Restaurant Lounge The Red Sun ( Blaricum )

Huizerweg 3 1261 AR Blaricum Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Lounge The Red Sun ( Blaricum )

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 22:30

Erg duur
Lang
Antoine-B .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Verschillende keren bij The Red Sun geweest en eigenlijk steeds dezelfde ervaring: de sushi is uitstekend! De bediening doet zijn best, maar het lijkt erop dat in dit restaurant chronisch te weinig personeel wordt ingezet. Dat resulteert in lange wachttijden, jammer! Verder heb ik nog nooit een restaurant gezien dat zo volgestampt is met tafels. Je zit nog net niet tegen je buren aan. Ook dat is jammer. The Red Sun trekt pretentieuze bezoekers en hanteert misschien daarom pretentieuze prijzen. Dat is onterecht, want The Red Sun is een goed, maar niet bovengemiddeld sushirestaurant.
Stephanie C.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Weer een heerlijk avondje uit eten! De sushi's en de losse gerechten zoals de gestoomde coquilles en gebakken zalm waren top! Ook leuk dat er steeds weer nieuwe sushi's op het menu staan. De heilbot rol, heerlijk! Bediening is ook altijd netjes en goed!
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Met een group van 4 hebben wij bij de Red Sun gegeten (voor het eerst). Wij hadden goede verhalen gehoord en die waren zeker terecht. De ambiance en interieur is erg mooi en smaakvol ingericht. De bediening was keurig en vriendelijk. Het eten (met name sushi) was uitmutend en heel smaakvol. Ik eet veel sushi en dit was toch één van de beste sushi restaurants van de afgelopen jaren. De kwaliteit-prijs verhouding is zeer schappelijk. Je betaalt immers voor kwaliteit. Zelfs de toiletten waren zeer schoon (iets wat je niet overal tegenkomt helaas). Wij komen hier weer snel terug!
MarjoleinEvelien .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Prachtig warm en sfeervol ingericht en gedecoreerd restaurant. Vriendelijk en galant ontvangst door een jongeman en informele en plezierige bediening door een jonge dame. Deze jonge dame wist ons goed te adviseren en had duidelijk kennis van zaken. Het eten was erg lekker, echt verfijnd en van goede kwaliteit. De rekening was desondanks toch even schrikken maar dat betaal je blijkbaar tegenwoordig voor enige kwaliteit. We komen graag weer eens terug!
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Het was al weer 2 jaar geleden dat we hier regelmatig kwamen, dus verheugden ons op top Aziatisch eten. Ontvangst was tikje arrogant maar de bediening is verder zeer aardig en attent. Ik begon met een glas witte huiswijn Terret, die voor een huiswijn behoorlijk onder de maat is. Als 1e gerecht had ik gestoomde oesters die veel te ver doorgewarmd waren en rubberachtig waren, zonde. Het 2e gerecht was kippedij met mango, verse ui en chilisaus. Het leek spannender dan het was, ik vond het vlak van smaak. De saus was wel lekker maar wel heel karig. Het 3e gerecht was ossenhaas geflambeerd met cognac en een knoflook dipsaus (?). De ossenhaas was behoorlijk taai en verder was het ook geen spannend gerecht.
Voor mij heeft the Red Sun zijn allure een beetje verloren qua eten en uitstraling. Dit geldt niet voor de bediening, die vond ik zeer attent en vriendelijk.
Robboddaert .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Gelegen in het pittoreske Blaricum, altijd gevuld met trendy Gooisch publiek in een gelukkig niet te Japans interieur.

Maar wat kun je er heerlijk eten, sushi en sashimi kun je overal eten in Nederland maar mijn inziens nergens zo lekker als bij The Red Sun. Alles kakelvers en dat proef je, heerlijke sake ook.

Top zaak en het omrijden waard.
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij The Red Sun in Blaricum. Erg vriendelijke en attente bediening, die goed voor je zorgen. De kaart is een mix van traditionele sushi's en meer moderne aziatische gerechten, leuk om een keus uit te maken. Heerlijk verse Sashimi en sushi's; van de losse gerechten zijn vooral de springpolls met eend, lamsracks, en ossenhaas met cognac en macadamia kai aan te raden.
Miccas28 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
The Red Sun, centraal gelegen in het pittoreske Blaricum. Ietwat kakkineus publiek, maar als je daar doorheen kunt kijken een lekkere plek om uit eten te gaan. Japans met een twist, sommige gerechten doen minder authentiek aan, maar het is allemaal even lekker. Bijzonder is de ruime keuze in Sake, met goede adviezen van de vrolijke bediening erbij. Lekker losse sfeer, heerlijk eten met een bijbehorend prijskaartje.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Na enige tijd weer eens bij Red Sun Blaricum gegeten, gelukkig is de kwaliteit nog steeds erg goed, sashimi van top kwaliteit, gestoomde oesters met zwarte bonen, ebi panko ( garnalen in een krokant jasje) en tempura mix van gamba's en groente alles even vers en lekker. We dronken er een glas witte wijn en rose bij en kregen keurig een karaf water.
We komen zeker weer terug
Truus1950 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Onze zoon nam ons mee; normaal houden we niet zo van sushi en dergelijke, maar hij zei dat we dit eens moesten proberen, want wat hem betreft kon Japans niet lekkerder, behalve dan misschien in Tokyo, maar daar was het nóg duurder. Hij bestelde maar wat voor ons, want we zouden genoeg krijgen en met elkaar delen en zeiden hem de huiswijn te bestellen, want dat was voor ons goed genoeg. Helemaal geen spijt; de sushi was allemaal lekker, het was moeilijk om de minste aan te wijzen. Duur inderdaad, voor ons doen in ieder geval, maar ik kan me voorstellen dat onze zoon het er hier vaker van neemt. Het leek erop dat alles echt net was gemaakt; de meeste sushi was nog lauwwarm en niet zomaar met een stukje vis op rijst, maar soms kleine kunstwerkjes. De wijn was goed geprijst en hoewel de goedkoopste van de lijst, helemaal goed voor ons. Enige puntje was misschien dat het erg druk is, zelfs voor zo'n luxe restaurant, waardoor het rumoerig is en de bediening zichzelf en ons soms een beetje voorbij loopt, maar dat is echt het enige wat wij hadden aan te merken als we dan toch ook iets "negatiefs" moeten schrijven. Wij vonden het een geweldige avond!!
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Na al bij veel Japanse restaurants gegeten te hebben was dit waarschijnlijk een van de lekkerste sushi die we ooit hebben gegeten. Niet traditioneel en ook anders dan waar ook in Japan. Maar, het resultaat mag dan onconventioneel zijn, het is wel overheerlijk.

Wij kozen de Chef’s Choise verrassingsmenu met twee extra gangen. Hierbij vonden wij na de sushi de kreeft het lekkerste. De inrichting van het restaurant is wat donker en niet heel gezellig. De bediening daar in tegen was heel vriendelijk en netjes.

Al met al heerlijk gegeten maar de prijs was wel aan de hoge kant.

Toch raad ik iedereen aan hier een keer te gaan eten.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Na een eerdere, hele positieve, ervaring bij de The Red Sun zijn we er weer gaan eten om een verjaardag te vieren. Wellicht omdat de verwachtingen hoog waren door de eerdere ervaring, maar dit keer viel het eten een beetje tegen. De sushi mix van de chef als voorgerecht waren redelijk fantasieloos en misten smaak. De losse gerechtjes die we daarna bestelden waren wel beter. De bediening mag wel iets persoonlijker en vriendelijker; men draait te veel op de automatische piloot en heeft weinig interactie met de gasten. Dit is jammer en bederft de sfeer een beetje.
Rob L.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Waarschijnlijk de lekkerste sushi die we ooit hebben gegeten. Niet traditioneel en ook anders dan waar ook in Japan. Maar, het resultaat mag dan onconventioneel zijn, het is wel overheerlijk.
Wij kozen de Chef’s Choise voor de sushi en sashimi, en vulden dat aan met enkele andere sushi’s van de kaart. We hebben niet uitgebreid gekozen uit het forse aanbod, en hebben dus ook geen oordeel ‘in de breedte’. Deze kennismaking was echter zo veelbelovend, dat het zeker niet lang zal duren voor we een ander deel van de kaart zullen gaan aanspreken.
Het wijnaanbod is o.k. en de bediening vriendelijk. De inrichting/styling hoeft voor ons niet zo gemaakt Aziatisch, maar ook daar kunnen we wel mee leven. Al met al een forse aanrader.
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Hoge kwaliteit sushi, ingrediënten en combinaties die niet vaak voorkomen. Ook de warme gerechten zijn goed. Net geprijsd voor het hogere segment, ook nette wijnkaart. Weinig intimiteit in restaurant, dicht op elkaar geplaatste tafels. Veel beweging om je heen. Geen gastronomische service, wel vriendelijk en welwillend.
Petervandervelde1968 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Altijd een bijzondere avond en altijd heeerlijk eten met vele bijzondere smaken. We vinden de porties wel wat klein en niet in verhouding tot de prijs maar dat weerhoud ons niet om meerdere malen per jaar te gaan eten bij de Red Sun. Een echte aanrader voor mensen in het Gooi en er buiten.
Heidi V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Super leuk om naar The Red Sun te gaan. Wij gaan hier ongeveer eens in het jaar naartoe met vrienden. Altijd goed eten, goede bediening en heerlijke wijnen. Een echte aanrader! Voorheen werd je auto zelfs voor je weggereden aangezien er voor weinig parkeerplek was.
Hertzdahl M.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Goed gegeten. De kaart is niet standaard opgebouwd in voor hoofd en nagerechten, maar zijn meer allemaal kleinere gerechtjes. Goede sushi, maar ook een lekkere steak op Aziatische wijze. De zaak mist wel wat gezelligheid
Thomas11 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Eten: een dikke 10. Ik kan er vrij weinig anders van maken, wat is de sushi hier goddelijk!!!! De beste sushi van NL? Wij gaan hier beslist vaker heen. Jammer dat alleen de prijzen ook echt gooisch zijn en dus de pan uitstijgen. Service top!!!
Ger J.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
We hebben daar voor het eerst gegeten. Ruime keus aan gerechten in de vorm van heerlijke hapjes. Veel geprobeerd, alles was heerlijk, echt voortreffelijk. Bediening groeide in de loop van de avond van wat afstandelijk naar hartelijk. Aandachtspunt: toiletten, staken schril af tegen de rest van de ambiance.
Corinne K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Red Sun is een restaurant waar je eigenlijk altijd net teveel betaald voor eten wat het net niet waard is. Ze hebben een aantal heerlijke hapjes, maar het is zó verschillend in kwaliteit en hoeveelheid. En als je een curry besteld en daar apart je rijst of mie bij moet bestellen (zonder dat je dat weet), dan vraag ik me af of dat nou wel helemaal de bedoeling is. Personeel vind ik ook heel wisselend, een aantal zijn stug en allesbehalve vriendelijk.
Vanwege de oesters en sushi blijven we hier terugkomen, maar het zal niet vaak zijn.