Over restaurant Restaurant Lounge MIJ

Mooi samenspel tussen oud en nieuw

Gelegen aan de prachtige Kanaalkade in Alkmaar. Een plek voor verrassend eten in een ontspannen ambiance. Binnen maken de eeuwenoude pilaren indruk en ook de borden zien er schitterend uit. Bekijk ook zeker de uitgebreide wijnkaart, daar staan echt een paar pareltjes op!

Meer informatie over restaurant Restaurant Lounge MIJ

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag 17:00 - 23:00
Donderdag t/m Zondag 13:00 - 23:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
eetbeter2 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Op een rustige maandagavond hebben we heerlijk gegeten bij Mij. Ze zitten nu op een mooie plek aan de gracht.
Bij binnenkomst twijfelden we: op internet hadden we al gezien dat de kaart interessant is, maar op de één of andere manier komt dat niet overeen met de inrichting. Het is een beetje als een kantine met eenvoudig meubilair, met felle kleuren als paars en gifgroen. De acoustiek is vreselijk. We konden een groepje 3 tafels verderop letterlijk verstaan.
Heel leuk is dat je alle gerechten als een kleine portie kunt bestellen. We zijn geen grote eters, maar houden er wel van om veel te proeven, dus dat deden we.
Mijn partner begon met een halve ceasar salade. Heerlijk met een gefrituurd eitje. Zelfs de halve portie was al bijna zo groot als een hoofdgerecht. Ikzelf nam eerst een krachtige tomatensoep. Erg lekker, maar niet zo handig geserveerd in een glas.
We namen beide de tonijn op verschillende wijzen bereid. Erg goed gedaan. Smaakvol en origineel en ook weer meer dan voldoende.
Ik sloot af met een stukje zeewolf. Prima gerechtje, misschien was het visje iets te droog.
Al met al hebben we heerlijk gegeten en gedronken. We vinden het jammer dat de aankleding wat ons betreft niet overeen komt met de originaliteit en kwaliteit van de keuken.
Marjo V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Wij zijn echte high tea fans, dus ook deze keer maar een high tea.
Deze was echt geweldig en werd leuk geserveerd, alles was heerlijk, echt voor herhaling vatbaar.
Er was keurig rekening gehouden met onze wensen, dat hebben we wel eens anders meegemaakt.
Personeel is erg vriendelijk, decor is niet onze smaak maar dat is niet het belangrijkste.
Gerda B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
de wijnproeverij is echt een aanrader - Prosecco vooraf met dipbrood, mooie witte daarna rode of witte als je net als ik niet zo gek op rood bent), telkens een heerlijk hapje erbij - enthousiast en heel prettig geserveerd - genoten
jammer dat ze naar een ander pand gaan maar gelukkig is het de bedoeling ook daar weer met hetzelfde enthousiasme en lekkers door te gaan - succes gewenst en tot ziens!

Suzannne S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Gisteravond weer bij Mij gegeten, eten en bediening zoals gewoonlijk heel goed. Verrassende combinaties, mooi geserveerd, smaakvol en van top kwaliteit.
Hobbykok020 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Omdat we om 20.00 ergens anders moesten zijn waren we om 18.15 als een van de eerste klanten aanwezig. We bestelden twee oesters, brood en een hoofdgerecht. De oesters kwamen vrij snel en waren prima. Vervolgens begon het lange wachten op het brood, dat uiteindelijk niet kwam, en het hoofdgerecht. Na 45 minuten wachten toch maar eens de bediening gevraagd waar het hoofdgerecht bleef. Het antwoord was dat de keuken pas aan het hoofdgerecht kon beginnen nadat de oesters terug waren in de keuken. De Oesters (dat wil zeggen de lege schelpen) waren echter al lang terug naar de keuken. Nadat ik had gedreigd te vertrekken kregen we direct het eten geserveerd. Zowel de spareribs als de kabeljauw waren koud. Ons eten had dus al geruime tijd staan af te koelen in de keuken. Nadat ik de bediening hier op aansprak was een verontwaardigde blik de "klantvriendelijke" reactie. Uiteindelijk was er nog wel een meisje in de bediening die wel wist hoe met ontevreden klanten om te gaan. Zij bood wel excuses aan en we kregen een kop koffie. De andere dame (die zich gedroeg als de hoofd van de bediening) heeft nog heel wat te leren. Alleen vanwege de (te) late excuses en de koffie toch nog een 3 voor de service in plaats van een 1
Petracom .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Restaurant MIJ is een geweldige restaurant in Alkmaar Centrum. De kaart is zeer uitgebreid en je kunt goede keuzes maken tussen grotere en kleinere gerechten. De wijnkaart is ook zeer goed, vooral de Argentijnse wijnen zijn top. De bediening is zeer gastvrij en aardig. Er wordt uitgebreid toegelicht wat de gerechten zijn, waarbij je al dan niet van hun advies gebruik kan maken
Frank-Alkmaar .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We wilden vanavond even een hapje eten dus na een lange tijd weer eens bij MIJ gegeten. Sommige avonden wil het gewoon niet met eten en bediening... We bestelden niet een veel-gangen menu maar een voor en een hoofdgerecht. Proeverij van koud en proeverij van warm leek ons wel wat. Het duurde ruim een uur voordat het voorgerecht kwam. Niet bijzonder, tonijn was taai, carpaccio te zout, soep te zout. Het hoofdgerecht, diamanthaas was veel te taai en het stoofvlees wederom te zout en dat kan ik zelf beter bereiden! Jammer van zo een aardig uitziend gebouw dat het eten tegenvalt, ik denk dat we beter een menu hadden kunnen kiezen maar we hadden geen behoefte aan een avondvullend programma.De eigenaresse probeerde nog enigzins te repareren en voor haar kan ik echt sympathie opbrengen. Maar je kunt als eigenaar niet excelleren zonder goed personeel. Geef daar nou iets meer aan uit en zorg dat er qua kleding ook stijl in zit. De kelner (die meer als een onfrisse serveerster overkwam) was aanwezig maar niet op de manier zoals het zou moeten zijn. Nee, helaas, we hebben het geprobeerd maar hier komen we echt niet meer terug.
Flitter F.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
1e Kerstdag weer eens bij Lounge MIJ gegeten. Jeetje wat was het weer een fantastisch diner! We konden kiezen uit het kerstmenu (4, 6 of 8 gangen) of a la carte. Gezien onze eerdere positieve ervaring met het menu van de chef kozen we voor het kerstmenu, 4 gangen. We hebben weer erg genoten! Heerlijke smaken die we niet eerder geproefd hadden, alles paste erg goed bij elkaar, mooi opgemaakte borden, zoals we hoopten! Mooi wijnadvies, een rode uit Portugal, was erg goed en paste mooi bij het hoofdgerecht. We kijken nu al uit naar ons volgende bezoek!
Marliesp .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Je moet er even voor buiten het centrum rijden maar mijn ervaring was hier eer positief. leuke en originele gerechten met een zeer goede prijs /kwaliteitverhouding. Voor mij was dit een absolute verrassing.
ConstanZ .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Geweldige presentatie van het eten. Van voorgerecht tot nagerecht.
Ambiance is wat druk qua kleur waardoor het wat onrustig uitziet. Doordeweeks erg rustig en helaas veel lege tafels. Ligging is wat van het centrum af. Wel makkelijk parkeren in de parkeergarage.
Hyacynth .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Het weekend met ons gezin hier gegeten. De mooi opgemaakte borden vielen ons op en wij vonden het eten ook lekker. De desserts waren aan de zoete kant, daar moet je van houden. Bediening wel erg aanwezig, mag van ons wat minder. Al met al is de prijs/kwaliteit verhouding goed.
Thirsaveltrop .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Mooie gerechten, fijne ambiance en servicegericht! Aanrader! Leuk dat je de gerechten als voor of hoofdgered kan bestellen.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Heerlijk eten, sfeervol en een gezellig decor. Personeel is erg vriendelijk en verzorgd alles goed. Top dat je de hoofdgerechten ook als voorgerecht kan nemen. Borden zijn heel kunstig opgemaakt en dressers zijn om van te smullen!! Zeker een aanrader.

Mijn favoriete restaurant van Alkmaar!
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Wij hebben begin oktober gegeten en nu pas tijd voor een recensie. Lounge MIJ vonden wij een erg mooie zaak en erg sfeervol. De gerechten zagen er prachtig uit maar waren helaas flauw en niet echt heel erg spannend. Portionering was goed. De bediening kwam wat populair over en daar houden wij niet zo van.
Verder een leuke avond gehad, wel wat aan de prijs
Wezel23 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Drie gangen gegeten in goed gezelschap. Eerst even de minputen: Iets te populaire bediening, waarbij wijn werd bijgeschonken terwijl het glas niet leeg was, er over de tafel heen voorlangs de borden werden neergezet, lang op de frietjes moeten wachten bij het hoofdgerecht (o sorry vergeten), het dessertbordje was vies en zou verwisseld worden (o sorry vergeten) en als laatste het aanwijzen bij de (overigens goede) uitleg van de gangen, waarbij er met de hand over het bord heen dicht bij het eten werd gewezen. Pluspunt: leuke ambiance, de mogelijkheid om te kiezen welke "maat" je van je gerecht wilde (voor- of hoofdgerecht), bijzonder mooie opmaak van het eten en zeer goede smaak van de gerechten. Kortom aan het eten ligt het niet en de bedoelingen zijn goed
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Van de zomer met clubje gegeten en dat was erg gezellig. Lekker buiten aan een lange tafel en veel leuke kleine hapjes gegeten. Ik vond het erg goed en ook de bediening maakte er geen punt van om naar binnen te verhuizen omdat het wat frisjes werd. ik heb genoten!
Jvangeest .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Hele gezellige avond gehad bij MIJ! We waren met een groepje van 8 meiden en hebben heerlijk getafeld! We kozen voor het zomer menu waar een goede prijs kwaliteit verhouding in zat. Smaak was van alle gerechten goed ook voor 1 persoon in de groep die vegetarisch was heeft de kok wat lekkers op tafel gezet.
Na afloop koffie gedronken rond de openhaard!! Echt een top avond gehad!
Zusje60 .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
We hebben lekker en gezellig gedineerd bij MIJ. We hadden een tafeltje bij de open haard wat goed uit kwam gezien het weer buiten. We krege lekkere en mooi bereidde gerechten geserveerd. Het voorgerecht cannaloni met geutenkaas leek wel een tuintje. Ze gebruiken de nieuwe trents zoals eetbare bloemen en superfood. Goed wijnadvies, leuke, vlotte bediening. Kortom, een geslaagde avond!
Kathlijn W.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Zondagavond er gegeten met z'n vieren. We hadden een 4 gangenmenu. De opdiening was erg creatief, alleen de smaak was er erg op tegen.

We hadden voor het eten wat drinken besteld, waarvan een verse jus d'orange, waaraan je kon ruiken en proeven dat het appelsientje met vruchtvlees was. Ik zelf had munthee met échte blaadjes, maar wel apart geserveerd, je kreeg een apartje mok met daarin je thee en op een apart schoteltje met daarop een kuipje honing?

Toen het voorgerecht hadden gekregen hadden We nog geen problemen, maar bij het tussengerecht (€9,50) hadden we wel iets meer verwacht. Bij het tussengerecht hadden we een paar druppeltjes moesse en saus, een flinterdunne snee focaccia en de rest weet ik niet precies wat het was (wat wel werd uitgelegd, maar zo snel en door de harde muziek was het bijna niet te verstaan). De focaccia was keihard en taai, waarachijnlijk al te oud. Het hoofdgerecht kregen we gepaneerde kabeljauw met 2 gefrituurde garnalen, daarbij 1 asperge met daarnaast een klein hoopje zwarte rijst met ananas en wat saus en een oranje veeg op het bord wat stroperig moest zijn maar in plaats daarvan keihard aan het bord was gekleeft. De kabeljauw was wat aan de deoge kant en had weinig smaak. De zwarte rijst met de ananas was een lekkere combinatie. We kregen bij het hoofdgerecht ook patatjes geserveerd, wat ook wat meer mocht kunnen zijn, je kon proeven dat het uit een zak kwam en niet zelfgemaakte.

Bij het nagerecht kregen we zoetigheid van de chef. Dat bestond uit mango-ijs dat op een bedje lag van verkruimelde bastogne, kopje met verschillende moussen erin en een klein stuke cheesecake. Het dessert was uit eindelijk nog het lekkerst van allemaal.

Nog tussendoor kregen we opeens een friandaise waarom we niet hadden gevraagd maar daarop zat slagroom die smaakte alsof het uit een bus kwam van de supermarkt.

Het personeel was vriendelijk maar onprofessioneel. Het eten kreeg je gauw onder je neus geduwd en waren hier en daar wat onhandig. De tafel naast ons zat een grote groep waarvan iedereen een beetje tè diep in het glaasje had gekeken en daardoor vrij luidruchtig waren, jammer dat her personeel dan niet met de rest van de klanten rekening houd.

Kortom, een zogenaamd culinair en chique restaurant wat probeerd er war van te maken. Je betaald voor 4 gangen menu €45,- waarvoor je uit eindelijk heel weinig voor terug krijgt en aan het einde van de avond nog best trek hebt in iets..
Lars P.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Zondagavond met ze 2en gegeten met de restaurant week. 3 gangen menu a 25 euro. Eten zag er allemaal erg mooi uit maar de smaak bleef daar erg bij achter. Lekkerste was nog het nagerecht van verschillende soorten kazen. Wel was hiervoor een toeslag van 7.50 euro extra.
Sfeer was wel leuk. Bediening was onproffesioneel en bij sommige gerechten werd geen eens verteld wat het was. En kregen we bij het vragen van een 2de cupje mayonaise cocktailsaus.

Al met al mooi en leuk voor het oog, maar niet voor de mond.