Restaurant Loof

Domplein 8 3512 JC Utrecht Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Restaurant Loof

Dagelijkse portie culinaire creativiteit

Midden op het Domplein in Utrecht ligt restaurant Loof, op één van de mooiste plekjes van Utrecht. Na een dagje shoppen, slenteren of werken, kan je bij Loof genieten van een lunch, borrel of diner. De keukenbrigade bij Loof gebruikt verse ingredienten en een dagelijkse portie creativiteit om dag na dag de heerlijkste gerechten op je bord te toveren. Op deze prachtige locatie kun je ook buiten met mooi weer genieten van de zon en kijk naar het langslopende winkelende publiek in de binnenstad van Utrecht.

Meer informatie over restaurant Restaurant Loof

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Loof

Johan J.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Erg goed eten en vriendelijke jongen als bediening.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Mooie menukaart: bijzondere gerechten, mooi opgemaakt, goede hoeveelheid (niet teveel, niet te weinig. Attente bediening.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2018
We hebben lekker buiten gegeten (dan is de inrichting geen issue), terwijl de beieraardier van de Dom muziek van The Police speelde.
Antoinette A.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2018
Onder de de Domtoren, op het terras van Loof, héérlijk gegeten! Vooraf gamba tempura, tonijn en couscous. Mooi gerechtje! Daarna perfect gebakken ossenhaas met verse groenten. Een eerlijk en puur gerecht, zonder opsmuk. Fijn! Met een voortreffelijk kaasplankje en glas port hebben wij onze plezierige avond afgesloten. Met dank aan de kok en de gastvrije bediening!
Marjo V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Leuk restaurant, attente medewerkers en heerlijk eten.
Uit Utrecht M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Tafeltje op het terras, met uitzicht op de Utrechtse Dom. We bestellen de Zalm Bucuresti en de Tagliatelle met vlees. Als garnituur nog de Roseval aardappeltjes. Alles is heerlijk van smaak en word snel opgediend.
De aardappeltjes en de tagliatelle zijn wel redelijk gekruid/peperig,, dus wees gewaarschuwd als je hier niet van houdt.

Vriendelijke bediening en ook erg attent. Naast ons valt een mes op de grond en de bediening komt vliegensvlug met een schoon exemplaar. Even verderop gaat een biertje om en de bediening komt met een doekje en een nieuw exemplaar.

Echt een aanrader!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
Erg vriendelijk, en gewoon goed eten.
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2018
Bijzondere locatie onder de Dom. Zeer vriendelijke bediening en lekker eten.
Seth V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Als je Nacho’s bestelt met Guacamole dan verwacht je wel wat meer dan koude Nacho’s met kant en klare saus, dat is echt geen guacamole.
A. S.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Mooie sfeer, vriendelijke en betrokken bediening en een feestje op Je bord. Heerlijk!
Esther L.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Bediening was redelijk. Vriendelijk en accuraat, niet supersnel. Eten viel tegen, köfteburger was gewoon een saaie hamburger op een kwart Turks brood met een beetje sla, patat en mayo (fritesaus, alleen dat al, dat je geen echte mayonaise krijgt.) Één tafelgenoot had een salade met kalfsmuis. Maar hij kreeg een bord met plakjes vlees, wat groen er omheen en wat mayonaise. Niet echt genoeg om een maag te vullen. Twee andere tafelgenoten hadden gambastoof, zij vonden het eten wel lekker.
Moira S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Heerlijk eten en aardige bediening
Wietske V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
De gerechten waren erg standaard en er werd gebruik gemaakt van allerlei kant en klaar producten. De vittello tonnato was ronduit vies. Hoofdgerecht heel standaard. Cafe-kwaliteit.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Plezierige bediening en smakelijke, mooi opgemaakte gerechten. Mij beviel het goed om in plaats van een hoofdgerecht twee voorgerechten te bestellen: de zwaardviscarpaccio met rivierkreeftjes en de sashimischotel. Met een mandje brood erbij (waar voor mij niet per se olijfjes en tapenade bij hadden gehoeven) was dat meer dan voldoende. Erg lekker ook, hoewel aan de zoute kant. Eén minpuntje: als je een fles wijn en een fles spa rood bestelt, moet daarnaast een (gratis) karaf kraanwater kunnen. Hier werd die wens vertaald in een fles spa blauw. We kwamen hier terecht via de IENS-actie, maar vinden Loof een goede kandidaat om bij terug te keren, zeker bij mooi weer, vanwege het ruime terras.
Liesbeth K.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
Lekker gegeten en hele vriendelijke bediening.
Dagmar D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Prima eten, aardige bediening, prima wijn. Echter, de aardappeltjes waren erg scherp. Verder genoten.

Nadeel was dat er flink werd geschonken aan de gasten naast ons. Deze werden erg luidruchtig, waardoor het bijna niet mogelijk was om mijn tafelgenoot te verstaan.
Daarnaast stonden ze op de vloer achter onze tafel en bij de voordeur, waardoor het wat chaotisch werd en de rookgeur naar binnen kwam.
Juliette S.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Mooi en heerlijk eten, goed op smaak. De zalm was precies gaar waardoor het nog heerlijk sappig was. De bediening is enorm vriendelijk.
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Een informele gastvrije bediening als omlijsting van een heerlijke gegrilde tournedos als mijn keuze uit hun wereld(s) menu!
Willemien V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Ongeïnteresseerde ,slechte bediening. Eten niet erg smaakvol, oud geroosterd brood. Ongezellige ambiance. Alhoewel restaurant leeg was werden we weggepropt in een hoek achter in de zaak.
T. G.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Gezellig eethuis, in de schaduw van de Dom. We vonden het voorgerecht wat mager, d,w,z, meer sla dan visingrediënten, de hoofdgerechten waren goed van smaak, aankleding en hoeveelheid, de nagerechten verrassend en smakelijk. Erg aardige en volle bediening.