Restaurant Mauresque

Van der Palmkade 16 1051 RE Amsterdam Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Mauresque

Voor de echte smaaksensatie

Bij Restaurant Mauresque kunt u genieten van een huiselijke en informele ambiance terwijl u zich laat verrassen door prachtige creaties uit de Marokkaanse keuken.

Meer informatie over restaurant Restaurant Mauresque

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Gisteren voor het eerst gegeten bij restaurant Mauresque. Bij het openen van de deur werd ik direct vrolijk en ontspannen ontvangen door het vriendelijke/ behulpzame personeel. Dit, in combinatie met de moderne Marokkaanse sfeer (en inrichting) vormden een uitstekende aanloop voor de rest mijn verblijf gedurende deze avond. De beleving werd aangevuld door het heerlijke eten: chef Jalil en zijn team hebben zorg gedragen voor waanzinnige gerechten. Marokkaans eten in een modern jasje. Zeker in combinatie met de aanbevolen theeën is dit restaurant er één die ik mijn vrienden/ kennissen aan zal raden.
Sarah L.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heerlijk eten en prachtige sfeer. Zeer vriendelijke bediening.
Yatreb .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Ben niet onder de indruk, begin met salade mechouia aan de flauw kant de harrira mist de pit slap, tagine kefta de gepocheerde ei was goed gelukt de gehakt zelf is vlak de uitleg van de service was dat het authentieke zo zijn maar heb niks van gemerkt
M J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Zeker een aanrader om je te laten verrassen door de chef en om het chef's menu te vragen! We werden verrast met een heerlijke non-alcoholoaiche cocktail (vraag daar in elk michelin restaurant om en deze cocktail stak er met kop en schouders boven uit ( alleen bij FG was de cocktail nog iets verrassender). De gerchten waren van de amuze tot het laatste gerechtje allen verrassend qua smaak combinaties. Het toetje had nog een extra touch: gebaseerd op een overheerlijke zoute couscous. Met een schattig theekannetje met heet jsamijn water kon ik ht koudijs onder het bordje activeren. Rook heerlijk en had een prachtig effect.
Aanrader.
Yolanda S.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Mauresque zeg, wat een leuke onverwachtse verrassing in de buurt. Een nieuw concept met het thee menu, hele aardige bediening en wat een zalige smaken! De kip in filodeeg was zo heerlijk, zo mals met heerlijke kruiden. De thee erbij maakt het een leuke nieuwe ervaring en versterkt de smaak van het eten. Echt een aanrader!
Saida D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Als foodie in hart en nieren volg ik al twee seizoenen de serie 'Chefs's Table' op Netflix. Een documentaire over Topchefs wereldwijd en de passie en bezieling waarmee ze eten tot een ware kunst verheffen. Grant Ashatz,(Alinea), EnriqueOlivera, (Pujol) en Niki Nakayama (N/Naka) om er een paar te noemen, hebben allemaal iets gemeen: Lef!
Lef om af te wijken en vooral om hun eigen traditionele keuken zoals ze die kennen, vanuit een nieuw creatief perspectief te benaderen en daarmee het eten te tillen naar een niveau van ongekende hoogten.
Vanavond ontmoette ik zo een chef, zomaar in hartje Amsterdam, in zijn prachtige restaurant 'Mauresque' . Een groot talent met wie ik mee mocht reizen door de tijd. Door elk gerecht meegenomen in de smaak van zijn herinneringen; de maiskolven die langs de boulevard in Tetouan op houtskool werden gegrild, of de Pulpo die op het strand aanspoelde tussen het zand, zeewier en de kiezelstenen. Stuk voor stuk bleken het prachtige herinneringen; elk gerechtje, dat werd opgediend smaakte subliem en overtrof elke verwachting! Prachtig gepresenteerd, rijk aan herkenbare en nieuwe smaken die mij raakten en beroerden, maar die vooral verastten.
ChefJalil, een ding weet ik zeker jouw Chef's Table komt op ongekende hoogten!

Houd je van fine dining en de Moorse keuken? Laat je dan hier zeker een keer verassen door heerlijke gerechten, die met liefde en bezieling zijn bereid. Verwacht hier geen standaard Marokkaanse keuken, en juist dat maakt het uitermate verassend. Bediening is vriendelijk en de service is erg goed. Locatie met terras aan het water maakt het heerlijk om buiten te eten op zomerse avonden.
Zouhair B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Groot en mooi restaurant, omdat het een rustige avond was ontbrak een beetje sfeer en levendigheid maar de inrichting is mooi. De gastheer is echt een hele vriendelijke man die veel informatie geeft over het restaurant en het eten. Het duurde allemaal wel wat langer maar we werden bezig gehouden met heerlijk brood en olijfolie en arganolie en tussen het voor- en hoofdgerecht met een gekruid ijsje om je mond te reinigen van de smaken van het voorgerecht. Het eten heeft zijn oorsprong in de Moorse/Marokkaanse keuken, die invloeden zijn er maar minimaal, het is naar mijn mening vooral Frans. Niet alleen de gerechten maar ook manier van serveren. Die combinatie maakt de gerechten echter wel verrassend. De pastilla van parelhoen was erg lekker, de tonijnkroketten waren een beetje sterk maar ook lekker. Voor het hoofdgerecht rode mul met zwarte rijst, heerlijk! De zwarte rijst is niet de superfood zwarte rijst maar gewone rijst met zwarte saus zoals je ook weleens in paella tegenkomt. De kip met olijven en citroen was ook erg lekker, geen tajine maar verrassend anders. Opmaak van beide gerechten was mooi en t smaakte erg goed. De cocktails vond ik wat tegenvallen, maar dat kan aan mij liggen. Ik vind het een leuk concept en wens jullie veel succes. Locatie is mooi aan het water maar je moet het maar weten, want het zit nogal verstopt.
Chantalbot .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het is duidelijk dat wij zitten in een smaakvolle strak restaurant, de service is ook attent, maar wij hebben zeker geen marokkaanse of moorse smaaken of invloeden geproefd of gemerkt, ik kan gerust zeggen dat het Frans is de opmaak ook, gegrilde octopus taaie de parelcouscous droog, hoofd parelgerst vlak en niet subliem, helaas ik blijft het zeggen keuken is de kern van het zaak
Beste Chantal,

We leggen de lat bij Mauresque erg hoog en streven ernaar al onze gasten een mooie herrinnering en leuke avond te bezorgen, dat doen we ondermeer door de gerechten anders te presenteren. Dit komt echter voort uit de overtuiging dat de Marokkaanse keuken één van de beste keukens ter wereld is en dat het een schande zou zijn om deze niet, uiteindelijk, op de allerhoogste niveau te vertegenwoordigen. We vinden het daarom des te meer jammer dat uw ervaring bij ons tegenviel en we hadden het, als brigade, graag op de avond zelf opgelost.

Via deze weg wil ik u alsnog uitnodigen voor een diner voor twee op onze kosten . U bent dus van harte uitgenodigd. Uw reservering bij ons kunt u het liefst telefonisch doen.

Met vriendelijke groet,

Jalil Bekkour
Lamari .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Gisteren kunnen genieten van het lekker eten, volgende keer hoop ik dat er lekker weer is dan kan ook nog op de terassa zitten aan het water. Naast het heerlijke gerechten hebben wij ook kunnen genieten van uitstekende service.
Hansroling .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
We hebben vanavond in een hele sfeervolle ambiance gegeten bij restaurant Maresque. De gerechten met Moorse invloeden waren erg smaakvol en de combinatie met thee zeer verrassend. Dat gecombineerd met een ontzettend attente en aardige bediening maakte het een hele leuke avond! Veel succes met jullie mooie concept!
MiekeWin .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Prachtig restaurant met zeer aardige en goede bediening. Eten is verfijnd en weer eens totaal iets anders. Niet alleen goede olijfolie, maar ook heerlijke, pure arganolie bij het warme brood. Eetbare bloemblaadjes op het verrukkelijke dessert. Hier zijn mensen met passie met hun vak bezig!
AmelieRyan .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Mauresque. Een restaurant wat een aantal jaren geleden de deuren heeft moeten sluiten maar blijkbaar wel een stempel op de herinnering van de gasten heeft gedrukt. Één van die gasten was dus mijn tafelgenoot.

Eenmaal aan tafel wordt het concept uitgelegd door een charmante gastheer in een verkreukelde poloshirt: Geen wijnkaart maar een theekaart, cocktails van "huisgebrouwen" likeurtjes op basis van specerijen, dus ook zonder alcohol! Mijn zorgen worden groot. Met een "let's Get it over with" mentaliteit bestel ik. Kroket en Pastilla, daarna octopus en kalf. Maar dan komt de Huisgebrouwen Gin & Tonic op tafel samen en een variant op de Cuba Libre. Met het eerste slokje komt ook geruststelling. Mijn neppe Gin Tonic is veruit de lekkerste Gin Tonic die ik tot nu toe heb gehad.

Dan komen de gerechtjes: elke hap is een bom aan smaak. We zijn nu enthousiast en willen bij het hoofdgerecht wel een passende thee. De Octopus is gegrild in een houtskooloven en wordt geserveerd op zwarte paella met witte asperge. De kalf is 24 uur gegaard en boterzacht. De thee is een zeer aangename verrassing. Dit is onnavolgbaar. Dan nog het dessert: iets van gezoute chocolademousse met koffie en arganolie samen met een rodebieten en frambozen ijs. Het ziet er allemaal zo simpel uit maar het is zo eindeloos lekker.

Chapeau!

Joris N.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Een leuke, nieuwe tent op een mooie locatie in Amsterdam Staatliedenbuurt. Gerechten waren enorm smaakvol en zagen er mooi uit. Ze hebben veel verschillende thee die bij de gerechten passen, een origineel concept. De bediening was uiterst vriendelijk en behulpzaam. Zeker een aanrader!
Michel H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Een verrassing om te horen, vrienden gaven mij de tip dat Mauresque weer terug is na een periode van rust en creativiteit. Dus spannende dingen stonden mij te verwachten.
Van de week gereserveerd ( even wennen want om een 06 te bellen m.b.t. reserveren ) maar gelukt.
Wel verscholen aan de waterkant en qua doorloop moet je wel even je weg weten te vinden naar deze plaats.
Het weer zat iets tegen, ben dus maar binnen gaan zitten.
Even wennen qua nieuw concept, geen alcohol maar een thee kaart. Gedurft, maar een uitdaging.

Vooraf de zalm en kroketjes, als hoofd een kippetje en als nagerecht een witte chocolade mousse met fruit en een sabayon.
Vriendelijke bediening maar iets onwennige bediening, maar al met al tevreden naar huis gegaan.

Tot snel
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Wat een verrassing, op deze ogenschijnlijke verlaten plek. Verscholen achter moderne architectuur aan de waterkant waar veel plezier vaart en binnen vaart langs gaat. Kan hier zeker aanleggen als ik voorbij vaar. Hier gegeten op het zonnige terras uitkijkend over het water van de stad. Als voorgerecht een heerlijke salade, hoofdgerecht sucade en als dessert een gerecht met ananas en basilicum. Wellicht een detail maar hier serveren ze thee of cocktails in combinatie met de gerechten. Voor mij dus Oolong thee. Voortreffelijk gegeten. Kom snel weer voorbij. Wens jullie al het goeds.
Siebefood .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Heerlijk aan het varen en dan kom je dit horeca zaakje tegen. Warm onthaal door de gastheer, die er met veel enthousiasme het concept uitlegt.
Buiten iets gedateerd, maar binnen verfrissend opgeknapt gezien er voorheen in zat.
Binnen en buiten enkele mensen en wat kermis lichtjes die branden aan de zijde van het terras.
(wellicht terras verwarmers, om zo langer buiten te zitten).
Heerlijke combinaties tussen thee en de gerechten van het chef's menu. Ondanks dat er geen wijn werd geschonken, miste ik het zeker niet.
De combinaties zijn zeer verrassend en beveel dit nieuwe pareltje zeker aan.
B.k. V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
De gerechten kloppen gewoon: oogt goed, smaakt goed en super kwaliteit producten: wat wil je nog meer.
De zeevruchtenvissoep was BIJZONDER en de steak erna tot in de perfectie!
Attente bediening: nu hopen dat je er snel ook een wijntje bij kan drinken