Restaurant Librije's Zusje Amsterdam

Herengracht 542-556 1017 CG Amsterdam Nederland Kaart
31-207184600

Over restaurant Restaurant Librije's Zusje Amsterdam

Luxe en elegantie

Ultieme luxe en extreme smaaksensaties. Sidney Schutte brengt de kwaliteit van restaurantgigant De Librije naar Amsterdam. In het elegante hotel Waldorf Astoria bereidt hij verfijnde streekgerechten en delicatessen uit de internationale keuken.

Meer informatie over restaurant Restaurant Librije's Zusje Amsterdam

9,3
Duur
Roxanne S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Als verrassing voor de verjaardag van mijn vriend hier gegeten. Wat een ervaring! Heerlijke gerechten met verrassende smaak combinaties. Het wijnarrangement met de mooie toelichtingen van de sommelier maakte het perfect!

Dank voor een mooie avond (en verrassing)!
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Personeel is professioneel, zeer attent.
Er waren zonder meer gerechten van sterrenkwaliteit, maar ook enkele die dit niet waren. De presentatie krijgt dan te veel aandacht vergeleken met de kwaliteit van het gerecht. Hetzelfde voor de wijnen: sommige perfect, andere matig.
Hansdendikken .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
We hadden geld gekregen voor ons 12,5 jarig huwelijk om hier te gaan dineren! Als verwende uiteters namen we plaats, maar wat een geweldige experience, een smaakexplosie van a tot z, een voorbeeldige bediening, heel attent, We konden het menu inkorten of uitbreiden en het grappige was( mijn man is Spanjaard) er zat in alle gerechten iets Spaans, bv serrano ham, ajo blanco, spaanse garnalen, alsof ze het erom gedaan hadden! Van ons beiden krijgt de kok en het personeel en de ambieNce een 10
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Meegenomen door mijn vriendin voor mijn verjaardag,ben qua eten veel gewend maar dit sloeg alles,de smaakexplosies die je kreeg waren geweldig,kleine schilderijtjes,en hoe leuk om verrast te worden met post tijdens het dineren met een foto van het personeel met allemaal ballonnen ( feestje voor verjaardag) origineel,bedankt allemaal witte en zwarte brigade,het was een onvergetelijke avond.Marieke
Ris S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Wij hebben daar een 3 gangen lunch genomen. Het eten was heerlijk en de bijpassende wijnen nog veel beter. De service van het restaurant maar zeker van het restaurant is uitmuntend.
Erlimare .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Prachtig restaurant, gelegen in het Waldorf Astoria hotel. Met alle egards ontvangen en naar het restaurant gebracht waar de zeer vriendelijke bediening op ons wachtte. Prachtige en heerlijke gerechtjes met bijpassende wijnen. Leuke en informatieve uitleg van de wijn door de sommelier. Een culinair foodgasme! !
DaniellaEster .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Ivm mijn verjaardag ben ik meegenomen naar Librije's zusje. Wat een geweldige verrassing! Elk gerecht is een kunstwerk, zowel de opmaak van de gerechten als de smaak. Veel verschillende smaken in 1 gerechtje maar samen heel passend! De service is prima en men kan vol enthousiasme alles vertellen over de gerechten. Bij het weggaan kreeg ik een kleine attentie mee en een heerlijk potje honing van hun eigen bijenraat. Al met al, een geweldige verjaardag dankzij Librije's zusje!
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Mijn vrouw had een verrassing in petto voor mijn verjaardag, en dat is gelukt. Wat een feest daar aan de Herengracht. Zeer goed ontvangst bij de entree van het hotel die ons direct naar onze tafel bracht. De zwarte brigade is een gesmeerde machine doch met een zeer vriendelijke uitstraling en niet te stijfjes.
De gewaagde en creatieve keuken bleef ons verrassen met schilderijtjes op een bord. Het acht-gangen menu komt met de voorproefjes en de amuses tot een 14 gangen menu.
Twee dingetjes waren niet helemaal onze smaak, maar dat kan natuurlijk voorkomen tijdens zo'n smakenvoorstelling.
1 puntje van kritiek; Mijn vrouw had van te voren gemeld dat het voor mijn verjaardag was (receptioniste heeft het genoteerd).
Jammer dat daar helemaal niets aan werd gedaan. Zij baalde daar erg van.
Daar hebben wij in andere restaurants toch hele andere ervaringen mee.
Beste mevrouw Koeleman,

Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring over Librije’s Zusje Amsterdam op IENS.

Wij zijn verheugd om te lezen dat u heeft genoten van het diner. Wij waarderen uw feedback ten zeerste en vinden het fijn dat wij u inmiddels persoonlijk gesproken hebben.

Wij hopen u nogmaals te mogen verwelkomen in Librije’s Zusje Amsterdam. Als wij u, voor een toekomstig bezoek, ergens mee van dienst kunnen zijn, aarzel dan niet om direct contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groeten,

Roberto Payer
General Manager
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Mag het een keertje zo?: "Wat een creativiteit, lef, artisticiteit en ongelooflijke smaaksensaties! Wat een heerlijk, attent, vriendelijk en professioneel personeel waar de trots vanaf straalt! Wat een mooi, ingetogen, bijna huiskamerstijl en smaakvol decor met prachtig uitzicht! Wat een feest!"

PS. Een schoongemaakte auto retour na afloop... LoL!
Serah O.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Voor mijn verjaardag een etentje bij Librijes Zusje gekregen. Op 30 april Echt fantastisch. Het doet niet heel erg onder voor de Librije. Misschien de entourage. Het is wat oubollig ingericht. De bediening is echter aardig en attent en gelukkig ook lekker losjes.
Het begon met 5 amuses, waarbij de tartaar van tonijn er voor mij echt uitsprong. Alles was heerlijk maar dit was echt waanzinnig van smaak.
Daarna het 7 gangen menu.
Gang 1: Perle Imperial Kaviaar: Croutons, Koffie, Hazelnoot, Oester.
Om alle smaken te proeven in één hap werd ons aanbevolen goed van beneden naar boven te "scheppen". En inderdaad een smaakexplosie was het.
Gang 2: Jong Makreeltje met Bietjes, Sesam, Laurier, Gerookte Schelvislever. Ook dit was meer dan smakelijk.
Gang 3: Carabinero: Runderrib, X.O. Crème, Gebrande Puntpaprika, Gember, Watermeloen. Dit zag er niet heel mooi uit. Maar de smaken die waren echt heerlijk.
Gang 5: Kabeljauwrug met Fenegriek, Morille, Wortel, Pecannoot, Konijnenniertjes.
Zonder te proeven wist je dat dit een fantastische gerecht moest zijn. De geur knalde echt naar binnen. Dit gerecht staat voor mij met stip op één.
Gang 5: Woolds Lams Rug & Hart met Gerookte Karnemelk, Citroengeranium, Witte Asperge, Brandnetel, Artisjok, Anchois. De saus was echt te lekker. Voor het eerst in mijn leven hart gegeten en op deze manier was dat zeker heel smakelijk.
Gang 6: Ganzenlever met Pesto, Rolmops, Geelwortel. Dit vond ik wel lekker maar voor mij wel het "minste" gerecht.
Nagerechtamuse: Aubergineijs, Licht Gerookt Zoethout, Honing, Cacao. Bijzondere smaken.
Gang 7: Geitenkwark, Tarwegras, Klaverzuring, Viooltjes, Groene Olijf. Tarwegras vind ik echt niet lekker, behalve op deze manier.
Wachtend op de koffie kregen we een suikerspin van mojito. Waanzinnig hoeveel smaak ze in één hap weten te stoppen.
Daarna koffie. Deze werd geserveerd met verschillende kleine hapjes. In ieder chocolaatje zat een cocktail. Apart maar voor mij niet perse lekker. De andere hapjes daarentegen waren heerlijk.
Als laatste nog een eenhaps frozen apple martini cocktail. Ook hier weer heel bijzonder hoe er zoveel smaak in één hapje past.
We hadden een wijnarrangement en de wijnen maakte de gerechten nog beter maar ook de gerechten maakten de wijnen lekkerder.
Als ik dan toch een kritische noot moet plaatsen is het de willekeur waarmee het presentje voor thuis werd uitgedeeld.
RoccoDeSommelier .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Na de geweldige ervaring bij De Librije in Zwolle, wilden we een keer wat dichter bij huis kijken. Librije's Zusje zit in het Waldorf hotel in Amsterdam. Het is klein, gezellig en warm aangekleed. Het eten is geweldig, evenals de wijnen. De service is net als bij De Librije van hoge kwaliteit. Je voelt dat je goed ontvangen wordt. Wij komen zeker terug!
44694 K.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Lang van te voren gereserveerd dus de verwachtingen waren hoog gespannen. Teleurstelling ligt dan op de loer maar daar hoeft Librije's Zusje zich geen zorgen over te maken. Wij aten het gastronomische menu met bijpassend wijnarrangement. We werden overdonderd door de perfecte balans in de gerechten, zowel qua smaak als in structuren. Wat een prachtige harmonie van smaken, uit een soms bizar lijkende combinatie van ingrediënten (wat dacht u van kabeljauwrug en konijnenniertjes?). Elk gerecht was zowel in opmaak als in smaak een waar kunststukje en de sensatie per gerecht was totaal verschillend. Geen gemakkelijke opgaaf om bij de vaak zeer intensieve smaken een passende wijn te vinden. Maar de wijnen uit het arrangement sloten er zonder uitzondering uitstekend bij aan. De jonge maar uiterst professionele bediening hanteert een prettige informele toon, is altijd in de buurt maar nooit te nadrukkelijk aanwezig, en kon elke vraag die wij stelden over de bereiding uit parate kennis beantwoorden. Plezierige, ruime ambiance met prettige gedempte kleuren en een aangename akoestiek. Niet goedkoop - maar dat had u inmiddels zelf ook al bedacht.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Sublieme keuken in een prachtige locatie. Net als restaurant MOS een grote aanwinst voor culinair Amsterdam. Alle gangen van het menu waren erg origineel en mooi gebalanceerd. Bediening was attent en vriendelijk. Sommelier had niet helemaal het contactueel niveau dat past in een dergelijke omgeving. Restaurant behoort zeker in de top tien van Nederland. Paul van Stapele
Halowo H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Het decor is niet zo uitbundig als je zou verwachten van zo'n sterrentent, eerder sober en saai. Typisch Hollands waarschijnlijk, we verwachten te snel de Franse allure. Goed, het eten: een parade aan kunstig opgemaakte amuses. Smaakten goed. De ganzenlever... tja, ook nu verwacht ik een (typisch Frans) flinke plak foie gras, maar het blijken enkele smaaktoetsen te zijn. Van de tong zei ik tijdens het bestellen: "Ik fileer hem graag zelf!", maar dat was natuurlijk uit balorigheid... Mijn wederhelft merkte op: "De hoofdingredienten smaakten nooit "naar zichzelf"".
Het kan allemaal zijn sterren waard zijn maar dit restaurant is echt voor "culi's", waarschijnlijk zijn wij dat niet.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Na een reeks amuses kwam mijn voorgerecht: abalone met beukenzwam. Het zag er spectaculair uit maar het vet overheerste de andere smaken en de abalone was wat taai. Zwezerik met langoustine als hoofdgerecht was beter maar ook niet perfect. Thuis heb ik een aantal keer tevergeefs geprobeerd zwezerik goed te krijgen - mollig van binnen en krokant van buiten - en dat is mij nooit gelukt dus ik weet dat het moeilijk is, maar ook hier was het niet helemaal goed. Het avocado - komkommer - chocolade dessert was lekker. Begeleidende groente/fruitmixen (als je niet al bij de lunch dronken wilt worden) zijn goede en frisse tegenhangers van de gerechten, er komen twee soorten zelfgemaakte boter bij het brood en de bijenhoning in een van de pre desserts komt van bijenkorven op het dak van het restaurant. Wat mij bet best beviel was de bediening, die vond ik nog beter dan in de andere twee-sterren restaurants in Amsterdam. Bij vertrek krijg je een klein potje honing mee met enkele recepten - erg lief!
PB1981 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wat een mooie en goede tent is dit. De brigade lift dit restaurant echt op. Sommelier, ik ben verliefd op haar, wat een leuke meid. Veel passie en kennis bij de assistent sommelier. En de Duitse (?) maitre ook aardig en charmant. Het eten heeft een aantal dikke plussen. 1. het amusebombardement. Lang geleden zoveel en zulke goede te hebben gekregen. Hulde. Gang 1: Perle Imperial Kaviaar Oester, Koffie Crème, Croutons en Hazelnoot. Heerlijk. Mooie combi van smaken en ook in structeren zeer geraffineerd. Gang 2: Jong Makreeltje Bietjes, Sesam, Laurier en Gerookt Schelvislever niet mega speciaal. Werd nog gered door het ijsmoussje dat in de bietensaus lag. Gang 3: Carabinero Runderrib, X.O. Crème, Gebrande Puntpaprika, Gember en Watermeloen. Dit vonden wij met zijn 3en een van de gerechten die onze all time top 10 in gaat. Superlekker, knap gemaakt en heel erg speciaal. Gang 4: Sepia Gefermenteerd Krab Jus, Octopus, Bergamot en Zwarte Olijf. Ook lekker, lastig om het gerecht te zijn na zo'n topgerecht. Gang 5: Anjou Duif Krokante Zaden & Granen, Verveine, Duindoornbes en Bloedworst. De verveinse saus trekt dit gerecht heel erg boven het gemiddelde uit. Werkelijk heerlijk. Gang 6: Krokant Eierflensje Tofu Skin, Pedro Ximénez, 5 Spice en Shiitake. Hier waren we niet zo fan van. Saai, niet speciaal en ook niet super lekker. Gang 7 was een klein predessert: Aubergine, Gerookt Zoethout, Honing en Cacao. Hier gingen alle haren op mijn arm van overeind staan, zo zuur, niet lekker en heb deze doorgeschoven naar mijn vader. Gang 8 was het dessert: Zwarte ‘Périgord’ Truffel Gist, Getoast Stokbrood, Moerbei en Custard van Eigeel. Niet mijn smaak ook, vond het helemaal niks. Ik moet wel zeggen dat ik pas 1x in een 2 of 3* zaak lekkere toetjes heb gehad. Daarvoor ben ik helemaal naar San Sebastian moeten reizen. Dit kwalificeert LZ dus niet als geen goed restaurant. Het was een 9 geweest als het na vlees gerecht ook van het zelfde hoge nivo geweest was. Zakte echter beetje weg. De wijnen zijn met 3x de consumentenprijs op de kaart zeer netjes geprijsd en er staat ook genoeg keuze op voor mensen die rond de 50e voor een fles willen betalen.
David S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Kijk, op dit niveau eet je natuurlijk nooit slecht - al zaten er voor mij een paar missers tussen (het appel dessert was erg overheersend en in de vega opties kwam het zelfde garnituur terug) en daarom voor mij niet het "beste van het beste". Ik vond het daarnaast ook nog eens ontzettend duur (80 euro voor 3 gangen lunch) en daarom niet direct een aanrader..
Food L.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Wat een fantastische diner wordt hier geserveerd! Een 7- gangen diner en bijzondere amuses. De inrichting is wat formeel maar prima bij de kerstsfeer. Enige minpunt was de wat trage en afstandelijke bediening. De tijd tussen gangen was soms lang, glazen waren regelmatig leeg en 4,5 uur op een doordeweekse dag was voor ons een minpuntje waardoor koffie erbij ingeschoten is. Gelukkig was het eten fantastisch en hebben wij een culinaire topavond gehad.
InekeenPeter .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Met twee personen het 6 gangen-diner inclusief wijnarrangement genuttigd. Heerlijke amuses vooraf en de gerechten (zowel vis als vlees) waren allen subliem , overheerlijk en prachtig opgemaakt. De wijnen sloten er prachtig bij aan. Met recht een dikke 10. Service: het personeel is uitermate attent , vriendelijk en zeker professioneel. Ook hier een dikke 10.
Het decor / de inrichting vonden wij wat zakelijk. Het had meer verfijning uit kunnen stralen. Al met al een echte aanrader. TOP!!
Sylvia S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Een beleving: dat is een avond bij Librije's Zusje. Wij hebben gekozen voor het 7-gangen menu waarbij ik 2 gerechten had weggelaten, waaronder het hoofdgerecht. Dat kon natuurlijk niet, ik ben geen wild- en kool liefhebber en dit hoofdgerecht bestond uit polderhaas met spitskool en bloemkool. Of ik een visgerecht prefereer? Prima en ik heb die avond het lekkerste gerecht gegeten ooit: Zeebaars met paling, iedere hap was genieten!
Niet alles vond ik lekker: de noordzeekwal heb ik laten staan, zo ook het aubergine ijs. Maar gelukkig waren dit de kleine hapjes; de appetizers.
De bediening is een geoliede machine, geweldig. Niets dan lof voor hen.
Ik ben het eens met 1 van de recensenten dat het interieur wat hotellerig aandoet en het is een beetje oubollig, vandaar de 8.