Restaurant Lt. Cornelis

9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Lt. Cornelis

jan2move .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Prettige ambiance, zeer vriendelijk en attent personeel, ruimte tussen de tafels (privacy). We hadden gekozen voor 3 en 4 gangen verrassingsmenu.
Zabelle .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Heerlijk gegeten: mooie gerechten, met smaak en zorg gepresenteerd. Mooie wijnen.
Een aanrader niet alleen voor buitenlandse toeristen maar ook voor locals!
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Leuke verrassing, mooi restaurant in dit voorheen studenteneetgelegenheid. Nederlandse kost, erg fraai van opmaak, lekker van smaak, heel bescheiden porties maar net aan genoeg. Bediening was prettig aanwezig, voornamelijk toeristen als medebezoekers. Fijn dat er een bob arrangement voor de wijnen beschikbaar was.
Monique P.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Heerlijk eten, vriendelijk personeel met verstand van zaken. Leuk om het verrassingsmenu te doen.
Geweldige avond gehad, ga zeker nog een keer.
Afra V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Het eten was heerlijk en de service was goed. Hier en daar lieten ze een paar steekjes vallen, zoals een vergeten drankje. Maar de vriendelijke houding van de bediening maakte alles weer goed.

Zeker de moeite waard om weer een keer te eten.
De tafel van Diederik L.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Zeer vriendelijke en attente bediening, verrassende en verfrissende combinaties (augurkijs!!) en hele mooie klassieke inrichting. Heerlijk!
Chris L.
Smakelijke gerechten origineel hollands, op een moderne manier gepresenteerd en bereid. Vriendelijke bediening.
Marinus M.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Mooie Nederlandse gerechten met zorg bereid, mooie sfeervolle ambiance. Wij hebben met plezier gegeten en met plezier ook rondgekeken. Het restaurant leent zich niet alleen voor een intiem diner, maar zeker ook voor een zakelijk diner, zeker met buitenlandse gasten om op deze manier met de Nederlandse keuken kennis te maken.
frans V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Voor een Hollands menu, was de hoeveelheid aan de magere kant, de verrassing van het menu en de kwaliteit maakte veel goed.
Susanne V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Wat een leuk restaurant midden in het toeristische centrum van Amsterdam! Drankenkaart met gin-tonics, jenevers en likeuren zetten de toon, maar met de wijnselectie ook niets mis ;-) lekker vier gangen diner met huzarensalade, rouleaux van parelhoen, entrecote en dessert met passievrucht, gin tonic en frangipane. Mooi geproportioneerd, smaakvol en vriendelijk geprijsd. Ik kom hier graag nog eens terug bij bezoek aan de hoofdstad. Tot dan!
Dennie T.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Vorige week Zaterdag gegeten voor m'n vriend zijn verjaardag! Bij binnenkomst stond er niemand beneden dus we twijfelden of we nou door moesten lopen of moesten wachten daar.. Eenmaal doorgelopen naar boven werden we hartelijk ontvangen en naar een fijn tafeltje begeleid.. Vanaf daar werden we in de watten gelegd door onze leuke serveerster die er werkelijk een feestje van maakte. Het eten is origineel, verrassend en erg lekker!! Ik kan dit restaurant aan iedereen aanbevelen!!
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Bij Lt. Cornelis reserveren gaat als Amsterdammer een beetje tegen je gevoel in. Best wel dicht op de toeristen en Hollandse keuken plus schilderijen ken je natuurlijk wel. Toch heeft dit restaurant ons positief verrast. Van het vier gangendiner was de huzarensalade werkelijk een huzarenstukje! Echt een topgerecht. De andere gangen waren goed met als enige opmerking dat het hoofdgerecht (entrecote) wat te klein was en we dus nog wel een hapje meer hadden gelust. Een bijgerecht of twee (toch ook heel Hollands) had dat opgelost. Bediening was ontspannen en vriendelijk. Een aanrader.
Wim C.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Wonderlijke avond met een verrassingsdiner, heerlijke wijn
Niels S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Een parel in de binnenstad!! Uitgebalanceerde smaken, wonderschone presentatie en eerlijke bediening. Enorm rekening gehouden met allergieën. Kortom een aanrader als je puur en betaalbaar wilt eten in Amsterdam.
Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Top avond, top eten, top bediening! Als er dan een min puntje zou zijn, dan betreft het de mooie toiletten. Die moeten bijgehouden worden. Bij de dames was de papierbak een zooi. Mijn man miste zeep en handdoekjes waren daar op. Maar verder is Lt Cornelis een super goed restaurant!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Diner met collega's uit Korea, Singapore en Frankrijk. Omdat ik vraag de vraag krijg wat nou Nederlandse keuken is dit restaurant uitgekozen en niet teleurgesteld. Mooie inrichting op een leuke plek in Amsterdam. Op advies van de bediening 4 gangen menu van de chef gekozen. Dat was en uitstekende keuze met leuke en afwisselende gerechten die allemaal erg lekker waren en erg mooi opgemaakte borden. De uitstekende nederlandse wijn van de Apostelhoeve (Cuvee XII) erbij maakte het plaatje compleet. Ik kan dit restaurant echt aanraden, en niet alleen met buitenlandse gasten, ook erg lekker voor nederlanders!
eawetering .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Smakelijk eten, originele gerechten (verrassingsmenu) en zag er leuk en verzorgd uit. Porties zouden ietsje groter mogen zijn. Bediening was vriendelijk, attent, maar niet "plakkerig". Kortom, een geslaagde avond.
Marco K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Dutch cuisine, met Hollandse meesters aan de muur. Erg lekker gegeten! Ik weet nu hoe en huzarensalade en een doperwt hoort te smaken. Vanwege de Hollandse keuken en locatie midden in het centrum wel veel toeristen, maar dan vooral stellen die voor de cultuur komen, geen groepen luidruchtige Engelsen. Geeft het ook wel weer een internationale vibe. Hollands trots!
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Zeer goede keuken en vriendelijke bediening.
Jesper V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Op donderdag 11 mei 2017 hier gegeten met z'n 2e. Via internet dit restaurant gevonden, en direct gereserveerd. Bij aankomst werden we hartelijk ontvangen. Aan tafel uitleg van het concept gekregen, wat heel erg leuk was om te horen. Onze gastvrouw heeft ons het verrassingsmenu aanbevolen, wat een zeer goede keuze was. Gekozen voor een 5 gangenmenu. Gerechten waren goed op smaak, mooie presentatie en een fijne uitleg aan tafel wat het gerechtje inhield. De wachttijd tussen de gangen duurde voor ons ietwat te lang, maar dat is voor iedereen een andere interpretatie. Wij zouden hier zeker terug komen!
Laurie J.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Ontzettend leuk restaurant, super vriendelijk personeel, daarmee is het echt gezellig terwijl het ook chique is. Heerlijk eten. Wij zijn voor het verrassingspakket menu gegaan.