Restaurant Loof

Domplein 8 3512 JC Utrecht Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Restaurant Loof

Dagelijkse portie culinaire creativiteit

Midden op het Domplein in Utrecht ligt restaurant Loof, op één van de mooiste plekjes van Utrecht. Na een dagje shoppen, slenteren of werken, kan je bij Loof genieten van een lunch, borrel of diner. De keukenbrigade bij Loof gebruikt verse ingredienten en een dagelijkse portie creativiteit om dag na dag de heerlijkste gerechten op je bord te toveren. Op deze prachtige locatie kun je ook buiten met mooi weer genieten van de zon en kijk naar het langslopende winkelende publiek in de binnenstad van Utrecht.

Meer informatie over restaurant Restaurant Loof

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Loof

Seth V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Als je Nacho’s bestelt met Guacamole dan verwacht je wel wat meer dan koude Nacho’s met kant en klare saus, dat is echt geen guacamole.
A. S.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Mooie sfeer, vriendelijke en betrokken bediening en een feestje op Je bord. Heerlijk!
Esther L.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Bediening was redelijk. Vriendelijk en accuraat, niet supersnel. Eten viel tegen, köfteburger was gewoon een saaie hamburger op een kwart Turks brood met een beetje sla, patat en mayo (fritesaus, alleen dat al, dat je geen echte mayonaise krijgt.) Één tafelgenoot had een salade met kalfsmuis. Maar hij kreeg een bord met plakjes vlees, wat groen er omheen en wat mayonaise. Niet echt genoeg om een maag te vullen. Twee andere tafelgenoten hadden gambastoof, zij vonden het eten wel lekker.
Moira S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Heerlijk eten en aardige bediening
Wietske V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
De gerechten waren erg standaard en er werd gebruik gemaakt van allerlei kant en klaar producten. De vittello tonnato was ronduit vies. Hoofdgerecht heel standaard. Cafe-kwaliteit.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Plezierige bediening en smakelijke, mooi opgemaakte gerechten. Mij beviel het goed om in plaats van een hoofdgerecht twee voorgerechten te bestellen: de zwaardviscarpaccio met rivierkreeftjes en de sashimischotel. Met een mandje brood erbij (waar voor mij niet per se olijfjes en tapenade bij hadden gehoeven) was dat meer dan voldoende. Erg lekker ook, hoewel aan de zoute kant. Eén minpuntje: als je een fles wijn en een fles spa rood bestelt, moet daarnaast een (gratis) karaf kraanwater kunnen. Hier werd die wens vertaald in een fles spa blauw. We kwamen hier terecht via de IENS-actie, maar vinden Loof een goede kandidaat om bij terug te keren, zeker bij mooi weer, vanwege het ruime terras.
Liesbeth K.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
Lekker gegeten en hele vriendelijke bediening.
Dagmar D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Prima eten, aardige bediening, prima wijn. Echter, de aardappeltjes waren erg scherp. Verder genoten.

Nadeel was dat er flink werd geschonken aan de gasten naast ons. Deze werden erg luidruchtig, waardoor het bijna niet mogelijk was om mijn tafelgenoot te verstaan.
Daarnaast stonden ze op de vloer achter onze tafel en bij de voordeur, waardoor het wat chaotisch werd en de rookgeur naar binnen kwam.
Juliette S.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Mooi en heerlijk eten, goed op smaak. De zalm was precies gaar waardoor het nog heerlijk sappig was. De bediening is enorm vriendelijk.
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Een informele gastvrije bediening als omlijsting van een heerlijke gegrilde tournedos als mijn keuze uit hun wereld(s) menu!
Willemien V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Ongeïnteresseerde ,slechte bediening. Eten niet erg smaakvol, oud geroosterd brood. Ongezellige ambiance. Alhoewel restaurant leeg was werden we weggepropt in een hoek achter in de zaak.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Leuke echt onderscheidende gevarieerde en verrassende kaart met nog een flinke keuze voor deze tijd. Ziet er verder binnen verzorgd uit. Wijn kan iets goedkoper. Verder goede prijs/ kwaliteitverhouding voor hete eten. Van mij en mijn groep een aanbeveling.
T. G.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Gezellig eethuis, in de schaduw van de Dom. We vonden het voorgerecht wat mager, d,w,z, meer sla dan visingrediënten, de hoofdgerechten waren goed van smaak, aankleding en hoeveelheid, de nagerechten verrassend en smakelijk. Erg aardige en volle bediening.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Lekker gegeten bij Loof. Mooie locatie aan de voet van de Dom. Leuk concept met gerechten uit alle windstreken. De ambiance is prettig en de bediening vriendelijk.
Max F.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Ambiance is wel aardig (terras zonder auto's en wel zicht op de dom) en de service prima. Kaart is ouderwets, alleen gefrituurde borrelhapjes etc. Veel bedreigde vis soorten. Eten is prima, bereiding vlees zelfs goed, maar garnituur is voor iedereen zelfde fantasieloze groente (maar tenminste is er groente). Neem niet de friet: wordt gepresenteerd als huisgemaakt, maar is treurige diepvriespatat.
Aranka M.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Het voorgerecht was prima, wel zonde dat ze de tonijn en zalm in de sashimi erg gekruid hadden. Bij het hoofdgerecht voelde ik mij erg belazerd omdat de opmaak helemaal niet klopte met wat er op de kaart stond. Bij de eend zou sinaasappel en cointreau zitten. Bij de lam tijm/rozemarijn marinade met paddenstoelen. Bij beide zat een pitte vleesjus , die het vlees verpeste. En ze hadden er groenten bij gedaan, die er ook niet bij hoorden. De groeten waren verder prima. De friet was droog en de mayonaise was zoete frietsaus, ook niet lekker dus. Ik heb bij de rekening een opmerking gemaakt dat ik niet tevreden was dat ze de opmaak anders hadden gemaakt dan dat er in het menu stond. Ik kreeg een smoes dat het druk was en ze het daarom misschien per ongeluk hadden gedaan. En daarna de opmerking dat er toch groente op zaten. Deze hoorde er dus eigenlijk helemaal niet bij. Nou loof bedankt voor het verpesten van mijn diner
Lieske V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Prima om te eten, niet super bijzonder, maar wel ok. lekker terras om te zitten. je moet wel vaak om aandacht vragen maar dan komt je bestelling wel rap. vriendelijk personeel.
Marlon H.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening.
Sascha K.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Bij binnenkomst waren bijna alle tafels bezet, waardoor het erg rumoerig was en we even aan het geluidsniveau moesten wennen om elkaar goed te kunnen verstaan. Toen er een aantal tafels leeg raakten was dit helemaal geen probleem meer. Het eten was erg lekker en was mooi opgemaakt op de borden. Service was fantastisch. Zo hadden we een rode wijn besteld bij een van de medewerkers en kwam even later de medewerker die onze bestelling had opgenomen om te zeggen dat een andere rode wijn volgens hem beter zou passen bij de hoofdgerechten en liet het verschil tussen de wijnen proeven. Super! Als kers op de taart kregen we na het dessert een kopje thee van het huis. Heerlijk gegeten, goede avond gehad!
Chiel K.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Was top, duurde wel ff voordat we een goed tafeltje hadden en ze de bestelling kwamen opnemen