Restaurant-Lounge de Bourgondiër

Appelhaven 26 1621 BC Hoorn Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant-Lounge de Bourgondiër

Een bourgondisch hart in Hoorn

Trendy en chique lunchen of dineren op het mooiste plekje van Hoorn. In de zomer neem je lekker plaats op het terras aan het water en in de koudere jaargetijden geniet je binnen van de heerlijke gerechten die de chef je voorschotelt. Één ding is zeker: bourgondisch genieten staat voorop!

Meer informatie over restaurant Restaurant-Lounge de Bourgondiër

- Lunch vanaf 12:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Geweldig terras op het water, goede alerte bediening en eten beter dan verwacht. De kaart is weinig verrassend, maar de carpaccio en de caprese zijn wel erg lekker en de paddestoelenrisotto is heerlijk.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Waterverf! Weinig voor veel! Buiten gegeten op het bootterras. Mooi gelegen, maar onverzorgd. De bediening is vriendelijk, veel personeel, maar onpersoonlijk. Het eten lijkt "heel wat" als je de kaart bekijkt, maar stelt in de praktijk niks voor. Snel en makkelijk geld verdienen is de bottomline. De parelhoen die we bestelden, was gaar en zoals de bediening desgevraagd bekende niet vers gebakken maar voorgegaard: lekker makkelijk voor de keuken, maar smakeloos in een slap vel. En het garnituur bestond voor ons tweeën uit een klein bakje (ok, wel goede) frites met laffe sla. Voor extra frites moest € 3,50 extra worden betaald en een glaasje huisazijn kost "slechts" € 4,90. Een aantal jaren geleden, toen het net was geopend, aten we hier voor de eerste keer en complimenteerden de eigenaar, maar dat is heel erg ver weg! Wij komen er niet meer terug. Mijden!
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Vertrouwd adres in het centrum van Hoorn.
Gastvrije bediening en goed bereid eten.
Aanrader en zeker om terug te komen.
PatriciaHoogvliet .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Lekker gegeten met name de carpaccio vond ik erg lekker. De bediening was niet heel geïnteresseerd in een praatje maar was wel gewoon vriendelijk. Restaurant ziet er leuk uit, mooi plekje van Hoorn
Mayert K.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Een heel leuk restaurant, met een heel leuk terras op een van de mooiste plekken in hoorn! De proeverij van de voorgerechten is perfect, zo kan je alles proeven! Verder is het eten gewoon Goed!
S V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Wij aten buiten op het terras, waar je heerlijk tot laat kunt zitten dank zij de terrasverwarming. Prettige plek net buiten de drukte van de haven.
Twee jaar terug aten we hier ook, en toen waren we erg enthousiast, deze avond iets minder. Dat had deels te maken met de bediening, die bijvoorbeeld de koffie veel eerder serveerde dan het nagerecht. (jammer) en een voorrecht vergat. Daarnaast was mijn hoofdgerecht, de couscous, niet warm, en de artisjokken zelfs koud van binnen. (alweer jammer).
Karinri .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Gezellige avond gehad op het verwarmde drijvende terras maar dat lag aan het gezelschap niet aan het eten. Op het dessert, na wat heerlijk was, een huisgemaakte cheesecake met sinaasappel-peperijs van Ci Vediamo uit Egmond Binnen, Één grote teleurstelling. De kaart is niet beperkt kwa omvang maar kwa keuze. En de uitvoering doet denken aan een van der Valk. Biefstuk ( goed gebakken) een keer of vier op de kaart met verschillende sausjes. Geserveerd met frites ( niet huisgemaakt) gebakken aardappelen (lekker) een een zak slamix met pitten.
Voorgerecht een proeverij ( 3,50 extra) dezelfde slamix en nog wat fantasieloze smakeloze hapjes. Carpaccio, geitenkaas en gambas.
Bediening 1 hele vriendelijke gedreven dame met pit en overzicht en wat onhandige hulpjes die geen flauw idee hebben wat er bij het vak komt kijken.
Kortom wanneer je een biefstukje wil eten voor 20 euro prima adres, wanneer je iets Bourgondisch wilt ga naar een ander restaurant.
Bambooshoot .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Uit solidariteit met mijn vegetarische vriendin bestelde ik de couscous ipv biefstuk, wat was ik blij verrast met deze keuze, ik had beslist geen spijt, integendeel! Tomatensoep was super. De wijn lekker. En het terras schommelde soms heel lichtjes, wat ik aangenaam vond. We startten om kwart voor 4 tot een kleine 4 uur later: het was aangenaam vertoeven!
Ralph N.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Het eten bij de Bourgondiër is heerlijk! Je krijgt genoeg en is niets op aan te merken. Wat mij stoorde was dat het meisje in de bediening erg opdringerig was. Met grote regelmaat kwam ze aan onze tafel of we nog wat wilde hebben. Op zich natuurlijk niets mis mee, maar op een gegeven moment (na 6 of 7 keer) werd het wel érg er vervelend en begon het gewoon irritant te worden. Het interieur is gezellig donkerbruin en in de zomer kan je heerlijk buiten zitten. Ondanks het vervelende meisje is het écht een goed restaurant en zeker een aanrader!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Lekker gegeten
Vriendelijke bediening
Genieten op een mooi plekje in Hoorn
Zeker voor herhaling vatbaar, we verheugen ons nu al op een mooie dag zodat we buiten op de terrasboot kunnen eten
Peter en Henny
Inez M.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
De lunch hier was zo goed bevallen dat we voor dezelfde avond een tafel reserveerden. Tip: als je via de website reserveert krijg je korting. Uitstekende, attente bediening en onze glazen werden regelmatig bijgevuld. Amuses: zoute amandelen en pittige olijfjes. Dat wij het voorgerecht wilden delen was geen probleem (seniorenmagen). Dat bleek een creatief fusiongerecht: opgestapelde zalm en pappadums met koriander/limoensaus. Biefstuk rare besteld en ook gekregen: perfect gebakken op een bedje van beetgare groente. Uitstekende tempranillo erbij. Deze kok houdt van mooie verse producten, creatief klaargemaakt. Als wij Hoorn wederom aandoen komen wij hier zeker weer eten.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2015
Prima bediening, ruime porties, prima prijs, goed geserveerd, al met al een tent om terug te komen.
Alleen toiletten verdienen een zware onvoldoende !
Suus B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Het eten was prima en de bediening vriendelijk en oplettend.
Wijn betaalbaar en een kan kraanwater op tafel, top!
Fijn was ook dat je in plaats van een toetje een speciale koffie mocht nemen.
A T.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening maar helaas ging het bij het opdienen van het voorgerecht niet goed waardoor we een tafel vol met brood/wijn/voorgerecht/prosecco/olijven hadden. Niet echt een ontspannen begin daarna werden de gerechten met een noodvaart uitgeserveerd en werd bij iedere laatste hap de tafel al afgeruimd.
Kort gezegd: heerlijk gegeten, voor een goede prijs maar met een opgejaagd gevoel.
Stan G.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Gisteren met mijn vrouw hier heerlijk gegeten met een WF-deal.
Buiten de deal om namen wij eerst een mandje brood welke goed smaakte.
Als voorgerecht had mijn vrouw de carpaccio en ik de duivelse gamba's welke ons beiden goed smaakten. Als hoofdgerecht had mijn vrouw de gebakken biefstuk en ik de varkenshaas. Ook dit was perfect van smaak en naar onze wens (medium-rear) gebakken. Als dessert mag je ook kiezen voor de speciale koffie (dus met likeur) en dat deden we dan ook. Ook bij deze koffie was er niets verkeerds. De bediening is correct, attent en snel, ook hier mogen we niet over klagen. Men kan hier buiten een deal om een 3-gangen menu bestellen voor €27,50 en dat is zeker de moeite waard om nog eens terug te komen.
Frederik V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Afgelopen Zaterdagavond met vrienden gegeten bij De Bourgondiër, in Hoorn.
Alhoewel het restaurant de uitstraling en ambiance van een eetcafé heeft en de menukaart geen buitenissigheden bevat en geen opwindende creaties doet vermoeden, waren we aangenaam en positief verrast.
Een restaurant, kortom, met weinig pretenties, maar met de wil de bezoeker het naar de zin te maken. De vriendelijke bediening droeg daar zeker aan bij.
De prijzen zij alleszins redelijk en op het niveau van het betere eetcafé, maar daar stijgt De Bourgondiër bovenuit.: ze kunnen er koken en ook nog met een goede prijs-kwaliteitverhouding.
De voorgerechten waren goed, maar niet uitzonderlijk, maar het hoofdgerecht ( ik had een voortreffelijke geroosterde eendenborst met maderasaus – wat mij betreft een absolute aanrader! - en de tafelgenoten waren uiterst tevreden over de biefstuk en de royale moten sappige kabeljauw en croute).
De chauffeurs konden zich niet te buiten gaan aan wijn, zodat we volstonden met slechts een enkel glas, maar dat was een goede keuze: een Spaanse tempranillo .
Kortom een verassende eetervaring op een plek waar je dat niet zou verwachten.
Richard0229 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2014
Bij binnenkomst werden wij direct hartelijk welkom geheten, dit in combinatie met de locatie en de sfeervolle inrichtig van het restaurant zorgden voor een warm welkom! Wij hadden een 'WF Deal' gekocht via www.wfdeals.nl en kwamen mooi op tijd binnen. Als voorgerecht een heerlijke carpaccio gegeten, vervolgens nam ik de biefstuk en deze was perfect. Mijn vriendin nam de kabbeljauw en zij vond deze heerlijk! Als toetje, voor wat we nog op konden, bestelden wij de dame blanche. Zeer uitgebreid met 2 grote bollen ijs, warme chocolade saus (is een apart bakje, top!) en een heerlijke dot slagroom. Al met al een heerlijke avond in een gezellige ongedwongen sfeer met prachtig uitzicht. Wat ons betreft een aanrader en tot snel!
Saskia .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Onlangs hier gegeten met 2 vriendinnen. Vooraf de carpaccio, erg lekker. Als hoofdgerecht de runderbavette. Het was voor mij een nieuw gerecht en viel goed in de smaak! Heerlijk stukje vlees en medium rare gebakken, precies zoals ik dat graag eet. Vervolgens als nagerecht gekarameliseerde ananas met witte chocolade ijs. Ook het nagerecht was erg lekker. De porties waren aan de ruime kant, na de eerste 2 gangen hadden we echt even een pauze nodig voor we aan het nagerecht toe waren. Prijs/kwaliteit verhouding was naar mijn idee dan ook prima. 3 gangen voor 27,50 en bij reservering vooraf zelfs nog een korting op dit bedrag.
De bediening was erg vriendelijk en attent. Kwamen regelmatig informeren of we nog iets wilden drinken, of alles naar wens was.
Naast bovengenoemde positieve punten is De Bourgondiër ook een leuke zaak om lekker te zitten en iets te drinken en ik denk dat de terrasboot zeker in de zomer heerlijk vertoeven is.
Het was mijn eerste bezoek aan deze zaak, maar ga zeker graag nog een keertje terug
Marije B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2014
Heerlijk gegeten. Erg mooie opmaak van de gerechten en smaak ook erg goed. Alleen dessert viel tegen. cheesecake was smakeloos en ijs dat erbij zat was niet goed. Ik denk ontdooid geweest en weer bevroren (waterkristallen erin).
Mandje brood was wel voor 6 personen ipv 2
Leuk dat je korting krijgt als je online van tevoren reserveert.
Restaurant was goed gevuld voor een regenachtige dinsdagavond.
Bediening mag iets alerter zijn op lege glazen.
Al met al een prima avondje uit.
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Samen met mijn partner op een doordeweekse dag gegeten bij de Bourgondier.
Helaas hadden wij geen mooi weer want bij de Bourgondier kun je prachtig buiten zitten.
Het restaurant is sfeervol. Wij besloten voor het 3-gangenmenu te gaan. Vooraf duivelse gamba's (die duivels waren) en de geitenkaaskroketjes die erg lekker waren. Als hoofdgerecht beiden de kabeljauw. De kabeljauw was prima bereid maar het gerecht was ietwat saai. Bij het hoofdgerecht worden frietjes en salade geserveerd. Als toetje het kaasplankje.
Wij vinden dit een prima eetgelegenheid maar het is eigenlijk meer een eetcafe dan restaurant.
De bediening is vriendelijk.