Restaurant Lucca

Palmdwarsstraat 13 1015 HV Amsterdam Nederland Kaart
31-203586661

Over restaurant Restaurant Lucca

Oase van Italiaanse rust

Deze Italiaan serveert anti pasti, vlees, vis, pasta en natuurlijk steenoven pizza. De producten worden vers en seizoensgebonden gebruikt en er wordt rekening gehouden met allergieen of vlees vrije voorkeur. Geniet in de sfeervolle ruimte van een glas wijn, terwijl de kinderen spelen in de speeltuin. Een oase van rust in het bedrijvige centrum!

Meer informatie over restaurant Restaurant Lucca

Maandag 15:00 - 23:30
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 15:00 - 23:30

Cécile A.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Midden in de Jordaan gegeten bij Lucca. Zeer vriendelijke gastvrouwen. Verrukkelijke echte Italiaanse smaken, die bereidt worden door koks uit Calabria en Rome. Een aangenaam klein, maar fijn restaurant. Wij komen er weer!
Hobbykok020 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Met vier personen heerlijk gegeten. Bediening was ook prima. Prijs kwaliteit verhouding is ook goed. Mooi betaalbaar alternatief voor de meer bekende maar ook duurdere Italiaanse restaurants in de buurt.
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
De mosselen vooraf waren heerlijk smaak. Helaas waren ze niet allemaal even gaar. Ossehaas was goed. Heel vriendelijke bediening.
Mylene S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
prijs kwaliteit is helemaal top.
Mirjamgeniet .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Leuke zaak in rustig deel vam de Jordaan. Ondanks drukte hadden de 2 dames van de bediening het goed onder controle. Erg gastvrij, goed eten en heel betaalbaar. Ideaal om met kinderen te eten: aan de overkant is een leuke speeltuin. Aanrader voor wie lekker wil eten (met kinderen )in niet te druk deel van het centrum.
Sofie-renee .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Gegeten met z'n tweeën bij Lucca op de Palmstraat. Heerlijk klein terrasje waar de zon op schijn t/m uurtje of 21:00. Het was vol en we besloten te wachten om te gaan zitten op het terras. Duurde echter maar 10 minuutjes. Voordat het tafeltje werd schoon gemaakt en voordat we ons eerste drankje kregen duurde echter heel lang (30 min). Maar goed, toen de Bruschetta op tafel kwam, waren we zeer tevreden. Daarna pizza Quattro Stagioni gegeten. Echt een aanrader en heerlijk vers. Dikkere bodem dan bij de tegenwoordig 'hippere' pizza zaken. Prima aanrader om daar een keertje een pizza in de zon te eten op een lekker knus terras in een mooie Amsterdamse straat!
Mascha K.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Kwamen onverwachts bij dit leuke restaurant terecht in de Jordaan. Erg goed gegeten was niks op aan te merken en voor leuke prijs ! Als we weer naar Amsterdam gaan komen we hier zeker terug!
Fraukje M.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
We hebben dankzij het fantastische personeel nog last minute een tafeltje kunnen krijgen op het terras. Heerlijke pizza, anti pasta en spinazie gegeten. Super vriendelijke bediening en niks was te veel ondanks de drukte. Deze zomer komen we nog een keer lekker eten vanuit Den Haag. Top!
Mamavansterre .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het eten was oké, maar niet hoogstaand. Het vlees was wat zout en de carpaccio smaakte wat vreemd. De ravioli met spinazie was heerlijk, maar wat veel. De pizza was heerlijk.
De bediening was jong, maar enthousiast en aardig. De drankjes, kwamen verkeerd of te laat door en het hoofdgerecht was verkeerd. We vonden het jammer dat het pand niet karakteristiek Amsterdams was. Net restaurant, leuk en gezellig ingericht.
Cacks .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Heerlijk gegeten. De gevulde champignons waren hemels. De porties waren ruim voldoende. Heerlijke wijn.
De bediening was verwarmend. Sfeer top!
Menno V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Super lekker gegeten (Melanzane mjammjam) in dit aandoenlijk restaurant, wat wordt geleid alsof je bij een gastvrij gezin op bezoek komt. Ongedwongen sfeer, attente bediening, arty mensen naast zakenpakken, het is hier open voor iedereen! Klein terrasje in een rustige straat waar mensen met een krantje en een glaasje wijn lekker genieten van de lentezon. We komen graag terug!
Saskia G.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Heerlijk zo'n verrassing een eerste mooie dag, al fietsend door amsterdam, terrasje in de zon.
We werden gast vrij ontvangen en hebben heerlijk gegeten. Zo dicht bij de stad en toch een heerlijke rust. Dit moet eigenlijk geheim blijven.
Judith T.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Dit is een recensie voor Lucca Due (kon ik niet vinden op Iens), de tweede locatie van restaurant Lucca. Gisteren gegeten: antipasto, Filetto alle Soriana (ossenhaas, in salie-thijmolie) en Scoloppina al Limone a asparagus (kalfsfilet in citroensaus). De Antipasto is zeer uitgebreid, gevarieerd en smakelijk. De hoofdgerechten waren ook belachelijk lekker, vooral de ossenhaas. Zo mals dat het op je tong leek te smelten, heel bijzonder. De kalfsfilet was iets te doorbakken naar onze smaak en daardoor wat droog, maar de frisse aromatische citroensaus maakte veel goed. Verder heel vriendelijke spontane bediening die met plezier zijn best doet het je naar de zin te maken. Ik kom zeker terug!!
Riawijnberg .
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Lucca is ons favoriete restaurant. Het voorgerecht anti pasti is werkelijk heerlijk en is ook te bestellen als tussendoortje samen met een drankje. De Grillo is een uitstekende frisse witte wijn tegen een hele aantrekkelijk prijs. De ontvangst en service is altijd even vriendelijk en gastvrij. Lucca is echt een aanwinst voor de buurt!

Ria Wijnberg
Fatih L.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Zo makkelijk als het lijkt om een Italiaan te vinden, zo moeilijk is het om een goede te vinden! Lucca is het antwoord. Van de buitenkant een restaurant dat gewoontjes en alledaags oogt. Geen bijzondere locatie, decor of wat dan ook. Wie de moeite neemt om naar binnen te gaan en zich laat verrassen door de authenticiteit, zal er zeker geen spijt van hebben.

De antipasti zijn gevarieerd, de pasta gewoon lekker en de bistecca is een welkome afwisseling van de Hollandse biefstuk.

Het decor kan naar mijn smaak anders, maar wordt door de service en bediening ruimschoots goed gemaakt!
Michellekint .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Wij komen regelmatig bij dit heerlijke Italiaanse restaurant; niet alleen het eten is perfect, de service is altijd uitmuntend.
Een echte aanrader voor iedereen die van lekker eten en een ongedwongen sfeer houdt!
Nynke V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
In de voorgaande recensie kan ik me echt niet vinden. Afgelopen jaar zon 4 keer bij Lucca gegeten en elke keer even lekker. De laatste keer tweede kerstdag. We hebben zo onderhand onze favorieten; de melanzane vooraf vervolgens de ossehaas met eekhoorntjesbrood en als afsluiter de cheesecake, allemaal even heerlijk! Daarnaast is de bediening altijd supervriendelijk en attent. Soms laten ze een klein steekje vallen maar dit maken ze altijd meer dan goed! Lucca, tot snel!
Kelly B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Inmiddels al een paar keer bij Lucca gegeten en oprecht, iedere keer is het eten even lekker! Als hoofdgerecht kies ik toch altijd weer de ossenhaas met eekhoorntjesbrood. Als voorgerecht heb ik verschillende dingen geprobeerd zoals de melanzane alla parmigiana, de anti pasto en de carpaccio di bresaola. Alledrie voortreffelijk! Als nagerecht zou ik gaan voor de cheesecake, maar ook de tiramisu della Lucca is heerlijk. Over de service van Lucca ben ik ook erg te spreken, altijd supervriendelijk en attent. Dit is wel eens anders in Amsterdam. Lucca, een pareltje in de Jordaan die hopelijk nog heel lang blijft en waar ik nog heel lang van mag genieten!
Arjan H.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Een jaar geleden schreef ik een lovende recensie over Lucca. Ben er inmiddels een paar keer wezen eten, maar 'k vind de kwaliteit steeds minder worden. De kaart is niet up to date, en gerechten zijn uitverkocht. De verfijning van de gerechten is veel minder dan een jaar geleden. Jammer. Wat wel goed is, dat alle wijnen per glas besteld kunnen worden, en dat de messen scherp zijn; maar ja, dat is niet voldoende reden om er weer te gaan eten.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Op deze plek aan de Palmgracht hebben veel restaurants het geprobeerd, maar allemaal zijn ze na korte tijd ten onder gegaan. Dat komt waarschijnlijk omdat het 'uit de loop' ligt. Gelukkig lijkt het Italiaanse restaurant Lucca het hier wel te redden. Wellicht komt dat door de toegankelijke kaart en doordat ze al vanaf 15 uur open zijn (helaas niet meer om 12 uur, zoals in het begin).
De kaart is vrij uitgebreid voor een klein restaurant en vermeldt naast antipasti, pasta's en secundi een grote keus aan pizza's.
Wij begonnen met een keur aan antipasti. Erg goed: verschillende vleeswaren, kazen en geroosterde groenten. En een hele pizza. Daar waren wij al gauw een half uur, drie kwartier mee bezig. Hoewel ik nooit pizza's eet, heb ik hier met plezier van gegeten. Dun en knapperig, zo kom je ze in Nederland niet vaak tegen.
Alles werd begeleid door bier (drie soorten op de tap) en wijn. Waarvan slechts enkele per glas kunnen worden besteld, maar de twee verschillende die wij bestelden waren prima. Prettig is dat je hier gewoon kraanwater kunt bestellen in plaats van duur en vaak minder lekker flessenwater.
Eén hoofdgerecht, pasta met paddestoelen, was qua smaak goed, maar wel heel erg al dente.
Tenslotte de bediening: die was aangenaam geruisloos aanwezig. Met een glimlach, precies zoals je het als gast wilt hebben. Kortom: een verrijking van de qua horeca toch niet onderbedeelde buurt.