Restaurant Lounge Zilte Zegge/Weromeri

Poelweg 1 1531 MD Wormer Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Lounge Zilte Zegge/Weromeri

• Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
JKomen .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Afgelopen donderdag met 36 collega's gegeten bij De Hofjes.
Het eten was geweldig, en de bediening vlot en behulpzaam.
Ik ging samen met mijn collega's zingend de tent uit.
Een aanrader.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Er is een nieuwe eigenaar en de naam is gewijzigd in de Hofjes. De locatie blijft schitterend, maar dan nu ook eindelijk kwaliteit. Vriendelijke, snelle en attente bediening en goed eten.
We kwamen er nu al voor de vierde keer. Eerdere opmerkingen worden ook keurig aanvaard en opgepakt, zoals het extra aangegeven visbestekje (waar je eerder nog een steakmes kreeg bij de zeebaars).
Het buitenterras is opgeknapt en je voelt je als gast meer dan welkom.
We waren met een gezelschap van acht personen (diner) en iedereen ging tevreden naar huis.
De roosjes huisgerookte zalm waren uitstekend. Mooi vers en een ruim portie. Tip aan de kok is om de vetlaag iets verder te verwijderen, want dat kan vooral de volgende dag tot een wrang accentje leiden.
De rundercarpaccio met een koekje van Beemsterkaas en huisgemaakte pesto was ook goed. Voor de balans misschien iets minder pesto .... maar het vlees was mooi vers en niet waterig, zoals nog wel eens wil gebeuren.
De hoofdgerechten ook prima. Zelf had ik de heerlijke Kalfsribeye (lekker gekruid), maar mijn tafelgenoot genoot van drie uitstekend gebakken en redelijk grote sliptongen. Bijzonder is ook het vegetarisch knapzakje van filodeeg, gevuld met groene asperges, taugé, noten, champignons en kruidenkaas.
Het is goed toeven, de zomeravond was zwoel, dus we bleven lang zitten op het terras met dat prachtige uitzicht op Het Zwet aan het Wormer- en Jisperveld. Heerlijk, de ellende van de vorige eigenaren kun je gewoon vergeten!
Seefooddiet .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Restaurant heet tegenwoordig Grandcafé klein café 't Zwet.
Nieuwe eigenaar wil het opnieuw op de kaart zetten. Of dat gaat lukken is de vraag. Ten 1e is de wegwijzering hopeloos, enkel komende vanaf de Noordweg staat een bord 'T Zwet open. Wel 't Zwet is het water, mensen van buiten het gebied kunnen dus niet weten of zien dat het om een restaurant gaat. Kom je van de kant van Oostknollendam dan staat er niks aangegeven. Gemiste kans. Dan de kaart, die is nog hetzelfde als 8 jaar geleden. Geijkte saté, hamburger etc. Recentelijk daar gegeten en de carpacciosalade genomen. Stond aangegeven op de kaart als lunch/hoofdgerecht. Ik ben geen grote eter, maar dat was toch echt minuscuul. Carpaccio was lekker, maar weinig en de salade eronder was nat, sompig en slap. Vleesgerecht van partner was doorbakken terwijl er om rare was gevraagd. Zo jammer dat menukaart doorsnee is en echt niets interessants te bieden heeft. Kwaliteit is ook beneden peil. Heel Jammer, het wil maar niet lukken op deze mooie locatie. Herman Blijker ten spijt. Hier kom ik niet meer terug.
Ramautar .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2012
Restaurant ligt heel gezellig aan het water. Het was mooi weer, en we konden buiten op het terras eten. Voor de lunch hadden we kipsate en een ceasersalade besteld. In beide gerechten was het vlees naar onze mening slechts gekookt en daarna verwerkt in het gerecht. Er zat geen enkele smaak aan. De satesaus was erbarmelijk slecht.De bediening liet ook te wensen over, er werd geen keer gevraagd of we nog iets wensten, het bleef dan ook bij het eerste glaasje wijn. Jammer, na alle goede recensies hadden wij er meer van verwacht
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2012
Hier een maand of 2 geleden gegeten, wat een apart restaurant. Qua bereikbaarheid is dit restaurant prima, parkeren voor de deur en een aanlegsteiger voor bootjes voor de deur. Verder heb je eenmaal binnen een schitterend uitzicht en ruimte genoeg waardoor je er lekker zit. Aan het water staan grote banken waar je heerlijk kan relaxen. Het was lekker weer dus de pui stond open, in de serre is het dan goed toeven.

Het lijkt erop dat de kok zijn vak best verstaat maar er lijken niet zoveel mensen te zijn die dit restaurant weten te vinden. Het is niet zo druk en als je binnenkomt wordt je ook niet echt ontvangen. De bediening was daarna wel heel vriendelijk en gaf bij het bestellen eerlijk aan dat er van een aantal gerechten nog maar een paar stuks waren. Er was echter keus genoeg.

Een minpunt aan het eten was dat de porties echt bizar groot zijn, waardoor het eten na verloop van tijd tegen staat. En dat terwijl het eten wel goed is (het lijkt daardoor net of de kok de porties niet goed kan inschatten of het eten kwijt moet).
Verder leuk dat de dame in de bediening ons zelf voorstelde om het nagerecht op de loungebanken te nuttigen.