Restaurant Marius

Barentszstraat 173 1013 NM Amsterdam Nederland Kaart
31-204227880

Over restaurant Restaurant Marius

De huiskamer van Marius

Stap in de huiskamer van restaurant Marius in Amsterdam. Met een dagelijks wisselend menu zit er altijd wel wat lekkers bij. Echt eten van natuurlijk ingrediënten waarbij groente echt bovenaan staat. De ruime en comfortabele sfeer zorgen voor levendigheid. Een gezellig restaurant waar je echt even langs moet gaan!

Meer informatie over restaurant Restaurant Marius

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Bijzonder plezierig restaurant, aangenaam rumoerig en toch goed verstaanbaar, met een zeer vriendelijke bediening. Geen lange kaart, maar een menu van de dag met subtiele smaak en verscheidenheid, en daarbij passende betaalbare wijnen. Aanbevolen aperitief: de Lillet.
Ruben V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Ik had al veel gehoord over Marius, maar ik had er nog nooit gegeten. Wat zonde dat ik dat nu pas heb gedaan! Wij zijn begonnen met een glas wijn en een bord voor charcuterie bij het naastgelegen Wijncafe Worst (zelfde eigenaar) en hebben daarna 4 gangen gegeten bij Marius. De kwaliteit van het eten was erg hoogstaand. Dagelijks wordt er een nieuw menu gemaakt (op een geschreven kaart!) dus word altijd verrast. Daarnaast zijn er een paar klassiekers die altijd verkrijgbaar zijn. De smaken van de gerechten zijn anders dan anders en juist dat maakt het zo speciaal. Marius is geen dertien in dozijn hippe tent, maar een restaurant waar goed eten en goede service voorop staat. De € 47,50 die het 4-gangenmenu kost vind ik de prij meer dan waard. De maitre voorzag ons ook van uitstekend wijn advies. Al met al een heerlijke avond in een restaurant waar ik zeker snel terug kom.
Coks P.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Een restaurant met een waarachtige, goede kwaliteit en een vaste waarde voor culinair Amsterdam. Een aanrader voor een intiem etentje of kleine vriendengroep. Mooi dagelijks menu met goede passende wijnen. Een aanwinst - al jaren voor de Zeeheldenbuurt - en terecht een aanwinst voor onze stad. Als een parel het product is van een binnen dringende zandkorrel in schelp of oester, dan is Marius het zelfde... een parel in een ogenschijnlijk lastige buurt die alsmaar aan kwaliteit wint. Parel en oester behoren inmiddels tot een delicatesse. Boek tijdig en laat je verrassen. Zo gewoon en zo bijzonder.
Thijs O.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Zeer smaakvol restaurant, zowel interieur als de gerechten. Uitgebreide wijnkaart en goede begeleiding in keuze van menu en wijn. Service niveau is erg goed, vriendelijke en behulpzame bediening. Ontspannen sfeer, mede door het fraaie interieur. Bij de buren cafe '' de worst'' is het ook een aanrader om na te zitten of vooraf een glas te drinken.
Nebiolo S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Wij hebben hier een aantal maanden geleden gegeten, ik moet wel zeggen dat wij enorme fijnproevers zijn en 1 van ons erg goed kan koken maar uit eten gaan heeft iets feestelijks. Helaas werden we al erg kortaf ontvangen ,dus dat verhaal van de chagrijnige ober uit een eerdere recensie klopt. Het eten was ok niet een wauw effect maar leuk voorgeschoteld. De sommelier had kennis van zaken en was erg attent. Toch zullen wij hier niet weer gaan eten ,de sfeer in de zaak is niet fijn , wellicht dat de ober aan vakantie toe is.

Ccvandenbroek .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Eten en ook zeker de wijnen waren helemaal top. Helaas viel service erg tegen, een iet wat chagrijnige ober zonder gevoel voor humor en blijkbaar weinig plezier in zijn vak en/of het servicen van zijn klanten. Erg jammer, want dat zorgt dat ondanks overscore op eten ik het niet aan zou raden danwel terugkomen
Titus .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wat een geweldige en knusse/ huiselijke sfeer bij restaurant Marius. Een goede combinatie van kundig en vriendelijk personeel en gezellige (Franse) inrichting (van servies tot tafelkleed). Afgelopen zaterdag hebben wij met vier personen het Frans georienteerde menu van de markt gegeten en ieder gerecht was perfect uitgevoerd. Echt een aanrader in een voor ons nog niet ontdekt prachtig stukje Amsterdam.
Harstaal .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
prijs-kwaliteitsverhouding is uit balans. Erg aan de prijs in verhouding tot de kleine porties (hoofdgerecht). Was lekker maar rechtvaardigt de prijs niet.
Astrid B. V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
De vitello tonato, een van hun klassiekers die naast het menu figureert blijft heerlijk!
Prijs kwaliteit verhouding in dit restaurant is uitermate goed in balans! Altijd heerlijk uitje
Charlotte L.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Marius is een verborgen pareltje net buiten de Jordaan, maar bijna op loopafstand van CS. Als table d'hôte serveren ze één wisselend menu. Maar meestal ook n paar vaste Franse klassiekers, zoals bouillabaisse. De wijnen zijn heel goed passend bij het menu en fantastische kwaliteit. Over voorproeven wordt gelukkig niet moeilijk gedaan. Afgelopen zaterdag goede groenten, oa zeer verse wilde spinazie, bij alle gerechten. Maar als hoofdgerecht ook voortreffelijk klaargemaakt varkensbuikspek -en nek gegeten. Zodat zelfs de varkensvlees afschuwende tafelgenoot moest toegeven dat het heerlijk was.
Dgeertse .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Heerlijk gegeten: 4 gangen marktmenu met prima porties, uitstekende wijnen en dito service. Ongedwongen sfeer en decor.
M.hogeslag .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Erg lekker gegeten en ontzettend gezellig. Bediening erg aardig. Eerst drankje bij Worst en daarna eten bij Marius. ideale combinatie.
Lekkerbekkie81 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Heeeeeeeerlijk. Altijd genieten bij Marius. Dit keer zaten wij wel wat krap in de bankjes, maar desalniettemin hebben we genoten. Fijne ambiance, alsof je even op vakantie bent. Heerlijk eten & geweldige wijn. Bediening was dit keer anders dan we gewend zijn, iets afstandelijker/ killer maar dat is misschien een moment opname geweest. We komen zeker weer terug!
Marcel_raats .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Heerlijk gegeten. Kleine dingen die verbetert kunnen worden, met name service. Bediening liet vaak op zich wachten (wel erg vriendelijk). Jas aangeven wanneer je vertrekt. Decor moet je van houden, wel erg verzorgt allemaal.
Marlène K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Leuk tentje. Heerlijk gegeten, paste ook prima bij mijn beperkingen qua keuze van ingrediënten. Heerlijk aperitief en dito wijnen. Bij een van onze volgende bezoeken aan Amsterdam komen wij zeker nog een keer terug.
Janneke M.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Heerlijk gegeten, met zorg bereidt, fijne bediening en gezellig. Hier gegeten met mijn ouders en broer voor de verjaardagen van mijn ouders. Een aanrader.
Netvox .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Marius is een uniek restaurant. De uitstraling is dat van een frans provinciaals huiskamer restaurant - wat slordig, informeel met boeken en posters aan de wand. Het bedienend personeel is leuk, informeel en casual.

Het marktmenu van 47,50 neemt de belangrijkste plaats in op het menu en dat kozen we dan ook. Wijn is 6,50 per glas en de keuze is origineel en lekker. Genoten!

Buiten was het warm en aan het onweren, daarna gingen de deuren open waardoor het heerlijk fris werd in het restaurant.

Wij kwam hier voor het eerst in 2003 en sindsdien altijd blij met een avond in Marius - waar sfeer en heerlijk eten de boventoon voeren. Een unicum
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
De bistro-achtige uitstraling met een A4 menukaart blijft ons charmeren. Het 4 gangenmenu à 47.50€ was heerlijk. Voorgerecht: geroosterde makreel met diverse groenten en venkeljus; tussen: tarbot met asperges en knolselderijpuree; hoofd: gebraden entrecôte en kalfswang met meiraap, snijboon, peen en salsa verde; dessert: frambozensorbet & aardbeienmeringue. De Bianco Maggiore uit Sicilië paste goed bij de makreel, hetzelfde gold voor de rode Le Régal du loup, een biowijn uit de Minervois in mooie harmonie met de gebraden entrecôte. Deze laatste in wel erg grote porties aangeboden. Zeer vriendelijke bediening, slechts één "verbeterpuntje": niet gevraagd naar de "cuisson", onze entrecôte was erg rood, van de liefhebbers van à point hadden de entrecôtes vast een retourtje keuken gekregen voor een tweede ronde. De wijnen zijn zeer redelijk geprijsd, vermoedelijk 2,5-3x over de kop, we hebben vaak veel hoger meegemaakt. Gelukkig is Marius in onze buurt, we gaan graag terug.
Jamievries .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Heerlijk restaurant! Een van de betere in Amsterdam. Altijd wisselende gerechten rechtstreeks van het platteland en dat proef je. Wijnen die ze schenken zijn tevens bijzonder, Marius is niet goedkoop te noemen maar daar krijg je ook een hoop voor terug.
Kray .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Restaurant Marius zit op vijf minuten gaans van ons huis, maar ondanks diverse aanbevelingen hebben we er nog nooit gegeten. Vanavond komt het er dan toch van. Marius wordt wel beschreven als zijnde een huiskamerrestaurant en bij binnenkomst blijkt daarmee een studentenhuiskamer bedoelt te worden. De inrichting is een ratjetoe van tuinmeubels en ons tafeltje staat zo dicht op de volgende tafel dat het rugspek van de buurvrouw zich op slechts vijftien centimeter van mijn schouder bevindt. Dat is niet echt lekker zitten, zo.

Het personeel is één en al glimlach, het lijkt wel afgesproken. Maar, afgesproken of niet, het werkt. Je krijgt het gevoel dat deze mensen hun uiterste best gaan doen om jou een puike avond te bezorgen. Dit gevoel trekt vrij snel weg als blijkt dat ze hier gewend zijn voortdurend en in volle vaart tegen je stoel te lopen. Noem mij een zeurpiet, maar ik vind dat niet aangenaam. Een amusant detail is evenwel dat de ober geobsedeerd lijkt door de dimmer van het licht boven de tafel naast ons. Om de tien minuten meent hij die bij te moeten stellen met een gezicht alsof ons aller voortbestaan afhangt van zijn precisie in die kwestie. Een wonderlijk tafereel.

Geheel tegen mijn gewoonte in zal ik kort zijn over het eten. Het voorgerecht van makreel is best aardig, evenals het lam dat we als hoofdgerecht krijgen. Eetcafé kwaliteit, niks mis mee. De chocoladetaart die het dessert vormt ziet er echter niet smakelijk uit en is dat ook niet. Jammer.

De problemen beginnen eigenlijk pas als de rekening komt. Die is twee keer zo hoog als de kwaliteit van het eten doet vermoeden. En het karig afgemeten glaasje wijn dat ik gedronken heb blijkt acht euro te kosten. Ik kan niet geloven dat mensen dit accepteren en vraag mij oprecht af waarom deze tent nog niet op de fles is.