Restaurant La Foule

De Haasstraat 14 2011 DW Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant La Foule

Het goede Franse leven

In dit pittoreske, knusse restaurant voel je je vast helemaal thuis. Je waant je voor even in het mooie Frankrijk en voor je het weet ben je de drukte van het dagelijks leven vergeten. Hier krijg je echte Franse klassiekers, elke dag een andere plat du jour voor lunch of diner. Puur genieten dit.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant La Foule

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

maandag en dinsdag gesloten
woensdag t/m zondag 12:00 - 23:30

Jouw recensie over het restaurant Restaurant La Foule

muriel M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heb heel goede verhalen gehoord over La Foule maar vond het helaas tegenvallen. Eten was gewoon echt niet beter dan een 5/6. Verkeerde kok getroffen?
Janine B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
In dit sympathiek ogend restaurant ging helaas van alles mis. O.a. zuur smakende soep maar met name een wachttijd die alle perken te buiten ging terwijl het restaurant niet echt vol was, maakte dat ons restaurantbezoek erg tegenviel. Meer van verwacht, de korting die aan het eind werd gegeven kon het gevoel van teleurstelling niet goedmaken.
nicky D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Warm ontvangst, fijne bediening, heel gezellig en authentieke Franse sfeer. Het diner was heerlijk! De wijn bijpassend! Kortom, een heerlijke culinaire avond gehad.
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Franse sfeer, goede service, heel lekker eten
Marijn M.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Een onverwachtse bezoekje aan La Foule. Helaas waren niet alle tafeltjes bezet in dit verstopte pareltje in Haarlem. Gestart met een lekker glas cremant gevolgd door vers afgebakken stokbrood. Vooraf heerlijk bereide artisjok met perfecte dressing. Als hoofd de heerlijke entrecote. Perfect gebakken zeer ruimte portie vlees van een goede slager met huisgemaakte frietjes. Als dessert klassieke Crème brûlée. Als je hier gaat eten heb je geen haast en kun je heerlijk genieten van de Franse huiselijke sfeer en waan je je gelijk op vakantie. Met mooi weer is het zeker aan te raden buiten te eten. Als je geluk hebt en het is al wat later op de avond gaat de gastheer en tevens eigenaar muziek maken. Complimenten aan de chef en gastheer. Het was een heerlijke relaxte avond. Binnenkort komen we weer terug.
Jeanine T.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Echt een aanrader. Goede gevarieerde kaart. Heerlijk gegeten, bijzonder plek, fijne sfeer en prima bediening. Zeker om nog eens terug te komen.
sjansen01 C.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Heerlijk gegeten en uiterst vriendelijke ontvangst. Zang met accordeon was indrukwekkend mooi. Ik krijg zojuist de melding dat de recensie minstens 120 tekens moet zijn, bij deze.
Loes M.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
De kwaliteit van het eten was uitstekend. We hebben ontspannen en erg gezellig in La Foule gezeten en gegeten. Een echte aanrader.
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Gisteren lekker buiten gegeten in typisch Frans restaurant. Dus uiensoep en gevogelte-paté vooraf, daarna een lekkere entrecote en mijn vrouw ging voor de Burger, maar dan Rossini. Lekkere Franse Merlot erbij en een schappelijke rekening. Wil hier ook nog wel eens later in het jaar eten om de leuke entourage meer te bewonderen.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Fantastisch!! Een werkelijk schitterende côte de boeuf. Heerlijke crêpe suzette. Aardige mensen met verstand van vlees. En toevallig ook nog van muziek. Je voelt je er helemaal op je gemak. Een fijn restaurant waar je een leuke avond hebt. Of lunch natuurlijk. Ga er in ieder geval
heen!!
K P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Lekker gegeten.prettige bediening. Goede prijs/ kwaliteit verhouding
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Lunch in Nederland blijft toch voor de meeste kaaskoppen niet meer dan een dubbele boterham met hagelslag... Hoe anders kan het zijn in een klein stukje Frankrijk in Haarlem. La Foule biedt een prima lunch aan met een lekker glas wijn. Eerst een lekker glas Cremant d'Elzas. Daarna beiden een soepje; mijn tafelgenote een zeer smakelijke pompoensoep en ik had een heerlijk uiensoepje. Een prima start om de kou uit het lijf te verdrijven. Als hoofdgerecht een lekkere steak-tartare met een goed gepocheerd eitje er boven op en mijn tafelgenote een mooi en smakelijk bord met Coq au Vin. We werden hier helemaal blij van, zeker voor een prijs van € 12.50 pp voor 2 gangen. Prima bediening, lekkere wijn, jammer dat de rest van Haarlem aan een broodje zat..... We komen hier snel eens dineren.
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijke plek, waar bijzonder smakelijk, fijn verzorgd, een mooi gesprek kunnen voeren, relaxed samengaan. In velerlei opzichten vervullend ;)
liss_vanveen .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Hoewel het een rustige avond betrof, een heerlijke en sfeervolle avond gehad. Het eten was tot in de puntjes verzorgd en de gastheer zeer vriendelijk en gastvrij. Prachtige Franse inrichting en dito gerechten, echt een aanrader.
S.I. V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
La Foule heeft potentie maar faalt miserabel op executie. En overstijgt niet het niveau van een eetcafe. Een uur wachttijd per gerecht is teleurstellend. Een beetje attente bediening anticipeert en weet dit voor z'n klant te verzachten maar bij La Foule ontbreekt enig gevoel voor klantgerichtheid. Als dan de gerechten ook nog matig zijn (garing, smaak) dan is de conclusie snel gemaakt: Hier komen we niet meer terug. En kijkend naar andere recenties, dan lijkt het erop dat La Foule een structureel probleem heeft.
robert S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Eten is lekker Heerlijke entrecote & Cote du boeuf. Duurde lang voordat de voorgerechten geserveerd waren. Ook het hoofdgerecht liet op zich wachten.
Bim B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
jonge bediening verstaat het vak nog niet (water gevraagd, niet gebracht, eerst wijn bij de heren ingeschonken, daarna de dames, etc), mosselen waren niet vers, hoefden we na klacht niet te betalen, de baas liet zich na klachten niet zien. Van vrienden weten we dat La Foule veel beter kan!
Charlotte T.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Na een goede ervaring in het voorjaar, viel het nu helaas wat tegen. De twee zeer vriendelijke jongens in de bediening bedoelen het goed, maar missen enige horeca ervaring (bijv. min. 15 min wachten voordat we ons drankje konden bestellen en vervolgens 10 min voordat het kwam, zelf na een half uur moeten vragen om het mandje brood, etc.). Het brood met de zelfgemaakte kruidenboter, de wijnen, de voorgerechten (trio van vis en pate de foie) waren erg goed, smaakvol en hadden de goede balans qua smaak. En tevens een mooie portie. Het hoofdgerecht van Boeuf Bourguignon was teleurstellend. Nauwelijks iets van groente erin en de wijnsmaak overheerste het hele gerecht. De simpele groene salade die erbij werd geserveerd was heerlijk met een perfecte dressing qua smaak en hoeveelheid. De crepe Suzette als desert was prima. De lampen mogen iets gedimd worden en ik miste het fantastische optreden van de kok met zijn accordeon.
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Afgelopen woensdag gegeten bij La Foule met 3 vrienden. We wilden eens wat anders proberen en zo kwamen wij bij dit pittoreske Franse bistro terecht. Volgens velen waan je je hier in Parijs, maar dan zonder de vervelende Parijse attitude. En hoewel ik bij gebrek aan kennis van de Franse hoofdstad (ja, ik ben er nog nooit geweest hetgeen mijn 'vrienden' mij de hele avond tactloos inpeperde) niet kan refereren aan persoonlijke ervaringen, kwam dit Franse gevoel zeker wel op mij over. De houten stoeltjes, geruite tafelkleden en servetten, Franse chansons en niet te vergeten Gerrit, de ober, gekleed in een typisch Frans gilet, die ook nog een over een gouden keel bleek te beschikken. Zijn zang en correcte bejegening droegen zeker bij aan de leuke sfeer in het restaurant. Het eten was prima. Ruime porties, goede en verse ingrediënten en voldoende keuze. Vooral de Cote de Boeuf is een ware aanrader. Tegenvallend was alleen het kaasplankje. Geen bijzondere kaasjes en vrij prijzig. Niet in verhouding met de overige prijzen. Noodgedwongen dronken wij de huiswijn omdat het bier niet was geleverd. Dat leek even een domper, maar moet zeggen dat je in een bistro als deze ook gewoon wijn moet drinken. Al met al een zeer geslaagde avond. Ik kom zeker terug, al is het mijn voornemen om voor die tijd wel eerst Parijs te hebben bezocht.
Euv .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Een prima avond gehad bij La Foule afgelopen vrijdag. De locatie tegenover de parkeergarage lijkt in eerste instantie niet zo leuk, maar daar merk je eigenlijk niks van als je eenmaal zit. Typische sfeer van een Franse bistro met bijbehorende chansons als muziek op de achtergrond. Het was rustig en de ober nam alle tijd voor ons. Een heerlijke aspergesoep, een prachtig stuk vlees (cote de boeuf) en een lekker dessert en dit alles voor een schappelijke prijs. De chef komt even vragen of alles naar wens is. Je waant je inderdaad even in Parijs, maar als je in Frankrijk eet mag je hopen dat je zo benaderd wordt als bij La Foule. Zeker een restaurant waar we nog eens terug gaan komen.