Restaurant Lt. Cornelis

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Winnie S.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Gerechten als kunstwerkjes en combinaties die net even anders zijn, kabeljauw met drop, zilveruitjesijs, klinkt onwaarschijnlijk maar was bijzonder lekker. Ook fijn dat de vegetariër aan zijn trekken komt met gerechten die net zo veel aandacht hebben gekregen. Genoeg keuze aan wijnen per glas, met waar nodig advies over wat goed bij de gerechten past. Het tempo lag in eerste instantie wat te hoog voor ons, maar een opmerking van ons was genoeg om meer rust te krijgen. Al met al een fijne ervaring in dit (on)Hollandse restaurant.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Restaurant in een historische straat in het centrum van Amsterdam. Veel studenten hebben hier wel een stukje geschiedenis maar de uitstraling kan beter en met dit restaurant is zeker een stap gezet. De eerste indruk van de website is die van een concept/keten maar dat is het toch echt niet. Het pand is mooi verbouwd met respect voor het verleden, maar toch met klasse, comfort en met een foyerachtige sfeer. De mooie reproducties van Hollandse meesters aan de wand leggen een link met de historische locatie. Zeker leuk voor buitenlandse gasten! De Nederlands keuken wordt geserveerd maar op een bijzondere eigentijdse wijze met goede Nederlandse ingrediënten. Bij de presentatie aan tafel wordt het (voordelige) verrassingsmenu gepromoot zodat veel mensen eten dus hetzelfde zodat het "concept" gevoel weer wat opkomt. Het eten was erg goed, origineel en de prijs/kwaliteit was prima. Ontvangst en service waren opvallend goed. Met een drie gangen menu waren de porties naar mijn idee wat klein, maar andere recensies spraken van te grote porties en er was voldoende heerlijk brood met boter.
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Verassend goed restaurant in het centrum van amsterdam. Wij zijn begonnen aan de bar met een cocktail, Genaamd de apple pie en een gin tonic, waar veel keus tussen was met verschillende nederlandse gins. Inmiddels aan tafel gekozen voor het 4 gangen menu met hierbij de bijpassende wijnen. Het blijft toch een avondje uit. uitermate verrast. begonnen met de kabeljauw als voorgerecht (hint van drop en een prachtige saus op basis van kabeljauwlever), gevolgd door gebakken koolvis. Mooie combinatie van smaken met de rode kool en de romige saus. Bij de kabeljauw een frisse muller thurgau van de Nederlandse wijngaard apostelhoeve geserveerd, heel mooi begin gevolgd door een stevigere chardonnay uit Portugal gemaakt door een Nederlandse producent. Hele goede keuzes en vooral een goede opbouw. Als hoofdgerecht kregen we Entrecôte van Nederlands rund. Hierbij zaten verschillende bereidingen van Ui en een bietenjus. Goede smaken die elkaar aanvulden en samen met een krachtig glas Syrah uit portugal, wederom dezelfde Nederlandse producent, een heel goed geheel. Afgesloten met een taartje met cranberry, gekarameliseerde appel en ijs met de smaak van Borstplaat. Hele goede afsluiter van een zeer smaakvol chef's menu. Wij kregen hierbij een Muscat als dessertwijn, met de uitleg dat Nederland helaas nog niet zo bedreven is in het maken van dessertwijnen. Wij hebben in ieder geval genoten van onze eerste ervaring van dit vernieuwende restaurant. Interessante smaken en een goed concept dat mede door bekwaam personeel en een zeer goede inrichting potentieel heeft om het te maken in Amsterdam.
Caroline K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Verrassend leuk restaurant! Prachtige inrichting, vriendelijk personeel en een prima 3 gangen surprise menu.
Hanna B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gezellig ingericht restaurant met vriendelijke bediening. Ze hebben zich wel erg op de toerist gericht.
Gerechten zijn mooi opgemaakt, kleine porties als in een ster-restaurant alleen de smaak en kwaliteit valt wat tegen, maar ze zijn niet duur. Goede keus aan wijn.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Een aanrader, heerlijke gerechten. Ik had 3gangen verrassingsmenu, het was heerlijk!
Jurgen P.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
De prijzen van de drankenkaart zijn zeer uit belans (lees te duur) ten opzichte van de kwalitiet (service en eten) van het restaurant.
Jurgen P.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
De prijzen op de drankenkaart zijn zeer hoog. Totaal niet in balans met de kwaliteit (eten en service) van het restaurant. Jammer voor een restaurant met potentie.
Lars S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Leuke sfeer, zeer attente service en heerlijk gegeten! Echt mooie en originele gerechten uit de Nederlandse keuken. Bijpassend wijnarrangement was ook goed geselecteerd, met een verrassend goede Nederlandse wijn bij het voorgerecht.
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Gisterenavond heel fijn gegeten met twee vriendinnen bij Lt. Cornelis. Het was er rustig en het personeel kwam aardig en professioneel op ons over. Grappig de open keuken tegenover de bar, maar het gaf me wel de gelegenheid om na afloop de heren te bedanken voor de lekkere maltijd.
We namen de 3-gangen menu van de chef, met een voorgerecht van makreek kort op de huid gebakken en eigenlijk nog rauw met een oester, stukjes tomaat en een diepfried Hollands gaarnaaltje. Lekker. Het hoofdgerecht van mijn tafelgenoten was een perfecte entrecote met pastinaak, en voor mij een heerlijke stuk dikke schol met beurre blanc, paddenstoelen en baby venkels. Het dessert werd vergeleken met een tompoes maar het was veel lekkerder dan een tompoes ooit kan zijn: citroen ijs met een gelei van peer, gember, witte chocolade en een dun wafeltje erop. Ook dit gerecht vonden we erg lekker.
De ambiance ziet er goed verzorgd uit, goede verlichting en accenten, de stoelen en de tafel zijn ook prima. Ik kom hier graag nog een keer terug om andere gerechten te kunnen proeven.
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Zeer sfeervol restaurant, professioneel en zeer vriendelijke personeel. De hertenbiefstuk was bijzonder lekker en over de rest had ik zeker geen klagen. Enige minpuntje is dat de bierkaart niet veel bijzonders bevat. Brouwerij het IJ is toch een tikje overgewaardeerd. Dus hier graag wat smaakuitbreiding :)
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Zeer vriendelijke ontvangst in een mooie gelegenheid. Heerlijke zeer smaakvolle gerechten, goed geportineerd. Prijs-/kwaliteit prima. Bediening bijna te vriendelijk.
Eugene V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Uitstekende bediening en heerlijk eten, komen zeker terug
Wytse B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Voor ons een nieuwe ontdekking om de hoek. Zeer prettige bediening, mooie en verassende aankleding en interieur. Verder een goede wijnkaart en heerlijke gerechten voor een zeer acceptabele prijs. Een avondje uit om 'echt' Hollands te eten, iets wat vaak lastig is te vinden (voor toeristen) in Amsterdam. Kortom een nieuwe en zeer aan te raden nieuwkomer in de stad.
Tanja W.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Een zeer aangename verrassing voorbij de entree (entree en terras zijn inmiddels wat veranderd, begrijp ik). Leuke aankleding, gouden eeuw met een moderne twist en de gerechten zijn gebaseerd op typisch Hollandse gerechten maar dan met een moderne twist. Heerlijk gegeten en zeer goede bediening.
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Voor het eerst bij Lt. Cornelis gegeten en het is mij zeer goed bevallen. Allereerst is de aankleding echt top gedaan, het heeft een gouden eeuws thema met een moderne twist. Dit reflecteerd ook terug op de keuken waar men werkt met Nederlandse ingrediënten en hier een nieuwe twist aan te geven. Wij kozen voor het 3 gangen menu, waarvoor je eerst nog 2 apperetieven en wat brood krijgt. Dat is altijd iets waar je een Nederlander blij mee kan maken. Vervolgens een voorgerecht van vis en van vlees die met z'n drieën te delen was. Maakt u zich geen zorgen de proporties waren zeer voldoende. Het hoofdgerecht was voor mij vlees wat heerlijk was voorbereid. Als nagerecht kozen wij voor zoet, dit was hun eigen interpretatie van de Nederlandse tompoes. Ik zou deze graag met Koningsdag in de schappen bij de Albert Heijn zien, heerlijk was het. Daarnaast beschikt het restaurant over een uitgebreide drankkaart met waarin jawel de Nederlandse wijnen centraal staan. Iedere gerecht werd door de bediening ook goed toegelicht. De bediening was correct, gezellig en attent. Het was een geweldig goeie ervaring en ik ga hier graag nogmaals heen.
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hebben een zeer aangename avond gehad bij dit leuke restaurant met goed eten in de Voetboogsteeg. In de reservering had ik aangegeven dat het om een verjaardagsetentje ging, en bij aankomst werden we verrast met een lekker glaasje cava van het huis. Ook het interieur spreekt aan, met schilderingen in 17e eeuwse stijl. Kortom, zeker een plek om nog eens terug te komen.
Nadia T.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Gisteren met 2 personen hier gegeten. Verrast door de locatie, niet verwacht dat er zoiets moois in een nietszeggend straatje was. Wij gingen voor de losse gerechten omdat het menu van de nagerechten te summier was. Voorgerecht van oude kaas kroketjes met verschillende soorten bietjes was verrassend lekker, een combinatie waar je niet zo snel aan denkt. Mijn tafelgenoot had de hooibergham, ik zag hem smullen. Als hoofdgerecht gingen we beiden voor het lam. Was voortreffelijk, goed rosé gebakken, knapperige groenten, net genoeg. De aardappeltjes hadden wat mij betreft iets meer smaak mogen hebben. De zit afgerond met Irish coffee, erg lekker, en thee. Je kon kiezen uit, uiteraard losse thee, 6 melange soorten. Meer verdiepen in achtergrond van de soorten is aan te raden.
Ik heb zelden in Amsterdam zo'n goede bediening gehad. We werden goed geinformeerd over het eten, er werd oogcontact gemaakt, met aandacht en op een persoonlijke manier zonder te amicaal te zijn.
Wij vonden de inrichting geweldig. Niet te strak, authentiek, met veel ruimte tussen de tafels. Dat zie je tegenwoordig in Amsterdam ook niet veel meer. De muziek stond zacht en de airco was op goede temperatuur.
Al met al een aanrader, voor herhaling vatbaar en een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding.
KaarenW .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Ik heb hier heerlijk gegeten met mijn familie, het interieur is echt heel mooi en zorgt voor een geweldige sfeer. De bediening was erg vriendelijk en kon ons alles vertellen over het eten en de wijnen. De gerechten waren niet zeer uitgebreid maar wel erg smaakvol, met kwalitatieve ingrediënten. Enige minpunt is dat het restaurant een beetje verborgen ligt in een zijstraat, we moesten even zoeken voordat we het hadden gevonden. Ik ga hier zeker nog een keer maar toe.
KdVries .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Geweldig maar verborgen in de Voetboogstraat. Nadeel voor dit restaurant is dat het op de eerste verdieping is gevestigd en daardoor vanaf de straat niet zichtbaar is. Ook toen ik ernaar toe wilde. Ik ben er twee keer voorbijgelopen voordat ik zeker wist dat dit de plek was. Eenmaal 'boven' is er een grote aangename verrassing. Mooi ingerichte zalen met een open keuken. We zaten aan onder het grote schilderij uitkijkend op deze keuken. We hadden gekozen voor het vijf gangen menu en zeer te spreken over de gerechten. Voor de oude kaaskroket in combinatie met verschillende bieten was geweldig. Ook het kaasplankje met verschillende Hollandse kazen smaakte zeer goed.
Bij elke gang werd door de zeer vriendelijke bediening uitvoerig uitgelegd, zodat je tenminste weet wat er op je bord ligt. Al met al een zeer prettige ervaring en honderd procent voor herhaling vatbaar.