Restaurant Marius

Barentszstraat 173 1013 NM Amsterdam Nederland Kaart
31-204227880

Over het restaurant Restaurant Marius

De huiskamer van Marius

Stap in de huiskamer van restaurant Marius in Amsterdam. Met een dagelijks wisselend menu zit er altijd wel wat lekkers bij. Echt eten van natuurlijk ingrediënten waarbij groente echt bovenaan staat. De ruime en comfortabele sfeer zorgen voor levendigheid. Een gezellig restaurant waar je echt even langs moet gaan!

Meer informatie over restaurant Restaurant Marius

• Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
We hebben heerlijk gegeten
jetske M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Marius is een bijzonder restaurant, waar fantastisch gekookt wordt. We hebben genoten.
Steven D.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Parel in de Zeeheldenbuurt, kom hier ongeveer 1 keer per jaar (veel te weinig) en Kees weet met zijn brigade telkens weer wat lekker op tafel te toveren. Echt gastvrij gevoel wat je bij veel Amsterdamse restaurants nauwelijks meer ziet
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Onvriendelijke bediening (man, meisje was wel aardig): gerechten werden zonder uitleg voor je neergezet en het feit dat een van ons om een aangepast menu vroeg vanwege zwangerschap leek men maar irritant te vinden (terwijl we dit bij het maken vd reservering hadden vermeld). Vervolgens bestond dat aangepaste menu overigens uit exact hetzelfde eten, maar dan was de vis bij hetvoorgerecht vervangen door wat blokjes feta en het tussengerecht door een gepocheerd ei (terwijl we hadden aangegeven: ook liever geen niet goed gegaard ei). Fantasieloos en ook echt het geld niet waard. Ik kom hier niet meer terug.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Bijzonder plezierig restaurant, aangenaam rumoerig en toch goed verstaanbaar, met een zeer vriendelijke bediening. Geen lange kaart, maar een menu van de dag met subtiele smaak en verscheidenheid, en daarbij passende betaalbare wijnen. Aanbevolen aperitief: de Lillet.
Ruben V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Ik had al veel gehoord over Marius, maar ik had er nog nooit gegeten. Wat zonde dat ik dat nu pas heb gedaan! Wij zijn begonnen met een glas wijn en een bord voor charcuterie bij het naastgelegen Wijncafe Worst (zelfde eigenaar) en hebben daarna 4 gangen gegeten bij Marius. De kwaliteit van het eten was erg hoogstaand. Dagelijks wordt er een nieuw menu gemaakt (op een geschreven kaart!) dus word altijd verrast. Daarnaast zijn er een paar klassiekers die altijd verkrijgbaar zijn. De smaken van de gerechten zijn anders dan anders en juist dat maakt het zo speciaal. Marius is geen dertien in dozijn hippe tent, maar een restaurant waar goed eten en goede service voorop staat. De € 47,50 die het 4-gangenmenu kost vind ik de prij meer dan waard. De maitre voorzag ons ook van uitstekend wijn advies. Al met al een heerlijke avond in een restaurant waar ik zeker snel terug kom.
Coks P.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Een restaurant met een waarachtige, goede kwaliteit en een vaste waarde voor culinair Amsterdam. Een aanrader voor een intiem etentje of kleine vriendengroep. Mooi dagelijks menu met goede passende wijnen. Een aanwinst - al jaren voor de Zeeheldenbuurt - en terecht een aanwinst voor onze stad. Als een parel het product is van een binnen dringende zandkorrel in schelp of oester, dan is Marius het zelfde... een parel in een ogenschijnlijk lastige buurt die alsmaar aan kwaliteit wint. Parel en oester behoren inmiddels tot een delicatesse. Boek tijdig en laat je verrassen. Zo gewoon en zo bijzonder.
Thijs O.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Zeer smaakvol restaurant, zowel interieur als de gerechten. Uitgebreide wijnkaart en goede begeleiding in keuze van menu en wijn. Service niveau is erg goed, vriendelijke en behulpzame bediening. Ontspannen sfeer, mede door het fraaie interieur. Bij de buren cafe '' de worst'' is het ook een aanrader om na te zitten of vooraf een glas te drinken.
Nebiolo S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Wij hebben hier een aantal maanden geleden gegeten, ik moet wel zeggen dat wij enorme fijnproevers zijn en 1 van ons erg goed kan koken maar uit eten gaan heeft iets feestelijks. Helaas werden we al erg kortaf ontvangen ,dus dat verhaal van de chagrijnige ober uit een eerdere recensie klopt. Het eten was ok niet een wauw effect maar leuk voorgeschoteld. De sommelier had kennis van zaken en was erg attent. Toch zullen wij hier niet weer gaan eten ,de sfeer in de zaak is niet fijn , wellicht dat de ober aan vakantie toe is.

ccvandenbroek .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Eten en ook zeker de wijnen waren helemaal top. Helaas viel service erg tegen, een iet wat chagrijnige ober zonder gevoel voor humor en blijkbaar weinig plezier in zijn vak en/of het servicen van zijn klanten. Erg jammer, want dat zorgt dat ondanks overscore op eten ik het niet aan zou raden danwel terugkomen
Titus .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wat een geweldige en knusse/ huiselijke sfeer bij restaurant Marius. Een goede combinatie van kundig en vriendelijk personeel en gezellige (Franse) inrichting (van servies tot tafelkleed). Afgelopen zaterdag hebben wij met vier personen het Frans georienteerde menu van de markt gegeten en ieder gerecht was perfect uitgevoerd. Echt een aanrader in een voor ons nog niet ontdekt prachtig stukje Amsterdam.
Harstaal S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
prijs-kwaliteitsverhouding is uit balans. Erg aan de prijs in verhouding tot de kleine porties (hoofdgerecht). Was lekker maar rechtvaardigt de prijs niet.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
De vitello tonato, een van hun klassiekers die naast het menu figureert blijft heerlijk!
Prijs kwaliteit verhouding in dit restaurant is uitermate goed in balans! Altijd heerlijk uitje
Charlotte L.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Marius is een verborgen pareltje net buiten de Jordaan, maar bijna op loopafstand van CS. Als table d'hôte serveren ze één wisselend menu. Maar meestal ook n paar vaste Franse klassiekers, zoals bouillabaisse. De wijnen zijn heel goed passend bij het menu en fantastische kwaliteit. Over voorproeven wordt gelukkig niet moeilijk gedaan. Afgelopen zaterdag goede groenten, oa zeer verse wilde spinazie, bij alle gerechten. Maar als hoofdgerecht ook voortreffelijk klaargemaakt varkensbuikspek -en nek gegeten. Zodat zelfs de varkensvlees afschuwende tafelgenoot moest toegeven dat het heerlijk was.
dgeertse .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Heerlijk gegeten: 4 gangen marktmenu met prima porties, uitstekende wijnen en dito service. Ongedwongen sfeer en decor.
m.hogeslag .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Erg lekker gegeten en ontzettend gezellig. Bediening erg aardig. Eerst drankje bij Worst en daarna eten bij Marius. ideale combinatie.
Lekkerbekkie81 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Heeeeeeeerlijk. Altijd genieten bij Marius. Dit keer zaten wij wel wat krap in de bankjes, maar desalniettemin hebben we genoten. Fijne ambiance, alsof je even op vakantie bent. Heerlijk eten & geweldige wijn. Bediening was dit keer anders dan we gewend zijn, iets afstandelijker/ killer maar dat is misschien een moment opname geweest. We komen zeker weer terug!
Marcel R.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Heerlijk gegeten. Kleine dingen die verbetert kunnen worden, met name service. Bediening liet vaak op zich wachten (wel erg vriendelijk). Jas aangeven wanneer je vertrekt. Decor moet je van houden, wel erg verzorgt allemaal.
Marlène K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Leuk tentje. Heerlijk gegeten, paste ook prima bij mijn beperkingen qua keuze van ingrediënten. Heerlijk aperitief en dito wijnen. Bij een van onze volgende bezoeken aan Amsterdam komen wij zeker nog een keer terug.
Janneke M.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Heerlijk gegeten, met zorg bereidt, fijne bediening en gezellig. Hier gegeten met mijn ouders en broer voor de verjaardagen van mijn ouders. Een aanrader.