Restaurant Las Palmas

Wilhelminakade 330, ingang aan de Otto Reuchlinweg 3072 AP Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Las Palmas

Wij heten u van harte welkom bij restaurant Las Palmas voor een fantastisch moment in goed gezelschap.

Bij Las Palmas worden de tafels gesierd door oesters, fruits de mer, bouillabaisse, vlees, wild en gevogelte. Dit alles vergezeld met mooie wijnen en afgesloten met de meest uiteenlopende vette kazen of een grandioos dessert. Bij Las Palmas vieren wij het hele jaar door feest.
Elke dag is een uitgelezen moment om Las Palmas te bezoeken en te genieten. Wij bieden oneindig veel mogelijkheden voor zowel privé als zakelijke aangelegenheden. Van sit down dinners tot walking drinks. Van een intiem diner voor twee met gerechten à la carte tot zakelijk dineren in een privé ruimte met aparte keuken of Las Palmas volledig afgehuurd. Brengt u een bezoek aan Lantaren Venster of het Luxor Theater op de Pier? Bij ons kunt u uitgebreid borrelen aan de bar met een goed glas wijn en verrukkelijke snacks. Van kerstdiner tot nieuwjaarsborrel en van huwelijk tot verjaardag. Heeft u iets moois te vieren? Ons team en de ambiance van het robuuste pand zullen zorgen voor een onvergetelijke avond. Vanzelfsprekend bieden wij dezelfde hoge kwaliteit en service ook buiten ons vertrouwde restaurant en kunnen wij op elke gewenste locatie voor u cateren. Wij koken uitsluitend met de meest pure en dagverse seizoensproducten. De aanvoer van de mooie typische Las Palmas producten variëren zeer in de verschillende jaargetijden. Daarom kiezen wij er steeds vaker voor om u seizoensgebonden gerechten aan te bieden, welke uitblinken in hun volle, rijpe smaken.

Wij doen u graag een voorstel aan tafel, afgestemd op uw wensen en rekeninghoudend met al het moois wat het desbetreffende seizoen te bieden heeft. U kunt zelf het aantal gerechten vaststellen. Ervaar het zelf.

Wij zien uit naar uw komst.

Meer informatie over restaurant Restaurant Las Palmas

Aan het begin van de Wilhelminapier, tegenover het Nieuwe Luxor Theater, ligt metrostation Wilhelminaplein. Hier komt een rechtstreekse metro vanaf het centrum, het Centraal Station of Ahoy. Ook bevindt zich vlak naast dit metrostation de tramhalte Wilhel
  • Kom je met de auto?
    Met de auto Restaurant Las Palmas prima bereikbaar via de gebruikelijke uitvalswegen en is gelegen op de Wilhelminapier op de Kop van Zuid, naast de Erasmusbrug. Het adres is Wilhelminakade 330 en de ingang zit aan de Otto Reuchlinweg. Uiteraard kunnen
  • : U kunt tijdens uw bezoek aan Restaurant Las Palmas op twee manieren parkeren. De openbare parkeerplaats bevindt zich naast het Las Palmas gebouw. U betaalt daar van maandag t/m zaterdag tussen 09.00 en 23.00 uur en op zondag tussen 12.00 en 23.00 uur met

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 23:00
Zaterdag 18:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Las Palmas

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Nog nooit geweest, dus nu maar de kans pakken om er te lunchen. Bij aankomst verwachte ik eigenlijk dat mijn jas werd aangenomen, maar de gebeurde niet. Die moest gewoon over je stoel hangen. Waar was Meneer Reimers?!
3 kleine gerechten voor een lunch zijn voldoende, dus ik koos voor Gravad lax, die super heerlijk was. Dat was een goede start. Op naar de Poke bowl (zalm), die ook met tonijn te krijgen is. Tja... tuinbonen, komkommer, gebakken uitjes, mango, advocado en wakame op rijst in een kom met stokjes erbij. Nee, dat was geen smaakexplosie. Jammer. De Bouillabaisse heeft ook hier mijn smaakpapillen niet gekriebeld. De wijn erbij was wel lekker vol en smakelijk.
Mijn tafelgenoot heeft wel gesmuld. Misschien ben ik gewoon een verwende kip?!
Cees K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Eten was goed , niet echt bijzonder.
Wijn veeeeeel te duur.voor ‘n flesje van 10€ (bij Gall en Gall ) betaal je 39,50€ is erg overdreven.
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Het stond zelfs in de kranten. Las Palmas van TV kok Herman den Blijker is verkocht aan Eveline Hu die meerdere goede restaurants heeft in Eindhoven. Echt culinair nieuws dus. We gaan meteen kijken en proeven wat de veranderingen zijn. Neen, er hangen geen Chinese Lampions en voorlopig zal alles bij het oude blijven. Maar dat is maar schijn. De Franse keuken van Herman met de eerlijke, stoere en stevige gerechten gaat toch plaats maken voor de verfijnde keuken van Eveline. Vanaf 7 mei is er een nieuwe menukaart met heel veel nieuwe gerechten. Of het nu de Franse keuken blijft met een Aziatische touch of een Aziatisch met een Franse touch zal de toekomst uitwijzen.
Wij mogen alvast voorproeven en genieten van zeer verfijnde kleine hapjes die zo bijzonder zijn dat we deze avond al niet meer aan de "normale" kaart toekomen. Een ding is honderd procent zeker: Eveline kan koken. En hu (hoe) !
Natuurlijk is het ook wennen voor het personeel van Las Palmas (de naam blijft trouwens). De grote baas met zijn altijd smetteloze witte koksjas gaat weg. En als je dan vraagt aan het personeel: moet ik je met deze overgang nu condoleren of feliciteren dan zie je een minzame glimlach. Zo te zien gaan ze onverdroten en met groot enthousiasme door het hun werk. En dat is gasten een geweldige avond bezorgen.
Wij wensen Eveline en al het personeel van Las Palmas een geweldige toekomst.
Loek Wijchers
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Onlangs bij de nieuwe eigenaar van Las Palmas '' Eveline Wu '' (Wereldkampioene Chinese keuken 2016) gegeten. Wat een verrassing Franse/Aziatische keuken met o.a. oesters met framboos en tabasco ,coquilles met sojasaus ,sushi met o.a. krab ,sashimi,inktvis, bavette etc. Alle gerechten van wereld klasse ook de service was top.
Het vernieuwde Las Palmas is wat mij betreft een schot in de roos voor Rotterdam en ver daarbuiten. AanraderT !
Hans C.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Voor het eerst sinds het aantreden
van Eveline Wu in Las Palmas geweest op 27 april jl 7. Viel niet tegen. De sushi/sashimimix was heel erg lekker. Een lekkere Rosé en een kopje espresso met een grappa chardonnay rondden het geheel af. ik heb inmiddels gezien dat er een compleet nieuwe kaart is.
Ga zeker nog eens terug.
V.P. K.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Gisteravond met 8 personen gegeten in Las Palmas, sinds 1 april 2018 in handen van Eveline Wu, de sushi queen van Eindhoven. Hartelijk ontvangst door Willem Reimers, die ons in de prachtig ingerichte zaak naar onze mooie tafel begeleidde.
Een aantal van ons namen vooraf de Sushimix (rainbow roll met zalm, tonijn, avocado en krab) van € 13,50 en er nam iemand de Pastrami van koningskrab met ansjovismayonaise, knolselderij en radijs van
€ 21,50. De sushimix smaakte heerlijk, maar waren wel 8 grote hompen sushi, bijna een maaltijd. De pastrami waren 3 inimini rolletjes die je met één hap naar binnen kon werken. Toen ik daar een opmerking over maakte, kwam er een dame van Las Palmas op mij af, ging achter mijn stoel staan en riep op agressieve toon: U had een klacht??! Ik zei dat ik geen klacht had maar een bemerking over de verhouding van de porties en er werd mij in niet mis te verstane taal college gegeven ove het feit dat kingskrab duurder was dan sushi. En daarmee was de kous af.
Als hoofdgerecht hadden een aantal van ons de in roomboter gebakken tong (buiten de kaart om). Deze was op de rand af gaar en er werd huisgemaakte frites bij geserveerd (gortdroog) zonder mayonaise waar wij om moesten vragen, anders was het niet weg te krijgen. Als garnituur een piepklein schaaltje sla met 2 halve cherrytomaatjes en 3 pistache nootjes met een enorme zoute dressing (?) er doorheen. Bij het afruimen van de tafel maakte ik hier een opmerking over maar daar werd niet meer op gereageerd anders dan "we zullen het doorgeven"'. De dame die eerder achter mijn stoel stond te schreeuwen, verscheen deze keer niet.
Bij het afrekenen moesten we rond de € 95 p.p. neertellen (wel een goede grüner veltliner erbij gedronken). De prijs/kwaliteit verhouding is (nog) ver te zoeken en mevrouw Wu heeft nog werk aan de winkel. Ook met het instrueren van haar wat onhandiq pesoneel (bij het afrekenen ging ook het eea mis). De klant is duidelijk geen koning in Las Palmas. Wij komen hier in ieder geval niet meer terug.
Renate B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Hoe kan het, dat je zo ongeïnteresseerd en ongemotiveerd een lunch aan kan bieden voor €225,-? Personeel was drukker met elkaar dan met de gasten, 5 man staat bij de uitgang van de zaak en letterlijk niemand zegt gedag!?? Ronduit onbehoorlijk! Vers zijn de producten absoluut, maar worden verprutst doordat het drijft in het vet. Gemiste kans met deze mooie producten, jammer! De olijfolie van het huis is daarentegen fantastisch!
Alexandra D.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Het was een heerlijke avond en begon met een Prosecco en een oester, daarna de Pijlstaart inktvis in ringetjes gesneden en de Vongole, die we samen gedeeld hebben. Het waren grote porties en goed van smaak. Als hoofdgerecht hadden we de fantastische Dorade in zoutkorst, (alleen in Portugal lekkerder gegeten) met verrassende gebakken gnocchi, en de zeebaars met groente en puree. Als wijn hadden we de huiswijn Sauvignon Blanc, maar die was niet speciaal. We zijn toch ook nog voor de toetjes gegaan, maar één toetje met z'n tweeen was genoeg geweest, want die waren ook best groot. Wat het eten betreft dus niets dan lof. Wat de bediening betreft, vonden we dat er veel verschillende mensen aan de tafel kwamen en de ene was iets professioneler of entusiaster dan de andere. de wachttijd tussen de gangen was wat aan de lange kant, Vooral na het apperetief duurde het een uur voor de voorgerechten kwamen. Aan het einde kwam de expansieve ober met het franse accent en bood ons in veel woorden een kleine koffiespecialiteit aan, zoals wij begrepen "van het huis", er kwam ook nog een schaaltje met koek bij, dat we vriendelijk afgslagen hebben. Helaas stond dit zo vriendelijk aangeboden drankje wel op de rekening en kostte nog wel 19,50! Dit werd op ons verzoek in mindering gebracht en was zogenaamd een misverstand. Het was voor ons toch wel een minpuntje dat zo ongevraagd de toch al hoge rekening (maar daar klagen we niet over) nog even wordt opgestuwd. een vorige keer was er ook al een fout gemaakt door ipv prosecco, champagne in rekening te brengen. Misschien een tip, zodat sommige klanten niet met een klein ontevreden gevoel naar huis gaan.
Michel J.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Op zaterdagavond 2 december een 4-gangen verrassingsmenu van vis gegeten. Fantastisch gegeten. Prima sfeer, zeer aardige en professionele bediening. Herman liep ook door de zaak en we hebben nog even gepraat met een zeer vriendelijke meneer Rijmers. Al met al een heerlijke avond gehad en we komen zeker terug.
Annet V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Duur, hoge kwaliteit, stampvol. Het concept werkt meer dan prima. Was het grandioos? Zeer zeker niet. Maar wat hebben we een top avond gehad.....
Xstreamer M.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Eten was wisselend. Voorgerecht goed. Tussen gerecht van Argentijnse garnaal konden ze niet eens uitleggen. Hoofdgerecht was ok, biefstuk, maar, niet heel bijzonder. Toetje van kazen was. Ok, maar volgorde kon niet goed uitgelegd worden.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Op 4 oktober heb ik hier met collega's gegeten. De ontvangst was erg prettig en het restaurant had een warme sfeer. We besloten om het 5 gangen verrassingsmenu te nemen. Elk gerecht was heerlijk en iedereen heeft erg genoten. Meneer Den Blijker zat verderop en dit was een leuk detail. Kortom, wij hebben erg genoten en komen zeker terug.
kopwerk .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Zo zout heb ik het nog nooit gegeten. En dan lettelijk wel te verstaan. Mijn 4 gangen menu ging al danig mis bij het tussen gerecht , te zout. Maar het hoofdgerecht sloeg alles. De vis en vooral ook de spinazie brem en brem zout. De kok daarvoor verantwoordelijk moet meteen zijn diploma inleveren (de Blijker zelf dus). Daarnaast voelde ik mij in de kantine van de plaatselijke voetbalvereninging. Even ongelooflijke herrie. Een gewoon gesprek met mijn tafelgenoot was niet te voeren, bovendien waren de serveersters nauwelijks te verstaan, dus ik heb geen idea, wat ik op mijn bord kreeg. Mijn partner had een visgerecht met aardappeltjes en kappertjes. Hoe we ook keken, we hebben ze niet kunnen ontdekken. De manager? bood aan mijn menu te vergoeden, wat echter de avond niet meer goed kon maken. Eens maar nooit meer.
lisette L.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Las Palmas is echt een zaak waar je als Rotterdammer een keer geweest moet zijn! Ik vond het jammer genoeg niet speciaal genoeg om er nog eens terug te gaan. De sfeer vond ik niet heel fijn, het eten was erg lekker maar niet verrassend. De bediening was prima maar ik miste net dat beetje aandacht.
Anne-Claire S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Met 2 personen gedineerd bij Las Palmas. Leuk ingericht restaurant op een mooie locatie. De kaart is mooi opgebouwd, de ingrediënten zijn vers en in de keuze van de producten 'herken' je de hand van Herman den Blijker; stoer, vers, eerlijk.
Helaas houdt het daar op.
Bij het ontvangst werden wij met meerdere personen voor verschillende tafels meegenomen. We kregen een tafel vooraan met prachtig uitzicht op de bedrijvigheid in de keuken maar werden tegelijkertijd verwend met een voortdurende stoet van personeel dat voor ons langs heen en weer liep. Omdat de opzet van het restaurant langgerekt is moet het personeel kilometers maken om overal bij te kunnen. En als er dan tussen de tafels wordt gelopen wordt er meerdere keren tegen stoelen aangestoten, zonder excuus.
We waren niet heel erg onder de indruk van de vriendelijkheid of de kennis van het personeel. We voelden ons door één persoon zelfs gewogen en te licht bevonden en ondanks dat er geen onvertogen woord werd gezegd was de non-verbale desinteresse meer dan duidelijk.
Het eten was zondermeer goed bereid maar miste wat ons betreft een verrassende factor. De opmaak kan echt stukken beter, vooral het kaasdessert was één rommeltje, met een gezellige flats appelstroop uit een potje op de rand.
Het hebben van een open keuken is leuk, voor beide kanten. Maar ben je ervan bewust dat klanten alles kunnen zien, ook aflikken van vingers, het dragen van opmaakmateriaal in de zak van je mouw (en steeds gebruiken en terugsteken) en het bakje met slordig opgestapelde kazen....
Als afsluiter een rekening van €200,- Wij vonden het niet waard.
Ming Yin H.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Met zes mensen hebben we genoten van een 4-gangen verrassingsmenu, na vooraf wat tempura gamba's en oesters.
Zelf koos ik voor de vis en vlees combinatie. Mijn tafelgenoten hadden uitsluitend vis en één koos voor uitsluitend vlees.
Ik kreeg als eerste gang een gebakken makreel, daarna als tweede gang een bedje met haring en als hoofdgerecht een ribeye met groente. Als nagerecht kreeg ik ananas met wat ijs en kletskop.
Alles smaakte uitstekend zoals je het mag verwachten in een kwaliteitsrestaurant. Smaken goed op elkaar afgestemd, mooi opgediend. Bediening was vriendelijk en professioneel. We zijn goed ontvangen door de heer Reimers en kregen zelfs een hand van Herman!
Ben ik qua smaak verrast? Nee, dat niet; bij geen enkel gerecht had ik het idee dat ik iets exclusiefs kreeg wat ik elders niet had kunnen krijgen. Is het prijstechnisch interessant? Ook niet.
De inrichting is trendy, er hangt een leuke sfeer; locatie is ook trendy. Conclusie: als je de bekendheid van de eigenaar wegdenkt, is het goed restaurant zoals velen in zijn soort.
M D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Zoals hieronder te lezen hadden we beter op 1ste paasdag kunnen komen want spontane dames van de receptie waren die dag erna ver te zoeken! En bediening was in onze ogen niet zo vriendelijk of keurig als normaal. Meneer in een net pak bracht veel nervositeit in de zaak(zag eruit als een kip zonder kop). Gelukkig lieten wij onze dag hierdoor niet verpesten en hebben wij uiteraard heerlijk genoten van de specialiteiten uit de keuken!
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Zaterdag voor Pasen hier met vier personen gedineerd. Vooraf doorgegeven dat er diverse beperkingen waren voor een aantal personen in ons gezelschap. Vriendelijke omtvangst door meneer Reimers en een dame die daar inderdaad van op de hoogte was.
Ambiance van het restaurant is erg leuk. Bediening was erg vriendelijk en correct.
Wij kozen voor het vier gangen (vis) verrassingsmenu. De krabsalade die we vooraf kregen zag er uit als een plaatje en smaakte goed. Het tussengerecht was Pieterman met inktvissalade. Een smakelijk gerecht maar niet erg verrassend. Het hoofdgerecht was zeebaarsfilet. Qua looks verschilde de vis niet veel met die van het tussengerecht en verder was de opmaak ook verre van bijzonder: een streep aardappelpuree, een veeg wortelpuree en een hoopje erwtenpuree. De smaak van dit alles was goed maar met dit gerecht gaat geen ster verdiend worden.
Het dessert was lemoncurd met vanille ijs. Smakelijk. Maar geen wow. Voor de persoon met beperking van toegevoegde suikers was er een vruchtensalade. Deze was lekker maar qua presentatie voor verbetering vatbaar, niet wat je zou verwachten bij een restaurant als Las Palmas.
Al met al een stevig geprijsd geheel.
De dag ervoor hadden we in een restaurant met een Michelinster geluncht. De rekening van Las Palmas was nagenoeg gelijk aan de rekening van de dag ervoor maar haalde helaas niet het zelfde (top)niveau.
B. 1.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Heerlijke 1ste paasdag gehad in Las Palmas en dat zonder op voorhand te reserveren. Leuk ontvangen door de spontane dames van de receptie en ook de bediening was erg vriendelijk. Wij vonden de combinatie van de gerechten verrukkelijk en hebben heerlijk genoten.
Figaro M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Slechte ervaring. 4 gangen menu besteld. Voorgerecht sashimi was goed, maar porties verschilde enorm qua grootte en dat voor de overige gerechten ook zo. Vissoepje met een stukje vis werd als bouillabaisse aangekondigd. Lachwekkend . Een smakeloze waterige vissoep (geen bouillabaisse!) met een klein eveneens smakeloos stukje vis. Hoofdgerecht was wagyu rund. Goed stukje vlees goed klaargemaakt, maar meegeleverde hoopje groenten en aardappel waren fantasieloos en smaakten matig. Nagerecht van brownie en beetje ijs eveneens fantasieloos. Bediening matig, er kon geen glimlachje af. En tot slot de extreem hoge prijs, waar een sterrenrestaurants met veel beter voedsel zich voor zou schamen. Eens, maar nooit meer.