Restaurant Le Baroque

Grotestraat Centrum 29 6301 CV Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Le Baroque

Restaurant La Baroque valt dankzij het warme, sfeervolle interieur meteen op. De stijl is een perfecte mix van Barok, Victoriaans en Parijs. Op de begane grond en de eerste verdieping maak je een keuze voor een van de tongstrelende lunch- of dinergerechten. De tweede verdieping is een uitkomst voor groepsreserveringen of zakelijke bijeenkomsten. La Baroque verzorgt ook passende activiteiten, zoals een High Tea, cocktailworkshop of een stadwandeling.

Meer informatie over restaurant Restaurant Le Baroque

Maandag t/m donderdag
Vrijdag t/m zondag

Anita V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Het was druk ivm de Kerstparade dus we moesten 15 minuten wachten voordat we het restaurant konden bereiken en vervolgens een tijdje wachten voor we konden bestellen. Maar het verrassingsmenu heeft onze ogen/neus en mond aangenaam verrast; het was heerlijk. We kozen voor 3 gangen en zowel de zalmtartaar, de kalfslende als het dessert waren verrukkelijk en verfijnd. Een aanrader!
Hvv1984 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Erg lekker gegeten met een prima service. Mijn zwangere vriendin heeft ondanks haar vegetarische voorkeur ook genoten. Leuke wijnsuggesties bij elk gerecht.
Huub V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wij waren hier voor een familie diner. Ronduit geweldig! Heel gezellige ambiance, buitengewoon lekker eten en we hadden meteen een klik met de staf. Omdat we met een grotere groep waren, werd ons een 3-gangen verrassingsmenu aangeboden voor een zeer redelijke prijs. Alles smaakte geweldig lekker, leuk opgemaakt en keurig opgediend. We werden tijdens ons verblijf uitstekend bediend en toch niet gestoord. Dat is een kunst. Een aanrader!
Ken_shiba .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Le Baroque is een aanrader voor een gezellig en culinair avondje uit. Wij namen het 3 gangen menu en het eten is er zeer goed, vooral de malse biefstuk, en het personeel is zeer vriendelijk en maken het hun gasten op alle mogelijke manieren erg naar hun zin.
Desirée P.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Dry Aged runder ribstuk was top! Eveneens de aspergesoep en dit in een lekkere sfeer en een zeer vriendelijke gastheer! Een geslaagde avond!
Jolanda R.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Heerlijk genoten van het verrassingsmenu met bijpassendevwijnen. De sommelier had veel verstand van wijn. Zeker voor herhaling vatbaar.
Fred D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Een brasserie in het uitgaanscentrum, waar moeite wordt gedaan om méér dan eenvoudige voedzame maaltijden te serveren. Dat lukt aardig, met een groep van 8 personen hebben we genoten van een 3-gangen verrassingsmenu. Voor een rustige donderdagavond, buiten het seizoen, was het druk, met bediening door slechts 1 persoon, die snel en kalm alle tafels wist te voorzien van dranken en spijzen. Ik was niet prettig verrast met zalm, maar deze was heel smakelijk, gestoomd en vervolgens gegrild, omringd met bijtgare vergeten groenten in een nette presentatie.

Le Baroque heeft een prettige ambience en is heel geschikt om met een wat grotere groep te diner.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
We wonen in de buurt van Valkenburg en zijn er dus regelmatig te vinden maar hadden op één of andere manier nog nooit bij Le Baroque gegeten. Gisteren waren we wederom in Valkenburg en zijn we voor een lunch bij Le Baroque terecht gekomen. Wat een aanrader, één van de lekkerste lunches ooit gegeten zelfs! Ik koos voor het broodje gehaktbrood met uienmarmelade. Het was helemaal af, de smaken waren perfect bij elkaar. Heerlijk knapperig zuurdesembrood, bolletjes komkommer, verrukkelijk gehaktbrood wat samen met de marmelade gewoon genieten was. Waar andere restaurants in Valkenburg wat betreft eten vaak eenheidsworst zijn en niet onderscheidend, is dit gewoon super kwaliteit, en net even anders dan anders. Complimenten voor de chef! Houd dit vast! Hiermee kun je je onderscheiden. Binnenkort een keer diner bij jullie proberen!
Nme_32 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Beste lezer, dit restaurant kun je echt niet voorbij lopen. De sfeer, kwaliteit van het eten, vriendelijke bediening buitengewoon goed. Gisterenavond hadden wij het 4 gangen verrassingsmenu genomen. Alles was supervers, goede timing tussen de gangen, lekkere wijn en mooi geprijsd. Complimenten voor de kok(s), bediening en uitstraling. Wij wonen iets te ver (Amsterdam) anders waren wij hier vaker te vinden :-). Hou dit niveau vast want met kwaliteit onderscheid je van de rest.
Sipke S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Het eten was erg smakelijk, goede vegetarisch gerechten. Ze hebben een leuke en professionele bediening. Zeer klantvriendelijk.
Marjolein R.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
We hebben hier gisteravond met twee personen gegeten. Het eten was meer dan heerlijk! De gastheer geeft je een welkom gevoel en heeft een goed inzicht in waar je als gast behoefte aan hebt. Gezellig aangekleed zowel binnen als buiten. Kortom wij komen hier zeker deze week nog een keer terug en bedankt voor de fijne avond
Irene H.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Vanwege ons 40-jarig huwelijksjubileum met ons kinderen bij Le Baroque gaan eten (8 pers.). Twee weken vantevoren een en ander gaan bespreken en reserveren. Een week vantevoren laten weten dat wij een menu van 35 euro wilden. Bij het nakijken van de nota de volgende dag bleek dat a la carte prijzen berekend waren. Verschil 80 euro. Vergissen is natuurlijk mogelijk. Maar na diverse telefoontjes eindelijk iemand aan de lijn die voet bij stuk hield dat wij a la carte gegeten hadden. Dit was dus niet volgens afspraak! Maar er was verder niets aan te doen. Schande! Voorts moet vermeld worden dat het personeel bijzonder onvriendelijk en arrogant was en dat wij onze tafel zelf maar moesten zoeken. Ook duurde het heel lang eer de gerechten werden geserveerd. Vier uur voor een menu van 3 gangen is buitensporig lang. Dus Le Baroque is absoluut geen aanrader. Er zijn genoeg andere restaurants met vriendelijk personeel, een leuke ambiance, lekker eten en een eerlijke rekening!
Beste mevrouw Hendriks, langs deze weg wil ik nog even terug komen op uw ervaring in ons restaurant.
Wij hebben u aan tafel een menu voorstel gedaan en u gaf daarbij aan liever uit de kaart te kiezen, op de kaart staan duidelijk de prijzen vermeld en van oplichting kan dus geen sprake zijn.
Wij hebben u nooit verteld dat u voor de prijs van het surprise menu ook zelf uw menu kan samenstellen, bij de reservering hebben wij u ook verteld over de mogelijkheden voor uw gezelschap.
De avond was prima verlopen en de wachttijd zou kunnen kloppen maar dit is van te voren met u gecommuniceerd omdat wij nooit voor meer dan 7 gasten per tafel alla carte koken.
Bij het verlaten van het restaurant en tijdens het diner heeft u helemaal niks laten blijken van enige onvrede over het wachten of over een niet kloppende rekening.

Wij zullen altijd ons best doen voor onze gasten en betreuren het dan ook dat u ons als hautain en ongastvrij heeft ervaren, na evaluatie met de gastheer van die avond wijst ook niks daarop. Na uw telefoontje met uw klacht is u direct toegezegd dat u woensdag zou worden terug gebeld omdat dan de betrokken gastheren weer aanwezig zouden zijn, dat zijn wij ook na gekomen.
Wij hebben ook met u contact gehad en zijn met een net voorstel gekomen om u toch een tevreden gevoel te geven, dat heeft u afgewezen en vervolgens deze recensie geplaatst. Wij vinden het zeer jammer dat wij er samen niet zijn uitgekomen en hadden u graag als gast terug gezien. Met vriendelijke groet John

Reactie van proever:

Beste meneer John,

Uit uw reactie blijkt dat u niet goed bent geinformeerd.
Ten eerste: wij hebben vantevoren het 3-gangen menu besteld.
Ten tweede: er is nooit over de lange wachttijd gecommuniceerd.
Ten derde: na een dineetje ga je niet om half elf nog de rekening controleren. Dat zou ook niet nodig moeten zijn.
Ten vierde: wij gaan niet nog meer geld uitgeven aan twee dineetjes met een korting van 2 tientjes, conform uw voorstel. Excuses en terugbetaling waren op zijn plaats geweest.
Hopelijk staat klantvriendelijkheid, een goede en eerlijke communicatie en gastvijheid meer in uw aandacht het komende jaar.
I.C.M. Hendriks
Comelleke .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Het eten was zàlig lekker, uitermate genieten! Door de drukte was het niet aangenaam vertoeven, veel lawaai, veel geloop, bovendien staan de tafeltjes heel kort op elkaar. Wij eten en genieten graag in rust, wat helaas niet het geval was. Als we wisten dat het er rustiger zou zijn, zouden we wel overwegen om terug te gaan, net omdat het eten heerlijk was.
PvanderHelm .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Heerlijk gegeten bij dit sfeervol ingerichte restaurant!!Als je in Valkenburg bent en ik mag iemand een tip geven om tegaan eten en genieten dan is dit het restaurant dat je niet moet missen!!3 gangen verrassingsmenu was perfect voor elkaar,wij houden allebei van lekker eten en gaan vaak uiteten en dit menu voldeed prima aan onze verwachtingen van de uitstraling en ambiance.....kortom Valkenburg------>Le Baroque!!
Adam W.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Dit restaurant is een pareltje temidden van wat wel 100 andere restaurants lijkt
in een drukke toeristische straat in het centrum van Valkenburg

Wat een geluk voor mijn vrouw en ik dat we dit restaurant kozen

We waren met mijn zoon een paar dagen in Valkenburg van de week,
in de hoop dat hij de grotten en de ruine leuk zou vinden - hij is negen.

Na een late lunch op de dag van aankomst zochten we een plek om te eten
en in het centrum van Valkenburg barst het van de etablishementen
die er zowat allemaal - op het eerste gezicht - hetzelfde uitzien en hetzelfde serveren

Iets trok ons aan bij 'Le Baroque' - in eerste instantie dat het er wat rustiger was,
en bij nader inzien - toen we eenmaal aan een tafeltje op het terras zaten - dat het er netter uitzag en het personeel goed gekleed en professioneel overkwam

Omdat we die avond niet zoveel trek hadden hebben mijn vrouw en ik alleen voorgerechten genomen en die waren fantatisch:
mijn Indiase kokossoep was perfect en de huisgemaakte vegetarische loempia's van mijn vrouw waren prachtig
De service was ook uitmuntend en de professionele werkwijze van het bedienend personeel creeerde rust en gezelligheid

De avond erna - op Woensdagavond - besloten we er te dineren
Deze keer aten we a la carte en namen een hoofd- en nagerecht
We zaten nu binnen vanwege de aanwezigheid van vervelende wespen op het terras

Ik koos de eendeborst met limoncello en mijn vrouw de varkenshaas-sate
De enige wijn op de wijnkaart waarvan ik vond dat die bij beide gerechten zou passen
was helaas op - maar de professionele bediening hielp ons uit de brand:

de wijn die ik wilde was vervangen door een andere die (nog) niet op de kaart stond
en de ober liet ons deze proeven - mijn vrouw besloot van deze wijn een glas te nemen bij haar hoofdgerecht en ik kreeg hulp bij het kiezen van het juiste bier uit hun mooie bierselectie/tapbieren

Mijn eendeborst had niet beter kunnen zijn - perfect rose gebakken en mals,
de limoncellosaus had ik mij anders voorgesteld - meer citroenerig - maar het was verassend subtiel en het bord was verder perfect opgemaakt met al dante verse groenten

De varkenshaas-sate van mijn vrouw heb ik mogen proeven - super-mals, en begeleid door een mooie gele rijst en - niet overheersende - satesaus en huisgemaakte zoet-zuur

Als dessert hebben we een mooi kaasplankje gedeeld geserveerd met limburgse stroop en huisgemaakt vers dadelbrood
en hierbij nam mijn vrouw nog een glas van de wijn - die haar goed beviel - en dronk ik een tawny port die mooi de smaken van de kazen accentueerde

De bediening en de keuken waren excellent!
De strak geklede professionele bediening was goed op de hoogte van de dranken en het eten en waren niet verlegen om een gezellig praatje te houden aan tafel - top!

De ambiance is netjes en sfeervol en het restaurant oogt zeer schoon,
leuk detail zijn alle - met opzet - gebroken spiegels aan de wand
Enige min-puntje was dat we wat lang moesten wachten op het kaasplankje terwijl het toen nog echt niet druk was in het restaurant of buiten op het terras

Al met al een hele fijne avond met geweldig eten - wat wil je op je vakantie nog meer
Valkenburg is voor mij nu synoniem met 'Le Baroque' -- klasse! en ga zo door
Iris1103 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Vandaag hebben wij met z'n tweeën bij restaurant Le Baroque gedineerd. We zijn tussen 17:00 - 18:00 aan tafel gaan zitten ivm het 'early bird'-voordeelmenu: een 3-gangen menu voor €25 ipv €35. Dit bleek echter niet het verrassingsmenu van €35 te zijn maar een heel ander vast menu. Wij kozen voor het 3-gangen verrassingsmenu waarbij we ook dieetwensen opgaven (1x vegetarisch). Het eten was lekker, een klein beetje culinair en voor vegetariërs ook niet te standaard.
De bediening echter was zwaar onder de maat. Geen van beide obers was onvriendelijk maar ze zijn zeker geen horeca kampioenen.
Na ons eerste drankje werd ons niet meer gevraagd of we iets wilden drinken. We hebben met lege glazen ons voorgerecht gegeten. Bij het hoofdgerecht vroeg een van ons een bijpassende wijn. Er werd echter niet verteld welke wijn er voor ons was uitgekozen toen we deze kregen. Toen wij dit later vroegen wist de ober dit blijkbaar niet en liet ons de fles zien zodat we het zelf konden uitzoeken.
Het dessert liet erg lang op zich wachten, we hebben dit aangegeven maar ook toen het kwam werd er niks gezegd in de trant van excuses.
Echt heel jammer van de bediening dus aangezien het eten wel lekker was. Ik zou dit restaurant daarom niet aanraden aan iemand.
Ed A.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Ruime keuzes, afhankelijk van het weer kun je Buiten op het terras heerlijk vertoeven, heerlijke keuze menu,s, prijs kwaliteit is in orde, wij komen hier terug
11floris .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
gegeten bij baroque. ondanks laat tijdstip van reserveren toch nog plaats voor ons tweeën. vaak langs gelopen echter nooit gegeten. lekker gegeten vriendelijke bediening erg lekkere wijn uit chili. toetje lekker, niet te veel mooie opmaak goed aangepast aan andere gangen. gaan hier zeer zeker nog eens eten. prijs kwaliteit prima. inrichting van restaurant warm sfeervol.
Hans P. V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Met een groep van twaalf personen met een heel verschillende smaak bij Le Baroque gegeten. Service was lekker enthousiast: uiteraard kunt U karaffen kraanwater krijgen! De keuken slaagde er goed in alle verschillende gerechten bijna tegelijkertijd op tafel te krijgen. Geen stress, men blijft vriendelijk. Gerechten op smaak, garnituur uitgebreid en vast bij te bestellen, maar dat was niet nodig. Mijn vlees was wel wat te ver doorgegaard voor blue en of het bij nawegen de beloofde 300 gram zou zijn geweest weet ik niet helemaal zeker. Lekkere desserts sloten de avond plezierig af.