Restaurant Mauresque

Van der Palmkade 16 1051 RE Amsterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Mauresque

Voor de echte smaaksensatie

Bij Restaurant Mauresque kunt u genieten van een huiselijke en informele ambiance terwijl u zich laat verrassen door prachtige creaties uit de Marokkaanse keuken.

Meer informatie over restaurant Restaurant Mauresque

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Boubker C.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
We hebben gekozen voor het chef menu en de chef liet ons vliegen in heerlijke smaken. Het eten was heerlijk en het was bijzonder dat er dit keer thee werd gebruikt om smaak te versterken, in plaats van wijn. Perfectie bestaat niet, maar dit kwam wel erg dichtbij!
Ghi L.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
vriendelijke ontvangst met suggesties voor menu. Het diner was uitstekend, zeer smaakvol. We mochten zelfs kruiden ruiken.
Fritz020 V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Fantastisch gegeten, echte aanrader! Misschien schrik je even als je er achter komt dat er geen alcohol geschonken wordt, maar geloof me: de kwaliteit van het eten en de gastvrijheid geven alle reden om het er toch op te wagen. En dan zal je ontdekken dat er interessante en geslaagde alcoholvrije alternatieven worden aangeboden, in de vorm van zeer smakelijke cocktails en thee die afgestemd is op je gerecht (vraag hiernaar, het is echt de moeite waard). Grote kans dat je achteraf vindt dat het alcoholvrije beleid juist een extra reden is om dit restaurant weer opnieuw te bezoeken.
wvanschaik .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Oh wat waren we blij toen we recentelijk ontdekten dat Mauresque na een eerdere poging op het Java-eiland al enige tijd weer was heropend in Amsterdam West met onze favoriete kok weer in de keuken.
De eerste de beste gelegenheid aangegrepen om te gaan proeven of de smaken nog net zo verrassend waren als toen en we zijn niet teleurgesteld.
De lokatie is een flinke verbetering, met een rustig pleintje zo aan het water en een prachtig terras voor de deur en ook de inrichting binnen is erg stijlvol.
Het concept is iets aangepast, helaas hebben ze afscheid genomen van de heerlijke wijnen die ze vroeger serveerden en bieden ze nu een verrassend thee-arrangement. Voor ons als theeleuten, geen probleem en je kunt met een gerust hart in de auto stappen na afloop.
We begonnen met een wederom non-alcoholische cocktail Mauresque als aperitief, op basis van ongedestilleerde gin, een aanrader als je van een beetje pit houdt.
We hebben voor deze eerste hernieuwde kennismaking gekozen voor een drie-gangen chef-menu voor net geen €30.
Voorgerecht met een tomaten/gerookte paprika salade, op de huid gebakken rougette, een bitterbal van tonijn en avocado-mousse. Grappig dat vooral de salade er qua smaak uitknalt en de roulette en tonijn dit mooi aanvullen. De avocado-mousse is misschien meer voor de kleurbalans maar proef deze vooral even apart want deze verdient eigenlijk een gerecht op zich.
Als hoofdgerecht een klassieke tajine met zeer mals lamsvlees, pruimen, amandelen, groene asperges, een fijne puree van aardappel en verse koriander. Daarbij kwam een Orange Pekoe thee, keurig vooraf geserveerd zodat deze alvast wat op de juiste smaak en temperatuur kon komen. De kleur als goud en met een geur even complex als een goed glas wijn. De fruittonen, een bittertje en een hele lichte rooksmaak waren een perfecte combinatie met de smaken van het hoofdgerecht.
Na al dit genieten viel het nagerecht misschien een beetje tegen. De smaken ware dik in orde, vooral die van het frambozenijs. Maar alleen gecombineerd met wat chocolademousse is misschien wat simpel.
Terwijl ons meteen het water in de mond loopt als we terugdenken aan dat kardemom-ijs met rozenwater en gekonfijte ananas dat we op de oude lokatie een keer geserveerd kregen.
De verder geslaagde en smaakvolle avond afgesloten met een perfecte Marokaanse (munt)thee en en even perfecte espresso-macchiato van Buscaglione.
Het viel ons verder wel op dat de zaak vooral ook bezocht wordt door kleine groepjes dames van Arabische afkomst maar of dat met de authentieke smaken te maken heeft of de charmante obers, hebben we niet kunnen achterhalen ;-)
We komen in ieder geval gauw weer een keer terug.
Samira O.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Prachtige locatie geweldig eten! Ontvangst was top! de obers nemen echt de tijd voor je.
Inrichting is mooi we hebben een zeer aangename avond gehad. Zeker voor herhaling vatbaar!!
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heel hartelijk ontvangen, door de vriendelijke, bescheiden en bekwame bediening. De presentatie van het eten was goed, het eten nog beter. Het was echt héérlijk. En blij verrast door de thee die werd gecombineerd bij mijn gerecht. Ze pasten perfect bij elkaar, nog niet eerder zo'n concept meegemaakt, of mogen proeven...echt briljant. Tot ziens.
Boubker C.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
9/10, nee ben niet de broertje van de chef. Wordt niet betaald, maar ik was na lange tijd eindelijk weer oprecht gelukkig als het gaat om uit eten te gaan. Het personeel was vriendelijk, locatie is prachtig en het eten was fantastisch.
Het echte Marokkaanse eten, maar dan zit keer 2.0. Niet een eigen stijl, maar het eten dat me oma altijd maakte alleen toch wat verfijnder. Zodra ik een goed reden heb om iets te vieren, dan eis ik van mijn vrouw om daar weer te gaan eten.
Jamila E.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Aanwinst voor Amsterdam. Heerlijk eten, hele mooi restaurant op een mooie plek.
Najiha M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Vandaag heerlijk gegeten bij restaurant Iens gekozen voor menu mauresque. Eten en cocktails ( moonlight!) top. Zeker aanrader!
Tally V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Heerlijke tajines. pastilla. mezzehapjes.
Op wens. Bijpassende bijzondere theesoort bij elk gerecht.
Aardige bediening
Rustige sfeer.
Ouafae A.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Mauresque. Wij kozen voor het dagmenu en kwamen niks te kort. De bediening was uitstekend. Jammer dat hebt geen volle bak was, want dit restaurant verdient meer gasten. Volgende keer proberen wij het fine dining concept.
Judith T.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Heerlijk gegeten met smaakvolle Tajines. Ze serveren geen alcohol, maar bieden wel erg inventieve alternatieven voor toch een mooie eetbeleving. We kregen een heerlijk fris maar toch ook kruidig aperitief aangeboden en ook de thee die bijpassend bij elk gerecht wordt aangeboden is origineel. We hebben met 9 man gegeten en iedereen vond het heerlijk!
SK K.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Mooi restaurant met een goede kaart. We hebben erg lekker gegeten en de bediening was top. Enige minpunt: we misten toch wel een glaasje wijn...
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Gisteren voor het eerst gegeten bij restaurant Mauresque. Bij het openen van de deur werd ik direct vrolijk en ontspannen ontvangen door het vriendelijke/ behulpzame personeel. Dit, in combinatie met de moderne Marokkaanse sfeer (en inrichting) vormden een uitstekende aanloop voor de rest mijn verblijf gedurende deze avond. De beleving werd aangevuld door het heerlijke eten: chef Jalil en zijn team hebben zorg gedragen voor waanzinnige gerechten. Marokkaans eten in een modern jasje. Zeker in combinatie met de aanbevolen theeën is dit restaurant er één die ik mijn vrienden/ kennissen aan zal raden.
Sarah L.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Heerlijk eten en prachtige sfeer. Zeer vriendelijke bediening.
yatreb .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Ben niet onder de indruk, begin met salade mechouia aan de flauw kant de harrira mist de pit slap, tagine kefta de gepocheerde ei was goed gelukt de gehakt zelf is vlak de uitleg van de service was dat het authentieke zo zijn maar heb niks van gemerkt
m J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Zeker een aanrader om je te laten verrassen door de chef en om het chef's menu te vragen! We werden verrast met een heerlijke non-alcoholoaiche cocktail (vraag daar in elk michelin restaurant om en deze cocktail stak er met kop en schouders boven uit ( alleen bij FG was de cocktail nog iets verrassender). De gerchten waren van de amuze tot het laatste gerechtje allen verrassend qua smaak combinaties. Het toetje had nog een extra touch: gebaseerd op een overheerlijke zoute couscous. Met een schattig theekannetje met heet jsamijn water kon ik ht koudijs onder het bordje activeren. Rook heerlijk en had een prachtig effect.
Aanrader.
Yolanda S.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Mauresque zeg, wat een leuke onverwachtse verrassing in de buurt. Een nieuw concept met het thee menu, hele aardige bediening en wat een zalige smaken! De kip in filodeeg was zo heerlijk, zo mals met heerlijke kruiden. De thee erbij maakt het een leuke nieuwe ervaring en versterkt de smaak van het eten. Echt een aanrader!
Saida D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Als foodie in hart en nieren volg ik al twee seizoenen de serie 'Chefs's Table' op Netflix. Een documentaire over Topchefs wereldwijd en de passie en bezieling waarmee ze eten tot een ware kunst verheffen. Grant Ashatz,(Alinea), EnriqueOlivera, (Pujol) en Niki Nakayama (N/Naka) om er een paar te noemen, hebben allemaal iets gemeen: Lef!
Lef om af te wijken en vooral om hun eigen traditionele keuken zoals ze die kennen, vanuit een nieuw creatief perspectief te benaderen en daarmee het eten te tillen naar een niveau van ongekende hoogten.
Vanavond ontmoette ik zo een chef, zomaar in hartje Amsterdam, in zijn prachtige restaurant 'Mauresque' . Een groot talent met wie ik mee mocht reizen door de tijd. Door elk gerecht meegenomen in de smaak van zijn herinneringen; de maiskolven die langs de boulevard in Tetouan op houtskool werden gegrild, of de Pulpo die op het strand aanspoelde tussen het zand, zeewier en de kiezelstenen. Stuk voor stuk bleken het prachtige herinneringen; elk gerechtje, dat werd opgediend smaakte subliem en overtrof elke verwachting! Prachtig gepresenteerd, rijk aan herkenbare en nieuwe smaken die mij raakten en beroerden, maar die vooral verastten.
ChefJalil, een ding weet ik zeker jouw Chef's Table komt op ongekende hoogten!

Houd je van fine dining en de Moorse keuken? Laat je dan hier zeker een keer verassen door heerlijke gerechten, die met liefde en bezieling zijn bereid. Verwacht hier geen standaard Marokkaanse keuken, en juist dat maakt het uitermate verassend. Bediening is vriendelijk en de service is erg goed. Locatie met terras aan het water maakt het heerlijk om buiten te eten op zomerse avonden.
Zouhair B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Groot en mooi restaurant, omdat het een rustige avond was ontbrak een beetje sfeer en levendigheid maar de inrichting is mooi. De gastheer is echt een hele vriendelijke man die veel informatie geeft over het restaurant en het eten. Het duurde allemaal wel wat langer maar we werden bezig gehouden met heerlijk brood en olijfolie en arganolie en tussen het voor- en hoofdgerecht met een gekruid ijsje om je mond te reinigen van de smaken van het voorgerecht. Het eten heeft zijn oorsprong in de Moorse/Marokkaanse keuken, die invloeden zijn er maar minimaal, het is naar mijn mening vooral Frans. Niet alleen de gerechten maar ook manier van serveren. Die combinatie maakt de gerechten echter wel verrassend. De pastilla van parelhoen was erg lekker, de tonijnkroketten waren een beetje sterk maar ook lekker. Voor het hoofdgerecht rode mul met zwarte rijst, heerlijk! De zwarte rijst is niet de superfood zwarte rijst maar gewone rijst met zwarte saus zoals je ook weleens in paella tegenkomt. De kip met olijven en citroen was ook erg lekker, geen tajine maar verrassend anders. Opmaak van beide gerechten was mooi en t smaakte erg goed. De cocktails vond ik wat tegenvallen, maar dat kan aan mij liggen. Ik vind het een leuk concept en wens jullie veel succes. Locatie is mooi aan het water maar je moet het maar weten, want het zit nogal verstopt.