Restaurant Lt. Cornelis

Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Nicole A.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
verrassende amuses, entree heerlijk haring en kabeljauw gerechten maar konden net iets groter zijn. prima entrecotes goed op smaak. gevulde ui was een nieuwtje maar zeer smakelijk. Huiswijn rood Pilot Nior verdient pluim. Rustige zondagavond, weinig reuring.
Caspar T.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heerlijke gerechten, geinspireerd door de Nederlandse keuken. Goede bijpassende wijnen en prima bediening. Redelijk prijzig maar dat is het ook wel waard.
Ooggetuige .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Erg lekker en gevarieerd gegeten. Prettige inrichting en tafels niet te dicht bij elkaar. Vier gangen verrassingsmenu: twee van ons hadden alleen vis, een had ook vlees. Alle gerechten uitstekend bereid: originele invullingen van beproefde klassiekers. Alleen aan het eind ging het qua service even wat minder. We hadden al bij het bestellen aangegeven dat we door moesten naar een volgende afspraak, maar toch duurde het erg lang voordat de koffie en de rekening kwamen. Kortom: uitstekend eten voor een prima bedrag, maar de service kan nog een tandje beter.
Eric K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk eten in prachtige ruimte, bediening te snel en opdringerig.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Heel stijlvol restaurant met mooi opgemaakte gerechten en zeer vriendelijke bediening in het Centrum van Amsterdam. We hebben genoten!
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Met enige aarzeling een tafel voor 4 personen gereserveerd : wat kan je verwachten van een restaurant midden in het touristengebied??
Bleek echter een bijzonder goede keus: buitengewoon vriendelijk en attent personeel , heerlijke en met zorg klaar gemaakte gerechten gezellige en ongedwongen, niet lawaaierige sfeer.
Aandachtspuntje: wij hebben bij het hoofdgerecht zelf wat frites bijgesteld , dat had wel standaard erbij mogen horen ....
sushi monster P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
vaker hier gegeten, dit keer waren de porties kleiner en prijzen duurder.. de hollandse moderne touch is beetje verloren gegaan.. jammer..
Elli W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Fantastische service gehad van Ruud. Hij heeft veel verstand van wijn en vertelt het met veel passie en trots. Alles heeft een link met Nederland. Eten en entourage erg gezellig en smaakvol. Een super aanrader!!!
Roger R.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Gezellig in gericht ,leuke bediening, keuze van de kaart. Of verassingsmenu 3,4,5 gangen.
Leuke originele gerechten. Wij haden 3 gangen menu hier krijg je nog 2 x een amuse bij.
Bij het menu kan je ook nog een wijn aregement krijgen.
Dus kort om een echte aanrader .
Hubertine B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Fantastische avond gehad! Top notch eten in een perfecte ambiance en hele hartelijke bediening. Vergeet alle opmerkingen dat dit een plek voor toeristen zou zijn - dat is het niet, het is gewoon een heel goed restaurant met een keuken die is geinspireerd op NL recepten.
pecmertens .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Mooie zaak, bediening was kundig, beleefd en erg hartelijk. Het eten kwam vlot; porties waren niet groot maar dat hoeft ook niet, want ze waren echt heel goed. Verrassend en verfijnd, zeker voor het geld een unicum in Amsterdam centrum. Absolute aanrader!
Matthijs B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Het wat onze (echtpaar, twee oudere kinderen) eerste kennismaking met dit restaurant; wat een leuke ervaring.
We waren om 19.30 binnen en moesten om uiterlijk 22.00 weer buiten zijn in verband met een vervolgprogramma. De uiterst vriendelijke gastheer verzekerde ons dat een vier gangen verrassingsmenu in dat timeframe zou passen. Na het aperatief met een paar prima amuses (o.a. poffertjes met zeewier en schuim van rode kool) volgde verrassende en kwalitatief goede gerechten met prima wijnkeuzes. Heerlijke combinaties van onder meer steak haché met piccalilly, entrecôte vergezeld van een met kaas gevuld gepofd ui; en dat alles van pure Hollandse ingrediënten. Zeer goed.
De vriendelijkheid van de gastheer was hier en daar net wat te, maar de belofte van timing werd perfect waar gemaakt! Chapeau.
Het interieur is heel smaakvol. Wel maakt de lange wand met bank dat een deel van de gasten haaks op een blinde muur kijkt en zelf vind ik dat niet heel prettig.

Al met al een ervaring die zeker een herhaling krijgt.
Tjeerd A.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
In de recensies op Iens over-rated. Het is restaurant dat eigenlijk gericht is op toeristen met 'Hollandse gerechten'. We kozen voor een 3 gangen menus met wijn arrangement. Voor het geld krijg je 3 gemiddelde gerechten waarna je met honger vertrekt. In het wijn-arrangement zat bijvoorbeeld een mierzoete sherry welke werd geserveerd in een champagne glas. Voor hetzelfde geld kan je vele malen beter eten in Amsterdam
Berry S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een leuke omgeving. Jammer dat er teveel in rekening werd gebracht. Een verschijnsel dat ik tegenwoordig wel vaker ervaar. Dus rekening heel goed checken.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Originele wijze van verwerken van de Hollandse keuken. Wij hadden het surprise menu (4 gangen). Inderdaad surprise, in de beste zin van het word.Wijnarrangement erbijwas ook zeer geslaagd.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Voor het kerstdiner werden we ontvangen door een enthousiast team dat (terecht) trots was op de interessante gerechten. Een culinaire belevenis.
anneke J.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Zeer smaakvol ingericht restaurant. Vriendelijke bediening. Dieetwensen zeer goed opgelost.
Marloes S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Restaurant met werkelijke prachtige bar! Ook het zitgedeelte is erg mooi ingericht. De combinatie van materialen goed over nagedacht. Tip: het licht nog iets meer dimmen aan de achterzijde. En dan het eten, daar kwamen we uiteraard voor :) Mooie, verrassende gerechten, begeleidt door heerlijke wijnen. Het dessert (met wortel) vonden we misschien net iets te gewaagd. Maar overall echt goed gegeten! De service is echt fenomenaal. De cocktails te lekker.
Guys: you did a very good Job, we will be back :)
Winnie S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Gerechten als kunstwerkjes en combinaties die net even anders zijn, kabeljauw met drop, zilveruitjesijs, klinkt onwaarschijnlijk maar was bijzonder lekker. Ook fijn dat de vegetariër aan zijn trekken komt met gerechten die net zo veel aandacht hebben gekregen. Genoeg keuze aan wijnen per glas, met waar nodig advies over wat goed bij de gerechten past. Het tempo lag in eerste instantie wat te hoog voor ons, maar een opmerking van ons was genoeg om meer rust te krijgen. Al met al een fijne ervaring in dit (on)Hollandse restaurant.