Restaurant Le Garage

Ruysdaelstraat 54-56 1071 XE Amsterdam Nederland Kaart
31-206797176
Dit bekende restaurant dat ooit is geopend door tv-chef Joop Braakhekke is gehuisvest in een voormalig garage. Eenmaal binnen doet niets je aan de oude functie van het pand denken want je waant jezelf in een heerlijk over de top interieur met theaterverlichting, rode pluche stoelen en wit gedekte tafels. Alsof je in een theatershow bent beland, een culinaire show welteverstaan. Want je kunt je bij dit mooie restaurant culinair laten verrassen. Naast de signature dishes van chef Braakhekke kun je ook smikkelen van nieuwe creaties van de keukenbrigade.

Naast á la carte gerechten heeft Le Garage ook een Michelin Bib-Gourmand menu. Je krijgt dan drie gangen voor 37 euro. En omdat het menu regelmatig wisselt kun je regelmatig terugkomen om te kijken wat ze nu weer op het menu hebben staan.

Geschreven door: Susam Pang van bySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van bySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: de pizza tonijn. Een culinaire variant van een pizza met een bodem van filodeeg en een topping van bloemetjes, kruiden en wasabimayonaise. Echt een gerecht om heel erg langzaam van te genieten.

Over het restaurant Restaurant Le Garage

Zien en gezien worden

Een begrip in heel Nederland, hier moet je gewoon een keer geweest zijn. Creativiteit en vakmanschap voeren hier de boventoon en dat levert gerechten van topkwaliteit op. Le Garage is niet voor niets al jaren bekroond met een Bib Gourmand. De unieke sfeer en de hartelijke bediening maakt het helemaal af.

Meer informatie over restaurant Restaurant Le Garage

• : Valet parking

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 18:00 - 23:00

willem O.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Op een warme zomeravond hier gegeten, lekker druk maar niet té.
Goed ontvangst, fijne hapjes aan de bar. De bediening was prima, het eten top! Vooraf slakken met een witte wijn die hier bij werd aangeraden, klassiek maar oh zo lekker. Daarna kip die zo van het spit kwam, met een werkelijk prachtige jus...
Choco dessert na, wij komen zeker terug, hartelijk dank!
harriet H.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Echt een avond uit! Vriendelijke ontvangst, aperitief aan de bar en vervolgens heerlijk laten verwennen aan tafel. We kozen één keer 3-gangen menu maison (37,-) en mijn partner koos à la carte. Het maakt niet uit, alles is even lekker bij Le Garage en de porties zijn royaal. Bij elk gerecht is een passende wijn per glas te bestellen. Mooi en professioneel gastheerschap!
dwerdmolder .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
heerlijk gegeten en dankzij de bediening - die een tafeltje voor ons buiten zette - genoten van een mooie warme zomeravond. Maar wel teleurgesteld dat achteraf bleek dat er een hele fles rosé op de rekening stond terwijl we daar maar drie glaasjes van gedronken hadden.
De rode wijn werd echter (per glas) erg ruim geschonken.
danny470 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Een gevarieerde menukaart met veel uiteenlopende gerechten beschikbaar.

Kwalitatief zeer goed eten met een ruim wijn assortiment.
Rene_van_Norden .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wederom heerlijk gegeten! Mooie gerechten, goed gastheerschap en gezellige entourage. Eerst gezellig een aperitief aan de bar, waar de gastheer ons diverse flavours voor de gin-tonic liet proeven. Lekkere rilette van eend op een toastje. Heerlijke start van de avond, aan tafel!
Vooraf de klassieker Pizza Tonijn, een heerlijke ambachtelijk bereide Steak Tartar als hoofdgerecht en en prachtige klassieke Ile Flottante met een moderne twist.
Iedere keer als we bij Le Garage hebben gegeten gaan we weer voldaan naar huis. Fijn restaurant!
bhuygens77 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Super eten, super bediening, gewoon hetzelfde als onze laatset 4 bezoeken aan Le Garage.
Wie wonen in Duitsland (5 uur rijden vanuit Amsterdam) maar Le Garage alleen al maken wij gelukkig en vol verwachting deze reis, zo doorgaan!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Goeie versie van 'Brasserie' keuken. Klassieke gerechten met hier en daar een hedendaagse draai. Beste escargots sinds lang (inklusief 2 jaar in Frankrijk). Heel goeie service.
LeoBietze .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Vrijdagavond hier geweest met 2 gasten van ons met ze vieren. Ik ben een fan geworden. Fijn is altijd weer vertrouwde gezichten te zien in de bediening. Ze blijven lang op hun plek dat is een goed teken. Heb goed gegeten. Wijnkaart is veranderd voor mij was de andere kaart apart prima nu zijn het er 2. Service is extreem goed volle aandacht ondanks het toch best druk was voor een zomeravond ze liepen maar met 2 jonge heren beiden erg goed we komen snel weer
BobbyPeru .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Eten en service prima!. Geur van de bbq soms iets te sterk. Heerlijke Eau de Vie. Wijn misschien iets te sterk gekoeld. We komen zeker terug.
fabienne H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
fantastisch avond : alles naar wens. De restaurant had rekening gehouden met de op voorhand medegedeelde wensen via de site. Wij dachten eerst een menu met voorgerecht en hoofdgerecht te nemen maar het was zo lekker dat we aan een dessert niet konden weerstaan. De angepaste wijnen en de bediening waren ook top. Wij zullen zeker daar nog eens gaan eten bij onze volgende bezoek aan Amsterdam
jeroen573 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Voorgerecht een tonijnpizza, uit de kunst. Hoofdgerecht een tournedos, prima kwaliteit. Goeie service, leuke plek. De kwaliteit is dus prima, prijs aan de hoge kant.
Liliane K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Mijn favoriet is de tuna pizza.
De oesters waren natuurlijk ook heerlijk.
De ambiance is feestelijk. De bediening is goed.
Het enige min puntje is dat we lang hebben gewacht op ons de hoofdgerecht.
Peter-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Erg lekker gegeten, de pizza tonijn - erg origineel - en de lamsbout van de dag, geweldig gegaard en gekruid. Tafelgenoten kozen de onovertroffen steak tartare. Professionele en aardige bediening. Interieur beetje kitsch, maar mooi ruimtegevoel en prettig zitten
DaphneRe Z.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Het eten is over het algemeen goed bij Le Garage, maar gister sloegen ze de plank mis bij de entrecote met bearnaisesaus en frietjes.
Het vlees was wat "muf", de saus leek niet vers geklopt en de frietjes waren dubbel gebakken en zeer vet. De bediening vd garant zoals altijd meer dan oké. Ik denk dat ik voorlopig niet terug ga.
Beste Daphne,
Wat spijtig om te horen. Zeker omdat we juist veel positieve berichten over de Entrecote krijgen.
Ook gisteren avond. Helaas heeft U er gisteren avond niets over gezegd zodat ik kan/kon verifiëren of het wellicht een minder stuk was, het blijft een natuur product. De bearnaise wordt dagelijks vers geklopt en de frieten dagelijks vers gesneden en gebakken. Hoop u toch spoedig te zien voor een revanche!
Met vineuse groet, Erwin
rene.vanbaest .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Lekker! Vriendelijk! Gastvrij! Betaalbaar! Super kwaliteit! In hartje Amsterdam! We komen zeker nog eens terug! Gewoon doen!
judithaa .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijk gegeten in een ontspannnede sfeer, zeer verrassende gerechten , oa pizza tonijn en "presse de canard" ,en een fijne bediening , aansluitend concert van Kyteman in concertgebouw; kortom een topavond!
Guus H.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Eten echt niet goed. Service en decor prima evenals de wijn. We vierden een verjaardag en dit kwam ter sprake maar er was verder geen aandacht voor. Er waren tijden dat dit allemaal heel anders was...
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Eerst hollandse nieuwe met ouwe jenever en dan de vaderdagroast: lamsbout van de carvery met prei a la creme en schorseneren. Verrukkelijk! Geheel rode biet- en yuzuvrij. Waar krijg je dat in Nederland? Huiswijn Shiraz van Jaboulet erbij en je vraagt je af, om met Joop te spreken, wat er verder nog belangrijk is in het leven.
Bob-B .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Altijd een genot om hier te eten! Perfecte mix tussen consistentie en vernieuwing, altijd hoge kwaliteit en een bijzonder gastvrije houding van het personeel zonder gladde en onpersoonlijke onzin. Een wereldtent!
Erwin D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Sinds de opening wilde ik al hier dineren. Wellicht dat dit mijn verwachtingen te hooggespannen had gemaakt. Ook het tussentijds bezoeken van andere (betere) restaurants in combinatie met het verkrijgen van meer ervaring op culinair gebied kan hebben bijgedragen aan mijn teleurgestelde gevoel na mijn bezoek aan Le Garage vanavond.

Druk, vol en fel. Rood, spiegels en licht. De keuze tussen bar en tafel was onmogelijk. Krap, benauwd en ijzingwekkend tegelijk. Plat water ipv het bestelde bruis en té groot formaat menu - en wijnkaart tov de tafel.

Champagne vooraf, brood ernaast. Menu prima, voorgerechten goed; sardines met een goede pesto en dito kaas, foie gras als uitsmijter. Mooi op smaak en naar verwachting. Buikspek was niet bijzonder, vrij vlak en ook de garnituren tamelijk onopvallend. De tartaar bestond voor 80% uit mosterd, wat de smaak geen goed deed. Desserts eenvoudig maar uitstekend uitgevoerd.

Bijpassende wijnen bij ieder gerecht, goed maar wel veilig gekozen. Met de service om en aan tafel wordt een boel gecompenseerd, voor mij echter niet voor herhaling vatbaar. Vind ik jammer.