Restaurant Le Début (Hotelschool Den Haag)

Brusselselaan 2 2587 AH Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Le Début (Hotelschool Den Haag)

Welcome to our fine dining restaurant Le Début The Hague!

The Hotelschool students are here to give you a unique hospitality experience. While enjoying organic and locally produced food, served by Hotelschool The Hague’s international students.

The kitchen is also run by hotel management students under guidance of instructors, who will always seek for new combinations of food within the season. You can either choose for a menu, which is always according to the season, or choose from the à la carte menu. Of course these special dishes are accompanied by corresponding wines.

Meer informatie over restaurant Restaurant Le Début (Hotelschool Den Haag)

Maandag t/m Vrijdag 18:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag Gesloten

9,3

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Le Début (Hotelschool Den Haag)

Gina Y.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
We hebben genoten van een heerlijk Kerstdiner met de hele familie. De studenten doen erg hun best, kwaliteit van het eten is zeer goed. Alles is zo vol kleine details, ik kom graag terug! Pluspunt: de verwarming is nu beter dan vorige keer :) Erg bedankt, wij vonden het erg goed!
Helen V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Het was ERG koud in het restaurant, waardoor we NIET hebben kunnen genieten van het gebodene.
We hebben het een paar keer gemeld aan onze gastvrouw maar zij kon er blijkbaar niets aan doen.
We komen al jaren regelmatig in de Zincq en Le Debut en het is de eerste keer dat we niet tevreden zijn.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Wij hebben met 13 personen genoten van een voortreffelijk kerstdiner. De sfeer en ambiance was prima. De studenten zijn onervaren en doen hun best zo gastvrij en vriendelijk over te komen. Dat maakt het voor ons altijd bijzonder om in de Hotelschool te lunchen of te dineren. Voor vandaag heb ik weer een reservering in Zinq voor lunch. Mijn complimenten! Rob Musquetier
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Een gezellige avond gehad en heerlijk gegeten met een goede bediening.De inrichting van het restaurant is niet zo sfeervol.
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2017
Bediening was erg goed. Gerechten waren smaakvol, vooral de herten carpaccio en de kreeftensoep met een gebakken coquille. Goed om te zien dat er weer digestieven worden geschonken.
Peter E.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
We dineerden met een groep van 12 mensen. Er waren op deze avond nog 2 andere groepen, dus het was hard werken voor de studenten. Dit hebben ze heel goed gedaan. Ondanks de drukte hielden ze goed rekening met de diverse dieet wensen. De bediening was vlot, zakelijk en aangenaam. In onze groep zat ook een aantal kinderen en de studenten gingen hier perfect mee om. De vegetarische variant was prima en hetzelfde geldt voor de vlees menus.
Gina Y.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Een hele goede optie, hoge kwaliteit bistrot voor een vriendelijke prijs. Ook de wijnen zijn goed. De studenten doen erg hun best! Ik heb al een reservering voor het 6 gangen kerstdiner. Fine dining in Den Haag, le Debut is een geslaagde keuzen!
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Alles prima m.b.t. vriendelijke ontvangst, goede bediening, originaliteit en kwaliteit van de gerechten, aandacht van de studenten. En ook een Frans sprekende student wat erg gewaardeerd werd door ons (Fransen en Zwitserse)... Merci!
Peter E.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
We komen regelmatig in de hotelschool vanwege de prettige benadering door de 1e jaars studenten en de gunstige prijs / kwaliteit verhouding. In het verleden hebben we dit altijd met veel genoegen gedaan, maar de laatste 2 jaar is het plezier verminderd. De kwaliteit van de gerechten is de laatste tijd erg wisselend en de kwaliteit van de vegetarische gerechten is ronduit teleurstellend. We geven onze dieet wensen ruim van tevoren door, maar uit niets blijkt dat dit bij de voorbereiding meegenomen is. Vegetarisch is vaak hoofdgerecht min vlees. Er lijkt dus te weinig begeleiding gegeven te worden om de vegetarische maaltijd tot een volwaardige maaltijd te maken, terwijl we vroeger hoogstandjes op dit terrein hebben mogen eten. We horen ook steeds vaker geschreeuw vanuit de keuken (vermoedelijk door de leiding gevende student). Ik ervaar dat als storend: het past niet bij mijn idee van een avondje uit en het past vooral niet bij mijn idee van hoe je met elkaar om moet gaan. Dus ik betreur dat op de hotelschool alleraardigste en inspirerende mensen bijgebracht wordt, dat het normaal is om op deze manier met elkaar om te gaan. Onze voorkeur gaat uit naar de deskundige rustige leiding door een docent uit vroeger tijden.
bergans .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Vorige week woensdag was het dan zo ver: het Peruaanse diner in Le Début. Ik werd gastvrij ontvangen en aangezien ik in eerste instantie alleen zou zitten, kon ik naderhand toen vrienden aan een tafel met 6 plaats namen er ook bij aangeschoven worden. Het was een fantastische avond. Prima gerechten met echt Peruaanse smaak, prima en professionele bediening -en vriendelijk- dus zeer zeker voor herhaling vatbaar. Wij werden heel goed verzorgd! Ik zal het iedereen aanbevelen.
Marloes D.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Wij aten bij Le Debut in Den Haag, ik kom er graag. Het is leuk om veel verschillende bereidingen op de borden te zien. In dit (leer) restaurant ga je met een andere verwachting eten dan bij een "normaal" restaurant. Ik miste het contact met de keuken, had graag wat feedback gegeven. Het eten was redelijk goed, maar er zaten wat overbodige foutjes in waar van geleerd kan worden( te veel yuzu, te veel garnituren bij de vis, zand in de schelpjes). De wijnspijs combinatie van het nagerecht was heerlijk (aangename Sauternes met grapefruitcombinaties), bij de andere gerechten was de wijn overheersend over het gerecht, terwijl de wijnen separaat heerlijk waren. Ik zou aanraden wat meer feedback momenten in te bouwen voor zowel de keuken als de bediening (opbouwend uiteraard).
Andrien V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Wat leuk om zo'n enthousiaste, jonge ploeg aan het werk te zien.
Heerlijk eten, geserveerd door bijzonder vriendelijke, en servicegerichte mensen.
Genoten van een letterlijk mooi glas wijn, Spaanse wijn in een mooi ballonglas.
Mijn verzoek voor een andere tafel, ivm een erg aanwezige andere gast, weer direct gehonoreerd.
Lyanne R.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2014
Het decor van Le Debut is al jaren hetzelfde en vooral functioneel. Gelukkig weten de studenten de aandacht voor het decor ruimschoots te compenseren met hun keurige bediening en vooral bijzonder lekkere gerechten. De uitzonderlijk goede prijs kwaliteit verhouding brengt mij met regelmaat terug naar dit restaurant; waar je altijd weer nieuwe gezichten in de bediening ziet, die je nooit teleur zullen stellen.
aad V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
De vriendelijke bediening ,een goede uitleg van de maaltijden,correct ingezet en de uitstekende wijnen bracht ons na een glas champagne een uitstekend 7 gangen amuses feestmenue. O.a. een oester,tartaar met gefrituurd krieleitje,roggevleugel,stukje fazantenborst,hertenrugfilet,kaasplankje en tenslotte een petit grand dessert waarin chocolade de boventoon voerde.Een gezellige ambiance en een voortreffelijke prijs-kwaliteitsverhouding doen ons zeggen:we komen terug.
Lufthansa .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
De ontvangst is deze avond nogal schutterig. De studente, die ons vanavond bedient, gaat, na ons naar onze tafel gebracht te hebben, eerst uitgebreid glazen poleren achter de bar voor ze ons een aperitief aanbiedt.
Het is deze keer erg koud en behalve onze vraag of het iets warmer kan, klaagt de tafel naast ons ook over de temperatuur. Vreemd genoeg volgt geen enkele reactie. De toezichthoudende leraar komt zelfs op verzoek van onze buren maar ook die onderneemt niets. Vreemd.
De gerechten zijn ronduit geslaagd te noemen en alles is prachtig opgemaakt maar het hoofdgerecht laat erg lang op zich wachten, hoewel het restaurant vanavond bepaald niet vol zit.
Het bijschenken van de wijn gaat ook hier vaak mis en aangezien we hier tenslotte bij de bron van de horeca zitten, noem ik het. Vreemd toch dat personeel dat de borden inzet, zo vaak wegloopt zonder te constateren dat de wijnglazen leeg zijn. Leer hier al daar op te letten.
In het verleden verliep de avond hier altijd vlekkeloos maar de laatste twee jaren zijn er grote schommelingen. De ook bij eerdere bezoeken aanwezige docent maakt dan ook vooral de indruk de dagen tot zijn pensionering te tellen. Mag op dat punt om frisse wind gevraagd worden zonder het genoemde tochtprobleem te verergeren?
Hoewel slechts één gast na het dessert koffie bestelt, komt er een mooi schaaltje lekkernijen ter tafel met twee exemplaren van alles, keurig. De rekening bedraagt 60 Euro p.p.
kroos .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2013
Beautiful location in Den Haag. Very comfortable rooms, excelent breakfast and good restaurant. Staff is kind and always available to help. Good value, excellent choice namely for business travellers.
aad V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2013
Een ongekende prijs-kwaliteitsverhouding,een vriendelijke,attente zwarte brigade (1ste jaars Hogere Hotelschool) brachten ons een uitstekend menu.Livarham en salade met balsemicodressing en vervolgens zeebaarsfilet met pesto-schaaldierensaus op een bedje van tagliolini. Als hoofdgerecht o.a.kreeft onder een parma kaas korstje (helaas iets te scherp voor dit edele schaaldier). Tenslotte een petit grand dessert met voor de andere disgenoten een verrukkelijke Banyul-achtige zoete Italiaan. De wijnen zijn zo wie zo perfect te noemen. De witte brigade tenslotte (2de jaars): een goede cuisine en flinke porties,prima gedaan! We komen vast terug!
Leon M.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Dit is een bijzondere plek waar je heerlijk kunt eten. Je wordt bediend door studenten van de Hogere Hotelschool. Ook de keukenstaf bestaat uit Hotelschool leerlingen, in ons geval eerstejaars onder toezicht van een tweedejaars. Dat kwam de deze 'chef' ons tijdens het diner even vertellen. En er werd goed gekookt! Een mooi soepje als amuse, coquilles als voorgerecht (met tabouleh, sommigen aan tafel vonden dat wat te overheersend). Een smakelijke grietfilet en daarna een prachtige hertenbiefstuk in plakjes. Een combinatie van 3 toetjes met chocolade tot besluit. O ja, en ook nog koffie: goede espresso met prachtig gepresenteerde zoetigheden (op een lange cocktailprikker). Als je hier gaat eten moet je het wel leuk vinden om door aankomend talent verzorgd te worden- maak gerust een praatje want dat is leuk en informatief en ze beantwoorden je vragen graag. Een enkel beginnersfoutje (onze rekening was verwisseld) neem je graag voor lief. En er is altijd supervisie aanwezig.Tot slot: verwacht geen fraaigelegen uitspanning, al ligt het restaurant aan de rand van het mooie 'Belgische Park' in Scheveningen. Het is een school die er uit ziet als een kantoor. Ook de entree is wat sober, maar eenmaal binnen is het een stijvolle en gezellige ruimte. Let op, niet open op zaterdag en zondag en geen boekingen na 19:00 u.