Restaurant Loof

Domplein 8 3512 JC Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Loof

Dagelijkse portie culinaire creativiteit

Midden op het Domplein in Utrecht ligt restaurant Loof, op één van de mooiste plekjes van Utrecht. Na een dagje shoppen, slenteren of werken, kan je bij Loof genieten van een lunch, borrel of diner. De keukenbrigade bij Loof gebruikt verse ingredienten en een dagelijkse portie creativiteit om dag na dag de heerlijkste gerechten op je bord te toveren. Op deze prachtige locatie kun je ook buiten met mooi weer genieten van de zon en kijk naar het langslopende winkelende publiek in de binnenstad van Utrecht.

Meer informatie over restaurant Restaurant Loof

Robbie V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Prima plek om tussen de andere bedrijven even aan te schuiven. Eten is prima, geen hoogstandjes. Omdat er veel tafeltjes staan, zit je best dicht op elkaar, en kan het gauw rumoerig worden. Bediening is snel en correct, ons eten was er binnen nog geen 15 minuten. Conclusie: het is niet per se dé plek voor een romantisch avondje uit.
Dorien M.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Over Loof ben ik heel lovend: heel gastvrije ontvangst; heel rustige sfeer, attente bediening, heerlijke gerechten die erg mooi opgediend werden op verrassend servies! Al met al een aanrader!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Hier "per-ongeluk" op zaterdagavond gegeten met vrienden. Geen spijt van gekregen. Erg smakelijke gerechten. Zelf voor de runder entrecote gegaan die perfect bereid was.

Wat ons betreft erg positief verrast. Voor de prijzen die er gevraagd worden goede kwaliteit maaltijd gegeten. Ook bediening rustig maar attent.

Prijs-kwaliteit verhouding: top.
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Lekker gegeten. De porties zijn groot en ook de glazen wijn zijn niet kinderachtig. Vooraf tonijn en gamba (geen couscous maar parelgort) en eend. De vegetarier twee keer geitenkaas. Deze vegetarier lust toevallig graag geitenkaas dus geen probleem. Maar één ander vegetarisch gerecht zou leuk zijn..
Marieke J.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Gisteren bij Loof gegeten tgv Bachelors diploma van onze oudste zoon. Perfecte avond gehad: heerlijk gegeten en een alleraardigste bediening! Super lekkere eendenborst met een zalig krokant gebakken vetrandje! En een crème brulee om je vingers (en het schaaltje) bij af te likken. Leuk dat de kok even een praatje kwam maken aan het einde van de avond. Mijn zoon stootte per ongeluk zijn glas wijn om en hij kreeg meteen een nieuw glas wijn en onze glazen werden zelfs ook nog bijgeschonken. Erg prettig allemaal!
Komen zeker terug!
Julie D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Ontvangst en bediening is altijd erg goed hier! Gezellig personeel en je voelt je direct welkom.
De lamsracks waren een van de beste die ik ooit geproefd heb, erg lekker en mals.
Yves M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten voor een prima prijs. Alleen hadden we 2 verschillende gerechten met exact dezelfde saus terwijl dat anders op de menukaart stond.
Wilma D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Zeer vriendelijke bediening, lekker eten en het bord ziet er prachtig uit, relaxte sfeer en dat op het domplein midden in de stad. Wat wil je nog meer.
Ruben W.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Loof is een goede plek om te lunchen. Het restaurant ligt pal naast de Domtoren en heeft een klein terras. Een ideale plek om even uit te rusten en mensen te kijken. Gekozen voor de Libanese bulgursalade. Deze wordt geserveerd met heerlijk knapperig stokbrood. De opmaak is heel verzorgd en er wordt met verse ingrediënten gewerkt. Een adres om te onthouden.
Chris J.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Gewoon top!! Goed stuk gegrild vlees, perfecte vitello tonato en een uitmuntende chocolade mouse. Goede wijnen tegen normale prijzen!
TrudyS .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Lekker geluncht, vriendelijk personeel maar weinig tot geen verdere gasten waardoor de sfeer ontbrak. Dat maakt dat we hier niet heel snel tetugkomen. Best jammer.
Anoek_vennix .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wij hadden ooit al eens bij Karaf gegeten en hierdoor hadden we hoge verwachtingen val loof, helemaal toen we hoorden dat het dezelfde chef-kok was.
Ze maakten het helemaal waar! Bediening heeft veel kennis, kunnen al je vragen beantwoorden. Maar zijn daarnaast ook vriendelijk en spontaan. Je voelt je welkom.
Voor de engelenhaarwafel met geitenkaas, origineel en heerlijk. Hoofdgerecht hadden we allemaal de eend, goed bereid en alle smaken pasten perfect bij elkaar. Als dessert hadden 2 de breadpudding, deze viel in de smaak vooral het kaneel ijs. Ikzelf had de crème brulee, een niet origineel gerecht maar de pistache crème erbij was heerlijk.
Alle bordjes gingen leeg geschraapt terug naar de keuken.
Christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Prima restaurant met aardige bediening. Mooie wijn. Eten was goed. In et algemeen mag je bij dit soort zaken van me misschien iets minder aandacht geven aan allerlei kleine extra's (laat dat aan de (potentiële) sterrenzaken en concentreer je op het beste visje bakken. Maar absoluut waar voor je geld.
IrisUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Gisteravond voor het eerst gaan eten bij restaurant Loof. Ik had eerder kennis mogen maken met de eigenaren bij de Karaf, wat erg goed in de smaak viel.
Over Loof waren ik en mijn tafelgenoot minder te spreken. De kaart zag er goed uit, met veel wereldse gerechten en smaakvolle combinaties. Echter was de zeebaars van mijn tafelgenote in verhouding erg schraal ten opzichte van mijn vegetarische tagliatelle. Zij is geen grote eter, maar had nu zeker niet genoeg aan de karig opgemaakte vis, met slechts enkele groenten op het bord. Beide gerechten waren qua smaak wel erg goed.
De bediening is vriendelijk en weet waar ze het over hebben, maar soms iets te opdringerig met het aanprijzen van bijgerechten, brood vooraf (waar we amper aan waren begonnen toen de hoofdgerechten werden geserveerd) etc. Verder zeker attent en gezellig.
De inrichting van het restaurant is erg smaakvol, prettige stoelen en mooie kleurcombinaties.
Al met al aardig gegeten, maar geen restaurant wat ik zou aanraden bij vrienden.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Erg lekker, alle 3 de gangen! Vlotte en aardige bediening, lekkere huiswijn en allemaal (mede door de Iens deal) zeer betaalbaar...
Maaspam .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Voor, hoofdgerecht en het toetje waren een verrassing. De smaak, de presentatie. En de bediening...top
We hebben ervan genoten.
Communicatie .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Het was gezellig en prima en vriendelijke bediening, heerlijk eten. Maar ook erg druk vanwege de restaurantweek! Wat een mooi plekje ook!
Nese E.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Alles in balans, goede kwaliteit leuke ambiance en locatie met de dom toren.
Geen b?jzondere gerechten, maar wel met aandacht bereid zagen we.
Bediening ook prima zolang er geen moeilijke vragen zijn.
Vanwege actie deal vol geboekt op de zaterdag. Geen bijzondere indruk.
Zoals ?k al ze? gewoontjes.
Elsbethdevos .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
De kwaliteit van de gerechten was matig.
De aanbieding leek aantrekkelijk, maar vervolgens betaal je alsnog t volle pond. Zoals t broodmandje voor € 4,50....
Wendy L.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Heerlijk iens diner gehad bij Loof. Gerechten waren erg lekker. Tournedo's waren lekker mals. Goede bijpassende wijnen gedronken. Aanrader