Restaurant Lt. Cornelis

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Uitmuntend
Eric K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk eten in prachtige ruimte, bediening te snel en opdringerig.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Heel stijlvol restaurant met mooi opgemaakte gerechten en zeer vriendelijke bediening in het Centrum van Amsterdam. We hebben genoten!
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Met enige aarzeling een tafel voor 4 personen gereserveerd : wat kan je verwachten van een restaurant midden in het touristengebied??
Bleek echter een bijzonder goede keus: buitengewoon vriendelijk en attent personeel , heerlijke en met zorg klaar gemaakte gerechten gezellige en ongedwongen, niet lawaaierige sfeer.
Aandachtspuntje: wij hebben bij het hoofdgerecht zelf wat frites bijgesteld , dat had wel standaard erbij mogen horen ....
Salvatore P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
vaker hier gegeten, dit keer waren de porties kleiner en prijzen duurder.. de hollandse moderne touch is beetje verloren gegaan.. jammer..
Elli W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Fantastische service gehad van Ruud. Hij heeft veel verstand van wijn en vertelt het met veel passie en trots. Alles heeft een link met Nederland. Eten en entourage erg gezellig en smaakvol. Een super aanrader!!!
Roger R.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Gezellig in gericht ,leuke bediening, keuze van de kaart. Of verassingsmenu 3,4,5 gangen.
Leuke originele gerechten. Wij haden 3 gangen menu hier krijg je nog 2 x een amuse bij.
Bij het menu kan je ook nog een wijn aregement krijgen.
Dus kort om een echte aanrader .
Hubertine B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Fantastische avond gehad! Top notch eten in een perfecte ambiance en hele hartelijke bediening. Vergeet alle opmerkingen dat dit een plek voor toeristen zou zijn - dat is het niet, het is gewoon een heel goed restaurant met een keuken die is geinspireerd op NL recepten.
pecmertens .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Mooie zaak, bediening was kundig, beleefd en erg hartelijk. Het eten kwam vlot; porties waren niet groot maar dat hoeft ook niet, want ze waren echt heel goed. Verrassend en verfijnd, zeker voor het geld een unicum in Amsterdam centrum. Absolute aanrader!
Matthijs B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Het wat onze (echtpaar, twee oudere kinderen) eerste kennismaking met dit restaurant; wat een leuke ervaring.
We waren om 19.30 binnen en moesten om uiterlijk 22.00 weer buiten zijn in verband met een vervolgprogramma. De uiterst vriendelijke gastheer verzekerde ons dat een vier gangen verrassingsmenu in dat timeframe zou passen. Na het aperatief met een paar prima amuses (o.a. poffertjes met zeewier en schuim van rode kool) volgde verrassende en kwalitatief goede gerechten met prima wijnkeuzes. Heerlijke combinaties van onder meer steak haché met piccalilly, entrecôte vergezeld van een met kaas gevuld gepofd ui; en dat alles van pure Hollandse ingrediënten. Zeer goed.
De vriendelijkheid van de gastheer was hier en daar net wat te, maar de belofte van timing werd perfect waar gemaakt! Chapeau.
Het interieur is heel smaakvol. Wel maakt de lange wand met bank dat een deel van de gasten haaks op een blinde muur kijkt en zelf vind ik dat niet heel prettig.

Al met al een ervaring die zeker een herhaling krijgt.
Tjeerd A.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
In de recensies op Iens over-rated. Het is restaurant dat eigenlijk gericht is op toeristen met 'Hollandse gerechten'. We kozen voor een 3 gangen menus met wijn arrangement. Voor het geld krijg je 3 gemiddelde gerechten waarna je met honger vertrekt. In het wijn-arrangement zat bijvoorbeeld een mierzoete sherry welke werd geserveerd in een champagne glas. Voor hetzelfde geld kan je vele malen beter eten in Amsterdam
Berry S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een leuke omgeving. Jammer dat er teveel in rekening werd gebracht. Een verschijnsel dat ik tegenwoordig wel vaker ervaar. Dus rekening heel goed checken.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Originele wijze van verwerken van de Hollandse keuken. Wij hadden het surprise menu (4 gangen). Inderdaad surprise, in de beste zin van het word.Wijnarrangement erbijwas ook zeer geslaagd.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Voor het kerstdiner werden we ontvangen door een enthousiast team dat (terecht) trots was op de interessante gerechten. Een culinaire belevenis.
anneke J.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Zeer smaakvol ingericht restaurant. Vriendelijke bediening. Dieetwensen zeer goed opgelost.
Robert G.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Marloes S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Restaurant met werkelijke prachtige bar! Ook het zitgedeelte is erg mooi ingericht. De combinatie van materialen goed over nagedacht. Tip: het licht nog iets meer dimmen aan de achterzijde. En dan het eten, daar kwamen we uiteraard voor :) Mooie, verrassende gerechten, begeleidt door heerlijke wijnen. Het dessert (met wortel) vonden we misschien net iets te gewaagd. Maar overall echt goed gegeten! De service is echt fenomenaal. De cocktails te lekker.
Guys: you did a very good Job, we will be back :)
Winnie S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Gerechten als kunstwerkjes en combinaties die net even anders zijn, kabeljauw met drop, zilveruitjesijs, klinkt onwaarschijnlijk maar was bijzonder lekker. Ook fijn dat de vegetariër aan zijn trekken komt met gerechten die net zo veel aandacht hebben gekregen. Genoeg keuze aan wijnen per glas, met waar nodig advies over wat goed bij de gerechten past. Het tempo lag in eerste instantie wat te hoog voor ons, maar een opmerking van ons was genoeg om meer rust te krijgen. Al met al een fijne ervaring in dit (on)Hollandse restaurant.
Harrit B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Restaurant in een historische straat in het centrum van Amsterdam. Veel studenten hebben hier wel een stukje geschiedenis maar de uitstraling kan beter en met dit restaurant is zeker een stap gezet. De eerste indruk van de website is die van een concept/keten maar dat is het toch echt niet. Het pand is mooi verbouwd met respect voor het verleden, maar toch met klasse, comfort en met een foyerachtige sfeer. De mooie reproducties van Hollandse meesters aan de wand leggen een link met de historische locatie. Zeker leuk voor buitenlandse gasten! De Nederlands keuken wordt geserveerd maar op een bijzondere eigentijdse wijze met goede Nederlandse ingrediënten. Bij de presentatie aan tafel wordt het (voordelige) verrassingsmenu gepromoot zodat veel mensen eten dus hetzelfde zodat het "concept" gevoel weer wat opkomt. Het eten was erg goed, origineel en de prijs/kwaliteit was prima. Ontvangst en service waren opvallend goed. Met een drie gangen menu waren de porties naar mijn idee wat klein, maar andere recensies spraken van te grote porties en er was voldoende heerlijk brood met boter.
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Verassend goed restaurant in het centrum van amsterdam. Wij zijn begonnen aan de bar met een cocktail, Genaamd de apple pie en een gin tonic, waar veel keus tussen was met verschillende nederlandse gins. Inmiddels aan tafel gekozen voor het 4 gangen menu met hierbij de bijpassende wijnen. Het blijft toch een avondje uit. uitermate verrast. begonnen met de kabeljauw als voorgerecht (hint van drop en een prachtige saus op basis van kabeljauwlever), gevolgd door gebakken koolvis. Mooie combinatie van smaken met de rode kool en de romige saus. Bij de kabeljauw een frisse muller thurgau van de Nederlandse wijngaard apostelhoeve geserveerd, heel mooi begin gevolgd door een stevigere chardonnay uit Portugal gemaakt door een Nederlandse producent. Hele goede keuzes en vooral een goede opbouw. Als hoofdgerecht kregen we Entrecôte van Nederlands rund. Hierbij zaten verschillende bereidingen van Ui en een bietenjus. Goede smaken die elkaar aanvulden en samen met een krachtig glas Syrah uit portugal, wederom dezelfde Nederlandse producent, een heel goed geheel. Afgesloten met een taartje met cranberry, gekarameliseerde appel en ijs met de smaak van Borstplaat. Hele goede afsluiter van een zeer smaakvol chef's menu. Wij kregen hierbij een Muscat als dessertwijn, met de uitleg dat Nederland helaas nog niet zo bedreven is in het maken van dessertwijnen. Wij hebben in ieder geval genoten van onze eerste ervaring van dit vernieuwende restaurant. Interessante smaken en een goed concept dat mede door bekwaam personeel en een zeer goede inrichting potentieel heeft om het te maken in Amsterdam.
Caroline K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Verrassend leuk restaurant! Prachtige inrichting, vriendelijk personeel en een prima 3 gangen surprise menu.