Restaurant Lef

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
9,3
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
De amuzze een soort champignon soepje met een groentje er in
Voorgerecht patrijs met een sausje met truffel een stukje appel op een bedje van heerlijke zuurkool mmmm
Toen hoofdgerecht kalfsvlees
En daarna een overheerlijk zoet toetje en toen we koffie namen een hele kar met frandiche,s schrijf je het zo..?. daar kregen we er 3 van
Prijs kwaliteit was ook heel mooi kortom zeker een restaurant om nog een keer voor om te rijden
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Heerlijk eten (3 gangen menu van € 36,50) met goed advies over bijpassende wijn. Een mooie prijs / kwaliteit verhouding.

De voor – en hoofdgerechten waren heerlijk afwisselend qua smaak. Opvallend waren de grote porties van zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht. Daarbij waren ook de groenten op het bord niet vergeten.
Bij de zalm was niet alleen de jus van asperge, daarnaast waren er ook nog extra asperges. Hierdoor werd dit hoofdgerecht wat eenzijdig qua smaak.
Het enthousiasme over de geadviseerde wijnen was erg aanstekelijk.

Mijn man is gek op kaas, maar niet op alle kaas. Het mooie van Lef is dat je zelf mag kiezen. Hierdoor heb je toch iets aparts maar wel in je eigen smaak.
Voor mij de koffie met friandise, ook hierin een keuze uit het assortiment.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Alweer het zevende bezoek aan onze topper uit Helvoirt. Bij aankomst zien we dat het pand wit is geschilderd, netjes. Binnen is het interieur grotendeels gelijk gebleven. Helaas geen terrasweer vandaag. We werden begeleid naar onze favoriete ronde tafel aan het raam, prima.
We gingen voor, het nog steeds voordelig geprijsde, zes gangen lunchmenu. Partner wilde graag de vegetarische uitvoering. Als aperitief nam ik de eerste begeleider die op enthousiaste wijze door Maikel (sommelier) werd toegelicht. Een Muller Thurgau 2014 van het huis Siener die goed beviel. De eerste amuse zag er verzorgd uit, stukje papaja op een zalf van watermeloen gekruid met vadouvan en een crunch van pinda aan tafel afgewerkt met een nevel van Sherry. Mooi aroma en exotische smaakjes.

De tweede amuse mocht er ook zijn. Gelaagd opgebouwd in een diep schaaltje. Op de bodem een compote van ui met crème fraise en een gepocheerd kwarteleitje, erop een luchtige aardappel mousseline, afgewerkt met Avruga kaviaar en aardappel krokant. Een hele mooie smakencombinatie.

Er werd flink uitgepakt bij de eerste gang, door Sietse (de chef). Maar liefs vijf langoustine bereidingen, verdeeld over drie schaaltjes. In het kleine schaaltje een bisque van langoustine met erin geschroeide stukken van de staart, super op maak met een heerlijke textuur.
Op het blauwe schaaltje een tartaar en een geroosterde langoustine met tomaat, crème van wortel en een piccalillysaus. Heerlijk en keurig ondersteund door de Muller Thurgau.
In het rode schaaltje de meest verrassende bereiding. Curry van langoustine met bloemkool soorten, koriander blaadjes en een langoustine in kataifideeg. Geweldig lekker en leuk hoe de wijn reageert op de koriander en curry. Een absolute top ronde die een plaatsje verdiend in mijn persoonlijke toplijst.

De tweede begeleider was een Australische Riesling 2015 van Clare Hills, frisse zuren met mooie mineraliteit, heerlijk. Ernaast Cromvoirtse asperges met gekarameliseerde schorseneer, quenelle roerei en lauwwarme zalm. Klassiek met een twist, erg lekker. De Riesling ondersteunde het gerecht met zijn heerlijke zuren.

We gingen verder met een witte Côtes du Rhône 2013 de “La Fleur Solitaire” van Boutinot, grotendeels Grenache Blanc aangevuld met Viognier, mooi aroma met een toets van perzik, in de mond aangenaam fris met een hint van vanille. Ernaast "Sliptong to the bone" met tafelbereiding (knipoog). Gebakken sliptong met schaafsel van zwarte truffel op een ragout van artishock, ernaast een tomatensaus, afgewerkt met wonton krokantjes. Relatief simpel, maar hele mooie bereidingen die prima combineren. De wijn wordt nog mooier door het gerecht, een keurige balans.

We schakelde over naar rood, uit het Sherry gebied. Cortijo de Jara 2013 van Tierra de Cadiz, diepe kleur met in het aroma tonen van zwart fruit en een elegante afdronk. De chef presenteerde zelf zijn signature gerecht. Ravioli gevuld met spinazie en een lopende eidooier, op een bedje van gestoofde kalfswang, afgewerkt met dubbel gedopte tuinboontjes, cantharel en een schuimige saus van parmezaan. Een geweldig lekker eetgerecht.

Eveneens uit het sherry gebied een versterkte Moscatel, gemaakt van ingedroogde druiven, van Gutierrez, duidelijk wat frisser en eleganter dan de PX sherry. Op het kobalt blauwe bord een sandwich van kletzenbrood met ertussen twee cilinders crème van eendenlever gerold in amandel schaafsel, erop een lauwwarme Hervekaas en eromheen een krans van peren compote. Het is mij duidelijk dat dit gerecht wat langer op de kaart blijft staan, heerlijk!

De dessertwijn kwam uit de Pfalz, een Gewurztraminer Kabinett 2014 van het huis Anselmann. Heerlijk aroma met tonen van lychee en rozen en in de mond een mooie zoet zuur balans. Het dessert kwam in twee delen. Een keurige passievruchten soufflé die we beter even konden laten afkoelen. En een taartje van kokos met roomijs van passievrucht gepofte rijst en een schuim van witte chocolade. Een mooie laatste ronde.

Als afsluiter nog een krachtige Nespresso met een keuze van de nieuwe keurig ingerichte friandise trolley.

Bediening is uitstekend verzorgd met Maikel Kappen in de hoofdrol ondersteund door een jonge man. Op enthousiaste wijze met veel passie en gezelligheid.

Prijs-kwaliteitsverhouding is uitstekend, menu €45,-, Begeleidende wijnen ca. €6,50 per glas, halve glazen ca. €3,50 en koffiearrangement €5,75.

Een heerlijke middag weer, ben onder de indruk van het langoustine gerecht. En ik moet nog even vermelden dat partner erg heeft genoten van de vegetarische gerechten. Bedankt!
Aad D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Precies op het meest oostelijke puntje van de Loonse en Drunense Duinen ligt Lef. Mensen wiens oordeel over restaurants wij respecteren hadden ons aangeraden hier eens heen te gaan.
Na de plezierige ontvangst kozen wij voor een viergangen menu, vergezeld van bijpassende wijnen die ook in “bob-hoeveelheden” geschonken kunnen worden. Het heerlijke brood op tafel werd met lekkere olijfolie, gerookte roomboter en zeezout geserveerd. Prima!
De twee amuses waren lekker; de tweede gaf verschillende bereidingen van komkommer. Heerlijk fris maar een deel ook verrassend door de Indiase kruiden.
Vervolgens kwamen de diverse gangen in prettig tempo. Vooraf respectievelijk “de pastrami van ree met crème van kweepeer, witlof en mayonaise van rozemarijn” en de “ravioli van kreeft en de Parmezaanse kaas, prei en een jus van kreeft met saffraan”. Het tussengerecht betrof gebakken langoustine met copa di Parma en bereidingen van pompoen. Heel lekker maar net als het voorgericht misschien wat overvol met smaken. Het hoofdgerecht betrof een smakelijke parelhoen met mousseline van aardappel, mini bietjes en een jus van gevogelte en sherry.
Het nagerecht tot slot was hervekaas met eendenlever, amandel en compôte van peer, wederom vol van smaak.
Lef heeft ons een fijne avond bezorgd met een zeer goede en alerte bediening, zeer smakelijke gerechten waar soms misschien net even teveel smaken in aanwezig zijn en hele goede wijnen in een prettige omgeving. Wij begrijpen waarom dit restaurant ons werd aangeraden en doen dat zelf nu ook.
Bas D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Gisteren zijn wij voor de tweede keer bij Restaurant Lef gaan eten. De eerste keer hadden wij een lunch in de zomer en dat was zo goed bevallen dat we terug wilden komen. Onze hoge verwachtingen vooraf zijn wederom overtroffen door het hele team.

Bij aankomst was er wat verwarring over onze tafel, er werd ons gevraagd om lekker plaats te nemen aan de bar voor een apertief. Onderstussen werd onze tafel klaargemaakt. De gastheer was heel erg vriendelijk en heeft ons meer dan gastvrij behandeld. Nadat we aan tafel plaats konden nemen volgden twee mooie amuses en hebben we gekozen voor het a la carte keuze menu. Wij hadden als wijn de witte Crozes-Hermitage van Alain Graillot besteld. Onze keuze sloeg aan bij de gastheer en die heeft ons ook nog van veel goed en leuk wijnadvies voorzien. Als je een wijnliefhebber bent ben je bij dit restaurant uberhaupt aan het juiste adres. Naast een uitgebreide wijnkaart is er nog een kelderselectie en zijn er, circa, 30 wijnen buiten de kaart beschikbaar.

Vooraf hadden we beide de ravioli van kreeft en die was werkelijk subliem. Als hoofdgerecht hadden we de parelhoen en de rendang van hollands kalf. Beide gerechten waren vol van smaak en werden mooi gepresenteerd. Twee topgerechten die beide aantonen dat bij Lef op een zeer hoog niveau wordt gewerkt (het verbaast mij dat zijn geen michelinster hebben, maar dat terzijde).

Als dessert namen we het kaasgerecht en de appel-amandel taart met vanillesaus en roomijs. Het kaasgerecht was een dessert zoals wij nooit eerder hebben gezien en ook hier had de gastheer een verassing voor ons in petto. Hij schonk een hele mooie dessertwijn uit 1998 waarin een mooie combinatie van noten en frisse zuren herkenbaar waren. Fantastisch.

Als kers op de taart werd ons een koffie met likeur (en friandises) van het huis aangeboden als compensatie voor de verwarring bij de ontvangst. Een hartelijk gebaar dat wij heel erg konden waarderen. Ondanks dat vonden wij dat niet nodig omdat we de hele avond super zijn behandeld en dat ze de situatie netjes hebben opgelost, waarvoor onze complimenten.

De sfeer in het restaurant was goed. Het was vol en lekker levendig, voorzien van leuke muziek op de achtergrond.

Kortom: wij hebben echt een superavond gehad en dat is aan het hele team te danken. Het eten was voortreffelijk en dat geldt ook voor de bediening. Wij komen zeker graag terug.
Hermion .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Fantastische avond, van de amuses tot en met de koffie! De officiële gastheer was niet aanwezig, maar de honneurs werden goed waargenomen, vooral door de vrouwelijke helft. Twee heerlijke amuses, waarvan het soepje bijzonder in de smaak viel, elk hapje had een nieuwe smaak. Twee van ons kozen als voorgerecht de coquilles in Campari, een TOP gerecht, ik kan niet anders zeggen, smaken waarvan je wilt dat er geen einde aan komt.. Manlief koos voor een Van Gogh palet, schitterende presentatie en ook hij was zeer tevreden. De laatste van ons is lang, lang geleden in Indonesië geboren en kon dus niet anders dan de Rendang kiezen, we hebben hem niet meer gehoord. Ik kan hetzelfde loflied over de hoofdgerechten inzetten maar dan wordt dit een erg lange recensie. Het was zoals ik in het begin zei: Fantastisch. Apart. Bijzonder. En ook nog door een leuk enthousiast team bedacht, bereid en gepresenteerd. Mijn complimenten.
Thuring .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
We kwamen met verwachtingen binnen bij Lef en deze werden ruimschoots waargemaakt én overtroffen. Het was heerlijk! We denken nog steeds terug aan het verfijnde, gekruide, gestoofde rundvlees dat smolt op onze tong. Fijne amuses en mooi opgemaakte gerechtjes met verrassende combinaties en nieuwe smaken. De timing van het uitserveren was perfect, duurde niet te lang en niet te kort. Dit alles omgeven met een vriendelijke bediening en een enthousiaste sommelier. Het was genieten!
KCBr .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Je kunt merken waarom dit restaurant een Bib Gourmand vermelding heeft. Echt heerlijk gegeten, met verrassende gangen, waarmee ze hun naam echt eer aan doen! De gastheer is erg gastvrij, staat open voor een grapje, maar blijft zeer correct. Aangeboden Bob-wijnen (kleine glaasjes) waren erg goed, gastheer weet daar ook veel over te vertellen en kan bij elk gerecht een goed passende wijn serveren. Dit is wat mij betreft een echte aanrader!
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Bij Lef is het eigenlijk nog altijd feest met de lunch. Sinds het jubileum is de voor Bourgondiërs aantrekkelijke lunch aanbieding, zes gangen voor €40,-, in het assortiment gebleven, leuk!

Geboekt voor de lunch op Hemelvaart. Onze vriendin had problemen met haar fiets en besloot met openbaar vervoer te gaan, wat iets minder goed uitpakte. De bussen rijden op zaterdag en zondag niet tot aan het restaurant, jammer. Dat betekende een flink stuk lopen en hierdoor waren we wat te laat. Het goede nieuws was dat het weer veel beter was dan voorspeld, hierdoor konden we op het terras neerstrijken, top.

Als aperitief een Côtes de Gascogne van Garras met zijn toets van granny smith, die goed beviel. De amuse was een gazpacho met structuren van zwarte olijf, zuurdesem krokant en een gepoft tomaatje, gemarineerd in gember. Mooie mediterraanse smaken en een verrassende toets van het gepofte tomaatje. Daar worden we blij van.

De eerste begeleider kwam uit het Moezel gebied, een Riesling Generations 2014 van het huis Pauly. Mooie zuren, mineraliteit en een wat ronde afdronk. Uit de keuken een tweetraps gerecht. Tartaar van makreel met erop tagliatelle van venkel, een sugar snap en krokantje. Ernaast granité van Hollandse kropsla afgewerkt met een jus van mossel. Licht en verfrissend met een heerlijke venkeltoets. Hiernaast werd de wijn ietsje ronder en complexer.
In het blikje, rillettes van makreel gekruid met specerijen uit Goa (India) met erop een garnituur met oa. mossel en stukje zeekraal. Een zachte rijke smaak met leuke smaakaccenten door het garnituur. Hiernaast bleef de wijn met zijn frisse toets overeind, keurig.

Uit Italië een Grillo van Di Giovanna, een frisse start maar gaande weg voller en rijper met een subtiel bittertje in de afdronk. Uit de keuken wederom een tweetraps gerecht. Nu zijn de warme en koude delen van elkaar gescheiden. In een schaaltje een gepocheerde eidooier op een mousseline van aardappel met mosterd in een schuimige jus van paddenstoelen en truffel. Een mooie smakencombinatie die de wijn wat voller maakt. De wijn had geen problemen met het vloeibare eigeel, prima!
In de asbak een mooi presentatie. Licht gerookte dikke zalm op een bedje van krokante kroepoekjes gemaakt van met inktvisinkt gekleurd rijst, afgewerkt met witte bloemetjes en cressjes. Hiernaast combineerde de frisse toets van de wijn beter. Een tip is, om ermee te starten en om te combineren met het warme deel.

We vervolgden met een Chardonnay Private Reserve 2012 uit de Pay D'Oc van het huis Saint Seine, gemaakt van handgeplukte druiven uit verschillende wijngaarden. Een mooie volle en rijpe stijl met aangename zuren, heerlijk. Uit de keuken een surf en turf. Als basis gestoofde kalfswang met erop filet van heilbot met een korst van broodkruim waarin limoen en peterselie. Ernaast stukjes gegaarde asperge uit Cromvoirt en een plakje Chioggia Biet in de vorm van een hartje, afgewerkt met een schuim van asperge en poeder van zeealgen. De wang is mooi hoog op smaak. De vis was keurig gegaard en lekker sappig. De asperges hadden een zoete toets en die combineerde mooi met de beide hoofdcomponenten. De wijn vulde het gerecht keurig aan. Genieten! Voor onze vriendin die de uitvoering had zonder de wang zelfs de favoriet van de middag.

We schakelde over op rood met een Pinot Noir 2013 uit de Pfalz van het huis Villa Wolf. Heerlijk “kersensap”, hoog in zijn zuren met aardse tannines. Uit de keuken een mooie presentatie van getrancheerde rosé gebraden tamme eendborst gelakt met soja en citrus. Ernaast structuren van zoetzure komkommer met toefjes crème van avocado en een jus van piment. De eend was niet zo hoog op smaak om de balans met de frisse structuren optimaal te maken. Het huidje was heerlijk zacht en mild van smaak. De wijn sloot naadloos aan. Een verrassend elegante ronde die aansluit bij het seizoen. Partner had de uitvoering met Lef kaas en macadamia, dit was haar favoriet van de middag.

Voor het pièce was een Montepulciano D'Abruzzo geselecteerd van het huis Rimbaldi. Mooie diepe kleur, in het aroma een toets van amarena en een volle, fruitige afdronk. Op het bord gestoofde lamsschouder met hierop een quenelle ratatouille en stuk lamsrack. Ernaast structuren van erwt, oesterblad en grof gemalen macadamia. Afgewerkt met een heerlijke sterk gereduceerde eigen saus met zoethout en Lef bier. De schouder was mooi hoog op smaak met een hele zachte structuur, zalig met de saus. Het lamsrack was prima gegaard en heel puur, heerlijk met de wijn. De verrassende toets in het gerecht kwam van de macadamia met sinaasappel en komijn, super. Een uitstekend hoofdgerecht dat met recht deze titel draagt, complimenten. Mijn persoonlijke favoriet van de middag.

Het dessert was uitgevoerd in in het themal van “Het jaar van Vincent van Gogh”. De begeleider kwam uit Australië, The Stump Jump Sticky Chardonnay Riesling Semillon Pinot Gris 2010 gemaakt van zeer laat geplukte druiven. Geconcentreerd met een uitstekende zoet zuur balans, een bonbonnetje. Op een schilderspalet, structuren van aardbei. “Bloody Mary”, krokant met knetters en saus, met een quenelle sorbet van karnemelk, stukje kruidkoek en kleine citroenmelisse blaadjes. Een echte smaakbeleving, toppie.

Als afsluiter een krachtige Nespresso met de traditionele madeleine en blokje Nougat. En met leuk gepresenteerde Kaviaar van framboos op een pasta van pure chocolade. Als verrassing nog een potje met compote van wilde perzik, roomijs, cointreau, mascarpone crème en crumble van wasabi met pinda, een waardige afsluiter van een mooie culinaire middag.

Bediening is met Maikel Kappen uitstekend verzorgd. Erg enthousiast met een enorme wijnkennis, uitgebreide wijn presentaties, zorgvuldige selectie en ook de gerechten werden tot in het kleinste detail gepresenteerd. Bijzonder is de relatief lage inkoopprijs van de wijnen, waar je als klant niks van merkt, waardoor er aan het eind van de middag toch nog iets wordt overgehouden om de rekeningen van te betalen, complimenten!

Prijs-kwaliteitsverhouding is uitstekend, menu €40,-, halve glazen arrangement €19,50, huiswijn €5,- en koffiearrangement €5,-

Het enthousiaste team blijft groeien, de wat klassieke stijl wordt telkens moderner. Gerechten worden complexer met meer verfijning en vaker originele en soms zelfs gedurfde smaakcombinaties. De eetbeleving was al top en word steeds mooier. Een aanrader voor de lekkerbek en levensgenieter.
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Via de Bib Gourmand lijst en hun wervende website bij Lef in Helvoirt uitgekomen voor een lunch. Gekozen voor het 6-gangen lunch verrassingsmenu. De specialiteit van de dag - kalfswang met zwezerik en truffel - konden we natuurlijk niet laten lopen en dus maar één van de verrassingen opgeofferd om dit gerecht er in te passen. Bij dat gerecht bleek toch ook nog een heel leuke verrassing te zitten, die ik hier niet zal verklappen! Ga dat vooral zelf beleven... Het menu kent een heel mooie opbouw en iedere gang word je weer verrast door een bijzonder ingrediënt of opvallende smaakcombinatie. De bediening is heel plezierig en geeft graag (en goed) advies en uitleg. Over de gerechten, maar ook voor de bijpassende wijnen. De mooie, frisse aankleding van de zaak maakt het plaatje compleet! Een absolute aanrader. Voor ons een nieuw restaurant op het favorietenlijstje.
JokeD .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Zondagavond, vol restaurant, fijne ontvangst, goede tafel, heerlijke amuses, prachtige gerechten! Niet vergeten: zalige wijnen! Dank voor de fijne avond.
Sleutjes .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Vanwege ons 30 jarig huwelijk bij Lef gegeten met onze 2 dochters en schoonzoons.
Toevallig terecht gekomen via iens .
Super gegeten, elk gerecht smaakvol, op elkaar afgestemd en mooi geserveerd.
Goede bediening, mooi ingericht.
We voelden ons echt gast.
Zeker voor herhaling vatbaar!
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Het was weer de hoogste tijd voor een bezoek bij een van onze favorieten in Helvoirt. Met heerlijk zomerweer streken we neer op het terras achter het restaurant. Helaas geen mooi panorama maar een soort stadstuin waar wel een verkoelend briesje waait. De lunchkaart is nog steeds erg aantrekkelijk geprijsd en we gingen voor het zes gangen menu voor slechts €40,-.

De eerste gang is een mooie aangezuurde delicate tonijntartaar met fruitig garnituur, waarbij een frisse Côtes de Gascogne. Een subtiele start.

De tweede wijn maakte indruk, een Alto Landon gemaakt van Chardonnay en Petit Manseng die zeven maanden houtrijping heeft gehad, heerlijk. De twee bereidingen van nobashi garnaal met oesterblad en schuim van langoustine gecombineerde uitstekend.

De inmiddels klassieker mocht niet ontbreken, het zuurvlees met de op de huid gebakken kabeljauwfilet en de geweldige bearnaisesaus. Drie top bereidingen die je afzonderlijk maar ook gecombineerd kunt eten, zalig. De Louis Mondeville Viognier sloot keurig aan en bleef ook tegen het vlees keurig overeind.

Een bourgondische ronde met rouleau van kippendijen, gerookt kalfszwezerik en rillettes volgens het speciale recept en afgewerkt met een hazelnoten botersaus. Ernaast een heerlijke fluwelige Pinot Noir uit Frankrijk, de Kiwi cuvée
Bin 518. Genieten weer.

Terug naar Alicante voor de Sein 2011 gemaakt van Monastrell en Syrah, mooi donker van kleur en vol met zwart fruit. Op het bord een mooie cilinder langzaam gegaarde sukade, erop een cilinder en ernaast een mediterraans garnituur. Stuk voor stuk prima bereidingen. Een beleving van mooie smaken en die keurig samensmelten met deze volle wijn.
Bij het dessert een leuke Love Letter (eetbaar) die aan tafel nog een parfum van aardbeien kreeg, origineel. Het dessert is heerlijk van smaak met mooie structuren. De Muskat Ottonel 2013 auslese van Tschida vulde het gerecht keurig aan.

Bediening is met Maikel Kappen in goede handen, erg enthousiast met een enorme wijnkennis en een goed gevoel voor entertainen en sales zonder opdringerig te zijn.
Prijs-kwaliteitsverhouding is uitstekend, menu €40,- begeleidende wijnen ca. €6,50 per glas.
De keuken blijft trouw aan de klassieke stijl maar de gerechten zijn zeker iets completer en bourgondischer geworden, helemaal mijn ding.
Misschien nog leuk om te vertellen is dat het team medio september in Oss een tweede vestiging gaat openen onder de naam Resto Mama. Het team zal bestaan uit door LEF ingewerkte werknemers die voordelige a la carte gerechten gaan aanbieden. Alvast heel veel succes.
Dirk H.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Weer een geweldige ervaring rijker bij Eten met Lef. We hebben genoten van een vijf-gangen verrassingsmenu waarbij de riët van Hollands varken een van de vijf hoogtepunten was. Ook het dessert was een kunstwerk, inclusief een love letter uit de keuken. De wijnen pasten telkens uitstekend en werden voorzien van kundig advies en mooie achtergrondverhalen, vooral de Zweigelt is ons bijgebleven, een heerlijke wijn uit Oostenrijk die wat weg heeft van een Pinot Noir uit de Elzas.
Dit restaurant kan ik aan iedereen aanraden, de prijs-kwaliteitverhouding is in mijn ogen zoals Michelin 'm ooit bedoeld heeft toen ze de Bib Gourmand invoerden.
Gil H.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Weer geweldig lekker geeten bij LEF. De rokerige zwezerik is erg goed. Knap op deze locatie(tussen 2 dorpjes in) de tent vol hebben. Mooie wijnen en een erg goede en toegankelijk bediening,
M-R .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Na het laatste bezoek met wat minpuntjes nu weer helemaal voldaan aan de verwachtingen. We namen het 5 gangen verrassingsmenu en lieten ons adviseren met de wijn. Prachtige vis, mooie wijnen en een goede bediening. Al met al was dit (weer) een avondje die je onthoudt, zeker de moeite waard! Volgende keer gaan we toch echt een keer voor het signatuurmenu.....
Ramon E.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Wow. Al vanaf dag 1 mag ik mezelf wel een vaste gast noemen, en als dat niet zo is moeten ze me dat even zeggen. Altijd top gegeten, de eigenaren zitten er flink boven op en dat merk je in beleving van gerechten en wijnen. Mooi menu's met een eerlijke prijs, veel streek producten, creativiteit en makkelijk parkeren (erg aangenaam altijd). Voor mij als Bosschenaar een mooie plek om even uit te wijken uit de binnenstad. Aanrader indien op voorraad, Sukade....
Sabine M.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2013
Wat een goed restaurant! Mijn vriend en ik waren een weekendje weg in Drunen en vonden Lef via internet. Een goede ervaring en aanrader voor anderen! We werden erg vriendelijk ontvangen door Maikel en hebben het viergangen verrassingsmenu gekozen. De gerechten waren erg goed, met als hoogtepunt het hoofdgerecht waarbij wij heerlijk wild met rode kool en een mooie wildsaus kregen. Ook de bijpassende wijnen smaakten erg goed. Het is dat wij niet in de buurt wonen (Den Haag) maar mochten we ooit nog in de buurt van Helvoirt komen, dan komen we zeker terug!