Restaurant Loevestein

Trijehoek 9 8408 HA Lippenhuizen Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Loevestein

Tussen het weelderige groen

Tussen de Friese metropolen Gorredijk en Lippenhuizen vind je Restaurant Loevestein. In een prachtige bosrijke omgeving geniet je hier van eerlijke en duurzame gerechten. Maak een mooie fiets- of wandeltocht in natuurgebied De Liphúster Heide en strijk daarna neer voor een stevige lunch of smaakmakend diner. Nieuwsgierig hoe jouw maaltijd van minuut tot minuut wordt klaargemaakt? Werp dan een blik in de open keuken!

Meer informatie over restaurant Restaurant Loevestein

• Terras
5,8
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Wij hadden om 19.00 gereserveerd en bij binnenkomst werden onze jassen keurig opgehangen. Helaas wel in een ruimte waar gerookt was, waardoor onze jassen naar rook stonken. Er was een groep aan bet borrelen en er was nog een tafeltje voor twee personen bezet. Toch duurde het een uur voordat wij het voorgerecht hadden en weer een dik uur later hadden wij ons hoofdgerecht. Het eten was wel lekker, maar door de lange wachttijd was onze trek niet heel erg groot meer. Ook kwam de chef 5 min voor het serveren melden dat hij de juiste jus bij het vlees niet had, maar wel een andere saus die hij die middag had gemaakt. Dezelfde saus als bij het gerecht van mijn vriendin. Na afloop kwam de chef ins vragen hoe het was geweest. Wij hebben gezegd dat het eten lekker was, maar de wachttijd en het tussentijds veranderen van het gerecht wel erg jammer vonden. Hij stond helaas niet open voor de feedback. "Jullie hebben toch lekker gegeten?" Heel teleurstellend en zal er niet weer komen.
Atjehania .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Oei, wat een afknapper dit etentje bij Loevestein. We hadden om 19.30 gereserveerd. Kregen na binnenkomst vrij snel de kaart en er werd gevraagd wat we wilden drinken. Radler en wijn.
Drinken werd redelijk snel gebracht hierbij werd Radler 0.0 geserveerd en direct onze bestselling doorgegeven. We hebben op dat moment gevraagd om een ander plaatsje in het restaurant omdat het voor onzettend koud was. Na een tijdje kwam iemand van de bediening aangeven dat de bestelde Parmaham bij inspectie niet helemaal goed leek en of we inpaats daarvan wel carpaccio wilden( wel mocht dit voor dezelfde prijs). Prima en de voorgerechten kwamen ook redelijk snel. Bij de bestelling voor nog meer drinken gevraagd om bewoners Radler. Bediening gaf aan dat dit niet was binnengekomen en dat er bovendien ook nog maar 1 Radler 0.0 aanwezig was. Dat op zaterdagavond in een valentijnsweekend? Om 21.35 uur maar eens gevraagd hoe ver ons eten was en we hoorden dat dit bijna de pan in zou gaan, hebben we bedankt voor de rest van ons diner en zijn we verkleumd en wel vertrokken. Op deze avond waren er 21 mensen aanwezig waarvan diverse groepjes vanwege de kou een andere tafel vroegen. Als om 21.45 uur het eten de pan nog eens in moet terwijl dit 2 uur eerder is besteld klopt er iets niet. Wij houden best wel van wat tijd tussen de verschillende gangen maar dit was te erg zeker omdat het gewoon te koud was. Bovendien bepaalde etenswaren niet meer goed te serveren waren en drinken niet op voorraad was. Een dikke onvoldoende voor dit op het eerste gezicht leuke restaurant.
Janholwerda001 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Op zondagavond 31 januari gegeten bij Loevestein met vier personen. Dit was in het kader van de AH actie. Het was erg vol toen wij aankwamen en ons werd medegedeeld dat we er rekening mee moesten houden dat we lang zouden moeten wachten op ons eten. We kregen het voorgerecht om 22.00 uur en dat was dus 1.5 uur na aankomst. Wij hadden daar alle begrip voor. Wat we hadden besteld was niet meer aanwezig zodat we van alles wat kregen maar het was heerlijk en prima opgelost. Wij hebben een mooie en gezellige avond gehad in een goede ambiance. We komen graag terug als het wat minder druk is.
Karansa .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Gearriveerd 19.00 uur kreeg 20.45 uur soep 21.00 uur weggegaan niet meer op het hoofdgerecht gewacht duurde allemaal veel te lang. Koks konden het lang niet aan zat geen enkele tempo in. Jammer wel een mooi restaurant
Anja_de_Vries .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
We hebben met vier personen bij Restaurant Loevenstein gegeten. Eten is prima wel wat prijzig maar verder oké alleen duurde het verschrikkelijk lang. We waren iets over zes uur aanwezig en gingen voor een drie gangen menu. Om zeven uur kregen we het voorgerecht en het hoofdgerecht kwam om negen uur dus geen nagerecht genomen want dat ging volgens de bediening, die overigens haar best deed nog wel even duren. Er zat ook een groep die een half uurtje na ons binnen kwam met kinderen. Zij kregen hun hoofdgerecht na aandringen en dreigen met vertrek toen wij afrekenden( wat ook lang duurde) en dat was half tien. Even wachten tussen de gangen is op zich geen probleem maar dit was wel erg lang. We hebben zelf maar een broodplankje besteld om de tijd wat op te vullen.
Rene.bruinsma .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Laatste dag AH-dineractie. Restaurant vol. Keuken en bediening niet opgeschaald. Hebben 1.38 uur moeten wachten voor eerste eten werd geserveerd. Zonde, want entourage was goed, eten was goed. Eens en nooit weer.
Meijer47 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Slechter als dit heb iknog nooit meegemaakt.om 18.15 afgesproken na 10 min. Wachten vroegen ze of we wat wilde drinken ik vroeg om zoete witte wijn dat was er niet alleen een hele fles??na heel lang wachten kregen we ons voorgerecht en tot slot kwamen ze nog zeggen oja we hebben wel de wijn hoor, om half 9 kwam ons hoofgerecht eten was lekker maar na 2 uur en een kwartier heb je wel honger een toetje kon niet want ze hadden geen tijd eerst moesten alle mensen hun eten hebben gehad kopje koffie kon wel. In tussen zag je verschillende mensen weglopen na de soep en wilde gewoon weg want dit was echt niet normaal.
Als je ook hoort van mensen en ook op de site kijkt is dit restaurant altijd zo geweest en is het gewoon verkeerd beleid daar en echt waar zonde van onze avond en van nog heel veel mensen beslist de grootste afkraker van de laatste avond van AH bonnen zonde van onze avond en geld.
Janidadejong8 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wij hebben een fijne avond gehad .Heerlijk gegeten!!
En de sfeer was goed ondanks dat het erg druk was.Vriendelijkheid en bedachtzaamheid
was heel goed!

Ida& Jan
Wiebegraeler .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
lang moeten wachten op het eten,er werd vooraf gezegd dat we er niet binnen 3 uur weg waren ,want ze hadden wel honderd man te eten. wij waren er om half zeven en hadden tegen 20.00 uur ons voorgerecht en het hoofdgerecht weer een uur later . al met al hebben wij daar bijna 5 uren gezeten.1 serveerster voor de bediening en de kok hielp af en toe mee met bedienen. er liep een serveerster rond die alleen de bestelling voor de drankjes en na gerecht mocht opnemen en afruimen. maar als je weet dat er zoveel mensen komen zorg dan voor extra personeel of tenminste ervaren .personeel die ook alles mag en kan serveren. Maar het eten was heerlijk .
G.kingma8 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Werden niet ontvangen bij binnenkomst. We waren er voor t eerst en moesten zelf de garderobe zoeken en wachten op de bediening. Het was erg druk. Moesten aan hoge tafel met hoge stoelen zitten vlak naast de open keuken en vlak bij de ingang, dus het was inderdaad koud, steeds die deur open. Lang wachten op het eten, maar dat was wel goed. Was een lange avond, van 8 uur tot 12 uur middernacht.
Maridijk .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het welkom was hartelijk en beloofde het een geslaagde avond te worden, na de recenties gelezen te hebben bestelden we meteen 2x drinken pp. Daar moesten ze om lachen want ze zouden echt wel vaker langskomen. Dat klopt ... ze kwamen vaker langs en zouden ook zo wel weer komen ....maar ze stranden nooit bij ons tafeltje. Na alleen een hoofdgerecht gegeten te hebben , smaakte prima, zijn we naar huis gegaan. ( weinig groente, 1 schaaltje voor 5 man wat anders 1 persoon zou op eten). We hebben 3 uur binnen gezeten, dus trek hier je conclussies maar uit ;-)
Popke22 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het eten is echt wel goed, maar bijna 3 uur moeten wachten op het hoofdgerecht is echt veel te lang. Ondanks dat we al veel reacties hadden gelezen op internet viel ons dit erg tegen. Het duurde eerst al 5 minuten voor we bij binnenkomst opgemerkt werden en naar een tafel gebracht werden. Er werd gevraagd wat we wilden drinken, en toen kwam na 10 minuten iemand een kaart brengen, zag dat we nog geen drinken hadden en nam de kaart weer mee!!! 5 minuten later werd ons drinken gebracht en nog weer 10 minuten later pas weer de kaart. Zo onefficient. Na het bestellen van voor- en hoofdgerecht duurde het een uur voor we het voorgerecht kregen. Na weer een uur kregen we pas het hoofdgerecht. Wij waren er om 18.30 en kregen ons hoofdgerecht om 21.15. Je wordt op een gegeven moment gewoon wat misselijk, omdat je steeds op eten zit te wachten. Dus het spijt me maar wij komen niet meer terug. Het is ook niet een kwestie van een eenmalig iets, het is een structureel probleem, wat al jaren bestaat (2 jaar geleden hebben we ook een keer hier gegeten en toen duurde het ook al vrij lang). Zelfs met een kortingsactie zullen we hier niet weer komen. Het is zo jammer, want het ziet er echt gezellig uit, en het eten is goed, maar de service is ver onder de maat. Als een serveerster begon te lopen met een dienblad met drankjes werd ze ook heel vaak teruggeroepen en werd er nog wat gezegd. Dit kost ook allemaal extra tijd.
Pnieuwstraten .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Loevestein was niet berekend op de toeloop die de laatste dagen van de AH Iens actie van hen vraagt.
Het eten was goed. Na 35 minuten eerste drankje. Na 45 minuten werd de bestelling opgenomen . Na weer een uur kwam het voorgerecht. Na bijna weer een uur kwamen de patatjes en groenten, maar ja geen bord???? Na nog eens 10 minuten kwam het vlees en de vis. Verrukkelijk maar na zo'n tijd wachten en om 22.00 uur sta ik niet meer echt op genieten. We waren te beleefd om weg te gaan. Hebben het wel aangegeven, maar de chef wilde niet sneller. Jammer voor de bediende die alle mopperden over zich heen kreeg. Zo werkt een actie tegen je
Wiersmasmink2010 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het eten was goed, maar aan onze wensen kon niet worden voldaan. Ik had de reservering met een half uur vervroegd, omdat er 's avonds nog iets anders op het programma stond. Ik heb dit telefonisch en bij binnenkomst gemeld. Loevestein zag echter geen kans om in 2 1/2 uur het volledige 3-gangen te serveren. Om 20.00 uur zijn we weggegaan zonder nagerecht ( om 19.30 hebben we hierom gevraagd, maar men kon ons dit voor 20.00 uur niet toezeggen). In plaats van het nagerecht werd een smakeloos kopje koffie aangeboden. Men was er m.i. op uit om zoveel mogelijk drank te verkopen en de dinergangen zo lang mogelijk op zich te laten wachten. Het was te druk zei men!? Beslist geen aanrader!!!
S.bouma .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
We hebben heerlijk getafeld. Het duurde heel lang voordat we ons eten hadden omdat het zo druk was en de keuken er niet op berekend is om voor veel mensen te koken. Het eten was echter geweldig. Je kon zien dat aan elk gerecht de uiterste zorg was besteed. De complimenten voor de kok! Zeker voor herhaling vatbaar.
Moet er wel bij zeggen dat we met een groep waren; als we met z'n tweeeen waren geweest hadden we waarschijnlijk het voorgerecht niet eens afgewacht.
Helen.miedema .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Dit is ons derde keer uit eten met de AH. Tweede gratis bon.
Bij Prins Heerlijk konden we alleen kiezen uit een speciaal menu, wel lekker gegeten en de bediening was vriendelijk.
Bij Pata Negra, was het een teleurstelling. Slechte bediening en beperkte keus. Hier komen we nooit weer.k
Bij Loevenstein konden we kiezen uit de uitgebreide kaart, hier hebben we heerlijk gegeten, hier komen we vast weer terug.
Liesbethkrol .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
We hadden voor 18.30 gereserveerd. Om iets over 20 uur kregen we onze soep pas, we gaven aan weg te gaan als het nog weer zo lang zou duren tot het hoofdgerecht kwam maar dat kwam redelijk snel na drie kwartier. Het eten was heerlijk en maakte veel goed, maar ik kom er niet weer, de organisatie daar moet duidelijk op de schop, meer personeel of minder tafeltjes reserveren. Om de tijd te doden kreeg je bijv ook geen mandje met brood en boter of wat kleine hapjes, dat breekt de tijd ook, nee alleen drinken.
Jr0704 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Het eten was echt super, de bediening ook. Ook al duurde het wat lang voordat je te eten kreeg. Maar dit was uitgelegd hoe dit kwam. Er was een kok ziek. Wij zullen er zeker weer naar toe gaan.
hmo115 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
gerechten prima, maar dat zoiets 4 uur moet duren . we hebben maar afgezien van een dessert.
En dat na een dichte deur 2 dagen eerder door stom gedoe met de reservering.
Niet voor herhaling vatbaar.
M P.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
We hadden gereserveerd via Iens maar bij binnenkomst bleek het niet doorgegeven te zijn en de zaak zat vrij vol, er werd plaats gemaakt en we kregen een drankje van het huis.
Er zat een grote groep van ongeveer 20 man waardoor het extreem lang duurde allemaal, 1 1/2 uur na binnenkomst hadden we een voorgerecht, de zalm was heerlijk alleen de salade die erbij zat was wat bitter, weer een dik uur wachten toen kwamen de spareribs, deze vielen me erg tegen, heb ze 3 x eerder gegeten maar deze was te lang gebakken waardoor het vlees wat eraan zat erg hard was geworden(taai) dit ben ik niet gewend van Loevestein.
Toen we aan het toetje toe waren werd er in eerste instantie gezegd dat het heel lang ging duren vanwege de grote groep die nog een hoofdgerecht moest krijgen, uiteindelijk stapte de helft van de groep op waardoor wij toch nog een toetje konden bestellen!! deze was top!!
Veel lof over het personeel die vriendelijk en behulpzaam is en die iedere keer al het gemopper over hun heen krijgen van klanten die het te lang vinden duren.
Kortom het eten viel dit keer wat tegen en de wachttijden extreem lang, zonde want dit hoeft niet!! en kost klanten