Restaurant Le Bon

Ridderstraat 17 1811 EX Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Le Bon

Het plezier voor het vak spat eraf

Een romantisch, rustig en intiem restaurant aan de rand van de binnenstad van Alkmaar. De chef voert een Frans-Nederlands geïnspireerde keuken waarbij gebruik wordt gemaakt van biologische en verantwoorde streekproducten. Deze ingredienten worden omgezet in creatieve, vernieuwende gerechten die je zeker zullen verrassen.

Meer informatie over restaurant Restaurant Le Bon

• Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
heel goed
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Héle goede kok , trots op zijn vakmanschap. Erg lekker en goede wijncombinatie bij verschillende gangen. Leuke attente bediening
Jonathan Z.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Top avond gehad. Elk gerecht was raak. Erg goede wijnen erbij.
Corinne W.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Prima gelegenheid, uitstekend eten, alles zeer goed verzorgd. Absolute aanrader.
Tomas J.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Voortreffelijk gegeten!
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijk gegeten! Klassieke Franse keuken op een eigentijdse manier bereid. Goede wijnkeuze en uitstekende bediening.
Maria S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heel leuk restaurantje, ontvangst was zeer hartelijk. de gerechtjes waren goed van smaak en leuk gepresenteerd. vooral de gastvrouw wist ons goed over de gerechten te informeren en was zeer kundig aan het vertellen over de bijpassende wijntjes, die heerlijk smaakten. Echt een aanrader om te gaan genieten in de binnenstad van Alkmaar.
Martijn W.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Heerlijk gegeten, Fijne sfeer en super bediening. Kortom: aanrader!
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Eerste bezoek aan dit restaurant. Vriendelijke ontvangst en mogelijkheid om reservering wat te verlaten (ivm problemen met de trein). Lekker eten met mooie ideologie achter het restaurant.
René B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Zeer vriendelijke bediening. Je merkt dat de kok kookt met aandacht. Klein restaurant, niet krap, geen massaproductie, geen herrie.
Wij komen zeker terug.
John P.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Voor het eerst bij Le Bon gedineerd. We werden allervriendelijkst ontvangen in klein, maar prettig ingericht restaurant. Het geheel heeft iets “huiskamerachtigs” wat een intiem sfeer opwekt.
De gemarineerde paddenstoeltjes als voorgerecht was direct een goede binnenkomer. De kok heeft hier een bijzondere smaak aan kunnen geven. De zeewolf met asperges (buiten de kaart om) was een verrassende, prima geslaagde combinatie. Ook de eendenborstfilet was volgens mijn partner uiterst mals en heerlijk van smaak. De hierbij aanbevolen wijnen waren goed gekozen. Het kaasplateau bevatte een complementaire variatie van kaasjes. Aanbevelenswaardig, wij komen hier zeker nog eens terug.
nelly Q.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
We hebben genoten van prima eten en een vriendelijke bediening in een gezellig "huiskamerachtig" restaurant.
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heerlijke en verrassende gerechten, leuke bediening en goede sfeer. Top!
jellesenjacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
We hebben met het gezin ieder 3 gangen gegeten. De kaart is niet heel uitgebreid maar voor een ieder stond er wat op wat in de smaak viel. De gerechten waren smakelijk en mooi gepresenteerd. Bij de hoofdgerechten werden schaaltjes salade en frites geserveerd. Bij een van de hoofdgerechten zaten asperges. Die waren overgaar en smaakten niet zoals vers gekookte asperges normaal gesproken smaken. Dat was de enige dissonant helaas. Verder met nog voor ieder een nagerecht en voor twee mensen een espresso waren we met vijf personen €260,00 kwijt.
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Een perfecte afsluiting van ons eerste bezoek aan de mooie stad Alkmaar. Le Bon is een klein maar fijn restaurant. Met slechts twee man in de keuken en een vriendelijke gastvrouw in het restaurant wisten ze ons te verwennen met heerlijke gerechten en mooie wijnen (met name de Sherry PX bij de kaasplank was een aangename verrassing). Een aanrader!
marian O.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Hartelijke ontvangst, fantastische keuken met alleen maar verse ingrediënten denkt mee met de gast heerlijke wijnen kortom een aanrader en aanwinst voor Almaar! De zusjes uit Terneuzen en Vught
Eelco M.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Heerlijk verfijnde keuken, goede smaak, mooie gerechten en perfect in balans. Ook heerlijke bijpassende wijnen. Echt een aanrader dit kleine restaurantje.
Eelco M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Vanavond voor de 1ste x gegeten na goede recensies te hebben gelezen. Kan niet anders zeggen, een kleine kaart maar super verfijnd en heerlijk eten. Alles biologisch en huisgemaakt. Voortreffelijke bijpassende wijnen en een correcte en vriendelijke bediening. Kortom een aanrader en voor herhaling vatbaar. Top tent!
Simon V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Fantastisch eten.
Goed advies over de wijnen.
Uitstekende en vriendelijke bediening.
Als je in Alkmaar goed wilt.eten moet je naar Le B9n gaan.
Carin D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Een top avond gehad bij Le Bon. Zeer gastvrij en vriendelijke gastvrouw en gastheer en voortreffelijk eten. Uitstekend bijpassende wijnen en als uitsmijter een geweldig verrassing dessert van een Zabaglione met naast de wijn wat likeur en vers fruit. Oog voor detail: mooi tafellinnen en een handgeschreven nota. Aanrader!