Restaurant Las Palmas

Wilhelminakade 330, ingang aan de Otto Reuchlinweg 3072 AP Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Las Palmas

Wij heten u van harte welkom bij restaurant Las Palmas voor een fantastisch moment in goed gezelschap.

Bij Las Palmas worden de tafels gesierd door oesters, fruits de mer, bouillabaisse, vlees, wild en gevogelte. Dit alles vergezeld met mooie wijnen en afgesloten met de meest uiteenlopende vette kazen of een grandioos dessert. Bij Las Palmas vieren wij het hele jaar door feest.
Elke dag is een uitgelezen moment om Las Palmas te bezoeken en te genieten. Wij bieden oneindig veel mogelijkheden voor zowel privé als zakelijke aangelegenheden. Van sit down dinners tot walking drinks. Van een intiem diner voor twee met gerechten à la carte tot zakelijk dineren in een privé ruimte met aparte keuken of Las Palmas volledig afgehuurd. Brengt u een bezoek aan Lantaren Venster of het Luxor Theater op de Pier? Bij ons kunt u uitgebreid borrelen aan de bar met een goed glas wijn en verrukkelijke snacks. Van kerstdiner tot nieuwjaarsborrel en van huwelijk tot verjaardag. Heeft u iets moois te vieren? Ons team en de ambiance van het robuuste pand zullen zorgen voor een onvergetelijke avond. Vanzelfsprekend bieden wij dezelfde hoge kwaliteit en service ook buiten ons vertrouwde restaurant en kunnen wij op elke gewenste locatie voor u cateren. Wij koken uitsluitend met de meest pure en dagverse seizoensproducten. De aanvoer van de mooie typische Las Palmas producten variëren zeer in de verschillende jaargetijden. Daarom kiezen wij er steeds vaker voor om u seizoensgebonden gerechten aan te bieden, welke uitblinken in hun volle, rijpe smaken.

Wij doen u graag een voorstel aan tafel, afgestemd op uw wensen en rekeninghoudend met al het moois wat het desbetreffende seizoen te bieden heeft. U kunt zelf het aantal gerechten vaststellen. Ervaar het zelf.

Wij zien uit naar uw komst.

Meer informatie over restaurant Restaurant Las Palmas

Aan het begin van de Wilhelminapier, tegenover het Nieuwe Luxor Theater, ligt metrostation Wilhelminaplein. Hier komt een rechtstreekse metro vanaf het centrum, het Centraal Station of Ahoy. Ook bevindt zich vlak naast dit metrostation de tramhalte Wilhel
  • Kom je met de auto?
    Met de auto Restaurant Las Palmas prima bereikbaar via de gebruikelijke uitvalswegen en is gelegen op de Wilhelminapier op de Kop van Zuid, naast de Erasmusbrug. Het adres is Wilhelminakade 330 en de ingang zit aan de Otto Reuchlinweg. Uiteraard kunnen
  • : U kunt tijdens uw bezoek aan Restaurant Las Palmas op twee manieren parkeren. De openbare parkeerplaats bevindt zich naast het Las Palmas gebouw. U betaalt daar van maandag t/m zaterdag tussen 09.00 en 23.00 uur en op zondag tussen 12.00 en 23.00 uur met

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 23:00
Zaterdag 18:00 - 23:00
- Lunch vanaf 12:00

lisette L.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Las Palmas is echt een zaak waar je als Rotterdammer een keer geweest moet zijn! Ik vond het jammer genoeg niet speciaal genoeg om er nog eens terug te gaan. De sfeer vond ik niet heel fijn, het eten was erg lekker maar niet verrassend. De bediening was prima maar ik miste net dat beetje aandacht.
Henry A.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Voor mijn verjaardag speciaal voor een diner met mijn vrouw naar Las Palmas gegaan. Echt een TOP avond. Bij binnenkomst werden wij welkom geheten door het vriendelijke en vakbekwame personeel. Dat is de hele avond zo geweest. Wij kozen voor het 4 gangen verrassingsmenu, voor mijn vrouw de combinatie vlees/vis, ik alleen vis. Bij alle gerechten werd duidelijk uitgelegd wat het was. Daarbij smaakte het echt voortreffelijk! Tussen de gangen in zat precies de juiste ruimte. De drank werd ondertussen ook bij gehouden. Na bijna 4 uur de rekening betaald. Voor ons een normale prijs/kwaliteit verhouding ? Na de hand geschud te hebben van meneer Reimers als dank voor de fantastische avond met een brede glimlach van ons beide naar huis.
Henry A.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Anne-Claire S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Met 2 personen gedineerd bij Las Palmas. Leuk ingericht restaurant op een mooie locatie. De kaart is mooi opgebouwd, de ingrediënten zijn vers en in de keuze van de producten 'herken' je de hand van Herman den Blijker; stoer, vers, eerlijk.
Helaas houdt het daar op.
Bij het ontvangst werden wij met meerdere personen voor verschillende tafels meegenomen. We kregen een tafel vooraan met prachtig uitzicht op de bedrijvigheid in de keuken maar werden tegelijkertijd verwend met een voortdurende stoet van personeel dat voor ons langs heen en weer liep. Omdat de opzet van het restaurant langgerekt is moet het personeel kilometers maken om overal bij te kunnen. En als er dan tussen de tafels wordt gelopen wordt er meerdere keren tegen stoelen aangestoten, zonder excuus.
We waren niet heel erg onder de indruk van de vriendelijkheid of de kennis van het personeel. We voelden ons door één persoon zelfs gewogen en te licht bevonden en ondanks dat er geen onvertogen woord werd gezegd was de non-verbale desinteresse meer dan duidelijk.
Het eten was zondermeer goed bereid maar miste wat ons betreft een verrassende factor. De opmaak kan echt stukken beter, vooral het kaasdessert was één rommeltje, met een gezellige flats appelstroop uit een potje op de rand.
Het hebben van een open keuken is leuk, voor beide kanten. Maar ben je ervan bewust dat klanten alles kunnen zien, ook aflikken van vingers, het dragen van opmaakmateriaal in de zak van je mouw (en steeds gebruiken en terugsteken) en het bakje met slordig opgestapelde kazen....
Als afsluiter een rekening van €200,- Wij vonden het niet waard.
Ming Yin H.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Met zes mensen hebben we genoten van een 4-gangen verrassingsmenu, na vooraf wat tempura gamba's en oesters.
Zelf koos ik voor de vis en vlees combinatie. Mijn tafelgenoten hadden uitsluitend vis en één koos voor uitsluitend vlees.
Ik kreeg als eerste gang een gebakken makreel, daarna als tweede gang een bedje met haring en als hoofdgerecht een ribeye met groente. Als nagerecht kreeg ik ananas met wat ijs en kletskop.
Alles smaakte uitstekend zoals je het mag verwachten in een kwaliteitsrestaurant. Smaken goed op elkaar afgestemd, mooi opgediend. Bediening was vriendelijk en professioneel. We zijn goed ontvangen door de heer Reimers en kregen zelfs een hand van Herman!
Ben ik qua smaak verrast? Nee, dat niet; bij geen enkel gerecht had ik het idee dat ik iets exclusiefs kreeg wat ik elders niet had kunnen krijgen. Is het prijstechnisch interessant? Ook niet.
De inrichting is trendy, er hangt een leuke sfeer; locatie is ook trendy. Conclusie: als je de bekendheid van de eigenaar wegdenkt, is het goed restaurant zoals velen in zijn soort.
M D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Zoals hieronder te lezen hadden we beter op 1ste paasdag kunnen komen want spontane dames van de receptie waren die dag erna ver te zoeken! En bediening was in onze ogen niet zo vriendelijk of keurig als normaal. Meneer in een net pak bracht veel nervositeit in de zaak(zag eruit als een kip zonder kop). Gelukkig lieten wij onze dag hierdoor niet verpesten en hebben wij uiteraard heerlijk genoten van de specialiteiten uit de keuken!
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Zaterdag voor Pasen hier met vier personen gedineerd. Vooraf doorgegeven dat er diverse beperkingen waren voor een aantal personen in ons gezelschap. Vriendelijke omtvangst door meneer Reimers en een dame die daar inderdaad van op de hoogte was.
Ambiance van het restaurant is erg leuk. Bediening was erg vriendelijk en correct.
Wij kozen voor het vier gangen (vis) verrassingsmenu. De krabsalade die we vooraf kregen zag er uit als een plaatje en smaakte goed. Het tussengerecht was Pieterman met inktvissalade. Een smakelijk gerecht maar niet erg verrassend. Het hoofdgerecht was zeebaarsfilet. Qua looks verschilde de vis niet veel met die van het tussengerecht en verder was de opmaak ook verre van bijzonder: een streep aardappelpuree, een veeg wortelpuree en een hoopje erwtenpuree. De smaak van dit alles was goed maar met dit gerecht gaat geen ster verdiend worden.
Het dessert was lemoncurd met vanille ijs. Smakelijk. Maar geen wow. Voor de persoon met beperking van toegevoegde suikers was er een vruchtensalade. Deze was lekker maar qua presentatie voor verbetering vatbaar, niet wat je zou verwachten bij een restaurant als Las Palmas.
Al met al een stevig geprijsd geheel.
De dag ervoor hadden we in een restaurant met een Michelinster geluncht. De rekening van Las Palmas was nagenoeg gelijk aan de rekening van de dag ervoor maar haalde helaas niet het zelfde (top)niveau.
B. 1.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Heerlijke 1ste paasdag gehad in Las Palmas en dat zonder op voorhand te reserveren. Leuk ontvangen door de spontane dames van de receptie en ook de bediening was erg vriendelijk. Wij vonden de combinatie van de gerechten verrukkelijk en hebben heerlijk genoten.
Figaro M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Slechte ervaring. 4 gangen menu besteld. Voorgerecht sashimi was goed, maar porties verschilde enorm qua grootte en dat voor de overige gerechten ook zo. Vissoepje met een stukje vis werd als bouillabaisse aangekondigd. Lachwekkend . Een smakeloze waterige vissoep (geen bouillabaisse!) met een klein eveneens smakeloos stukje vis. Hoofdgerecht was wagyu rund. Goed stukje vlees goed klaargemaakt, maar meegeleverde hoopje groenten en aardappel waren fantasieloos en smaakten matig. Nagerecht van brownie en beetje ijs eveneens fantasieloos. Bediening matig, er kon geen glimlachje af. En tot slot de extreem hoge prijs, waar een sterrenrestaurants met veel beter voedsel zich voor zou schamen. Eens, maar nooit meer.
m79 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
eerst een waarschuwing: bij binnenkomst werd ons gevraagd of we een aperitief wilden. Wij wilden dit, later bleek op de rekening dat dit € 17,50 per glas kostte. Enorm schrikken en wij vinden dat dit echt niet kan. Gelukkig kregen we het uiteindelijk vergoed, omdat dit echt niet onze bedoeling was.
Verder was het een avond om niet gauw te vergeten. Enorm correct personeel, vriendelijk, maar niet opdringerig.
Wij kozen het vijf gangen verrassingsmenu en dit was uit de kunst. Ja het is prijzig, maar wij voelden ons echt te gast en hebben enorm genoten.
Ed N.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Zowel op het eten alswel de bediening het een en ander aan te merken. Het eten viel me eenvoudigweg tegen. Bediening en gastheer heel vriendelijk maar een aantal knullige foutjes. Het was al met al niet slecht maar er zijn legio restaurants met minder pretenties die beter voedsel serveren en professioneler serveren. En tegen aanzienlijk aantrekkelijkere prijzen. Misschien waren mijn verwachtingen gewoonweg te hoog gespannen. Jammer maar helaas.
PaulMonica .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Zeker een aanrader. Het eten is van topkwaliteit. Wij hadden een vijfgangen verrassingsmenu vis. Heerlijke combinaties en je proeft dat het allemaal echt vers is.
De bediening is uitermate vriendelijk en klantgericht.
De entourage is gezellig en stijlvol.
Een toprestaurant.
victor42 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Prima uit geweest in Las Palmas. Ondanks dat we vooraf niet hadden gereserveerd bood de Maestro zelf ons een tafeltje aan. Alles klopte deze avond. Attente en vlotte bediening. Flexibel in de bestelling (wij bestelden 2 voorgerechten). Oesters en Ceasar's salad (mooi lauw warm), daarna kreeft, zacht gegaard met een heerlijke puree. Prosecco en Riesling (ik mistte het aangekondige restzoetje niet).

Prachtig interieur, met bloemenpracht van Zomers. Een aanrader.
Sieb Z.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Ik had een diner cheque gewonnen van 200 euro.Ben met mijn dochter en schoonzoon er wezen eten.Mooie zaak,mooie gastvrouwen,goed gekleed..Qua publiek,Rotterdam liet zich zien.Beetje must be. Mijn dochter had een wild gerecht,was prima.Maar de zeebaars was oké,maar een gastheer verpestte het behoorlijk bij het uit serveren/fileren.Sprak hem er op aan ,maar zijn reactie was verbluffend,nogal onsportief.Een must be tent met een matig menu .Ben zo benieuwd naar hun reactie,want we aten bijna gratis door mijn prijs,maar wat viel dit allemaal tegen.Ooit in Den Haag met zijn zeebaars was 2x zoveel beter.Echt ik vond het echt matig.Zesje.Oké 6,5!
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
erg goed gegeten
mosselen waren perfect gebakken en lendebiefstuk van angusbeef was supermals. binnenkort weer naartoe.
gezellig. lokatie is wat minder maar interieur maakt dat goed.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Afgelopen zaterdag hebben we een prima diner genoten in dit restaurant. Wat ons erg tegenviel was de kwaliteit en service van de bediening. Daar bovenop kwam nog dat de gastheer zeer arrogant was. Een bestelling van 5 biertjes voor de dorst als we binnenkomen is blijkbaar lachwekkend en idem dito zagen we dit gedrag bij de bestelling van de wijnen. Wellicht niet zulke hoogstaande wijnen door ons gekozen, welke lachwekkend zijn. Beetje triest! Het eten was prima, maar in een sterrestaurant eet ik veel beter en betaal ik ongeveer hetzelfde!
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Vanmiddag ( 07-10-2016)genoten van een heerlijke lunch. Een pluim voor het personeel, in het bijzonder voor Kas. Vriendelijk, rustig en kundig advies. Hartelijk dank voor de fijne " lunchmiddag" en......tot gauw. Rob en Ann Battes
huis03 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Superleuk restaurant met een echt Rotterdams sfeertje. Meneer Reimers was er ook en wat is dat een aardige man! Net zoals de rest van de zwarte brigade trouwens. Vooraf 6 oesters en shashimi van tonijn voor mijn partner. Was erg weinig overigens voor veel geld. Men wilde zeer rap hierna het hoofdgerecht uitserveren, maar hier iets over gezegd hebbend, werd het tempo wat kalmer. De warme fruits de mer was letterlijk en figuurlijk om je vingers bij af te likken. Koffie na en daarna afrekenen. Wegens een misverstand konden we niet betalen met onze cadeaukaarten (dit hadden wij vooraf wel per e-mail nagevraagd of dit mogelijk was en zou geen probleem zijn). Het contant door ons betaalde bedrag werd alsnog na 2 weken op onze rekening overgemaakt. Dit was top, maar op de avond zelf waren we na afloop flink geïrriteerd.
M B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Pretentieuze zaak met pretentieuze prijzen die ze niet waarmaken. Gerand geeft zo nu en dan extra aandacht , allerlei gesprekjes met een franse accent. Alleen is de basis bediening ver beneden pijl. Na 30 min aan tafel zittend moeten we zelf vragen om de kaart. Ze hebben op zondag een kaart met kleine gerechten (beetje tapas concept) en grote gerechten. Als je zo iets aanbied moet je t ook aan kunnen. Niets is minder waar. Degene met kleine gerechten zit 45 min naar een leeg bord te kijken terwijl de andere hun volwaardig gerecht nuttigen. Vervolgens kunnen zij weer 45 naar hun leeg bord kijken omdat mijn kleine gerechten door komen. Mijn zeebaars is koud, black angus is absoluut rauw , is niet door ober gevraagd hoe we het wilden hebben. ( initiële reactie" dat hoort zo" ) nee mevrouw t hoort zoals de klant t wenst. Vlees is 2x terug naar de keuken voordat t de medium status bereikt. Smaken waren overigens goed , De bediening moet maar eens van hun pretentieuze podium afstappen en weer de basis service leren en geven. Als goedmaker wordt drank van de rekening gehaald, aardige geste. Maar ondertussen is een verjaardagsfeestje geen feestje geweest
VolvoT5 V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wij zijn met lieve vrienden lekker lui gaan lunchen op de zondag middag bij LAS PALMAS en dat was het van het begin tot het einde , wat een heerlijke gerechten en gastvrouw PETRA en onze franse SOMMELIER hebben daar een royaal steentje aan bij gedragen , deze mensen weten nog hoe ze een gast in de watten moeten leggen ! KWALITEIT mag dan ook wat kosten !! Wij komen zeker terug !!