Restaurant Lt. Cornelis

Uitmuntend
9,1
Niels S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Een parel in de binnenstad!! Uitgebalanceerde smaken, wonderschone presentatie en eerlijke bediening. Enorm rekening gehouden met allergieën. Kortom een aanrader als je puur en betaalbaar wilt eten in Amsterdam.
Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Top avond, top eten, top bediening! Als er dan een min puntje zou zijn, dan betreft het de mooie toiletten. Die moeten bijgehouden worden. Bij de dames was de papierbak een zooi. Mijn man miste zeep en handdoekjes waren daar op. Maar verder is Lt Cornelis een super goed restaurant!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Diner met collega's uit Korea, Singapore en Frankrijk. Omdat ik vraag de vraag krijg wat nou Nederlandse keuken is dit restaurant uitgekozen en niet teleurgesteld. Mooie inrichting op een leuke plek in Amsterdam. Op advies van de bediening 4 gangen menu van de chef gekozen. Dat was en uitstekende keuze met leuke en afwisselende gerechten die allemaal erg lekker waren en erg mooi opgemaakte borden. De uitstekende nederlandse wijn van de Apostelhoeve (Cuvee XII) erbij maakte het plaatje compleet. Ik kan dit restaurant echt aanraden, en niet alleen met buitenlandse gasten, ook erg lekker voor nederlanders!
eawetering .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Smakelijk eten, originele gerechten (verrassingsmenu) en zag er leuk en verzorgd uit. Porties zouden ietsje groter mogen zijn. Bediening was vriendelijk, attent, maar niet "plakkerig". Kortom, een geslaagde avond.
Marco K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Dutch cuisine, met Hollandse meesters aan de muur. Erg lekker gegeten! Ik weet nu hoe en huzarensalade en een doperwt hoort te smaken. Vanwege de Hollandse keuken en locatie midden in het centrum wel veel toeristen, maar dan vooral stellen die voor de cultuur komen, geen groepen luidruchtige Engelsen. Geeft het ook wel weer een internationale vibe. Hollands trots!
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Zeer goede keuken en vriendelijke bediening.
Jesper V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Op donderdag 11 mei 2017 hier gegeten met z'n 2e. Via internet dit restaurant gevonden, en direct gereserveerd. Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen. Aan tafel uitleg van het concept gekregen, wat heel erg leuk was om te horen. Onze gastvrouw heeft ons het verrassingsmenu aanbevolen, wat een zeer goede keuze was. Gekozen voor een 5 gangenmenu. Gerechten waren goed op smaak, mooie presentatie en een fijne uitleg aan tafel wat het gerechtje inhield. De wachttijd tussen de gangen duurde voor ons ietwat te lang, maar dat is voor iedereen een andere interpretatie. Wij zouden hier zeker terug komen!
Laurie J.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Ontzettend leuk restaurant, super vriendelijk personeel, daarmee is het echt gezellig terwijl het ook chique is. Heerlijk eten. Wij zijn voor het verrassingspakket menu gegaan.
Alexandra B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Perfekt dinner!
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Heerlijk Nederlands fine dining eten! Goed op smaak en verrassende combinaties. Maar ik kom hier nooit meer door de service. In 1,5 uur tijd werd ons het eten/wijn en cocktail vooraf zo snel geserveerd dat we even op het toetje wilde wachten. Direct toen we onze borden leeghalen werden deze meegenomen en ons gevraagd of we aan de bar wilde eindigen want er zaten gasten te wachten.. Hopelijk begrepen we dat?! We zouden dan gratis koffie krijgen ter compensatie. Ik vind het geen stijl om betalende genietende klanten zo van tafel te halen. En jammer genoeg stond de gratis koffie gewoon op de rekening..dit moesten we zelf aangeven. En toen we weggingen was er niemand die onze jassen pakte of ons tot ziens zij. We hebben zelf onze jassen gepakt en zijn maar gegaan. Erg jammer want de koks zijn duidelijk erg goed.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Een verademing naast alle Argentijnse grillhuizen en Aziatische restaurants waardoor het centrum van onze hoofdstad wordt bevolkt. De inrichting is hip, sjiek en toch gezellig, hier is overduidelijk door een echte professional over nagedacht. Wij kozen voor een 5 gangen verrassingsmenu met een bijpassend wijnarrangement. De gerechten waren van hoge kwaliteit, goed op temperatuur en werden in een aangenaam tempo geserveerd. De wijnen waren zonder uitzondering een uitstekende begeleider van de gerechten, ook de port bij de kaas en de Pedro Ximenez bij het zoete dessert. De jongeman die ons bediende was geschoold en enthousiast, een combinatie van eigenschappen die je in veel restaurants helaas niet meer zo vaak tegenkomt bij de zwarte brigades van vandaag de dag. Dit soort restaurants kent zijn prijs, je bent hier tussen de 70 en 80 euro per persoon kwijt, maar je hebt wel het gevoel meer gekregen te hebben dan waar je voor hebt betaald. Daar kan menige sterrenkok waar je het dubbele betaald nog een puntje aan zuigen. Wij hopen van harte dat deze parel in de Voetboogstraat nog lange tijd hun gasten aangename avonden mag bezorgen.
Adrinee F.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Excellent !
Tom F.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Prachtige originele inrichting, heerlijk eten. Bediening erg snel, ontvangst niet enorm hartelijk (dit sloeg later om). Wel genoten!
Helena E.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Restaurangen hade rätt attityd när du kommer som gäst. Ser dig och bemöter på ett professionellt och varmt sätt. Placerad i rätt tid och med mycket goda viner som var både lokala från Holland och från Spanien. Mat och vin var perfekt! Miljön kändes både gammaldags men med nytt innovativt innehåll som antika konstverk på personalen som rörde sig på fotona. Väldigt kul faktiskt!
Ella B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Hollandse keuken chique gepresenteerd. De bediening was erg aardig, toegankelijk en vlot. Ik had van te voren aangegeven dat ik veganistisch eet. Hier is rekening mee gehouden. Mijn partner, hij is wel vleeseter, en ik kregen beiden een op maat gemaakt driegangenmenu. Ik had een super klaargemaakte veganistische voor- en hoofdgerecht. Als voorgerecht een mooi, smaakvolle, bonte salade. Als hoofdgerecht lekkere gegrilde groente met bijlagen en een heerlijke daslooksaus, waarvoor notabene de daslook ook nog eens zelf geplukt was. Mijn partner had vooraf een stuk worst met augurk, uitjes en nog meer. En als hoofdgerecht een entrecote. Hij was, als heuse T-Rex, tevreden.
Een minpuntje: hij had een amuse, ik niet. Ook mijn desert was een beetje fantasieloos: verschillende soorten kleingesneden fruit, versiert met schuim. Mijn partner had een chocolade brownie, met ijs, peer en ook schuim.
Ik heb dit goed weten te maken door mezelf te trakteren op twee zeer smaakvolle cocktails.
Voor de hoeveelheid eten die men krijgt, betaal je hier trouwens best veel.
Hoe dan ook, al met al hadden we een zeer fijne avond hier.
Kees M.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. Verrassende smaken. Wel kleine porties.
De bediening was vlot en heel vriendelijk.
Het restaurant is heel smaakvol ingericht met een knipoog naar de oude meesters van Nederland. Al met al een aanrader.
Sara C.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Ontzettend mooi restaurant met heerlijk eten en lekkere wijn. We waren echter minder tevreden over de service. De man die ons ontving gaf ons direct een slechte indruk bij binnenkomst. Hij nam zelfs de moeite om ons aan te kijken. De bediening is twee keer onze drankjes vergeten. Jammer
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Leuk concept. Goed uitgevoerd. Personeel lijkt plezier in hun werk te hebben. Aan te raden. Amuses vooraf en tussendoor zorgen voor lekkere trek.
Nicole A.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
verrassende amuses, entree heerlijk haring en kabeljauw gerechten maar konden net iets groter zijn. prima entrecotes goed op smaak. gevulde ui was een nieuwtje maar zeer smakelijk. Huiswijn rood Pilot Nior verdient pluim. Rustige zondagavond, weinig reuring.
Caspar T.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heerlijke gerechten, geinspireerd door de Nederlandse keuken. Goede bijpassende wijnen en prima bediening. Redelijk prijzig maar dat is het ook wel waard.