Restaurant Mauresque

Van der Palmkade 16 1051 RE Amsterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Mauresque

Voor de echte smaaksensatie

Bij Restaurant Mauresque kunt u genieten van een huiselijke en informele ambiance terwijl u zich laat verrassen door prachtige creaties uit de Marokkaanse keuken.

Meer informatie over restaurant Restaurant Mauresque

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Samira O.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Prachtige locatie geweldig eten! Ontvangst was top! de obers nemen echt de tijd voor je.
Inrichting is mooi we hebben een zeer aangename avond gehad. Zeker voor herhaling vatbaar!!
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heel hartelijk ontvangen, door de vriendelijke, bescheiden en bekwame bediening. De presentatie van het eten was goed, het eten nog beter. Het was echt héérlijk. En blij verrast door de thee die werd gecombineerd bij mijn gerecht. Ze pasten perfect bij elkaar, nog niet eerder zo'n concept meegemaakt, of mogen proeven...echt briljant. Tot ziens.
Boubker C.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
9/10, nee ben niet de broertje van de chef. Wordt niet betaald, maar ik was na lange tijd eindelijk weer oprecht gelukkig als het gaat om uit eten te gaan. Het personeel was vriendelijk, locatie is prachtig en het eten was fantastisch.
Het echte Marokkaanse eten, maar dan zit keer 2.0. Niet een eigen stijl, maar het eten dat me oma altijd maakte alleen toch wat verfijnder. Zodra ik een goed reden heb om iets te vieren, dan eis ik van mijn vrouw om daar weer te gaan eten.
Jamila E.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Aanwinst voor Amsterdam. Heerlijk eten, hele mooi restaurant op een mooie plek.
Najiha M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Vandaag heerlijk gegeten bij restaurant Iens gekozen voor menu mauresque. Eten en cocktails ( moonlight!) top. Zeker aanrader!
Tally V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Heerlijke tajines. pastilla. mezzehapjes.
Op wens. Bijpassende bijzondere theesoort bij elk gerecht.
Aardige bediening
Rustige sfeer.
Ouafae A.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Mauresque. Wij kozen voor het dagmenu en kwamen niks te kort. De bediening was uitstekend. Jammer dat hebt geen volle bak was, want dit restaurant verdient meer gasten. Volgende keer proberen wij het fine dining concept.
Judith T.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Heerlijk gegeten met smaakvolle Tajines. Ze serveren geen alcohol, maar bieden wel erg inventieve alternatieven voor toch een mooie eetbeleving. We kregen een heerlijk fris maar toch ook kruidig aperitief aangeboden en ook de thee die bijpassend bij elk gerecht wordt aangeboden is origineel. We hebben met 9 man gegeten en iedereen vond het heerlijk!
SK K.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Mooi restaurant met een goede kaart. We hebben erg lekker gegeten en de bediening was top. Enige minpunt: we misten toch wel een glaasje wijn...
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Gisteren voor het eerst gegeten bij restaurant Mauresque. Bij het openen van de deur werd ik direct vrolijk en ontspannen ontvangen door het vriendelijke/ behulpzame personeel. Dit, in combinatie met de moderne Marokkaanse sfeer (en inrichting) vormden een uitstekende aanloop voor de rest mijn verblijf gedurende deze avond. De beleving werd aangevuld door het heerlijke eten: chef Jalil en zijn team hebben zorg gedragen voor waanzinnige gerechten. Marokkaans eten in een modern jasje. Zeker in combinatie met de aanbevolen theeën is dit restaurant er één die ik mijn vrienden/ kennissen aan zal raden.
Sarah L.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heerlijk eten en prachtige sfeer. Zeer vriendelijke bediening.
yatreb .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Ben niet onder de indruk, begin met salade mechouia aan de flauw kant de harrira mist de pit slap, tagine kefta de gepocheerde ei was goed gelukt de gehakt zelf is vlak de uitleg van de service was dat het authentieke zo zijn maar heb niks van gemerkt
m J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Zeker een aanrader om je te laten verrassen door de chef en om het chef's menu te vragen! We werden verrast met een heerlijke non-alcoholoaiche cocktail (vraag daar in elk michelin restaurant om en deze cocktail stak er met kop en schouders boven uit ( alleen bij FG was de cocktail nog iets verrassender). De gerchten waren van de amuze tot het laatste gerechtje allen verrassend qua smaak combinaties. Het toetje had nog een extra touch: gebaseerd op een overheerlijke zoute couscous. Met een schattig theekannetje met heet jsamijn water kon ik ht koudijs onder het bordje activeren. Rook heerlijk en had een prachtig effect.
Aanrader.
Yolanda S.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Mauresque zeg, wat een leuke onverwachtse verrassing in de buurt. Een nieuw concept met het thee menu, hele aardige bediening en wat een zalige smaken! De kip in filodeeg was zo heerlijk, zo mals met heerlijke kruiden. De thee erbij maakt het een leuke nieuwe ervaring en versterkt de smaak van het eten. Echt een aanrader!
Saida D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Als foodie in hart en nieren volg ik al twee seizoenen de serie 'Chefs's Table' op Netflix. Een documentaire over Topchefs wereldwijd en de passie en bezieling waarmee ze eten tot een ware kunst verheffen. Grant Ashatz,(Alinea), EnriqueOlivera, (Pujol) en Niki Nakayama (N/Naka) om er een paar te noemen, hebben allemaal iets gemeen: Lef!
Lef om af te wijken en vooral om hun eigen traditionele keuken zoals ze die kennen, vanuit een nieuw creatief perspectief te benaderen en daarmee het eten te tillen naar een niveau van ongekende hoogten.
Vanavond ontmoette ik zo een chef, zomaar in hartje Amsterdam, in zijn prachtige restaurant 'Mauresque' . Een groot talent met wie ik mee mocht reizen door de tijd. Door elk gerecht meegenomen in de smaak van zijn herinneringen; de maiskolven die langs de boulevard in Tetouan op houtskool werden gegrild, of de Pulpo die op het strand aanspoelde tussen het zand, zeewier en de kiezelstenen. Stuk voor stuk bleken het prachtige herinneringen; elk gerechtje, dat werd opgediend smaakte subliem en overtrof elke verwachting! Prachtig gepresenteerd, rijk aan herkenbare en nieuwe smaken die mij raakten en beroerden, maar die vooral verastten.
ChefJalil, een ding weet ik zeker jouw Chef's Table komt op ongekende hoogten!

Houd je van fine dining en de Moorse keuken? Laat je dan hier zeker een keer verassen door heerlijke gerechten, die met liefde en bezieling zijn bereid. Verwacht hier geen standaard Marokkaanse keuken, en juist dat maakt het uitermate verassend. Bediening is vriendelijk en de service is erg goed. Locatie met terras aan het water maakt het heerlijk om buiten te eten op zomerse avonden.
Zouhair B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Groot en mooi restaurant, omdat het een rustige avond was ontbrak een beetje sfeer en levendigheid maar de inrichting is mooi. De gastheer is echt een hele vriendelijke man die veel informatie geeft over het restaurant en het eten. Het duurde allemaal wel wat langer maar we werden bezig gehouden met heerlijk brood en olijfolie en arganolie en tussen het voor- en hoofdgerecht met een gekruid ijsje om je mond te reinigen van de smaken van het voorgerecht. Het eten heeft zijn oorsprong in de Moorse/Marokkaanse keuken, die invloeden zijn er maar minimaal, het is naar mijn mening vooral Frans. Niet alleen de gerechten maar ook manier van serveren. Die combinatie maakt de gerechten echter wel verrassend. De pastilla van parelhoen was erg lekker, de tonijnkroketten waren een beetje sterk maar ook lekker. Voor het hoofdgerecht rode mul met zwarte rijst, heerlijk! De zwarte rijst is niet de superfood zwarte rijst maar gewone rijst met zwarte saus zoals je ook weleens in paella tegenkomt. De kip met olijven en citroen was ook erg lekker, geen tajine maar verrassend anders. Opmaak van beide gerechten was mooi en t smaakte erg goed. De cocktails vond ik wat tegenvallen, maar dat kan aan mij liggen. Ik vind het een leuk concept en wens jullie veel succes. Locatie is mooi aan het water maar je moet het maar weten, want het zit nogal verstopt.
chantalbot .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het is duidelijk dat wij zitten in een smaakvolle strak restaurant, de service is ook attent, maar wij hebben zeker geen marokkaanse of moorse smaaken of invloeden geproefd of gemerkt, ik kan gerust zeggen dat het Frans is de opmaak ook, gegrilde octopus taaie de parelcouscous droog, hoofd parelgerst vlak en niet subliem, helaas ik blijft het zeggen keuken is de kern van het zaak
Beste Chantal,

We leggen de lat bij Mauresque erg hoog en streven ernaar al onze gasten een mooie herrinnering en leuke avond te bezorgen, dat doen we ondermeer door de gerechten anders te presenteren. Dit komt echter voort uit de overtuiging dat de Marokkaanse keuken één van de beste keukens ter wereld is en dat het een schande zou zijn om deze niet, uiteindelijk, op de allerhoogste niveau te vertegenwoordigen. We vinden het daarom des te meer jammer dat uw ervaring bij ons tegenviel en we hadden het, als brigade, graag op de avond zelf opgelost.

Via deze weg wil ik u alsnog uitnodigen voor een diner voor twee op onze kosten . U bent dus van harte uitgenodigd. Uw reservering bij ons kunt u het liefst telefonisch doen.

Met vriendelijke groet,

Jalil Bekkour
Lamari .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Gisteren kunnen genieten van het lekker eten, volgende keer hoop ik dat er lekker weer is dan kan ook nog op de terassa zitten aan het water. Naast het heerlijke gerechten hebben wij ook kunnen genieten van uitstekende service.
hansroling .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
We hebben vanavond in een hele sfeervolle ambiance gegeten bij restaurant Maresque. De gerechten met Moorse invloeden waren erg smaakvol en de combinatie met thee zeer verrassend. Dat gecombineerd met een ontzettend attente en aardige bediening maakte het een hele leuke avond! Veel succes met jullie mooie concept!
MiekeWin .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Prachtig restaurant met zeer aardige en goede bediening. Eten is verfijnd en weer eens totaal iets anders. Niet alleen goede olijfolie, maar ook heerlijke, pure arganolie bij het warme brood. Eetbare bloemblaadjes op het verrukkelijke dessert. Hier zijn mensen met passie met hun vak bezig!