Restaurant Le Papillon

Vischpoortstraat 15 8081 EP Elburg Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Le Papillon

Bistro in prachtige vestingstad

Midden in de prachtige vestingstad Elburg vindt u Bistro Restaurant Le Papillon. De wortels van Le Papillon voeren terug tot aan de 17e eeuw. Destijds dienstdoende als zeilmakerij, tegenwoordig als Bistro Restaurant. Waar u ook plaatsneemt, de authentieke eigenschappen van dit eeuwenoude pand zijn bewaard gebleven en overal zichtbaar.

Meer informatie over restaurant Restaurant Le Papillon

Woensdag t/m Zondag vanaf 12:00 uur geopend.
Tot 21:00 uur kunt u binnenlopen voor diner.
Dinsdagen in de zomer ook geopend.
Maandagen gesloten.

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
9,1
A. T.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
5 gangen lustrum menu is een waar feest. Met wijnen all-in menu voor 55,55. Van gerookte zalm via steak tartaar en gerookte knoflooksoep naar eendenbout en mokka-karamel. Prima wijnen er bij. We komen hier heus terug om à la carte te eten.
F.P. W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Op vrijdag 25 november heerlijk genoten van het 5 gangen jubileum menu.
Verrassende wijnen erbij en relax bij de open haard gezeten.
Prima uitleg van de gerechten en de eendenbout was echt top.
Chrissy J.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Prima eetadres in mooi oud Elburg.

Wil je spannende gerechten, zoek dan even verder maar wil je goed eten in een knus pand en met uitstekende bediening, stap binnen bij de Papillon.

Wij waren iets verlaat maar ondanks dat het goed vol zat in de Papillon was dat geen probleem. Gelukkig!

Vriend zat achter een uiterst malse hertenbiefstuk met saus van eekhoorntjesbrood en ik at een goed gebakken kabeljauwfilet. Borden leuk opgemaakt. Het bronwater bleek Anl’eau uit Drenthe, onze favoriet. Dessert van mokkaschuim met espresso: leuke en lekkere tegenstelling van zachte en pittige smaken en structuren.

Zeer vlotte en attente bediening, heel gemotiveerde jonge mensen. Kan menig restaurant een voorbeeld aan nemen.

Le Papillon? C'ést bon!
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Een geweldig restaurant met heerlijke gerechten. Elke keer weer een smaaksensatie! De kaart is steeds afwisselend met aandacht voor de seizoenen. De bediening is geïnteresseerd, netjes en attent!
Schokker101 P.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
het is hier goed vertoeven zeer goede service de bediening is attent en natuurlijk het eten is lekker
Ilona G.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Mooie mix tussen sfeervol en luxe uitstraling.
We hebben hier geluncht en hadden het geluk dat het wildseizoen net begonnen was.
We kozen de knofselderij-truffelsoep, wildbouillon en de hertenpastrami. Hierbij kregen we een heerlijk warm broodje. Alles was zeer smaakvol. Dit gold ook voor de wijntjes.
We hadden op dat moment al spijt dat we voor het diner elders gereserveerd hadden, want we hadden graag het wildmenu uitgeprobeerd.
Bediening was erg vriendelijk.
Espoelder .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
We hebben een fantastische avond gehad. Zowel de bediening (wát een gastvrijheid) en de sfeer/entourage als het eten waren in één woord geweldig!!! Le Papillon in Elburg is een echte aanrader. We komen zeker nog eens terug.
Alexandra1980 .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Het eten is hier heel erg lekker en het bord wordt heel mooi opgemaakt. Ook is het concept van de kaart erg leuk, je mag drie, vier of vijf gerechten uitkiezen en elk gerecht heeft dezelfde prijs. De bediening komt als je ze vraagt. Ze mogen nog leren om ook ongevraagd te hulp te schieten als je ze nodig hebt.
Ronaldl .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Ik heb gisteren een bezoek aan de papillon gebracht. Op het menu stond oa de thaise soep, kalfssucade en mokkaschuim. Het eten kan ik kort over zijn: top!!! Weinig restaurantjes waar je zo lekker kan eten als de papillon. De service is hiernaast helemaal perfect, persoonlijke aandacht en ruime kennis over het eten en wijnen. Ik kom hier zeker weer terug.
Kylie M.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Per toeval hier terechtgekomen door uitnodiging van oude vrienden. Niet al te grote zaak, met mooi interieur; authentiek. Fijne terrasavond op klein terras, ca. 10 tafels.

Leuk menu, niet al te groot, maar voor ieder wat wils. Geroosterde eend is een topper vooraf; thaise soep super lekker; zeebaars met boterjus en zoetzure bloemkoolroosjes en hazelnoten is mijn favoriet en erg smakelijk mokkadessert toe

Leuk jong team (gok max 32) die het boven verwachting klaarspeelt. Smakelijke huiswijn met keus uit 2 verschillenden bij zowel wit als rood.

Zaten jullie maar in Amsterdam...
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Gisteren heerlijk gegeten. We hadden het Menu van de chef, oosters gemarineerde zalm, tom kha kai, lamsnek en aardbei venkel yoghurtijs. Alles meer dan prima op smaak gebracht, wat ons betreft een bistro met eten op sterren niveau in een ontspannen ambiance. Goede wijn suggesties bij het menu en gastheerschap zoals je dat nog maar weinig vindt. Wat ons betreft een aanrader en we zullen ook zeker nog eens terugkeren.
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het eten was vanavond opnieuw state of the art zoals we dat kennen van Papillon. De Tom Ka Kai was een schoolvoorbeeld, pittig en toch zacht, de geroosterde eend een klein culinair feestje, de lamsrack en kalfssukade meesterlijk bereid. En mooie wijnen als begeleiding. Champagne wilde men niet schenken per glas, ook cava sloot men uit, erg jammer voor zo'n mooi restaurant. De prosecco is geen aanrader.
Maar wat een teleurstellend gebrek aan passie van de bediening. Het bedienen leek bijna een ongewenste plichtmatigheid. Wij eten veel buiten de deur maar dit hebben we niet eerder zo gezien. Het viel ons heel toevallig op en helaas gingen we er daarom eens op letten. En inderdaad: blikken van verstandhouding uitwisselen over gasten, blikken van afkeur, honende glimlachjes naar elkaar vanachter de bar, grappen over gasten maken, het lag er zo dik bovenop dat er achter de schermen flink op gasten werd neergekeken dat wij zelf ons er ongemakkelijk bij voelden. Het personeel besefte dat duidelijk niet vanachter de 'veiligheid van de bar' waar wij perfect zicht op hadden. Om de vergissingen bij de bestellingen maar even achterwege te laten. Spijtig want de keuken laat zien waar het restaurant toe in staat is, top cuisine. Tip: breng de passie van de keuken naar het personeel en een ster ligt in het verschiet.
LidyWats .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Sfeervol,klein intiem restaurant waar je je echt gast voelt! Warm onthaal, geruisloze en kundige bediening.Prachtige, heerlijke gerechtjes. Het chefs menu is een aanrader!

Wij hadden gereserveerd gelukkig (begane grond) want het liep snel vol en zelfs de kinderwagen met baby van gasten werd behulpzaam naar de eerste en tweede verdieping twee trappen op gedragen .Prettig dat ondanks deze drukte de sfeer heel relaxed en rustig bleef.
Wij komen zeker terug voor het heerlijke eten in een ontspannen ambiance!

Roberthartman .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijke lunch gehad op een zaterdag (6-8-2016). Bediening begreep direct dat we hier waren i.v.m. een speciale gelegenheid. We mochten uit de avondkaart kiezen en kregen zeer goed advies. Ook met de voedsel intolerantie werd goed rekening gehouden. Gerechten waren erg mooi en goed bereid. De bediening liet zien dat goed gastheerschap nog steeds bestaat in Nederland. Flexibiliteit was top, kaasplankje voor 3 personen vonden we wat veel, dus werd er voor ons drieën een aangepaste kaasplank gemaakt (1,5 op de rekening, keurig).
Een echte aanrader!!
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Er wordt hier met een heel team hard gewerkt! .... Het lukt heel goed de gasten te verassen met smaakvolle gerechten en passende wijnen. ... Eerdere gasten worden herkent en betrokken benadert.
LanzaL .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Leuke tent. Niet al te grote kaart, maar genoeg variatie en keus. Zelfs vegetarisch meerdere opties. Entourage gezellig, maar het eten, de bediening en de jonge eigenaren zijn subliem. Net even anders dan een gewone biefstuk, net even anders dan pepersaus. Vers, uitgebreid en erg betaalbaar!

Tartaar met picalilyschuim was indrukwekkend, geroosterde eend een smaakfestijn. Ribeye biefstuk was supermals en de zelfgemaakte jus beter dan ik in jaren heb gehad. Dame blanch à la Papillon met gezouten karamel en pindapoeder was een goede afsluiter. Cappuccino met lekkernij toe.

Aandacht aan tafel van medewerkers is prettig, persoonlijk, meedenkend en niet opdringerig.

Verzadigd en tevree weer naar huis gegaan!
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Geluncht bij Le Papillon na een ochtendwandeling in het vestingsstadje Elburg. Gekozen voor een bruin broodje Ossenworst en een cappuccino. Heerlijk brood, goed belegd en de cappu was zeer goed klaargemaakt. We komen zeker terug voor een diner!
Jore .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Dit restaurant ligt in het toeristisch hart van het mooie vestingstadje Elburg en behoort waarschijnlijk tot de betere restaurants van deze hanzestad.

Tijdens lunchtijd schuiven mijn ouders, echtgenote (Jolanda) en ik aan tafel en kiezen wij onze gerechten van de kaart met beperkte keus. De soepen en salade smaken verrukkelijk en het normaliter ‘simpele’ broodje gezond is riant van omvang, veel minder doorsnee dan gebruikelijk en lekkerder dan elders. De hoofdgerechten van Jolanda en mij zijn goed van portionering en smaak. Hierbij eten wij goed gebakken frites en een kleine salade. Een minpuntje is de wat harde groente (worteltjes en venkel); van de vriendelijke ober krijgen we even later te horen dat de kok ons gelijk geeft. De fles lekkere Chardonnay drinken wij vrolijk op.

Mijn moeder loopt wat moeilijk en besluit om die reden de twee steile trappen naar de toiletten niet te beklimmen. Zij plast op advies van de vriendelijke ober in het toilet van het nabijgelegen Italiaanse restaurant. Als dank zetten wij dit restaurant op onze verlanglijst ;-).
Wendy1971 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij Le Papillon! Geen moeite teveel, vriendelijk personeel, 2 voorgerechten ipv een hoofdgerecht en een voorgerecht, geen probleem. En het eten is een smaaksensatie. Of het nu gaat om de voorgerechten (zalm, paprikasoep, of oosters varken) of het appeltje van de ribeye, zalig!
Letty V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Alle gerechten, voor- en hoofdgerechten waren zeer verzorgd, zeer goed op smaak! Goede en attente bediening, ondanks drukte, comfortabel tempo. Lekkere wijn en mooi smakelijk dessert.

Komen zeker terug, het is niet makkelijk het mijn ouders naar de zin te maken, veel culinaire ervaring, Maar het is jullie gelukt! Dank voor de leuke avond! Lex en Letty van Dartel