Restaurant Le Garage

Ruysdaelstraat 54-56 1071 XE Amsterdam Nederland Kaart
31-206797176
Dit bekende restaurant dat ooit is geopend door tv-chef Joop Braakhekke is gehuisvest in een voormalig garage. Eenmaal binnen doet niets je aan de oude functie van het pand denken want je waant jezelf in een heerlijk over de top interieur met theaterverlichting, rode pluche stoelen en wit gedekte tafels. Alsof je in een theatershow bent beland, een culinaire show welteverstaan. Want je kunt je bij dit mooie restaurant culinair laten verrassen. Naast de signature dishes van chef Braakhekke kun je ook smikkelen van nieuwe creaties van de keukenbrigade.

Naast á la carte gerechten heeft Le Garage ook een Michelin Bib-Gourmand menu. Je krijgt dan drie gangen voor 37 euro. En omdat het menu regelmatig wisselt kun je regelmatig terugkomen om te kijken wat ze nu weer op het menu hebben staan.

Geschreven door: Susam Pang van bySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van bySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: de pizza tonijn. Een culinaire variant van een pizza met een bodem van filodeeg en een topping van bloemetjes, kruiden en wasabimayonaise. Echt een gerecht om heel erg langzaam van te genieten.

Over het restaurant Restaurant Le Garage

Zien en gezien worden

Een begrip in heel Nederland, hier moet je gewoon een keer geweest zijn. Creativiteit en vakmanschap voeren hier de boventoon en dat levert gerechten van topkwaliteit op. Le Garage is niet voor niets al jaren bekroond met een Bib Gourmand. De unieke sfeer en de hartelijke bediening maakt het helemaal af.

Meer informatie over restaurant Restaurant Le Garage

• : Valet parking

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 18:00 - 23:00

Kees-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Na een langere tijd weer bij Le Garage gaan eten. Maar dat viel eigenlijk tegen. De bediening was weinig professioneel, kortaf en niet gezellig. We vroegen om een wijnadvies bij de gekozen gerechten, maar dat kregen we niet. Ze 'zouden wel een leuke wijn kiezen....'. De kwaliteit van het diner was echt onder de maat. Een van de gekozen hoofdgerechten was niet meer voorradig. Dat kan gebeuren en het getuigt van versheid. Dus dat is prima. Maar een slecht alternatief serveren is niet gepast. Waar men erg goed in was, was het uitschenken van de wijn. Het voelde sterk alsof er nóg een fles verkocht moest worden. En nóg een....
Kortom, het viel allemaal erg tegen. De grandeur van weleer is er -wat mij betreft- niet meer. En dat is jammer. Want Le Garage was altijd zo prettig en uniek in z'n soort.
LeoBietze .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Weer geweest afgelopen zaterdag! Top service, top eten! Kan niet anders zeggen!
Wij komen snel weer terug! ( TIP : vraag als je aan de linker kant mag zitten )
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
De inrichting en uitstraling is nog hetzelfde als in de "Joop" tijd. Het eten en de bediening helaas niet meer. Eten was veel en veel te zout, de ober sprak alleen Engels (zei dus vrijwel niks) en binnen 1,5 uur waren we weer klaar met het complete menu. Blijft een mooie tent, maar het zal anders moeten
Maurice V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
perfecte bediening vriendelijk en correct en zeer attent.
het eten was goed maar niet bijzonder
voor atmosfeer etc uistekend
G.H.R. V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Met enige verwachting had ik gereserveerd voor 4 personen. Ik bedoel, "Le Garage", van Joop, dat belooft wat. Helaas, het werd een teleurstelling. Om te beginnen de kaart. Een stukje plastic met vlekken erop. Goedkoop voelde het aan. Schaamde me toen al voor mijn gasten. Dan de inhoud. Ook een rommeltje. 2 formules en a la carte. En lunch rechtsonder weggefrommeld. Geen touw aan vast te knopen, nodeloos ingewikkeld. Dan het eten. Het voorgerecht met biet en geitenkaas kende welgeteld 3 fliebertjes geitenkaas. De entrecote was droog en niet medium rare. Ben geen slager, maar ik betwijfel zelfs of het entrecote was. De groente die erbij geserveerd werden, zagen er smerig uit en smaakten precies zoals ze eruit zagen. Soort van doorgekookte lof of zo met soyasaus of zoiets, waardoor het heel zout was. Niet te vr... en al helemaal geen combi bij de entrecote. Nagerecht: de creme brulee komt uit de koelkast en wordt dan ff snel afgebrand. Dat betekent dat de substantie koud is. Wegrestaurants doen dat. Maar Le Garage ...
Een ervaring rijker, maar een illussie armer.
De bediening krijgt een 6. De een was beter dan de ander, de glazen werden onvoldoende in de gaten gehouden bijv. De hoofdober was erg druk met zichzelf en een ander tafeltje met wijnproeven. Het decor, tja, smaak is persoonlijk, maar wat mij betreft, kan het een facelift gebruiken.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Het vlees als hoofdgerecht en de Madeleine na afloop waren fantastisch. De rest was mwah. Service ondermaats, wijn arrangement werd net als het eten niet toegelicht. Sfeer is ok, maar qua algehele belevening verwacht je toch meer van dit duidelijk voormalige toprestaurant
Jolien M.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Le Garage kent iedereen en daar moet je toch een keer geweest zijn. Gisteren was het voor mij en mijn partner dan eindelijk zover. Na een vriendelijk onthaal werden we naar onze tafel geëscorteerd. Stond de dame van de garderode nou ook maar in de bediening, want daarna ging het bergafwaarts. De bediening is vriendelijk omdat het moet, niet omdat het kan en het leuk is om gasten te fêteren. De sfeer leek niet erg goed en ons gevoel werd bevestigd toen onze serveerster een veeg uit de pan kreeg van de manager. Jammer, want het eten zelf is heerlijk. Toch zou ik er niet graag terugkomen. Het is alsof je gaat eten bij een stel dat pas ruzie heeft gehad: je voelt je niet welkom en wilt zo snel mogelijk weer vertrekken. Jammer.
Ilse B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Lekker puur eten & goede, vriendelijke bediening! De Steak Tartare is een aanrader. Franse bistro gevoel. Leuke omschrijving op de menukaart.
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Het is en blijft een heerlijk en prima restaurant. Top bediening goede sfeer en heerlijk eten. Het vlees was super mals. Het chocolade dessert was hemels en de wijn rolde over je tong. Kortom wil je echt uit eten dan blijft dit een aanrader.
fjs1 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Lamsnek was fantastisch boterzacht zonder vet te zijn met heerlijke voorjaarsgroenten. Smakelijke olijfolie bij het brood. Bij de steak tartaar slechte frites. Veelvuldig meegebakken donkerbruine restjes/kruimels onder uit de bak. Jammer want de kort gegrilde little gem was lekker.
benenwen .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Is er nog een tafeltje vrij? Nee, eigenlijk niet. Maar voor jullie regelen we iets. Vooraf oesters met originele heerlijke bietenmosterd. De Steak Tartare was geweldig: een 10. De Kalfssukade was goed, maar niet opvallend. De Ribeye was slecht en haalt het gemiddelde naar beneden. Als dessert prima kaasplankje en voortreffelijke crème brûllée. Heerlijke wijnen. Het pluche en de spiegels zijn leuk en het linnen maakt het helemaal af. Dit moet je één keer hebben meegemaakt ook al moet je er diep voor in de buidel tasten.
Sheila K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Alles duurde helaas lang .. Glazen werden verkeerd ingeschonken.. Eten altijd prima .. Biet als voorgerecht weinig spannend zeker voor de prijs .. Ga oo safe en bestel de klassiekers ..
Harrie B.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Prima prijs kwaliteit verhouding
Wel erg klein toilet
De hapjes bij binnenkomst is een leuk idee
De cocktails prima gemixt
Jan-Willem V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Het personeel bij Le Garage is vriendelijk professioneel en zeer voorkomend. Zelfs in een vol restaurant weten ze iedere gast voldoende aandacht te geven.
De tafeltjes zijn extreem klein en alles is op elkaar gepropt.
Het eten was zeer smakelijk en zoals verwacht, niet erg hoogstaand.
Al met al een geslaagde avond
marjolein E.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
We hebben hier met Pasen erg lekker gegeten en de service was uitstekend! We komen hier graag binnenkort nog eens terug.
gourmands1 .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Als altijd een gezellige en warme ontvangst. De wijnkaart is leuk en uitdagend om ook eens iets anders te proberen. Wij eten vaak de klassiekers zoals ook nu! Foie gras, pizza tonijn en steak tartaar als hoofdgerecht. Wederom een feestje.....
annehof .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Zeer warm ontvangst voor de jarige. Oog voor detail. Oprechte en attente aandacht voor ieder lid van het gezelschap. Zeer divers menu en heerlijk gegeten!
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Prima gegeten. Met name de bediening maakte het verschil dit keer. Ging in de keuken even niet goed maar dat werd snel gezien en opgelost. Eten was ok. Wijn goed gekozen.
henkvanlonden .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
voor ons was het de eerste keer dat wij te gast waren bij Le Garage,
Het eten de bediening e het hele sfeertje beviel ons wel.
Wij gaan gemiddeld 2 keer in de week uit eten, dus we zijn wel wat gewent.
Een keer in de drie maanden komen wij een weekend in Amsterdam.
wij komen zelf uit arnhem, Amsterdam is heerlijk .... de volgende keer komen we zeker weer terug in jullie Restaurant. het was super.
Groet Henk & Karin.
jacques S.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Aperitief glas champagne zonder specificatie van naam met totaal niets by,voorgerecht mini zonder veel smaak,hoofdplaats lekker,dessert Île flotante niet fijn