Restaurant Long Island

Erg duur
Lang
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Afgelopen vrijdag met een groep gegeten op een mooie locatie, echter het aangeboden eten viel tegen. De hamburgers en thaise salade waren oke. Maar de steak van wel 21 euro was met een vergrootglas nog net te vinden, belachelijk voor dat geld. Na lang zoeken vond ik de aardappelpuree onder de steak...Steak was zelf goed maar daarna nog gewoon honger.
Een koffiekopje met wat frietjes en als ze op zijn mag je nieuwe bestellen voor veel geld....Vispotje heet inderdaad vispotJE kleiner kan niet. Zat ook verder niets bij het vispotje. Glas wijn of eigenlijk glas weinig voor dat geld.
Op tafel staat een afbeelding voor een lekkere chocolademelk met slagroom van Nutricia, helaas het was geen Nutricia! Viel tegen.
We hadden ons hierop verheugd maar viel goed tegen, was eerste maar tevens laatste keer.
Meulmart .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Op een vrijdagmiddag hier geweest voor een "thee voor twee" met vrienden.
Er was wat induidelijkheid bij het personeel of het wel of niet ging om een "high tea",want dan hadden we dat moeten reserveren. (We hadden gereserveerd)
De "thee voor twee" was zeer goed, keus uit meerdere thee soorten en veel lekkere (zoete) hapjes voor een schappelijke prijs.
Daarna toch nog iets sterkers genomen met een mix van warme snacks.
Erg lekker en prima bediening, maar........ € 4,50 voor een half glas rose.......
Er stond uiteindelijk zelfs € 5,- op de rekening voor de wijn.
Een belachelijke prijs voor half glas, voor deze hoeveelheid was € 3,50 een eerlijker prijs geweest.
Voor de "thee voor twee" (of koffie) zeker de moeite waard, zeker gezien de plek en de inrichting, want dat is super, maar daar houdt het wat ons betreft ook wel mee op.
Te duur voor het gebodene.
Kruisinga .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Op woensdag 4 mei heb ik samen met een vriendin geluncht bij Long Island. Het was weer heerlijk vertoeven op het terras met een prachtig uitzicht over het meer. De zelfgemaakte ijsthee is een echte aanrader! De salade met geitenkaas smaakte heerlijk! Ook de hond was trouwens welkom op het terras en kreeg een bakje water. Het interieur en accessoires zijn van Riviera Maison, wat meteen bij binnenkomst gezellig aandoet. Tenslotte kregen we een heerlijke amandelkrul bij de koffie en muntthee! Wij komen er zeker nog een paar keer terug deze zomer!
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Afgelopen zondag hier een late lunch genuttigd. Het fraaie pand is mooi gelegen aan de Toolenburger Plas. Hoewel het een op dat moment zonovergoten dag was, waren er helaas nog geen watersporters aanwezig. Zicht op sporters of badgasten geeft zo’n locatie nog meer allure. Kennelijk was het nog te koud.
Van de kaart kozen mijn partner en ik precies hetzelfde: focaccia met gegrilde kip, guacamole en mango. Dit bleek een prima keuze te zijn. De focaccia was heerlijk warm (geroosterd) en de kip ronduit voortreffelijk zacht en sappig. De mangosaus en stukjes mango gaven het geheel een zeer frisse smaak en de sla garnering met pijnboompitten was gevarieerd en vers.
Het broodje kende echter als nadeel in mijn beleving de prijs: 12 euro voor een broodje is wat aan de hoge kant. In de meeste horecagelegenheden kost een “luxe” broodje onder de 10 euro. Puur op grond van de smaak zou ik een 9 hebben toegekend, maar vanwege de prijs/kwaliteit verhouding blijf ik steken op een 8. De bediening was verder uitstekend: vlot en oplettend.

PDM2015 .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Lekkere High tea genuttigd voor oma haar verjaardag. Het werd geserveerd in 3 gangen. Eerste gang soep, tweede gang etagère met broodjes en 3e gang zoetware. Bij ellke gang werd er blijkbaar een andere thee geschonken. Natuurlijk hartstikke leuk, maar helaas werd dit pas bij de 3e gang gemeld.
Alles was ruim voldoende. Het restaurant is leuk ingericht en op een mooie locatie aan het water. Daarna nog even heerlijk uitgewaaid om de plas met de hondjes.
Het menu is wel aan de prijs voor wat je krijgt namelijk €29,50
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Lunch bij Long Island. Was fijn,goede bediening,heerlijk eten, twee maal de winterse salade,en een prettige omgeving. Ik kom gauw weer terug
Lau_dri .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Op een zondagmiddag iets te drinken en eten willen na een wandeling. Was niet eens erg druk maar duurde 30 (!) minuten om drinken te krijgen en de brood met dip liet 50 (!) Minuten op zich wachten. Afrekenen verliep niet vlekkeloos (bedrag klopte niet wat ze terug gaven) en wel mensen aan tafel gehad die vroegen: heeft het gesmaakt? Oef wat een flop.
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
We waren met een grote groep en hadden gereserveerd. Verder heel rustig in het restaurant. Eten was uitstekend echter slechte onderlinge communicatie tussen het personeel. Daardoor werd het zeer rommelig en geen geslaagde avond
Ro C.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Zaterdagavond gegeten met drie personen. Het is niet druk in het restaurant. Toch weinig aandacht van de bediening en totaal niet attent.

Voor vragen over de gerechten op het menu moet de bediening iedere keer naar keuken om deze informatie te halen. Geen ervaren bediening en onze indruk was dat het stagiaires zijn op deze avond. Er is ook geen bedrijfsleider aanwezig volgens ons.

Het eten krijgt uiteindelijk wel een voldoende van ons. Inrichting van het restaurant is verzorgd, hiervoor dus ook een voldoende. Uiteindelijk is dit restaurant geen aanrader.
Sis-K .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
De klachten over de bediening herken ik totaal niet. Het is bekend dat in dit restaurant mensen met een beperking samenwerken met personeel zonder beperking en dit staat ook in "het voorwoord" van de menukaart.

De samenwerking met de mensen met een beperking gaat altijd goed en de bediening is heel vriendelijk. Wij gingen hier geregeld 's avonds eten. De maaltijden waren heerlijk en de service perfect. Een voorbeeld hiervan is toen ik niet kon kiezen tussen 2 nagerechten. Er werd spontaan aangeboden om aan de keuken te vragen of ik van beide nagerechten een halve portie kon krijgen. Dat was mogelijk en hier hebben ze een mooi opgediend nagerecht van gemaakt.

Laatst stonden wij echter voor een gesloten deur. Het restaurant blijkt vanaf januari 2016 alleen nog maar tot 18:00 uur open te zijn. Je kunt er dus nog wel terecht voor lunch, maar helaas niet meer voor een diner. Jammer, want wij kwamen hier altijd graag.
Gourmet1945 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Erg vriendelijke bediening. Onze maaltijden waren prima. Wel moesten we wat lang wachten op het voorgerecht, en er kwam geen brood met boter op tafel. Ook op het hoofdgerecht moesten we vrij lang wachten. Maar het was allemaal zeer de moeite waard.
Aatveenhof .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Een heerlijke locatie. Echt een geweldig uitzicht zeker bij mooi weer. Wel vind ik het luxe eten. Niet echt geschikt voor kinderen. Ben er gaan lunchen, maar het is allemaal wat exclusief.
Culinair-genot .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Al vele malen geluncht op het sfeervolle terras. Het personeel is vriendelijk en het restaurant is altijd druk bezocht. De McHattan met frietjes (de lekkerste friet ooit gegeten) of het broodje zalm zijn favoriet. Als "toetje" een heerlijke cappuccino met amandelkrul.
Antoi53 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Het broodje tonijnsalade was goed verzorgd en smaakte heerlijk. Ook het uitzicht was prachtig. Maar dit alles werd teniet gedaan door het onbeschofte optreden van de serveerster. Op de rekening werd voor een flesje tonic 3,50 gerekend, maar op de menukaart stond 2,40. Ik sprak haar hierop aan. Zij antwoordde dat ze het zou bespreken. Hierna kwam ze terug met een aangepaste rekening vergezeld van een boze en luide mededeling: Zo, dame! Na betaald te hebben zijn we vertrokken. Ik ben tot aan de buitendeur door serveerster nageroepen op hatelijke toon: Tot ziens, hè ? Tot ziens, hè ? Tot ziens, hè ? Tot ziens, hè ? Ze stond aan de andere kant van de zaak, dit werd dus door de zaak heen geroepen. Ik heb me ingehouden, maar ik kom hier nooit meer.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Een schitterende locatie met prachtig uitzicht over de plas.
Het terras is super, hoewel de tafeltjes redelijk dicht op elkaar staan.
We hebben gekozen voor de tonijnsalade.....errrug lekker en de hoeveelheid is goed.
Minpuntje; vragen om een glas spa blauw.....dan krijg je gewoon een glaasJE water. Vind ik niet kloppen.
Vriendelijk personeel.
Steve P.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Vandaag mogen genieten van een prachtige dag aan het water in Hoofddorp. Lunch geprobeerd bij Long Island. Prima ingericht restaurant met een mooie ligging en uitzicht aan het water. Het eten was niet heel bijzonder. Tonijnsalade was prima, maar de hamburger had beter gemogen ... vrij taai en weinig smaak. Service was voldoende maar niet meer dan dat. Voor een lunch ergens in Hoofddorp wellicht voldoende, maar ik had op beter gehoopt.
Christine D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Helaas na 1 uur wachten , bruine, donkergroene oude sla gehad zonder dressing. Spa blauw besteld, glas water gehad. Eten terug gegeven en rekening gevraagd. Niets met de klacht gedaan, € 2,40 nog afgerekend voor het water. Jammer, hele leuke lokatie en leuke plek. Ik was aan het voorproeven voor een eten met een groep. Jammer, helaas ergens anders eten.
Carola15363 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Uitstekend diner met 58 medewerkers, goede gastvrouw en gastheer, goede sfeer, prettige bediening! Prachtige locatie aan het water.
Anne-Lotte H.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Het was een heerlijke dag om in het zonnetje te lunchen. Ik ging met m'n moeder op pad en kwamen bij Long Island terecht. Zij was er wel eens geweest, ik nog niet dus ik wilde het wel eens proberen. We hadden een heerlijke plek op het terras en de bediening was zeer vriendelijk. We kozen voor het 'Broodje voor twee', een aanrader! Wit en bruin brood met verschillende soorten beleg en ruim voldoende portie. Leuk opgemaakt en zeer origineel! We komen nog eens terug!
R S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Wat een leuk en gezellig restaurant! De sfeer en inrichting zijn prachtig, complimenten. Heerlijk gegeten met collega's, een groeps 3-gangen menu, prima keuze voor een ieder. De bediening was ontzettend vriendelijk, wist precies van wie wat was met uitserveren en waren oplettend met de drankjes. Zeker een aanrader!