Restaurant Lucas Rive

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag 18:00 - 22:00
Woensdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 22:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Proefjanus .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We werden attent ontvangen en kregen een van de twee 'Chef 's tables'. Daar moet je van houden, ikzelf had er wat gemengde gevoelens over. Amuses konden ons matig bekoren, mooi maar niet heel smakelijk. Het voor- en hoofdgerecht daarentegen waren zeer smakelijk. Wij aten bio ganzelever. De rode kool die daarbij kwam vulde het gerecht mooi aan, niet te zoet. Als hoofdgerecht kalfszwezerik die magnifiek was bereid. Bediening was alert en in orde. Prima avond gehad.
Jega .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Kom regelmatig, en elke keer worden wij weer verrast. Bediening is zoals altijd zeer vriendelijk en kundig. Kom vaak in andere (sterren) restaurants, maar Lucas Rive is top ! Kunnen drie sterren nog wat van leren !!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wij gaan eens lekker uiteten in een sterrenrestaurant! We hadden wat te vieren. Het viel ons wat tegen.... De voorgerechten waren te weinig op smaak en hadden echt zout nodig. De amuses waren goed. Het hoofdgerecht was een taai stuk vlees met zenen, maar wel netjes een hertenbiefstukje voor terug gekregen. De smaak was wel goed. De bediening waren jongeren die niet echt wilde bedienen. Wij verwachten dat de bediening ons ook "vermaakt" en een prettige tijd geeft, dat hebben we gemist. Hoewel de sommelier (ook jong) zo mooi en gedetailleerd vertelde dat je nog wel meer flessen wijn wilde bestellen. Toen we werden uitgezwaaid door de gastvrouw en we benoemde dat we beter hadden verwacht, was ze heel vriendelijk. Had zij ons maar de hele avond geholpen, zij weet hoe ze gastvrouw (zijn vrouw) moet zijn.
Josmulder .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Wij hebben hier een 4-gangenlunch gehad. Het was een ware smaakbeleving.
Twee soorten vis w.o rode poon en mosselen, kalfsvlees, diverse soorten mini groentes (w.o. uiteraard rode biet en bloemetjes de huidige trend), opgediend als kleurrijke schilderijtjes. In principe geef ik nooit als cijfer een tien, dus nu ook niet al is het maar om de staf niet te laten in slapen en scherp te houden.
Jos Mulder
Midwoud
Fleur E.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen zaterdag voor de vijfde keer bij Restaurant Lucas Rive gegeten. Wederom weer een feestje om hier een avond te vertoeven. Na een warm ontvangst van gastvrouw Deborah Rive zijn we gestart met ons 6-gangen diner. Fantastisch eten (een waar schilderijtje op je bord!) en ontzettend vriendelijk personeel. Buiten de bijzonder culinaire gerechten hebben we kunnen genieten van het overheerlijke wijnarrangement. Kort gezegd: het perfecte avondje uit voor de echte levensgenieters!
B.vankooten .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wederom fantastisch gegeten, zeer vriendelijke gastvrije ontvangst en correcte bediening.
We hadden uitzicht op de open keuken
en waren onder de indruk hoe het team koks samenwerkte, alles was onder controle. Kortom een aanrader.
Adnila83 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
uit eten geweest met een bruiloft, dus het menu stond al vast. ik ben heerlijk verrast door alle gerechtjes. prachtig opgemaakt. en de smaak was super! ook kregen we bijpassende wijnen.
alles was prima, ik kom graag nog eens terug.
Separatejaapengel .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Alles klopte in dit restaurant, we waren hier met ons eetclubje van 11 mensen en werden met alle egards ontvangen, aan een goed voorbereide en gezellig gedekte tafel geplaatst. De bediening was vriendelijk, snel en effectief, maar ook netjes en gaf ons alle tijd. De kwaliteit van de maaltijden was uitstekend en de omgeving gezellig.
Roos1624 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wat hebben wij een geweldige avond gehad! Vooral die gamba met Opperdoeser aardappel, super! Leuke vlotte service! Wij komen terug
SherlockJ .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Absolute topklasse wat Lucas Rive en zijn team presteren. Schitterende, mooi gebalanceerde gerechten afgewisseld met zeer verrassende amuses, alles fantastisch op smaak. De wijnen zijn ook zeer mooi geselecteerd. We werden geweldig ontvangen door gastvrouw Deborah en haar team. De bediening is erg prettig. Geen zenuwachtig gedoe bij je tafel maar alles rustig en correct. Tempo tussen de gerechten was ook uitstekend. Kortom, een prachtige culinaire ervaring tegen een aantrekkelijk prijs. En dit alles op een zeer fraaie locatie. Hoed af, complimenten en tot snel.
Carolina1978 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Na in mei ons laatse bezoek te hebben gebracht aan het restaurant van Lucas Rive werd het gisteren weer hoog tijd voor een nieuw bezoekje. Ons favoriete restaurant is niet voor niks onze favoriet, wat een feest, iedere keer weer. We komen zeker snel weer terug.
Jacks88 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gisteren voor de vierde keer gedineerd bij dit restaurant en wat hebben we weer genoten!!! We werden vanaf het ontvangst tot en met het vertrek in de watten gelegd met geweldig lekkere en mooie gerechten! De bediening was vlot, kundig en ervaren, erg prettig! Wij kunnen dit restaurant iedereen aanbevelen. Team Lucas Rive, tot snel!
Christa B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Sinds Lucas in Hoorn zit met zijn restaurant is hij weinig vernieuwend. Niet slecht maar blijft hangen in hetzelfde. Zeker is zijn vegetarische keuken erg matig. Personeel doet wat het moet maar met weinig enthousiasme.
EdenSus .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Lunch gebruikt, waarbij de bediening meerdere steken liet vallen. Na het hoofdgerecht vroeg ik de bediening wat de bedoeling was van de op tafel staande boter, olie en zout. Oh, werd laconiek gereageerd, is er geen brood geserveerd? Neen, antwoordde ik (terwijl ik al had gezien, dat op andere tafels wel brood werd geserveerd). Zal ik nog nog even wat brood serveren? Neen zei ik, dat lijkt mij aan het eind van het hoofdgerecht een minder goed idee. Wel moesten mijn mede tafelgenoten en ik ons geforceerd inhouden met het verorberen van het hoofdgerecht, anders waren de als supplement bestelde huis gemaakte frites geserveerd na het hoofdgerecht, hetgeen in een dergelijk etablissement niet mag gebeuren. Wanneer dan ook nog iemand vanuit de keuken komt vragen of hij ons een kopje koffie mag aanbieden, terwijl het koffiegarnituur gewoon in rekening wordt gebracht en het nagerecht grotendeels bestaat uit een kartonnen bakje gevuld met ijs, dat bij de eerste de beste ijssalon gehaald kan worden, dan heeft mijn verwachting m.b.t. een lunch bij Lucas Rive een behoorlijke knauw gekregen. Dan denk ik toch maar liever terug aan de tijden van weleer, toen Lucas de sterren van de hemel kookte bij De Bokkedoorns en op de bediening niets was aan te merken.
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Win waren gister voor de 2e keer dit jaar bij LR en wederom fantastisch gegeten. Het verrassingsmenu is een absolute aanrader en neem ook vooral de oesters! Het wijnarrangement is subliem. Een waar feest om hier te eten. prijs/kwaliteit verhouding is echt prima.
Witjesteef H.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Gisteren voor de 3e keer gaan eten bij Restaurant Lucas Rive in Hoorn. De vorige keren was zeer goed bevallen en omdat het alweer een jaar geleden was, keken we erg uit naar de avond.
De ontvangst in het prachtig gerestaureerde pand was hartelijk en met het mooie
weer is de ligging aan de oude haven van Hoorn extra bijzonder.
We kozen voor het vier gangen menu met bjpassend wijnarrangement. Met een glas bubbels en enkele amuses begon de avond prima.
Het voorgerecht was vis: bereiding van zalm en apart daarbij bleekselderij met gambas. Gecombineerd met een glas wit uit Australie. De smaak was subtiel, op de grens van vlak en de wijn combineerde eigenlijk niet zo goed. Als tussengerecht coquilles en dit was het hoogtepunt van de avond. Werkelijk fantastisch op smaak gecombineerd met een fijn glas wijn.
Als hoofdgerecht lam gecombineerd met ravioli van lamsschouder. De lam perfect bereid maar weinig op smaak. De jus ( van het lam) was wat flets en met name het lam zelf had geen lamssmaak. De ravioli was wel voortreffellijk.
De gekozen wijn - syrah uit de Rhone vonden we niet goed en wellicht door de weinige smaak van het lam overheerste de wijn.
Maar bij elkaar toch fijn eten. Het dessert echter was een misser. De verschillende bereidingen van rabarber met ijs was veel te zoet en het ijs matig van kwaliteit. De gekozen dessertwijn uit Italie smaakte naar cassis en jammer dat je met het dieptepunt afsluit.
De bediening kwam wat onrustig over en steekt af bij de controle die in de keuken lijkt te heersen. Men was erg gericht op het op tijd uitserveren van de gerechten, wat belangrijk is en goed aansloot op het prettige ritme van de avond. Echter het tweede aspect van de bediening - gastvrijheid - misten we bijna volledig.
Alles bij elkaar hadden we het gevoel dat men niet in goede doen was; het kwam wat obligaat over wat in een restaurant van dergelijk niveau eigenlijk niet zou moeten.
Volgend jaar nog maar eens proberen.
Anita-A .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Modern interieur, grote open keuken, ruime plaats per tafel, dus je zit niet opeen gepakt.
Goede bediening.
Voor een sterrenrestaurant vielen de gerechten tegen qua smaak. Geen smaaksensatie.
foie gras was te stevig en vergeleken met ooit in Frankrijk gegeten was dit een flauwe kopie.
Daarbij rode biet, gekookt en zo uit het kookwater, slechts 2 theelepels qua afmeting. Zeer slecht, en dat voor 28 euro, veel te duur.
Hoofdgerecht: Heilbot, twee kleine stukjes, geen smaak !!! Asperges daarbij wel heel lekker. maar slechts 2 door de lengte doorgesneden, met een prima saus.
Dus erg veel geld voor dit gerecht: 32.50 Na klacht werd dit bedrag van de rekening afgehaald.
U.S.A. sucade, goed vlees, maar de groente daarbij gewoon vies. Witlof smaakte niet naar witlof en prei was glazig en smaakloos.
De friet supplement droop van het vet en leek van gepureerde aardappel gemaakt. De huisgemaakte mayonaise van Lucas, smaakte van olie. Erg slecht.
De Wijn was goed en het dessert van kokos en mango was goed, maar heel weinig voor 15.50.
Kortom, prijs / kwaliteit verhouding was slecht.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Gisteravond hebben wij met onze familie, een groep van zo'n 25 personen, heerlijk gegeten bij Lucas Rive. De locatie aan de Hoornse haven is erg leuk, jammer dat er achterin het restaurant weinig daglicht en contact met de straat is. Het eten bestond voornamelijk uit kleine hapjes, met zalm en lam als duidelijk voor- en hoofdgerecht. De hapjes verrasten iedere keer in positieve zin van smaak en textuur. De zalm en het lam waren beide erg lekker. De Chardonnay die wij erbij dronken was ook heerlijk van smaak. De bediening was keurig. Jammer dus van de donkere achterzijde van het restaurant, maar verder hebben we een mooie avond gehad!
Boykort O.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Voor de 3e keer hier gegeten, uiteraard was het weer een fijne lunch!

Het eten vonden we net wat minder van smaak dan we afgelopen winter hebben mogen proeven.

Gang 1, Albacore tonijn, fantastisch!
Gang 2, Geroosterde kabeljauw rug, een heerlijk zomers gerecht, zeker met de créme fraiche granite.
Gang 3, Coquille St. Jacques, erg lekker, maar geen smaaksensatie, één van mijn tafelgenoten at een heilbot in plaats daarvan, die was fabuleus als ik haar mag geloven.
Gang 4, Kalfswang, dit vond ik persoonlijk de minste gang, het was zeker niet slecht, verre van, gewoon lekker, maar niet verrassend wat mij betreft, uit de wang valt meer te halen.
Gang 5, Dessert met rabarber, lekker!

Uiteraard, zoals altijd bij Lucas Rive, met een voortreffelijke service, ruime hoeveelheid amuses en voor een sterrentent gewoonweg betaalbaar voor bijna eenieder. Tot de volgende keer!
Pjotr42 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gisteravond hier gegeten. We hadden het menu 6 gangen inclusief wijn, water. koffie en lekkers. Ik kan er een heel verhaal van maken maar vanaf de amuses tot het eind, het was geweldig. Heerlijk menu , goed opgebouwd. De bediening vond ik erg goed. Niet zo stijf, vlot maar verzorgd. Sommelier was een toppertje. Mooie open keuken waar je ziet hoe hard de hele brigade werkt. De rekening was voor deze kwaliteit heel betaalbaar. Ik heb gegeten in vergelijkbare restaurants en dan kwam de rekening een stuk hoger uit. Wij komen zeker terug, Hoorn mag blij zijn met zo een super restaurant.