heren doen bijzonder is, en uiterst smakelijk. Van begin tot het eind weer genoten van vele verschillende mooie gerechten.

Ik ben nog steeds onder de indruk !
Randolf K.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Lekker eten zoals lekker eten bedoeld is. Heerlijke gerechtem, goede bijpassende wijnen, kortom een aanrader
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Vriendelijke bediening. Gerechten met smaak en toewijding klaargemaakt.
Bernhard N.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Bijzondere stukken vlees en allemaal voorbereid op de Big Green Eggs. Gepassioneerde chef die aan tafel komt, vriendelijke gastheer. En dit allemaal in een intieme middeleeuwse kelder, ik kom zeker terug.
Maikel V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Nog een redelijk nieuwe plek in Leiden die mij onlangs vanwege de lovende recenties in het oog sprong.
Vrijdagochtend werd een geplande BBQ afgezegd en kon deze avond mooi ingevuld worden door snel te reserveren bij dit restaurant.
Eenmaal aangekomen werden we vriendelijk ontvangen door de 2 heren die het in deze sfeervolle werfkelder voor het zeggen hebben.

Als aperitief namen we een gin tonic, en daar ging het meteen al helemaal goed, een Leidse Gin werd geadviseerd en toen deze met een Fentiman tonic werd geserveerd was de toon gezet.
Fentiman is de lekkerste tonic die ik tot op heden heb gedronken (ik kende hem al) en combineerde perfect met de Leidse gin, deze heren weten wat lekker is!

Helaas hadden we niet heel veel tijd, maar dat was geen probleem toen er gevraagd werd hoeveel gangen we wilden eten, we konden tijdens het diner zelf aangeven of we nog een gang wilden of niet.
Kortom alles wordt gedaan om het de gast naar de zin te maken.

Uiteindelijk hebben we 4 gangen gegeten, en doet dit restaurant zijn naam eer aan. Heerlijke stukjes vlees kwamen voorbij.
Dit alles gecombineerd met een heerlijk wijn arrangement wat het geheel tot 1 groot feest maakte.

Wij komen zeker terug, en zorgen dan dat we de hele avond de tijd hebben om nogmaals te genieten van het heerlijke vlees en mooie wijnen, en zeker ook de fijne sfeer die hier wordt neergezet!
Pierre S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gezellig met vrienden in de meatcave gegeten.
Het door de twee gezellige koks bereide en geserveerde verassings menu was een ware streling voor de smaakpupillen.
Heerlijke voorgerechten en een super mals hoofdgerecht allemaal bereid in de Green Egg.
Goede wijn en uitstekend advies.
Een echte parel in de vele restaurants welke Leiden biedt.
Ze zien ons zeker terug.
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een ontzettend leuk plekje in Leiden. Klein intieme kelder waar het gehele restaurant uit slechts een paar tafeltjes bestaat. De kaart is ook duidelijk; alleen een dagmenu bestaande uit vlees.
De borden zijn fraai opgemaakt en de porties niet te groot. Vlees uitstekend bereid. Men zou wat minder scheutig met sausjes kunnen zijn of deze apart serveren. Nu overheerste de saus bij het kalfsgerecht; jammer.
Verder prima gegeten; een aanrader!
Stephanie H.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Heerlijk gegeten! Leuk concept; er is geen menu of wijnkaart, enkel een keuze van het aantal gangen, alles wordt bereid op de green egg, nog geen 5 meter bij je vandaan. Het decor is een echte 'cave' wat voor een leuke knusse sfeer zorgt.
Het eten was heerlijk bereid en goed gekruid en gemarineerd. Alle gerechten worden toegelicht met een bijzonder verhaal over oorspong en smaak. Frisdranken waren niet van de bekende merken maar de basis is er (cola, casis). Wij komen zeker nog eens terug!
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Leuke zaak! Echt een knusse ''grot'' met een mooie open keuken. Persoonlijk vind ik het erg leuk dat je niet a la carte kunt bestellen maar dat het een verrassing is. Wij waren met zijn 4en en kozen alle 4 voor 4 gangen diner +2 keer het wijn arrangement. Ze hebben ook geen wijnkaart. Aan de ene kant wel jammer, maar als je dus het wijn arrangement kiest, schenken ze wel leuke wijnen bij de gerechten. Het eten vond ik erg lekker! Er stond 1 kok en er liep 1 dame in de bediening. Echt een pluspunt voor beide want het eten was heerlijk en de service was super!
Nettie G.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
De naam en de omschrijving op de site contrasteren nogal met elkaar. Ik heb mensen gesproken die verwachtten volgevreten thuis te komen, maar die hadden blijkbaar de waarschuwing 'niet voor vreetschuurfans' gelezen. Je moet ook weten dat ze daar niet de gangbare drankjes serveren. Bier, thee en cola is er, maar niet in de verpakking dat je verwacht. Als voorafje kregen we een stukje beenloze sparerib. Lekkee, dat beloofde veel goeds! Onder groepsdruk nam ook ik deel aan vier gangen. Eerste gang: plankje vleeswaren (Serranoham, chorizo en rundvlees) Lekker, en zo kon ik best 4 gangen kwijt. Volgende gang was een stukje buikvet. Daar moet je van houden, ik vond het lekker. Toen kwam het hoofdgerecht, een stevig brok pianostuk, omgeven door een stuk aardappel, oerwortel en pastinaak. Dit was door de textuur wat lastig te verorberen en hier en daar was een stukje zeen te vinden. Ik was in ieder geval wel voldaan daarna. Als toetje had ik twee bolletjes meloenijs in een glas prosecco. Een heerlijke frisse tegenhanger voor het vlees. Conclusie: leuk een keer meegemaakt te hebben, maar voor dat geld barbecue ik liever met meer mensen gewoon thuis.
Vikki .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Bijzonder lekker gegeten op een donderdagavond. Perfect bereid vlees, een heerlijk en origineel dessert en een uitstekende wijn. Een kok met hart voor z'n vak en verstand van zaken bereidt al dat heerlijks op de Green Egg.
Na afloop een lekkere espresso om het af te maken.
We hebben genoten!
Mariette12962 .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Het concept wat de Meatcave hier neer wil zetten is enorm leuk! Je krijgt in een soort flinstonekelder de meest fantastische gerechten van de big green egg geserveerd. Wij zaten helemaal vooraan bij de chefkok Robert. Dat is een erg leuke plek omdat je dan optimaal contact met de chefkok kunt hebben. Dus we kregen tijdens de bereiding eigenlijk al de nodige uitleg over de gerechten. Ik was hier daags na de kerst, dus het menu was ook in die sfeer. Heerlijke wildgerechten! Ik ben ook nog erg benieuwd naar de gerechten in een normalere periode.
Ik vind het echt een enorm leuk concept en ook de bediening was meer dan prima! Hier kom ik zeker nog terug. Nu met m'n moeder en m'n nichtje gegeten, maar ook met een club vrienden een meer dan leuke locatie.
KoCa .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Erg naar uitgekeken als echte Green Egg genieters. Stoer concept, stoere naam, stoer oude kelder. Allemaal ingrediënten voor succes. Bediening ook prima, idem de wijnen, de sfeer ook goed! Wat wil een mens dan nog meer?? Tja, wat dan rest is de ultieme Green Egg taste en minimaal zo lekker als op de eigen Egg. Helaas, waar je voor komt, stoer en ultiem Green Egg eten, is er niet bij. Voorgerecht nog prima maar hoofdgerecht zeer matig en nog overgoten ook door een jus die nog meer stuk maakte!
Had ons zo leuk geleken regelmatig onze 'vlees klap' te bevredigen bij de MEATCAVE maar voortaan gewoon thuis!
Dank voor het verhaal over de Meatcave en de goede woorden. U heeft gegeten bij de kerstdagen en daar was een aangepast menu voor op dat moment, meer feest, minder puur MEATbeleving. Dat is ook uitgelegd en zo zijn er aan u nog wat extra's geshowd door Robert, de grillmeester. Zoals toen ook aangegeven, kom vooral nog op een willekeurige andere dag voor de typische Green Egg specialiteiten en dan is die 5 voor eten ongetwijfeld ook een 9. De Meatcave is op Couverts niet voor niks het beste restaurant van Leiden en dat willen we op Iens ook graag behalen.

Reactie van proever:

Dank voor de sportieve reactie. Ik ben er niet op uit om mijn gelijk te halen. Die wedstrijd heeft de Meatcave allang gewonnen met haar concept en locatie die helemaal super zijn. Iens geeft evenwel horecabezoekers de gelegenheid ervaringen te delen met anderen en dat heb ik gedaan. Niet meer en niet minder. Wij zijn geïnformeerd over het kerstmenu pas op het moment dat gevraagd werd hoe we het vonden en niet bij binnenkomst! Dan hadden we nog een keuze kunnen maken! Als wij onze teleurstelling niet hadden uitgesproken dan zou ik nog steeds in de veronderstelling zijn dat wat wij gegeten hebben jullie standaard is! Tevens is het in mijn optiek wel verbazend dat jullie ervoor kiezen een "minder puur Meatbeleving" te serveren voor de kerst! Daar haken mensen toch op af want je komt juist voor die unieke beleving en niet iets anders. 'Schoenmaker blijf bij je leest' en ga voor het beste en niet voor "minder! Ook besef ik mij dat de meeste gasten geen Green Egg zullen hebben en niet goed kunnen beoordelen hoe het ook kan en daarmee kan een kerstmenuutje best OK zijn. Tot slot, de ranking op Couverts is toch wat genuanceerder dan u suggereert in uw reactie. Ondanks de opbouwend bedoelde kritiek, hebben we een prima avond gehad. Dank daarvoor.
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Vanavond met 2 Volw. en 2 Kids de Meatcave geprobeerd. Om 1800 uur naar binnen gewandeld en meer dan 3 uur later volkomen tevreden naar huis. Rob staat achter de Green Eggs en Fleur doet de bediening. Heerlijke vlees gerechten, met liefde bedacht en bereid en vol passie en gespannen verwachting ( vinden jullie het lekker?) uitgeserveerd. Je kunt kiezen uit 5/4 en 3 gangen, het menu = het menu. Wij hadden alledrie de mogelijkheden aan tafel, allemaal even lekker. Erna nog even een heerlijke kop Chai Latte met wortel/Oreo/Chocolade taart en een heerlijke Islay Llagavulin. Kost een paar centen ( 225 euri) maar ... dan heb je ook een fantastische avond met een kok die voor JOU kookt en een persoonlijke bediening die zn gelijke niet kent in een antieke knusse stenen kelder uit 1450. Hier komen we zeker terug.
Bedankt voor deze hele leuke recensie, uw verhaal beschrijft de Meatcave erg goed. Hopelijk tot snel weer!