Restaurant Mats

Pompplein 11 1931 AD Egmond aan Zee Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Mats

Miriam K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Mooi klein sfeervol restaurant. Goede menukaart. Amuse van de chef. Was heerlijk. Egmonds tafel water. Zacht water. Lekker. Onze Hoofdgerechten een heerlijke kogelbiefstuk salade en een tournedos. Knapperige frietjes. Mooie opgemaakte borden en heerlijk gegeten hier. Wij hebben genoten van een dagje Egmond.
Miriam K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gezellige sfeervol knus restaurant. Bediening is goed. Amuse van t huis. Prima kaart. Wij hadden kogelbiefstuk salade en een tournedos. Heerlijk mals. Lekkere knapperige verse friet. Egmonds water. Zacht water. Lekker. Prima restaurant na dagje Egmond.
Alice R.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Gezellig restaurant. Open sfeer. Leuk terras aan plein. Vriendelijke bediening. Lekkere huiswijnen. Amuse vooraf van het huis. Proeverij van voorgerechten is een aanrader. Mooi stuk vlees. Goed bereid. Heerlijke truffelrisotto met gamba's en coquilles. Aanrader.
Rutger D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Elke dinsdag en woensdag kun je hier Surf & Turf eten. Een halve kreeft en een heerlijke malse tournedos. Het vlees was perfect, de tournedos rood besteld en ook daadwerkelijk rood geserveerd. Helaas gaat dit bij veel restaurants vaak mis. Ook de kreeft was ook zeer goed.

We zaten lekker buiten op het terras te eten en de ambiance was - icm de braderie op woensdagavond - perfect.

De bediening was goed. Vlot en correct. Het was ook heel erg druk.

Voor herhaling vatbaar!
Liron D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het idee was er dat het restaurant slecht kon om gaan met de drukte. Behoorlijk lange wachttijden.
Als gast krijg je ook een menuutje aangeboden. Als je als gast niet alles uit het voorgerecht kunt eten, ivm allergie, is er niet de bereidheid om dat aan te passen en een verandering in dat menu te nemen. Het is in dat geval take it or leave it. Zo wordt het ook gebracht. Er is geen enkele reden tot bereidwilligheid. De ober kwam hierbij behoorlijk arrogant over. Er was geen enkele vorm van hospitality! Prijs kwaliteit verhouding niet in balans. Groente moest je los bij kopen op een paar kleine stukjes groente bij je vlees.
Margret K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Vanmiddag heerlijk geluncht
Kalsribeye van de bog green egg.
Het vlees was heerlijk zacht en had veel smaak en heerlijke saus erbij op heerlijk brood. Het was ook ruim belegd. Ook de patat die we er apart bij bestelden was heerlijk. Echte vers gesneden boeren friet.
De bediening was erg vriendelijk.
Echt een aanrader.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Op aanraden van de eigenaresse van ons huurappartement zijn we bij restaurant Mats in Egmond aan zee gaan eten. Echt heerlijk gegeten! Vooraf een proeverij met kleine voorgerechtjes. Het zag er prachtig uit en zo smaakte het ook! Dat geldt hetzelfde voor het hoofd- en nagerecht. Vooral de rauwe tonijn met wasabi mayonaise en de tiramisu met oreokoekjes vonden we ongelooflijk lekker! Naast het lekkere eten was ook de bediening helemaal top! Gastvrij, vriendelijk en professioneel! We hebben genoten en komen zeker nog eens terug!
Nebbiolo .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Eigenlijk waren alleen de Holtkamp kroketten heerlijk. Maar ja, die zijn ook van Holtkamp. De tonijn was koud en veel te zout, de patat ook, het vlees bijna rauw en vol pezen en de duurste wijn wrang. Een grote teleurstelling!!
Tonny D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Op zoek naar een leuk restaurantje bij Mats aangekomen. Het viel op dat op een dinsdagavond veel tafels waren gereserveerd. Het restaurant was na enige tijd vol. We hebben het menu genomen, na een smakelijke amuse van gerookte eendenborst een proeverij van voorgerechten. Een knolselderij soepje, brioche met eendenlever, een gamba, graved lax en een gemarineerd stukje ossenhaas alleemaal heel smakelijk. Het hoofdgerecht entrecote met een pittige pepersaus erg lekker en een prima stukje vlees. Grand dessert toe aardbeiijs chocoladetruffel erg hard maar goed van smaak en een crème brulee er zat ook een kletskop bij die helaas erg dik was jammer wel goed van smaak. Al met al lekker gegeten.
Mrll .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Vanavond aten wij bij restaurant Mats, met 2 volwassenen en een kleine van 2. We bestelden mosselen, saté voor ons en een portie friet voor de kleine.
Het smaakte prima/goed genoeg voor het type restaurant.
Onze kritiekpunten zijn:
- toen we vroegen naar een tafel en daar gingen zitten, zijn er daarna 4 verschillende obers, allen minimaal 2 keer op het terras geweest; niemand keek, laat staan dat iemand drinken kwam opnemen;
- de houding van de bediening was totaal niet hartelijk en sevicegericht, zoals je je in die functie nu juist wel op dient te stellen;
- het eten kwam vlot, maar om een bordje en vorkje voor de kleine moesten we vragen;
- een kinderstoel werd niet aangeboden. Dit was overigens ook niet nodig, maar vanuit de sevicegerichte gedachte was dit passender geweest;
- hoewel bij ieder hoofdgerecht patat en salade zou moeten worden geserveerd, dienden wij een portie te delen. We hebben navraag gedaan en kregen de reactie "je moet alles gewoon vragen hoor". Het feit dat we de vraag stelden en dat zich kennelijk deze onduidelijkheid voordeed was geen reden om het gedrag daarop aan te passen;
- de aparte portie friet voor de kleine zou volgens de menukaart 3,50 moeten kosten, maar stond voor 3,75 op de bon. Ik heb gemeld dat we het verschil -oprecht- niet terug hoefden te hebben, maar dat het ons opviel. De ober nam het ter kennisgeving aan en bood geen excuses aan. Hoewel het slechts 25cent betrof, kun je vanuit de rol als ober toch beter je excuus maken in zo'n geval.

Wellicht is het onze eigen verwendheid, we hebben ervaring met sjiekere restaurants waar de bediening er echt voor de gast is, maar we gingen hoe dan ook met een vervelend gevoel weg en zouden het restaurant - ondanks dat het eten aardig was - dan ook afraden.
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Vanavond wezen eten mats. Gereserveerd tafel voor 4 pers. Om 18.00. Om 20.00 uur navraag gedaan waar ons eten bleef. Even later kwam de serveerder ons vertellen dat ze onze bestelling in de keuken over het hoofd gezien hadden en zonder een excuus liet hij ons achter. Toen kwam de leidinggevende aan de tafel en die herhaalde wat wij al wisten er was in de keuken iets fout gegaan maar het voorgerecht was onderweg. Ook hij verliet ons zonder een blijk van het vervelend voor ons te vinden. Ook werd ons niets te drinken aangeboden ter compensatie. De ergernis aan tafel werd steeds groter. Bij het uithalen van het voorgerecht kwam de leidinggevende weer aan tafel. Wij vertelden dat we het wel erg lang geduurd had en of er ook een tegemoetkoming op zijn plaats zou zijn. Hierop antwoorde hij dat kwam ik net aanbieden, maar liep zonder iets op te nemen weer weg. Het hoofdgerecht kwam en dat was in orde maar de beloofde drank is niet geweest. Na het hoofdgerecht werd ons een kop koffie aangeboden van het huis. Alleen ging dit weer ten koste van het dessert van een van ons die een menu had besteld. Hoeveel fouten kun je maken op 1 avond. Geen aanrader!!!
Rolinde V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Gereserveerd om de 80e verjaardag van mijn moeder, met vier personen, te vieren. Na 2 uur (!!) en een plankje brood wachten gevraagd waar het voorgerecht bleef. De reactie: "De bon was kwijt!"
Zonder enige vorm van excuus bleven wij vervolgens wachten. Omdat we toch echt vonden dat twee uur wachten te lang was, terwijl we gereserveerd hadden, zeiden we er nogmaals wat van en gaven aan dat enige compensatie op z'n plek was geweest. Hierop was, op hooghartig toon, de reactie: "Dat wilde ik net gaan doen. De avond is nog niet voorbij." Wat een dédain!! Maar er gebeurde verder niets!
Het hoofdgerecht was oké, maar van peulen draden heeft de keuken nog nooit gehoord. Deze slierten uit je mond trekken is beslist onsmakelijk. Het ene schaaltje friet en salade, die ongeacht het aantal personen (2, 3 of 4 personen, zo zagen we om ons heen) standaard op tafel komt is beslist karig voor 4 mensen. En pas als de borden leeg zijn komen vragen of we nog meer frietjes willen is weer niet klantvriendelijk.
Uiteindelijk werd ons pas ná het hoofdgerecht een kopje koffie aangeboden vanwege het lange wachten. Maar hierdoor werd echter het dessert, dat hoorde bij het bestelde menu van één van ons, van de weeromstuit vergeten!! Ongelooflijk!
Fouten worden overal gemaakt. En we hadden het lange wachten helemaal niet eens erg gevonden wanneer de ober het fatsoen had gehad om excuses te maken en véél belangrijker nog, ons het gevoel had gegeven dat hij het erg vond dat dit zijn klanten overkwam. Empathie dus! Maar dit zat er bij de obers niet in.
Tip: vervang je personeel door mensen die hart voor de klant, voor het vak en voor jouw zaak hebben!!
Hihik .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Heerlijk gegeten. De gebraden eendenborst was heel goed. Het ging in het begin even mis. Er werd gevraagd of wij brood vooraf wilden. We vinden het lang duren, maar we hadden de tijd. Op een gegeven moment werd het hoofdgerecht geserveerd, maar wij hadden ons brood nog niet gehad. Dit werd snel en correct opgelost. Zeker een aanrader om een keer lekker te gaan eten.
Mrjolein .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Heerlijke lunch gehad bij Mats! Echt een van de betere plekken om te eten in Egmond aan Zee! Bediening vlot en netjes en niet zuinig met de hoeveelheden van het eten. Een leuke ambiance in de zaak, jammer dat het vaak niet voller is, maar dat heeft vooral met de locatie te maken (niet aan de zonkant).
Monique000 .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Wij hebben al een aantal keer gegeten bij Mats. Zowel om te lunchen als diner. Uitstekend! De gerechten zijn super goed! De kalfs sucade was een heerlijk voorgerecht! Een mooi stuk ribeye dat super zacht was en een eendenbout dat van het bot viel met een lekkere zuurkool.
De bediening is erg goed, daar kunnen meer en deel van de restaurants een hoop van leren! Goede, gastvrije bediening die de dingen ziet maakt het met de heerlijke gerechten voor ons het beste restaurant!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Na een flinke wandeling konden we gelukkig om half 5 nog terecht voor een late lunch. Prettige ontvangst. Niet opdringerig, wel snel en attent, precies zoals wij het graag zien.
Bij de wijn werd meteen - op verzoek - een karaf kraanwater neergezet. Zonder enige poging ons een fles duur water te verkopen. De karaf werd meteen ongevraagd aangevuld toen hij leeg was. Plezierig.
De Argentijnse rode wijn zelf was opvallend goed voor zijn matige prijsniveau (€23,50).
Als kleine amuse, waar wij op zich niet zo weg van zijn, wat courgette op zuur en werkelijk hele goede osseworst. Vaak is die veel te grof en vet, deze was top. Ook de courgette was goed, malser dan veel andere pickles.
We namen slechts één gerecht, omdat we niet heel veel tijd hadden, en dat werd, vooruit, na 15 kilometer wandelen, een tournedos. Die was zeer mals, ook precies goed gebakken. Enige minpuntje was dat de knoflooksaus aan de zoete kant was. Nadat wij dit hadden gemeld, kwam de ober na twee minuten terug met de mededeling dat dit volgens de kok kwam door de gembersiroop. Fijn dat er zo snel en inhoudelijk op onze opmerking werd gereageerd.
Als wij weer in de buurt zijn, komen wij zeker terug. Dan hebben we hopelijk genoeg tijd om meer gangen te bestellen in dit uitstekende restaurant, dat in het drukke Egmond moet wedijveren met tientallen andere horeca-gelegenheden (waarvan het gros de indruk wekt meer in kwantiteit dan in kwaliteit te zijn geïnteresseerd).
MasterchefLangedijk .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Gisteravond gegeten bij dit restaurant. Er was in Egmond een wandeltocht - de fjoertoer - en dit gaf extra sfeer in en om het restaurant. Mooi op de hoek van het centrale plein gelegen, wat smal/klein en daardoor koude gevoelig voor de tafeltjes aan het begin. Wij zaten geheel achterinaan een tafel voor 6. Tripel bier van de plaatselijke abdij was al een verassende start. Heerlijk brood en een kleine amuse van ossenworst en aubergine in zuur. Proeverij van 6 gerechtjes (gamba, uiensoepje, geitenkaaskroket, tonijn, zwijn en tartaar) was uitstekend. Ook de soepjes waren erg smaakvol. De eendenbout met sinaasappelzuurkool was goed gaar en viel makkelijk van het bot. Zuurkool had met iets meer aardappel kunnen worden aangemaakt. De zalmmoot en kabeljauw met garnaaltjes waren prima bereid en mooi opgediend. Huisgemaakte patat en salade waren de bijgerechten. Koffie en thee met bonbon toe voor ons, we proberen het chocoladetaartje volgende keer wel maar hadden nu voldoende gegeten. Bediening prettig en bereid op op vragen in te gaan en navraag te doen. Gezellige avond gehad en ook prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde. Toptent in Egmond aan zee!
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Voor alle zekerheid even gebeld en voor 2 personen gereserveerd. Bij binnenkomst keuze uit een enorme tafel (zeker 1.20 breed) of een klein tafeltje (80x80). Gekozen voor 't laatste. Eten van begin tot eind voortreffelijk. Heerlijk broodplankje met uitstekende kruidenboter en aoili. Hoofdgerecht, entrecôte en ossenhaas prima. Had iets minder 'medium' gemogen. Verse sla en fijne frites. Uitstekende wijn, zowel rood als wit. Beiden uit de Central Valley uit Chili. Ook het nagerecht voortreffelijk. Zelfgemaakte appeltaart. Bijzak t.o.v. de bijgevoegde bol ijs en de slagroom maar erg lekker...
Helaas wel hel erg rumoerig. Soms zelfs lastig om elkaar te verstaan. Tafeltje stond tegen de bar. Hiervandaan kwam regelmatig een zodanige herrie, dat het tot schrikken kwam. Bediening ronduit prima. Aanrader als je een beetje herrie voor lief neemt.
Afakename .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Vandaag met z'n tweeëngegeten bij dit restaurant. We kozen voor menu mats gegeten. En een uiensoep met sate als hoofdgerecht. Heten eten was erg lekker en smaakvol. Het menu begon met een proeverij. 6 gerechtjes met aandacht bereid. Uiensoep heerlijk bereid. Jammer dat er een groot stuk brood in zat dat taai was en moeilijk te snijden in het kommetje. Bij het menu gekozen voor kabeljauw. Goed bereid en niet te gaar. Lekker vers. Saté grote spies varkenshaas mals en goed klaar gemaakt. Fles huiswijn wit chardonnay uit Chili. Fruitig met mooie afdronk. Dessert
menu stoofperensorbetijs. Maakte het menu mooi af. Zoethoutstokje in de garnering was niet nodig geweest. Bediening aan tafel vriendelijk en gastvrij. Wat opvalt is dat ze vaak met lege handen terug lopen naar de keuken. Veel personeel in dienst. Leuke avond gehad en lekker gegeten.
Florine K.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Ik was met mijn dochter (11 jaar) bij Mats en we hebben heerlijk gegeten.
Lekker poffertjes en tomatensoep voor haar, en voor mij prima batatensoep en salade geitenkaas.
Helaas een 6 voor de bediening, want je kunt misschien een beginner zijn (2 jonge jongens in de bediening) en de poffertjes en tomatensoep per ongeluk beiden als voorgerecht genoteerd hebben, maar dat je gewoon 2 gangen tegelijk uitserveert zonder je daarbij iets af te vragen, dat gaat er bij mij niet in. De ervaren serveerster zag dat wij een schoteltje op de soep legden om deze warm te houden en greep in; de soep ging terug en kwam later samen met mijn hoofdgerecht nogmaals.
Afgezien van dit voorvalletje hebben wij een prima avond gehad en als we in de buurt zijn komen we terug.