Restaurant Lucas Rive

Woensdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 22:00

Koen V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Bart V moet maar gewoon elke vrijdag in Amsterdam ( FEBO ?) blijven eten Ook wij gaan elke vrijdag uit eten ( toevallig ook in Amstredam ) en kunnen ons in deze onzin recensie ( ingehuurd?) niet vinden , reageer dan niet, de man maakt zich hierdoor belachelijk
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Helaas, ik ga toch een recensie schrijven. Het is al enkele maanden geleden dat ik hier met m'n vriendin voor haar verjaardag ben gaan eten en het viel gewoon zwaar tegen.

Het is is op zich prima maar als je aan het eind van de avond 300 euro hebt betaal dan mag je verwachten dat je super hebt gegeten en dat wat het bij lange na niet

Ik ga vrijwel elke vrijdag uit eten, bijna altijd in Amsterdam en ik voor dat zelfde geld kun je twee keer, beter en in een gezelligere omgeving eten.

Kortom: totaal overpriced . . . En ik snap al die goeie recensie totaal niet.
dakkie17 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Vorige maand heerlijk gegeten bij Rive. Wat zijn wij verwend en in de watten gelegd. Nog belangrijker , er is uitstekend rekening gehouden met mijn ui intolerantie zonder dat ik het idee had anders behandeld te worden. Het was echt een genot om weer eens uit eten te kunnen zonder bang te hoeven zijn of me te schamen, heel erg bedankt daarvoor!

Wij hadden een 6 gangen verassingsmenu ( wel van te voren de intolerantie aangegeven ) met bijpassende wijnen , wat net dat beetje extra geeft omdat je door de vertel kunsten van de sommelier die smaken er ook bij proeft.

Al met al een top avond gehad en wij hopen snel nog eens terug te komen.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Gisteren wezen eten, de heren een 6 gangen diner, de dames een 5 gangen diner. Heerlijk gegeten met een mooi wijnarrangement
Gerrie K.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Gister wezen eten bij Lucas Rive. We werden vriendelijk ontvangen en de bediening was sowieso goed. We kozen voor een 6-gangen diner(wat trouwens zeker niet duur is), waarbij we de kaas graag wilden vervangen door iets anders, aangezien we daar allemaal niet zo van houden. Dit was geen enkel probleem en we kregen er een mooi gerecht voor in de plaats. Al met al super gegeten en zeker voor herhaling vatbaar!
René T.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Afgelopen weekend samen met mijn vriendin voor het eerst gegeten bij Lucas Rive. (ook voor het eerst in een restaurant met ster).
Wij vonden het beide een zeer goede ervaring! Heerlijke smaak combinaties met lekkere passende wijnen. Verder was het personeel kundig en vriendelijk! Echt een aanrader!
Smulflower .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Het eten is goed, 5 gangen menu, Er werd ons niet gevraagd of we een mandje brood wilden, het werd neergezet en zagen we pas later op de bon: er werd daarvoor € 5,00 in rekening gebracht. Voor het water uit de kraan werd terecht geen vergoeding gevraagd.
De smaken zouden wat intenser kunnen. De wijnen pasten redelijk bij de gerechten, maar vonden we wat simpel van smaak, hier mag absoluut wat meer aandacht aan worden besteed.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Fantastisch gegeten en een super gastvrije en gezellige bediening! Al die smaken, heerlijk! We hebben genoten!
Bedankt! Fam. De Jong-Verberne Hoorn
marleen R.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
We komen met enige regelmaat hier eten , soms met z'n 2en en soms met familie .De ene keer zijn we meer enthousiast dan de andere keer.We laten ons altijd verrassen en eten dus niet a la carte. De ene keer vind je een gerechtje, vis/vlees, geweldig en de andere keer is het niet echt je smaak,maar nog steeds goed. Het tempo van de gangen is prima, daar kan menig restaurant nog van leren, en de sfeer is relaxed. Lucas en zijn vrouw Deborah laten de gast merken dat ze welkom zijn en waarnodig wordt een gerecht vervangen wanneer iemand iets niet lust oid. Ook de begeleidende wijnen zijn vaak een verrassing. Goed dat een Bob arrangement ook mogelijk is. Het enige minpuntje...de akoustiek achterin. Wij hadden bv de laatste keer een wat luidruchtige tafel naast ons en het was vaak niet mogelijk onze tafelgenoten te verstaan. Geen idee of dat te verbeteren is, maar voor de rest een fijn restaurant waar we graag komen.
Proefjanus .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We werden attent ontvangen en kregen een van de twee 'Chef 's tables'. Daar moet je van houden, ikzelf had er wat gemengde gevoelens over. Amuses konden ons matig bekoren, mooi maar niet heel smakelijk. Het voor- en hoofdgerecht daarentegen waren zeer smakelijk. Wij aten bio ganzelever. De rode kool die daarbij kwam vulde het gerecht mooi aan, niet te zoet. Als hoofdgerecht kalfszwezerik die magnifiek was bereid. Bediening was alert en in orde. Prima avond gehad.
jega .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Kom regelmatig, en elke keer worden wij weer verrast. Bediening is zoals altijd zeer vriendelijk en kundig. Kom vaak in andere (sterren) restaurants, maar Lucas Rive is top ! Kunnen drie sterren nog wat van leren !!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wij gaan eens lekker uiteten in een sterrenrestaurant! We hadden wat te vieren. Het viel ons wat tegen.... De voorgerechten waren te weinig op smaak en hadden echt zout nodig. De amuses waren goed. Het hoofdgerecht was een taai stuk vlees met zenen, maar wel netjes een hertenbiefstukje voor terug gekregen. De smaak was wel goed. De bediening waren jongeren die niet echt wilde bedienen. Wij verwachten dat de bediening ons ook "vermaakt" en een prettige tijd geeft, dat hebben we gemist. Hoewel de sommelier (ook jong) zo mooi en gedetailleerd vertelde dat je nog wel meer flessen wijn wilde bestellen. Toen we werden uitgezwaaid door de gastvrouw en we benoemde dat we beter hadden verwacht, was ze heel vriendelijk. Had zij ons maar de hele avond geholpen, zij weet hoe ze gastvrouw (zijn vrouw) moet zijn.
josmulder .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Wij hebben hier een 4-gangenlunch gehad. Het was een ware smaakbeleving.
Twee soorten vis w.o rode poon en mosselen, kalfsvlees, diverse soorten mini groentes (w.o. uiteraard rode biet en bloemetjes de huidige trend), opgediend als kleurrijke schilderijtjes. In principe geef ik nooit als cijfer een tien, dus nu ook niet al is het maar om de staf niet te laten in slapen en scherp te houden.
Jos Mulder
Midwoud
Fleur E.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen zaterdag voor de vijfde keer bij Restaurant Lucas Rive gegeten. Wederom weer een feestje om hier een avond te vertoeven. Na een warm ontvangst van gastvrouw Deborah Rive zijn we gestart met ons 6-gangen diner. Fantastisch eten (een waar schilderijtje op je bord!) en ontzettend vriendelijk personeel. Buiten de bijzonder culinaire gerechten hebben we kunnen genieten van het overheerlijke wijnarrangement. Kort gezegd: het perfecte avondje uit voor de echte levensgenieters!
b.vankooten .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wederom fantastisch gegeten, zeer vriendelijke gastvrije ontvangst en correcte bediening.
We hadden uitzicht op de open keuken
en waren onder de indruk hoe het team koks samenwerkte, alles was onder controle. Kortom een aanrader.
adnila83 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
uit eten geweest met een bruiloft, dus het menu stond al vast. ik ben heerlijk verrast door alle gerechtjes. prachtig opgemaakt. en de smaak was super! ook kregen we bijpassende wijnen.
alles was prima, ik kom graag nog eens terug.
separatejaapengel .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Alles klopte in dit restaurant, we waren hier met ons eetclubje van 11 mensen en werden met alle egards ontvangen, aan een goed voorbereide en gezellig gedekte tafel geplaatst. De bediening was vriendelijk, snel en effectief, maar ook netjes en gaf ons alle tijd. De kwaliteit van de maaltijden was uitstekend en de omgeving gezellig.
Roos1624 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wat hebben wij een geweldige avond gehad! Vooral die gamba met Opperdoeser aardappel, super! Leuke vlotte service! Wij komen terug
SherlockJ .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Absolute topklasse wat Lucas Rive en zijn team presteren. Schitterende, mooi gebalanceerde gerechten afgewisseld met zeer verrassende amuses, alles fantastisch op smaak. De wijnen zijn ook zeer mooi geselecteerd. We werden geweldig ontvangen door gastvrouw Deborah en haar team. De bediening is erg prettig. Geen zenuwachtig gedoe bij je tafel maar alles rustig en correct. Tempo tussen de gerechten was ook uitstekend. Kortom, een prachtige culinaire ervaring tegen een aantrekkelijk prijs. En dit alles op een zeer fraaie locatie. Hoed af, complimenten en tot snel.
carolina1978 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Na in mei ons laatse bezoek te hebben gebracht aan het restaurant van Lucas Rive werd het gisteren weer hoog tijd voor een nieuw bezoekje. Ons favoriete restaurant is niet voor niks onze favoriet, wat een feest, iedere keer weer. We komen zeker snel weer terug.