Restaurant Lt. Cornelis

• Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Perfekt dinner!
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Heerlijk Nederlands fine dining eten! Goed op smaak en verrassende combinaties. Maar ik kom hier nooit meer door de service. In 1,5 uur tijd werd ons het eten/wijn en cocktail vooraf zo snel geserveerd dat we even op het toetje wilde wachten. Direct toen we onze borden leeghalen werden deze meegenomen en ons gevraagd of we aan de bar wilde eindigen want er zaten gasten te wachten.. Hopelijk begrepen we dat?! We zouden dan gratis koffie krijgen ter compensatie. Ik vind het geen stijl om betalende genietende klanten zo van tafel te halen. En jammer genoeg stond de gratis koffie gewoon op de rekening..dit moesten we zelf aangeven. En toen we weggingen was er niemand die onze jassen pakte of ons tot ziens zij. We hebben zelf onze jassen gepakt en zijn maar gegaan. Erg jammer want de koks zijn duidelijk erg goed.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Een verademing naast alle Argentijnse grillhuizen en Aziatische restaurants waardoor het centrum van onze hoofdstad wordt bevolkt. De inrichting is hip, sjiek en toch gezellig, hier is overduidelijk door een echte professional over nagedacht. Wij kozen voor een 5 gangen verrassingsmenu met een bijpassend wijnarrangement. De gerechten waren van hoge kwaliteit, goed op temperatuur en werden in een aangenaam tempo geserveerd. De wijnen waren zonder uitzondering een uitstekende begeleider van de gerechten, ook de port bij de kaas en de Pedro Ximenez bij het zoete dessert. De jongeman die ons bediende was geschoold en enthousiast, een combinatie van eigenschappen die je in veel restaurants helaas niet meer zo vaak tegenkomt bij de zwarte brigades van vandaag de dag. Dit soort restaurants kent zijn prijs, je bent hier tussen de 70 en 80 euro per persoon kwijt, maar je hebt wel het gevoel meer gekregen te hebben dan waar je voor hebt betaald. Daar kan menige sterrenkok waar je het dubbele betaald nog een puntje aan zuigen. Wij hopen van harte dat deze parel in de Voetboogstraat nog lange tijd hun gasten aangename avonden mag bezorgen.
Adrinee F.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Excellent !
Tom F.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Prachtige originele inrichting, heerlijk eten. Bediening erg snel, ontvangst niet enorm hartelijk (dit sloeg later om). Wel genoten!
Helena E.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Restaurangen hade rätt attityd när du kommer som gäst. Ser dig och bemöter på ett professionellt och varmt sätt. Placerad i rätt tid och med mycket goda viner som var både lokala från Holland och från Spanien. Mat och vin var perfekt! Miljön kändes både gammaldags men med nytt innovativt innehåll som antika konstverk på personalen som rörde sig på fotona. Väldigt kul faktiskt!
Ella B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Hollandse keuken chique gepresenteerd. De bediening was erg aardig, toegankelijk en vlot. Ik had van te voren aangegeven dat ik veganistisch eet. Hier is rekening mee gehouden. Mijn partner, hij is wel vleeseter, en ik kregen beiden een op maat gemaakt driegangenmenu. Ik had een super klaargemaakte veganistische voor- en hoofdgerecht. Als voorgerecht een mooi, smaakvolle, bonte salade. Als hoofdgerecht lekkere gegrilde groente met bijlagen en een heerlijke daslooksaus, waarvoor notabene de daslook ook nog eens zelf geplukt was. Mijn partner had vooraf een stuk worst met augurk, uitjes en nog meer. En als hoofdgerecht een entrecote. Hij was, als heuse T-Rex, tevreden.
Een minpuntje: hij had een amuse, ik niet. Ook mijn desert was een beetje fantasieloos: verschillende soorten kleingesneden fruit, versiert met schuim. Mijn partner had een chocolade brownie, met ijs, peer en ook schuim.
Ik heb dit goed weten te maken door mezelf te trakteren op twee zeer smaakvolle cocktails.
Voor de hoeveelheid eten die men krijgt, betaal je hier trouwens best veel.
Hoe dan ook, al met al hadden we een zeer fijne avond hier.
Kees M.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. Verrassende smaken. Wel kleine porties.
De bediening was vlot en heel vriendelijk.
Het restaurant is heel smaakvol ingericht met een knipoog naar de oude meesters van Nederland. Al met al een aanrader.
Sara C.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Ontzettend mooi restaurant met heerlijk eten en lekkere wijn. We waren echter minder tevreden over de service. De man die ons ontving gaf ons direct een slechte indruk bij binnenkomst. Hij nam zelfs de moeite om ons aan te kijken. De bediening is twee keer onze drankjes vergeten. Jammer
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Leuk concept. Goed uitgevoerd. Personeel lijkt plezier in hun werk te hebben. Aan te raden. Amuses vooraf en tussendoor zorgen voor lekkere trek.
Nicole A.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
verrassende amuses, entree heerlijk haring en kabeljauw gerechten maar konden net iets groter zijn. prima entrecotes goed op smaak. gevulde ui was een nieuwtje maar zeer smakelijk. Huiswijn rood Pilot Nior verdient pluim. Rustige zondagavond, weinig reuring.
Caspar T.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heerlijke gerechten, geinspireerd door de Nederlandse keuken. Goede bijpassende wijnen en prima bediening. Redelijk prijzig maar dat is het ook wel waard.
Ooggetuige .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Erg lekker en gevarieerd gegeten. Prettige inrichting en tafels niet te dicht bij elkaar. Vier gangen verrassingsmenu: twee van ons hadden alleen vis, een had ook vlees. Alle gerechten uitstekend bereid: originele invullingen van beproefde klassiekers. Alleen aan het eind ging het qua service even wat minder. We hadden al bij het bestellen aangegeven dat we door moesten naar een volgende afspraak, maar toch duurde het erg lang voordat de koffie en de rekening kwamen. Kortom: uitstekend eten voor een prima bedrag, maar de service kan nog een tandje beter.
Eric K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk eten in prachtige ruimte, bediening te snel en opdringerig.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Heel stijlvol restaurant met mooi opgemaakte gerechten en zeer vriendelijke bediening in het Centrum van Amsterdam. We hebben genoten!
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Met enige aarzeling een tafel voor 4 personen gereserveerd : wat kan je verwachten van een restaurant midden in het touristengebied??
Bleek echter een bijzonder goede keus: buitengewoon vriendelijk en attent personeel , heerlijke en met zorg klaar gemaakte gerechten gezellige en ongedwongen, niet lawaaierige sfeer.
Aandachtspuntje: wij hebben bij het hoofdgerecht zelf wat frites bijgesteld , dat had wel standaard erbij mogen horen ....
sushi monster P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
vaker hier gegeten, dit keer waren de porties kleiner en prijzen duurder.. de hollandse moderne touch is beetje verloren gegaan.. jammer..
Elli W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Fantastische service gehad van Ruud. Hij heeft veel verstand van wijn en vertelt het met veel passie en trots. Alles heeft een link met Nederland. Eten en entourage erg gezellig en smaakvol. Een super aanrader!!!
Roger R.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Gezellig in gericht ,leuke bediening, keuze van de kaart. Of verassingsmenu 3,4,5 gangen.
Leuke originele gerechten. Wij haden 3 gangen menu hier krijg je nog 2 x een amuse bij.
Bij het menu kan je ook nog een wijn aregement krijgen.
Dus kort om een echte aanrader .
Hubertine B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Fantastische avond gehad! Top notch eten in een perfecte ambiance en hele hartelijke bediening. Vergeet alle opmerkingen dat dit een plek voor toeristen zou zijn - dat is het niet, het is gewoon een heel goed restaurant met een keuken die is geinspireerd op NL recepten.