Restaurant Martinus (van der Valk Hotel Volendam)

Wagenweg 1 1145 PW Katwoude Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Martinus (van der Valk Hotel Volendam)

Maandag t/m Zondag vanaf 07:00
- Ontbijt 07:00 - 11:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,1
John V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
bedrijfsuitje gehad en dat besloten met een buffet diner bij van der valk Volendam.
keurig verzorgd. alle voorgerechtjes (behalve de salades) waren geportioneerd zodat niet iedereen in bakken hoefde te graaien.
Visgerechten een beetje vlak van smaak, de salades standaard.
De vleesgerechten werden in showcooking stijl geserveerd. Vis mooi bereid, gamba's perfect, zalm goed. garnituur zelf uitzoeken, heb ik me niet aan gewaagd. dessertbuffet ook weer in porties opgesteld. kwaliteit van pannacotta behoorlijk hoog, tiramisu, ijs en creme brulee standaard. wel leuk een chocoladefontein en soesjes.
bediening was er voor de drankjes. Heel vriendelijk personeel die ook nog eens wist wie wat aan onze tafel besteld had. Al met al niet verkeerd.
Injo .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Vorige week op een prachtige zomeravond hier buiten gegeten. Een zeer aangenaam terras met mooi plekjes aan het water. We hadden alle 3 de haas van kabeljauw met risotto. Helaas was de risotto tot pap gekookt en smaakte meer naar plakrijst. De bediening was wel zeer traag terwijl het terras niet eens vol zat. Wel waren ze zeer vriendelijk. Afijn, al met al eten we hier vaak erg goed.
Marie-José R.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Wij hebben hier op zondag gegeten en zijn aan een tafel gaan zitten omdat niemand van de bediening ons zag staan. Daarna duurde het ook nog even voor onze wenken werden gezien maar daarna liep het gesmeerd. We weten wat we bij van der Valk willen eten, dat is nl de kalfslever met spek en uien. In Volendam kregen we er verse champignons bij, 2 soorten gefrituurde aardappelen, een kleine salade, gekookte snijbonen die ons niet smaakte, de gebruikelijke appelmoes met kers (altijd verfrissend) en mayonaise die we apart moesten afrekenen. Dat was voor het eerst, want normaal zit dat er bij. De bediening was een beetje afwezig, het oogcontact en onze wenken had ze niet in de gaten, de menukaart hebben we zelf gepakt en het duurde heel lang voor we ons drankje kregen. Maar goed, het eten was in een woord voortreffelijk!
S. D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Aan de voorzijde van het hotel zie je niet dat het restaurant zo'n mooi terras heeft. We hebben heerlijk buiten gezeten en de zon onder zien gaan. We hadden een arrangement inclusief diner, dat voortreffelijk was. Echt ouderwets Van der Valk, maar dan in een modern jasje. Zelfs de appelmoes met kersje ontbrak niet. De ober was in het begin afstandelijk formeel, maar als het ijs gebroken is, wordt hij vriendelijker en vriendelijker. De andere jongen (stagiair?) blijft afstandelijk en dreunt, onverstaanbaar, op wat we op ons bord hadden.
Svfi .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Na lange tijd weer eens geprobeerd te eten bij van de valk katwoude .
Broodje met kruidendokter vooraf was niet mogelijk volgens de ober,
Gaat hard lopend achteruit carpaccio erg droog,werd zo op tafel gedumpt.
Tournedos was nog helemaal rauw vanbinnen ,terug gestuurd opgewarmd en rauw terug gekregen.
Aardappels en rest wel ok
Wij komen hier niet weer.

Paulien1981 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Voor het eerst in dit restaurant gegeten na een dagje onderweg en daar hebben wij geen spijt van. Heerlijke spareribs en een prima tournedos, de stroganoffsaus was minder. Hierbij frietjes, gebakken aardappels, salade, bloemkool met sausje en de appelmoes met kers. Onze zoon had spaghetti, een gigantisch bord vol voor een kindergerecht. Bediening was vriendelijk en alert. Onze jassen hadden aangenomen kunnen worden, dat wel. Maar de veel te grote kinderstoel voor onze 15 maanden oude dochter was binnen twee tellen omgeruild voor een kleiner exemplaar. Wij hebben prima 'even snel' gegeten met twee vermoeide kindjes, voor herhaling vatbaar!
Adamwest .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Brunch gegeten, 22,50 euro per persoon. Bediening was oké, sprak geen Engels en kwam soms ongelukkig over.

IJs: veel keus, niet zo koud. Weinig smaak. Veel suiker.
Wok: waterachtig, geen smaak. Zacht vlees en mals.
Gebakken ei: Heerlijk.
Drinken: Verse jus d'orange, lekker.
Brood: droog en oud
Carpaccio: goedkoop en weinig smaak.
Fruit: niet vers, maar oud fruit, geen smaak
Salade: ok
Koffie: goed, uit automaat.
Kroketten: koud
Rijst: erg droog
Gehaktballen: smaakt naar bloem, saus oke

Al met al heel veel keus, maar niks echt lekker. Jammer.
Beste familie,

Wij willen graag met u in contact komen ,wilt u ons bellen of een telefoonnummer mailen.
Hartelijk dank hiervoor!
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Een heerlijke runderlende (carpaccio) genoten en ook de gegrilde kuikenborst filet (2 stuks) was prima op smaak. voor mij is twee stuks écht te veel dus helaas één kuikenborst filet terug gegeven naar de keuken.
Anderen zullen met deze hoeveelhid wellicht geen moeite hebben maar wat mij betreft mag de horeca best eens gaan nadenken over de invoering van de senioren porties. Voedselverspilling is toch niet meer van deze tijd?
Maar ondanks dat, prima gegeten.
Sofie S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
In zuiderzeezaalmgegeten volgens concept"life cooking" Het voorgerechtenbuffet was echt top. Allerlei kleine schaaltjes, bordje, bakjes, bekertjes met kleine hapjes. Top! Hoofdgerecht menu was qua vlees en vis goed. Alleen de groente had wat afwisselender mogen zijn. Stoofperen, rode kool en zuurkool. Allerlei groente die niet bij mijn heerlijk gebakken gamba's smaken. Patat was niet echt warm. Een portie was zelfs niet lang genoeg gebakken. Kipkluifjes heerlijk met die kleverige zoete dressing. Het toetjesbuffet was uitgebreid en ook weer erg leuk in allerlei glaasjes geserveerd. Chocofontein fantastisch voor de kinderen. De zaal was groot en het was er druk. Kreeg wel het gevoel van weleer: richting vreetschuur. Leuk concept en inclusief drank!
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Vandaag speciaal gezocht naar een restaurant met buffet met mijn ouders. Niet veel keus maar op de website van vandervalk volendam was duidelijk aangegeven dat ze zaterdag buffet hebben vanaf 1730. Aangekomen in het restaurant blijkt dat niet juist te zijn. Website is dus niet up te date. We kwamen speciaal voor het buffet. Maar omdat er KERMIS is in volendam is er geen buffet. We zijn erg teleurgesteld.was.geen optie om met bejaarde ouders ergens anders naar toe te gaan

Eten was redelijk maar niet denderend van kwaliteit.
AV62 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Na jarenlang niet meer gegeten te hebben bij van der Valk, toch weer een poging gewaagd.
Van der Valk is duidelijk een keten, niets mis mee! Het ziet er allemaal prachtig en gelikt uit en trekt een bepaald publiek, ook niets mis mee! Waren met z'n tweeën en hadden niet gereserveerd maar dat was geen probleem. Mooi gedekte tafel en heerlijke stoelen. We kozen een schnitzel en kinderspaghetti. De schnitzel werd geserveerd met snijbonen, gebakken aardappelen en friet, de pasta met wat rauwkost. De smaak van het eten was redelijk goed, eigenlijk een beetje smaakloos.
Bij van der Valk mis je net even dat extraatje en nu wist ik weer waarom ik er al jaren niet meer ben geweest en er ook voorlopig niet zo snel zal komen.
Bediening is keurig, strak en efficiënt, maar mag soms net even iets persoonlijker. Hierdoor zal ik persoonlijk me iets meer op mijn gemak voelen.
P.M. V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Al een keer eerder in dit hotel overnacht en oom gegeten wat toen heel lekker was. Dus zo ook deze keer. Gelukkig was er nog plaats in het restaurant. De kaart doorgenomen en mijn oog viel op de kreeft burger. Dat had ik nog nooit op dus laat ik ook eens wat anders proberen. Na bevestiging gevraagd te hebben of het in burger vorm zou komen en dat zou zo zijn dit besteld. Maar helaas het was een halve kreeft op een broodje. Na overleg met de ober is deze halve kreeft omgeruild voor een hamburger. Volgende keer extra goed doorspreken wat ik hier bestel o teleurstelling te voorkomen.
Peet163 .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Beniewd naar de formule van Life Cookin naar Katwoude getogen.Gelegen bij het hotel een grote zaal wat kil van inrichting enigszins sfeerloos geheel.
Bediening bestond uit twee personen die gedurende de avond erg weinig tijd voor je hebben.
Formule wordt niet uitgelegd.Tafels traag afgeruimd zodat we zelf maar aktie ondernamen hierop.In het buffetgedeelte niet te veel keus in warme en koude schotels.
In het gedeelte waar gewokt en gegrild wordt stond een koko die strondverkouden was en een andere die er weinig zin in had.Er werd gekibbeld wie er nu weer mensen moest gaan helpen.Kan echt niet.Sommige gerechten niet lekker omdat ze te lang waren warm gehouden.Smaak van vlees redelijk.
Er werd ook slecht aangevuld.

Bij het toetjesbuffet was de chocoladefontein het enige hoogtepunt.Het ijs was te zacht om lekker van te eten.
Geen gezellige avond gehad.
Ruud E.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Vandaag met m’n zevenen bij van de Valk uitgebreid wezen lunchen. Een mooie ronden tafel bij het raam.

De stoelen vielen, door iedereen, direct op, ze zaten lekker(wellicht om er voor te zorgen dat je langer blijft).

Bij de eerste bestelling begon het gestuntel van het bedienend personeel. Gedurende de gehele lunch bleef dit ook wel zo, het vergeten van een drankje, de kaart niet kennen tot geen productkennis. Het was allemaal niet heel erg echter het kwam toch slordig over.

Nu kom ik wel vaker in een Van der Valk hotel, maar vandaag had deze kok er weinig zin in. Het eten zag er goed verzorgt uit maar miste net even de extra smaak.

Jammer van een toch gezellige middag
Pjotr42 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Hier gegeten met 12 personen. Kaart zag er goed uit, gevarieerde keuze. Alle gerechten van vis tot vlees waren erg lekker en goed bereidt. Bijgerechten waren ook lekker en zeker genoeg van alles. De bediening was vriendelijk, vlot en efficient, ze zijn hier grote groepen gewend.

Ten opzichte van vroeger is het hier ook moderner geworden, het is ruim maar zeker sfeervol. Kennelijk is het nog steeds een goed principe want de zaak zat vol.

Ik heb in allerlei restaurant gegeten die als culinairder bekend staan maar kwa kwaliteit, bediening en prijs is deze zaak een absolute aanrader en beter dan de zogenaamde hippe restaurantjes . Absoluut een aanrader.
Esther L.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
We verbleven hier een weekend en hebben hier tweemaal gegeten.
De spareribs waren namelijk zó lekker, die wilden we nog een keer! Mooi ruim opgezet restaurant wat op zaterdag he-le-maal afgeladen vol zat. Ruim voldoende bediening wat allemaal goed zijn/haar taken wist. Wat ons wel stoorde is dat we door wel 7(!) verschillende medewerkers werden geholpen. Dit vind ik erg onpersoonlijk. Als we dan voor de tweede of derde keer dezelfde serveerster aan tafel kregen wist ze dit zelfs niet meer en begroette ze ons weer opnieuw, beetje vreemd. Daarnaast waren ze niet allen even duidelijk. De een fluisterde, de ander liep al weg als je nog sprak, verbeterpunten dus!!!
Het eten maakt veel goed, het is echt super! Heerlijk gegeten en voor, hoofd en nagerecht heeft goed gesmaakt. Spareribs zijn zowat niet van het bot af te eten zo mals, het vlees valt er gewoon van af!

Als wij in de buurt zijn komen we zeker nog een keer terug!!!
Hartelijk dank voor uw complimenten over de spare ribs (u kunt ze trouwens ook afhalen)! Uw feedback over de persoonlijke 'touch' en de duidelijkheid vinden wij waardevol en gaan daar zeker extra aandacht aan besteden! Graag tot een volgende keer.
Bim-bam .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Mooi restaurant, goeie bediening, maar het eten... :-(
Het gegrilde vlees was veel te droog, het bedje van gebakken groente was zompig. De saus van de spaghetti bolognese was ronduit vies: het leek alsof er een blikje tomatenpuree was geleegd over de pasta en ook het gehakt ontbrak! De gebakken aardappeltjes en de frietjes waren wel lekker, maar daar kan ik ook voor naar een snackbar.
Dank voor de complimenten over de uitstraling van het restaurant en de bediening. Jammer dat u niet tevreden was over het eten. Heeft u uw opmerkingen ter plekke bij de bediening gemeld? Dan hadden wij het graag direct goed gemaakt met u. Wij hebben die avond geen dergelijke opmerkingen vernomen en herkennen ons er ook niet in. Het spijt ons dat u dit zo ervaren heeft, graag zien wij u toch nog eens terug.
Witjesteef H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Gisteren met groep van 9 gegeten bij restaurant Martinus in vd Valk in Volendam. Ruim restaurant wat op zondagavond helemaal vol zat. Toch knap dat deze formule zoveel mensen trekt. Menu ziet er verzorgd uit en keuze is ruim.
De meeste kozen voor menu - 3 gangen voor nog geen €30,- vriendelijk geprijsd.
Op tafel stond wijnsuggestie - Gruner Veltliner en dat wilde we proberen. Deze was er echter niet - vreemd als je het adviseert, maar goed opgelost door een andere Gruner Veltliner te serveren. Bleek echter maar 1 fles van op voorraad en met 5 mensen die wijn drinken wat karig.
Voorgerecht was OK, met soort proeverij van voorgerechten. De meloen met ham was smaakloos, wat toch niet te moeilijk hoeft te zijn, maar de overige gerechtjes waren goed.
Als hoofdgerecht Gamba's dat leek een veilige keuze. Erg jammer dat deze erg klein waren, niet goed schoongemaakt (darmkanaal niet verwijderd) en veel te lang gebakken, waardoor droog. Bij de 6 garnalen werd een spaghetti wat zo uit een pakje leek te komen geserveerd, met een soort kruidenmix erdoor. Helaas ronduit onsmakelijk. Had een andere keuze dan beter geweest ?
Dessert was ijs met aardbeien en slagroom. Smaak aardbeien was goed, maar ijs had niet al te veel smaak, terwijl goed ijs of zelf gemaakt kan worden, of prima beschikbaar is om in te kopen.
Dan de rekening: eigenlijk veel te gepeperd voor wat je krijgt. Je krijgt gevoel dat het gewoon niet klopt; niet in verhouding is. Drinken te duur, wellicht om scherp geprijsd menu te compenseren ?
Heb ik dan niets positiefs ? Jawel, personeel was hartelijk en vriendelijk en het restaurant is netjes en verzorgd. Wel flink groot, maar dat weet je. Het zal echter lang duren voordat ik een bezoek aan een van der Valk nogmaals aandurf.
Wesley M.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Wij hebben hier vaker gegeten. In het weekend is er een buffet boven waar je kunt wokken, wat wij nog steeds een keer willen proberen, maar hebben tot dusver alleen van de kaart eten besteld. De sfeer is prettig alhoewel het ene hoekje weer minder sfeervol is als het andere. bediening is keurig en je zult hier altijd met frisse en schone witte tafellakens tafelen.

Een aanrader in dit restaurant zijn definiteif de spareribs. Dat is een enorm bord met spare ribs waar het vlees letterlijk in je mond van de botjes afvallen. Haast het gevoel dat het vlees in je mond smelt samen met de saus. Goed gegaard dus en heerlijk van smaak. De paling schotel als voorgerecht is ook prima. De ene keer is deze wat groter en gevulder als de andere keer. Wat ik niet zou aanraden is het lams kotelet gerecht, helemaal niet als je een behoorlijke eter bent, dan kom je met dit gerecht tekort.

Ik vindt van der Valk een van de betere restaurant ketens in Nederland, alhoewel het beste wat wij hier in Nederland hebben zo een beetje het minimale is wat je bijvoorbeeld een Belgisch restaurant krijgt.

Paulien1981 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Middels een bon van vakantieveiling hebben wij hier onlangs deelgenomen aan het Live Cooking buffet op zondagavond. Bij binnenkomst werden wij netjes ontvangen en naar onze tafel begeleid. De ruimte is groot maar sfeervol ingericht. De tweepersoontafels aan het gangpad zijn niet de beste plekken. Het buffet heeft een ruime keuze aan kleine voorgerechtjes met vis en vlees en er is keuze uit twee soorten soep. Er is ook een broodtafel met daarbij (kruiden)boter en tapenade. Het warme buffet biedt voldoende variatie maar erg leuk lijken de koks het niet te vinden. Bij het bakken van de biefstuk wordt niet gevraagd hoe je deze wilt ontvangen en ook is er geen duidelijke lijn voor wie welk stuk is. Je hebt daardoor zo het stuk van je buurman op je bord. Aan de gamba's vonden wij geen smaak zitten. Verder was er voldoende keuze uit 'ongezonde' gerechten zoals saté, kroketten, spareribs, patat en gehaktballetjes die uit blik leken. Ook kon je kiezen uit oosterse gerechten uit de wok. Jammer was dat er alleen patat geserveerd werd of nasi en bami als bijgerecht. Het dessertbuffet was uitnodigend. Niet alleen was er een chocoladefontein ,maar ook diverse soorten bavarois, chocolademousse, cake, kleine donuts, ijs enz. Het buffet voor de kinderen vond ik tegenvallen, alleen patat met kroketten, frikadellen en kipnuggets. Dit mag van mij ook wat gezonder met bijvoorbeeld een lekkere pasta. Kortom voor het geld wat wij kwijt waren hebben wij goed gegeten. De bediening was beleefd en snel en onze zoon heeft zich na het eten prima vermaakt in de kinderhoek.