Restaurant Lt. Cornelis

Uitmuntend
9,1
Marinus M.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Mooie Nederlandse gerechten met zorg bereid, mooie sfeervolle ambiance. Wij hebben met plezier gegeten en met plezier ook rondgekeken. Het restaurant leent zich niet alleen voor een intiem diner, maar zeker ook voor een zakelijk diner, zeker met buitenlandse gasten om op deze manier met de Nederlandse keuken kennis te maken.
frans V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Voor een Hollands menu, was de hoeveelheid aan de magere kant, de verrassing van het menu en de kwaliteit maakte veel goed.
Susanne V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Wat een leuk restaurant midden in het toeristische centrum van Amsterdam! Drankenkaart met gin-tonics, jenevers en likeuren zetten de toon, maar met de wijnselectie ook niets mis ;-) lekker vier gangen diner met huzarensalade, rouleaux van parelhoen, entrecote en dessert met passievrucht, gin tonic en frangipane. Mooi geproportioneerd, smaakvol en vriendelijk geprijsd. Ik kom hier graag nog eens terug bij bezoek aan de hoofdstad. Tot dan!
Dennie T.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Vorige week Zaterdag gegeten voor m'n vriend zijn verjaardag! Bij binnenkomst stond er niemand beneden dus we twijfelden of we nou door moesten lopen of moesten wachten daar.. Eenmaal doorgelopen naar boven werden we hartelijk ontvangen en naar een fijn tafeltje begeleid.. Vanaf daar werden we in de watten gelegd door onze leuke serveerster die er werkelijk een feestje van maakte. Het eten is origineel, verrassend en erg lekker!! Ik kan dit restaurant aan iedereen aanbevelen!!
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Bij Lt. Cornelis reserveren gaat als Amsterdammer een beetje tegen je gevoel in. Best wel dicht op de toeristen en Hollandse keuken plus schilderijen ken je natuurlijk wel. Toch heeft dit restaurant ons positief verrast. Van het vier gangendiner was de huzarensalade werkelijk een huzarenstukje! Echt een topgerecht. De andere gangen waren goed met als enige opmerking dat het hoofdgerecht (entrecote) wat te klein was en we dus nog wel een hapje meer hadden gelust. Een bijgerecht of twee (toch ook heel Hollands) had dat opgelost. Bediening was ontspannen en vriendelijk. Een aanrader.
Wim C.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Wonderlijke avond met een verrassingsdiner, heerlijke wijn
Niels S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Een parel in de binnenstad!! Uitgebalanceerde smaken, wonderschone presentatie en eerlijke bediening. Enorm rekening gehouden met allergieën. Kortom een aanrader als je puur en betaalbaar wilt eten in Amsterdam.
Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Top avond, top eten, top bediening! Als er dan een min puntje zou zijn, dan betreft het de mooie toiletten. Die moeten bijgehouden worden. Bij de dames was de papierbak een zooi. Mijn man miste zeep en handdoekjes waren daar op. Maar verder is Lt Cornelis een super goed restaurant!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Diner met collega's uit Korea, Singapore en Frankrijk. Omdat ik vraag de vraag krijg wat nou Nederlandse keuken is dit restaurant uitgekozen en niet teleurgesteld. Mooie inrichting op een leuke plek in Amsterdam. Op advies van de bediening 4 gangen menu van de chef gekozen. Dat was en uitstekende keuze met leuke en afwisselende gerechten die allemaal erg lekker waren en erg mooi opgemaakte borden. De uitstekende nederlandse wijn van de Apostelhoeve (Cuvee XII) erbij maakte het plaatje compleet. Ik kan dit restaurant echt aanraden, en niet alleen met buitenlandse gasten, ook erg lekker voor nederlanders!
eawetering .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Smakelijk eten, originele gerechten (verrassingsmenu) en zag er leuk en verzorgd uit. Porties zouden ietsje groter mogen zijn. Bediening was vriendelijk, attent, maar niet "plakkerig". Kortom, een geslaagde avond.
Marco K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Dutch cuisine, met Hollandse meesters aan de muur. Erg lekker gegeten! Ik weet nu hoe en huzarensalade en een doperwt hoort te smaken. Vanwege de Hollandse keuken en locatie midden in het centrum wel veel toeristen, maar dan vooral stellen die voor de cultuur komen, geen groepen luidruchtige Engelsen. Geeft het ook wel weer een internationale vibe. Hollands trots!
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Zeer goede keuken en vriendelijke bediening.
Jesper V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Op donderdag 11 mei 2017 hier gegeten met z'n 2e. Via internet dit restaurant gevonden, en direct gereserveerd. Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen. Aan tafel uitleg van het concept gekregen, wat heel erg leuk was om te horen. Onze gastvrouw heeft ons het verrassingsmenu aanbevolen, wat een zeer goede keuze was. Gekozen voor een 5 gangenmenu. Gerechten waren goed op smaak, mooie presentatie en een fijne uitleg aan tafel wat het gerechtje inhield. De wachttijd tussen de gangen duurde voor ons ietwat te lang, maar dat is voor iedereen een andere interpretatie. Wij zouden hier zeker terug komen!
Laurie J.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Ontzettend leuk restaurant, super vriendelijk personeel, daarmee is het echt gezellig terwijl het ook chique is. Heerlijk eten. Wij zijn voor het verrassingspakket menu gegaan.
Alexandra B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Perfekt dinner!
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Heerlijk Nederlands fine dining eten! Goed op smaak en verrassende combinaties. Maar ik kom hier nooit meer door de service. In 1,5 uur tijd werd ons het eten/wijn en cocktail vooraf zo snel geserveerd dat we even op het toetje wilde wachten. Direct toen we onze borden leeghalen werden deze meegenomen en ons gevraagd of we aan de bar wilde eindigen want er zaten gasten te wachten.. Hopelijk begrepen we dat?! We zouden dan gratis koffie krijgen ter compensatie. Ik vind het geen stijl om betalende genietende klanten zo van tafel te halen. En jammer genoeg stond de gratis koffie gewoon op de rekening..dit moesten we zelf aangeven. En toen we weggingen was er niemand die onze jassen pakte of ons tot ziens zij. We hebben zelf onze jassen gepakt en zijn maar gegaan. Erg jammer want de koks zijn duidelijk erg goed.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Een verademing naast alle Argentijnse grillhuizen en Aziatische restaurants waardoor het centrum van onze hoofdstad wordt bevolkt. De inrichting is hip, sjiek en toch gezellig, hier is overduidelijk door een echte professional over nagedacht. Wij kozen voor een 5 gangen verrassingsmenu met een bijpassend wijnarrangement. De gerechten waren van hoge kwaliteit, goed op temperatuur en werden in een aangenaam tempo geserveerd. De wijnen waren zonder uitzondering een uitstekende begeleider van de gerechten, ook de port bij de kaas en de Pedro Ximenez bij het zoete dessert. De jongeman die ons bediende was geschoold en enthousiast, een combinatie van eigenschappen die je in veel restaurants helaas niet meer zo vaak tegenkomt bij de zwarte brigades van vandaag de dag. Dit soort restaurants kent zijn prijs, je bent hier tussen de 70 en 80 euro per persoon kwijt, maar je hebt wel het gevoel meer gekregen te hebben dan waar je voor hebt betaald. Daar kan menige sterrenkok waar je het dubbele betaald nog een puntje aan zuigen. Wij hopen van harte dat deze parel in de Voetboogstraat nog lange tijd hun gasten aangename avonden mag bezorgen.
Adrinee F.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Excellent !
Tom F.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Prachtige originele inrichting, heerlijk eten. Bediening erg snel, ontvangst niet enorm hartelijk (dit sloeg later om). Wel genoten!
Helena E.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Restaurangen hade rätt attityd när du kommer som gäst. Ser dig och bemöter på ett professionellt och varmt sätt. Placerad i rätt tid och med mycket goda viner som var både lokala från Holland och från Spanien. Mat och vin var perfekt! Miljön kändes både gammaldags men med nytt innovativt innehåll som antika konstverk på personalen som rörde sig på fotona. Väldigt kul faktiskt!