Restaurant Loof

Domplein 8 3512 JC Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Loof

Dagelijkse portie culinaire creativiteit

Midden op het Domplein in Utrecht ligt restaurant Loof, op één van de mooiste plekjes van Utrecht. Na een dagje shoppen, slenteren of werken, kan je bij Loof genieten van een lunch, borrel of diner. De keukenbrigade bij Loof gebruikt verse ingredienten en een dagelijkse portie creativiteit om dag na dag de heerlijkste gerechten op je bord te toveren. Op deze prachtige locatie kun je ook buiten met mooi weer genieten van de zon en kijk naar het langslopende winkelende publiek in de binnenstad van Utrecht.

Meer informatie over restaurant Restaurant Loof

Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
We hebben met ons gezin de 60e verjaardag van mijn echtgenoot gevierd. Het eten was heerlijk. Precies genoeg. Voorgerecht tot dessert was goed. De inrichting was ook prima alleen jammer dat de tafels te klein waren. Met z'n 5en aan een 4 persoons tafel is jammer. Advies om toch grotere 5afel te nemen. Decoratie moest van tafel anders konden we de flessen water en wijn niet kwijt. Verder uitstekend gegeten.
Tamaar V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en een gezellige, persoonlijke sfeer. Aan het eind van de avond kwam het gezin van de eigenaar ook nog even aanschuiven. Beiden gekozen voor de sashimi-plate en daarna de Tagliatelle al funghi met als extra ossenhaaspuntjes: heerlijk! Tussendoor wordt er geregeld gevraagd of alles smaakt, zonder dat het overdreven wordt. Lekkere wijn erbij en samen goed bij kunnen kletsen. We komen zeker nog eens terug!
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Leuk, klein restaurant met verrassend goed eten. Medium ossenhaas was perfect bereid, frisse salade erbij. wijnadvies was ook zeer passend, kortom: genieten! Bediening was zeer attent en service-gericht. Hier kom ik graag nog een keer terug!
Bart L.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, voorgerecht was voor mij het meest verrassend, hoofd- en na- ook prima, maar het voorgerecht had wel echt wat extra's in de beleving. Verder zou de zaak (imho) iets meer aankleding kunnen gebruiken.
Barry B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Leuke sfeer, bediening voorteffelijk. Eten heerlijk. Van buiten denk je mwoah, maar eenmaal binnen, voortreffelijk. 2 man bediening, 1 achter de bar, maar niets tekort gekomen. Alles werd in de gaten houden, perfect.
Jelle H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Leuke afwisselende kaart, voldoende keuze uit gerechten. De kwaliteit van de gerechten was goed en lekker. De bediening is vriendelijk. Enig minpunt was de wachttijd tussen voor en hoofdgerecht, dit duurde ruim 75 minuten, das toch wel erg lang.
N. S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
We hadden beiden enkel een hoofdgerecht. Ossenhaas was botermals en de portobello met spinazie en geitenkaas erg lekker. Erbij op het bord warme groenten en een klein aardappelgerechtje. Jammer dat er niet standaard frietjes en een sidesalad bij het hoofdgerecht wordt geserveerd. 4,50 voor een doorsnee port vind ik wat overdreven. Bediening is vriendelijk en doet zn best, maar is wat rommelig geregeld. Er kwam iemand drei keer iets veranderen aan het bestek op tafel, zonder iets te zeggen en voor ons door reikend. Leerpuntje. Inrichting is prima. Dat er niets aan de muren hangt, behalve mooie lampen is lekker rustig. De draden uit de muur (Oscar V.'s recensie) hangen er nog! Dus al met al zijn er wel wat verbeterpuntjes, maar het eten is goed en wordt mooi verzorgd en warm opgediend!
Suzan G.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Loof! We gingen in eerste instantie voor een voor- en hoofdgerecht, maar na het zien van de verschillende desserts ook maar voor een nagerecht gegaan. Alle gangen waren heerlijk. De eigenaar en het personeel zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Zeker een aanrader!
Rene C.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Bediening en eten was goed en verzorgd
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Kleine zaak, verscholen op het Domplein.
Vriendelijke ontvangst van een heer die in mijn optiek alles in de zaak regelde. Het was donderdag en er waren circa 4 tafels bezet. Sfeer goed, maar ook was los hangende draden aan de muur "waar nog een lampje moet".

Mediterraans valt te lezen op het menu en de site. Het menu is echter een beetje een verzameling van van alles. Japan, Texel, Italië, Argentinië enzovoorts. Het gaf ons een beetje een warrig gevoel... wat wil Loof nu neerzetten?

Wijnkaart is beperkt, zeker op glas. Maar voor de prijs niet verkeerd.
Prijs van een voorgerecht is een kleine 10,00 hoofdgerecht ligt op een kleine 20,00. De voorgerechten waren niet heel bijzonder, het hoofdgerecht ( tournedos) was goed.

Het voelt een beetje als een zaakje met potentie, maar waar het nog niet "af" is. Het is beter dan een eetcafé, maar nog te rommelig voor echt restaurant. De kaart mag meer focus, de wijnkaart ook ( veel blends) dat mag dan mooi worden afgedrukt ( niet zo'n geplastificeerd a4), de bedrading even op orde, een viltje op tafel als je bier serveert op een houten tafel, en als je op je bierkaart de bavaria gripglazen laat zien, dan niet in een merkloos vaasje serveren, dat soort dingen. Het zou de keuken meer recht doen.
Sabine L.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Tweede keer dat ik hier ben geweest en beide keren erg goed gegeten. Niet alleen het eten is opvallend goed, je krijgt meer dan genoeg. Bijzondere smaken, die smaken naar meer. Het personeel is bijzonder vriendelijk. Ze werken met plezier! De kok heeft ook zn gezicht laten zien en maakte met iedereen even een kort praatje, zonder zich op te dringen. Kortom; dit restaurant staat bij mij op nummer 1. Ik kom hier heel graag.
Sabine L.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Meerdere keren geweest, veelzijdige en tegelijkertijd overzichtelijk kaart. Tot nu toe is elk gerecht uitmuntend van smaak. Zeer toegankelijk voor iedereen. Bediening is goedlachs en zeer toegewijd. Als kers op de taart komt de kok het restaurant in om de gasten te vragen of alles naar wens is.
Steven J.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten. Correcte en vlotte bediening. Aardige mensen die instaan voor kwaliteit: we hadden goed zicht op de bar en zagen dat een vol glas wijn weggegooid werd toen de barkeeper een minuscuul stukje kurk zag drijven.
myrthehf .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Voor mijn verjaardag zijn we op 27 januari gaan eten bij LOOF en we vonden het echt fantastisch! Heerlijk gegeten en leuk personeel! Ik heb een top verjaardag gehad :):)
Margriet K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het eten was fantastisch! Mooi opgemaakte borden en zeer vriendelijk personeel! Wij waren met 7 personen en hadden verschillende keuzes gemaakt maar alles zag er perfect uit en ontzettend lekker!
Ben L.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Lekker gegeten, mooi opgemaakte gerechten. Attente vriendelijke bediening
Roland F.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
De kaart van Loof biedt een gevarieerd aanbod..de vondst om per gerecht het land van herkomst te vermelden is leuk, maar doet enigszins af van het idee van de mediterrane keuken. Maar goed, wie wil nu niet kunnen kiezen voor Vlaamse frieten... Mijn hoofdgerecht, texels lam, was mooi klaargemaakt. Met op de achtergrond net een beetje pittigheid, prima! Op de wijnkaart flessen tegen redelijke prijs. Al met al prima gegeten, in een plezierige sfeer.
Ellen N.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Goed eten, goede porties en zeer vriendelijke bediening. Ook goede vegetarische gerechten (gevulde portobello). Een aanrader!
elisereddering .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Wat een gastvrijheid! In restaurant Loof voel je je echt welkom...
Heerlijk eten en persoonlijke aandacht!

We hebben hier heerlijk getafeld, erg smakelijke gerechten...Vooral de portabello en de gestoofde gamba's zijn een aanrader... Wij komen zeker terug!
Yoëll S.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Goede service en heerlijke gerechten. Porties zijn perfect. Een aanrader!