Restaurant La Foule

De Haasstraat 14 2011 DW Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant La Foule

Het goede Franse leven

In dit pittoreske, knusse restaurant voel je je vast helemaal thuis. Je waant je voor even in het mooie Frankrijk en voor je het weet ben je de drukte van het dagelijks leven vergeten. Hier krijg je echte Franse klassiekers, elke dag een andere plat du jour voor lunch of diner. Puur genieten dit.

Glas champagne

Voordelig
Lang
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijke plek, waar bijzonder smakelijk, fijn verzorgd, een mooi gesprek kunnen voeren, relaxed samengaan. In velerlei opzichten vervullend ;)
Liss_vanveen .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Hoewel het een rustige avond betrof, een heerlijke en sfeervolle avond gehad. Het eten was tot in de puntjes verzorgd en de gastheer zeer vriendelijk en gastvrij. Prachtige Franse inrichting en dito gerechten, echt een aanrader.
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
La Foule heeft potentie maar faalt miserabel op executie. En overstijgt niet het niveau van een eetcafe. Een uur wachttijd per gerecht is teleurstellend. Een beetje attente bediening anticipeert en weet dit voor z'n klant te verzachten maar bij La Foule ontbreekt enig gevoel voor klantgerichtheid. Als dan de gerechten ook nog matig zijn (garing, smaak) dan is de conclusie snel gemaakt: Hier komen we niet meer terug. En kijkend naar andere recenties, dan lijkt het erop dat La Foule een structureel probleem heeft.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Eten is lekker Heerlijke entrecote & Cote du boeuf. Duurde lang voordat de voorgerechten geserveerd waren. Ook het hoofdgerecht liet op zich wachten.
Bim B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
jonge bediening verstaat het vak nog niet (water gevraagd, niet gebracht, eerst wijn bij de heren ingeschonken, daarna de dames, etc), mosselen waren niet vers, hoefden we na klacht niet te betalen, de baas liet zich na klachten niet zien. Van vrienden weten we dat La Foule veel beter kan!
Charlotte T.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Na een goede ervaring in het voorjaar, viel het nu helaas wat tegen. De twee zeer vriendelijke jongens in de bediening bedoelen het goed, maar missen enige horeca ervaring (bijv. min. 15 min wachten voordat we ons drankje konden bestellen en vervolgens 10 min voordat het kwam, zelf na een half uur moeten vragen om het mandje brood, etc.). Het brood met de zelfgemaakte kruidenboter, de wijnen, de voorgerechten (trio van vis en pate de foie) waren erg goed, smaakvol en hadden de goede balans qua smaak. En tevens een mooie portie. Het hoofdgerecht van Boeuf Bourguignon was teleurstellend. Nauwelijks iets van groente erin en de wijnsmaak overheerste het hele gerecht. De simpele groene salade die erbij werd geserveerd was heerlijk met een perfecte dressing qua smaak en hoeveelheid. De crepe Suzette als desert was prima. De lampen mogen iets gedimd worden en ik miste het fantastische optreden van de kok met zijn accordeon.
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Afgelopen woensdag gegeten bij La Foule met 3 vrienden. We wilden eens wat anders proberen en zo kwamen wij bij dit pittoreske Franse bistro terecht. Volgens velen waan je je hier in Parijs, maar dan zonder de vervelende Parijse attitude. En hoewel ik bij gebrek aan kennis van de Franse hoofdstad (ja, ik ben er nog nooit geweest hetgeen mijn 'vrienden' mij de hele avond tactloos inpeperde) niet kan refereren aan persoonlijke ervaringen, kwam dit Franse gevoel zeker wel op mij over. De houten stoeltjes, geruite tafelkleden en servetten, Franse chansons en niet te vergeten Gerrit, de ober, gekleed in een typisch Frans gilet, die ook nog een over een gouden keel bleek te beschikken. Zijn zang en correcte bejegening droegen zeker bij aan de leuke sfeer in het restaurant. Het eten was prima. Ruime porties, goede en verse ingrediënten en voldoende keuze. Vooral de Cote de Boeuf is een ware aanrader. Tegenvallend was alleen het kaasplankje. Geen bijzondere kaasjes en vrij prijzig. Niet in verhouding met de overige prijzen. Noodgedwongen dronken wij de huiswijn omdat het bier niet was geleverd. Dat leek even een domper, maar moet zeggen dat je in een bistro als deze ook gewoon wijn moet drinken. Al met al een zeer geslaagde avond. Ik kom zeker terug, al is het mijn voornemen om voor die tijd wel eerst Parijs te hebben bezocht.
Euv .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Een prima avond gehad bij La Foule afgelopen vrijdag. De locatie tegenover de parkeergarage lijkt in eerste instantie niet zo leuk, maar daar merk je eigenlijk niks van als je eenmaal zit. Typische sfeer van een Franse bistro met bijbehorende chansons als muziek op de achtergrond. Het was rustig en de ober nam alle tijd voor ons. Een heerlijke aspergesoep, een prachtig stuk vlees (cote de boeuf) en een lekker dessert en dit alles voor een schappelijke prijs. De chef komt even vragen of alles naar wens is. Je waant je inderdaad even in Parijs, maar als je in Frankrijk eet mag je hopen dat je zo benaderd wordt als bij La Foule. Zeker een restaurant waar we nog eens terug gaan komen.
Mirjam Priscilla P.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wat een mooi avond. Gezellig door mijn lief meegenomen naar dit leuk restaurant waar ik zelf al vaker had gegeten. Warm welkom door de eigenaar Gerrit die als chef in de keuken staat maar ook als gastheer voor zijn mannetje staat. Voor af een heerlijke uiensoep en een prachtige huisgemaakte gevogelte paté. Prachtige asperges met lam en spinazie. Na appeltjes met calvados gebakken met ijs. Mijn vriend nam er twee. Tot slot pakte Gerrit zijn harmonica en gooide er nog even een paar prachtige klassieke chansons uit. Aanrader voor iedereen die eens wat anders wil.
Knuuuf .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Warme trio van vis vooraf was voortreffelijk. Uitgekookte romige vissaus was echt heerlijk. Portionering van Cote de Boeuf meer dan voldoende en dat wat we niet durfden te laten liggen maar ook niet meer konden verwerken werd vacuüm getrokken en 'discreet' in een mooi pakketje mee geleverd. Wij blijven terugkomen.
Adri K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Onlangs bij La Foule 's avonds gegeten, met vrienden, die laaiend enthousiast waren, maar nu ook eens gebruik gemaakt van de lunch met de kinderen en kleinkinderen, buiten in het zonnetje. Ze waren even in Frankrijk. De bediening is als altijd attent, en behulpzaam. Het eten lekker, met voor de lunch in ieder geval lekkere witte wijn, hier blijven we terugkomen!
Marlinde Z.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Leuke Franse bistro! Inrichting klopt er helemal bij met geruite kleedjes op tafel, spiegelwandjes en glas in lood, marlene dietrich aan de wand en cognac op de bar. Typische Franse kaart, van artisjok als voorgerecht tot cote du boeuf en creme brulee! Eten is goed klaargemaakt. Wijn was heerlijk! Helaas waren de huisgemaakte frietjes slap geworden. Bediening vriendelijk en betrokken.
Roderick V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Eindelijk weer eens in la Foule gegeten. Er staat een nieuwe chef in de keuken die de kwaliteit van het eten een stap hoger brengt. Vooraf fruits de mer genomen; coquilles, gamba's, kokkels & forel paté. Heerlijk. Als hoofsgerecht de plat du jour; roodbaarsfilet. Ook heerlijk met originele bijgerechten. Aan alle elementen van de maaltijd wordt duidelijk aandacht en liefde gegeven.
De sfeer blijft heel goed. Zoals vaker wordt geschreven waant men zich in Frankrijk bij binnenkomst. De kelner is netjes gekleed en vriendelijk.
La Foule blijft een aanrader!
Preuverie .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Net sinds lange tijd weer eens gegeten bij la Foule. De lunch doet zeker niet onder voor de dinerkaart, en wat een briljant concept: €12,50 voor een tweegangenmenu van de kaart, waar vind je dat nog? De eigenaar - die zelf deze middag in de keuken én in de bediening stond - kookt met trots en passie en dat proef je eraan af! Eerst een heerlijke huisgemaakte uiensoep en daarna als hoofdgerecht een mooie steak tartare op authentieke Franse wijze. Geen supermarkttartaartje die op smaak is gebracht met een verkruimeld Maggi-blokje, zoals je ze ook wel eens ziet, maar een ter plekke in kleine blokjes gesneden ossenhaas met een gepocheerd eitje er bovenop. Maak het geheel af met een glas rosé en je waant je op een Frans terrasje aan de Côte d'Azur. En dat zo in het centrum van Haarlem. Chapeau!
Jolandapaardekooper .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Met zijn 2-en geniten van de knusse ambiance, de grappige bediening en het heerlijke franse eten. Je waant je echt in Parijs. Heerlijk restaurant voor een schappelijke prijs!
Henkos123 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We hebben met 4 personen gebruik gemaakt van de IENS aanbieding. Zoals als altijd is het voor en avond uit. We hadden voor bloemkool soep die zeer smaakvol was en voor 2 personen de charchuterie die onze gasten met veel plezier verorberde. De bisque is een echte vissoep een aanrader voor visliefhebbers. Het hoofdgerecht namen we twee keer kabeljauw op een bedje van aardappelpuree en knapperige peultjes zeer goed van smaak en goede combinatie onze gasten namen de cote de boeuf die tot op het bot is opgegaan. Nagerecht 2 maal dame blanche en de verrassing van de week een luikse wafel met rode vruchten, bessen en aardbeien en vanille saus. dit restaurant is een absolute aanrader voor fijnproevers.
Alberto B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Franse bistro, waar prettige Franse muziek wordt gedraaid. En de ontvangst door de eigenaar was aimabel. Tijdens het diner werden de gasten door de eigenaar als oud-operazanger toegezongen. Het driegangen IENS-menu was een á la carte menu, wat een eigen keus inhield.
Uit de entrée is een salade de canard fumé en huitres creuses gekozen: dit laatste gerecht zie je niet vaak als voorgerecht. Heerlijk vers. Mijn vriendin koos de Plat du jour en ik bleef bij de schelpdieren: moules frites. Als dessert crème brûlée en mousse au chocolat. En de goede wijnsortering mag niet onvermeld blijven.
Als er niet een luidruchtig gezelschap aanwezig was, dan is dit enigszins uit de loop liggende bistro (met ook een goede lunchkaart) een knus plekje om prettig een paar uur van de Franse keuken te genieten.
Corine125 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Heerlijk! Geechten waren smaakvol en zagen er heerlijk uit. Service bijzonder goed. Gezellig tentje, we komen zeker terug.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Voor- en nagerecht lekker, hoofdgerecht was het vlees veel te ver doorbakken. Drankje van het huis, aangeboden door het vriendelijke personeel. Verder erg gezellig!
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Het restaurantweekmenu was gewoon a la carte. Heerlijke oesters. Mooie tournedos met eendenlever. Bijzonder met brood eronder, lekkere gebakken aardappeltjes en knapperige boontjes. Kaasplankje perfect op temperatuur.
Ik interieur en de bediening voelen prettig ouderwets/nostalgisch aan. En de rustige muziek stond een goed gesprek niet in de weg. Aanrader!