Restaurant Le Bon Ton

• Archipelbuurt
  • provincie Zuid-Holland
  • ...

Over restaurant Restaurant Le Bon Ton

Fijnproeven in een prettige ambiance

In de karakteristieke Haagse wijk Archipel ben je in restaurant Le Bon Ton van harte welkom voor lunch en diner. Hier word je op je wenken bediend door de gepassioneerde horecafamilie Knol. De kaart is een feest voor zowel fijnproevers als gasten met een gezonde eetlust. Hou je van Indisch? Op dinsdagavond is de Indische avond, mis het niet! De uitgebreide wijnkaart is een perfecte aanvulling op een heerlijke avond uit.

Meer informatie over restaurant Restaurant Le Bon Ton

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 22:00
Dolly V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Zonder AH bon vind ik het aan de prijs. Wijn aan de zeer dure kant. 4.75 per glas
Portie eten aan de kleine kant. (voor een man)
Eten goed gekruid. Spekkoek smakeloos (net cake)
Accoustiek slecht
Eigenaresse erg luid aanwezig. Jammer.
Dick L.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Leuk buurtrestaurant, Indonesische avond, lekker eten, goed klaargemaakt, vriendelijke bediening, goede prijs-kwaliteitverhouding, goede wijn tegen een redelijke prijs.
Peterr71 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We zijn hier begin september met enkele vrienden wezen eten. De ontvangst was vriendelijk en informeel. We konden buiten aan een tafeltje plaats nemen. Dit wiebelde enigszins maar dat was door (de eigenaresse?) snel verholpen. Het was redelijk warm die dag dus een koud biertje 'ging er wel in'. Maar helaas. De keuze was uit 1 bier, namelijk Heineken. Dit bleek nadat het was neer gezet ook nog eens niet koud te zijn. Geen idee wat de achtergrond er van was; maar een restaurant dat enkel 1 soort bier heeft en dit staat ook nog eens niet koud laat het wat mij betreft echt liggen. Voor het AH menu was er een beperkte keuze. Ik had als voorgerecht een schaal tuinbonen met een dressing en wat gerookte ham (broodbeleg) er doorheen. Ook het hoofdgerecht was matig; biefstuk met wat champignons. Weinig inspirerend en eerlijk gezegd niet veel beter als hoe ik dit thuis even snel doordeweeks op tafel zet. Het nagerecht, sorry dat ik het z zeg, was een regelrechte aanfluiting. Een ijsbekertje zoals je dit bij de ijssalon krijgt (niet een hoorntje, maar zo'n vies vierkant bekertje) met vrij knullig daarop gedrapeerd 1 bol aardbeien ijs met een duidelijke smaakstof smaak (geen aardbei aan te pas gekomen, AH basic) en een paar aardbeien los gesneden er omheen. De prijs/kwaliteitsverhouding afgaand op de normale kaart prijzen (wij hadden een AH bon). De bediiening vergat geregeld zaken (wijn, appelmoes voor de kinderen), wisselde continu en sprak deels geen Nederlands. Al met al echt geen voldoende waard.
Bill S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gewoon een goed restaurant. Het was druk ( zaterdagavond) Het AH-menu was goed en gevarieerd. Lekker gegeten. Met namen het voor- en nagerecht waren erg lekker. Aanrader om zo maar eens te gaan eten.
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
We komen hier vaker omdat we om de hoek wonen.
We zijn nog nooit teleurgesteld. Bediening (Maria) is ook altijd vriendelijk en oprecht hartelijk.
Een echt gezellig buurtrestaurant.
Boersmavanruijven .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
als voorgerecht een salade met gegrilde zalm, erg lekker en gelukkig was de zalm niet doorbakken. er werd warm stokbrood bij geserveerd. Het hoofdgerecht bestond uit een kalfsmuis met een vadouvan saus. Daarbij veel verschillende verse groene groenten en frietjes. Wij hebben ervan genoten.
Als dessert een smakelijk frambozentaartje,

Wij maakten gebruik van de AH bonnen, daardoor 25 euro betaald voor twee driegangen menu's. De fles rode huiswijn uit de pays d'oc ( saint chinian) kostte 19,50. De wijn was goed op temperatuur. Wij sloten af met cappuccino (5,50). Ook zonder korting raad ik een ieder aan om bij le bon ton te komen. De gerechten op de menukaart zien er goed uit.
Loulène Boersma
Angelikapolman .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Jammer, hadden er meer van verwacht.
voorafje Kreeftensoep was goed, hoofdgerecht Kabeljauw, was nog niet helemaal goed, frietjes ook nog niet goed gefrituurd, te kort.
Hettie4 .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
De ontvangst was erg vriendelijk. Van tevoren was niet duidelijk dat het een vaststaand 3- gangen menu was. Wij dachten dat je kon kiezen. Het menu was simpel en zeker lekker.
Lienp .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Prima voor de prijs. En erg gezellig. Leuke bediening. Voorafje buiten, de rest binnen top.
En nu moet ik door voor de 120 tekens ook belachelijk.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Familierestaurant. Zeer hartelijke ontvangst. Gezellig, leuk ingericht en uitstekend eten en drinken. Leuke en persoonlijke bediening.
Carien P.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Lekker gegeten op terras. Vooraf peultjes en tuinboontjes met parmaham. De vis als hoofdgerecht was ook heerlijk met verse groente! Toe ijs met aardbeien; altijd goed. Hele vriendelijke en vrolijke bediening!
Schuetzhofe .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Een heel mooie avond met goed eten (indonees), vriendelijke service. Het was veel drukte, maar iedereen was gelukkig, buiten te zitten, een leuke zomeravond op de terras van het restaurant. Als het donker werd, kamen karzen op de tafel, een atmosphere brengend, dat ik zeker weer terug kom naar deze restaurant.
Eismckwadraat .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
AH restaurantactie menu: het was prima maar niets vernieuwend en beetje ouderwets. Service is heel goed! Locatie is leuk, midden ik een woonwijk.
Loespors .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Heerlijk buiten kunnen zitten en genoten van het Indische menu dat ze hebben op dinsdag. Vriendelijke bediening. Gezellig in de Archipel.
Pamevenhuis .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijk gegeten in restaurant Le Bon Ton. Als vegetariër toch weer eens een omelet, staat niet op de kaart natuurlijk. Een kwaliteit die ik zelden tref, een groente omelet, niet te klein, niet te groot, gewoon perfect. Wijn uitstekend, heerlijk ijs met aardbeien, uitstekende bediening. Wat wil een mens nog meer op een zondagavond. Chapeau.
Piet Hein V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Gezellig klein buurtrestaurantje met voldoende parkeermogelijkheden.
Op Dinsdag Indisch menu. Prima.
Graag het bier op tap.
Keessimons .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
De webiste van Le Bon Ton vermeld: 'De kaart is een feest voor zowel fijnproevers als gasten met een gezonde eetlust.' Onlangs hebben we helaas moeten constateren dat beide niet helemaal waar zijn. De gerechten zijn niet bepaald verfijnd (een gerecht is meer dan het samen op een bord plaatsen van ingedriënten; je moet er als kok wel iets mee doen) en de porties zijn zeer bescheiden (zelfs voor kleine eters).

Voorbeeld: de asperges op 'traditionele wijze' bevatte 5 dunne stengels asperges, twee plakken ham (voor op de boterham), een klein beetje gekruimeld ei en welgeteld 5 minikrieltjes (die overigens veel te laat op tafel verschenen). Voor een dergelijk simpel gerechtje is 19,95 euro echt te veel. Ook de andere gerechten die we kregen waren helaas niet echt bijzonder te noemen; de samenstelling was fantasieloos en de smaken waren nogal vlak.

De bediening was wel vriendelijk. Al was er wel sprake van een behoorlijk 'ons kent ons' gehalte; sommige gasten kregen duidelijk meer en 'speciale' aandacht. Dat is niet echt professioneel. En helaas bleek bij thuiskomst de rekening ook niet helemaal te kloppen: er waren 4 drankjes te veel aangerekend.

Al met al hadden we hier toch wel meer van verwacht. Ik denk niet dat we nog snel een bezoek aan dit restaurant zullen brengen.
Heekeren .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Bon Ton is wat mij betreft de perfecte combinatie van mooie gerechten in een atmosfeer van een warm bad - een buurtrestaurant, waar de eigenaren voor iedereen tijd en aandacht hebben. De gerechten zijn vaak een combinatie van Mediterraan en iets Oosters. Met name de coquilles zijn onweerstaanbaar.
A M.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Als behoorlijk 'verwende' eter, waaronder ook op het Indonesische vlak, geef ik dit restaurant welgemeend een buitengewoon hoog cijfer voor de kwaliteit van haar eten. Het bleek vanavond de zogeheten "Indonesische avond"; vaste prik hier. Geen keuze, maar eten wat de keuken maakt. En dat blijkt exorbitant goed van smaak, van kwaliteit, van versheid en van bereidingswijze. Veel Indonesische restaurants koken ´veilig´ met gelijkgestemde kruidenmixen e/o suiker waardoor veel hetzelfde smaakt en daarmee saai is. Dat blijkt hier alleszins het geval. De soto ajam is kakelvers en keurig op smaak gemaakt, bijvoorbeeld via de sereh. De gado-gado is knisperend vers met precies voldoende verse(!) pindasaus. De saté kambing is mals en zoetig pittig. De ajam ketjap is fijn gekruid en blijft naar malse kip smaken. De sajoer is met een licht accent kruidig en toch proef je nog steeds welke groentes het betreft. En het gesmoorde varkensvlees is tenslotte prettig pittig, en smaakt duidelijk naar méér. Ik ben nog nooit eerder zó lovend geweest over een Indonesische keuken/restaurant; en deze Weduwe van Indie kent toch behoorlijk wat van dit soort etablissementen... Laat ik ook de attente bediening niet vergeten. En de voortreffelijk smakende rode huiswijn: onbekend huis voor mij, maar o zo passend bij dit soort eten. Het restaurant heeft een duidelijke buurtfunctie: veel mensen kennen elkaar e/o de bediening ken hen, en het was 100% bezet (en dat voor een simpele dinsdagavond). Kortom, volgens mij heeft dit pareltje een naam. En alleen al door zich zo op/open te stellen, hoeft zij er weinig voor te doen om die hoog te houden. Alle lof, en graag tot weerziens !
(overigens, over de prijs kan ik weinig melden: ik werd getrakteerd)
Jasper G.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Samen met mijn moeder hier gegeten, en oh oh oh Den Haag wat was dit het toppunt van kneuterigheid! Duur, beperkte kaart en weinig op voorraad. Het meisje in de bediening was haar vader waarschijnlijk aan het helpen in de keuken maar dan is het wel goed om even een schortje voor te binden, haar trui zat onder de vieze vlekken en vetspetters. De entrecote was rare besteld en we kregen hebben well-done. bloemkool en broccoli wel heel erg beetgaar, frietjes slap en saus leek uit een pakje te komen!