Restaurant Laus

Bredestraat 7 6211 HA Maastricht Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Laus

Verrassende mediterrane keuken in Maastricht

Restaurant Laus roept herinneringen op aan Milaan. Het is een klein restaurant met een eigentijdse inrichting. Op de kaart staan zeer diverse gerechten; van zwaardviscarpaccio tot sint jakobsschelpen met varkensvlees. Ook de wijnen in dit restaurant zijn goed gekozen. Het personeel is jong maar zeker attent. De zaak is nog niet zo heel lang open, maar toch hangt er een fijne sfeer die ervoor zorgt dat je zeker terug wilt komen!

Meer informatie over restaurant Restaurant Laus

Maandag t/m Vrijdag 17:00 - 22:00
Zaterdag 12:00 - 15:30

• Af te huren
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
voorgerecht was super! soort tapas schoteltje. hoofdgerecht tournedos in truffelsaus, vond ik net voldoende. vlees was lekker mals, maar de saus was te vlak. toetje was overheerlijk. Prijs kwaliteit vond ik matig.
Karin W.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Afgelopen zaterdag zonder reservering naar binnen gelopen. Er werd wat "geschoven" en we konden met z'n vieren aan tafel. Prima kaart, met goed menu. Fijn dat je kunt kiezen tussen de primi, secundi en dolci, bij het 3 gangen menu (starter antipasti). Heerlijk zelf gebakken brood met pesto/basilicum olie. En ook de antipasti waren erg lekker en origineel. Hoofdgerechten waren prima. Zeer vriendelijke bediening. Absoluut een aanrader.
Claudia S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk eten: we kozen het 4 gangen dagmenu en kregen ruim voldoende. Lekkere antipasti, daarna ravioli met pompoen en als hoofd vis; zeebaars met verse groenten. Omdat we niet zo van zoet houden kozen we kaasplankje als dessert. Alles was ruim voldoende en kwaliteit. Vlotte bediening en leuke sfeer. Voor herhaling vatbaar als we weer in Maastricht zijn!
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Leuk restaurantje met lekkere muziek in een mooi straatje. Lekkere Valpolicella voor een prima prijs. 3 gangen (zonder dessert) voor € 36 is zeer redelijk. Mooie anti pasta , met name de sardine en gefrituurfe olijven waren erg lekker. Heerlijke pasta met langoustines en arrabiata saus als primi en steak met Marsala saus als hoofdgerecht. Attente bediening. Mooi adresje.
Yvonne M.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
we zijn onverwachts gaan uiteten bij Laus. Met 2 personen de dagpasta besteld als hoofdgerecht.
We kregen vooraf al wat groene en zwarte olijven en daarna zelf gebakken pizzabrood met lekkere kruiden welke je kon dippen in basilicumolie, echt heerlijk.
De spagetti met geschaafde truffel was ook perfect.Prima portie ook.
Zeer de moeite waard om nog een keer terug te gaan.
Enig minpuntje 5,50 voor een fles Pellegrino mmm dat is wel erg duur.
Tess.hoitink .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk restaurant op een mooie plek. Enthousiaste, betrokken, lieve bediening die je echt een prachttijd wil geven. Heerlijk gegeten ook!
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We zijn voor het 4 gangenmenu gegaan, heerlijk!! Bediening was zeer vriendelijk, professioneel en goed. Zeker een aanrader!
Mieke-roosen .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Wederom een top avond bij Laus. Waanzinnig lekker eten en een heel vriendelijke bedieningRestaurant Laus , een absolute aanrader!
Hein O.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Geweldige ontvangst door gastheer, eten was ook van een goede kwaliteit, met name de zelfgemaakte pesto was heel bijzonder en superlekker!! Ook heerlijke spaghetti met scampi. Ook aandacht voor speciale menu wensen en allergieën.
Met de bon een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding.
Absoluut voor herhaling vatbaar.
Jammer dat we slechts een tafel voor 2 personen konden reserveren, anders hadden onze vrienden kunnen meegenieten.
Ajongeneelen .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
De bediening was zeer vriendelijk, gastvrij en attent, niet opdringerig, aangenaam en zeker een compliment waardig. Bediening wist wat ze deed en serveerde, top.
Eten was zeer goed van smaak en temperatuur, hoeveelheden waren klein in verhouding tot de prijs. Brood vooraf was zeer goed, orgineel.
De inrichting is deels gewaagd met metaal, glas en donker hout, maar pakt goed uit. De twee metalen luchtkanalen vloeken met de hele inrichting, ik zou ze wegwerken achter een koof en een kolom.
Tipje is om de keukendeur dicht te houden. Als je gebruik maakt van het toilet, dan kijk je in de keuken en zie en hoor je alles. (open deur is net wat minder "sfeervol". Wel compliment voor de nissen met wijnflessen waar je langs loopt en achter de trap, is een mooi beeld als je er langs loopt, mooi gedaan.
Over paar maandjes gaan we zeker nog eens terug.
M4.janssen .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Gegeten met Shell vouchers ,elk tweede gerecht gratis. Top gegeten, heerlijke huiswijn. Onzettend aardige bediening! Aanrader dus!
Luukgelsing .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
We hebben een heerlijke avond gehad. Eerlijk eten, geen poespas met veel aandacht bereid. Een verrassend kaasplankje met een heerlijke smaakopbouw.
Reachwouter .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Veel geld voor niet erg opmerkelijk eten in een restaurant met gezellige sfeer, met vriendelijke maar erg langzame bediening. Het duurde anderhalf uur na binnenkomst om het hoofdgerecht op tafel te krijgen.
Maehendrix .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Mooi ingericht restaurant, met een uitstekende keuken en een prima bediening.
Rotoli di Salmone een geweldig voorgerecht
Natuurlijk hebben ze ook de lekkerste koffie Illy
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Laus is een aanrader voor een gezellig en culinair avondje uit. Wij namen het 3 gangen menu en het eten is er zeer goed, vooral de carpaccia, en het personeel is zeer vriendelijk en maken het hun gasten op alle mogelijke manieren erg naar hun zin.
E.buck .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
We hebben ons laten verrassen door de kok en dat is een super keuze geweest. Heerlijk qua smaak en opdienen. De wijn werd passend geserveerd en de bediening was meer dan vriendelijk, vonden het fijn dat we er waren. De inrichting is prettig en je hebt voldoende privacy. Ga zo door.
Jason O.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Heerlijk gegeten! Vooraf de antipasti en als hoofd lam en tagliata di manzo. Allemaal lekker bereid en een mooie opmaak van de gerechten. Het chocoladetaartje is een echte aanrader!! De bediening is heel erg vriendelijk en behulpzaam.
Fries-en-Ommeland .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Goed bereid, lekker eten. Hoofdgerecht naar mijn mening te kleine porties. Ik ben geen grote eter, dus ik krijg het vaker niet op dan dat er te wensen overblijft. De bediening was vriendelijk, naar mijn mening misschien iets te stijfjes, maar afijn, de jongen was nog in de leer dus dan moet je het ook zo goed mogelijk proberen.

Zaterdagavond liepen we hierlangs en het zag er uitnodigend uit, dus gelijk gevraagd om een tafel. Dit kon tot onze verrassing nog, meestal zit de horeca in Maastricht dan al vol! De inrichting van de zaak is bijzonder en eclectisch. Dit komt omdat de zaak vrij smal en langwerpig is. Het begin ziet er wat ruwer uit met bredere tafels, dan kom je in een serre gedeelte met de bar waar je best leuk aan weerszijden van de serre kunt zitten. Vervolgens is er nog een glazen trap naar boven, waar kennelijk nog meer zitplaatsen zijn.
Wij waren gezeten in de serre. Als voorgerecht nam ik de carpaccio en zij de coquilles. Prima porties, al waren de coquilles wat aan de kleine kant. De carpaccio was mals en zacht en het bord goed gevuld, niets op aan te merken.
Als hoofdgerecht nam zij de vangst van de dag, doradefilet, en ik de risotto met paddestoelen en truffel in de portie van een hoofdgerecht. De portie vond ik zelf wat te weinig, meer een portie voor een lunch, maar de rekening zei toch hoofdgerecht. De smaken verder prima in balans, mooie truffel en hartige paddestoelen.
Tot slot voor haar een chocoladesoufflé, warm en ambachtelijk en zeer smaakvol, en voor mij espresso met vanilleijs. Alle gerechten waren mooi op smaak gebracht, daarop niets aan te merken, maar voor de prijs vond ik de porties toch net iets te matig, anders had ik prima een 8 kunnen geven. Had ook een communicatiefout met de keuken kunnen zijn, wie weet. Toch een positieve ervaring gehad.
Edithoudt .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Wij vonden het een heel goed restaurant qua eten. De gerechten zagen er prachtig verzorgd uit. Het smaakte ook allemaal overheerlijk.
De bediening vergat nog wel eens dat je er zat. Vooral in het begin duurde het heel lang voordat ze kwamen vragen wat je wilde drinken.
Zuival .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Tijdens een tripje naar Maastricht bezochten wij Laus met een Shell voucher. De service was vriendelijk, het eten (carpaccio, biefstuk en de tiramisu) en de wijn heerlijk, het restaurant is knus en draait om de warme, gezellige, mediterraanse stijl te benadrukken als achtergrond muziek authentieke Italiaanse muziek, die bijdraagt aan de sfeer. We gaan er zeker weer een keer heen. Een aanrader!!