Restaurant Linnaeus (Beeldengalerij Het Depot)

Arboretumlaan 4 6703 Wageningen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Linnaeus (Beeldengalerij Het Depot)

Judith V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Heerlijke lunch gegeten in dit restaurant. Landbrood met jong belegen geitenkaas en van alles erbij aan rauwkost. Prachtig opgediend en smaakte heerlijk. Glas lindebloesemthee erbij. Daarna ook nog een koffie met een stuk chocoladetaart met sinaasappel genomen. Echt verwennerij. Je zit hier heerlijk, wordt keurig geholpen en je ogen en maag zijn heel tevreden. De prijs is redelijk.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Qua ligging is Linnaeus vrijwel onovertroffen: uitzicht op het arboretum dat, zeker als de hortensia's in bloei staan, een lust voor het oog is. Vriendelijke en correcte bediening zorgt ervoor dat je je als gast welkom voelt.
De lunchkaart is klein en niet overmatig gevarieerd: veel (geiten)kaas, maar er blijft wat te kiezen.
De dagsoep (tomaten) is een stevige binnenkomer met een rijke smaak en stukken tomaat. Voorzien van een schepje pesto en vergezeld van een dikke snee 'landbrood' een lunch voor een kleine eter.
De babaganoush komt als kleurrijk bord vol salade (met verschillende kleuren biet en een donkere haar) en eenzelfde landboterham met het auberginesmeersel. Goed klaargemaakt, smakelijk, maar wel een beetje weinig. Al met al een negen, met aftrek van een punt voor die haar.
Connie K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
We hebben met 7 vriendinnen geluncht. Ieder vond het buitengewoon lekker. Fijn van smaak. De borden waren plaatjes. De baba ganoush ( een aubergine-dip) was precies zoals we hoopten. De gerookte kaas met paprika-abrikozen salsa; het roerei met mozzarella etc.; het roggebrood met Friese nagelkaas ; de brandnetel-knoflookkaas met bospeen-puree; het was allemaal voldoende en ieder heeft zitten smullen! Het uitzicht is schitterend. Tip: Een dag van te voren hebben we onze menu- keuze opgegeven . Vandaar dat we niet hoefden te wachten . Super!!!!
Gijsje47 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
In het prachtige DEPOT in Wageningen is een restaurant gevestigd dat zich voorstaat op eerlijke en biologische ingrediënten. Klinkt aanlokkelijke na een eerdere goede ervaring dus nogmaals geweest.
Dit keer echter was het een grote teleurstelling. Een boterham met 3 plakjes lever en een enkel blaadje sla en wat blokjes komkommer voor € 12,50 vonden wij erg duur.
De overige gasten aten een worstje met 4 roosjes bloemkool en brocoli zo uit het water gevist en dus volledig smakeloos. Ook hierbij 1 slablaadje en 4 blokjes komkommer. En dat voor € 17,50.
Misschien goed om enige aandacht te besteden aan het op smakk brengen van het eten en de prijs enigszins aan te passen.
JFVT .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Na een wandeling door de prachtige, goed onderhouden tuinen hebben we geluncht bij Linnaeus, met uitzicht op diezelfde tuinen. Het restaurantje heeft een frisse groen-witte inrichting, fijne stoelen en banken en een volledig open keuken. We bestelden allebei een panini, 1x met rosbief en 1x met aubergine en snijbiet. Deze werden vergezeld door een grote kleurrijke salade van allerlei soorten groenten, fruit en kruiden (waaronder voor ons een primeur: blauwe aardappel). De broodjes en salades smaakten prima en ook was het leuk om eens een biologische bitter lemon te proeven. De dames van de bediening deden vrolijk en enthousiast hun werk. Een prima locatie voor een aangename lunch dus.
Erasma O.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Wat een prachtige plek! Dat is het bezoek al helemaal waard. Linnaeus heeft een mooie kaart, maar maakt het niet helemaal waar. Wij aten een Vegan salade voor 15 euro. Veel verschillende soorten groenten (en fruit), dat moet gezegd, maar de dressing was nietszeggend. Al met al een onsamenhangende salade.
Bediening is erg vriendelijk maar het duurde erg lang. Het was ook druk, maar toen het rustiger werd ging personeel lunchen en was er niemand meer in de buurt.
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
De gratis toegankelijke prachtige beeldengalerijen van Het Depot en Villa Hinkeloord en (het uitzicht op) de beeldentuinen en arboreta maken de hoge prijzen in het bijbehorende restaurant Linnaeus helemaal goed. Op een zonnige dag hier met vrienden genoten van een lekkere lunch bestaande uit soep van de dag (pastinaak, 6,50), gebakken haloumikaas (10,50), rosbief (12,50), gestoomde makreel (10,50) en gravadlax (12,50) die vergezeld gingen van landbrood en lekkere garnituurtjes. Erbij dronken we uitstekende witte huiswijn (4,00 per glas) en speciaalbier Zware Dobber (4,00 per flesje). Prima en vriendelijke bediening. Alles bij elkaar zeker een aanrader
Jlkaat .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Afgelopen zondag met z'n achten heerlijk geluncht. Opvallend waren de verse ingrediënten en de goede smaak. Zowel de peterselie-walnotenpesto met omeletreepjes als de gravad lax met saffraan-roomkaas werden bijzonder gewaardeerd. Ook de appeltaart met calvados, noten en caramel is een aanrader.
En dat alles bediend door enthousiaste medewerkers die duidelijk plezier hebben het de gast naar de zin te maken. Kortom een heerlijke zondagmiddag waar we met veel plezier op terugkijken.
Ilona2 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Prijzen aan de hoge kant. Soep van de dag kost 6,50. Misschien betaal wat meer voor eten en drinken door het gratis museum, de stijlvolle inrichting en prachtige uitzicht? Zowel toen we 's morgens koffie dronken toen het museum net open was om 11.00 uur als toen we gingen lunchen waren de tafels niet schoon. Bij de lunch werd gezegd dat ze onze tafel zouden schoonmaken wat vervolgens niet is gebeurd. Omdat ik in januari afgelopen jaar bij dit restaurant lang op een broodje moest wachten heb ik dit keer alleen soep besteld. Op de menukaart staat trouwens al dat het wat langer kan duren. Mijn tip is dat als je minder tijd hebt alleen soep te nemen. Dat ging snel. Soep en ook het broodje bij mijn eerder bezoek vond ik prima. Ook goed dat ze van te voren iets vertellen over ingrediënten van wat je wilt bestellen. Bijvoorbeeld over de Kardemom-melk en dat er een iets ander kaas die dag wordt gebruikt op een bepaald broodje.
Andre H.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2013
Waar vind je tegenwoordig een restaurant met een uitzicht op een prachtig arboretum, met zijn eigen beeldengalerij en daarna de mogelijkheid van een concert door Ophelia Trio “Materia Primera”?
Bij Linnaeus in Wageningen (op 17 mei).
Wij wilden naar het concert, wat erg goed was. Tevoren gegeten bij restaurant Linnaeus in hetzelfde prachtige gebouw. Het restaurant blijkt alleen maar voor het diner open te zijn op de meeste vrijdagavonden, 's middags zijn ze wel open. Het arboretum, vanuit het restaurant heel goed te zien, was net aan het uitlopen met jong groen, alsof je in een levende foto zit.
Het menu was duidelijk opgesteld voor het concertpubliek, geen keuze, wel aspergesoep met kervel, daarna de keuze uit asperges met Coquilles St. Jacques of met kalfsvlees. Het zag er goed en gezond uit, en dat was het ook. Wel grote porties, wellicht hoort dat in Wageningen. Een pinot noir gedronken, uit de Bourgogne, lekker en tegen een redelijke prijs. Dubbele espresso uitstekend. De inrichting is heel strak modern maar met grote smaak voor kleur en stijl. Servies ook helemaal passend bij alles. Nadeel was dat iedereen ongeveer gelijk binnenkwam wat voor de keuken wel zwaar was (open keuken).
Heerlijk dat hier de “watermaffia” NIET heerst! Een mooie karaf met heerlijk helder water. Oh ja en wat ons opviel was dat er bij de tafels om ons heen echt goede (hoeveelheden) wijn geschonken werd, indien per glas besteld! Het leek ook onze buren te smaken.
Kortom een aanrader!
Mariabt .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
Beeldengalerij Depot heeft uitbreiding aan de overkant met een restaurant. Prachtige groene locatie, vanuit het rest. kijk je op planten en bomen van het Arboretum. De inrichting is strak wit, groen met enkele aardetinten. Fijne ruime plek per tafel. het duurt even voordat bediening ons de kaart brengt; beginners-perikelen? Panini Kipper met kappertje, biet en sla smaakt goed. Wel aan de prijs, maar daar heb je ook een flinke lunch voor.