Restaurant Lucebert

- Diner vanaf 17:00

• Af te huren , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Wim N.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Nu 2x gegeten vooraf aan een voorstelling, een heerlijk begin van een avondje uit. Bijzonder lekker eten, betaalbaar, een gezellige setting en leuk personeel. Zeer aanbevolen.
Yvonne1963 .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Heerlijk gegeten, theatermenu, prachtige amuse, heerlijk voorgerecht, geweldige hertenbiefstuk als hoofdgerecht en ook het dessert was een feestje. Ruime porties mooi opgemaakte borden en een geweldige bediening hier ben je echt gast !
Knarffo .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Ik heb hier met mijn moeder erg lekker gegeten. Zij had de "Theaterschotel"met Zalm en Kabeljauw (14 euro) en ik had van de a la carte kaart de Heilbotfilet ( a 20 euro) beide gerechten hadden een uitstekende smaak en de borden waren erg fraai opgemaakt, dit werd samen met een schaal met salade geserveert. Ondanks het niet nemen van een voorgerecht hadden we hier genoeg aan. De aankleding is strak en modern, en ik vond het daardoor een niet zo gezellige ambiance. De hulpvaardigheid en vriendelijkheid van het personeel was goed.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Ter voorbereiding van het theaterbezoek namen wij het restaurant arrangement. Het aperitief met de amuse bleek een goede start. Daarna een heerlijk dun gesneden kalfshaas met groene asperge, met daarbij een groente
en een wafeltje van parmezaan. Gevolgd door een goed gegaarde zeebaarsfilet met keurig bereidde groente, mooi opgemaakt. Smaak was fenomenaal. Als afsluiter kregen we rabarber met aarbei, kersen met een bolletje
yoghurt en ijs. Mooi in balans in het gehele menu. De bijpassende wijnen (additioneel wijnarrangement) sloten prima aan bij de geserveerde menus.Koffie met friandises om ontspannen de voorstelling in te gaan.
Na de voorstelling stond ons glas wijn al te wachten en we werden nog even verwend met een heerlijk na-na gerecht om de avond succesvol af te sluiten.
Lucebert is sfeervol ingericht, de bediening attent en er heerst een prima ambiance.
JoostKelly .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Compleet avondje uit met als thema ken uw klassiekers. Prachtig aangeklede tafels met een geweldige sfeer. Na elke gang werden er 3 liedjes gespeeld van opera tot Nederlandstalig echt een ervaring om een keer meegemaakt te hebben. Ook de gerechten zijn geweldig, niet alledaagse gerechten, dus als je besluit om dit te reserveren moet je met open staan voor nieuwe combinaties. Wij zijn ook eerder hier geweest tijdens het gospelkoor Soweto, tot in de puntjes geregeld, tijdens de pauze een hapje en een drankje en na afloop nog een kleine borrelplank met een drankje. Helemaal super....voor het complete avondje uit!
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Al een aantal jaren gelden, maar was altijd top! Op de site staan nog steeds tafel met wit linnen, maar alles blijkt te zijn aangepast. Een vorm van downgrading, wat mij betreft. Tegenvaller. Bediening correct, maar afstandelijk. 19.30 binnen, 21.00 uur buiten, werd wat afgeraffeld. voor- en hoofdgerecht. Water gratis, stokbrood vers, maar koud en niet spannend qua smaak. Zwezerik als voorgerecht was beslist niet knapperig. Hoofdgerecht runderbavette was mooi vlees, maar opmaak van het bord was rommelig en spruitjes combineerden niet met de overige groenten. Groenten, jus en vlees door elkaar in diep bord. Voorgerecht met wildkroket prima en hoofdgerecht zeebaars was icm zelfde groenten prima.
Simo2n .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2014
Als je vegetarisch bent of een keer geen zin hebt in vlees op vis, ben je ook bij Lucebert aan het juiste adres! Genoten van compositie van biet, met paddestoelen, spruitjes en parmezaan. Aanrader!
Gregarious .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Nieuw interieur, ruimer, lichter en minder groot onderscheid tussen eetcafé gedeelte en het officiële restaurant. Prima sfeer, mede ook door de vriendelijke en snelle bediening. Kwaliteit van de gerechten als vanouds op goed niveau en voor aantrekkelijke prijzen. Nieuwe wijnkaart met diverse wijnen die ook per glas kunnen worden besteld. Ook hier goede prijs-kwaliteit. Het speciale openingsmenu doet daar nog een schepje bovenop. In ons gezelschap bevond zich een gast met paddenstoel-allergie en dit bleek geen beperkende factor bij het kiezen van een gerecht.
Annevors .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Als ik Tilburg bezoek, combineer ik dit graag met een bezoek aan restaurant Lucebert. Voel me altijd welkom en thuis. Sinds jaren een heel goede prijs/kwaliteit verhouding, leuke, verse en creatieve gerechten, en een prima service van het bedienend personeel. Van het voorgerecht tot aan het kopje koffie na de maaltijd is het genieten. Ook het detail speelt bij Lucebert een rol!
Cybertijger .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Het vernieuwde Lucebert ziet er best mooi uit van binnen. Vrij ruime opzet en rustige vormgeving.

Tja, de service. Wij blijken als randstedelingen toch wel erg vreemde dingen te vragen. Helemaal lastig voor iemand die net haar eerste dag draait, maar het leek ook lastig voor iemand die er al wat langer leek te werken. En wat vroegen wij? Teneerste wilden we even snel - binnen een uur - iets eten. Dat was eerst even lastig, maar bleek toch te kunnen. We waren met 3. 1 wilde een hoofdgerecht en de andere 2 elk 1 voorgerecht en nog 1 voorgerecht delen. Ja, dat is natuurlijk gek. Vriendelijk waren ze wel.

Dan het eten. Het bord pompoensoep leek wel een halve liter soep te bevatten. Het was saai van smaak, altijd lastig pompoensoep. De geitenkaas salade was zeer smakelijk. De garnalenkroketten lekken inderdaad zelfgemaakt, werden iets te ludiek geserveerd, waren goed gevuld maar hadden wel iets te lang in de friteuse gehangen. De begeleidende sausje waren lekker. Dan het hoofdgerecht, ik weet niet meer precies wat het was, maar de 2 coquilles waren 2 minuten te lang gebakken, zonde! Toch gaan we de volgende keer als we bij het theater zijn er toch weer eten, want misschien hebben ze gewoon nog wat oefening nodig.
Wilmauiteten .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Verrassend lekker gegeten met 4 pers. 3-gangen menu i.c.m. concert. Het voorgerecht met 3 verschillende bereidingen van zalm was lekker, maar leek iets te lang klaar te staan (gefrituurde zalm was lauw en wat taai) Dit werd helemaal goed gemaakt door het hoofdgerecht: kalfssucade stuk: heerlijke smaak en enorm zacht. De kok kwam nav onze vragen aan tafel om de bereiding toe te lichten. Goede prijs-kwaliteitverhouding.
Ook de Malbec vonden wij een lekkere rode wijn.
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2013
Tijdens de kermisweek kun je bij Lucebert enkel kiezen uit een driegangen restaurant menu, een driegangen kermismenu of een kermisschotel (alleen hoofdgerecht). Met een groep van 6 kozen we voor het restaurantmenu. Vanwege het warme weer zat iedereen buiten op het terras voor het restaurant. Het terras was niet helemaal vol, iets wat men wel verwacht had, volgens de bediening. Er was dus geen sprake van onderbezetting qua personeel. Vanaf het moment van plaatsnemen heeft de bediening oog voor haar gasten. Meteen worden er twee karaffen ijskoud water op tafel gezet, gevolgd door brood met tapenade en kruidenboter. Na het bestellen komen er zes amuses op tafel, heilbot met tapenade. waar ken ik die tapenade ook al weer van?? Al snel komt het voorgerecht op tafel, voor drie personen rosbief en voor drie personen het vis-voorgerecht. De gerechten smaken prima. Alleen... hoort bij het kopje vissoep geen lepeltje geleverd te worden? Je kunt het wel uit het kopje drinken, maar met een lepel is toch handiger.
Tussen voor- en hoofdgerecht bestellen we een nieuwe fles wijn, doch daar moeten we nog een keer om vragen, want de ober vergeet deze te brengen. Bij het hoofdgerecht is er ook weer keuze tussen vlees en vis: getrancheerde ossenhaas of zeebaars. Allereerst worden twee bakjes mayonaise op tafel gezet. Vervolgens twee bakjes sla en dan komt het hoofdgerecht. De smaak is prima. Een van de gasten vraagt zich halverwege af waar die bakjes mayonaise voor zijn. Als we even later aan de bediening vragen of er toevallig ook iets van frietjes bij het hoofdgerecht horen, komt men deze alsnog brengen. Helaas hebben de meesten hun hoofdgerecht dan al voor driekwart op.
Na het hoofdgerecht is er nog een dessert: kaasplateau dan wel rood fruit met ijs van witte chocolade en met slagroom.
Voor 35 euro p.p. is het eten prima. De wijn is zeker niet duur (18 euro voor een fles Sauvignon Blanc), maar de bediening laat hier en daar steken vallen. Het kan niet aan onverwachte drukte liggen, dus laten we het maar houden op de warmte. En oh ja, nog 1 klein minpuntje: waarom is het menu dit jaar exact hetzelfde als vorig jaar? Gebrek aan creativiteit?
Gool .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
Voorafgaand aan een prachtig concert van Christina Branco genoten we van het 3 gangen-eetcafémenu bij Lucebert. Het voorgerecht : een terrine van noorse garnalen met gerookte zalm op een bedje van mesclun. Voor het hoofdgerecht vroegen wij om vervanging van het speenvarken en dat bleek geen enkel probleem. Er kwam mooi gebraden en gesneden schouderhaas met een garnituur van paddestoelen en doperwtenpuree op tafel. Het nagerecht bestond uit een appelfleurtje in filodeeg met mascarponecreme en een bolletje huisgemaakt vanilleijs. Je eet hier prima voor een redelijke prijs en gaat met een goed gevulde maag de concertzaal in !