Restaurant Le Garage

Ruysdaelstraat 54-56 1071 XE Amsterdam Nederland Kaart
31-206797176
Dit bekende restaurant dat ooit is geopend door tv-chef Joop Braakhekke is gehuisvest in een voormalig garage. Eenmaal binnen doet niets je aan de oude functie van het pand denken want je waant jezelf in een heerlijk over de top interieur met theaterverlichting, rode pluche stoelen en wit gedekte tafels. Alsof je in een theatershow bent beland, een culinaire show welteverstaan. Want je kunt je bij dit mooie restaurant culinair laten verrassen. Naast de signature dishes van chef Braakhekke kun je ook smikkelen van nieuwe creaties van de keukenbrigade.

Naast á la carte gerechten heeft Le Garage ook een Michelin Bib-Gourmand menu. Je krijgt dan drie gangen voor 37 euro. En omdat het menu regelmatig wisselt kun je regelmatig terugkomen om te kijken wat ze nu weer op het menu hebben staan.

Geschreven door: Susam Pang van bySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van bySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: de pizza tonijn. Een culinaire variant van een pizza met een bodem van filodeeg en een topping van bloemetjes, kruiden en wasabimayonaise. Echt een gerecht om heel erg langzaam van te genieten.

Over het restaurant Restaurant Le Garage

Zien en gezien worden

Een begrip in heel Nederland, hier moet je gewoon een keer geweest zijn. Creativiteit en vakmanschap voeren hier de boventoon en dat levert gerechten van topkwaliteit op. Le Garage is niet voor niets al jaren bekroond met een Bib Gourmand. De unieke sfeer en de hartelijke bediening maakt het helemaal af.

Meer informatie over restaurant Restaurant Le Garage

• : Valet parking

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 18:00 - 23:00

Frans P.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Het was weer een geslaagde diner bij Le Garage. Heerlijk Franse bistro eten. Service was zoals altijd van hoge kwaliteit. Goede wijnkaart.
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Vriendelijke ontvangst. Fijne tafel, mooi glas champagne. Voortreffelijk driegangen 'Menu Maison' à €37,00. Goed driegangen menu 'Le Formule de Garage' à €47,50. Keuze uit elf huiswijnen à €29,50 per fles of €5,50 per glas. De Lanoy Cabernet & Merlot van 'Boschendal' was perfect. Door de zomervakantie was het rustig. We komen in het najaar graag eens terug bij 'Le Garage'.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Wederom een fijne avond gehad bij le garage. Eten en wijn altijd top, bediening vriendelijk en professioneel. Verder hangt er altijd een fijne sfeer, levendig.
roelien.vanempel .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Genoeglijke avond in goede atmosfeer, mooi opgemaakte borden met uiterst smakelijke gerechten; de keuken kon rekening houden met een lastig dieet; prijzig maar niet buitensporig.
Axel D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Eten onvoldoende! Salade nicoise met tonijn uit blik.
Gepocheerde eitjes met zwarte spekjes.
Zalm smakeloos.
Schol met beurre blanc, een aanfluiting.
Friet en mayonaise was het lekkerste van de avond!!
Wij gaan nooit meer!!
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Heerlijk eten, prettige sfeer, jammer dat de jonge bediende de sauvignon wijn van mijn gast mengde met mij chardonnay wijn. Overall: fine zaak!
Jack B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
heerlijk gegeten. we komen zeker nog een x vanuit doorwerth. de moeite waard. een muziekje op de achtergrond kan geen kwaad.
GeorgeEdward .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Het eten is goed maar wel vrij duur. Dat begon al met aperitif waar je een serieus prijs voor betaald maar zelfs dan geen amuse ontvangt. De bediening verschijnt niet op het goede moment op drankjes te bestellen of de situatie te checken. Aan het einde klopten de prijzen niet op de factuur. De keuken heeft het wel prima gedaan.
daan S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Meer dan uitstekend gegeten, prima verzorgde bediening.
Wijnen juiste temperatuur en gerechten zonder vervelende 'toeters en bellen'. Topzaak!
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
verschrikkelijke arrogante bediening, de huidige eigenaar denkt dat hij God is. Bediening te opdringerig met aansmeren van extra drank of water, het ligt er zo dik boven op. Jammer, wij hadden ons een betere avond voorgesteld, overigens de rode bankjes zitten ook voor geen meter. Erg gedateerd.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Klassieke gerechten, vriendelijke bediening, nog steeds een prima locatie voor een gezellige bijeenkomst
Hidde F.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Hele leuke avond gehad! De wijn was heerlijk en het gezelschap was top! Helaas bleef het daarbij, het eten was slecht. We kregen een gortdroge tonijn vooraf, er volgde een prima kabeljauw met een goede risotto. Vervolgens kregen we een heel taai stuk vlees (wat het was weet ik niet en de bediening evenmin) en als nagerecht een in rum verzopen cake, wat prima was omdat we nog op stap gingen die avond. De bediening was lief en leuk maar had geen idee wat ze serveerden (evenals de keuken). Een espresso uit een George Clooney apparaat serveren en er 5,- voor vragen moet strafbaar zijn, echter werd dit zonder enige schaamte gedaan. Al met al was het eten ver ondermaats voor het prijskaartje wat er aan vast hangt. Leuke ervaring maar voor het eten kom ik niet terug.
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Prettige ontvangst. Heerlijk gegeten van de zeer goede gerechten. Desgevraagd ook prima wijnadvies, waarbij de correcte, vriendelijke en alerte bediening na een eerste advies ook collega's graag betrekt.
Geen enkele wanklank. Erg fijne avond!
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Na mijn decennialange zwerftocht langs goeie tot middelmatige en zelfs verschrikkelijke restaurants en eettentjes, eindelijk beland in een van mijn emmerlijstadressen; Le Garage!

Om meteen al uit de school te klappen; Alles klopt! Wauw.

Een goeie locatie en een mooie exterieur en een eigenzinnig en typerend doch apart interieur. Talloze spiegels, en de kleuren wit, rood en zwart vormen het complete vrij strakke interieur. Een ruime tent met centrale bar en een zitbank langs alle wanden. Mooi, net en chique.

We worden aan de telefoon al zeer vriendelijk en persoonlijk geholpen, en ook ter plaatse is er een zeer vlotte, persoonlijke en vriendelijke bediening die er alles aan doet het je naar de wens te maken. Ze zijn professioneel en goed, maar niet strak of stijf of uit de hoogte. Iedereen doet op een leuke menselijke manier zijn best (jong en ouder).

Een fantastische rode huiswijn (Temperanillo 2013) gedronken, die vol en krachtig is en vol heerlijke smaken. Een topwijn voor een normale prijs, en het liefst had ik een kist opgedronken (of meegenomen)!
Een overheerlijk startertje met Albacore tonijn van de grill, met een volle bearnaisesaus, kool en andere kleine smaakmakertjes zoals paddenstoeltjes. Elke hap is een klein feestje.
Daarna een megaverse en overheerlijke steak tartare (helaas wel al geheel bereid, dus niet zelf meer te mengen met sides) en een mooi stukje mals lamsvlees (wel een randje vet) met perfecte patatten en heerlijke huisgemaakte mayonaise. Bij het lamsvlees natuurlijk goeie jus en wederom wat smaakmakertjes zoals paddenstoeltjes, pastinaakpuree en mooie gerookte/gegrilde groene asperges.
Tot slot, en dat doe ik zelden, een zoet achterafje, met een cakeje met rumrozijnen en een heel erg lekker vanilleyoghurtijsje (gelukkig niet zoet maar fris zurig) en wat Bastognekruimel.

Top. Gewoonweg top. Alles klopt hier, van de personen en de inrichting en de sfeer, tot de wijn en natuurlijk het geweldige eten. Mijn nieuwe favoriet, en echt een dikke negen. Waar voor je centen, ook al zijn het er wat meer dan bij al die middenklassers.
Tot snel!
Albert K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Eten was goed. Zitplaatsen veel te krap. Duurde heel lang voordat we menukaart kregen. Mensen die later binnen waren hadden ondertussen al besteld.
Alexander K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Veel te veel geld voor een hele matige kwaliteit. Zowel het eten als de bediening laten te wensen over. Ongezellige sfeer, matige gerechten, geldverspilling
Rudy V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Ondanks dat we leter aankwamen dan gereserveerd, wel verwittigd, vriendelijke ontvangst.
Vlotte en vriendelijke bediening.
Lekkere gerechten.
Verre noisy.
Myriam S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Ik ben in de Périgord opgegroeid en gewend aan goed eten in een eenvoudig decor. Ik was uitgenodigd in Le Garage waar ik nog nooit was geweest, dus kan ik niet veel zeggen over de prijs/kwaliteit verhouding en we hebben slechts voorgerecht en hoofdgerecht genomen. Ik wilde klassiek eenvoudig Frans eten, want eenvoudig en perfect klaargemaakt heeft mijn voorkeur. Het beste was nog de combinatie van koffie en gebakjes. Zowel "Salad Printemps" (Huh? dat een geen Frans en ook geen Engels) en entrecôte bereid ik thuis meer naar tevredenheid. De entrecôte was smakelijk maar moeilijk te kauwen. Waarschijnlijk niet eerst op kamertemperatuur gebracht. Karige groente garnituur. Frites OK, wat te weinig knapperig van buiten. Mayonnaise hoort er niet bij als je het op z'n Frans serveert. De béarnaise saus was geen echte béarnaise. Het décor, tja. Ik hou van rood en zwar De iets schuin geplaatste spiegels geven een mooi effect. De tafels zijn mooi gedekt. Maar zoals een ander recensent zegt wat krapjes (ik ben geen maat 36 meer). Modern gedateerd zou ik het willen noemen. Irritant vond ik het toen een serveerster een selfie met een BN'er naast me opnam. Hoort niet in een strak geleid klasse restaurant. Kortom, ik weet nu hoe het daar is, maar ik hoef niet echt terug.
hendrik L.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Voor het eerst in le Garage geweest, wat een fijne zaak!
Rustiek op de juiste manier, alleraardigste service, en bovenal: alles was prachtig van smaak!
LeoBietze .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Wat een waanzinnige avond was het weer gisteren, heerlijk gegeten en uiterst kundige vriendelijke bediening. Zeer attent, niks lijkt te veel. Ik kom weer terug.