Restaurant Martinus (van der Valk Hotel Volendam)

Wagenweg 1 1145 PW Katwoude Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Martinus (van der Valk Hotel Volendam)

Maandag t/m Zondag vanaf 07:00
- Ontbijt 07:00 - 11:00

6,3
6,8

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Martinus (van der Valk Hotel Volendam)

Injo .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Vorige week zaterdag hier geweest op een zeer drukke avond. Er ging van alle mis, helaas. De wachttijd was enorm, oké het was druk. Maar de tafel naast ons, die later waren gekomen waren eerder klaar terwijl wij nog de bestelling moesten krijgen (gevalletje van slechte planning?). Daarna kregen wij een lauw/koude biefstuk. Hij ging terug naar de keuken. De bediening kwam ons vragen of we dezelfde biefstuk opgebakken wilden of dat we een nieuwe wilde hebben. Hoezo, een verkeerd gebakken, bijna koude biefstuk opnieuw opwarmen???? Heel apart. Ter compensatie van alles wat fout ging, kregen we wel iets te drinken aangeboden en de bediening bleef vriendelijk. Wel jammer, want normaal gesproken eten wij hier prima. Voor vandaag een minpunt!
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
De kok van dit restaurant mag zich echt geen kok noemen, maar beter magnetron bediener., met ook nog eens slechte manieren en een vreemde drang om buiten met zijn gasten te willen gaan vechten.

Achter ons had iemand pasta besteld, die binnen twee minuten voor zijn neus stond. Ik kreeg toen al een wantrouwend gevoel. De mijne kwam en als de kok het niet heeft weggegooid, staat hij nu nog te stomen. De stoomrook walmen kwamen van het bord. Duidelijk gevalletje van magnetron werk. Vanzelfsprekend werd dit door de zogenaamde kok aan onze tafel ontkend en dat hij echt de pasta vers had bereid. Hoe verklaart hij dan dat een andere gast binnen twee minuten zijn pasta had, terwijl het koken van de pasta 5 minuten duurt. (Dit volgens trouwens desbetreffende kok zijn eigen woorden). De andere aan tafel had een mixed gril, waar gevraagd werd voor medium rare. U kunt het vast al raden. Compleet doorbakken en verpeste biefstuk. Tevens lag er een grijs gekleurd homp vlees bij, waarvan ons nog steeds onduidelijk is, wat de oorsprong hiervan is. Samenvattend te triest voor zoveel woorden! Gelukkig hebben we voor deze drama niet hoeven te betalen.
MarcelleB .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Vanwege Pasen wijselijk van tevoren gereserveerd, want het restaurant zat vol. We werden vriendelijk begroet en naar onze tafel geleid. Als drinken versgeperste jus d'orange besteld.
Als voorgerecht voortreffelijke huisgemaakte tomatensoep met verse afgebakken broodjes. Als hoofdgerecht een schnitzel met omelet. De schnitzel was wel iets kleiner dan wij bij van der Valk gewend zijn. Smaak was verder prima. En een compliment voor de heerlijke appelcompôte die erbij werd geserveerd!
Als dessert een vruchtensorbet. Ook die smaakte uitstekend.
Tot slot een pluim voor de vlotte bediening ondanks de grote drukte!
fkn .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Er was eens, lang, lang, geleden... het gevoel van vroeger toen ik met mijn opa ging uiteten. De appelmoes met kers was de tweede herinnering aan die tijd, na de aankleding. De tweede trigger de prosecco. Een glas dat niet gepoleerd was, maakte dat de lippenstift van de voorgangster net iets minder snel zichtbaar was. Echter, de bubbels in de prosecco waren ook in vroegere tijden vervlogen en dat was toch nog wel het meest jammer. Het eten leek bereid door een kok die de passie voor eten in de jaren '80 was verloren. Het hoofgerecht was opgewarmd, de kern koud. De ober heeft zijn best gedaan een en ander goed te maken. Een prosecco van het huis: met bubbels! Sorbet met fruit en sap blik, een brownie meer lijkend op oma's chocoladecake en een ding staat vast: wij eten hier niet nogmaals.
Sander M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Wij komen vaak bij Van Der Valk en het is normaal gesproken altijd goed. De kamer zag er mooi uit alleen kwam er een hoop lawaai van beneden waar de hotelkamers werden gerenoveerd. S'avonds zijn wij wezen eten bij Restaurant Martinus waar wij hadden gekozen voor een varkens gordon bleu en een soepje (vis en mosterd), goed maar simpel zoals wij van Van Der Valk gewend zijn. Wij maken ook gebruik van het Valk Account waarmee je voor korting kan sparen en er wordt een welkomstdrankje beloofd. Laatst genoemde is teleurstellend omdat je het drankje achteraf gewoon moet afrekenen. Bij het uitchecken kwamen wij hierachter maar ze wilde het niet van de rekening afhalen. We konden het drankje eventueel ter plaatse opnieuw bestellen. Al met al viel het erg tegen, hierdoor heeft onze ervaring/vertrouwen een behoorlijke deuk opgelopen.
john V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
bedrijfsuitje gehad en dat besloten met een buffet diner bij van der valk Volendam.
keurig verzorgd. alle voorgerechtjes (behalve de salades) waren geportioneerd zodat niet iedereen in bakken hoefde te graaien.
Visgerechten een beetje vlak van smaak, de salades standaard.
De vleesgerechten werden in showcooking stijl geserveerd. Vis mooi bereid, gamba's perfect, zalm goed. garnituur zelf uitzoeken, heb ik me niet aan gewaagd. dessertbuffet ook weer in porties opgesteld. kwaliteit van pannacotta behoorlijk hoog, tiramisu, ijs en creme brulee standaard. wel leuk een chocoladefontein en soesjes.
bediening was er voor de drankjes. Heel vriendelijk personeel die ook nog eens wist wie wat aan onze tafel besteld had. Al met al niet verkeerd.
Injo .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Vorige week op een prachtige zomeravond hier buiten gegeten. Een zeer aangenaam terras met mooi plekjes aan het water. We hadden alle 3 de haas van kabeljauw met risotto. Helaas was de risotto tot pap gekookt en smaakte meer naar plakrijst. De bediening was wel zeer traag terwijl het terras niet eens vol zat. Wel waren ze zeer vriendelijk. Afijn, al met al eten we hier vaak erg goed.
MJ R.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Wij hebben hier op zondag gegeten en zijn aan een tafel gaan zitten omdat niemand van de bediening ons zag staan. Daarna duurde het ook nog even voor onze wenken werden gezien maar daarna liep het gesmeerd. We weten wat we bij van der Valk willen eten, dat is nl de kalfslever met spek en uien. In Volendam kregen we er verse champignons bij, 2 soorten gefrituurde aardappelen, een kleine salade, gekookte snijbonen die ons niet smaakte, de gebruikelijke appelmoes met kers (altijd verfrissend) en mayonaise die we apart moesten afrekenen. Dat was voor het eerst, want normaal zit dat er bij. De bediening was een beetje afwezig, het oogcontact en onze wenken had ze niet in de gaten, de menukaart hebben we zelf gepakt en het duurde heel lang voor we ons drankje kregen. Maar goed, het eten was in een woord voortreffelijk!
S. D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Aan de voorzijde van het hotel zie je niet dat het restaurant zo'n mooi terras heeft. We hebben heerlijk buiten gezeten en de zon onder zien gaan. We hadden een arrangement inclusief diner, dat voortreffelijk was. Echt ouderwets Van der Valk, maar dan in een modern jasje. Zelfs de appelmoes met kersje ontbrak niet. De ober was in het begin afstandelijk formeel, maar als het ijs gebroken is, wordt hij vriendelijker en vriendelijker. De andere jongen (stagiair?) blijft afstandelijk en dreunt, onverstaanbaar, op wat we op ons bord hadden.
Svfi .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Na lange tijd weer eens geprobeerd te eten bij van de valk katwoude .
Broodje met kruidendokter vooraf was niet mogelijk volgens de ober,
Gaat hard lopend achteruit carpaccio erg droog,werd zo op tafel gedumpt.
Tournedos was nog helemaal rauw vanbinnen ,terug gestuurd opgewarmd en rauw terug gekregen.
Aardappels en rest wel ok
Wij komen hier niet weer.

Paulien1981 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Voor het eerst in dit restaurant gegeten na een dagje onderweg en daar hebben wij geen spijt van. Heerlijke spareribs en een prima tournedos, de stroganoffsaus was minder. Hierbij frietjes, gebakken aardappels, salade, bloemkool met sausje en de appelmoes met kers. Onze zoon had spaghetti, een gigantisch bord vol voor een kindergerecht. Bediening was vriendelijk en alert. Onze jassen hadden aangenomen kunnen worden, dat wel. Maar de veel te grote kinderstoel voor onze 15 maanden oude dochter was binnen twee tellen omgeruild voor een kleiner exemplaar. Wij hebben prima 'even snel' gegeten met twee vermoeide kindjes, voor herhaling vatbaar!
Adamwest .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Brunch gegeten, 22,50 euro per persoon. Bediening was oké, sprak geen Engels en kwam soms ongelukkig over.

IJs: veel keus, niet zo koud. Weinig smaak. Veel suiker.
Wok: waterachtig, geen smaak. Zacht vlees en mals.
Gebakken ei: Heerlijk.
Drinken: Verse jus d'orange, lekker.
Brood: droog en oud
Carpaccio: goedkoop en weinig smaak.
Fruit: niet vers, maar oud fruit, geen smaak
Salade: ok
Koffie: goed, uit automaat.
Kroketten: koud
Rijst: erg droog
Gehaktballen: smaakt naar bloem, saus oke

Al met al heel veel keus, maar niks echt lekker. Jammer.
Beste familie,

Wij willen graag met u in contact komen ,wilt u ons bellen of een telefoonnummer mailen.
Hartelijk dank hiervoor!
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Een heerlijke runderlende (carpaccio) genoten en ook de gegrilde kuikenborst filet (2 stuks) was prima op smaak. voor mij is twee stuks écht te veel dus helaas één kuikenborst filet terug gegeven naar de keuken.
Anderen zullen met deze hoeveelhid wellicht geen moeite hebben maar wat mij betreft mag de horeca best eens gaan nadenken over de invoering van de senioren porties. Voedselverspilling is toch niet meer van deze tijd?
Maar ondanks dat, prima gegeten.
Sofie S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
In zuiderzeezaalmgegeten volgens concept"life cooking" Het voorgerechtenbuffet was echt top. Allerlei kleine schaaltjes, bordje, bakjes, bekertjes met kleine hapjes. Top! Hoofdgerecht menu was qua vlees en vis goed. Alleen de groente had wat afwisselender mogen zijn. Stoofperen, rode kool en zuurkool. Allerlei groente die niet bij mijn heerlijk gebakken gamba's smaken. Patat was niet echt warm. Een portie was zelfs niet lang genoeg gebakken. Kipkluifjes heerlijk met die kleverige zoete dressing. Het toetjesbuffet was uitgebreid en ook weer erg leuk in allerlei glaasjes geserveerd. Chocofontein fantastisch voor de kinderen. De zaal was groot en het was er druk. Kreeg wel het gevoel van weleer: richting vreetschuur. Leuk concept en inclusief drank!
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Vandaag speciaal gezocht naar een restaurant met buffet met mijn ouders. Niet veel keus maar op de website van vandervalk volendam was duidelijk aangegeven dat ze zaterdag buffet hebben vanaf 1730. Aangekomen in het restaurant blijkt dat niet juist te zijn. Website is dus niet up te date. We kwamen speciaal voor het buffet. Maar omdat er KERMIS is in volendam is er geen buffet. We zijn erg teleurgesteld.was.geen optie om met bejaarde ouders ergens anders naar toe te gaan

Eten was redelijk maar niet denderend van kwaliteit.
Alwin V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Na jarenlang niet meer gegeten te hebben bij van der Valk, toch weer een poging gewaagd.
Van der Valk is duidelijk een keten, niets mis mee! Het ziet er allemaal prachtig en gelikt uit en trekt een bepaald publiek, ook niets mis mee! Waren met z'n tweeën en hadden niet gereserveerd maar dat was geen probleem. Mooi gedekte tafel en heerlijke stoelen. We kozen een schnitzel en kinderspaghetti. De schnitzel werd geserveerd met snijbonen, gebakken aardappelen en friet, de pasta met wat rauwkost. De smaak van het eten was redelijk goed, eigenlijk een beetje smaakloos.
Bij van der Valk mis je net even dat extraatje en nu wist ik weer waarom ik er al jaren niet meer ben geweest en er ook voorlopig niet zo snel zal komen.
Bediening is keurig, strak en efficiënt, maar mag soms net even iets persoonlijker. Hierdoor zal ik persoonlijk me iets meer op mijn gemak voelen.
P.M. V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Al een keer eerder in dit hotel overnacht en oom gegeten wat toen heel lekker was. Dus zo ook deze keer. Gelukkig was er nog plaats in het restaurant. De kaart doorgenomen en mijn oog viel op de kreeft burger. Dat had ik nog nooit op dus laat ik ook eens wat anders proberen. Na bevestiging gevraagd te hebben of het in burger vorm zou komen en dat zou zo zijn dit besteld. Maar helaas het was een halve kreeft op een broodje. Na overleg met de ober is deze halve kreeft omgeruild voor een hamburger. Volgende keer extra goed doorspreken wat ik hier bestel o teleurstelling te voorkomen.
Peet163 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Beniewd naar de formule van Life Cookin naar Katwoude getogen.Gelegen bij het hotel een grote zaal wat kil van inrichting enigszins sfeerloos geheel.
Bediening bestond uit twee personen die gedurende de avond erg weinig tijd voor je hebben.
Formule wordt niet uitgelegd.Tafels traag afgeruimd zodat we zelf maar aktie ondernamen hierop.In het buffetgedeelte niet te veel keus in warme en koude schotels.
In het gedeelte waar gewokt en gegrild wordt stond een koko die strondverkouden was en een andere die er weinig zin in had.Er werd gekibbeld wie er nu weer mensen moest gaan helpen.Kan echt niet.Sommige gerechten niet lekker omdat ze te lang waren warm gehouden.Smaak van vlees redelijk.
Er werd ook slecht aangevuld.

Bij het toetjesbuffet was de chocoladefontein het enige hoogtepunt.Het ijs was te zacht om lekker van te eten.
Geen gezellige avond gehad.
Ruud E.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Vandaag met m’n zevenen bij van de Valk uitgebreid wezen lunchen. Een mooie ronden tafel bij het raam.

De stoelen vielen, door iedereen, direct op, ze zaten lekker(wellicht om er voor te zorgen dat je langer blijft).

Bij de eerste bestelling begon het gestuntel van het bedienend personeel. Gedurende de gehele lunch bleef dit ook wel zo, het vergeten van een drankje, de kaart niet kennen tot geen productkennis. Het was allemaal niet heel erg echter het kwam toch slordig over.

Nu kom ik wel vaker in een Van der Valk hotel, maar vandaag had deze kok er weinig zin in. Het eten zag er goed verzorgt uit maar miste net even de extra smaak.

Jammer van een toch gezellige middag
pjotr42 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Hier gegeten met 12 personen. Kaart zag er goed uit, gevarieerde keuze. Alle gerechten van vis tot vlees waren erg lekker en goed bereidt. Bijgerechten waren ook lekker en zeker genoeg van alles. De bediening was vriendelijk, vlot en efficient, ze zijn hier grote groepen gewend.

Ten opzichte van vroeger is het hier ook moderner geworden, het is ruim maar zeker sfeervol. Kennelijk is het nog steeds een goed principe want de zaak zat vol.

Ik heb in allerlei restaurant gegeten die als culinairder bekend staan maar kwa kwaliteit, bediening en prijs is deze zaak een absolute aanrader en beter dan de zogenaamde hippe restaurantjes . Absoluut een aanrader.