Restaurant Le Bon

Ridderstraat 17 1811 EX Alkmaar Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Le Bon

Het plezier voor het vak spat eraf

Een romantisch, rustig en intiem restaurant aan de rand van de binnenstad van Alkmaar. De chef voert een Frans-Nederlands geïnspireerde keuken waarbij gebruik wordt gemaakt van biologische en verantwoorde streekproducten. Deze ingredienten worden omgezet in creatieve, vernieuwende gerechten die je zeker zullen verrassen.

Meer informatie over restaurant Restaurant Le Bon

Joeri P.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Richard M.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Echt super gegeten en leuke bediening. Top zaak
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Bij restaurant Lebon de nieuwe winterkaart uitgeprobeerd, in een woord fantastisch. Hoe bedenkt de chef telkenmale zulke heerlijke en originele gerechten. Het was weer een totaalfeest om hier te zijn geweest.
David S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Eten: ronduit lekker en verrassend. De chef heeft een passie voor lekker en dat proef je.

Bediening is top.

Sfeer: nu twee keer geweest maar voor mij een beetje te stijf. Ik voel me niet vrij genoeg om te praten met mijn gasten. Alsof je met gedempte stem moet praten en het alleen over het eten mag gaan.
Denise P.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Wij hebben er super heerlijk gegeten! 3 gangenmenu met mooie verse producten. De eigenaar die ons bediende was zeer gastvrij en vriendelijk. Een echte aanrader!
Tessa V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Vanavond hebben wij overheerlijk gegeten bij het gezellige restaurantje Le Bon. De eigenaar die ons bediende was erg gastvrij en vriendelijk. Wij kregen een heerlijk 3 gangenmenu voorgeschoteld met verse producten. Echt een aanrader!
Klaas M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Dit weekend met z'n tienen mijn verjaardag gevierd bij Le Bon. Afspraak was een 3-gangen menu, keuze uit een vega, vlees- of visgerecht. De amuse, waarin zuurkool verwerkt was, verried een hoog niveau van kookkunst. Het voorgerecht, een proeverij van verschillende hapjes, viel eveneens bij iedereen in de smaak. Dat gold eigenlijk ook voor de hoofdgerechten, zowel de vis (scholfilet met o.a. gebakken zeekraal) als het vlees (Black Angus steak). De enige gast met een bijzonder dieet was ook blij verrast over de kwaliteit. Het nagerecht was dan een "grand dessert" maar gelukkig niet zo grand dat we met een overvulde maag de zaak verlieten.
De bediening was capabel maar ook ontspannen, voor mij een genoegen op zich om iemand zo te zien werken.
Er was geen achtergrondmuziek en dankzij de bescheiden omvang van het restaurant (in totaal 20 gasten) was het ook rustig. Wij hebben er 4 uur zitten tafelen en het is omgevlogen.
De rekening tenslotte - € 615 - viel me erg mee, al hielp het wel dat iedereen nogal matig dronk. Een prima avond in een prima restaurant.
David E.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Een heel lekker restaurant, met hartelijke en toegewijde bediening. De eigenaar/chef komt aan tafel voor uitleg en toelichting en vertelt zelfs (dat maak je niet vaak mee!) hoe een bepaald gerecht gemaakt is. Volgens hem kunnen we dat dan thuis ook (dat denk ik niet). Kortom, een heel fijne avond!
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Ik val in herhaling. Le Bon is keer op keer goed, van begin tot einde uitermate verzorgd. Als je een avondje in de watten gelegd wil worden door iemand die Pascal heet, dan moet je naar Le Bon gaan. ;)
Triplex .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Waar moet ik beginnen. Klein intiem restaurant. Bediening buitengewoon.
Eten meer dan voortreffelijk. Aparte gerechten. Goed uitgebalanceerd. De watermeloesoep met ijs, deze was gemaakt van groene thee met een kaasstengel. Super! Het voorgerecht van mijn echtegenoot, maissoep met cocosschuim, heerlijk!
We komen beslist terug. Lieve mensen, een AANRADER!

Corinne Levy-Overmars
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Vertrouwd adres, klein maar fijn! Heerlijk eten in een intieme omgeving. Helaas een beetje te rumoerig bij de aanwezigheid van een groot gezelschap.
Ria T.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Heerlijk gevarieerd eten we lieten ons verrassen door de kok. Bijpassende prima wijnen met goede uitleg. Jammer dat er maar weinig mensen zaten om te genieten van de mooie gerechten.
X-raydude .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Leuke lieve enthousiaste bediening en kok.
Gezellig klein restaurantje waar je nog als echte gast behandeld wordt.
Super eet beleving. Doen!
Linda-Simone .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Eigenaar en chef-kok Pascal de Nobel van Restaurant Le Bon krijgt van ons een dikke 10 voor de fantastische culinaire avond, die hij gister verzorgd heeft voor ons huwelijksfeest.

Het 6-gangen menu, samengesteld naar onze wensen, bestond uit een taartje van gemarineerde courgette, kaastapenade, frito van aubergine en tomatensalsa; Gravad Lachs met een salade van Hollandse asperge, dragon en scharrel-ei; een geitenkaaskroketje op geroosterde groente met een balsamico siroopje; een mooi stukje gebakken witvis op groente tagliatelle met een zeewier beurre-blanc; steak van Black Angus met een morille jus en een aardappeltaartje. Hierbij kwamen huisgemaakte frietjes en een salade; en het menu werd afgesloten door een 'petit'-grand-dessert.

Wat vonden wij het allerlekkerst? Lastige vraag, alle gerechtjes zagen er uit als een plaatje en smaakten super, zeker in combinatie met de bijpassende wijnen. Het water loopt mij nu alweer in de mond bij het lezen van het menu. Bij deze bedanken wij daarom Pascal, Eva en team voor de, in meer dan een opzicht, zalige avond. Warm aanbevolen, ook voor vegetariers!
Ankie S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Vanavond een diner van zes gangen in Le Bon genoten! Werkelijk nog nooit zo subliem gegeten.
Elk gerecht zag er prachtig uit en de smaken waren perfect op elkaar afgestemd. De erbij gereserveerde wijnen pasten prima bij de gerechten.
Ook over de tijd tussen de gangen en over de hoeveelheid per gang was goed nagedacht! Vriendelijke bediening en adequate antwoorden op elke vraag uit het gezelschap!
Ik beveel Le Bon van harte aan!!
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Heel gezellig restaurant met een huiskamer sfeer. Goed eten en zeer smakelijk en mooi geserveerd, al vind mijn man dat de porties erg klein zijn, vooral vwb de vis. De bediening is vriendelijk en de aankleding van het restaurant is heel gezellig. Zij koken met biologische ingrediënten.
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Heerlijk gegeten in dit prettige restaurant. De sfeer is kalm en fijn, de bediening attent, kundig en vriendelijk. En het eten is echt goed. Een restaurant om zeker nog eens terug te komen.
Gecarpas .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016

Heel net restaurant heel lekker eten vlees was om te zuigen en de eigen gemaakte patat mei eigen gemaakte mayo mijn complimenten.
Bediening top.
Heerlijke avond gehad en waar voor je geld.
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
We hebben heerlijk gegeten bij restaurant Le Bon. Alle gerechten - van voorgerecht tot nagerecht - waren bijzonder. De kok, Pascal de Nobel, levert - noblesse oblige - culinaire hoogstandjes ! Ook de bediening was heel professioneel.
We wonen op grote afstand van Alkmaar. Een herhaald bezoek zit er daarom helaas niet in.
Makappelhof .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
zeer smaakvol gegeten bij Le Bon. Er hangt een goed sfeer en er wordt alles aan gedaan om je welkom te voelen. Weliswaar een kleine kaart maar iedereen in ons gezelschap van vijf was zeer tevreden. We komen zeker terug!