Restaurant Mauresque

Van der Palmkade 16 1051 RE Amsterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Mauresque

Voor de echte smaaksensatie

Bij Restaurant Mauresque kunt u genieten van een huiselijke en informele ambiance terwijl u zich laat verrassen door prachtige creaties uit de Marokkaanse keuken.

Meer informatie over restaurant Restaurant Mauresque

Bus 21 halte Kostverlorenstraat/bus 18 halte Frederiksplein/tram 3 halte Frederiksplein/tram 10 halte de Wittenkade

Zondag, Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 17:30 - 22:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Mauresque

Bassima E.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Wederom heerlijk gegeten bij Mauresque. We hadden een 5-gangen menu waarbij we elke keer verrast werden met bijzondere smaken. Daarnaast is de service top! Zeker een aanrader en wij komen vaker terug
siema H.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Heerlijk gegeten heel aardig personeel
Sohaila A.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Een verborgen parel op een prachtige locatie. In 1 woord GEWELDIG. Hoogstaand culinaire beleving. Heb me laten verassen door de chef en wat was het heerlijk!! Ik kom hier zeker terug.
Malika Z.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Mooi restaurant, sfeervol ingericht. En erg vriendelijk personeel die elke keer kwamen vragen of alles naar wens was. Heerlijk warm brood met dip van het huis. Het eten was verrukkelijk! Vers en smaakvol. We hebben onze buikjes volgegeten en komen zeker terug!
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
heel vriendelijk ontvangen, goed en rustig gezeten en heerlijk gegeten. Een fijn Marokkaans restaurant met mooie terras in de zomer.
Arjan J.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Erg genoten van inrichting, bediening en het eten.
Fitauoa K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Mooie sfeervolle eetgelegenheid. Heerlijk gegeten en genoten van gastvrije service. Lamstajine met Louisa thee absolute aanrader!
Boubker C.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
We hebben gekozen voor het chef menu en de chef liet ons vliegen in heerlijke smaken. Het eten was heerlijk en het was bijzonder dat er dit keer thee werd gebruikt om smaak te versterken, in plaats van wijn. Perfectie bestaat niet, maar dit kwam wel erg dichtbij!
Ghi L.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
vriendelijke ontvangst met suggesties voor menu. Het diner was uitstekend, zeer smaakvol. We mochten zelfs kruiden ruiken.
Fritz020 V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Fantastisch gegeten, echte aanrader! Misschien schrik je even als je er achter komt dat er geen alcohol geschonken wordt, maar geloof me: de kwaliteit van het eten en de gastvrijheid geven alle reden om het er toch op te wagen. En dan zal je ontdekken dat er interessante en geslaagde alcoholvrije alternatieven worden aangeboden, in de vorm van zeer smakelijke cocktails en thee die afgestemd is op je gerecht (vraag hiernaar, het is echt de moeite waard). Grote kans dat je achteraf vindt dat het alcoholvrije beleid juist een extra reden is om dit restaurant weer opnieuw te bezoeken.
wvanschaik .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Oh wat waren we blij toen we recentelijk ontdekten dat Mauresque na een eerdere poging op het Java-eiland al enige tijd weer was heropend in Amsterdam West met onze favoriete kok weer in de keuken.
De eerste de beste gelegenheid aangegrepen om te gaan proeven of de smaken nog net zo verrassend waren als toen en we zijn niet teleurgesteld.
De lokatie is een flinke verbetering, met een rustig pleintje zo aan het water en een prachtig terras voor de deur en ook de inrichting binnen is erg stijlvol.
Het concept is iets aangepast, helaas hebben ze afscheid genomen van de heerlijke wijnen die ze vroeger serveerden en bieden ze nu een verrassend thee-arrangement. Voor ons als theeleuten, geen probleem en je kunt met een gerust hart in de auto stappen na afloop.
We begonnen met een wederom non-alcoholische cocktail Mauresque als aperitief, op basis van ongedestilleerde gin, een aanrader als je van een beetje pit houdt.
We hebben voor deze eerste hernieuwde kennismaking gekozen voor een drie-gangen chef-menu voor net geen €30.
Voorgerecht met een tomaten/gerookte paprika salade, op de huid gebakken rougette, een bitterbal van tonijn en avocado-mousse. Grappig dat vooral de salade er qua smaak uitknalt en de roulette en tonijn dit mooi aanvullen. De avocado-mousse is misschien meer voor de kleurbalans maar proef deze vooral even apart want deze verdient eigenlijk een gerecht op zich.
Als hoofdgerecht een klassieke tajine met zeer mals lamsvlees, pruimen, amandelen, groene asperges, een fijne puree van aardappel en verse koriander. Daarbij kwam een Orange Pekoe thee, keurig vooraf geserveerd zodat deze alvast wat op de juiste smaak en temperatuur kon komen. De kleur als goud en met een geur even complex als een goed glas wijn. De fruittonen, een bittertje en een hele lichte rooksmaak waren een perfecte combinatie met de smaken van het hoofdgerecht.
Na al dit genieten viel het nagerecht misschien een beetje tegen. De smaken ware dik in orde, vooral die van het frambozenijs. Maar alleen gecombineerd met wat chocolademousse is misschien wat simpel.
Terwijl ons meteen het water in de mond loopt als we terugdenken aan dat kardemom-ijs met rozenwater en gekonfijte ananas dat we op de oude lokatie een keer geserveerd kregen.
De verder geslaagde en smaakvolle avond afgesloten met een perfecte Marokaanse (munt)thee en en even perfecte espresso-macchiato van Buscaglione.
Het viel ons verder wel op dat de zaak vooral ook bezocht wordt door kleine groepjes dames van Arabische afkomst maar of dat met de authentieke smaken te maken heeft of de charmante obers, hebben we niet kunnen achterhalen ;-)
We komen in ieder geval gauw weer een keer terug.
Samira O.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Prachtige locatie geweldig eten! Ontvangst was top! de obers nemen echt de tijd voor je.
Inrichting is mooi we hebben een zeer aangename avond gehad. Zeker voor herhaling vatbaar!!
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heel hartelijk ontvangen, door de vriendelijke, bescheiden en bekwame bediening. De presentatie van het eten was goed, het eten nog beter. Het was echt héérlijk. En blij verrast door de thee die werd gecombineerd bij mijn gerecht. Ze pasten perfect bij elkaar, nog niet eerder zo'n concept meegemaakt, of mogen proeven...echt briljant. Tot ziens.
Boubker C.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
9/10, nee ben niet de broertje van de chef. Wordt niet betaald, maar ik was na lange tijd eindelijk weer oprecht gelukkig als het gaat om uit eten te gaan. Het personeel was vriendelijk, locatie is prachtig en het eten was fantastisch.
Het echte Marokkaanse eten, maar dan zit keer 2.0. Niet een eigen stijl, maar het eten dat me oma altijd maakte alleen toch wat verfijnder. Zodra ik een goed reden heb om iets te vieren, dan eis ik van mijn vrouw om daar weer te gaan eten.
Jamila E.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Aanwinst voor Amsterdam. Heerlijk eten, hele mooi restaurant op een mooie plek.
Najiha M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Vandaag heerlijk gegeten bij restaurant Iens gekozen voor menu mauresque. Eten en cocktails ( moonlight!) top. Zeker aanrader!
Tally V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Heerlijke tajines. pastilla. mezzehapjes.
Op wens. Bijpassende bijzondere theesoort bij elk gerecht.
Aardige bediening
Rustige sfeer.
Ouafae A.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Mauresque. Wij kozen voor het dagmenu en kwamen niks te kort. De bediening was uitstekend. Jammer dat hebt geen volle bak was, want dit restaurant verdient meer gasten. Volgende keer proberen wij het fine dining concept.
Judith T.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Heerlijk gegeten met smaakvolle Tajines. Ze serveren geen alcohol, maar bieden wel erg inventieve alternatieven voor toch een mooie eetbeleving. We kregen een heerlijk fris maar toch ook kruidig aperitief aangeboden en ook de thee die bijpassend bij elk gerecht wordt aangeboden is origineel. We hebben met 9 man gegeten en iedereen vond het heerlijk!
SK K.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Mooi restaurant met een goede kaart. We hebben erg lekker gegeten en de bediening was top. Enige minpunt: we misten toch wel een glaasje wijn...