Restaurant Loof

Domplein 8 3512 JC Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Loof

Dagelijkse portie culinaire creativiteit

Midden op het Domplein in Utrecht ligt restaurant Loof, op één van de mooiste plekjes van Utrecht. Na een dagje shoppen, slenteren of werken, kan je bij Loof genieten van een lunch, borrel of diner. De keukenbrigade bij Loof gebruikt verse ingredienten en een dagelijkse portie creativiteit om dag na dag de heerlijkste gerechten op je bord te toveren. Op deze prachtige locatie kun je ook buiten met mooi weer genieten van de zon en kijk naar het langslopende winkelende publiek in de binnenstad van Utrecht.

Meer informatie over restaurant Restaurant Loof

Suzan G.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Loof! We gingen in eerste instantie voor een voor- en hoofdgerecht, maar na het zien van de verschillende desserts ook maar voor een nagerecht gegaan. Alle gangen waren heerlijk. De eigenaar en het personeel zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Zeker een aanrader!
Rene C.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Bediening en eten was goed en verzorgd
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Kleine zaak, verscholen op het Domplein.
Vriendelijke ontvangst van een heer die in mijn optiek alles in de zaak regelde. Het was donderdag en er waren circa 4 tafels bezet. Sfeer goed, maar ook was los hangende draden aan de muur "waar nog een lampje moet".

Mediterraans valt te lezen op het menu en de site. Het menu is echter een beetje een verzameling van van alles. Japan, Texel, Italië, Argentinië enzovoorts. Het gaf ons een beetje een warrig gevoel... wat wil Loof nu neerzetten?

Wijnkaart is beperkt, zeker op glas. Maar voor de prijs niet verkeerd.
Prijs van een voorgerecht is een kleine 10,00 hoofdgerecht ligt op een kleine 20,00. De voorgerechten waren niet heel bijzonder, het hoofdgerecht ( tournedos) was goed.

Het voelt een beetje als een zaakje met potentie, maar waar het nog niet "af" is. Het is beter dan een eetcafé, maar nog te rommelig voor echt restaurant. De kaart mag meer focus, de wijnkaart ook ( veel blends) dat mag dan mooi worden afgedrukt ( niet zo'n geplastificeerd a4), de bedrading even op orde, een viltje op tafel als je bier serveert op een houten tafel, en als je op je bierkaart de bavaria gripglazen laat zien, dan niet in een merkloos vaasje serveren, dat soort dingen. Het zou de keuken meer recht doen.
Sabine L.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Tweede keer dat ik hier ben geweest en beide keren erg goed gegeten. Niet alleen het eten is opvallend goed, je krijgt meer dan genoeg. Bijzondere smaken, die smaken naar meer. Het personeel is bijzonder vriendelijk. Ze werken met plezier! De kok heeft ook zn gezicht laten zien en maakte met iedereen even een kort praatje, zonder zich op te dringen. Kortom; dit restaurant staat bij mij op nummer 1. Ik kom hier heel graag.
Sabine L.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Meerdere keren geweest, veelzijdige en tegelijkertijd overzichtelijk kaart. Tot nu toe is elk gerecht uitmuntend van smaak. Zeer toegankelijk voor iedereen. Bediening is goedlachs en zeer toegewijd. Als kers op de taart komt de kok het restaurant in om de gasten te vragen of alles naar wens is.
Steven J.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten. Correcte en vlotte bediening. Aardige mensen die instaan voor kwaliteit: we hadden goed zicht op de bar en zagen dat een vol glas wijn weggegooid werd toen de barkeeper een minuscuul stukje kurk zag drijven.
myrthehf .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Voor mijn verjaardag zijn we op 27 januari gaan eten bij LOOF en we vonden het echt fantastisch! Heerlijk gegeten en leuk personeel! Ik heb een top verjaardag gehad :):)
Margriet K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het eten was fantastisch! Mooi opgemaakte borden en zeer vriendelijk personeel! Wij waren met 7 personen en hadden verschillende keuzes gemaakt maar alles zag er perfect uit en ontzettend lekker!
Ben L.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Lekker gegeten, mooi opgemaakte gerechten. Attente vriendelijke bediening
Roland F.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
De kaart van Loof biedt een gevarieerd aanbod..de vondst om per gerecht het land van herkomst te vermelden is leuk, maar doet enigszins af van het idee van de mediterrane keuken. Maar goed, wie wil nu niet kunnen kiezen voor Vlaamse frieten... Mijn hoofdgerecht, texels lam, was mooi klaargemaakt. Met op de achtergrond net een beetje pittigheid, prima! Op de wijnkaart flessen tegen redelijke prijs. Al met al prima gegeten, in een plezierige sfeer.
Ellen N.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Goed eten, goede porties en zeer vriendelijke bediening. Ook goede vegetarische gerechten (gevulde portobello). Een aanrader!
elisereddering .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Wat een gastvrijheid! In restaurant Loof voel je je echt welkom...
Heerlijk eten en persoonlijke aandacht!

We hebben hier heerlijk getafeld, erg smakelijke gerechten...Vooral de portabello en de gestoofde gamba's zijn een aanrader... Wij komen zeker terug!
Yoëll S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Goede service en heerlijke gerechten. Porties zijn perfect. Een aanrader!
Juliëtte E.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Het was net na Kerst, dus we hadden allebei genoeg aan twee voorafjes. Dat was geen probleem voor de zeer hoffelijke bediening. De kaart was origineel, de Turkse, Italiaanse en Japanse keukens kwamen zeer harmonieus samen. Wij namen allebei de engelenhaarwafel gevuld met geitenkaas en honing, met pistache en kruidige salade; ERG goed. Daarna voor mij de halve kwartel in eigen jus met een kwarteleitje, champignonpuree en zilverui, ook weer uitstekend. Voor mijn vriendin de Albacore tonijn met gamba in tempura, haringkaviaar en couscous, waar zij ook erg enthousiast over was. Prima wijn erbij (keuze was ook voldoende) en koffie na. Erg fijne, smakelijke avond gehad, voor een zéér vriendelijke prijs en bij bijzonder prettige mensen, dus dit was voor mij een fijne ontdekking waar ik snel terug ga komen.
Ilona T.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Zelden zo fijn uit eten geweest. Bedankt.
Marcel L.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Erg genoten van de ongedwongen sfeer, prima service en geweldig eten. Een restaurant dat ruimte laat voor de gast, letterlijk. Door niet de zaak vol te proppen, waardoor men rug aan rug komt te zitten, maar tafels voldoende uit elkaar laat zodat een ieder gezelschap ook zijn eigen gesprekken kan voeren.
Bediening is niet té aanwezig maar scoort wel degelijk de nodige attentie punten en straalt plezier uit!
Hier gaan wij zeker terug komen!
Robbie V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Prima plek om tussen de andere bedrijven even aan te schuiven. Eten is prima, geen hoogstandjes. Omdat er veel tafeltjes staan, zit je best dicht op elkaar, en kan het gauw rumoerig worden. Bediening is snel en correct, ons eten was er binnen nog geen 15 minuten. Conclusie: het is niet per se dé plek voor een romantisch avondje uit.
Dorien M.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Over Loof ben ik heel lovend: heel gastvrije ontvangst; heel rustige sfeer, attente bediening, heerlijke gerechten die erg mooi opgediend werden op verrassend servies! Al met al een aanrader!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Hier "per-ongeluk" op zaterdagavond gegeten met vrienden. Geen spijt van gekregen. Erg smakelijke gerechten. Zelf voor de runder entrecote gegaan die perfect bereid was.

Wat ons betreft erg positief verrast. Voor de prijzen die er gevraagd worden goede kwaliteit maaltijd gegeten. Ook bediening rustig maar attent.

Prijs-kwaliteit verhouding: top.
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Lekker gegeten. De porties zijn groot en ook de glazen wijn zijn niet kinderachtig. Vooraf tonijn en gamba (geen couscous maar parelgort) en eend. De vegetarier twee keer geitenkaas. Deze vegetarier lust toevallig graag geitenkaas dus geen probleem. Maar één ander vegetarisch gerecht zou leuk zijn..