Restaurant Logisch

Maliestraat 9 2514 CA Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Logisch

Biologisch, da's logisch!

Wie denkt dat biologisch eten duur en truttig is, heeft het helemaal mis. In het centrum van Den Haag kun je namelijk heel betaalbaar biologisch eten in het hippe restaurant Logisch! Chef Johan zorgt ervoor dat je de lekkerste gerechten op je bord krijgt, allemaal van eerlijke, biologische producten. En dat proef je, aldus Johan. Maar niet alleen het eten heeft een verantwoorde herkomst, zelfs het trendy interieur is gemaakt van duurzame materialen. Dus zoek je een authentiek, smakelijk en eerlijk restaurant, dan zit je hier goed, dat is logisch!

Meer informatie over restaurant Restaurant Logisch

Zondag Gesloten

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
.. FATCAT ..
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten. Terwijl reservering was bevestigd, bleek Logisch niet op de hoogte. Naar eigen zeggen checken zij na 17:00 uur diezelfde dag geen reserveringen meer. Voor nu geen probleem, want ontvangst was vriendelijk en we konden een tafel kiezen. Wel vraag ik mij af hoe dat gaat als de zaak vol is.

Inrichting
Kleine smalle zaak, modern strak, niet te veel onzin, gezellig zodra zaak voller is, kleine tafels

Eten en drinken
Voorgerecht: salade met geroosterde bloemkool en kerriemayo. Smaakte oké, maar niet om te onthouden. Geroosterde bloemkool uit de koeling en qua smaak lag verwachting hoger. Spinazie-ricotta ravioli smaakten beter en waren mooi beetgaar.
Hoofdgerecht: Slow cooked lam met rode kool. Vlees was heerlijk zacht en lekker. Rode kool ook goed klaargemaakt. Koolhydraten kunnen tegen meerprijs bijbesteld worden, deze keer niet nodig.
Fles Rioja paste bij het eten en ondanks fleswater op tafel, is kraanwater mogelijk.

Prijs aan de hoge kant, maar niet buitensporig.
T V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Mooi kaart, uitstekende kwaliteit, zeer goed wijnadvies, vriendelijke en adequate bediening, kortom: perfect!
Haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke enthousiaste bediening. Vooraf de gamba's en de Ceasar met tempel, beiden lekker, alleen de tempel te dominant in de salade. Griet filet met seizoensgroenten heerlijk, jammer dat er niet iets van aardappel of rijst bij zat. Sorbetijs lekker, tiramisu heerlijk maar de genoemde limoncello is qua smaak te minimaal. In totaal fijn restaurant met goed eten! Leuke plek om ook buiten te eten.
Sharon P.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Echt weer top gegeten bij Logisch. We begonnen met de Salade Figtastic met verse vijgen (daar ben ik dol op!), avocado, sinaasappel en granaatappelpitjes en die combinatie was echt overheerlijk. Daarna koos ik voor de dorade en mijn man de rib-eye steak en ook deze waren perfect klaargemaakt en erg smakelijk. Het is altijd genieten om hier te eten: het eten is super goed én biologisch, de ambiance knus en gezellig en de service gastvrij, discreet en vriendelijk. Bedankt, het was weer heerlijk!
KERKLAAN .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
In dit restaurant kun je heerlijk biologisch dineren. Hier betekent eten 'less is more'. Allemaal pure smaken, alsof er een engeltje, etc. Een echte aanrader.
Barbaravanduijne .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Heerlijk gegeten en goede sfeer. Het was alleen jammer dat er niet geheel rekening werd gehouden met een glutenintolerantie (brood bij voorgerecht en koekje bij de koffie).
Verder een aanrader voor iedereen. Ik Ga er zeker nog een keer terug.
Dirk.visser .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken voor we een theatervoorstelling in de koninklijke schouwburg bezochten. Vier verschillende hoofd- en nagerechten die allen voortreffelijk waren! Voedsel met liefde en zorg klaargemaakt en geserveerd. Geen overdreven grote porties, maar goed in balans qua smaak en hoeveelheid. Absoluut een aanrader. Geen "gooi en smijt werk" maar mensen die hun vak verstaan en je het gevoel geven welkom te zijn!
Henny M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Grote aanrader! Fijne sfeer, super leuke en aardige bediening en bovenal verrukkelijk eten. Wijnarrangement ook zeer voor herhaling vatbaar.
WendyvanRij .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijke rustige en originele inrichting, vriendelijke bediening en supergoed, vers eten.
Eindelijk vegetarische gerechten die niet saai zijn!
Ilse D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Waarom ben ik hier nog niet eerder geweest?! Wat een geweldige kok! Schattig klein tentje, zat helemaal vol en meerdere mensen moesten worden weggestuurd; reserveren is dus een noodzaak maar heel erg de moeite waard. Bediening is vriendelijk, atmosfeer rustig en prettig, en lekkere wijn. Maar die steak met asperges en paddestoelen die we hebben gegeten was geweldig mals, lekkere grilsmaak en lekker veel groente. Wij vielen midden in ons gesprek even stil zo erg waren we onder de indruk. Zeldzaam lekker!
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Heerlijk 3-gangenmenu gegeten voorafgaand aan een bezoek aan Theater Diligentia. Logisch is gevestigd in een prachtig historisch deel van Den Haag. Dat doet om te beginnen de sfeer al goed. Ook de sfeer binnen is aangenaam vanwege het decor. Het personeel is bijzonder klantgericht, zonder 'knipmessen-gedrag'. Na een glas De Natte (brouwerij 't IJ) genoten we eerst van een lekker romig en hartig venkelsoepje. De daaropvolgende parelhoen met vijgen en lof was top. Het hoen was goed bereid en niet te gaar. Bijzonder aangename verrassing was de flinke hoeveelheid groente in de vorm van witlof. Veel restaurants serveren een flinke eetlepel groenten, zo niet Logisch dus. Het dessert, bestaande uit een bloedsinaasappeltaart, smaakte goed, al was de bodem wellicht wat hard en dik. Wij komen zeker terug.
Aivonnie .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Logisch! Superlekkere salade met quinoa en advocado, fijne wijnen bij de verschillende gangen en gezellige sfeer
Frans2015 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Wij waren verrast over dit restaurant. Vanavond voor het eerst bij restaurant Logisch gegeten. Ik kom zelf uit de horeca en ben daardoor misschien wel wat (over) kritisch over het algemeen. Gisterenavond was een aangename ervaring. Vanaf het moment dat je binnen komt is het alsof een warme deken over je heen wordt gelegd. Lekkere wijn (per glas) die niet zuinig geschonken wordt zoals in veel restaurants. Leuke menukaart met prima keuze. Ik heb gekozen voor gegratineerde bospaddestoelen met blauwe kaas en mijn tafelgenoot voor vegetarische lasagne. Als hoofdgerecht kozen wij voor parelhoen. Als dessert kozen wij chocolade soufflé met vanillesaus. Het was zeer smakelijk en de portie groot genoeg. Lof voor de uitzonderlijke goede en persoonlijke bediening. Verder heeft het restaurant een leuke inrichting en een goede sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar.
Lies1807 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Heerlijk gegeten! Mooie gerechtend, goede hoeveelheid. Heel oplettende goede bediening. Alles biologisch voor een mooie prijs!
Eva L.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Onlangs voor de tweede keer gegeten bij Logisch. Net als de eerste keer viel het op hoe groot de porties zijn. Een salade als voorgerecht die op een doordeweekse dag voor mij een maaltijdsalade zou zijn vind ik geen prettige manier om een viergangenmenu mee te starten.

Mijn disgenote, die liefst geen vlees eet, kreeg een voor vegetariërs traditioneel kaas-menu geserveerd. Dat kan toch wel iets fantasierijker zou je bij een restaurant als Logisch verwachten.

Al met al hebben we een gezellige avond gehad, en de prijs-kwaliteit was goed, maar voor een avond echt lekker eten ga ik liever naar een ander restaurant.
He.troost .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Het eten was goed klaargemaakt en werd verzorgd opgediend. Ons viel tegen dat de menukaart weinig keus gaf. Van een vorige keer herinnerden wij ons meer keuzes, vooral in vegetarische gerechten. Het als extra keus beschikbare wildgerecht vergrootte de keus voor de vlees- of viseters, maar er was maar één vegetarisch gerecht.
Moekie .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
We aten een lekker warm broodje bij ons glaasje port. Als voorgerecht had ik de zalmtartaar. Deze was erg smaakvol. Geen poespas, maar met zorg klaargemaakt. Als hoofdgerecht kabeljauw met een sausje van schaaldiertjes met daarbij puree, peentjes en groene aspege. Een prima combinatie. De vis was precies goed gegaard. Als nagerecht een lekkere noten-appeltaart, die ik persoonlijk een beetje te zwaar vond.
We hebben et goed en lekker gegeten. De gerechten zijn puur van smaak en goed en met zorg klaargemaakt.
Fijne en aardige service. Voor herhaling vatbaar.
P. P.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Heerlijke gerechten en een fantastische bediening. 100% gastvrij, dit wil je als restaurantbezoeker. Onze kinderen van 7 en 11 kregen iets lekkers uit de eigen keuken aangeboden, maar als extra service wilde onze gastheer ook wel lekkere spareribs uit het restaurant van z'n broer gaan halen. Kids helemaal enthousiast. Onze dochter vroeg aan de keuken om iets speciaals i.v.m. ons 12,5 jarig huwelijk en er kwam een prachtig dessert met vuurwerk op tafel. Echt een topavond!
Carola J.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Een super gezellig restaurantje. Het eten was een feest, mooie opmaak, erg lekker, en goede porties. Komen zeker nog eens terug!
Lisette S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Afgelopen donderdag heerlijk gegeten bij Logisch! We werden allerhartelijkst ontvangen. De kaart bij Logisch is niet groot, wat alleen in mijn beleving alleen maar gunstig is. Als voorafje namen we brood met humus en een soep van de dag, wat dit keer een heerlijke linzensoep met kikkererwten was en werd geserveerd door de kok zelf!
Als hoofd gerecht de entrecote en een special van die dag: hazepeper met spruitjes en uitgebakken spekjes en aardappelpuree. Wat een heerlijkheid!
Het nagerecht bestond uit een witte chocolademousse met aardbeien-sorbetijs en vijgentaart met vanillesaus. Ik kan niet anders concluderen dat wij echt heel erg lekker hebben gegeten! Beslist de moeite van een bezoekje waard!