Restaurant L'Etoile de Bethlehem (Teaching Hotel Chateau Bethlehem)

Bethlehemweg 2 6222 BM Maastricht Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant L'Etoile de Bethlehem (Teaching Hotel Chateau Bethlehem)

Van een kop koffie tot een uitgebreid diner

Vroeger een zaal waar studenten aten, nu een sfeervol restaurant in kasteel Bethlehem. Van een kop koffie 's ochtends tot een uitgebreid diner, hier kun je op elk moment van de dag genieten van heerlijk eten, lekkere drankjes en de rustige en natuurrijke omgeving van Maastricht.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant L'Etoile de Bethlehem (Teaching Hotel Chateau Bethlehem)

Maandag t/m Vrijdag
- Ontbijt 08.00-11.00

Voordelig
Powerleen .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Erg leuke bediening door studenten Hotelschool, soms wat onhandig maar met zeer veel aandacht en vriendelijkheid. Gerechten waren ok, smakelijk, maar beetje braaf en werden in hoog tempo aangevoerd. Tip: besteed ook aandacht aan de achtergrondmuziek, mag best wat uitgesprokener (rustig klassiek, warme jazz), misschien samen met studenten conservatorium?
Nine B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
We hebben genoten van het 4 gangen menu in de kasteeltuin. Alles was ruim voldoende. Wijn arrangement vonden wij niet altijd passend bij de gerechten, alhoewel er goede wijn geschonken wordt. Ontvangst en bediening door de studenten van de Hogere Hotelschool was informeel en onderhoudend. Leuk te zien hoe jonge mensen bezig zijn het vak te leren. Een aanrader!!
Ernst.loendersloot .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Een aanrader is dit pareltje in de landgoederenzone van Maastricht.

Een fantastich uitzicht op de slotgracht en verrukkelijk eten op je bord.

Aanrader is het wijn-arrangement (maar zorg dat er een BOB is want er wordt ruim ingeschonken).

Rob S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Leuke omgeving om in een teaching hotel, hotel school Maastricht, te verblijven. De kwaliteit van het eten is zonder meer goed te noemen. de borden zijn goed opgemaakt en het smaakt prima.
Aangezien het een leeromgeving betreft hadden we niet dezelfde eisen als in een gewoon restaurant maar wat ons opviel is dat de leerlingen hier erg aan hun lot werden overgelaten. er liep genoeg senior management rond maar basis handelingen (wijn inschenken, wijn op tijd bij het gerecht, tafel uithalen, etc) was voor velen een eerste keer. zonder goede briefing is het bijna onmogelijk om het goed te doen maar vooral om er iets van te leren. Persoonlijk erg jammer omdat de Opleiding erg goed staat aangeschreven.
Wagt .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
De zon scheen heerlijk op het prachtige terras achter het hotel. Even waande wij ons in Frankrijk. Dit gevoel werd sterker bij het uitserveren van de gerechten.
Wat een heerlijke proeverij. Drie gangetjes met bijpassende wijn. Onze mini vakantie kan beginnen. Wij hebben genoten. De prijs.....bijna onmogelijk !
Leren, werken, vakantievieren. Studenten ga zo door !
Janvanlith .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
We hebben genoten van een geweldige lunch. Puik.
De bediening was tot en met het hoofdgerecht uitstekend. Daarna werd er nauwelijks meer naar ons omgekeken en we moesten zelfs naar binnen (we zaten wegens het goede weer in de tuin) om koffie te bestellen. Dat was qua bediening dus slecht, vandaar een 7.
Groet van Jan van Lith
Bram.bredius .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Wij werden leuk ontvangen en hebben heerlijk gegeten,ook werd rekening gehouden met dieet wensen. Een aanrader en komen zeker terug als we in Maastricht zijn.
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Attente ontvangst op deze bijzondere locatie. Jassen in een nis bij het raam ophangen oogt wel wat provisorisch. Restaurant als leeromgeving betekent veel 'personeel', en dat doet bijzonder zijn best om het je naar de zin te maken, dus over aandacht niet te klagen. Mooi verzorgde gerechtjes, goed toegelicht en met een mooi bijpassende wijn. Voor 4-gangen met wijnen en water kwamen we rond de 110 euro voor twee personen. Wel iets goedkoper dan in een gewoon restaurant, maar bepaald geen oneerlijke concurrentie. Om te onthouden!
Jos.kester .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Gisteravond in restaurant L´Etoile van Teaching Hotel Chateau Bethlehem weer eens in een natuurlijke sfeer kunnen genieten van mooie gerechten, passende wijnen en heldere toelichting, verzorgd door passievolle professionals in spe. Een geweldige prijs-kwaliteit verhouding. En dan ook nog in het besef dat je bijdraagt aan een mooi doel, jonge mensen een rijke leeromgeving bieden.
Monique O.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Een bijzonder mooie en gastvrije locatie en ontvangst. Heerlijk gegeten en ook prachtig opgediend.
Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel, met oog voor detail en bereid tot een leuk gesprek.
Genoten van een viergangendiner met verrassende combinaties.
We zouden zo weer terug gaan.
Haarenmea .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Haute cuisine! Met een heerlijk wijnproefarrangement voor slechts € 6,50. Het restaurant is al enkele jaren gevestigd in een modern designachtig decor. Dat zou wat ons betreft wat intiemer en warmer van inrichting mogen zijn. De leerlingen van de hotelschool doen hun uiterste best om de bediening etc. op een hoog professioneel niveau uit te voeren. Dat lukt niet altijd, maar heeft daardoor wel weer zijn charme.
Manou.ijpelaar .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het zalm gerecht met het olijvencakeje vond ik het lekkerst. De overige gerechten waren ook goed, maar het zalm gerecht blonk echt uit. Verder was de service wat minder door de drukte misschien. Het vergeten van drank en eten dat wat later op tafel stond. Toch vonden wij dit niet heel erg. Het decor vond ik heel goed. Het decor in het restaurant paste er precies bij en ook de borden waren mooi opgemaakt.
Engelhart .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Regelmatig gehoord van familie of vrienden dat 'men' de hotelschool in Maastricht gedaan had, maar wij zijn er nooit geweest. Verrassend voor ons te ontdekken dat de school gevestigd is in "Chateau Bethlehem" met o.a. een restaurant faciliteit voor 'gewoon publiek'.
De entourage is geweldig, een witte kasteel-hoeve gelegen in een prachtig park. De ontvangst was prima, zoals je in een uitstekend restaurant mag verwachten. Onze gastheer was Ruben, die ons op een professionele wijze door het menu en de avond leidde.
Na een smakelijke amuse kregen we een voorgerecht van gemarineerde zalm met een olijvencakeje dat verrukkelijk was. Daarna een zeer smakelijk tussengerecht van kabeljauw rillettes en kokkels gevolgd door gestoofde runder sukade in rode wijnsaus en tot besluit een heerlijk dessert van ijsmousse met walnoten. Het diner sloten we af met koffie waar we heerlijke friandises bij kregen. Kortom een diner en bediening, een 'sterrenrestaurant' waardig!
Wat betreft het 'Decor': het gebouw en de ligging zijn magnifiek, de eetzaal heeft echter het karakter van een kantine met simpele tafeltjes en een 'industrie-look' van plafond en wanden.
Leuk detail is het grote tv-scherm waarop je de activiteiten in de keuken kunt volgen.
Alles bij elkaar: een absolute aanrader!
Nolava .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Hier met een groep mensen gegeten. Personeel was vriendelijk, entourage leuk. Ze hadden geen problemen met de grootte van de groep. Ik geloof dat het eten ook heel aardig was, helaas kon ik dat zelf nauwelijks proeven. Alhoewel we vooraf en bij aankomst hadden doorgegeven dat enkelen van ons zwanger zijn, kreeg ik bij iedere gang voedsel dat ik niet eten kon. Er werd wel gevraagd of we en probleem hadden met rauwe zalm en rauwe oester (ja) dus dit werd weg gelaten voor ons, maar de rauwe ham, salami en medium gebakken varkenshaas kregen we wel. Ik kwam met honger thuis.
Tip voor de leerlingen: check www.voedinscentrum.nl voor een overzicht van wat zwangeren wel en niet mogen.
HCJM K.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Leuke beleving om “in de keuken” te mogen kijken en proeven van het Teaching Hotel en Restaurant L’Etoile van Hotel Management School in Maastricht. Mooie ligging van het Restaurant in een met grachten omgeven Chateau Nazareth.
We werden hartelijk ontvangen en ons werd de weg gewezen naar het Restaurant door ons voor te gaan. Een manier waarop je je heel erg welkom voelt!
Voorafgaand aan het diner een rondleiding gehad langs de door verschillende designers ontworpen hotelkamers. Vol enthousiasme werden we door een student rondgeleid, het was heel bijzonder.
Het diner met wijnarrangement was heerlijk. Zeer goed op elkaar afgestemd en zag er oogstrelend uit. De bediening was vriendelijk doch gespannen maar heel begrijpelijk wetende dat deze studenten voor de eerste week hun stage liepen in het Hotel en Restaurant.
We hebben een heerlijke smakelijke avond beleefd. Voor herhaling vatbaar!
Geachte "Fijnroever",

Hartelijk dank voor de mooie recensie. Wij vinden het fijn om te horen dat u zo heeft genoten en hebben uw recensie gedeeld met de studenten. Tot de volgende keer!

Met vriendelijke groeten,
Team Teaching Hotel
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Met 8 ex studenten terug naar de plek waar het allemaal begon; Hogere Hotelschool Maastricht. Als je je realiseer dat de studenten aan het leren zijn, dus soms een beetje onhandig en wat onnatuurlijk ('bewust bekwaam') en je kan er de lol vaninzien dan kan je hier prima slapen en eten.

( De hotelkamers zijn trouwens comfortabel, schoon, eigenzinnig en je slaapt wel op een heus oud kasteel! )

Het eten in het restaurant is redelijk tot goed. het was de derde keer in 2013 dat ik hier at en de kwalitiet wisselde wat. Soms wat te veel smaken in een gerecht.
Goede tot zeer goede wijnen, zeker als je het 'luxe wijnarrangement'neemt! Goed brood!
Ontbijt was wat magertjes en standaard; laat de bediening maar een 'eitje' opnemen en laat de keukenbrigade dat maar uitvoeren?! Leuke plek en door het concept (leerlingen in keuken en bediening) een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding
Benkus .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Onze vrienden , Luce en Sander hebben ons uitgenodigd voor een etentje . Onze verwachtingen waren niet al te hoog, Maar de avond was fantastisch. Heerlijk, en een buitengewoon leuke bediening, door jonge mensen uit de hele wereld. Hun enthousiasme was aanstekelijk
Een opmerking: Het tempo zou voor ons iets lager mogen zijn