Restaurant Lucas Rive

Oude Doelenkade 7 1621 BH Hoorn Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Lucas Rive

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt. Parkeergarage 't Jeudje is op 9 minuten loopfstand van het restaurant. Adres: Vollerswaal 61A 1621 GD Hoorn

Dinsdag 18:00 - 22:00
Woensdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Lucas Rive

Simon R.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2018
Dit is echt heel goed voor de prijs die je betaalt. Zelden zo goed gegeten in de juiste sfeer. Locatie, bediening, parkeren, en natuurlijk kwaliteit van eten is perfect.
Walter ..
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Wij waren hier na (te) lange tijd weer op een zaterdagavond en hebben ook nu heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke en persoonlijke ontvangst, lekkere amuses en een voortreffelijk 5-gangen diner. Wat ons betreft scoort dit restaurant alleen maar plussen en wij komen dan ook zeker terug.
Dénise T.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Elk gerecht een feest en een prachtige combinatie van smaken!
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Een heerlijke avond in een gezellig ingericht restaurant. Een vijf gangenmenu waarin alle smaken aanwezig zijn. Goede prijs-kwaliteitverhouding.
Jeanet C.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
als dineren een belevenis moet zijn..... laat je verrassen door de chef; het is op alle fronten de moeite waard. Voor zowel oog als smaak een belevenis!
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Thuis werd ik verrast door mijn partner voor de Kerstlunch bij Lucas Rive in Hoorn. We hebben een geweldige middag gehad. Hartelijk ontvangen door de gastvrouw in Kerstjurkje en een mooie plek tegenover de open keuken. Begonnen met een mooi glas Champagne en daarna het wijnarragement genoten wij van 5 amuses, en 4 hoofgangen: Noordzeekrab, Kabeljauw, Gebraden Fazant en Chocolade kerststal. Prachtig servies en herkenbare eerlijke smaken en alles in perfecte cuisson. Het tafelbrood was een mooi zelfgebakken wit broodje met knapperige korst. Super vers! Eigenlijk heb ik maar één negatieve opmerking. De tafel was slecht verlicht en na een verzoek hiertoe, konden ze geen licht toevoegen of bijdraaien. Jammer, hierdoor kwamen de kleuren op het bord pas goed in beeld ná het bijschijnen met mijn lampje van de telefoon.
Janna D.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Afgelopen week met mijn vriend samen bij Lucas Rive gegeten en wat hebben wij genoten! Het 6-gangen diner met bijpassende wijnen die keurig werden uitgelegd. Bij de koffie ook nog een scala aan friandises die heerlijk waren. Kortom, wij hebben zeker genoten en willen graag nog een keer terug komen!
J van der G.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Bij toeval hier gegeten omdat wij in de buurt waren.
Fantastisch gegeten, ook al waren het maar 2 gerechten we hebben daar heel erg van genoten! Wij komen zeker terug!
Als voorgerecht tonijn in een komkommerdressing, heerlijk en een schilderijtje om te zien, wat een smaken!
Toen de kreeft met de schol file, super! Wat je met een schol kan doen.....en dan die saus!
En wat zeker niet mag worden vergeten het kistje met brood, zo knapperig hebben wij dit nog nooit gegeten, wouw!!
Zeer vriendelijk en attent personeel!

We hadden helaas niet veel tijd en wonen niet in de buurt, maar toch
hopelijk tot gauw!
Koen V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Bart V moet maar gewoon elke vrijdag in Amsterdam ( FEBO ?) blijven eten Ook wij gaan elke vrijdag uit eten ( toevallig ook in Amstredam ) en kunnen ons in deze onzin recensie ( ingehuurd?) niet vinden , reageer dan niet, de man maakt zich hierdoor belachelijk
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Helaas, ik ga toch een recensie schrijven. Het is al enkele maanden geleden dat ik hier met m'n vriendin voor haar verjaardag ben gaan eten en het viel gewoon zwaar tegen.

Het is is op zich prima maar als je aan het eind van de avond 300 euro hebt betaal dan mag je verwachten dat je super hebt gegeten en dat wat het bij lange na niet

Ik ga vrijwel elke vrijdag uit eten, bijna altijd in Amsterdam en ik voor dat zelfde geld kun je twee keer, beter en in een gezelligere omgeving eten.

Kortom: totaal overpriced . . . En ik snap al die goeie recensie totaal niet.
Dominique T.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Vorige maand heerlijk gegeten bij Rive. Wat zijn wij verwend en in de watten gelegd. Nog belangrijker , er is uitstekend rekening gehouden met mijn ui intolerantie zonder dat ik het idee had anders behandeld te worden. Het was echt een genot om weer eens uit eten te kunnen zonder bang te hoeven zijn of me te schamen, heel erg bedankt daarvoor!

Wij hadden een 6 gangen verassingsmenu ( wel van te voren de intolerantie aangegeven ) met bijpassende wijnen , wat net dat beetje extra geeft omdat je door de vertel kunsten van de sommelier die smaken er ook bij proeft.

Al met al een top avond gehad en wij hopen snel nog eens terug te komen.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Gisteren wezen eten, de heren een 6 gangen diner, de dames een 5 gangen diner. Heerlijk gegeten met een mooi wijnarrangement
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Gister wezen eten bij Lucas Rive. We werden vriendelijk ontvangen en de bediening was sowieso goed. We kozen voor een 6-gangen diner(wat trouwens zeker niet duur is), waarbij we de kaas graag wilden vervangen door iets anders, aangezien we daar allemaal niet zo van houden. Dit was geen enkel probleem en we kregen er een mooi gerecht voor in de plaats. Al met al super gegeten en zeker voor herhaling vatbaar!
René T.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Afgelopen weekend samen met mijn vriendin voor het eerst gegeten bij Lucas Rive. (ook voor het eerst in een restaurant met ster).
Wij vonden het beide een zeer goede ervaring! Heerlijke smaak combinaties met lekkere passende wijnen. Verder was het personeel kundig en vriendelijk! Echt een aanrader!
Smulflower .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Het eten is goed, 5 gangen menu, Er werd ons niet gevraagd of we een mandje brood wilden, het werd neergezet en zagen we pas later op de bon: er werd daarvoor € 5,00 in rekening gebracht. Voor het water uit de kraan werd terecht geen vergoeding gevraagd.
De smaken zouden wat intenser kunnen. De wijnen pasten redelijk bij de gerechten, maar vonden we wat simpel van smaak, hier mag absoluut wat meer aandacht aan worden besteed.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Fantastisch gegeten en een super gastvrije en gezellige bediening! Al die smaken, heerlijk! We hebben genoten!
Bedankt! Fam. De Jong-Verberne Hoorn
marleen R.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
We komen met enige regelmaat hier eten , soms met z'n 2en en soms met familie .De ene keer zijn we meer enthousiast dan de andere keer.We laten ons altijd verrassen en eten dus niet a la carte. De ene keer vind je een gerechtje, vis/vlees, geweldig en de andere keer is het niet echt je smaak,maar nog steeds goed. Het tempo van de gangen is prima, daar kan menig restaurant nog van leren, en de sfeer is relaxed. Lucas en zijn vrouw Deborah laten de gast merken dat ze welkom zijn en waarnodig wordt een gerecht vervangen wanneer iemand iets niet lust oid. Ook de begeleidende wijnen zijn vaak een verrassing. Goed dat een Bob arrangement ook mogelijk is. Het enige minpuntje...de akoustiek achterin. Wij hadden bv de laatste keer een wat luidruchtige tafel naast ons en het was vaak niet mogelijk onze tafelgenoten te verstaan. Geen idee of dat te verbeteren is, maar voor de rest een fijn restaurant waar we graag komen.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We werden attent ontvangen en kregen een van de twee 'Chef 's tables'. Daar moet je van houden, ikzelf had er wat gemengde gevoelens over. Amuses konden ons matig bekoren, mooi maar niet heel smakelijk. Het voor- en hoofdgerecht daarentegen waren zeer smakelijk. Wij aten bio ganzelever. De rode kool die daarbij kwam vulde het gerecht mooi aan, niet te zoet. Als hoofdgerecht kalfszwezerik die magnifiek was bereid. Bediening was alert en in orde. Prima avond gehad.
jega .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Kom regelmatig, en elke keer worden wij weer verrast. Bediening is zoals altijd zeer vriendelijk en kundig. Kom vaak in andere (sterren) restaurants, maar Lucas Rive is top ! Kunnen drie sterren nog wat van leren !!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wij gaan eens lekker uiteten in een sterrenrestaurant! We hadden wat te vieren. Het viel ons wat tegen.... De voorgerechten waren te weinig op smaak en hadden echt zout nodig. De amuses waren goed. Het hoofdgerecht was een taai stuk vlees met zenen, maar wel netjes een hertenbiefstukje voor terug gekregen. De smaak was wel goed. De bediening waren jongeren die niet echt wilde bedienen. Wij verwachten dat de bediening ons ook "vermaakt" en een prettige tijd geeft, dat hebben we gemist. Hoewel de sommelier (ook jong) zo mooi en gedetailleerd vertelde dat je nog wel meer flessen wijn wilde bestellen. Toen we werden uitgezwaaid door de gastvrouw en we benoemde dat we beter hadden verwacht, was ze heel vriendelijk. Had zij ons maar de hele avond geholpen, zij weet hoe ze gastvrouw (zijn vrouw) moet zijn.