Restaurant La Foule

De Haasstraat 14 2011 DW Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant La Foule

Het goede Franse leven

In dit pittoreske, knusse restaurant voel je je vast helemaal thuis. Je waant je voor even in het mooie Frankrijk en voor je het weet ben je de drukte van het dagelijks leven vergeten. Hier krijg je echte Franse klassiekers, elke dag een andere plat du jour voor lunch of diner. Puur genieten dit.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant La Foule

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

maandag en dinsdag gesloten
woensdag t/m zondag 12:00 - 23:30

Marnix L.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Net sinds lange tijd weer eens gegeten bij la Foule. De lunch doet zeker niet onder voor de dinerkaart, en wat een briljant concept: €12,50 voor een tweegangenmenu van de kaart, waar vind je dat nog? De eigenaar - die zelf deze middag in de keuken én in de bediening stond - kookt met trots en passie en dat proef je eraan af! Eerst een heerlijke huisgemaakte uiensoep en daarna als hoofdgerecht een mooie steak tartare op authentieke Franse wijze. Geen supermarkttartaartje die op smaak is gebracht met een verkruimeld Maggi-blokje, zoals je ze ook wel eens ziet, maar een ter plekke in kleine blokjes gesneden ossenhaas met een gepocheerd eitje er bovenop. Maak het geheel af met een glas rosé en je waant je op een Frans terrasje aan de Côte d'Azur. En dat zo in het centrum van Haarlem. Chapeau!
henkos123 L.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We hebben met 4 personen gebruik gemaakt van de IENS aanbieding. Zoals als altijd is het voor en avond uit. We hadden voor bloemkool soep die zeer smaakvol was en voor 2 personen de charchuterie die onze gasten met veel plezier verorberde. De bisque is een echte vissoep een aanrader voor visliefhebbers. Het hoofdgerecht namen we twee keer kabeljauw op een bedje van aardappelpuree en knapperige peultjes zeer goed van smaak en goede combinatie onze gasten namen de cote de boeuf die tot op het bot is opgegaan. Nagerecht 2 maal dame blanche en de verrassing van de week een luikse wafel met rode vruchten, bessen en aardbeien en vanille saus. dit restaurant is een absolute aanrader voor fijnproevers.
Alberto B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Franse bistro, waar prettige Franse muziek wordt gedraaid. En de ontvangst door de eigenaar was aimabel. Tijdens het diner werden de gasten door de eigenaar als oud-operazanger toegezongen. Het driegangen IENS-menu was een á la carte menu, wat een eigen keus inhield.
Uit de entrée is een salade de canard fumé en huitres creuses gekozen: dit laatste gerecht zie je niet vaak als voorgerecht. Heerlijk vers. Mijn vriendin koos de Plat du jour en ik bleef bij de schelpdieren: moules frites. Als dessert crème brûlée en mousse au chocolat. En de goede wijnsortering mag niet onvermeld blijven.
Als er niet een luidruchtig gezelschap aanwezig was, dan is dit enigszins uit de loop liggende bistro (met ook een goede lunchkaart) een knus plekje om prettig een paar uur van de Franse keuken te genieten.
Corine V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Heerlijk! Geechten waren smaakvol en zagen er heerlijk uit. Service bijzonder goed. Gezellig tentje, we komen zeker terug.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Voor- en nagerecht lekker, hoofdgerecht was het vlees veel te ver doorbakken. Drankje van het huis, aangeboden door het vriendelijke personeel. Verder erg gezellig!
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Het restaurantweekmenu was gewoon a la carte. Heerlijke oesters. Mooie tournedos met eendenlever. Bijzonder met brood eronder, lekkere gebakken aardappeltjes en knapperige boontjes. Kaasplankje perfect op temperatuur.
Ik interieur en de bediening voelen prettig ouderwets/nostalgisch aan. En de rustige muziek stond een goed gesprek niet in de weg. Aanrader!
Wout K.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Leuke ontvangst. Vrijdgavond 19:15 niet zo druk. Typische Franse Bistro sfeer. Heerlijke passende muziek op de achtergrond. Vooraf coquiles en oesters a la fiorentine. Heerlijk allebei. Hoofdgerechten Kabeljauw met een frisse maar koude dressing met tomaat en warme aardappelpuree meet een knoflookje. Prima. En een Tournedos. En die was maar matig. Niet heel mals. Saus niet heel smakelijk en de boontjes te hard. Nee dat kan ik zelf beter. Na afloop Creme Brulee. Gewoon goed. Kortom: eten ruim voldoende, maar de sfeer en de bediening zorgen ervoor dat je heel ontspannen en tevreden het restaurant verlaat. De moeite waard als je een Franse bistro leuk vindt maar niet al na een uur buitem hoeft te staan.
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Met vrienden gegeten bij La Foule.
Zo een sfeervol restaurant verwacht je niet op deze lokatie.
Voorgerechten waren smakelijk en apart alleen wel klein qua portie.
Hoofdgerecht Bretonse visschotel was qua hoeveelheid teleurstellend, boeuf stroganoff dreef in de saus, chateaubriand was goed gebakken en smakelijk. Op kosten van de zaak werd een tweede hoofdgerecht aangeboden i.v.m. de omvang van de visschotel. Dit was goede service.
Bediening niet adequaat qua opnemen bestelling, 2 x drank vergeten te serveren terwijl het niet heel druk was.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Bijzonder aardige en persoonlijke bediening. Kleinschalig. Echt Frans eten: tournedos met eendelever en truffel (daar mag je me voor wakker maken, zeker zoals La Foule het klaarmaakt). Leuk ingericht: gezellig en low profile en perfecte muziek erbij. Zeer betaalbaar, zeker voor wat je krijgt. Zonde dat we op vrijdagavond maar twee tafels bezet hielden. Dit restaurant zou elke avond uit moeten puilen.
karin L.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Wij hebben zalig gegeten met de hele familie bij La Foule.
De Cote de Boeuf (voor twee personen) was werkelijk enorm en smaakte fantastisch!
Het restaurant ligt wat uit de loop naast een parkeergarage maar is een ommetje waard.
Van binnen heel sfeervol, zeer sympathieke bediening met ook nog even wat live accordeonmuziek door de eigenaar die klassiek geschoold is en fantastisch kan zingen.
Heel redelijk geprijsd en leuke kaart.
steffiedavids .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Na goede verhalen te hebben gehoord zijn we met een grote groep bij la foule gaan eten. Het interieur van het restaurant is zeer sfeervol en passend bij het smakelijke franse eten, met glas in lood ramen, prachtige bloemen en sfeerverlichting op de tafel. We hebben met de hele groep een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht genomen (we zijn grote eters) en wat was het heerlijk! Erg smaakvol typisch frans menu. Zelf ben ik voor de pate de foies, cote de boeuf en de crepe suzette gegaan. Alles smaakte zeer verfijnd; zeker de rose gebraden cote de boeuf met de huisgemaakte bearnaise saus is een aanrader. Als grote eters waren we allemaal ook erg blij met de ruime porties. Daarnaast niets anders dan lof voor de zeer persoonlijke en open bediening. Wij komen hier zeker terug!
henkos123 L.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Hebben gisteren voor de zoveelste keer bij La Foule gegeten. Dit keer geluncht we hadden aspergesoep voor en was verrukkelijk mijn vrouw had croque madame de beste die we ooit hebben gegeten en ik had de japanse salade. Deze was bereid met gerookte makreel en stukjes ananas en sinaapappel verrukkelijke combinatie.

henk en yvonne
Maud V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Na een wandeling via tripadvisor hier gekomen. Anders nooit gevonden..
Kleine sfeervolle zaak, met te veel en (daardoor) te kleine tafeltjes.
Bediening klassiek attent en heel vriendelijk.
Voorgerecht was mooie, smakelijke pate opgediend op geroosterde mini-boterhammetjes.
Gevolgd door goed gebakken tournedos en beetje groente op het bord, geflankeerd door onduidelijk bolletje puree. We misten bakje frisse salade o.i.d.
Gezellige avond, prijs is top!
Maaike G.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Tijdens het asperge seizoen hebben wij hier genoten van heerlijke asperges met zalm/lamsvlees. Het is een sfeervol restaurant met vriendelijk en professioneel personeel. Tijdens het eten werden wij verrast met een accordeon concert van de bediening. Waarbij hij uit volle borst een mooi Frans lied zong. Dit maakte de Franse sfeer helemaal compleet. Zeker een aanrader.
Mirjam Priscilla P.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Gisteren heerlijk gegeten met vriendin en partner.Een sfeervol frans restaurantje.We begonnen met oesters en dat was een goede keus.Lekker.Daarna als voorgerecht huisgemaakte paté en de gastheer adviseerde ons daarbij een heerlijk franse wijn uit 2010.Daarna als hoofdgerecht gebakken eendenborst met kastanjes en andijviestamppotje...echt heel lekker .Vriendelijke gastheer en de jongen in de bediening was ook prima.Bedankt gastheer Gerrit en bedankt Bruno.Gr.Priscilla.Tot gauw
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Ben lief hebber van een goed stuk vlees!
Cotes de Boeuf is werkelijk geweldig.
Bijzonder vriendelijke mensen, vooral door de week is de sfeer onnavolgbaar.
Heerlijke wijn voor een goede prijs.
Kortom gewend aan Loetje, La Plume, De Waard, Sumo enz. ga hier ook eens naar toe.
Dat is echt een goed stukje vlees.
Kitty K.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Enigszins uit de loop van de Kleine Houtstraat, maar pal naast parkeergarage De Kamp. Je waant je echt in Parijs. Mooie klassieke gerechten, goed klaargemaakt en goed geprijsd. We hebben er bijzonder smakelijk gegeten, goede huiswijs en professionele, plezierige bediening.
Een van de betere restaurants in Haarlem, wat ons betreft. Leuk om samen te eten, maar ook met een groter gezelschap. Cote de Boeuf is perfect, voor een hele schappelijke prijs. Absoluut de moeite waard om uit te proberen, als je er nog niet geweest bent!
MMM1968 ..
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Alsof je in Frankrijk zelf zit! Met z'n drieen een redelijke doorsnee van de (vis)kaart gegeten: heerlijke oesters en coquilles, sliptongetjes, bouillabaisse en halve kreeft, nagerecht crêpes cq kaas. Goede wijn erbij. Prima prijs-kwaliteitverhouding en heel sfeervol. Adres om terug te komen!
Richard .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
La Foule ademt de Franse sfeer uit met de inrichting en muziek. De menukaart geeft een goede keuzemogelijkheden voor verschillende smaken. De voorgerechten kwamen erg snel, de gevogelte paté was lekker en mooi gepresenteerd. De Bisque was goed op smaak, alleen jammer dat de toast een beetje smakeloos was. Op ons aangeven werd er even gewacht met de hoofdgerechten, daar werd ook keurig rekening mee gehouden en werd er vooraf gevraagd of wij de hoofdgerechten wilden hebben. De tournedos Rossini en de Canard á l'orange waren goed op smaak maar ook niet erg bijzonder wat misschien wel de te hoge verwachting vooraf was. De bediening was uitermate vriendelijk en deed zijn uiterste best om het ons naar de zin te maken.
Derk R.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Zonder verwachting hebben we gereserveerd naar aanleiding van de recensies op Iens en de mooie traditionele Franse menu kaart. Door een grote groep zat het restaurant snel vol. Gelukkig werd hier goed op ingespeeld en kreeg ons tweetje toch de juiste aandacht. De bisque en de oesters waren heerlijk. De bisque had iets pittiger gekund. Vervolgens kozen wij beiden voor de goed geprijsde tournedos Rossini. Voor het toetje werden wij verrast met een mooi optreden van de eigenaar met accordeon. Wij denken dat la foule veel potentie heeft en hebben direct voor een 2e keer gereserveerd. Dit keer hopen we geen groep te treffen.