Restaurant Le Garage

Ruysdaelstraat 54-56 1071 XE Amsterdam Nederland Kaart
31-206797176
Dit bekende restaurant dat ooit is geopend door tv-chef Joop Braakhekke is gehuisvest in een voormalig garage. Eenmaal binnen doet niets je aan de oude functie van het pand denken want je waant jezelf in een heerlijk over de top interieur met theaterverlichting, rode pluche stoelen en wit gedekte tafels. Alsof je in een theatershow bent beland, een culinaire show welteverstaan. Want je kunt je bij dit mooie restaurant culinair laten verrassen. Naast de signature dishes van chef Braakhekke kun je ook smikkelen van nieuwe creaties van de keukenbrigade.

Naast á la carte gerechten heeft Le Garage ook een Michelin Bib-Gourmand menu. Je krijgt dan drie gangen voor 37 euro. En omdat het menu regelmatig wisselt kun je regelmatig terugkomen om te kijken wat ze nu weer op het menu hebben staan.

Geschreven door: Susam Pang van bySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van bySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: de pizza tonijn. Een culinaire variant van een pizza met een bodem van filodeeg en een topping van bloemetjes, kruiden en wasabimayonaise. Echt een gerecht om heel erg langzaam van te genieten.

Over het restaurant Restaurant Le Garage

Zien en gezien worden

Een begrip in heel Nederland, hier moet je gewoon een keer geweest zijn. Creativiteit en vakmanschap voeren hier de boventoon en dat levert gerechten van topkwaliteit op. Le Garage is niet voor niets al jaren bekroond met een Bib Gourmand. De unieke sfeer en de hartelijke bediening maakt het helemaal af.

Meer informatie over restaurant Restaurant Le Garage

• : Valet parking

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 18:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Le Garage

Ralph D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Met zijn tweetjes gezellig uit eten zonder kinderen, toevallig tijdens de restaurantweek.

Wat meteen opviel was de zeer krappe ruimte tussen de verschillende tafeltjes, waardoor het gevoel je bekruipt dat je de buren (beiderzijds) op schoot hebt. Bovendien geeft het een een chaotische indruk. Een gesprek voeren is - zeker wanneer de andere tafels vol zitten - nagenoeg onmogelijk, laat staan dat je gezellig blijft natafelen.

De bediening is op zijn zachtst gezegd slordig: gangen dubbel doorsturen, in hoog tempo uitserveren en dan nog terug moeten komen omdat in de uitleg een vergissing is geslopen. Daarbij is het hinderlijk om zo'n 2 keer per gang - telkens in de reden vallend - te vragen of alles naar wens is, maar geen aandacht te besteden aan aanvulling van drankjes of brood.

Dan het eten: prima op smaak gebracht en leuk gepresenteerd, maar eentonig in combinaties en smaak en zeer kleine porties. Wanneer goed uitgebalanceerd, was de hoeveelheid geen probleem geweest weten we uit het verleden, maar dit waren echt halve maatregelen.

Wellicht is het buiten de restaurantweek beter toeven, maar ons zie je hier niet gauw terug.
Farieda R.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Ons bezoek naar Le Garage was erg teleurstellend. We waren met zijn drieen en werden aan een tafel voor 2 personen neergezet. Het is erg rumoerig en heeft meer weg van een fast food restaurant. Het eten was teleurstellend. We kregen als hoofdgerecht zalm die wel zacht was van smaak maar niet erg smaakvol. Daarna kregen we kalfslende met friet en als nagerecht ijs. De kalfslende was doorbakken en had geen smaak. De porties waren klein en aan het eind zijn we nog ergens anders gaan borrelen met wat snacks. Service was oke, maar doordat het zo druk was was er geen persoonlijke aandacht. Kortom ik hoef hier niet nog een keer te eten.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
In het kader van de Restaurantweek hier gegeten. Bij reservering aangegeven: voor 1 persoon geen rauwe vis en geen vlees.
Na wat overleg met de keuken werd het voorgerecht vervangen door een salade met gepocheerd ei. Dat ei had er alleen opgelegen, want meer dan een paar sliertjes eiwit was er niet van te vinden.
Het hoofdgerecht (kalfssuccade) werd vervangen door zeebaars. Deze werd echter geserveerd met spekjes! Deze aan de kant gegooid en toch maar opgegeten om gezellig met z'n tweeën te kunnen eten. Bij het afruimen hebben we er wel wat van gezegd, maar het kwartje viel niet bij deze persoon. Later nog wel gemeld bij een ander, die wel excuses aanboodt.

Voorgerecht van het standaardmenu was met rauwe zalm die mals, maar smakeloos was. De bijgeserveerde witte wijn was ijskoud.
Hoofdgerechten waren prima van smaak.
Dessert niet heel bijzonder.
5,- voor thee is nogal stevig geprijsd, ondanks de maccaron.

Al met al niet een geweldige ervaring...
Mats D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Heerlijk gegeten! Echter wel wat mankementen: gechipt glas op tafel, geen zout opgedekt, dessertkaart op tafel terwijl deze al was doorgegeven, geen bestek bij het uitserveren. Wijn erg betaalbaar, echter aperitief, digestief en koffie extreem duur voor wat je krijgt. Daardoor toch een bill-shock. Jammer, zit meer in. Ik was graag teruggekomen, maar ga ik nu toch niet doen ivm prijs-kwaliteit.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Héérijk gegeten. Keurige en vriendelijke bediening .
Corine L.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Wij vinden het altijd weer een feest om in Le Garage te eten!
Zeer vriendelijke bediening, lekker eten en heel gezellig ingericht.
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Heerlijk gegeten, goede wijnen en vriendelijke bediening. En wat fijn dat de prijs van de wijn hier “normaal” is!
Wat belachelijk dat ik nu door moet gaan om minimaal 120 tekens te hebben IENS!
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
De verwachtingen waren hoog, maar het eten was matig . Er zaten bij de kip verbrande spruitjes.
Het viel ons allemaal een beetje tegen. Het was erg duur voor wat we ervoor kregen. Wel was de bediening erg vriendelijk.
anneke W.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
HEBBEN LEKKER GEGETEN ZEER VRIENDELIJKE BEDIENING
Als je in amsterdam bent de moeite waard om er eten
Gaan er de volgende keer zeker weer heen te eten
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Heerlijk gegeten bij Le Garage. Mooie gerechten vergezeld van de prima huiswijn. Ongedwongen en plezierige bediening. Jammer dat de valid-parking niet vooraf geregeld kon worden....
Sjoerd V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
sinds lange tijd weer een bezoek gebracht aan "le Garage". Bij binnenkomst viel het ons op dat de gebruikelijke chef resp. manager niet aanwezig was , ietswat chaotisch dus.
Hoofdgerecht van één van ons moest terug , smaakte niet , met excuses vanuit de keuken.
Personeel vriendelijke en welwillend , absoluut. Tafel naast ons zat wel heel lang te wachten op hun gerechten.
Kortom , je mist de hand van en leidinggevende die alles in goede banen leidt.
Alain F.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Het is altijd weer een fijne plek om te eten. De kaart is echter niet zo spannend meer. Het teert duidelijk op oude roem. Never the less is het altijd gezellig.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Kaart overzichtelijk en voor een bistro de juiste keuze. Bediening voorkomend en vriendelijk . Wij gaan zeker terugkomen
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Rare avond bij le Garage. Zat een groep Corporale studenten enorm te schreeuwen zonder dat daar iets van gezegd werd. We konden elkaar nauwelijks verstaan. Toen we vroegen of er iets aan de overlast gedaan kon worden werden de schouders opgehaald en gezegd dat dit erg goede klanten zijn.. Erg jammer. Voor ons een reden om daar niet meer te komen.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
Altijd een feestje om even bij Le Garage aan te schuiven. Bekende gerechten van goede kwaliteit begeleid door een professionele crew. Heerlijk.
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Lekker eten, leuke sfeer. Moesten wel erg lang wachten op hoofdgerecht, bediening nogal chaotisch.
Leuk dat de wijnen hier niet 3x over de kop gaan!
daan S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Voor de tweede keer dit restaurant bezocht; weer een superavond! Ik begreep dat de prijzen zijn aangepast wat resulteerde in een zeer aangename verrassing op de factuur, we blijven Hollanders hè ;) Heerlijk gegeten, carbonara(!) van inktvis, zeetong die perfect bereid was en prima kaas plateau. Heerlijke wijn en prima service. Komen zeker snel terug.
Chris H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Geweldig! Zeer lekker gegeten en prima ontvangst. De aanbevelingen waren goed (tonijnpizza) en ieder gerecht was lekker. Zeker voor herhaling vatbaar.
ErikvdBoom .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Zoals gewoonlijk super service en zeer lekker gegeten. Bij le Garage beleef je een echte avond uit zoals die bedoeld is.
Ingrid257 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Leuke ontvangst in het restaurant met enthousiaste medewerkers, prima kaart en met ook Bib gourmand keuze menu en een gezellige ontspannen sfeer.