Restaurant Le Garage

Ruysdaelstraat 54-56 1071 XE Amsterdam Nederland Kaart
31-206797176

Over het restaurant Restaurant Le Garage

Zien en gezien worden

Een begrip in heel Nederland, hier moet je gewoon een keer geweest zijn. Creativiteit en vakmanschap voeren hier de boventoon en dat levert gerechten van topkwaliteit op. Le Garage is niet voor niets al jaren bekroond met een Bib Gourmand. De unieke sfeer en de hartelijke bediening maakt het helemaal af.

Meer informatie over restaurant Restaurant Le Garage

• : Valet parking

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 18:00 - 23:00

daan S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Meer dan uitstekend gegeten, prima verzorgde bediening.
Wijnen juiste temperatuur en gerechten zonder vervelende 'toeters en bellen'. Topzaak!
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
verschrikkelijke arrogante bediening, de huidige eigenaar denkt dat hij God is. Bediening te opdringerig met aansmeren van extra drank of water, het ligt er zo dik boven op. Jammer, wij hadden ons een betere avond voorgesteld, overigens de rode bankjes zitten ook voor geen meter. Erg gedateerd.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Klassieke gerechten, vriendelijke bediening, nog steeds een prima locatie voor een gezellige bijeenkomst
Hidde F.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Hele leuke avond gehad! De wijn was heerlijk en het gezelschap was top! Helaas bleef het daarbij, het eten was slecht. We kregen een gortdroge tonijn vooraf, er volgde een prima kabeljauw met een goede risotto. Vervolgens kregen we een heel taai stuk vlees (wat het was weet ik niet en de bediening evenmin) en als nagerecht een in rum verzopen cake, wat prima was omdat we nog op stap gingen die avond. De bediening was lief en leuk maar had geen idee wat ze serveerden (evenals de keuken). Een espresso uit een George Clooney apparaat serveren en er 5,- voor vragen moet strafbaar zijn, echter werd dit zonder enige schaamte gedaan. Al met al was het eten ver ondermaats voor het prijskaartje wat er aan vast hangt. Leuke ervaring maar voor het eten kom ik niet terug.
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Prettige ontvangst. Heerlijk gegeten van de zeer goede gerechten. Desgevraagd ook prima wijnadvies, waarbij de correcte, vriendelijke en alerte bediening na een eerste advies ook collega's graag betrekt.
Geen enkele wanklank. Erg fijne avond!
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Na mijn decennialange zwerftocht langs goeie tot middelmatige en zelfs verschrikkelijke restaurants en eettentjes, eindelijk beland in een van mijn emmerlijstadressen; Le Garage!

Om meteen al uit de school te klappen; Alles klopt! Wauw.

Een goeie locatie en een mooie exterieur en een eigenzinnig en typerend doch apart interieur. Talloze spiegels, en de kleuren wit, rood en zwart vormen het complete vrij strakke interieur. Een ruime tent met centrale bar en een zitbank langs alle wanden. Mooi, net en chique.

We worden aan de telefoon al zeer vriendelijk en persoonlijk geholpen, en ook ter plaatse is er een zeer vlotte, persoonlijke en vriendelijke bediening die er alles aan doet het je naar de wens te maken. Ze zijn professioneel en goed, maar niet strak of stijf of uit de hoogte. Iedereen doet op een leuke menselijke manier zijn best (jong en ouder).

Een fantastische rode huiswijn (Temperanillo 2013) gedronken, die vol en krachtig is en vol heerlijke smaken. Een topwijn voor een normale prijs, en het liefst had ik een kist opgedronken (of meegenomen)!
Een overheerlijk startertje met Albacore tonijn van de grill, met een volle bearnaisesaus, kool en andere kleine smaakmakertjes zoals paddenstoeltjes. Elke hap is een klein feestje.
Daarna een megaverse en overheerlijke steak tartare (helaas wel al geheel bereid, dus niet zelf meer te mengen met sides) en een mooi stukje mals lamsvlees (wel een randje vet) met perfecte patatten en heerlijke huisgemaakte mayonaise. Bij het lamsvlees natuurlijk goeie jus en wederom wat smaakmakertjes zoals paddenstoeltjes, pastinaakpuree en mooie gerookte/gegrilde groene asperges.
Tot slot, en dat doe ik zelden, een zoet achterafje, met een cakeje met rumrozijnen en een heel erg lekker vanilleyoghurtijsje (gelukkig niet zoet maar fris zurig) en wat Bastognekruimel.

Top. Gewoonweg top. Alles klopt hier, van de personen en de inrichting en de sfeer, tot de wijn en natuurlijk het geweldige eten. Mijn nieuwe favoriet, en echt een dikke negen. Waar voor je centen, ook al zijn het er wat meer dan bij al die middenklassers.
Tot snel!
Albert K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Eten was goed. Zitplaatsen veel te krap. Duurde heel lang voordat we menukaart kregen. Mensen die later binnen waren hadden ondertussen al besteld.
Alexander K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Veel te veel geld voor een hele matige kwaliteit. Zowel het eten als de bediening laten te wensen over. Ongezellige sfeer, matige gerechten, geldverspilling
Rudy V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Ondanks dat we leter aankwamen dan gereserveerd, wel verwittigd, vriendelijke ontvangst.
Vlotte en vriendelijke bediening.
Lekkere gerechten.
Verre noisy.
Cristina H.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
uitstekend!
Myriam S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Ik ben in de Périgord opgegroeid en gewend aan goed eten in een eenvoudig decor. Ik was uitgenodigd in Le Garage waar ik nog nooit was geweest, dus kan ik niet veel zeggen over de prijs/kwaliteit verhouding en we hebben slechts voorgerecht en hoofdgerecht genomen. Ik wilde klassiek eenvoudig Frans eten, want eenvoudig en perfect klaargemaakt heeft mijn voorkeur. Het beste was nog de combinatie van koffie en gebakjes. Zowel "Salad Printemps" (Huh? dat een geen Frans en ook geen Engels) en entrecôte bereid ik thuis meer naar tevredenheid. De entrecôte was smakelijk maar moeilijk te kauwen. Waarschijnlijk niet eerst op kamertemperatuur gebracht. Karige groente garnituur. Frites OK, wat te weinig knapperig van buiten. Mayonnaise hoort er niet bij als je het op z'n Frans serveert. De béarnaise saus was geen echte béarnaise. Het décor, tja. Ik hou van rood en zwar De iets schuin geplaatste spiegels geven een mooi effect. De tafels zijn mooi gedekt. Maar zoals een ander recensent zegt wat krapjes (ik ben geen maat 36 meer). Modern gedateerd zou ik het willen noemen. Irritant vond ik het toen een serveerster een selfie met een BN'er naast me opnam. Hoort niet in een strak geleid klasse restaurant. Kortom, ik weet nu hoe het daar is, maar ik hoef niet echt terug.
hendrik L.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Voor het eerst in le Garage geweest, wat een fijne zaak!
Rustiek op de juiste manier, alleraardigste service, en bovenal: alles was prachtig van smaak!
LeoBietze .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Wat een waanzinnige avond was het weer gisteren, heerlijk gegeten en uiterst kundige vriendelijke bediening. Zeer attent, niks lijkt te veel. Ik kom weer terug.
vreugde W.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Na 20 jaar weer terug in le Garage, prachtige nostalgie , dezelfde warme ambiance aangetroffen. Gastvrij ontvangen en vriendelijk bediend. Het was heerlijk genieten op het rode pluche : Heerlijk brood met de beroemde Le Garage olive oil ! Een byzonder aparte tonijnpizza en een heerlijke catch off the day , een skrei , een top zwerfvisje ! Ook het toetje was perfect , dit alles met een goed glas uit New Zealand. Bij het weggaan uiterst vriendelijk geholpen in de garderobe !!! Kortom het hele plaatje klopte .....proost op een mooi erfgoed van Joop Braakhekke !!!!!
Kristien Z.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Het is en blijft een van de iconische restaurants van Amsterdam. Volle smaken. Fantastische klassiekers. Heerlijke wijnen. En altijd topservice. Altijd een feest om hier te eten.
Henk P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Het blijft een heerlijk en gezellig restaurant. Het menu was prettig samengesteld. Heerlijk sfeertje en je komt altijd wel een bekende tegen!
steven S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Gen value voor money. Bediening afwezig en zeer moeilijk contact mee te krijgen. Brood was goed evenals de wijn en koffie. Soep veel te zout (wrslk te lang ingedikt), Entrecote niet warm en tamelijk taai. Rog super klein.
Ergste was de de bediening: Jas pas aangenomen na enige tijd. Reservering was dus niet nodig, zaak was half leeg. Richting einde avond ging de keukenbrigade in restaurant zitten en bier drinken. De rekening (inclusief terug gestuurde soep) werd wel efficient afgehandeld. Mijn advies: teugels aanhalen en snel
WIlfried V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Heerlijk gegeten, met super service met heel veel aandacht.
Maar, locatie is wat bedompt, en 1000 ouderwetse gloeilampen is niet meer van deze tijd
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Om eerlijk te zijn vonden wij het eten (wat overigens zeker smaakte maar geen wow-gevoel), opmaak van het bord (zeer mager), en prijs-kwaliteitverhouding uit verhouding. De kwaliteit onderscheid le Garage zeker niet van een gemiddeld restaurant. Het restaurant wil dit wel uitstralen maar wat dat aangaat niet gelukt.
Tafels veel te kort op elkaar en te klein. Iets meer privacy is een must. Zeker voor die prijzen.
Bediening verder prima, vriendelijk. Evengoed - niet verkeerd maar prijs en kwaliteit buiten proportie.
almere1314 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een uitstekende sfeer.
Enig minpuntje, de plaatsen op de bank zijn goed maar 3 uur op een krappe stoel plaats zitten is minder fijn