Restaurant Le Garage

Ruysdaelstraat 54-56 1071 XE Amsterdam Nederland Kaart
31-206797176

Over het restaurant Restaurant Le Garage

Zien en gezien worden

Een begrip in heel Nederland, hier moet je gewoon een keer geweest zijn. Creativiteit en vakmanschap voeren hier de boventoon en dat levert gerechten van topkwaliteit op. Le Garage is niet voor niets al jaren bekroond met een Bib Gourmand. De unieke sfeer en de hartelijke bediening maakt het helemaal af.

Meer informatie over restaurant Restaurant Le Garage

• : Valet parking

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 18:00 - 23:00

BobbyPeru .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Eten en service prima!. Geur van de bbq soms iets te sterk. Heerlijke Eau de Vie. Wijn misschien iets te sterk gekoeld. We komen zeker terug.
fabienne H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
fantastisch avond : alles naar wens. De restaurant had rekening gehouden met de op voorhand medegedeelde wensen via de site. Wij dachten eerst een menu met voorgerecht en hoofdgerecht te nemen maar het was zo lekker dat we aan een dessert niet konden weerstaan. De angepaste wijnen en de bediening waren ook top. Wij zullen zeker daar nog eens gaan eten bij onze volgende bezoek aan Amsterdam
jeroen573 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Voorgerecht een tonijnpizza, uit de kunst. Hoofdgerecht een tournedos, prima kwaliteit. Goeie service, leuke plek. De kwaliteit is dus prima, prijs aan de hoge kant.
liliane.krijgsman .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Mijn favoriet is de tuna pizza.
De oesters waren natuurlijk ook heerlijk.
De ambiance is feestelijk. De bediening is goed.
Het enige min puntje is dat we lang hebben gewacht op ons de hoofdgerecht.
Peter-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Erg lekker gegeten, de pizza tonijn - erg origineel - en de lamsbout van de dag, geweldig gegaard en gekruid. Tafelgenoten kozen de onovertroffen steak tartare. Professionele en aardige bediening. Interieur beetje kitsch, maar mooi ruimtegevoel en prettig zitten
DaphneRe Z.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Het eten is over het algemeen goed bij Le Garage, maar gister sloegen ze de plank mis bij de entrecote met bearnaisesaus en frietjes.
Het vlees was wat "muf", de saus leek niet vers geklopt en de frietjes waren dubbel gebakken en zeer vet. De bediening vd garant zoals altijd meer dan oké. Ik denk dat ik voorlopig niet terug ga.
Beste Daphne,
Wat spijtig om te horen. Zeker omdat we juist veel positieve berichten over de Entrecote krijgen.
Ook gisteren avond. Helaas heeft U er gisteren avond niets over gezegd zodat ik kan/kon verifiëren of het wellicht een minder stuk was, het blijft een natuur product. De bearnaise wordt dagelijks vers geklopt en de frieten dagelijks vers gesneden en gebakken. Hoop u toch spoedig te zien voor een revanche!
Met vineuse groet, Erwin
rene.vanbaest .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Lekker! Vriendelijk! Gastvrij! Betaalbaar! Super kwaliteit! In hartje Amsterdam! We komen zeker nog eens terug! Gewoon doen!
judithaa .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijk gegeten in een ontspannnede sfeer, zeer verrassende gerechten , oa pizza tonijn en "presse de canard" ,en een fijne bediening , aansluitend concert van Kyteman in concertgebouw; kortom een topavond!
Guus H.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Eten echt niet goed. Service en decor prima evenals de wijn. We vierden een verjaardag en dit kwam ter sprake maar er was verder geen aandacht voor. Er waren tijden dat dit allemaal heel anders was...
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Eerst hollandse nieuwe met ouwe jenever en dan de vaderdagroast: lamsbout van de carvery met prei a la creme en schorseneren. Verrukkelijk! Geheel rode biet- en yuzuvrij. Waar krijg je dat in Nederland? Huiswijn Shiraz van Jaboulet erbij en je vraagt je af, om met Joop te spreken, wat er verder nog belangrijk is in het leven.
Bob-B .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Altijd een genot om hier te eten! Perfecte mix tussen consistentie en vernieuwing, altijd hoge kwaliteit en een bijzonder gastvrije houding van het personeel zonder gladde en onpersoonlijke onzin. Een wereldtent!
Erwin D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Sinds de opening wilde ik al hier dineren. Wellicht dat dit mijn verwachtingen te hooggespannen had gemaakt. Ook het tussentijds bezoeken van andere (betere) restaurants in combinatie met het verkrijgen van meer ervaring op culinair gebied kan hebben bijgedragen aan mijn teleurgestelde gevoel na mijn bezoek aan Le Garage vanavond.

Druk, vol en fel. Rood, spiegels en licht. De keuze tussen bar en tafel was onmogelijk. Krap, benauwd en ijzingwekkend tegelijk. Plat water ipv het bestelde bruis en té groot formaat menu - en wijnkaart tov de tafel.

Champagne vooraf, brood ernaast. Menu prima, voorgerechten goed; sardines met een goede pesto en dito kaas, foie gras als uitsmijter. Mooi op smaak en naar verwachting. Buikspek was niet bijzonder, vrij vlak en ook de garnituren tamelijk onopvallend. De tartaar bestond voor 80% uit mosterd, wat de smaak geen goed deed. Desserts eenvoudig maar uitstekend uitgevoerd.

Bijpassende wijnen bij ieder gerecht, goed maar wel veilig gekozen. Met de service om en aan tafel wordt een boel gecompenseerd, voor mij echter niet voor herhaling vatbaar. Vind ik jammer.
Kees-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Na een langere tijd weer bij Le Garage gaan eten. Maar dat viel eigenlijk tegen. De bediening was weinig professioneel, kortaf en niet gezellig. We vroegen om een wijnadvies bij de gekozen gerechten, maar dat kregen we niet. Ze 'zouden wel een leuke wijn kiezen....'. De kwaliteit van het diner was echt onder de maat. Een van de gekozen hoofdgerechten was niet meer voorradig. Dat kan gebeuren en het getuigt van versheid. Dus dat is prima. Maar een slecht alternatief serveren is niet gepast. Waar men erg goed in was, was het uitschenken van de wijn. Het voelde sterk alsof er nóg een fles verkocht moest worden. En nóg een....
Kortom, het viel allemaal erg tegen. De grandeur van weleer is er -wat mij betreft- niet meer. En dat is jammer. Want Le Garage was altijd zo prettig en uniek in z'n soort.
LeoBietze .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Weer geweest afgelopen zaterdag! Top service, top eten! Kan niet anders zeggen!
Wij komen snel weer terug! ( TIP : vraag als je aan de linker kant mag zitten )
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
De inrichting en uitstraling is nog hetzelfde als in de "Joop" tijd. Het eten en de bediening helaas niet meer. Eten was veel en veel te zout, de ober sprak alleen Engels (zei dus vrijwel niks) en binnen 1,5 uur waren we weer klaar met het complete menu. Blijft een mooie tent, maar het zal anders moeten
mauricevandelaar1253 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
perfecte bediening vriendelijk en correct en zeer attent.
het eten was goed maar niet bijzonder
voor atmosfeer etc uistekend
Prrroeverrr70 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Met enige verwachting had ik gereserveerd voor 4 personen. Ik bedoel, "Le Garage", van Joop, dat belooft wat. Helaas, het werd een teleurstelling. Om te beginnen de kaart. Een stukje plastic met vlekken erop. Goedkoop voelde het aan. Schaamde me toen al voor mijn gasten. Dan de inhoud. Ook een rommeltje. 2 formules en a la carte. En lunch rechtsonder weggefrommeld. Geen touw aan vast te knopen, nodeloos ingewikkeld. Dan het eten. Het voorgerecht met biet en geitenkaas kende welgeteld 3 fliebertjes geitenkaas. De entrecote was droog en niet medium rare. Ben geen slager, maar ik betwijfel zelfs of het entrecote was. De groente die erbij geserveerd werden, zagen er smerig uit en smaakten precies zoals ze eruit zagen. Soort van doorgekookte lof of zo met soyasaus of zoiets, waardoor het heel zout was. Niet te vr... en al helemaal geen combi bij de entrecote. Nagerecht: de creme brulee komt uit de koelkast en wordt dan ff snel afgebrand. Dat betekent dat de substantie koud is. Wegrestaurants doen dat. Maar Le Garage ...
Een ervaring rijker, maar een illussie armer.
De bediening krijgt een 6. De een was beter dan de ander, de glazen werden onvoldoende in de gaten gehouden bijv. De hoofdober was erg druk met zichzelf en een ander tafeltje met wijnproeven. Het decor, tja, smaak is persoonlijk, maar wat mij betreft, kan het een facelift gebruiken.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Het vlees als hoofdgerecht en de Madeleine na afloop waren fantastisch. De rest was mwah. Service ondermaats, wijn arrangement werd net als het eten niet toegelicht. Sfeer is ok, maar qua algehele belevening verwacht je toch meer van dit duidelijk voormalige toprestaurant
Jo L.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Le Garage kent iedereen en daar moet je toch een keer geweest zijn. Gisteren was het voor mij en mijn partner dan eindelijk zover. Na een vriendelijk onthaal werden we naar onze tafel geëscorteerd. Stond de dame van de garderode nou ook maar in de bediening, want daarna ging het bergafwaarts. De bediening is vriendelijk omdat het moet, niet omdat het kan en het leuk is om gasten te fêteren. De sfeer leek niet erg goed en ons gevoel werd bevestigd toen onze serveerster een veeg uit de pan kreeg van de manager. Jammer, want het eten zelf is heerlijk. Toch zou ik er niet graag terugkomen. Het is alsof je gaat eten bij een stel dat pas ruzie heeft gehad: je voelt je niet welkom en wilt zo snel mogelijk weer vertrekken. Jammer.
Ilse B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Lekker puur eten & goede, vriendelijke bediening! De Steak Tartare is een aanrader. Franse bistro gevoel. Leuke omschrijving op de menukaart.