Restaurant Landgoed Groenendaal

Groenendaal 3 2104 WP Heemstede Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Landgoed Groenendaal

Landgoed Groenendaal ademt historie en klasse. Deze prachtige locatie komt al in 1634 voor in de boeken en kent een rijk verleden van voorname bewoners. Inmiddels wordt restaurant Landgoed Groenendaal al door de vierde generatie van familie Uitendaal gerund. Daar hoort een eigentijdse kaart bij en de keuken werkt uitsluitend met verse seizoensproducten. De authentieke, historische elementen zijn bewaard gebleven, net als het omliggende bos. Kortom, een prachtig decor voor een intiem diner, een zakelijke bijeenkomst of trouwerij.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Landgoed Groenendaal

Vanaf treinstation Heemstede-Aerdenhout bent u met Conexxion stadsbus 4, richting Heemstede in 10 minuten op bushalte Groenendaal op de Glipperdreef in Heemstede. Na ongeveer 5 minuten lopen via de oprijlaan arriveert u bij Landgoed Groenendaal.
  • : 300 gratis parkeerplaatsen naast het landgoed. Voor de GPS-systemen gebruikt u het volgende adres: Bosbeeklaan, Heemstede.

Dinsdag t/m Zondag 10:00 - 23:30

• Af te huren , Dansvloer , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jeroen Vermeers .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Ambiance was prima, we hebben lekker in de prachtige tuin gezeten, tafels waren mooi gedekt met linnen en mooi servies.
Het eten was van smaak redelijk, maar niet echt bijzonder. De porties waren wel bijzonder, namelijk bijzonder klein!
Hoewel het personeel best vriendelijk was, was de bediening slecht, niet professioneel en zeker niet van het nivo dat het restaurant pretendeert te zijn. Bijv. de amuse werd neergezet zonder te zeggen wat het was en bij navraag wist de ober niet wat het was, moest het gaan vragen. Er werden geen excuses gemaakt voor dingen die fout gingen.Verder was de wachttijden tussen de gangen veel te lang.
Het karafje water waar we om vroegen bleek later voor €4 euro op de rekening te staan. Toen we daar een vraag over stelden werd ons een foldertje in de hand geduwd over een goed doel waar dit geld naar toe zou gaan....
De rekening was een gevouwen papiertje dat op tafel werd gelegd. Daarna was het personeel verdwenen. Na een kwartier wachten zijn we zelf uiteindelijk maar naar binnen gelopen om te betalen.
Samenvattend: Pro's: mooie ambiance
Contra's: Veel te weinig eten, duurt veel te lang, eten niet bijzonder, bediening slecht, geforceerd €4 te betalen voor kraanwater.
Saskiavermeer .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
als je een kaboutermaagje hebt ga je voldaan naar huis. Ben je een gewoon mens met een gewone maag dan ga je van tafel met honger en verlang je naar een boterham bij thuiskomst. Je portemonnee is echter wel een stuk lichter. Het kleine beetje voedsel dat met veel bombarie gepresenteerd werd en op je bord lag was heel gewoontjes en blonk echt niet uit qua smaak.Kortom prijs/ kwaliteit verhouding is ver te zoeken.Het terras is aangenaam en de tafels waren mooi gedekt maar de bediening was niet professioneel. Dus behalve voor een kopje koffie zien ze ons hier niet meer.
Dennis H.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Eten is goed, de setting erg mooi maar als je een concept hebt met meerdere gerechten dan is 45 minuten per gang als je er 4 bestelt veel te lang.
Anneke Q.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Heerlijke lange lunch gehad bij Restaurant Groenendaal; prachtige setting, verfijnde en heerlijke gerechten en een top bediening! De gastvrijheid bij dit restaurant is iets wat je niet vaak tegenkomt - een echte aanrader!
Michelle V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Bij Landgoed Groenendaal voel je bijzonder welkom. Dat begint al bij entree, waar keurig de deur voor je wordt opgehouden en je jas wordt aangenomen. Ook tijdens het diner is het bedienend personeel vriendelijk en zeer correct. Het eten is bij Groenendaal altijd heerlijk. We hadden dit keer een selectie van de 99-jaar gerechten, echt een aanrader!
De ruimtes in dit prachtige historische pand, geven het restaurant een wat formeel karakter, maar als je met spijkerbroek en t-shirt aan tafel zou willen verschijnen, is dat geen enkel probleem. Kortom, Landgoed Groenendaal is een uitstekende plek om te genieten van mooie gerechten in een sfeervolle omgeving.
Sybhoornstra .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
We waren door vrienden uitgenodigd voor het diner.
Vanwege het 99 jarig bestaan stond er een jubileummenu op het programma: voor €99,- een 4-gangen menu voor twee personen inclusief wijnarrangement.

We werden gastvrij verwelkomd en mochten plaats nemen in de serre.
Er kwam al snel heerlijk brood met gezouten roomboter en pesto.
Tevens kwam een karaf water op tafel.
We begonnen met de witte wijn uit het arrangement: Viognier 2014.
Wijn was heerlijk "rond" van smaak.
Daarna een amuse en vervolgens het eerste gerecht:
gerookte zalm | earl grey | RODE BIET | komkommer | BBQ-mayonaise
met name de zalm was verrukkelijk.

Vervolgens het tussengerecht:
VELOUTÉ VAN WITLOF | coquille Saint Jacques | bladpeterselie
De velouté werd uit een pot geschonken over de coquille.
De soep had een aangenaam bittertje. Onze tafelgenoten vonden het wat flauw en voegden
wat zout toe.

Vervolgens het hoofdgerecht:
Tournedos Rossini (120 gr) | EENDENLEVER | truffel | Madeira
Hierbij werd een Italiaanse rode wijn geschonken: Primonero 2013
Heerlijke fluwelige wijn.
Het gerecht smaakte voorttreffelijk, waarbij wel aangetekend moet worden dat de tournedos
Rossini geen 120 gram kon zijn zoals de kaart vermeldde. Wellicht 120 gram voor twee personen?

Het nagerecht bestond uit:
TARTE TATIN | vanille roomijs
Hierbij werd een desertwijn geschonken:
Le Petit Paon, Baumard, Loire, Frankrijk
Aangenaam zoet maar niet stroperig.

We sloten af met koffie/espresso/capuccino
Hierbij werden bonbons gepresenteerd.

Conclusie: Voortreffelijk gegeten, mooie ambiance en uiterst gastvrije bediening.
Verbeterpuntje: De porties mogen wat royaler zijn. Met name het hoofdgerecht
bevatte een stukje tournedos dat nauwelijks groter was dan een stukje saté.
Mailtfs .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Op een regenachtige zondagmiddag even een kopje thee met wat zoetigheden
genuttigd in dit fraaie etablissement met aansluitend een wijntje met wat simpele
snackjes. Ondanks de eenvoud van onze bestelling werden we als hooggeeerde gasten behandeld op een manier die je tegenwoordig nog weinig tegenkomt.
En dat geeft je een bijzonder prettig gevoel. Chapeau !!!
Buk D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Wij hebben op 5 december een walking lunch genoten in deze uitspanning, een feest ter gelegenheid van onze 90 jarige tante. Wat een ontvangst, zo gastvrij en gezellig. We kregen amuses, gevolgd door 4 gangen waar elke keer een half uur tussen zat zodat de gasten konden bijpraten. Alles liep als een gesmeerde machine, het voorgerecht met zalm en trekdrop wekte alom verbazing, het navolgende gerechtje was weer vis met heerlijke garnituur die fris aandeed. Het hoofdgerecht was hazepeper met rodekool, spruitjes en paddestoeltjes. Als dessert was er zelfgemaakt ijs op een stokje vergezeld van een soort merengue en nog een fruitige bijlage op een bordje gepresenteerd. De kwaliteit van het eten was echt goed. Ik zou hier zo nog eens terugkomen in de zomer, lekker in de serre eten.
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Vrijdagavond het Wild menu gegeten, aanbevelenswaardig, zeker het edelhert! Met zeer passend wijnarrangement. Bediening zeer goed, en wat een prettige plek om te zitten. Het was rustig dat wel maar zelfs als het vol zou zitten kun je nog rustig praten met je tafelgenoten en word je niet gestoord door een kakafonie van stemmen, muziek etc. Enige verbeterpuntje; omvang dessert mag kleiner, zeker als je al 3 gangen wild hebt gegeten en door de omvang overstemt het ook enigszins de wildgerechten.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Heerlijk een lunch genoten op dit landgoed.
Voorgerecht van een stukje kabeljauw met een coquille en verschillende sausdruppels. Het werd iets te koud geserveerd maar de smaak was goed.
Hoofdgerecht een flink stuk dorade met aardappelpuree, saffraan beurre blanc, gekookte dunne plakjes radijs, die door het koken minder scherp was geworden, een mini mais, zeekraal en paksoi. Nagerecht een creme brulee met een kletskop en vanille ijs.
Alles lekker op smaak!
De wijnen, zowel de rode als de witte (Chardonnay en de rode Chiraz) waren super!
De bediening was vriendelijk.
De serre is mij persoonlijk iets te kaal ingericht, maar de sfeer was uitstekend!
Adrianu .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Op onze trouwdag hier een vijfgangen verrassingsdiner gegeten.
Mochten onze voorkeur aangeven en eerlijk gezegd had ik best wel een verlanglijstje!
Zonder,,dit"en graag met,,dat",het personeel zal wel gedacht hebben:wat een last post,maar daar heb ik niets van gemerkt integendeel, super vriendelijk en ongedwongen teamwork,zeer professioneel en je op je gemak laten voelen.
Ode aan de koks die een super lekker diner verzorgden,zelfs de kreeft die alleen op het lunch menu stond werd speciaal voor mij er in verwerkt!
Na een zalige pesto en een amuse,kwam als eerste verse tonijn,daarna voor mijn man de krokante zwezerik en voor mij de kreeft in een zalige zachte olijfolie dressing.
Als hoofdgerecht de wilde eend,zo mals als boter met die typische lekkere wilde eenden smaak.
Daarna zalige bijzondere kaasjes en tot slot een fantastisch tongstrelend dessert,op verzoek op 1 groot bord,waaronder o.a.onze favoriete creme brulee en super lekkere stevige chocomousse met stukjes chocolade in aparte bakjes.
Als afronding nog een cappuccino met een Benedictine,daarna voldaan weer naar huis met een mooie herinnering.
Onze hartelijke dank voor deze smaak explosie!

P.S.Tip voor de,,baas"
Misschien aan het einde van de serre twee mooie kandelaars met kaarsen?

Ystar T.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Wat een fijne lokatie, en zo prachtig gelegen tussen veel groen. Aangename en vlotte service, persoonlijk en erg professioneel. Flexibel en meedenkend. Goed gegeten. Voor allerlei mogelijkheden, gezellig een hapje eten in de serre/tuin, borrel, een bruiloft, of een feest, vergaderen, begreep zelfs condoleances. Top dag gehad en ga zeker terugkomen. (In mijn geval een vergaderdag).
BL50jrgetrouwd .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Over de partij die wij op Rest. Landgoed Groenendaal hebben gegeven waren wij zelf en alle gasten het roerend eens: het was geweldig. Dat kwam onder meer door het heerlijke eten. Er was een flink aantal mensen met dieetwensen en die hadden allemaal iets vervangend lekkers gekregen: ook dat was een knap stukje werk. Wij hadden proef-gegeten en naar aanleiding daarvan had ik de kok een kleine suggestie gedaan, en ja hoor: deze was precies zo uitgevoerd als ik had gehoopt. De bediening was uitermate vriendelijk en goed.
Mario K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Prachtig gelegen en voorzien van een mooie serre is het goed toeven in Landgoed Groenendaal, al is het decor wat tuttig. Denk gerbera's in kleine vaasjes, muzak en veel spiegels, maar zeker niet onprettig. Het eten is redelijk, ietwat aan de prijs en vooral wat saai. Een voorgerecht van tonijn, spinazie en een mayonaise miste wat zout en was wel erg bescheiden van portie. De kalfslende was uitstekend bereid, maar de rode wijn saus met mosterd was vooral flauw en om in het aspergeseizoen groene asperges als garnering bij witte te gebruiken is vooral zonde. Ook de ossenhaas met roseval aardappelen bearnaise is keurig, maar wederom wat saai. Alles mist wat zout, wat pit, wat inventiviteit. Deserts zijn dan weer niet onaardig, hoewel ook de crème brulee wel wat innovatie kan gebruiken. Keurige bediening met kennis van wijn complementeert de zaak.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten in Landgoed Groenendaal. Vooraf had ik gebeld met de mededeling dat ik geen koolhydraten en geen suiker bij/in mijn gerechten wilde. De keuken is daar prima mee om gegaan. Nog even een laatste check alvorens we begonnen aan een ware smaaksensatie. Mijn tafelgenoot koos voor het wildmenu en ik voor diverser vis gerechten. Alles smaakte weer uitstekend en de bijpassende wijnen maakte het smakelijke plaatje compleet. Landgoed Groenendaal was 20 jaar geleden onze trouwlocatie. het is iedere keer weer een feest om hier terug te komen. Hier schrijven ze gastvrijheid met een hoofdletter en is de prijs/kwaliteit prima in evenwicht. Een aanrader!!
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Onverwachts hier beland. 12 oktober en dan nog heerlijk op het terras midden in het mooie Heemstedense bos kunnen lunchen, met honden en gevolgd door vele andere. Uitermate gastvrije en vriendelijke bediening. Vakkundig, behulpzaam en snel (zeker gezien het feit dat het terras vrij snel volliep). Het terras en het meubilaire, maar ook de serre binnen met nog mooi strak en spierwit linnen geeft een prettig gevoel en onderbouwt de klasse van deze zaak. Lunchmenu 2 gangen elke dag wisselend. Vandaag was het een confit-de-canard met hart van Foie gras. Een mooie combinatie en met name de confit was prima op smaak. Aan foie gras kan niet veel fout, hij was vol van smaak. Hoofdgerecht een Dorade, mooi geserveerd met een aardappel Mousseline en een saffraan botersaus. Naast de Dorade heerlijk weer eens zwezerik gegeten. Zie helaas niet vaak meer op het menu dus als de kans er is neem ik het. God wat een traktatie. Heerlijk krokant, mooie structuur van binnen (niet taai) met een truffeljus en Opperdoezer ronde aardappeltje (ook een favoriet van mij sinds een vriend van mij uit Opperdoes ze introduceerde tijdens de studie). Geen zin in lunchen, ook de koffie complete (of warme chocolade melk, ging voorbij naar tafel 5) inclusief friandise is een aanrader maar u laat een kans liggen. Wel even de portemonnee meenemen maar dat is het zeker waard!
Karenkraay .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Geluncht op het prachtige terras ter gelegenheid van de verjaardag van onze zoon. Het voorgerecht een bisque van kreeft met hollandse garnaaltjes was uitstekend en werd leuk opgediend. De carpaccio was ook prima en een ruim portie. Vervolgens de zwezerik, tournedos en salade Groenendaal gegeten waar we alle drie zeer over te spreken waren. Zwezerik was prima krokant gebakken en de béarnaisesaus bij de tournedos was schuimig en duidelijk zelf gemaakt.
Dessert kaas was uitstekend met kaasjes die we niet vaak proeven. Ananas dessert was ook heel smakelijk en mooi opgediend. Het dessert van het menu viel een beetje tegen, vlak van smaak en simpel maar het bleek later wel voor hetzelfde bedrag als het ananas dessert op de rekening te staan.
Toch een paar kanttekeningen: een amuse had een mooie aanvulling geweest en na aangegeven te hebben dat onze zoon jarig was werd hier niets mee gedaan. Daar we ieder jaar voor deze gelegenheid uit eten gaan weten we dat een simpele felicitatie van chocolade op het dessertbord een leuke geste kan zijn.
Ondanks dit gaan we zeker terugkomen.
Ellenhand .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Het is een feestje om Restaurant Landgoed Groenendaal te bezoeken. Alleen de entree maakt al dat je in een feeststemming komt. De tafels staan plezierig ver genoeg uit elkaar. Wij hadden gekozen voor het 5 gangenmenu met kreeft in de hoofdrol. Nu zijn wij gek op kreeft en werden niet teleurgesteld. De gerechtjes lijken op kleine schilderijtjes en smaakten verrukkelijk. De grootte van de porties was precies goed. De bediening was perfect en wij hadden geen moment het idee dat we zaten te wachten. Bij vertrek als verrassing nog een roos vanwege Valentijnsdag. Een geweldige ervaring.
Doemijmaaritalie .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Verschillende keren hebben we hier gegeten en daar zijn we heel tevreden over.
De ontvangst is hoflijk, de bediening professioneel, de ligging is erg mooi en de aankleding van het restaurant is stijlvol. Enige minpunt, als het erg druk is kan het nogal "galmen" in het restaurant gedeelte.
Wij hebben geprobeerd het 4 gangen wild menu en dat was bovenverwachting lekker. Het bestond o.a. uit pastrami van wildzwijn mooi opgemaakt en smakelijk gegarneerd, gevolgd door een heerlijke wildbouillon, die aan tafel in het bord word geschonken op een stukje eendenlever. Het hoofdgerecht bestond uit hertenbiefstuk, traditioneel opgediend met een jus van kaneel. Het nagerecht was een mooie compositie met o.a. meringue staafjes, kleine stukjes brownie en straciatella ijs.
Het was genieten!
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
De lunch genoten op dit landgoed. Wij hadden gekozen voor een Chicken sandwich en een steak tartaar. Beiden waren erg smaakvol. Vooral het pocheerde ei op de steak tartaar was erg goed gelukt. De chicken sandwich was ruim voldoende en met ei, spek, sla, tomaat en komkommer. De wijn, een merlot en een chardonnay, was prettig van smaak. Prijs / kwaliteit uitstekend!
Bediening was zeer vriendelijk en correct.